הבולס מתארחים בניו יורק והסאנס ישחקו מול הפיסטונס במפגש הפכים בליל חמישי/ רותם אלרן

מנת השף

2:30 – ניו יורק ניקס (10-11) VS שיקגו בולס (8-14)

המשחק הגדול מחמשת המשחקים שישוחקו הלילה יפגיש את הניקס, שלאחר עונת פריצה בשנה שעברה מראים רגיעה, לבולס – אחת מהקבוצות המרשימות בליגה ברבע הראשון של העונה.

במשחקם האחרון הניקס הפסידו לנטס, יריבתם העירונית, בהפרש של שתי נקודות בלבד, והיום יחזרו אל ה-MSG וינסו לקטוף ניצחון מול שיקגו הניצבת במקום השני במזרח, כשהנטס בלבד לפניה. היכולת של הניקס העונה מאכזבת ביחס לרמה שהציגו בעונה שעברה, בעיקר בהגנה – היתרון הגדול של ניו יורק בלא מעט מהמשחקים אשתקד היה ההגנה שלהם, כשהמועדון סיים עם הרייטינג ההגנתי הרביעי בטיבו בליגה (לעומת ה-19 השנה) ובהפרש של 1.4 נקודות מהווריורס שניצבו במקום החמישי. חלק מהסיבה לירידה היחסית הוא הימצאותו של קמבה ווקר בקבוצה – קמבה אמנם היה אחד מהגארדים הטובים בליגה לםני מספר שנים, אך ככל שנפצע והאט כך גם היכולת שלו נפגמה, ולפני מספר ימים שוחררה הצהרה לתקשורת שאלק ברקס יחליף אותו ברוטציית הניקס.

זו אמנם החלטה קיצונית, אך במצב הנוכחי ייתכן שהיא זו שתעזור ביותר לניקס, כשלקבוצה יש שחקן בנישה שלו עם דריק רוז, וכשאוון פורנייה ואלק ברקס שניהם מספקים הגנה טובה בהרבה ולו רק מעצם כך ששניהם גבוהים מווקר בלפחות 15 ס"מ, אין סיבה להשאיר אותו ברוטציה נכון להיום. כדוגמה להשפעה ההגנתית השלילית של ווקר ניתן לראות את ההרכבים של הקבוצה העונה – לניקס יש העונה 8 הרכבים שונים ששיחקו לפחות 20 דקות יחדיו, ומבין הרכבים אלו, שלושת ההרכבים עם מדד הרייטינג ההגנתי החלש ביותר כוללים את ווקר. בגובה 1.83 מ' וכשהוא כבר לא זריז כמו שהיה בשיאו ווקר הוא חור הגנתי עצום, והוצאה שלו מהרוטציה יכולה להעיד על כך שהקבוצה תתפקד טוב יותר הגנתית ללא פגיעה משמעותית בצד ההתקפי של הפארקט, ובכך תוכל לתת פייט ראוי לבולס החזקים. אצל ניו יורק קמבה המושבת לא ישחק.

מנגד, שיקגו תגיע למשחק לאחר שני משחקי בית, הראשון נגמר בהפסד להיט והשני בניצחון מול ההורנטס, והלילה הם יגיעו בתקווה לחבר ניצחון לניצחון. אצלם ייעדרו קובי וויט ופטריק וויליאמס הפצועים, אך גם בלעדיהם הקבוצה הייתה אחת מהמלהיבות והמהנות ביותר שעלו על מגרש NBA העונה, כשהשילוב ההתקפי של דרוזן, לאבין, ווצ'ביץ' ובול נראה נהדר, וגם בצד ההגנתי של הפארקט הקבוצה מפתיעה בהובלת קארוסו ובול שמוכיחים כי הם שניים מהשומרים הטובים בליגה. הם מגיעים כקבוצה החזקה מהשתיים העונה, אך לאור כך שהם מגיעים כקבוצת החוץ צפוי לנו כאן קרב מעניין שאין בו מנצחת שזהותה ברורה, כך שזהו המשחק הגדול של הלילה והמומלץ ביותר.

ההימור שלי הוא על ניצחון חוץ צמוד של הבולס במשחק שיגיע להכרעה ברגעיו האחרונים.

שאר המשחקים

2:30 – טורונטו ראפטורס (13-9) VS מילווקי באקס (8-14)

במשחק זה הבאקס, שאמש השיגו את ניצחונם השמיני ברציפות, יתארחו אצל הראפטורס אשר שוהים באיזור הביניים של המזרח נכון לעכשיו.

הראפטורס, אחת מהקבוצות הקטנות בליגה, יצטרכו לעצור בצבע את יאניס תוך כדי שהם מגבילים את שאר השחקנים של מילווקי על מנת להישאר תחרותיים, וזה מצב שקשה לראות קורה, במיוחד לאור הירידה ביכולת ההגנתית שלהם ביחס לשנים קודמות. התקפית, הם ככל הנראה לא יוכלו להחזיק ברמה קרובה לזו של מילווקי, כך שסביר להניח שלא נראה אותם עושים חיים קשים ליאניס ולבאקס.

מילווקי ניצחו את ההורנטס אתמול במשחק מותח, ואחרי שלשה של לאמלו בול שהשוותה את התוצאה עם 5.8 שניות על שעון המשחק, יאניס הלך לסל והשיג לבאקס את הניצחון. למרות פציעה של ברוק לופז שהשביתה אותו לרוב המשחקים שהתקיימו העונה, הבאקס הם עדיין קבוצה גדולה מאוד, ובמיוחד לאחר ההחתמה של דמרכוס קאזינס. למרות העובדה שיגיעו ללילה שני בבק טו בק, הבאקס הם הפייבוריטים הברורים לקראת המשחק בזכות סגל רחב עם מספר גדול של שחקנים שמסוגלים לתרום דקות איכותיות לצד כוכבים שמסוגלים לשים כמויות גדולות של נקודות על הלוח בדמות יאניס ומידלטון (וגם הולידיי כשהוא בכושר מלא), כך שהם מחזיקים במספר לא מבוטל של יתרונות לקראת המשחק הלילה.

ההימור שלי הוא שלמרות העייפות ומשחק החוץ, הבאקס ינצחו במשחק.

3:00 – ממפיס גריזליס (10-11) VS אוקלהומה סיטי ת'אנדר (15-6)

לאחר הפסד ליוסטון שהאריך את רצף ההפסדים של אוקלהומה לשמונה, היא תגיע לטנסי שם הגריזליס ימשיכו בקמפיין הפלייאוף בהיעדר ג'ה מוראנט.

הגריזליס ניצחו בשני משחקיהם האחרונים את טורונטו ואת הקינגס, שתי קבוצות חזקות בהרבה מאוקלהומה, כך שהמשחק הלילה לא אמור להוות מכשול גדול עבורם. חסרונו של ג'ה מורגש בקבוצה, אך הם מתחילים להסתגל לכך כשדזמונד ביין, ג'ארן ג'קסון ג'וניור ודילון ברוקס לוקחים עליהם את מירב העומס, ויש סיכוי לא רע שנראה את כל השלושה משחקים מצוין הלילה מול הת'אנדר החלשים.

אוקלהומה לא שואפת לנצח הרבה משחקים העונה, ועד כה היא נמצאת בקצב טוב על מנת להגשים את מטרתה, וניתן לראות זאת בשמונת ההפסדים רצופים והמאזן ה-26 בטיבו בליגה כרגע, כששיי גילג'ס אלכסנדר ממשיך להציג ארסנל רחב של כלים התקפיים בעונתו השלישית עם הקבוצה, אך גם זה לא מפריע יותר מדי לקבוצה לצבור הפסדים בכמויות סיטונאיות, ואין סיבה שלא ינסו לעשות זאת גם במשחק הלילה.

ההימור שלי הוא שלמרות הפציעה של מוראנט, הגריזליס יקטפו ניצחון שיתאים לאינטרסים של שתי הקבוצות.

4:00 – פיניקס סאנס (3-18) VS דטרויט פיסטונס (17-4)

המשחק הרביעי של הלילה יפגיש את הסאנס, הקבוצה החמה ביותר בליגה נכון לעכשיו ומחזיקת רצף הנצחונות הגבוה ביותר בה נכון לעכשיו, עם הפיסטונס אשר מחזיקים ברצף ההפסדים הארוך ביותר יחד עם הת'אנדר.

פיניקס תגיע לאחר נצחון גדול על הווריורס, כשהגנה מצוינת של מיקאל ברידג'ס החזיקה את קרי ל-4 מ-21 מהשדה, ולמרות פציעה של דווין בוקר הסאנס הצליחו להחזיק את עצמם בהובלה עד הסיום. היכולת שלהם במהלך רצף הנצחונות הנוכחי העומד על 17 היא לא פחות ממדהימה, ועם ההתקפה השביעית וההגנה השנייה בליגה המשחק של הקבוצה הוא אחד מהשלמים ביותר שיש בליגה כרגע אם לא השלם ביותר, ולמרות שישחקו ללא בוקר הפצוע הלילה הם מחזיקים ביתרון עצום על הפיסטונס החלשים.

דטרויט עצמה לא שואפת לנצח אלא בעיקר לפתח את הכשרונות הצעירים, וזה דבר שניתן לראות קורה בינתיים כשקייד קנינגהאם משתפר ממשחק למשחק, סאדיק ביי ממשיך יכולת טובה מעונת הרוקי ושחקנים כמו פרנק ג'קסון, קיליאן הייז ואייזיאה סטיוארט ממשיכים בהתפתחות שלהם בקבוצה, ולאור כך היא לא תחרותית במיוחד, מה שיגרום ככל הנראה לתבוסה עצומה שלה היום.

ההימור שלי הוא כמובן על ניצחון של פיניקס והמשך הרצפים של שני המועדונים.

5:00 – פורטלנד טרייל בלייזרס (11-11) VS סן אנטוניו ספרס (13-6)

המשחק האחרון של הלילה יגיע אלינו מאורגון, שם הבלייזרס נטולי דמיאן לילארד, נורמן פאוול ונאסיר ליטל יארחו את הספרס.

הבלייזרס מגיעים בסגל חסר מאוד כששלושה שחקנים קריטיים, כולל השחקן הטוב ביותר בקבוצה, לא יעלו על המגרש הלילה. רוב היכולת של הקבוצה לנצח במשחק הלילה עשויה להסתמך על סי ג'יי מקולום, השחקן היחיד שמסוגל לייצר נקודות לעצמו ברמה גבוהה, אך הבעייתיות בכך תהיה הגנת הגארדים המצוינת של הספרס בהובלת דג'ונטה מארי, ויוסוף נורקיץ', השחקן השני בטיבו בקבוצה כרגע, עלול גם הוא להיעצר על ידי יאקוב פלטל, אחד מהסנטרים ההגנתיים הטובים בליגה. הבלייזרס מגיעים כשהם צפויים להיות ברמה דומה לזו של הספרס הלילה, וללא לילארד ישנו סיכוי לא קטן שיחוו קשיים במשחק, אפילו מול יריבה קלה יחסית כמו סן אנטוניו.

הספרס נמצאים בתחתית המערב לאור המאזן הנוכחי, ונראה שהעונה המטרה שלהם לא תהיה לצבור נצחונות אלא לכוון לבחירה גבוהה בדראפט הקרוב. מארי מראה יכולת מצוינת כשהא ממשיך קו שיפור יציב משנים קודמות ומרחיב את המשחק שלו למקומות חדשים, ולצידו שחקנים כמו פלטל או קלדון ג'ונסון גם הם נראים טוב, אך חוסר הרצון שלהם לנצח יכול להכריע לטובת הבלייזרס במשחק היום.

אני מהמר שפורטלנד תנצח למרות ההיעדרויות בסגלה.

לפוסט הזה יש 71 תגובות

  1. החדשות הטובות הן שבוקר לא משחק.
    (לא בגלל שהוא לא משחק, כמובן. בגלל שהסיבה היא זהירות ומנוחה. הפציעה מינורית, וככל הנראה אחרי הבאק-טו-באק הקרובים הוא יחזור לשחק)
    .
    תיקון קל (שלא באמת משנה למישהו) –
    ההתקפה מדורגת 6 בליגה. האחוז האפקטיבי של הקבוצה במקום ה-3.
    .
    מה יהיה?
    אני מקווה שזה יהיה שיא חדש (הסאנס השוו את השיא הקודם של 17 ניצחונות מעונת 2007)
    .
    תודה, רותם.

  2. תודה רותם אחלה פריוויו.
    לילה להשלים שעות שינה אחרי שבוע אינטנסיבי.
    אם יש משחק אחד שקל להמר בו על התוצאה והיא די ברורה אז זה המשחק הזה בן דטרויט לפיניקס. נלך על דטרויט.

      1. לברון היה צריך לשבת בצד ל10 ימים על פי הפרוטקול, סילבר האפס חסר הביצים ועמוד שדרה פשוט נותן לו לשחק.

  3. לא מבין את הבעיה?
    השיקוץ עבר בדיקה שהוציאה תוצאה חיובית לקורונה ולכן פורסם שהוא בפרוטוקול קורונה, אחרי כן נעשתה עוד בדיקה והתוצאה שלילית כלומר אין לו קורונה והבדיקה הראשונה היתה שגוייה אז אין מניעה שהבבייגרון ישחק!

  4. הגערות של טיבס לשופטים עוזרים כמטה פלא…
    למי שלא מאמין שמאמן יכול להשפיע על השופטים, כדאי שיצפה שוב בדקות האחרונות במשחק ב MSG.

  5. למה מראים כל פעם את הטרונצו הזה ספייק לי? כל משחק הוא עם בגד מגהיק אחר.
    הוא חלק מהביוב העירוני של מנהטן.

  6. מילווקי בלי אנטה-קמפופו, לא אותה הקבוצה ובכל זאת נשאלת השאלה האם יציחו לנצח את טורונטו היום? הם עם קמבקון קטנטן יכולים לנצח.

  7. סוף סוף דרוזן עם מהלך. קבלת ההחלטות שלו פשוט יותר טובה מזו של לאבין, והוא מגיע לטבעת יותר בקלות כי הוא קורא טוב יותר את ההגנה

  8. הבולס כמעט זרקו את הניצחון הזה עם רבע שלישי נוראי. למזלם, קרוסו פשוט היה מצויין שהיה על הפרקט, הבולס ב-21+ שהוא שיחק.
    ודרוזן עם מהלך מנצח בסוף

  9. הגריזלים משפילים את אוקייסי שאין דברים כאלה.
    כמה שזה לא ספורטיבי, ככה משחקת קבוצה שמאומנת טוב. לא מורידים רגל מהגז גם כשמובילים ביותר מפי 2.
    אם הבוט היה מבין את זה היה לו לפחות גמר אן בי איי אחד כשעוד אימן את הסלטיקס.
    ווינרים אמיתיים (מייק וקובי) לא מפסיקים לשחק כתחרותיים גם בשניות האחרונות וגם אם מובילים ב 50 נקודות.

  10. שי
    לא הגיע הזמן שתצא מהחור שבו אתה מתחבא?
    פופ, סוף סוף מצא את הדרך לחבר את ס"א. אתם משחקים בסדר גמור עם כל הבעיות האובייקטיביות. אין כישרון אבל יש משחק סבבה, לגמרי….

  11. בעיה גדולה עם לוני. הבנאדם מתרסק בשנת חוזה ומראה שהספרס צדקו כשלא הציעו לו הארכה.
    חבל עליו, אוהב אותו.
    בעיה כשהטיקט שלך זה להיות קלעי ואתה פשוט לא מסוגל להכניס את העור לחור.

  12. בושה לליגה המשחק הזה אבל זה רק עוד אבן דרך בהידרדרות המתמשכת.
    מה קורה עם איטון בפיניקס, אפילו כשבוקר לא משחק לא מצליחים לארגן לו יותר מ10 זריקות?

  13. משחק מדהים בפיניקס. הם חזקים בראש. שאמט עם עוד שלשה גדולה. הצוות שם בפיניקס מעולה דיברו על זה שהמטרה של מונטי זה להוציא לו כל מיני דברים שדחפו לו לראש במקומות אחרים שמגבילים את המשחק שלו. בריד'גס אייטון פול קאם ג'ונסון – פיניקס פשוט מעולה. מחר בק טו בק מול הלוחמים בסן פרנסיסקו וסטף מגיע טעון.

  14. פופ סנילי לגמרי, הרוטציות שלו מהתחת.
    מקדרמוט להט בראשונה, מיובש בשנייה.
    עד שנותן כמה דקות לג'ונס, משחק איתו כקלע בפינה במקום כרכז.
    מסרב בכל תוקף לשחק עם שחקנים שמסוגלים לקלוע ולתת לפרימו וללנגדייל דקות.
    ערימה של בינוניות מיובשת על המגרש בכל רגע נתון בהשראתו.
    היה צריך ללכת לפני שנתיים ולתת לבקי.

      1. יש שם שחקנים לא רעים אבל חסר להם כוכב ופופ העניין כבר לא בראש שלו. בקי תוציא מזה יותר במיוחד עם תבוא בחירה גבוה טובה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט