אחד על אחד אורלנדו (שגב מטוס) נגד גולדן סטייט (אבי טרכטמן), צ׳ייס סנטר

גולדן סטייט ווריורס נגד אורלנדו מג'יק, צ'ייס סנטר, סן פרנסיסקו 3.12.21

יוצא לפעמים שלא רק שיש ל-״הופס״ את הייצוג הרשמי הישראלי היחיד באולמות ה-nba השונים ברחבי המדינה (ואף בקנדה השכנה) אלא שמידי פעם אנחנו מגיעים שני אנשים לסקר את אותו המשחק!

אני (שגב מטוס) ואבי (טרכטמן) החלטנו לנסות משהו חדש ואתם תהיו הקהל לקבוע אם זה רעיון נחמד או ממש גרוע (: .

אנחנו מוכנים לביקורות!

May be an image of stadium
jewish heritage night

אז הסיקור היום יהיה סיקור שונה, שגב ייצג את אורלנדו, אבי ייצג את גולדן סטייט וננהל שיחה תוך כדי המשחק כשכל אחד לוקח את הצד של הקבוצה שלו.

כמה מילים על המפגש לפני שנתחיל, גולדן סטייט עדיין במקום הראשון (שווים במאזן לפיניקס 19-4) אחרי ההפסד במשחק האחרון נגד סן אנטוניו המפתיעה.

אורלנדו מגיעים כאחת הקבוצות הרעות בליגה עם מאזן 5-19, ומקום 29 מתוך 30 קבוצות הליגה.

זה בסדר, הם מכרו כל מה שיכלו ומנסים לעשות ריבילד וטנקינג ודווקא יש שם כמה שמות מעניינים אבל נצטרך לחכות בסבלנות+עבודת ניהול טובה ואולי נקבל עוד שנתיים-שלוש קבוצה מעניינת ואטרקטיבית יותר.

אורלנדו מגיעים לצ׳ייס אחרי שניצחו שני משחקים בלבד מתוך 13 המשחקים האחרונים שלה.

גולדן סטייט אחרי פתיחת עונה מדהימה (יש שיגידו שעזר גם לו״ז יחסית קל) של 18-2, הפסידו בשניים מתוך שלושת המשחקים האחרונים, האם אנחנו עדין לתקר בגלגל או שזה רק כביש מעט רעוע וחוזרים למסלול במהרה?

קצת מספרים לפני המשחק:

גולדן סטייט ניצחה את 8 המשחקים האחרונים בהם אירחה בבית את אורלנדו, הפעם האחרונה בה אורלנדו ניצחו היה בדצמבר 2012.

25 משחקים רצופים בהם גולדן סטייט מצליחה לשמור את היריבה שלה על פחות מ-50% מהשדה.

13 פעמים העונה בהם סטף קרי קלע לפחות 5 פעמים מחוץ לקשת השלוש, במקום השני נמצא באדי הילד עם 9 פעמים.

לפני 21 שנים נפגשו לוס אנג'לס לייקרס וגולדן סטייט ווריורס למשחק בו קובי בריאנט ואנטואן ג'יימיסון סיימו עם 51 נקודות כל אחד במשחק בו ניצחו הווריורס 125-122, זו הפעם החמישית בהיסטוריית ה-nba ששני שחקנים מקבוצות יריבות עוברים את רף 50 הנקודות כל אחד.

May be an image of 2 people
אורחים של כבוד, הרב לאנגר, אות אחת ליד והוא משחק באורלנדו.

חמישיות:

אורלנדו: קול אנתוני, גארי האריס, פרנץ ווגנר, וונדל קארטר, מו במבה.

גולדן סטייט: סטף קרי, ג'ורדן פול, אנדרו וויגינס, דריימונד גרין, קוון לוני.

עדכוני חדר אוכל:

יש היום עשרה משחקי כדורסל. בדרך כלל, המסכים בחדר האוכל מראים כל אחד משחק שונה. היום כולם תקועים רק על משחק אחד. ניו אינגלנד נגד בופאלו כמובן, ואתם יודעים מהֿ? הם צודקים. יותר מעניין לראות את מק ג׳ונס עושה את מה שגם אני יודע לעשות – למסור לרץ ליד ולסיים משחק עם 19 יארדים בלחץ.

עדכוני Jewish Heritage Night

  • לא היו לטקעס בחדר האוכל, אבל כן היה ערב מקסיקני, כולל טאקוס להכנה ביתית וכנפיים חריפות טעימות
  • משחק הילדים הפעם היה בין קבוצת הלבנים היהודים לקבוצת הכחולים היהודים (בהשתתפותה של טיפני מוסקוביץ׳), היו קטעים, ואחת הקבוצות גם ניצחה.
  • רבי משה לנגר, חבדניק טהור קיבל זמן מסך יחד עם חבר שלו, אדון חבדניק אחר, כשבאותו זמן עולים שחקני אורלנדו לזרוק לסל במופע סוריאליסטי טהור.
  • השליח ציבור, חזן בעברית, קאנטור בלע״ז עולה לשיר את ההמנון. עושה יפה דווקא, מאד טנורי.
  • והנה עולה השאלה, מהו מאכל החנוכה האהוב עליכם כאילו שלמישהו מהקהל יש מושג – מטבעות שוקולד, לטקעס, סופגניות או מרק עם קניידלעך. … רגע, מרק עם קניידלעך? אני מפספס משהו או שאנחנו בפסח? גויים.
  • תשמעו, עשו לנו חולצה. כידוע, יהודים אוהבים כסף, וגולדן סטייט יצרו חולצה שבדיוק תפנה לקהל הזה. בגדול, זה כחול, ויש שם מגן דוד, ונדמה לי שאולי גם לוגו של הווריורס איפשהו, ובעיקר – זה עולה כסף. אז ברור שזה משלנו.
  • עוד קבוצת ילדים יהודים טובים עולה למגרש במחצית. הפעם בלי בנות כי זאת מצוות עשה שהזמן גרמא (מחצית, עזבו, אתם צריכים להיות דוסים בשביל להבין). בחיי, לקבוצה הלבנה יש איזה שמן אחד עם מס׳ 30 שמלהטט לגמרי משל היה סטף. באמת יפה השליטה בכדור שלו. האמא הפולניה גאה.
  • ועכשיו רשימה של כל בתי הכנסת שנתנו כסף בשביל ששמם יתנוסס על מסכי האולם, כולל פנינסולה סיני וקהילת בית עמק. כוס אמק.

מתחילים:

אורלנדו:

תשמע אבי, אנחנו אולי מתחרים על תואר הקבוצה הגרועה בליגה, אבל חביבי, יש לנו ים כישרון ופוטנציאל לעוף עוד שנה-שנתיים של השתפשפות יחד.

פרנץ גניבת הדראפט, קול אנתוני זה מה שחשבו שפולץ יהיה רק על ספידים ופאקינג מו במבה יחד עם מר "כשאני לא פצוע אני מדהים אבל אני כל הזמן נפצע" – וונדל קארטר ג'וניור.

גם אנחנו מודים שגארי האריס סתם פה אבל בסך הכל הוא שומר סביר ופעם גם היה קלע טוב אז שתדע שאנחנו באים לתת פייט! ואנחנו לא נרגע עד שנשמע את הבאזר של סוף הרבע הראשון ובטח יגמר לנו האוויר. שתדע.

גולדן סטייט: 

ואנחנו מתחרים על הקבוצה הטובה בליגה, אבל אתה יודע מה – לא כזה אכפת לי שנפסיד שוב. מקסימום הקבוצה תבין שהיא צריכה סנטר שיכול להתמודד עם אייטון, ולא רק עם במבה או אפילו רולו, שעכשיו עלה לזריקות וזכור לי היטב איך הוא טחן אותנו שנה שעברה במדי וושינגטון. 

סתם, על מי אני עובד. תנו למג׳יק בסטף שיראה לו מי הרכז הטוב בהיסטוריה (ראיתם מה עשיתי שם?)

May be an image of 10 people, people standing and indoor
קול אנתוני, אם רק היה מגיע למשחק היה קצת יותר מותח.. אולי..

אורלנדו:

הבנתי אותך, טראש טוק של קונטנדרים, סבבה, פסיכולוגיה הפוכה?, אין לנו בעיה עם זה!

5 דקות תסתיים פה ה"תקווה" של האמריקאים ונתחיל את הדבר האמיתי!

שתדע שאנחנו מוכנים ובכלל לא מדברים בבטחון מוגזם רק כי עוד לא התחיל המשחק, בכלל לא!

רבע ראשון:

אורלנדו:

טוב, לא ציפינו אבל 7-0 כשגארי האריס נראה כמו בתקופה היפה בדנבר! מביך.

גולדן סטייט:

מביך עאלק, כולה נותנים לכם פור ומרדימים את האופוזיציה. אפשר לחשוב שזה הרבע השלישי או משהו כזה. מה שבאמת מביך זה הצמה של קול אנתוני. מה אתה, בילבי?

אורלנדו:

היי היי! זה יום חג למורשת היהודית ואנתוני בסך הכל רצה לתת כבוד ללוק של יזהר כהן.

חוץ מזה, פסק זמן ראשון במשחק ואנחנו עדיין מובילים! בום! 14-11.

חבל שסטף צולף בינתיים אבל תדע שחוץ מיזהר כהן אנתוני כולם אצלינו כבר קלעו!

גולדן סטייט:

יש קבוצות שיודעות לשמור על סטף ויש קבוצות שלא. נגיד, פניקס יודעים. שרלוט יודעים, כל מיני קבוצות עם צעירים עם גפיים ארוכות אחרים ועם בק אפ מגבוהים אתלטיים יודעים. אבל אורלנדו לא יודעים, קול אנתוני קטן מדי, פריץ וגנר לבן מדי. גארי האריס על קביים מדי. וקבוצות שלא יודעות לשמור על סטף חוטפות ממנו 45 נקודות. נראה בסוף המשחק.

אורלנדו:

היי! קודם כל ברור לנו שאתה צודק.

דבר שני, היה נחמד להוביל עד 4:30 דקות לסיום הרבע הראשון. הפגנו הרבה מלחמה וכבוד.

כנראה שזה כבר לא יחזור הערב אבל לפחות ידענו לשחק טוב כמעט 8 דקות!

גולדן סטייט:

הרבה זמן לא ראיתי את דריימונד מתבריין על איזה רכרוך בפוסט אפ, אז טוב שיש אוקיקי. ואפרופו השאלה על המסך על המאכל חנוכה האהוב – אין ספק שאורלנדו הם סוג של לביבה. רכים רכים.

אורלנדו:

וואו וואו וואו!

שיט, אתה צודק.

איך לעזאזל אפשר להמשיך לנהל קרב טראש כשאני מבין שאני אפועל ניקוסיה שמשחקים נגד ריאל מדריד?!

אבל, יש לי שאלה טובה אליך, מה היית אומר שתהיה תוצאת משחק של הספסל שלכם נגד כל הסגל שלנו?

גולדן סטייט:

אנעארף, תלוי בדקות של בייליצה ושל גארי פייטון כי בינתיים השניים האלה אוכלים אתכם בלי מלח.

אורלנדו:

אולי הספדנו את עצמנו מוקדם מידי, שמע, רבע ראשון הגיע לסוף, 31-26, אז אולי סטף דפק לנו שלשה עם הבאזר על הפרצוף ונראה בלתי עציר קצת הערב אבל הגנה רכרוכית – הגנה רכרוכית, בינתיים ההתקפה שלנו נותנת בראש.

May be an image of 3 people
אבי משוויץ ברכש החדש, חולצות מיוחדות שהמועדון הוציא לכבוד הערב.

רבע שני:

אורלנדו:

סטף משתיק אותנו כל פעם שאנחנו מקבלים מעט תקווה, אבל זה בסדר, ידענו מי אנחנו ולאן הגענו, רק התחיל הרבע וכבר היינו חייבים לקחת טיים אאוט, 14 נקודות של קרי ב-100% מהשלוש זה לא לעניין, אנחנו מבקשים שתדבר איתו ותגיד לו שטיפה ירגיע, תודה.

גולדן סטייט:

בין הוודקה ששתיתי הרגע לעובדה שאף אחד בקבוצה לא מלהיב במיוחד, שסטף על הספסל ושקול אנתוני נראה כמו כלום ושום דבר היום ,אני חייב להגיד שהמשחק מתחיל להיות מנומנם, ועל כך אני פונה לחשוב על ייחוסים. קול אנתוני, אנדרו וויגינס, סטף קרי, גארי פייטון. כולם בנים של, שלא לדבר על פרנץ ווגנר שהוא אח של ועל קליי שהוא גם בן של, אבל לא משחק עדיין. גנים זה דבר חשוב בכדורסל, מסתבר. חבל שאבא שלי הוא יהודי נמוך ורחב. הייתי יכול לעשות כסף.

אורלנדו:

אם היית מספיק פעמים במשחקים של גולדן סטייט אולי נהיה מעוניינים להעסיק אותך פה אצלינו, זקוקים לנותני מזל ואולי נדבק לך קצת במעיל..

ואגב מנומנם, שים לב שלמרות הקצב האיטי וחוסר ההייפ הערב אנחנו עדיין שומרים אתכם ביתרון חד ספרתי כמעט כל הערב. מזכיר שהובלנו 7 דקות! אנחנו מאמינים בני מאמינים!

ו- 3:34 לסיום המחצית הראשונה, תדע לך, זה לא אומר כלום על מגמת המשחק העובדה שאנחנו על 23.5% לשלוש (4 מ-17) ואתם על 52.9% (9 מ-17). כלום!

אורלנדו:

רק אציין שלא חוכמה לשמור קבוצה על חד ספרתי בארבע הדקות הראשונות… זה לא מספיק זמן בשביל לעבור לדו ספרתי, אתה יודע.

טוב, הרגע הייתה זריקה של סטף לשלוש, ברור שנכנסה, מה שעוד ברור זה שהגיעה שריקה לעבירה טכנית של קול אנתוני בערך 2 שניות לפני הזריקה של סטף, אז אם לא מספיק מה שאתה עושים לנו ברבע השני עכשיו מוסיפים לכם גם את השלשה הזאת וגם הביאו לכם עוד 2 זריקות מהקו של סטף?? הבנת דה ג'ויש פיפל סאפרד אינאף?? (אז מה אם אנחנו לא מועדון יהודי).

כבוד הרב נותן בשופר ומרים את הצ'ייס.

גולדן סטייט:

משחק אימון. דמיון לי עם החטיפה ה 14 שלו (בערך, לא ספרתי. תהיו איתי), וויגינס מטווח כי אין לידו אף אחד. קול אנתוני ממשיך לנגר. לא חבל על הטיסה, אורלנדו, לא חבל? באמת, אני מבין אם אתם איזו שיקגו או בוסטון ונמאס לכם מהקור. אבל אתם בפאקינג אורלנדו, אחלה עיר שבעולם (באמת, וגם זולה בטירוף). מזג אוויר יותר טוב מהביי. באמת חבל.

May be an image of one or more people, crowd and indoor
צ'ייס, נראה מרחוק מצוין, מקרוב שליש ריק.

סיכום מחצית ראשונה:

תוצאה: 65-44

קיבלנו משחק, כמצופה, לרבע אחד.

רבע שני של 35-18 סוגר את המשחק הזה כנראה בוודאות.

סטף עם 19 נקודות 4 מ-5 לשלוש, 5 מ-8 מהשדה יחד עם 4 אסיסטים ושני ריבאונדים

עוד שלושה שחקנים קולעים בדאבל פיגרז – וויגיניס, פול ו-בייליצה מהספסל עם 11 – 10 – 10 בהתאמה.

אצל אורלנדו כולם חמודים, אבל חמודים זה לא טובים בכדורסל.

גארי האריס סבבה, וונדל קארטר סביר+ עם 8 נק' ו-9 ריבאונדים.

קול אנתוני השחקן הטוב ביותר של המג'יק העונה לא הגיע למשחק הערב, הלך לישון מוקדם.

המספר המעניין מהמחצית הראשונה האחוזים לשלוש:

21.1% לאורלנדו לעומת…..חכו לזה…..52.2% של גולדן סטייט. ווליומים של 19 ו-23 בהתאמה גם כן.

נמשיך עוד רגע למחצית השניה בתקווה ששנינו לא נרדם באולם החצי ריק שיש לנו הערב, כנראה שילוב של קור קשוח בחוץ, משחק נגד קבוצה די עלובה ויום שני שזה היום ראשון של האמריקאים ולמי יש כוח לצאת מהבית בסיום היום הראשון של שבוע עבודה…

רבע שלישי:

גולדן סטייט:

קור קשוח? אנחנו בסן פרנסיסקו, קור קשוח פה זה 9 מעלות צלזיוס. אני גרתי בניו המפשייר ובשוויץ. זה קשוח. לעזאזל, אפילו הקיץ הישראלי קשוח יותר. הבעיה היא שהקהל של הווריורס מפונק. לא טוב לו קול אנתוני, הוא צריך מינימום איזה כריס פול ודיאנדרה אייטון

אורלנדו:

אין יותר גרוע מהקיץ הישראלי. אני לא מוכן לפתוח על זה דיון אפילו. ומי שמביע התנגדות אני שולח אותו לדירת חדר בלי מזגן ביולי-אוגוסט בתל אביב ואז נשמע אותו מדבר.

בחזרה למשחק, כמה שלשות של גאריס ואנחנו כבר הורדנו את ההפרש ל-15! תקווה מחודשת לסיים את המשחק בפחות מ-20 הפרש!

גולדן סטייט:

יש ספירה בצד של המסך הגדול על השלשות שנותרו לסטף לשבור את השיא, ועם החמישית שלו במשחק הוא מגיע למינוס 18. חוץ מזה, עולה השאלה – מהו שיתוף הפעולה הגדול ביותר היסטורית., שאקיל+קובי. ג׳ורדן+פיפן, קארים+מג׳יק. ראסל+קוזי או שמא סטף+דריימונד. השניים משחקים כל הזמן משחק של אחד לשני ויוצרים משם (אחד לשני או לשחקנים אחרים, זה לא משנה), זהו סימן היכר של הווריורס כבר 7 שנים אבל זה די מדהים למען האמת לראות את זה כל פעם.

בכל מקרה מבחינתי התשובה היא בכלל בריידי+גרנקובסקי, תעשו עם זה מה שאתם רוצים.

אורלנדו:

זוג חמוד ניצל את הטיים אאוט האחרון כדי להציע נישואין, עצוב שזה מרגש יותר מרוב המהלכים שלנו הלילה. אמרתי לאבי, אני מרגיש פספוס ענק שלא זכיתי להיות במשחקים בתקופה של משחק המחצית הטוב בעולם – מירוץ התינוקות. 

בינתיים המשחק ממשיך לנוע סביב ה-20 הפרש אבל באמת שקצת מרגיש ששתי הקבוצות משחקות בהילוך שני, מצד שני האחים ואגנר על המגרש יחד אז אני קצת מרוצה.

גולדן סטייט:

וויגינס עושה קרי ולא מפסיק לקלוע מהשלוש. מצד שני, המרגרינות משאירים אותו חופשי, אז לא חוכמה.

אורלנדו:

עדכון מהצד שלנו, וויגינס לא מפסיק לקלוע משלוש, אני חושב שראינו משהו כמו 5 שלשות רצופות שמישהו כבר ישמור עליו!! אלוהים, יש לו 27 נקודות עם 8 מ-10 מהשלוש.

אז אמרנו להתרכז בסטף (מה שלא עזר) זה לא אומר לא לשמור על הקלעים האחרים בכלל.

3:45 לסיום הרבע השלישי עדיין צמוד (סליחה, פחות מ-30 הפרש זה עדיין בגדר צמוד מבחינתנו) 94-67.

סיום רבע שלישי, 98-79.

וויגינס עם 5 שלשות ברבע הזה ועוד קצת החברים מסביב ואנחנו ב-19 הפרש.

המשחק באמת הכי חסר רלוונטיות שנראה פה ברמה שאבי מאיים ללכת מוקדם ואני שאומר לו ללכת כי יש לו עוד נסיעה ארוכה הביתה.

היו פה כבר תבוסות שעינינו זכו לראות, עם זאת המשחק הערב באמת ישנוני בצורה יוצאת דופן וזה לא שאין לנו מהלכים יפים וצליפות מרחוק, זה פשוט שאין וייב, חסרה התלהבות בשני הצדדים ואפילו הקהל שממש ממש משתדל להרים מתקשה לעשות זאת לאורך זמן.

May be an image of 4 people, people playing sports and indoor
מתחממים…ללא צורך אמיתי הפעם.

גולדן סטייט:

קהל עאלק, יש יותר קרחות באולם מאשר על הראש של קבוצת כדורסל ממוצעת.

רבע רביעי:

אורלנדו:

טוב משעמם באמת, בואו גם נעודד את סטף, שלשה על פתיחת הרבע ורק עוד 17 שלשות לשבירת השיא של ריי אלן.

גולדן סטייט:

כן, סטף במינוס 17. קומינגה נכנס. טוסקנו אנדרסון מדדה. קטעים במשחק הזה, קטעים. והנה מינוס 16. ובוא לא נעבוד על אף אחד, הספירה של השלשות של סטף, מעניינת הרבה יותר מהספירה של הנקודות של אי אלו מהקבוצות במשחק. גם את הקהל.

אורלנדו:

אר ג'יי המפטון כבר עם 18 נקודות ב-19 דקות. חבל שלא נתנו לו יותר דקות.

כן, זה לא רלוונטי למשחק באמת, 4:30 דקות לסיום ואנחנו ב 111-91. 

גולדן סטייט:

מודי עולה וגם מישהו בשם דאוטין, שלא יהיה ספק לגבי זהות המנצחת. (עזבו, משחק מילים של צופה משועמם), הקהל מצידו מתלהב מדאנקים של קומינגה.

אורלנדו: צב"ר. (צחקתי בקול רם, לא מאמין שכתבתי פירוש לזה)

סיכום משחק:

תוצאת סיום: 126-95

אז כמו שצפינו, היה לנו משחק טוב לרבע אחד ואז אורלנדו נגמרו.

ההגנה שלה פשוט לא מאפשרת לה באמת להתחרות על אף שחקני התקפה לא רעים בכלל.

מהצד של גולדן סטייט זה היה ערב של סטף ו-וויגי וזה מה שיפה, ג'ורדן פול במשחק קליעה נוראי עם 4 מ-15 מהשדה אבל תורם את שלו בשטף המשחק עם 7 ו-7 בריבאונדים ואסיסטים. הוא יכול לפשל כי סטף נתן 31 ואנדרו הוסיף 27 משלו עם 5 שלשות ברבע השלישי בלבד.

דריימונד כרגיל עושה את שלו בהגנה עם 3 חטיפות וחסימה אחת, קר הצהיר לפני המשחק שאכן משחק ההגנה של הווריורס נבנה סביב דריימונד שזה בסך הכל דבר הגיוני לעשות.

31 הפרש, אפשר להבין שהרבה מתח לא היה פה ומקווים שהרעיון לעשות פינג פונג בסיקור לא גרם לכם לנטוש באמצע בגלל האורך שיצא מזה (:

המשך שבוע נפלא וכדורסל משובח.

שגב מטוס ואבי טרכטמן.

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. סיקור מצוין. המון תודה. הצטרפתי לצפיה כשכבר היה גמור…
    *
    חייב לציין שבניגוד לספרס, לאורלנדו יש מאמן שיודע את העבודה ומוביל את הקבוצה לטאנקינג ראוי.
    *
    לקראת סוף המשחק קומינגה עשה שלושה מהלכים להיילייט-ריל האחד אחרי השני. שתי הטבעות ואז ליי-אפ מייקל ג'ורדני… מעניין אותי אם גם קומינגה קיבל בג'י ליג את הSuper Soldier Serum שג'ורדן פול קיבל או שזה פשוט ניצול יעיל של הגארבג' טיים.

  2. סיקור נפלא שגב ואבי
    וקונספט מוצלח עוד יותר
    מחכה לראות איך הוא יעבוד מול קבוצות חזקות יותר מאורלנדו

  3. תודה רבה על הסיקור. הערה קטנה – אין דבר יותר מבאס משדר שרק רוצה ללכת הביתה, וזה לא משתפר כשזה מישהו שכותב על המשחק. בעוד "אורלנדו" (נעזוב שמות) חיפש את מה שנחמד במשחק גמור, "גולדן סטייט" נראה כמו מישהו שרצה ללכת לראות פוטבול וגררו אותו למשחק. אף אחד לא נכנס לסיקור בלי לדעת כמה זה יגמר, אז לפחות שיהיה ערך מוסף בטקסט

כתיבת תגובה

סגירת תפריט