בחירות האול-סטאר שלי (מזרח) / דור בן דוד

שלום חברים, אחרי הפידבק החיובי מהכתבה הקודמת על הקבוצות המפתיעות והמאכזבות של העונה החלטתי לכתוב על בחירות האול-סטאר שלי לו המשחק היה מתקיים היום, בסביבות חג ההודיה. כמו האול-סטאר עצמו בחרתי שני שחקנים לקו האחורי ו-3 לקדמי בחמישייה, עם יד חופשית בספסל. שחקן חייב מינימום של 50% מהמשחקים אצלי כדי להיבחר.

חמישייה:

גארד – ג'יימס הארדן (פוינט גארד, ברוקלין נטס)
סטט' עונתי (19 משחקים): 20.7 נק', 7.6 ריב', 9.2 אס', 1.4 חט', 0.7 חס', 41.4% שדה, 37.8% מ-3, 89.4% עונשין.
בחירה עשירית לאולסטאר.
אז נכון כולנו היינו מודעים לפתיחת העונה המגומגמת של הזקן, ב-7-8 המשחקים הראשונים הוא היה נראה לא בכושר, שמן וחסר חשק והמספרים בהתאם. הוא קלע יותר מ-20 נקודות רק פעם אחת ב-8 המשחקים הראשונים של העונה והתחילו כבר לרוץ ספקולציות שהחוקים החדשים גמרו אותו, שהוא לא מסוגל להגיע לעונשין יותר ונגמרו הימים של הארדן הסקורר.
ואז הגיע המשחק מול אינדיאנה בו הוא הלך לקו 19 פעמים ואיתו ההבנה שהארדן לא הולך לשום מקום. מכאן ואילך הוא נראה נהדר ברוב המשחקים, וראינו ממנו גם תצוגות של 39 ו-36 נקודות, כולל לא פחות מ-20 זריקות עונשין במשחק נגד אורלנדו, אין באמת חוק שיצליח להוציא את הארדן מקו העונשין.
אמנם המספרים בירידה ממה שאנחנו רגילים (בעיקר בגלל הפתיחה החלשה) אבל קשה להתווכח עם העובדה שהארדן הוא עדיין הגארד הכי טוב במזרח, גם כשהוא שמן.
הנטס ברקורד הטוב במזרח כרגע (יחד עם הבולס) של 14-5 ולא רואה סיבה שלא יקבלו לפחות שני נציגים.

גארד – זאק לאבין (שוטינג גארד, שיקגו בולס)
סטט' עונתי (20 משחקים): 25.8 נק', 5.2 ריב', 3.8 אס', 0.5 חט', 0.4 חס', 48.8% שדה, 38.8% מ-3, 86.6% עונשין.
בחירה שנייה לאולסטאר.
מה שהבולס עושים העונה הוא לא פחות ממדהים ולזאק לאבין יש חלק גדול בכך. אחרי שהם פתחו את העונה במאזן 0-4 בלו"ז די קל ואז הפסידו לניקס, התחילו לצוץ קולות שזאת סתם קבוצה שפתחה טוב ותרד למציאות מהר.
אבל הבולס לא מפסיקים לחלום, עם לו"ז רצחני של 12 משחקים מול קבוצות חזקות (יוטה, בוסטון, פילי (פעמיים), ברוקלין, דאלאס, גולדן, קליפרס, לייקרס, פורטלנד, דנבר, ניקס) הבולס סיימו עם רקורד נפלא של 4-8 במשחקים האלה והרבה תודות לסקורר הנהדר שלהם. העונה הוא אמנם קולע קצת פחות מהעונה שעברה (26.5 לעומת 27.4) אבל הרקורד הנפלא של הבולס והעובדה שאין לו שום בעיה לתת את אור הזרקורים לדמאר דרוזן (נגיע גם אליו), רק מראה כמה הוא התבגר במשחק שלו וכמה הוא מוכן לעשות יותר בשביל הצלחת הקבוצה, לגמרי שווה לפתוח בחמישייה מבחינתי ולא חסרה לו תחרות.

פורוורד – דמאר דרוזן (פאוור פורוורד, שיקגו בולס)
סטט' עונתי (20 משחקים): 25.7 נק', 5.2 ריב', 4.3 אס', 1 חט', 0.4 חס', 47.9% שדה, 36.5% מ-3, 90.1% עונשין.
בחירה חמישית לאולסטאר.
בשתי מילים – החתמת הקיץ. דמאר דרוזן נראה כמו הבשורה הגדולה של הבולס העונה. הרבה גבות הורמו לגבי השילוב שלו עם ווצ'ביץ' ובמיוחד עם זאק לאבין בהגנה ובהתקפה, אמרו שהם שומרים גרועים וסקוררים אנוכיים ואין סיכוי שזה יעבוד ביחד. בינתיים דמאר משתיק את כל המבקרים ומשחק ברמת אם וי פי (לא פחות) כשהוא מעלה את ממוצע הנקודות שלו ב-5.2 נק' למשחק מהעונה שעברה. הוא ולאבין משתלבים נהדר ואנוכיות זו המילה האחרונה שמתארת את שני הסקוררים הנהדרים האלה, אין לאף אחד מהם בעיה לתת את הכדור לשני כשהוא חם והכדור פחות נכנס לאחר, וזו הגדולה האמיתית של הבולס העונה. גם מבחינה הגנתית זה נראה לא רע בכלל כאשר הבולס במקום התשיעי העונה ברייטינג הגנתי ועד כה ההחתמה של דרוזן נראית כמו הצלחה מסחררת שתחזיר את הבולס לפלייאוף לראשונה מאז ימי דריק רוז וג'ימי באטלר.

פורוורד – קווין דוראנט (פאוור פורוורד, ברוקלין נטס)
סטט' עונתי (18 משחקים): 28.1 נק', 7.6 ריב', 5.3 אס', 0.5 חט', 0.5 חס', 55.6% שדה, 39.8% מ-3, 85.7% עונשין.
בחירה 12 לאולסטאר.
אין לי הרבה מה לחדש לכם בקשר לקווין דוראנט. הוא ממשיך להיות מפלצת שקולעת מכל מקום ביעילות פסיכית וממשיך להראות כמו שחקן טופ 3 בעולם (ואולי אפילו טופ 1). ייצוג כבד לברוקלין ושיקגו כיאה לשתי המובילות של המזרח.

סנטר – יאניס אנטטוקומפו (פאוור פורוורד, מילווקי באקס)
סטט' עונתי (19 משחקים): 27.1 נק', 11.7 ריב', 6 אס', 1.2 חט', 1.8 חס', 52% שדה, 28.4% מ-3, 67.5% עונשין.
בחירה שישית לאולסטאר.
טוב, זאת הייתה ממש בחירה לא פשוטה בין יאניס לשחקן הבא שאדבר עליו, במיוחד בגלל פתיחת העונה החלשה שלו ושל הבאקס שנמצאים במקום השביעי במזרח עם רקורד של 8-11, אבל קשה להתעלם מכמות הפציעות הלא נורמלית שסבלה מהן האלופה בתחילת העונה – הולידיי, מידלטון, לופז, פורטיס, דיוינצ'נזו ואפילו יאניס בעצמו, כולם החמיצו כמה משחקים (לופז ודיוינצ'נזו עדיין לא חזרו לשחק). ובאד נאלץ לאלתר כל מיני הרכבים משונים כדי לשמור את הבאקס עם הראש מעל המים. יאניס בעצמו עדיין משחק ברמת אם וי פי וברמה של שחקן טופ 3 בליגה מה שקשה להגיד על השחקן שהתחרה איתו על המקום פה. ראינו את הבאקס חוזרים לכשירות נגד הלייקרס וזה היה נראה מאוד מפחיד ובסופו אין תסריט שהפיינלס MVP הטרי לא יקבל מקום בחמישייה גם העונה, גם אם זה על חשבון שחקן מצויין בקבוצה שפתחה טוב יותר.

ספסל:

  1. ג'ימי באטלר (סמול פורוורד, מיאמי היט)
    סטט' עונתי (16 משחקים): 24 נק', 5.9 ריב', 5.3 אס', 2 חט', 0.4 חס', 52.7% שדה, 23% מ-3, 85% עונשין.
    בחירה שישית לאולסטאר.
    היה לי קשה מאוד להשאיר את באטלר על הספסל. ההתלבטות הכי גדולה הייתה בינו לבין יאניס בגלל פתיחת העונה החזקה של ההיט והחלשה של הבאקס, אבל בסופו של יום יאניס טוב מדי כדי להשאיר אותו מחוץ לחמישייה. התלבטתי המון גם בינו לבין דרוזן אבל דמאר באמת קיבל יתרון קל שבקלים בגלל שהבולס קצת יותר טובים ממיאמי העונה, אבל בואו נדבר קצת על ג'ימי.
    באטלר נמצא בעונה נהדרת, ההיט נראים נהדר בעיקר בצד ההגנתי של המגרש, ומבחינת סקורינג באטלר כרגע עם שיא קריירה בנקודות. הוא משחק ברמת אם וי פי העונה וההיט נראים כמו קונטנדרים על אמת אחרי מפח הנפש בעונה שעברה, יחד עם לאורי, באם והירו השמיים הם הגבול עבור ג'ימי והחברים.
  2. בראדלי ביל (שוטינג גארד, וושינגטון וויזארדס)
    סטט' עונתי (16 משחקים): 23.1 נק', 5.3 ריב', 5.8 אס', 1 חט', 0.4 חס', 42.8% שדה, 26.9% מ-3, 93.8% עונשין.
    בחירה רביעית לאולסטאר.
    אז נכון פתיחת העונה של ביל, בעיקר מבחינת יעילות, היא די מחרידה. אבל הוא עדיין השחקן הכי טוב באחת הקבוצות הכי טובות והמפתיעות במזרח, אחרי ששנה שעברה תחת סקוט ברוקס זה היה נראה כמו כאוס אחד גדול הגיע ווס אנסלד ג'וניור והפך את הוויזארדס לקבוצה מצויינת. וושינגטון מניעה כדור, משחקת קבוצתי וזה משפיע ישירות על ביל שכרגע נמצא בעונת קריירה מבחינת אסיסטים עם 5.8. כמות נסיונות הזריקה שלו במשחק ירדה בכמעט 3 זריקות, וניתן לראות שהוא והוויזארדס נהנים מאוד העונה. ביל מרגיש שהוא יכול לתפוס יום רע (והיו לו הרבה כאלה העונה) או לא לשחק בכלל ולקבוצה שלו עדיין יהיה סיכוי לא רע לנצח, מה שלא היה אפשר להגיד עליהם בעונות האחרונות, אז ביל פתח רע (יחסית, הוא עדיין מהגארדים הכי טובים שיש במזרח) אבל וושינגטון פתחה טוב והיא חייבת לקבל ייצוג השנה באולסטאר.
  3. ג'ייסון טייטום (סמול פורוורד, בוסטון סלטיקס)
    סטט' עונתי (20 משחקים) – 25.1 נק', 8.6 ריב', 3.4 אס', 1 חט', 0.9 חס', 40.5% שדה, 32% ל3, 80.2% עונשין.
    בחירה שלישית לאולסטאר.
    מה לא אמרו על פתיחת העונה של ג'ייסון טייטום, הסלטיקס נראו ממש נורא ב-10 המשחקים הראשונים, הפסידו משחקים שהיו אמורים לנצח, והרבה סימני שאלה הורמו לגבי היכולת של טייטום להוביל קבוצה. אמרו שהוא חור שחור, סקורר אנוכי שלא עושה את חברי הקבוצה שלו טובים יותר ולא תורם לנצחונות. זה לא שאין אמת בביקורות האלה, טייטום ירד ב-0.8 אסיסטים מהעונה שעברה והוא זורק באחוזים הכי גרועים שלו בקריירה.
    אבל במשחקים האחרונים הסלטיקס באמת הרימו את הקצב והם נמצאים ברקורד של 3-8 מאז ההפסד המביך לשיקגו בתחילת החודש (הפסידו את הרבע הרביעי 39-11), ובמאזן כללי לא רע של 10-10.
    טייטום עצמו נראה הרבה יותר טוב וכבר קלע 30 נקודות כמה משחקים רצופים. נראה שזה היה רק עניין של זמן עד שהאחוזים יתיישרו בחזרה, אבל בינתיים נראה שהוא בהחלט ראוי להיבחר לאולסטאר.
  4. טריי יאנג (פוינט גארד, אטלנטה הוקס)
    סטט' עונתי (20 משחקים): 25.6 נק', 3.6 ריב', 9.2 אס', 0.9 חט', 0.1 חס', 46.5% שדה, 38.6% ל3, 90% עונשין.
    בחירה שנייה לאולסטאר.
    אז כמו בוסטון גם ההוקס פתחו רע מאוד. קלינט קאפלה שיחק עם פציעת אכילס, וזה גרם לטיילת בצבע של ההוקס, ובכללי סגנית אלופת המזרח נראתה בהנגאובר רציני אחרי הפלייאוף המדהים בשנה שעברה. אפשר גם להאשים בזה את הלו"ז הקשה, רצף משחקים שכלל את ברוקלין, יוטה, פיניקס, גולדן, שוב יוטה ודנבר. ההוקס הפסידו את כל המשחקים האלה והיו במאזן 9-4 מביך והקבוצות היחידות במזרח עם מאזן יותר גרוע היו אורלנדו ודטרויט, לא חברה טובה במיוחד.
    אבל במשחקים האחרונים אטלנטה וטריי יאנג הרימו את הרמה. זה התחיל עם 42 נקודות של הכוכב על הראש של האלופה מויסקונסין, והמשיך עם עוד 5 נצחונות רצופים בדרך למאזן 9-10 מכובד. מבחינה אישית טריי יאנג נראה נהדר מבחינת סקורינג ופליימייקינג והוא מוביל את החבורה של מקמילן בחזרה למקום אליו היא שייכת. זה לא היה נראה טוב אבל ההוקס בהחלט התאפסו וטריי נראה שוב כמו הכוכב של העונה שעברה.
  5. באם אדבאיו (סנטר, מיאמי היט)
    סטט' עונתי (16 משחקים): 19 נק', 10.2 ריב', 2.8 אס', 1.2 חט', 0.4 חס', 51.6% שדה, 77.4% עונשין.
    בחירה שנייה לאולסטאר.
    באם אדבאיו הוא אחת הסיבות העיקריות לפתיחת העונה הנפלאה של מיאמי.הוא עוגן הגנתי מהטובים בליגה וגם בצד ההתקפי הוא מראה שיפור מתמיד, גם ביכולת החדירה שלו וגם בזריקה מהמידריינג' שהוא אוהב, וכרגע הוא נמצא בעונת קריירה מבחינת נקודות וריבאונדים. הוא נראה טוב מאוד העונה והיכולת שלו לצאת ולשמור על גארדים בפרימטר מחד ומאידך לשמור על הסנטרים הכי גדולים וחזקים היא מרשימה, וחלק גדול מההגנה שהמאמן ספולספטרה כל כך אוהב. שחקן טו וויי פשוט נפלא ולהיט בהחלט מגיע ייצוג כפול באולסטאר עם איך שהם משחקים העונה.
  6. לאמלו בול (פוינט גארד, שארלוט הורנטס)
    סטט' עונתי (21 משחקים): 19.4 נק', 7.7 ריב', 7.8 אס', 1.9 חט', 0.4 חס', 41.7% שדה, 38% ל3, 89.5% עונשין.
    בחירה ראשונה לאולסטאר.
    אז כן, אני בוחר בלאמלו בול לאולסטאר בעונה השנייה שלו בלבד בליגה, כי הוא פשוט נפלא העונה. רוקי העונה הקודמת נראה כמו הרכז האידיאלי ואיום טריפל דאבל תמידי בכל משחק. הוא מוביל את ההורנטס לרקורד מרשים מאוד של 8-12 עד כה, ובתור השחקן הטוב בקבוצה אין ספק שמגיע לו ייצוג באולסטאר השנה. פליימייקר איכותי, קלעי טוב, שמסוגל גם לסיים בטבעת ולהוריד הרבה ריבאונדים, תודות לסייז שלו. העונה הוא עושה עוד קפיצת מדרגה בדרך לכוכבות והשמיים הם הגבול מבחינתו.
  7. מיילס ברידג'ס (פאוור פורוורד, שארלוט הורנטס)
    סטט' עונתי (21 משחקים): 20.2 נק', 7.5 ריב', 3.3 אס', 1.4 חט', 0.9 חס', 44.6% שדה, 32.6% ל3, 75.6% עונשין.
    בחירה ראשונה לאולסטאר.
    אם הייתי אומר למישהו מכם לפני תחילת העונה שמיילס ברידג'ס ישחק ברמת אולסטאר כנראה הייתם חושבים שאני משוגע, אבל זה בדיוק מה שקורה עכשיו.
    בהתחלה זה היה נראה כמו גימיק חמוד והנה הוא חוזר לגודלו הטבעי, אבל ברידג'ס ממשיך להיראות כמו האופציה השנייה הטבעית בשארלוט. רק להזכיר שפרט ללאמלו משחקים בהורנטס גם גורדון הייוורד וטרי רוזיר, שלא רחוקים מרמת אולסטאר בעצמם. מיילס נראה כמו השחקן המשתפר של העונה בפער עד כה כשהוא עולה בלא פחות מ-8.1 נקודות למשחק מהעונה שעברה. נסיונות הזריקה שלו עלו דרמטית מ-9 לכמעט 17 (!) ואין סיבה שלא בהתחשב באיך שהוא משחק. ההורנטס אמנם רק במקום החמישי במזרח אבל אני חושב שזה מספיק טוב בשביל שיקבלו ייצוג כפול ובאמת קשה להתעלם מהקפיצה של שחקן כמו ברידג'ס. פשוט מדהים ומעניין מאוד אם הוא ישמור על הרמה הזאת לאורך העונה וייבחר גם למשחק האולסטאר האמיתי.

אזכור כבוד: ג'ואל אמביד וג'יילן בראון (לא שיחקו מספיק), ג'וליוס רנדל, טיילר הירו, אוון מובלי, דריוס גארלנד, פרד ואן וליט, דומנטאס סאבוניס, טייריס מקסי.

אלו הם האולסטארים שלי במזרח במידה והבחירות לאולסטאר יתקיימו היום. השארתי מישהו בחוץ?
מוזמנים לכתוב את דעתכם בתגובות.

לפוסט הזה יש 9 תגובות

    1. תודה רבה, יש מצב שהייתי מכניס את טריי אבל עם הרקורד של הנטס הרגיש לי שהם צריכים לקבל ייצוג כפול בחמישייה

    1. לאבין גארד, באטלר פורוורד
      לא אוהב לעקם עמדות כדי להכניס את מי שאני רוצה, ההתלבטות הייתה בין ג'ימי לדרוזן, אולי אם הייתי כותה את זה היום הייתי מכניס דווקא את ג'ימי (כתבתי את זה לפני כמה ימים)

  1. תודה רבה,
    הייתי אולי מחליף בין הארדן לבאטלר, אבל זה רק עניין של טעם, ועמדות.

    לדעתי לטייטום לא מגיע להיות באולסטאר עד עכשיו, המספרים של הנקודות נראים סביר, אבל בחיאת ראבק 40 אחוז לשתיים? 33 אחוז ל3? גם הסקור של בוסטון לא משהו, הייתי מחפש שחקן אחר(אמביד מן הסתם, אבל לא עולה לי עוד), שנתן יותר.

  2. בגלל שיש אלמנט של בחירות קהל אני ככל הנראה צודק לגבי הארדן, למרות שאני מסכים שהוא לא אחד משני הגארדים הטובים במזרח העונה (מבחינת תפוקה לפחות). אני ממש חושב שאם דברים ימשיכו ככה הירו יקבל את המקום של באם בסגל של המזרח, שלא בצדק.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט