ישר מהאולם – גולדן סטייט נגד פילדלפיה, האחים קרי ראש בראש / שגב מטוס

גולדן סטייט נגד פילדפיה, 24.11.21 צ׳ייס סנטר, סן פרנסיסקו

פילדלפיה מגיעה לסן פרנסיסקו יום אחד לפני חג ההודיה (thanksgiving) והאמת, קיווינו לפילדלפיה קצת יותר חזקה ומסודרת.

May be an image of 2 people
האחים לבית קרי, השוואות.

אפשר להתחיל את הדיון עם השאלה הגדולה ביותר והיא מה יהיה עם הכוכבים הגדולים שמחליטים בוקר אחד שכבר לא בא להם?

איפה התוכנית של הקבוצה, איפה המקום של הקבוצה לבוא ולהגיד- ״היי בניתי עליך, ויתרתי על שחקנים בשבילך והבאתי אחרים כדי שיתאימו לסגנון שלך שגם יוציא אותך הכי טוב״?

מקרה סימונס הוא כמובן לא ראשון, ואני ממש בטוח שגם לא אחרון, אבל זה כן דבר שצריך לעלות ובדחיפות לסדר היום של אדם סילבר והנהלת הnba.

אני חושב שחלק משמעותי בהתייחסות הזו של שחקנים לקבוצות זה עניין המשכורות שטפח וטפח והוא כבר לא פרופורציונלי בשום צורה.

מה אכפת לבן סימונס להפסיד כמה מיליונים(!!) אם כבר לא מתאים לו לשחק בפילדלפיה, והוא מרגיש שהלכה הכימיה עם החברים מהקבוצה וזהו, אין לאן לחזור ואין רצון לחזור…אז מה אכפת לו להפסיד ״קצת״ כסף כשהוא מרוויח כל כך הרבה וזה עוד משהו שיגדל ויצמח עם השנים.

בואו נעשה תרגיל קטן, אם הייתם במקום עבודה ופתאום קמתם בוקר אחד אחרי כמה שבועות של מחשבות אולי לעזוב למקום אחר, בידיעה שיש לכם את הדרך להשיג עוד עבודה כמובן, הייתם שולחים וואצאפ למנהל שלכם ומודיעים לו שאתם לא מגיעים ושאתם מתחילים לחפש מקום חדש למרות שאתם חתומים על חוזה, המנהל שלכם בתגובה יגיד שזו לא צורה להתנהלות ולהתנהגות וישעה אתכם ולא תקבלו את המשכורת החודשית שלכם אם אתם לא מתכוונים לתת התראה מראש של כמה חודשים ו\או למציאת מחליף ראוי.

כמה מכם באמת ישארו באותה העבודה כדי לקבל את התשלום החודשי של המשכורת?

אז מה לדעתי הליגה כן יכולה לעשות?

להתחיל להעניש בחומרה יותר גדולה, שזה לפחות יכאב קצת אם מישהו החליט ״לשבור את הכלים״ ככה פתאום.

אפילו אפשר לקרוא לזה ״חוק קאוואי״.

במקום להעניש אותו על – אי תשלום עבור משחקים שהוא מחמיץ, השחקן יקבל עונש שנתי.

יקבל הרחקה משמעותית.

משהו בסגנון.

לא יכול להיות שכשקבוצה מחליטה שמספיק לה משחקן מסויים הם מוצאים יחד דרך לביי-אאוט ותשלום פיצוי יפה לשחקן שגם כנראה רצה לסיים את ההתקשרות ומהצד השני ידיהם כבולות.

אם יעשו לו ביי-אאוט הם גם ישלמו לו יותר כסף כאן ועכשיו בלי לקבל תמורה (החסכון עדיין יהיה חיסכון מהחלק שקוזז מהחוזה אך עדיין התשלום לרוב הוא משמעותי ובמיליונים), ואם יושיבו אותו אז הם יחסכו את המשכורת שלו ממשחק למשחק אבל הוא גם יאבד ערך או לחלופין יחכה עד לסיום החוזה בלי לשחק ויעבור בהעברה חופשית.

אני בכלל חושב שהליגה מאוד מאוד רכה עם העונשים שלה, גם בלי קשר למרידה פנימית של שחקן כזה או אחר, התקרית האחרונה עם לברון וסטיוארט היתה בדיחה ברמת התגובה של הליגה, הרחקה ממשחק אחד ללברון ו-2 לסטויארט.

אז נגיד שמרפק פלייגרנטי מכוון בהחלט יכול להסתכם בהרחקה למשחק אחד, בטח כשזה תוך כדי מאבק לכדור וכן גם אם זה היה מכוון. מהלך של משחק, אומנם מלוכלך אבל תוך כדי משחק.

האמוק שאליו נכנס אייזיאה סטיוארט יכל להגמר באסון ופציעות קשות לכמה וכמה שחקנים.

אם הליגה אומרת שהיא רואה בזה התנהגות לא ראויה היא היתה צריכה להרחיק אותו להרבה יותר משחקים, במקרה הבא כששחקן יתעצבן הוא יודע שזה בסדר לדרוס מאמנים ושחקנים בניסיון לתקוף פיזית שחקן/ים לא כחלק מהמשחק והמקסימום שהם יזכו לו זה נו נו נו קטן. באמת נותר רק לדמיין מה היה קורה אם היו מתחילות מכות ביניהם, מה שהיה גורם לשתי הקבוצות להכנס לתוך הבלאגן הזה, רק תארו לכם שמישהו מהשחקנים הבכירים בליגה שובר יד או רגל על דבר כזה ונעדר לכל העונה.

אני ממש מתבאס לכתוב את זה, אבל אני משוכנע שנראה השנה/שנה הבאה משהו כזה שנגמר פחות טוב מאיך שהסיפור האחרון נגמר (התודות לקייד קאנינגהאם שלא ויתר על לנסות לעצור את סטיוארט בניגוד לכמה אנשי אבטחה על הפרקט).

May be an image of 4 people, people playing sports, ball, indoor and text that says 'CHASE'
טוביאס מתחמם, לא ישחק הערב.

נחזור למשחק (:

פילדלפיה נטולת סימונס מגיעה לביתה של הקבוצה הטובה בליגה, מאזן 9-1 בבית ושמונה ניצחונות בית רצופים והסיכויי פתיחה של פילי קצת פחות מרשימים.

נכון שטייריס מקסי נראה מצויין העונה אבל טוביאס האריס חזר מהפציעה פחות חד ואם בעבר הוא סחב את הקבוצה על עצמו כשסימונס ואמביד נעדרו בגלל פציעות היום הוא יותר מתקשה לבצע ולהתעלות.

אצל הווריורס עדיין סופרים את הימים לחזרתו של קליי ויש התעסקות מהותית בעניין על אף שכרגע, אין באמת צורך בחזרתו.

אז כן דיברנו על זה, כתבתי על זה ואתם יודעים שקליי תומפסון הוא שחקן מצויין בהינתן בריא ובהינתן שחזר ליכולת משחק כמו עד לפני שנתיים כשנפצע, אבל החיבור של שחקני ג״ס השנה הוא משהו מדהים לצפות בו, הכי אני אוהב לראות משחק קבוצתי וחיבור חזק בין השחקנים שמביא לתוצאות, יותר מחבורת אולסטארים ששמו באותה פינה בברוקלין או לוס אנג׳לס.

כששחקנים כמו ג׳ורדן פול תורמים יותר מראסל ווסטברוק זה מרגש, כששחקנים כמו אנדרו וויגינס משפיעים על המשחקים החלשים של הכוכב של הקבוצה יותר מאשר הארדן זה מדהים ושקוון לוני פתאום נראה כמו סנטר לגיטימי כי כל מה שצריך זה טיפה גוף וקצת ריבאונדים אז אתה כבר באמת נשאר עם פה פעור ונהנה לראות את העבודה הכל כך טובה שנעשית בתוך המועדון הזה.

עם זאת, גם אני מחכה ומצפה לחזרה שלו ועוד יותר אפילו לחזרה של וייסמן, אני מת שהוא יתפתח לשחקן משמעותי ולא לשחקן פציע.

חמישיות: 

פילדלפיה – מקסי, קרי,טייבול \ גרין, ניאנג, דראמונד

גולדן סטייט – קרי, פול, וויגינס, גרין, לוני

איזה מדהים זה שיש לנו שני גרין ושני קרי בכל קבוצה, לצערה של פילדלפיה הצמד שלהם חלש בכל כך הרבה מובנים לעומת הצמד של גולדן סטייט, עם זאת, להשתעשע במחשבה של חמישייה בפילדלפיה המורכבת מסטף קרי, טייריס מקסי, בן סימונס, דריימונד גרין ו-ג'ואל אמביד זו מחשבה מעניינת בהחלט.

מהלך המשחק:

רבע ראשון:

מתחילים, טייריס מקסי 2 ראשונות למשחק בזריקה יפה מחצי מרחק.

וויגינס נראה טוב ונלחם בהגנה, אבל 4 הזריקות הראשונות של הווריורס היו שלו מהקו, לצערו ולצערם 0 מ-4.

סטף הגיע לעשות סדר עם 2 קלות שמעלות את גולדן סטייט על לוח הניקוד.

חייב לציין, הקהל פה נכנס לטירוף ממשחק למשחק, אם המשחקים הראשונים הם התלהבו בעיקר לקראת הסוף או באיזו ריצה יפה של סטף אז עכשיו הם מהתחלה בקריאות עידוד מחירושת אוזניים גם בהתקפה וגם בהגנה קריאות ה"דיפנס דיפנס!" לא מפסיקות.

ממש מרשים וכיף ומבחינתי הופך את החוויה של להיות באולם להרבה יותר מהנה.

סת' הולך לקו ל-3 זריקות וקולע את שלושתן, סטף עונה לו בהתקפה נגדית מנער את השמירה של אחיו ושלשה פנויה של סטף זה הימור כמעט בטוח. אכן, 3 נקודות קלות.

תחילת המשחק היא אכן קרב אחים, סטף עם 5 נקודות, סת' כבר עם 8 נקודות מתוך ה-12 של פילדפיה ואנחנו 7:23 לסיום הרבע הראשון.

6:05 לסיום הרבע הראשון טיים-אאוט פילי, 14-11 לטובתם, משחק שמתחיל בקצב קצת יותר איטי אבל משחק מעניין, פילדלפיה כבר עם 4 עבירות והעבירה הבאה תשלח את שחקני גולדן סטייט לקו בשלב מאוד מוקדם של הרבע, מצד שני, כשכותבים משפט כזה המשחק ירוץ ולא יהיו עבירות בכלל (: 

2:52 טיים-אאוט ווריורס, תשמעו, משחק ראשון שאני רואה שגולדן סטייט ממש מתקשים והם לא פוגשים את הקבוצה החזקה בליגה בדיוק, אבל סטף התחיל רק בסדר, וויגינס לא מאופס בינתיים וג'ורדן פול לא מצליח לקבל החלטות בהתקפה, באמת, זה מגיע לרמה שהוא מגיע כל התקפה שהכדור אצלו למצב שהוא באוויר קרוב לסל עם שומר צמוד ולא מצליח להחליט אם לזרוק או למצוא מישהו פנוי וזה עד עכשיו נגמר בגמגום ובמזל בכדורים שעפים החוצה מידיים סבנטי סיקסרזיות. 

סטף ירד לנוח אחרי הטיים אאוט הקודם של פילי ומאז היתה תחושה כאילו האוויר יצא מהאולם, כל ההתקפות נראות מגומגמות ולא טבעיות, בואו לא נלחץ, סך הכל כמה דקות רעות אבל כן סימן שכדאי לשים אליו לב. 24-13 לפילדלפיה.

סוף רבע ראשון – 34-23, גולדן סטייט עם 42% מהשדה ו-33% לשלוש, רק 3 מ-9.

פילי לעומתם, 62% מהשדה ועם 57%, 4 מ-7 מהשלוש.

ג"ס כמו שכתבתי נראים הערב לא מחוברים, רק התחלנו ויש זמן לתקן אבל שיתעוררו, זה כרגע 11 הפרש תודות ל-2 שלשות של אוטו פורטר שעלה מהספסל לקראת סוף הרבע.

רבע שני:

7:45 לסיום המחצית, טיים-אאוט, פילדלפיה ממשיכים לזרוק באחוזים מדהימים וגולדן סטייט עדיין בתפקיד הרודפת, אך באחוזים קצת פחות מרשימים. 46-30 לפילי, סת' קרי, טייריס מקסי ודני גרין מהספסל נותנים עד עכשיו 29 נקודות לזכות פילי (10, 9, 10).

עוד נתון קטן לשים לב אליו, אמנם הווריורס מחטיאים הערב מרחוק מה שלא מאפיין אותם העונה אבל גם מקרוב זה לא עובד להם עם 50% מהקו, 6 מ-12. פילי עם 7 מ-7 מהקו.

3 דקות לסיום המחצית, 55-39 לפילי, אם לא נראה סטף לוהט במחצית השניה אני חושש שזה יגמר באיזור ה-30 הפרש לטובת פילי. סטף סביר ולא יותר כרגע ושאר הקבוצה, שאנחנו כל כך אוהבים לאהוב השנה, פשוט חושך.

May be an image of playing a sport and indoor
הצ'ייס מציג את עצמו

סיכום מחצית: 61-52 לפילדלפיה

שלשה מחצי מגרש עם הבאזר של ג'ורדן פול וסטף שהצליח ללחוץ קצת על הדוושה לקראת סוף המחצית + אוטו פורטר שעלה מהספסל והוסיף עוד שלשה (3 מ-3 במשחק) הצליחו להוריד את ההפרש לחד ספרתי ממש על הבאזר.

פילדפיה שהיתה נהדר  רוב הזמן קצת התחילו לגמגם בחצי השני של הרבע השני והזריקות לא נכנסו וכמה איבודים ויש לנו משחק שוב.

יהיה מעניין לראות מה קורה במחצית השניה עכשיו כשאנחנו כבר קרובים, סטף יהיה חייב את העזרה ולא משנה אם קוראים לה וויגינס או הערב שאוטו פורטר יקבל יותר דקות אבל הוא פשוט חייב את העזרה הזו במשחקים שמתפתחים קשה.

פילדלפיה מוציאה את הכי טוב מהסגל הקיים שלה ללא טוביאס האריס ואמביד שאמורים לחזור בקרוב מאוד.

סת' קארי עם 17 נקודות ו-3 עבירות, מקסי עם 13 ודני גרין מהספסל עם 10, דראמונד הוריד 8 כדורים חוזרים במחצית אבל לא זרק אפילו זריקה אחת בכל המחצית הראשונה (12 דקות).

May be an image of 6 people, people playing sports and indoor
וויגינס, יתעורר עד סוף המשחק?

רבע שלישי:

וויגינס כנראה שמע אותי, 4 נקודות מהירות שלו לפתיחת המחצית השניה ואנחנו ב-7 הפרש.

2:14 דקות מפתיחת המחצית השניה, טיים-אאוט פילי, עוד 2 של וויגינס וזה כבר 3 הפרש בלבד.

גולדן סטייט עושים הגנה חזקה, התעוררות מתבקשת של וויגי ואנחנו ב63-60, מישהו חוץ ממני רוצה להמר על יתרון של גולדן סטייט בסוף הרבע?

שלשה מסטף במתפרצת, שלשה של וויגינס התקפה אחרי ואנחנו ב 66-63 לג"ס. וויגינס כבר עם 9 נקודות בפחות מ-4 דקות לתוך המחצית השניה.

שלשה של תייבול ואיבוד מהמסירה אחרי ושתיים קלות של ניאנג וזה מתהפך שוב, הנה המשחק הצמוד והמותח שקיוויתי לו.

5:23 לסיום הרבע השלישי, 75-73 לפילי, במאבק האחים סטף עם 17, סת' עם 19.

טיים-אאוט, השופטים בודקים עבירה של טייריס מקסי לכדור חוזר אחרי סל של טוסקאנו אנדרסון, הקהל רואה במסכים שה"עבירה" נעשתה אחרי הסל ושורק בוז שמרעיד את האולם ואנחנו מחכים להחלטת השופטים האם הם פוסלים את הסל או לא.

טכנית לג'ורדן פול וניאנג, זריקה מוצלחת מהקו לכל אחת מהקבוצות, כדור מהצד של גולדן סטייט.

אנדרסון מנצל את ההזדמנות ונותן עוד 2 קלות כדי להביא אותנו לשוויון 76-76 4:45 דקות לסיום הרבע השלישי.

4 דקות לסיום הרבע השלישי, ברוך הבא לדראמונד שקולע את הנקודה הראשונה שלו הערב, הוא הוסיף החטאה אחת מהקו כדי שלא נחגוג יותר מידי.

סוף הרבע השלישי – עוד סל מהחצי הפעם מהצד של פילי, שייק מילטון שאני אישית מאוד אוהב מצמצם אך צדקתי בהימור, גולדן סטייט תעלה לרבע האחרון ביתרון, 86-84.

שלשה של דמיון לי מהפינה השמאלית מאסיסט של סטף כבר עשתה את זה 5 הפרש אבל כאמור שלשת באזר נוספת היום ויש לנו יופי של מותחן, עכשיו אפשר להגזים ולשאול האם המשחק יוכרע בסל עם הבאזר? (:

מדד האחים: סטף-19 , סת' – 22.

רבע רביעי:

פתיחה צמודה, שתי הקבוצות קולעות ואנחנו במשחק צמוד עם יתרון שמתחלף כל רגע במחצית השניה.

דווקא טוסקאנו אנדרסון הוא זה שנראה טוב עם פתיחת הרבע האחרון, סל ועבירה מאסיסט של סטף ואנחנו ב92-88. סטף כבר עם 7 אסיסטים.

פורטר שומר על 100% משלוש, 4 מ-4 ואנחנו עולים ל-6 הפרש.

טייריס מקסי חוזר במקומו של שייק מילטון, בוא נראה אם הוא יכול להפוך את המומנטום שנראה שכל כולו כרגע בצד של הווריורס.

אם לא ציינתי מספיק את טוסקאנו אנדרסון הוא מוסיף פוסטר ענק על דראמונד 7 דקות לסיום המשחק וזה 8 הפרש.

הרבע הזה צריך להקרא על שם טוסקאנו אנדרסון, החטאת שלשה פנויה לחלוטין של פול ופוט-באק דאנק של חואן האיום. רק שהיום הוא איום לטובה.98-91.

4:56 לסיום המשחק, טיים-אאוט פילי, דאנק של גארי פייטון שמרים את האולם וגולדן סטייט שומרים על הנתון היחיד בליגה של 100 נקודות לפחות בכל משחק העונה.

ניאנג יוצא מהמשחק בעבירה שישית 4:33 לסיום המשחק, אתם שואלים למה אני מציין את זה? טוסקאנו אנדרסון סחט את העבירה. כמובן, הרבע שלו.

דאנק של גרין מאסיסט יפה של אנדרסון ואנחנו 2 דקות לסיום וההפרש עולה ל-16! אחרי שאנדרסון מוסיף עוד חטיפה ושתיים במתפרצת. נשבע לכם ש-וואו! כל הכבוד לו באמת. 13-6-6, 100% מהשדה ו-100% מהקו (טוב 1 מ-1 לא כזה מרשים אבל ביום כזה אני מציין גם נתון כזה (: ).

מבחינתי שיוציאו אותו רק כדי לא לקלקל את הרבע המדהים, אבל עד שהוא מדהים הוא כבר ישאר עד הסוף.

כל הדברים שלא הלכו ברבע הראשון וחצי מהשני הולכים עכשיו, שלשה פנויה של סטף אחרי שלשה יפה של וויגינס ואנחנו ב- 116-96.

חשבתי שזה יהיה המשחק של האחים קרי אבל בסוף קיבלנו משחק של האחד והיחיד חואן טוסקאנו אנדרסון מספר 95 האגדי, לפחות להלילה (:, כן כן וסטף קרי אני יודע…

No photo description available.
עוד משחק בית, עוד נצחון.

סיכום משחק:

תוצאת סיום – 116-96

ראינו היום גולדן סטייט פגיעה יותר, נגד קבוצה לא חזקה במיוחד בדמות פילדלפיה הפצועה והווריורס היו אמורים לגמור את המשחק הזה מוקדם ולא לרדוף אחרי פילי מחצית שלמה בפיגור גדול ולהצליח רק ברבע השלישי לחזור באמת למשחק.

אז מצד אחד לא אמורים להיקלע לכזו סיטואציה כשאת הקבוצה הטובה בליגה בפער ובמשחק בדמות זה, אבל, וזה אבל חשוב, קבוצה טובה נמדדת גם באופי שלה.

אז לנצח ושהכל הולך וכשכולם בכושר מצויין זה טוב ויפה אבל היכולת לצאת מבור, לצאת ממומנטום שלילי כשדווקא כלום לא הולך, עוד יותר מרשים אותי.

ג"ס לא היתה קיימת מחצית אחת אבל הצליחה לצמצם מספיק בסוף המחצית הראשונה ולתת מחצית שניה הרבה הרבה יותר טובה ודומה לגולדן סטייט שאנחנו מכירים העונה.

וויגינס פגע, ההגנה הפכה קשוחה יותר וגם פילי קצת התנרמלו אחרי מחצית ראשונה די משוגעת.

סך הכל קיבלנו משחק מעולה ועוד שיעור על גולדן סטייט של 2021-2022.

כבר לא יכול לחכות לפלייאוף וכל כך מוקדםםםם.

מדד האחים קרי: סטף – 25-4-10, סת' – 24-1-0. ניצחון של סטף, מישהו מופתע?

שתהיה לכל הכתבים בגולה עונת חגים שמחה ובריאה ולכל החברים בארץ חג חנוכה שמח.

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. תודה שגב על סיקור נהדר מהשטח. פילי עוד ירוויחו בהמשך מהמשחקים בלי אמביד האריס וסימונס, בעיקר את ניאנג והשיפור של מקסי וסת'

  2. תודה שגב.
    הווריורס בינתיים עומדים יפה בכל האתגרים שלהם, אבל מצפה להם שבוע עוד יותר מאתגר עכשיו, אז יהיה מעניין לראות. בלי קשר לרמת העניין, תמיד כיף לראות אותם

  3. תודה שגב. פשוט תענוג.
    איזו קנאה!
    אני ראיתי בבוקר תוך כדיהלבשת הילדים את פתיחת הרבע הרביעי שהיה שיוויון 88 ומשם הלוחמים לחצו על הדוושה וזה נגמר איך 'זה נגמר. וזה דווקא בגלל המשלימים המצויינים שעשו עבודה נהדרת

  4. שחקת אותה העונה שגב
    .
    השיפוט היה מעצבן, לא כי לא היה אחיד או כזה שקיפח אחת הקבוצות אלא היה קטנוני וכל הזמן תקע את שטף המשחק , בעיקר במחצית הראשונה. הטכנית לגורדן פול היתה מגוחכת וגם לתת עבירה רגילה לדחיפה של ניאנג את JTA בחזה ולא פלגרנט 1 מגוכח. לעינינינו, דוקא התגובה של JTA, לעומת זו של פול, גבלה ב טכנית.
    .
    פילי שיחקו יפה אבל הרוטציה מאד מצומצמת וברבע האחרון כבר לא היה להם כח לריצות של ג"ס.
    .
    קרי נתן למשחק לעבור דרכו, זרק 16 פעמים, מתחת לממוצע שלו, עם 50+ אחוז מהשדה ומהשלוש גם יחד וגם מסר 10 אסיסטים עם 4 איבודים. רק 4 ריבאונדים. מפה לשם סיים עם פלוס 29 במדד הפלוס/מינוס. האם הוא מוריד את כמות הזריקות כדי לפנות זריקות לקלי?
    .
    פיניקסאים, אתם מתכוננים?

  5. אני מסכיםמ אתך 100% שהליגה חייבת למצוא דרך להענשת שחקנים בצורה אמיתית, שתפגע בהם באופן רציני גם כספית וגם מקצועית.

    שגב, הייתי רוצה לדעת מעט עליך. גילך, מעשיך, וכל מה שאם אתה היית בעל האתר היית רוצה לדעת על כתב מצויין שפתאום הופיע לך.
    שלח לי לפרטי

    meless1937@gmail.com

    תודה

  6. יופי של סיקור.
    לגבי ענישה , זה קצת בעייתי בשוק ועולם חופשיים והכמות של הכסף לא תשנה את זה . כאוהדים, מה אכפת לנו אם סימונס משחק או לא ? מרוצה או לא? האם זה פוגע לנו בחווית הצריכה או שזה בעיית מעסיק בלבד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט