מיאמי מול האלופה, קרב בין מוליכות המזרח ויוקיץ' מנסה לחזור לקצב ביום שבת מעולה/ עידו רבינוביץ

מיאמי מול האלופה, קרב בין מוליכות המזרח ויוקיץ' מנסה לחזור לקצב ביום שבת מעולה/ עידו רבינוביץ

ניו יורק ניקס (11-11) – דנבר נאגטס (11-10), 20:00

אדם סילבר מברך את העם היושב בציון עם משחק מוקדם לסיום סוף השבוע כאשר הניו יורק ניקס מארחים את הדנבר נאגטס במדיסון סקוור גארדן.

הניקס מחפשים יריבה להוציא עליה את העצבים שלהם לאחר שני הפסדים צורבים במיוחד בשבוע החולף: בשלישי הם נפלו בדרבי הניו יורקי לברוקלין לנטס בהפרש 2 בלבד בעקבות שתי זריקות עונשין מוצלחות של ג'יימס ג'ונסון. הקליעות מקו היו גם מה שהוביל את המפלה שלהם נגד שיקגו ביום חמישי, 8 מתוך 12 הנקודות האחרונות של הבולס הגיעו משם במשחק שנגמר בהפרש 4 בלבד.

הם מקבלים לידיהם את הנאגטס בכושר הרעוע ביותר שלהם העונה. החבורה של מייק מאלון התרסקו מצמרת המערב לשבעה הפסדים בשמונת המשחקים האחרונים בשל חוסרים בסגל, שהפך דליל יותר בעקבות המשחק מול אורלנדו. אוסטין ריברס ובונז היילנד נכנסו לפרוטוקול קורונה והצטרפו לרשימה הארוכה של אלו בלבוש אזרחי בדנבר.

ה-MVP המכהן, ניקולה יוקיץ', ששיחק כמו שחקן הרעב לזכות בתואר בשנית לפני הפציעה שהשביתה אותו לארבעה משחקים, לא חזר לכושר הנהדר שאנו רגילים לראות ממנו. בהפסד המביך לאורלנדו הוא קלע רק 7/19 מהשדה עם 0/5 מחוץ לקשת וגם הוסיף 5 איבודים. הסרבי מוכרח לשוב ליכולת המופלאה שלו, שכן קבוצתו עומדת בצומת חשובה: ללא שחקני מפתח כגון מארי ופורטר ג'וניור, באמצע של נפילה חדה עם עוד חמישה משחקי חוץ רצופים במסע המפרך לפניהם, הג'וקר חייב לסחוב את הקבוצה על הגב שלו ולהשאיר אותם בתמונה ליתרון ביתיות בהגיע הישורת האחרונה לקראת הפלייאוף.

המערב פחות צפוף השנה באופן משמעותי משנים קודמות, הגריזליס שבמקום הרביעי עומדים כרגע עם שני ניצחונות בלבד מעל מאזן חצוי. לשם השוואה, זה מספיק להורנטס שבקונפרנס במקביל רק למקום שביעי עם יתרון של חצי משחק בלבד על ההוקס שבמקום העשירי. זה ייתכן, זה אפשרי, אם יוקיץ' יתעלה על עצמו כפי שהוא עשה אין ספור פעמים בעבר.

אצל דנבר, ג'מאל מארי, מייקל פורטר ג'וניור, בול בול, בונז היילנד ואוסטין ריברס לא יהיו זמינים למשחק.

מנגד, תום ת'יבידו יחסר את אר.ג'יי בארט, נרלנס נואל וג'ריקו סימס.

הימור: הנאגטס יעצרו את ההתדרדרות עם ניצחון דחוק על הניקס ב-2.

ברוקלין נטס (6-16) – שיקגו בולס (8-15), 03:00

קרב רותח בצמרת המזרח כאשר הבולס מהמקום השני מתארחים ב-"ברקלייז סנטר" במטרה להוריד את ההפרש מהמקום הראשון לחצי משחק בלבד בקרב הישיר מול הרשתות בברוקלין.

שתי הקבוצות מגיעות לאחר ניצחונות דחוקים: הבולס ניצחו את הניקס ב-4 בלבד לאחר שכבר הובילו ב-21 ואילו הנטס גברו על הטימברוולבס ב-5 הפרש במשחק שמאמן ברוקלין, סטיב נאש, כינה "לא יצירת מופת".

יצירת מופת או לא, הנטס מציגים את המאזן הטוב ביותר במזרח והטוב ביותר של בהיסטוריה של הפרנצ'ייז לאורך 22 המשחקים הראשונים של העונה. קווין דוראנט, שמוביל את הליגה בנקודות בהפרש של נקודה שלמה מיאניס שבמקום השני, קלע 30+ בפעם התשיעית העונה, כולל הג'אמפ שוט שהעלה את יתרונם ל-2 פוזשנים עם 11 שניות לסיים ולמעשה חתם את הסיפור.

קיידי, ששיחק 38 דקות במשחק אמש, יהיה מוכרח למצוא מאגרי אנרגיה למשחק הקשוח הלילה בערב שני של בק-טו-בק.

הבולס קיבלו יותר חסד מלוח הזמנים שלהם, הם שיחקו את משחקם האחרון לפני יומיים במדיסון סקוור גארדן בו ניצחו מערכה לא פשוטה נגד הניקס. הם הובילו ב-18 בסיום הרבע הראשון ונראה שהם בדרך לשיוט קליל, אך הניקס גרמו להם להזיע להם עד השנייה האחרונה. בניגוד לעונות קודמות, לשוורים יש שחקנים שיכולים לקחת על עצמם ברגעי הקלאץ'. דמאר דרוזן היה קר רוח כתמיד ועזר לקבוצתו לסגור את המשחק.

קובי וייט, פטריק וויליאמס וג'וונטה גרין לא ישחקו אצל שיקגו, אלכס קארוסו בסימן שאלה.

אצל הנטס אלו הם החשודים הרגילים, קיירי אירווינג וג'ו האריס המושבתים, אליהם מצטרף קמרון תומאס.

הימור: הנטס מראים דומיננטיות למרות העייפות, דוראנט והארדן מצליחים לגמור את המשחק ב-12 לטובת הביתיים.

מילווקי באקס (9-14) – מיאמי היט (9-14), 03:00

היריבות המתלהטת בין ההיט לבאקס מגיעה לפרשת דרכים כאשר החבורה של אריק ספולטרה פוגשת את מתלמדיו של מייק בודנהולצר במבצרם שבוויסקונסין למערכה בה הקבוצה המנצחת תעבור זמנית מעל השנייה בדירוג.

הבאקס הפסידו בסוויפ ג'נטלמנים להיט בבועה, טאטאו את מיאמי בשנה שעברה ונחלו תבוסה ב-42 נקודות נגדם בערב הפתיחה של העונה הנוכחית. בלתי אפשרי לחזות מה מפגש בין שני הטיטאנים הללו יוביל, מה שהופך את המשחקים האלו לחובת צפייה.

האלופה המכהנת קרטעה בתחילת העונה, אך חזרו לפורמה עם רצף של שמונה ניצחונות שנקטע במשחקם הקודם נגד הראפטורס בטורונטו.

הנוסחה לניצחונות במילווקי פשוטה: כאשר שלישיית הכוכבים, יאניס-קריס-ג'רו, חולקת את הפרקט, הם ללא הפסד בעשרה משחקים העונה. לדאבונם, הגריק פריק ככל הנראה ישב בצד גם הערב עם הפציעה בירך שהשביתה אותו למשחק האחרון נגד הדינוזאורים. הולידיי ומידלטון קלעו יחדיו 48 נקודות, אך לא קיבלו סיוע מספק משחקני המשנה שקלעו יחדיו 45 נקודות. הפציעות הרבות בסגל האיילים מכריחות את קואץ' באד לשחק דקות ארוכות עם שחקנים כגון סנדרו מאמוקלשוילי (23 דקות במשחק האחרון), תנאסיס אנטטקונמפו וג'ורדן נאוורה.

אולם, בניגוד להיט, הם לפחות קיבלו מנוחה ממשחקם האחרון. מיאמי נקלעה לקרב קשוח כתמיד עם האינדיאנה פייסרס שבסופו יצאו עם ניצחון לא פשוט בתוצאה 113:104. ללא ג'ימי באטלר ובאם אדביאו, ההיט קיבלו תפוקה מעודדת מקייל לאורי, טיילר הירו ואולי התרומה החשובה מכולם – דאנקן רובינסון. אחד מצלפי העילית של הליגה נכנס לתרדמת התקפית עם קליעה אחת מ-15 ניסיונותיו האחרונים שקדמו למשחק מול הפייסרס, אמש הוא הראה את הפורמה שאוהדי ההיט משוועים שיחזור אליה באופן קונסיסטנטי עם 24 נקודות, 4/7 לשלוש (כולל אחת עם העבירה) ומשחק מגוון בכל שלבי ההתקפה. הוא יהיה מוכרח להמשיך ולהעסיק את הגנת היריבה כדי לפתוח שטחים להירו ולאורי לעשות את שלהם.

החסרון של באם אדביאו גרם לאריק ספולסטרה לנסות לפלפל את העניינים בעמדות הביגמנים – יודוניס האסלם הותיק נכנס ושיחק כבר מהרבע הראשון עד שנפצע בגבו ופיינה מקום לפנומן ליגת הקיץ, עומר יורטסבן. הרוקי הנפיל מג'ורג'טאון התחיל מהוסס אך סיים עם 6/8 מהשדה ו-12 נקודות ב-19 דקות משמעותיות מהספסל של מיאמי. הוא נראה כמו עוד יהלום לא מלוטש שהתגלה על ידי צוות הסקואטינג הפנטסטי של ההיט.

כאמור, יאניס הפצוע מצטרף לברוק לופז, דונטה דיוינצ'נזו וסמי אוג'ולה ברשימת הפצועים. ג'ורג' היל ודמרקוס קאזינס כנראה יהיו זמינים למרות הפציעות שלהם.

ג'ימי באטלר, באם אדביאו, ויקטור אולדיפו ומרקיף מוריס ישבו בחוץ אצל ההיט.

הימור: ללא יאניס, הבאקס יתקשו מול ההגנה הנהדרת של מיאמי שתנצח ב-6 הפרש.

דאלאס מאבריקס (10-11) – ממפיס גריזליס (10-12), 03:30

הממפיס גריזליס ישמחו לשמור על המומנטום האדיר מהניצחון הגדול בהיסטוריה של הליגה ולשמור על המקום שלהם ברביעייה הראשונה של המערב כאשר המאבס מעוניינים להימנע מנפילה למאזן חצוי כאשר הם מקבלים לביתם את דובי הגרזילי מטנסי.

הניצחון של הגריזליס מול הת'אנדר ב-73(!) הפרש היה השלישי ברצף לחבורה של טיילור גנ'קינס, שכעת ממוקמת עם יתרון ביתיות במערב. למשחק הלילה ייתכנו השפעות פלייאוף קריטיות, שכן נראה כי רוב הקבוצות בקונפרנס יילחמו על מקומות 4-10 אחרי שלישיית הקבוצות שברחו להן בצמרת: גולדן סטייט, פיניקס ויוטה.

אין עוד הרבה מה להוסיף על הניצחון ההיסטורי של הגריזליס, הם יקוו להמשיך את משחק הכדורסל השוטף והקבוצתי ללא ג'ה מוראנט הפצוע שצפוי להחמיץ מספר שבועות עם הפציעה בברכו שסבל במשחק מול אטלנטה. 9 שחקנים במדים הכחולים קלעו בספרות כפולות, 6 מהם עלו מהספסל, נתון בלתי נתפס. ג'ארן ג'קסון ג'וניור, שהוביל את רשימת הקלעים עם 27 נקודות יעילות, יהיה זה שיתפוס את המושכות בהיעדרו של מוראנט מהסגל.

הגריזליס והמאבריקס נפגשים לראשונה העונה, בעונה שעברה דאלאס נמנעו מסוויפ עונתי כאשר לוקה דונצ'יץ' צלף שלשה על הבאזר כדי לנצח את המשחק היחיד שלהם מול הגריז. דאלאס הפסידו 6 מ-8 המשחקים האחרונים שלהם, כולל המשחק אמש מול הניו אורלינס פליקנס ב-16 הפרש. ללא קריסטאפס פורזינגיס שחווה עונה התקפית משובחת, המאבס לא הצליחו להתמודד עם כוח האש של השקנאים. לוקה הריח טריפל דאבל עם 21 נקודות, 10 כדורים חוזרים ו-7 אסיסטים אך זה כמובן לא הספיק.

חד הקרן הלטבי וחברו לקו הקדמי, ווילי קאולי-סטיין, ימשיכו לשבת יחדיו בלבוש אזרחי על הספסל אצל ג'ייסון קיד.

ג'ה מוראנט, קייל אנדרסון, ברנדון קלארק, סאם מריל וזאיר וויליאמס מרכיבים את רשימת הפצועים של ממפיס.

הימור: למרות החוסר בג'ה, הממפיס הפייבוריטיים יקחו את המשחק ב-9 הפרש.

גולדן סטייט ווריורס (3-19) – סן אנטוניו ספרס (13-7), 03:30

הקבוצה הטובה בליגה, באופוריה לאחר הניצחון העצום מול הפיניקס סאנס, מקבלת לביקור את הספרס המדשדשים שינסו לעשות סנסציה בצ'ייס סנטר שבסן פרנסיסקו.

לפני פחות מיממה, הלוחמים של סטיב קר קטעו את רצף הניצחונות הארוך בליגה בסטייל וחזרו למקום הראשון במערב עם ניצחון אדיר, 118:96 נגד השמשות מאריזונה. סטף קרי המשיך את מסע ה-MVP שלו עם 23 נקודות ו-6 שלשות וקיבל עזרה מג'ורדן פול (14 נקודות ו-5 אסיסטים), אנדרו וויגינס (19 נקודות ב-50% מהשדה), חואן טוסקנו אנדרסון (17 נקודות ו-5 קרשים) בנוסף לאחד מהסיפורים המרגשים של העונה, גארי פייטון ג'וניור. שחקן שקיבל ממש את המקום האחרון בסגל בתחילת העונה והפך להיות בורג מרכזי בריצה האדירה של הווריורס העונה עם האסל אדיר והגנה ממושמעת, בכל זאת, למד קצת מאבא שלו.

הווריורס יודעים והוכיחו שאם הם מתפקסים, הם יכולים לנצח כל משחק. "הכל עינו עכשיו, אנחנו יודעים שפיניקס היו ברצף רותח והמשחק הקודם מול בשלישי לא הלך כפי שציפינו. למדנו הרבה מהמערכה הזו, איך לנצח קבוצה מצוינת כזו. יש לנו עדיין הרבה מקום לגדול, הרבה קם ונופל על איך אנחנו מתקנים את הטעויות הקטנות שעשינו מוקדם יותר השבוע" אמר סטף קרי המנוסה שיודע שאסור להם לנוח על זרי הדפנה בעקבות הניצחון האמוציונאלי.

הספרס מגיעים לקליפורניה עם רצף הניצחונות הארוך ביותר שלהם השנה, שלושה רצופים עם האחרון שביניהם נגד הפורטלנד טרייל בלייזרס בתוצאה המרשימה של 114:83. משחק וינטג' לחבורה של גרג פופוביץ' כאשר כלל שחקנים החמישייה סיימו בין 12-16 נקודות והקלעי המוביל היה בכלל ברין פורבס מהספסל עם 18 נקודות. הדוברנים היו בשלב מסוים 9 משחקים מתחת למאזן שיוויוני, אך הם שיחקו טוב יותר ממיקומם בטבלה. הם כרגע בהפרש נקודות של 0.2- למשחק בלבד. המאמן המבוגר בליגה התגבר על מכשולים גדולים יותר מזה, ועם המערב הפתוח השנה הספרס עדיין יכולים לעשות רעש לכיוון הפליי-אין.

זאק קולינס וקייטה בייטס-דיופ לא ישחקו אצל הספרס הלילה.

קליי תומפסון, אנדרה איגודלה וג'יימס וייזמן ישבו בצד אצל סטיב קר.

הימור: משחק קשה מהצפוי לגולדן סטייט שיסתיים עם ניצחון ב-5.  

פורטלנד טרייל בלייזרס (12-11) – בוסטון סלטיקס (11-12), 05:00

בתוך עין הסערה של הסאגה המתחוללת במשרדי הבלייזרס, שחקני פורטלנד יקוו לשים את כל זה בצד ולתת תצוגה מול הקהל הביתי ב-"מודה סנטר" נגד הסלטיקס שמגיעים לביקור באורגון הקרירה.

הבלייזרס מוכרחים להתאושש מהתבוסה הקשה שנחלו מול הספרס ביום חמישי, ההפסד הרביעי שלהם בחמשת המשחקים האחרונים שלהם שהורידו אותם למאזן שלילי. ללא דמיאן לילארד, ההתקפה הסטגנטית של צ'ונסי בילאפס העמידה רק 83 נקודות נגד הדורבנים בהפסד הביתי. כל זאת התרחש לפני הפיטורים של ניק אולשיי, הג'נרל מנג'ר של הבלייזרס בששת השנים האחרונות שעומד כעת תחת חקירה של הליגה.

הסלטיקס ישמחו לנצל את החסת הדעת המאסיבית הזו בצד השני לניצחון שיותיר אותם מ-50% ניצחונות העונה. הקבוצה המתנדנדת של צ'ומה אידוקה לא הצליחה לייצר כושר עקבי העונה, במשחקם האחרון הם נחלו הפסד ליוטה ג'אז על אף 37 נקודות של ג'ייסון טייטום. הקונצרט ההתקפי של הג'אז האפיל על זה של בוסטון, כאשר דונובן מיטשל ומייק קונלי השתלבו ל-63 נקודות אפקטיביות שהקנו לג'אז את היתרון במשחק, יחד עם 27 השלשות שנצלפו על הראש של מגיני הסלטיקס.

האקס פקטור של המשחק יכול להיות ג'יילן בראון, האולסטאר של הירוקים שצפוי לשוב לפעילות הלילה ולסייע לג'ייסון טייטום במצבת שחקני הכנף של אידוקה. הוא עדיין סוחב פציעה בשריר ברגלו הימנית, אך צפוי לקבל אישור מרופאיו להתלבש למשחק.

מלבדו, רק רומאו לנגפורד בדו"ח הפציעות של בוסטון.

מאידך, דמיאן לילארד, נורמן פאוול, נאזיר ליטל ואנפרני סימונס לא ישתתפו במשחק הלילה.

הימור: בוסטון לוקחים ב-14 הפרש.

סקרמנטו קינגס (14-9) – לוס אנג'לס קליפרס (11-12), 05:00

קרב ביתי במדינת קליפורניה כאשר ה-"גולדן 1 סנטר" מארח את המפגש השני בשלושת הימים האחרונים בין המלכים מבירת המדינה למהדקים מעיר המלאכים.

מאז הפיטורים של לוק וולטון, הקינגס נראים אחרת וישמחו להמשיך את המומנטום החיובי עם ניצחון נוסף נגד הקליפרס. כלל שחקני החמישייה של אלווין ג'נטרי, המאמן הזמני של הקינגס, קלעו לפחות 12 נקודות וקיבלו עזרה מהרוקי המלהיב, דביון מיטשל, שתרם 20 מהספסל. לאחר רצף מחריד של בחירות דראפט, הקינגס בשנים האחרונות מציבים בחירות לא רעות בכלל עם די'ארון פוקס, טייריס האליברטון ודביון מיטשל השנה.

ניצחון הערב והפסד מוקדם של דנבר, פורטלנד או מיניסוטה, יעלה את קינגס למרחק משחק אחד בלבד מהמקום העשירי במערב שמוביל לפלייאין.

הקליפרס התאוששו מההפסד לקינגס עם ניצחון על היריבה העירונית, הלייקרס, בתוצאה 119:115 אמש בעזרת שלשת פגיון עצומה של לוק קנארד שסגרה את הסיפור. קנארד קיבל חוזה גדול ולא ממש הצדיק את עשרות המיליונים שזרקו עליו, אולם השלשה הזו עזרה קצת לרכך את המהלומה.

מרווין באגלי ומו הארלס בספק למשחק ואילו האריסון בארנס צפוי לשוב לפרקט אצל סקרמנטו.

קוואי לאונרד, ניק באטום וג'ייסון פרסטון בחוץ אצל הקליפרס.

הימור: הקליפרס משיגים נקמה קטנה עם ניצחון ב-7.

לפוסט הזה יש 70 תגובות

  1. אם קארוסו לא משחק זה כבר יהיה קשה מידי. בלעדיו ובלי ג׳בונטה ההגנה לא תיראה הכי טוב.
    נקווה לעוד מאסטר פיס של הביג 3 שלנו כדי להוציא משהו מברוקלין

  2. יש הבדל בין "עצום" ל-"מתבקש".
    .
    גולדן ניצחו את הסאנס כאשר אלו בחלק הלא נעים של באק-טו-באק,
    במשחק 3 ב-4 לילות (לגולדן הייתה מנוחה בין 2 המשחקים מול הסאנס),
    וללא דווין בוקר.
    .
    נתראה החג המולד…

  3. הבלייזרס מחפשים בדחיפות ג׳נרל מנג׳ר, שאריף אחד המועמדים. ההגיון אומר שאם זה כל כך דחוף להם, אז המטרה היא מישהו שינהל את הפירוק עוד העונה לפני הדד ליין.
    בהצלחה לניקס ולסיקסרס…

  4. חברים –
    טרייד 1: לברון על סימונס
    טרייד 2: ראס על סימונס
    טרייד 3: ראס על לילארד
    טרייד 4: ראס לפילי, סימונס לנטס, קיירי ללייקרס
    טרייד 5: ראס לפילי, סימונס לפורטלנד, לילארד ללייקרס
    טרייד 6: ראס לפורטלנד, לילארד לפילי, סימונס ללייקרס
    טרייד 7: ראס על כריס פול
    כל הטריידים טובים לי 🙂

    1. 4 עד 7 מעולים חבל שבכל אחד מהם יוצאת קבוצה אחת לא מרוצה ב4 פילי ב5 פילי ב6 פורטלנד ב7 פיניקס הטריידים האלה מעולים לליקרס הבעיה שהם כנראה לא יקרו

  5. שיקגו בריצה, חבל ששמעון לא צופה במשחק כל פעם שעושים דאבל על הארדן או דוראנט זה נגמר ב2 נקודות קלות במסירה כמו עכשיו לאולדריג

  6. דונסומו הזה לוחם, אולדריג ודוראנט שוב, דאבל על דוראנט מוסר לאולדריג וסל קל, למה עשו דאבל על הארדן המשחק לא מובן לע

  7. דרוזן רוצח, אתם רואים מה קורה לגולדן סטייט ביום שקרי חלש? זבל כמו סן אנטוניו מפרקת אותם, קונטנדרית הם לא יותר מדי חולשות

  8. אם אין זריקות עונשין הארדן לא מגיע ל20 נק חחח.
    עם חוקי כדורסל מאמנים נורמלים והגנות חזקות הכוכבים בליגה היו קולעים 15 נק רובם חוץ מכמה מאד מאד בודדים כמו דוראנט קרי טריי וגם הם היו סובלים כל משחק.

  9. משחקים יפה הקינגס ויש להם מצאפ טוב מול הקליפרס. גנטרי איוורר את השורות והחייה שחקנים כמו טרנס דיויס ומרוין באגלי. לקינגס יותר קל מול קבוצות פיזיות שבנויות על חדירות וכח מאשר מול קבוצות שמשחקות חלק ומתבססות בעיקר על הריווח וקליעה מרחוק.)יוטה,ממפיס(

כתיבת תגובה

סגירת תפריט