מפגש המאה / אלעד אייל

המפגשים בין מכבי ת"א להפועל ירושלים תמיד מעוררים עניין רב ואמוציות שחבויות מתחת לפני השטח. ב-18 השנים האחרונות הפכה ירושלים  ליריבה המרכזית של מכבי ת"א ואף הצליחה לזכות  בתקופה זו בארבעה גביעים יותר מכל קבוצה אחרת בשנים אלו, וגם בשנים הפחות טובות ירושלים תמיד סומנה כיריבה הפוטנציאלית המסוכנת ביותר אצל הצהובים. בכל זאת דומה כי המפגש הקרוב בין היריבות הוותיקות הפעם מסקרן יותר מתמיד. לראשונה בהיסטוריה ירושלים הצליחה להחתים שחקנים ישראלים עם עבר צהוב שנמצאים בשיא הקריירה מבחינת הגיל והיכולת. מבלי להיכנס כרגע לשאלה האם מכבי הייתה מעוניינת להחתים את אליהו והלפרין, עצם העובדה שהשניים בחרו להפוך לחלק מהחזון ההולך ונבנה בירושלים, בתוספת סגל מרשים ויציבות חיובית יוצאת דופן בירושלים, מספיקה כדי לעורר עניין עצום לקראת מפגש הגדולות של הכדורסל הישראלי. תוסיפו לכך את שינוי הכיוון הכללי שמתרחש העונה בביצה המקומית, ותקבלו מתכון מנצח שיוצר הר ציפיות יוצא דופן.

יוגב אוחיון מול יותם הלפרין. למי יש ישראלים יותר טובים?

המפגש הקרוב יהיה המפגש ה-100 בין הקבוצות בליגה, כשהמאזן ההיסטורי עומד על 14:85 לטובת מכבי ת"א. בנוקיה (יד אליהו) המאזן הוא 3:50 לטובת מכבי, כשניצחון החוץ האחרון של ירושלים בנוקיה היה בעונה שעברה 84:82. המשחק הקרוב צפוי לזמן מספר מצ'אפס מעניינים: בפעם הראשונה העונה נראה את סופו משחק מול פרחוסקי, דאנקן מול בלו, הלפרין נגד אוחיון, דופרי מול סמית' אבל

לקראת המפגש ליקטתי כמה נתונים  מעניינים שמלמדים על דמיון מפתיע בין הקבוצות:         ירושלים מאד מאוזנת מבחינת חלוקת נקודות בין הקו הקדמי לאחורי כשהגבוהים קולעים  43 נקודות האחורי קולעים 46 מתוך 81. למרות זאת נראה כי מבחינת נתונים סטטיסטיים כלליים – נקודות למשחק, חלוקת זריקות,אחוזי קליעה, כ"ח אסיסטים ועוד, שתי הקבוצות נראות כמו תאומות זהות. האחוזים הגבוהים (53 ירושלים, 56 מכבי) לשתי נקודות מלמדים ששתי הקבוצות מעדיפות כאופציה ראשונה הכנסת כדור פנימה, אבל בעוד אצל מכבי את עיקר הנזק תחת הסל עושה סופו, בירושלים יש חלוקה מאוזנת יותר והגבוהים וורסטיליים בהרבה במיוחד דאנקן שקולע ב-51 אחוז לשלוש ונמצא בכושר קליעה נהדר (17/26  ב-10 משחקים האחרונים).

ירושלים השנה נראית כמו מכונה משומנת היטב במיוחד בבית, אבל במשחקי החוץ היא קולעת 10 נקודות פחות מאשר בבית 77(ח) מול 87(ב). מנגד בהגנה הפועל מחזיקה את יריבותיה בחוץ על 2 נקודות פחות מאשר בבית 76(ב) 74(ח). עיקר הירידה במספר הנקודות נובעת מאחוזים נמוכים יותר מהשלוש 33% בחוץ מול 41%. בשאר התחומים אין כמעט שינוי ובחלק אפילו עליה, מה שמסביר בהחלט את היציבות הגדולה השנה. מכבי קולעת בבית 85 נקודות ב  %59  לשתיים. אם ירושלים רוצה לנצח היא תצטרך להוריד את אחוזי הקליעה של מכבי באופן משמעותי.

סופו. עיקר נטל הגבוהים של מכבי נופל עליו.

מפתחות מבחינת ירושלים:

1.  שליטה בקצב המשחק והנעת כדור – בחוץ ירושלים קולעת פחות אבל מחזיקה את היריבות על סקור נמוך.  סקור נמוך ישאיר את ירושלים במשחק. נוסף על כך ירושלים מובילה את הליגה באסיסטים, משחקת בסבלנות עד למציאת השחקן החופשי. וכשהיא מרגישה בנוח על המגרש היריבה יכולה להתחיל להתפלל.

 2. יתרון בצבע -לירושלים יש כרגע יתרון בצבע, ואם היא רוצה לנצח היא צריכה לדחוף את הכדור פנימה, לעייף את סופו ולסבכו בעבירות. הפועל אמורה להגיע רעננה בהרבה אחרי ארבעה ימי מנוחה לעומת מכבי שחוזרת ממוסקבה ומקבלת יומיים בלבד להכנות, והיתרון הזה עשוי להיות מכריע.

3. איכות הסגל ואמונה ביכולת – לגרינברג יש אפשרות לשחק בהרכבים שונים, ואת הפריווילגיה להעלות מהספסל שחקנים כמו דאנקן ורייט. לירושלים יש היום סגל שאינו נופל מזה של מכבי, ולראשונה זה שנים רבות ירושלים מגיעה כמוליכה הגאה של הליגה. מכבי מגיעה אחרי השפלה גדולה במוסקבה, ועם מכת פציעות. זה הזמן מבחינת ירושלים לנצח ולבסס את המקום הראשון.

פרחובסקי. אחד המפתחות של הפועל

מפתחות מצד מכבי:

  1. קצב מהיר – מכבי בבית רצה ומשיגה הרבה נקודות קלות. אם יתפתח משחק מהיר זה אמור לשחק לטובת הצהובים.
  2. אחוזי קליעה – אם מכבי תצליח לשמור על אחוזי קליעה גבוהים בעיקר של הקלעים, זה ירווח את המשחק ויקשה שמירות כפולות על סופו.
  3. שליטה בכ"ח – ירושלים לוקחת בחוץ 36.5 כ"ח מתוכם 11.5 בהתקפה. מכבי אחת החלשות בליגה בתחום (רביעית מהסוף) ולמרות השיפור בתקופה אחרונה, זו עדיין נקודה חלשה. מכבי לא יכולה להרשות לעצמה חגיגה כזו תחת הסל שלה אם ברצונה לנצח. הגארדים חייבים לעזור בתחום במיוחד אם קיצ'ן ישחק(לוקח 6 כ"ח) ישחק.

מפגש הגדולות של הכדורסל הישראלי מבטיח רבות והמשחק המצוין במלחה בסיבוב הראשון רק העלה את הרף, ולחובבי הכדורסל הישראלי מצפה חגיגה גדולה.

לחימום האווירה קבלו כמה משחקי עבר ביד אליהו:

1) משחק גמר הפליאוף השנוי במחלוקת, 2007:

http://www.youtube.com/watch?v=Y3ch0vs59HY

2) הנצחון הגדול של הפועל ירושלים בהיכל, 1992:

http://www.youtube.com/watch?v=y13jKejfk_U

3) תוצאה יוצאת דופן, 2008:

http://www.youtube.com/watch?v=5ASe-WZuH4I

בלוג חי – מכבי ת"א – הפועל ירושלים / יום שני 18:45 / שידור ישיר בערוץ 1 בטלווזיה ובאינטרנט (www.iba.org.il)

מנחם לס

בעל האתר ועורך ראשי

לפוסט הזה יש 46 תגובות

  1. אלעד תודה על מאמר נפלא.
    הסטיסטיקה די מעניינת ומוזרה היות ואני עצמי זוכר לפחות5 ניצחונות של י"ם ביד אליהו.
    סמילים אחרות בליגה המאזן הוא 3-50 אך ב 18 שנה האחרונות רק בגביע ירושלים ניצחו את מכבי ב3 גמרים בהיכל.
    בכל אופן אבקש לומר כמה מילים.
    כתבת.
    1. לירושלים יש היום סגל שאינו נופל מה של מכבי .
    2.לירושלים יש כרגע יתרון בצבע.
    לא ברור לי למה התכוונת.
    אפשרות 1. התכוונת להרכב שהציבה מכבי במוסקבה ואז אתה צודק .
    אפשרות 2. לסגל הכולל של מכבי .
    במילים אחרות במידה וטיוס מסמית משחקים .
    (ולא לשכוח את זיזיץ שהיה מנוע לשחק במוסקבה).
    הרי שאני לא חושב שלהפועל יש יתרון בגובה על מכבי.
    ולדעתי האיכות הכללית של מכבי עולה בהרבה על זו של הפועל
    (בטח ובטח אם קצי'ן מהפועל לא ישחק ולדעתי הוא לא ישחק).
    שורה תחתונה מכבי מנצחת בסביבות 15 הפרש.

    אנקדוטה מעניינת אם אני מפספס ובכל זאת הפועל תנצח.
    הרי שאז יקרו הדברים הבאים.
    א.הפועל פותחת פער של שני משחקים שני מחזורים לסיבוב הסיבוב השני מה שאומר שהפועל מבטיחה את המקום הראשון בליגה !
    ב. זה אומר שהמשחק הבא ביניהם יתקיים במלחה .
    ג. גם אם מכבי תנצח במשחק הבא במקרה שכזה הרי שבשביל לעבור את הפועל היא תצטרך לנצח בכל שבעת המשחקים הנותרים ולקוות למעידה כפולה של הפועל. (לפחות שני משחקים נוספים).
    מה שאומר שניצחון של הפועל ישים אותה בעמדה מדהימה לזכייה באליפות הליגה הרגילה .דבר אותו הצליחה להשיג רק פעם אחת בהיסטוריה שלה בעונת 1998-99 (שהייתה האחרונה של קטש בצהוב כשחקן ..באותה עונה עונת "הפיצה" מכבי ניצחה 3-1 בגמר הפליאוף ובנקודה קטנה בגמר הגביע בזכות קטש).

    במידה ומכבי מנצחת ב 2 הפרש ומעלה הוא עושה מהפך ועולה לראשונה העונה למקומה הטבעי למקום הראשון.

    1. אהרון שבוע טוב
      לגבי 1- אני מתכוון למה שאמרתי ואני עומד מאחורי זה ! לדעתי הפועל לא נופלת ממכבי באיכות הסגל. זה עדיין לא מבטיח דבר ויכול להיות שהפועל תובס מחר אבל אני סבור שמבחינת איכות שחקנים הפועל השנה מסוגלת לתת תשובה למכבי בכל עמדה על המגרש.
      2- התכוונתי שכרגע לאור הפציעה של טיוס ולא ברור כמה הוא יהיה כשיר מחר, כנ"ל שמית, והעייפות של סופו וזיזיץ שעדיין לא נכנס לעניינים, ברור שלהפועל יתרון ברור בצבע לפחות על הנייר, ולגבי המשחק הזה, והיא צריכה לנצלו.
      אם קיצ'ן לא ישחק אתה צודק ולהפועל יהיה קשה מאד.

    2. לגבי המאזן, לקחתי בחשבון רק את משחקי הליגה. בלי הגביע.
      אפשרות נוספת שטעיתי בספירה, אבל הנתונים לקוחים מאתר המנהלת.

  2. פריויו מצוין אלעד. תודה!
    אהרון, במצבת הגבוהים הנוכחית מכבי בפיגור (בטח עם טיוס פצוע וזיזיץ שעוד לא הוכיח דבר ולא ברור אם יש לו מה להוכיח), אבל היא עדיין פיבוריטית עד שהפועל תוכיח אחרת.

  3. לדעתי הכל תלוי במצבו הבריאותי של קיצ'ן.
    ישחק – יש להפועל סיכוי לא רע , לא ישחק – זה יגמר מוקדם.
    בכל מקרה מבחינת הפועל, להכניס כדורים פנימה בכל הזדמנות ולהישמר ממטווח שלשות בכל מחיר.

  4. אחלה של טור , תודה רבה אלעד
    באמת מענין לראות איך חדר ההלבשה של מכבי יצא מיום חמישי, הקבוצה הזו לא מפורסמת באופי החזק שלה עד כה

      1. אורי במשחק הקודם הפועל עדיין לא הדיעה במומנטום של 13 ניצחונות רצופים, ועדיין הייתה בשלבי גיבוש ובלי רייט. מכבי גם הפעם בלי ג'יימס, ועם טיוס לא לגמרי כשיר. ראיתי השנה הרבה את שתי הקבוצות, ואני בהחלט חושב שירושלים יכולה לנצח. יש לה המון כלים בהתקפה, וגם בהגנה כשהיא מעלה הילוך היא דורסת יריבות. השאלה אם השחקנים באים באמונה שהם מנצחים או כדי לשמש שטיח למכבי לנגב את עקבות ההשפלה במוסקבה. אני מקווה שבענין הזה השתנה משהו השנה במלחה.

        1. אבל אלעד אתה יכול לומר אותו דבר על מכבי, לפני המשחק מול ירולשים היא הייתה עם רצף משחקים לא ממש משכנע בליגה ובאירופה (הפסידה בחמישי לפני המשחק) ובליגה היא הייתה עם שלושה הפסדים כבר (מאז היא לא הפסידה אף משחק).
          בקשר להחתמה של רייט אז אני עניתי לBERCH על בשר בצבע ולא על גארדים, בכול מקרה יהיה משחק מענין אני סקרן לראות איך הוא יתפתח

          1. מכבי מגיעה במצב לא אידיאלי פיזי ומנטלי אחרי התבוסה הקשה במוסקבה. השאלה האם היא תדע להתעלות ולנתב את האנרגיות למוטיבציה או שהמשבר יעמיק. בכל אופן לירושלים לפחות במשחק הספציפי הזה יתרון על הנייר תחת הסלים.

  5. באמת שאני לאזוכר משחק עונה רגיל בכדורסל שמבטיח ומשמעותי כל כך.בשיטה של היום זה מקום ראשון יבטיח שלפחות המשחק הקובע יהיה אצלך בבית והאמת שזה הרבה מעבר לכך במידה וירושלים מנצחים הבטחון שלהם יעלה לשמיים והם באמת ירגישו(ובצדק)שהעונה זאת יכולה להיות העונה שלהם,מכבי ירצו להוריד את ירושלים לקרקע ולהראות שהם עדיין הכי טובים,משחק באמת אש.רק תחשבו שלראשונה מזה לדעתי מעולם למכבי יותר חשוב משחק ליגה ממשחק יורוליג והיא העדיפה לתת לסמית לנוח מול צסקא בשביל שישחק מול הפועל ירושלים.
    לסיום רק דבר אחד מעצבן אותי זה השעה המטומטמת שערוץ 1 בוחר לשדר זה פשוט טמטום במקום שמשחק כזה יהיה בפריים טיים הוא בשעה כל כך לא נוחה שזה מוציא אותי מהדעת

      1. אני יודע את זה למרות שאני לא בטוח בכלל שבקשר למשחק הספיצפי הזה לכדורגל יהיה יותר ריטינג,אני מדבר על החחלטה של ערוץ 1 לאחד את ימי הספורט שלהם ליום אחד ובגלל זה המשחק כדורסל לפנות ערב,זה שעות שאני חוזר מהעבודה,צריך לטפל בילדים,ומן הסתם אני לא אוכל לשבת בריכוז ולהנות מהמשחק 🙁

  6. אלעד חברי על טעם וריח אין להתווכח.
    ואם אתה חושב שאיכות הסגל של ירושלים שווה רבע גמר עד פיינל פור יורוליג שיהיה לך לבריאות.לטעמי מכבי גם השנה היא קבוצת פיינל פור והיא אכן תגיע לשם.אמנם היא לא ברמה של צסק"א ,ריאל וברצלונה ..אך היא מייד אחריהם באירופה.
    והמאזן יורוליג מדבר בעד עצמו.

    לגוף העניין השוותי את הסגלים ונתחיל דווקא מבפנים.
    סנטר טבעי לירושלים יש את פרחוסקי שאמנם יכול /עשוי לתת גוף מול סופו אך על הנייר סופו על כל מגרעותיו היה מעודף ע"י כל מאמן באירופה.
    גרין מול זיזיץ. למרות שז'יזי'ץ לא בכושר משחק הוא לפחות לא נופל מגרין.
    אח"כ יש מספרי 4 שמשחקים לפעמים 5.

    בירושלים זה דופרי בת"א זה טיוס. דופרי יותר גבוה טיוס יותר אתלט בקיצור שוויון .
    בעמדות 3-4 .
    בירושלים יש את דאנקן ואליהו שלמעשה שניהם יותר 4. דאנקן הוא ריבונדר מעולה .אך בהפועל יש את סמית ,פניני ,ובלו .
    שבסה"כ יודעים לעשות הכל כולל לתפור שלשות ולקחת ר' וכן לתת גוף בהגנה.

    בעמדות 1-2.
    לירושלים יש את הלפרין ,קיצ'ין ורייט .
    הראשון בסדר השני פצוע והשלישי עדיין לא נכנס לעסק.
    בעוד במכבי יש את יוגב והיקמן שהם הרבה יותר יציבים בתוספת רייס ולנדסברג שגם הם מתחילים להתקמבק על עצמם.

    בנוסף אסור לשכוח נתונים נוספים כגון להפועל יש חוסר גדול בישראלים איכותיים.
    עם כל הכבוד למעיין ,אראל ומנקו הם עדיין לא פרטנרים למכבי .
    ככה שמספיק ש 1 מהשניים הלפרין /אליהו לא מגיע ולמכבי יש בעיה גדולה בישראלים .(אולי גרין יכול לתת משהו מינורי ).
    במכבי יש גם את אוחיון וכן את פניני ,טיוס ,בלו ולנדסברג ככה שאין שם כזו תלות.
    בעידן החוק הרוסי זה משמעותי ביותר.
    בטח שישראלי ירושלים לא יציבים במיוחד.
    ועוד לא דיברתי על ניסיון במעמדים כאלו של שחקנים כבודדים ושל מערכת כמערכת.
    בקיצור אני חוזה 15+ מכבי.

    1. אהרון האם מכבי חיפה של העונה הקודמת שווה רבע גמר יורוליג ? או אולי גלבוע/גליל של 2010 ? חולון 2008 ? בקיצור זו לא הדרך היחידה למדוד איכות סגל.
      אני לא יודע אם ראית השנה את ירושלים, אבל הישראלים שלה מאד יציבים השנה, ולראיה אליהו והלפרין במקום 2-3 בטבלת מובילי המדד הישראלים. את גרין לא מודדים רק במספרים, אלא ביכולת לשים גוף, לחסום ולשמור חזק ואת זה הוא עושה מצוין. אריאל ומנקו מקבלים דקות חשובות גם ברגעים מכריעים במשחקים ונותנים תפוקה יפה. אני אגב לא בטוח שכל מאמן היה מעדיף את סופו על פרחוסקי. לסופו הרבה מגבלות ועובדה שהגדולות של אירופה לא ממש קפצו עליו כשעזב את פאו.
      אגב לא התייחסתי כלל למועדון בכללותו אלא למשחק הספציפי הזה. אני מסכים שלמכבי כמועדון וכארגון יש עדיין יתרון גדול על הפועל, אבל ברמת הסגל בוודאי במצב הנוכחי ממש לא. זה עדיין לא מבטיח כלום להפועל, אבל גם מכבי פגיעה כרגע והפועל בהחלט יכולה לנצח.

    2. אהרון בגדול אתה צודק,אבל להזכירך מדובר בקבוצה וכרגע נראה שירושלים משחקת כקבוצה עם דגש עלהקבוצה ולכן היא לא נופלת ממכבי,נכון שהיא תלויה כמעט לחלוטין בהלפרין ואליהו אבל נכון לעכשיו שניהם משחקים מעולה ומושכים את העגלה של ירושלים למעלה.

    3. אני לא מסכים עם רוב מה שאמרת.
      דופרי אף פעם לא משחק 5, אליהו ודאנקן עדיפים לדעתי על המכבים, הלפרין השנה הרבה יותר מבסדר, קיצ'ן כנראה ישחק ורייט השתלב ללא ספק. במשחק האחרון שיחק 40 דקות והיה המנהיג הבלתי מעורערר כל שנייה מן

    4. אני לא מסכים עם רוב מה שאמרת.
      דופרי אף פעם לא משחק 5, אליהו ודאנקן עדיפים לדעתי על המכבים, הלפרין השנה הרבה יותר מבסדר, קיצ'ן כנראה ישחק ורייט השתלב ללא ספק. במשחק האחרון שיחק 40 דקות והיה המנהיג הבלתי מעורערר כל שנייה מהן

    5. השוואה מוזרה. דופרי הוא לא 4 שמשחק 5 כמו טיוס , שאני חושב על זה אני לא זוכר פעם אחת שהוא שיחק בעמדה 4 העונה, שלא נדבר על 5. רק עמדה 3.
      לא אליהו ולא דאנקן משחקים בעמדה 3. אליהו הוא 4 מובהק, דאנקן הוא 4 שמשחק לא מעט 5. מומלץ לעשות שעורי בית.

  7. יניב ראיתי הרבה את ירושלים השנה, והיא קבוצה במלוא מובן המילה ! גם כשחקן מסוים תופס יום פחות טוב היא מוצאת דרך לנצח. יותם גם בימים חלשים מוסר המון אסיסטים, וגם ביום חלש של אליהו או דאנקן (לא קרה הרבה) תמיד היה מי שנכנס לנעליים ותרם יותר. כך שאתפלא אם אראה את ירושלים מתפרקת לגמרי. להערכתי נראה משחק צמוד שיכול ללכת לשני הכיוונים.

  8. אלעד : מבחינתי גליל 2010 וחיפה 2013 לא מהוות כל ראייה . דיברנו על כך לא פעם וכמדומני שהסכמת איתי שכל מה שהם עשו זה לגנוב משחק בודד וזה נתן להם ״ אליפות ״ . בעיני זו אליפות שנחשבת כמעט כמו הגביעים של ירושלים .קצת יותר כי בכל זאת עד הפינים פור היה מאמץ עונתי שלא כמו בגביע אז אין מאמץ אלא הגרלה ומשחק בודד בכל שלב . אשר לחולון זה קצת שונה היות ובכל זאת חולון הייתה אלופת הליגה הרגילה והמאזן הכולל היה 2-2 כולל בגביע ובגמר הפלייאוף .מקווה שאני לא פוגע אם אומר את דעתי שלצערי הספין של קופל השפיע על שיקול דעתכם ועל תפיסת המציאות שלך . ידידי אהובי מכבי הייתה גדולה בכמה רמות

  9. התגובה הקודמת הופסקה באמצע ( ככה זה שמגיבים בהליכה בנייד). בכל אופן מכבי 2010 הייתה גדולה בכמה רמות על גליל של אותה עונה . כנ״ל אשתקד מול מכבי חיפה ולראייה המאזן ביניהם עד הגמר ההוא . סיכומו של דבר הספין של קופל גרם לך לראות את הדברים באופן לא פרופורציונלי . מכבי הייתה ולדעתי עודנה גדולה על הליגה בכמה רמות .במשחק בודד כמובן הכל יכול להיות כמו אותו גמר נפלא משנת 2008 . אך אין לנו ללמוד ממשחק אחד הפועל עוד רחוקה בהרבה ממכבי .דבר אחרון אבקש להתייחס לראייה המכונה ״מדד היעילות ״ בעיני זו לא ראייה אלא מצב טבעי . בשביל להצליח במדדים השונים ישנו בדרך כלל צורך

  10. בקיצור מדד היעילות מכיד בעיקר על התלות של הקבוצה באינדיבידואל.מכיוון שבהפועל התלות באליהו והלפרין היא קיצונית כיוון שאין להם ממש מחליפים כחול לבן ( למעט איפה גרין). הרי שממילא הם משחקים הרבה מרד יחסית ( ראו מדד הדקות ). ולכן היעילות עולה . לכן למשל מלך הסלים מגיע בדרך כלל מקבוצת אמצע -תחתית הטבלה . בקיצור אוחיון ובלו לא פחות יעילים מהלפרין ואליהו הם רק משחקים פחות וזה רק לזכותה של מכבי שאיננה תלוייה בהם .

  11. אהרון אני חוזר ואומר שהמאמר שלי מתייחס ישירות למשחק מחר ולא לעונה כולה ובוודאי שלא על גמר הפלייאוף שעדיין רחוק והרבה עוד יכול לקרות. העובדות כרגע הן שהפועל ירושלים מובילה את הליגה לפני מכבי והיא נראית מצוין. זה לא קרה לפחות מאז 2008 כשחולון זכתה בסיום העונה באליפות. קרא לזה איך שאתה רוצה אך זו העובדה. אין לזה שום קשר לקופל, או לתפיסת מציאות סובייקטיבית. למכבי יש בעיה כרגע בקו הקדמי וגם זו עובדה. מה יהיה עוד חודשיים אינני יודע וגם אתה לא. חזרתי ואמרתי שכמועדון לירושלים יש עוד דרך ארוכה לעבור וגם אליפות עדיין לא תשים אותה בשורה אחת עם מכבי כפי שחיפה וחולון לא קפצו לשם. אני מתייחס אך ורק למשחק מחר, אבל בעיני הסגל של ירושלים לא נופל מזה של מכבי, ועל זה אפשר להתווכח, אבל גם אם ירושלים תפסיד מחר זה לא ישנה את דעתי בנושא, כי ניצחון או הפסד תלויים במגוון רחב של גורמים.

  12. 1. ״הבעיה ״ בקו הקדמי של מכבי היא רק הכשירות של טיוס . ״הבעיה ״ הזו זהה לזו של הפועל בקו האחורי עם קצין לא משחק.במילים אחרות רק אם הפועל תגיע בסגל מלא ומכבי לא מכבי בבעיה טבעי לא ? . 2 לגבי העובדה האומרת שהפועל מובילה . נהוג לומר שאם עובדות לא מתווכחים בכל זאת ברשותך תן לי לנסות . א. הפועל מובילה בדיוק עד לרגע שמכבי תעלה ליתרון 2 הפרש מאותו הרגע ההובלה תעבור למכבי . ב.. בקיצור אם תנטרל את אותו משחק במלחה ותוציא אותו מהמשוואה הרי שנכסי הייתה מובילה ( הובלה זניחה בהפרש סלים פנימי אך בכל זאת הובלה ).ג מאז המשחק ההוא שני הקבוצות ניצחו כל משחק בליגה והצליחו יפה מאד באירופה

  13. המשך תגובתי הקודמת . אך מכבי ישעה גם לקחת את הגביע .3. אמרת שלא אתה ולא אני יודעים מב יהיה עוד חודשיים . טכנית בוודאי אתה צודק ובכל זאת ע״פ ניסיון העבר ניתן לשאר שלאחר עונת אירופה מכבי רק תלך ותתמקד וזה בוודאי ישפר אותה . אמנם נכון גם הפועל משחקת בעוד מפעל ובכל זאת ישנם כמה הבדלים שיועילו למכבי גם במציאות זו .

  14. אהרון אתה שוב מושך אותי למקמות שלא התייחסתי אליהם. אני מדבר על המשחק הספציפי מחר. קיצ'ן שחקן מאד מרכזי בהפועל, ואם לא ישחק חסרונו יורגש מאד, אבל יש את הלפרין, ורייט שיכולים למלא את מקומו, בהצלחה פחות או יותר כפי שעשו בשבוע האחרון, למרות שזה יקשה מאד על סיכוייה לנצח. אם טיוס לא יהיה כשיר למכבי למעשה יש את סופו ל20 דקות אפקטיביות, ואת זיזיץ שלא ברור עדיין מה הוא יכול לתת. בעיני זה יתרון להפועל תחת הסל שהיא צריכה לנצל, אבל אתה יכול להתווכח על זה.
    מעבר לכך לא התייחסתי במאמר ולא אמרתי מי פייבוריטית לזכיה באליפות והמאמר היה מאוזן ומקצועי ללא קשר לאהדה שלי לירושלים. אתה מנסה לגרור אותי למה שיקרה במאי ולהוכיח לי באותות ומופתים שמכבי טובה יותר, ואני כבר הסכמתי שלהפועל יש דרך לעבור כמועדון כדי להגיע לרמה של מכבי. אין שום סתירה בינינו בענין הזה, ובכל זאת אני מאמין שלהפועל סיכוי טוב לנצח מחר.

  15. ראשית סליחה על הטעויות כתיב הייתי עד עכשיו בנייד.
    אלעד איני מנסה לגרור אותך לשום דבר.
    אמרתי את הדברים הבאים.
    1. מכבי איכותית מהפועל.
    2. לא ניתן להתייחס לחיסרונו של טיוס ולא לחסרונו של קאצין .
    לדעתי לפחות חיסרונו של קאצין אמור להיות חמור מחיסרונו של טיוס .מכיוון שברגע שסופו לא יהיה על המגרש זה יהיה משחק של פארוודים.
    3. אשר למאי איני מנסה לגרור אותך לשם אך אתה כתבת שלא ניתן לדעת מה יהיה …הגבתי ואמרתי שנביאים אנחנו לא אך הערכה ראלית ניתן להעריך.

  16. לסיכום בוא נסכים שלא להסכים, בכל מקרה אני מקווה שיהיה משחק מהנה וטוב לטובת הכדורסל כולו, ושלא תהיה שביתה מחר בערוץ 1 – שיחכו ליום ג' עם העיצומים

    1. אהרון ידידי אני מבין שלא צפית בהרבה משחקי מכבי העונה,אם יש דבר שמאוד מאוד קשה להם לעשות זה להביס קבוצות,הם בדרכ נוטים להסתבך גם במשחקים שהניצחון נראה בטוח,אז לא משנה מה יהיה מכבי לא יביסו

  17. יניב צפיתי גם צפיתי .להלן הרשימה מהזמן האחרון.
    1. הפועל ת,א 2. פרטיזן 3 קובנה .
    בקיצור מכבי הולכת ומשתפרת עם הזמן (אמנם קצת הסתבכו מול אילת).
    גם העניין הזה ייפתר לא מאמין ? תראה מחר.

    1. אחלה טור אלעד , מקווה שהפועל תנצח .
      אהרון להזכיר לך את צסקה מוסקבה ביום ו' , מגמת שיפור של מכבי אני לא בטוח!

      1. ניב המשחק של צסק"א הוא היוצא מן הכלל שלא מעיד על הכלל.
        טיוס ףזיזיץ וסמית לא שיחקו וישחקו ביום שני.
        אלעד.קאצין יעבור מחר מבחן כשירות כך נאמר הערב בערוץ הספורט לפני דקות אחדות (התאמן היום).טיוס לעומת זאת בטוח ישחק (וגם סמית).

  18. ראיתי היום פוסט של מכבי בפייסבוק שכותב שהגיע הזמן לתת לאקסים בראש ושהם האויב מחר, וזה החליא אותי. אני בעד סל ניצחון של גרין מאסיסט של הלפרין.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט