אולי לארי בירד לא כזה גאון עם אבן טרנר? / מנחם לס

 

Philadelphia Trades Evan Turner and Lavoy Allen to Indiana for Danny Granger

 
בימים הקרובים אמשיך לדסקס את הפרו והקון (מומי! PRO ו-CON זה מעלות וחסרונות) של הטריידים החשובים שסוכמו בדקה ה-92 (זמן פציעות). היום טרנר עבור גריינג'ר.
 
אבל לפני שאני מתחיל לדסקס את הטרייד 'הגאוני' של לארי בירד כששלח את דני גריינג'ר לפילדלפיה עבור אבן טרנר, ברצוני להביע את דברי לגבי ההתפרצויות של אוהדי הלייקרס התמהונים, חריגים, ומגוחכים באתר לגבי הפוסט האחרון שכתבתי (הראשון על הפרו והקונס של הטריידים) בין הלייקרס והווריורס.
 
במיוחד ל-K-700 (בכל הנוגע לדדי אני לא מתייחס בכלל. הוא שולח את המשפט הרגיל שלו "שטויות" מבלי להסביר מילה מה השטויות, מה כוונתו, ומה חבוי מאחורי מילתו הסמויה – כפי שכתבתי עליו כבר – סנוב, יהיר, שחצן, מתנשא, וגנדרן הכותב לשאר הגולשים כאילו הוא מקבל ידיעות ישר מאלוהים או ממיץ' קופצ'יק) הנה השני סנטים שלי: לא ידעתי שסטיב בלייק הוא האדם שיוציא את הלייקרס מתחתית בור הצואה שבו הם נמצאים. K-700 ושכמותו מנסים להסביר לנו דבר שאנחנו לא יודעים: שהלייקרס רוצים לסיים באחד מארבעת המקומות האחרונים – אתם מבינים? כאילו שיש להם ברירה; כאילו אם רצו הם היו מסיימים מקום 16- 19 בליגה – והדבר היחיד שמנע מהם לסיים בין  האחרונים היה הסופר-סטאר הזקן סטיב בלייק שמסרב לעשות 'טנקינג', ומביא נצחונות במו ידיו!
 

אבל אני  מ-ב-ט-י-ח   לכם שאם חס וחלילה קנת בזמור או מרשון ברוקס לפתע יהפכו לכוכבי לכת, ל-700 יכתוב לנו "אם אתם זוכרים, כבר לפני 5 שנים כשהיה סופומור בפרובידנס קולג' אמרתי על מרשון ברוקס שהוא יהיה אחד הגארדים הקולעים הטובים בליגה", ודדי ידבר על הגאוניות של מיץ' קופצ'אק.

 
אז עם הקדמה זאת, הבה נדבר על אבן טרנר עבור דני ג'ריינג'ר.
 
אינדיאנה מקבלת את אבן טרנר (שנה אחת, 6.7 מיליון) ולבוי אלן (שנה אחת, 3 מיליון).
 
פילדלפיה מקבלת את דני גריינג'ר, שנה אחת, 14 מיליון, ובחירת דראפט סיבוב שני.
 
זאת היתה העיסקה ה-BLOCKBUSTER היחידה למעשה בכל טרוף הטריידים שהפך למים שקטים ביותר באגם קטן עד העיסקה שפורסמה ברגע האחרון.
 

למה אינדיאנה עשתה זאת, והאם לארי בירד כזה גאון?

 
תמיד זה סיכון לקבוצה הנחשבת למועדת רצינית ביותר לתואר להתחיל לערבל ולערבב אותה עם שחקנים חדשים, לא משנה כמה טובים הם. ראינו זאת בעבר עם דווייט האוארד בלייקרס (ועשרות אחרים בהסטוריה) ואנחנו רואים זאת עכשיו בקאבס עם לואל דנג, ואפילו עם ג'ו ג'ונסון בנטס. לארי  בטוח ייחשב לגאון אם  לאנס סטפנסון יחליט לחפש כסף גדול בסיום העונה כשהוא שחקן חופשי UNRESTRICTED, ויתן לפייסרס אולטימטום שהם לא יוכלו לעמוד בו. אז הטרייד על טרנר הוא בול בין שתי העיניים.
 
אבל אני לא מאמין שלארי חושב כל כך רחוק. הוא חושב על העונה הזאת.
העובדה המצערת היא שדני גריינג'ר העונה הוא צל של עצמו. זה לא שהוא לא קיבל דקות: פרנק ווגל נתן לו דקות והוא לא ניצל אותן. השאלה הגדולה היא למה. ישנם שחקנים – ואולי הוא אחד מהם – המסוגלים לפרוח רק כשהם האינצ'ילדה הראשית. כשהם מס' 2 כמו שגריינג'ר הוא לפול ג'ורג', הם ניכנסים לכונכיה שלהם ומתחבאים שם. אני לא צריך ללכת רחוק: אזכיר שוב את דווייט האווארד או סטיב נאש בלייקרס. או אמארה סטודמאייר בניקס. ישנם אחרים שממשיכים לתפקד כאילו מאומה לא קרה, כדוויין ווייד במיאמי, שהמשיך וממשיך לככב כגדול אפילו שהוןא יודע ומודה שהקבוצה היא של לברון.
 
אני חושש מאד שזו היתה הבעייה של גריינג'ר באינדיאנה. לא רק זאת, אלא שהוא דומה יותר מדי לג'ורג' בתפקיד שהוא משחק, בגופו, ובגובהו. הם ממש שני תאומים שלא הצליחו להסתדר יחד, ועובדה שאינדיאנה החלה בירידה מאז גריינג'ר חזר לשחק. אבן טרנר הוא שחקן אחד ושונה. הוא 7'6 ולא 9'6 כמו גריינג'ר ופול ג'ורג', והוא שחקן שרוצה את הכדור בידיו. בחמישייה של אינדיאנה אין לו מקום, אבל כמחליף לסטפנסון הוא יכול להיות עשר. השאלה היא כיצד אופיו – אופי של כוכב – יקבל עלייה מהספסל ומשחק של 10-15 דקות. אני חושש לומר זאת, אבל דווקא לבוי אלן מאוניברסיטת טמפל עלול להיות בסופו של דבר תוספת חשובה יותר עם גופו הגדול.
 
אני מודה שעד שהדיל הזה קרה, הרגשתי שכל ההר הזה של הטריידים הוליד עכברון. ההרגשה היתה כמו לנשק את אחותך. כשהדיל הזה נודע, קרה משהו.
 
רוב האנשים המבינים כדורסל מהללים את לארי בירד: הוא החליף מין סמול פורוורד גבוה שהפסיק לתרום בשני צעירים שהפוטנציאל שלהם בשמיים. טרנר ואלן הם בני 25. אלן עדיין לא הוכיח הרבה, אבל אבן הוא שחקן של 15 נקודות בעיניים עצומות, אם יש לו דקות. גריינג'ר נפל העונה ל-35.9% קליעה, 8.3.
 
אבל הוא שחקן שרק לפני 3 שנים קלע 25 נק' למשחק. הוא מתאים לשורה האלמוותית של שייקספיר שכתב פעם "PARTING IS SUCH A SWEET SORROW". אני מזכיר זאת כדי שתדעו שלא כולם מאושרים באינדיאנה על הטרייד. כימיה היא דבר שאין לנבא ולך תדע מה יקרה עם אבן טרנר בשוק קטן כמו אינדיאנה, בין חוות התירס שלה. אחרי הכל אתה נותן לשחקן שמשך 9 עונות היה הפנים של הקבוצה ללכת, משהו דומה לפול פירס שעוזב את הסלטיקס. הוא תמיד היה שחקן פופולרי מאד בין האוהדים, ופופולרי מאד בחדר ההלבשה. דברים כאלה הם חשובים מאד.
 
לטרנר זה גם לא יהיה קל. מאופציה ראשונה (או לפחות שנייה) הוא הופך לשחקן ספסל. פול ג'ורג', דייויד ווסט, רוי היברט, ולאנס סטפנסון הם שחקנים חשובים ממנו. משחקן הלוקח 15.7 זריקות למשחק, הוא ייקח – במקרה הטוב – 6-7 זריקות.

 הוא גם מגיע מהקבוצה מס' 28 בהגנה בליגה, לקבוצה עם ההגנה הטובה בליגה,  והוא אף פעם לא היה ידוע כמגן טוב. כל האוריינטציה שלו למשחק תהיה חייבת להשתנות מ-GUNNER לשחקן שרוצים ממנו עצירות לפני יריות. כל תרבות המשחק שלו חייבת להשתנות. האם יש לו את האופי עבור זה?

סטטיסיטת, הטרייד הוא HOME RUN עבור לארי בירד:

 

Player FG% 3P% TRB AST STL PTS
Danny Granger .359 .330 3.6 1.1 0.3 8.3
Evan Turner .428 .288 6.0 3.7 1.0 17.4
 

 

 

Danny Granger Trade Upset Paul George

 

 

אני חייב לחזור ולהוסיף כמה מילים בקשר להשפעה האמוציונלית של כל הטרייד. פול ג'ורג' היה הראשון שהביא את צערו על האובדן של גריינג'ר ב- Instagram account שלו

"אני מרגיש כאילו איבדתי חלק מהמשפחה; כאילו איבדתי BIG BROTHER", הוא כתב. הנה מסר אישי שהוא שלח 'לאחיו' לדני:

"I"It was an upset day for me losing a big brother and mentor. I hate to see you leave us.. You helped me so far along the way big bro! "Still one of my toughest match ups.. Nothing but love for you geezy!

אבל מה יודע לארי – אחרי הכל אוסף זבל מפרנץ' ליק באינדיאנה – על דברים כאלה?

פול ג'ורג' מרגיש שהרבה תודות לגריינג'ר הוא הפך לאחד השחקנים הטובים בעולם, וחובה כזאת לא שוכחים. מצד שני הוא יודע כמו כל אחד שזה עסק. זה ביזנס. ביזנס שלא משאיר הרבה מקום – אם בכלל – לרגשות.

ג'ורג' חייב לדעת שהוא לא קיבל דלעת עבור ג'ריינג'ר. תשאלו את K-700, הוא יגיד לכם שרק לפני 4 שנים, ב-2010, הוא ניבחר ל-"שחקן המכללות מס' 1" כששיחק באוהיו סטייט. אבל מאז שניבחר שני בדראפט ע"י הסיקסרס הוא היה, בואו נגיד, פחות מ-OVERWHELMING (מומי, זה ממגר, מביס). כל הרפיוטציה שלו סבלה קשות מהגנתו הפחות מבינונית ומשליטתו הבינונית בכדור, והוא קולע רק 29% מדאונטאון. במילים אחרות, ההר לא בדיוק הוליד עכבר, אבל גם נמר הוא לא הוליד.

ישנה עוד בעייה שאני חוזה: טרנר נהנה מהקצב המהיר, כמעט משחק השכונה של הסיקסרס. כיצד הוא יסתדר עם המשחק המבוקר, חצי המגרש של הפייסרס?

השורה התחתונה? הפייסרס לא סיכנו יותר מדי. נראה לי שיש יותר חיוב פוטנציאלי משלילה, אלא אם-כן הכימיה על הפרקט ובחדר ההלבשה תיפגע.

למה פילדלפיה הסכימה לטרייד?

 במבט ראשון לעשות טרייד של שחקן שניבחר שני בדראפט עבור שחקן עם 9 שנים בברכיו, כולל פציעה, ובחירת דראפט סיבוב שני של קבוצה טובה שבוחרת מאוחר, נראה כטרייד גרוע.

אבל יום אחד אנחנו עלולים לכנות את סם הינקי ולא לארי בירד 'גאון'.  אלף, טרנר היה הופך לשחקן חופשי מוגבל, ולך תדע איזה הצעות הוא יקבל שהסיקסרס תצטרך להשוות. הינקי אוסף בחירות דראפט כמו שילדים אוספים ביצים קשות בפארקים בארה"ב (אולי גם באירופה, אני לא יודע) בחג איסטר.  עם חבילת הטרייד של טרנר ואלן, הוא אסף עוד שתי בחירות דראפט סיבוב שני. עכשיו יש לו 5 בחירות סיבוב שני (הוא קיבל שתיים מהטרייד של ספנסר האוס עבור אירל קלארק והנרי סימס, ועל קלארק הסיקסרס כבר ויתרו ועשו עליו WAVE), בנוסף לבחירות הדראפט שיש לו סיבוב ראשון.

עם כל הטריידים לפילדלפיה יש רק 23.7 מיליון חובות משכורות לקיץ הקרוב. זה משאיר אותם כ-30 מיליון מתחת סף המשכורת.

  עכשיו הינקי יכול לעשות מה שהוא רוצה – אפילו להחתים את קובי על 30 מיליון…אבל בואו נהיה רציניים: 

 

 

הינקי – בתמונה – יכול לעשות למעשה מה שהוא רוצה:

*אם דני גריינג'ר חוזר להיות דני גריינג'ר, הוא יוכל לדעתי להחתימו על 8 מיליון. זה משאיר לו 22 מיליון. אם הוא לא חוזר לעצמו, הוא מוותר עליו.

*אם ת'דיוס יאנג ממשיך לדרוש טרייד – הוא יכול לוותר עליו על עוד בחירות דראפט, או צעיר בעלייה.

*יש לו כל כך הרבה בחירות סיבוב שני, אז למה לא להחליף שתיים או שלוש מהן עבור בחירת דראפט ראשונה?

עם צעירי הקבוצה מיכאל קרטר-ויליאמס ונרלנס נואל, יכול מאד להיות שדני גריינג'ר ימצא את מקומו, וסביב השלושה, ובחירת דראפט שנייה ואז מס' 11 יש להם נניח את אנדרו ויגינס וווילי קאולי סטיין מקנטקי (2.13, מחליף לנרלנס נואל, או שני מגדלי תאומים), ועוד חמש בחירות סיבוב שני – השמיים הם הגבול עבור הסיקסרס.

 

 

 

 

  

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
37 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
k_700
k_700
21/02/2014 21:13:45

מנחם, עזוב – פשוט תמחק את הפוסט לפני שמישהו יראה.
אני רציני לגמרי.

ורוץ להיבדק.

k_700
k_700
22/02/2014 2:37:46
Reply to  k_700

מישהו מתחזה לי מנחם, אתה מוזמן לבדוק איי פי.

מנחם לס
מנחם לס
21/02/2014 21:34:21

ברוך הבא, K-700. עכשיו אתה עם דדי באותה כיתה. כותב "שטויות" ו-"מוטב שתמחק את הפוסט", אבל למה ומדוע, אין לו מושג.
אני הולך עם הינקי כל הדרך.

אנונימי בפיתה
אנונימי בפיתה
21/02/2014 21:47:46

1. משון ברוקס הוא אדיר אבל באמת לא נותנים לו צאנס.. יצא לי לראות אותו עוד בימיו בפרובידנס והוא היה אדיר.
2. אני חושב שהטרייד הזה קצת תמוהה.. מה הסיכוי שהכל יתחבר עד הפליאוף?? למרות שבעייני בטווח הארוך זה טרייד מעולה לאינדיאנה.
3. בירד גאון

מנחם לס
מנחם לס
21/02/2014 21:53:54

בירד הוא אחד מגבורי, אבל הוא לא גאון. הוא אוסף זבל מפרנץ' ליק.

בוסקילה
בוסקילה
21/02/2014 21:58:00
Reply to  מנחם לס

בירד לא גאון, אבל ספולסטרה כן?

מנחם לס
מנחם לס
21/02/2014 22:12:12

כל זמן שמיאמי מנצחת את אינדיאנה – כן! (ובמיוחד באנליטיקה)

יוסי
יוסי
21/02/2014 23:31:24

בירד ממש לא גאון אם היה לו שכל הוא היה הולך על טרייד מנצח ונפטר על הדרך מגורג היל , הדרך היחידה לעשות סדר בבלגן זה להוסיף לטרייד את סטפנסון כי ברור שאינדאנה לא תוכל לעמוד בחוזה שלו.. נגיד לאורי ודרוזן ולאיר פילדס תמורת גורג היל סטפנסון וגרנגר .. אינדיאינה לא תיקח אליפות הספסל שלה לא מספיק חזק ושנה הבאה כבר הם יהיו תקועים עם חוזים בלי אופציה להחתים את סטפנסון או כל שחקו אחר טוב בעמדת השוטינג גארד …
הינקי יצא גאון כבר מערב הדרפט שהוא תפר את ניו אורלנס עם נואל +בחירת דרפט של השנה … אני במקום לברון או מלו הייתי חושב על פילי כאופציה תחשבו חמישייה MCW נואל אמבאיד/ויגנס/פארקר ולברון/מלו ויש לכם אלופה בדרך

s
s
22/02/2014 11:06:49
Reply to  יוסי

פוטנציאל בהחלט יהיה שם, אבל לא לברון ובטח שלא מלו יקחו אליפות עם קבוצה כזו צעירה ולך תדע מה נואל או החברה מהדראפט יהיו שווים בNBA , לברון עושה סימנים שהוא ישאר במיאמי וכול עוד פט ריילי שם גם אני הייתי פועל ככה.

איל
איל
22/02/2014 0:07:41

האמת, חידשת לי. עד הפוסט לא הצלחתי להבין מה הרווח של פילי. עכשיו, אני לא בטוח שאינדי

avri
avri
22/02/2014 0:22:52

1. Can anyone explain please why Phili's collecting all those second round picks? Most chances these player will play for macabi rishon in two years
2. Bird isn't a genius??? He built the best team in the NBA, in a small market town, without dirty tricks lebron style, and based on draft picks number 10 (George) 17 (Hubert) and 40 (Stephenson). The only person in the history to win best player, best coach and best gm, and you say he isn't a genius?!!!!! d

מנחם לס
מנחם לס
22/02/2014 0:47:01

Einstein is a genius.
Larry Bird is a smart basketball man who got very lucky!

שי
שי
22/02/2014 0:49:11

ענק מנחם!! רועה הצאן מהכפר מרר העונה לשם קי 700 באמת לא מבין מימינו ומשמאלו. אני איתך בנושא הזה

ירון
ירון
22/02/2014 1:35:25

מנחם אתה צודק למחיצה…סטיב בלייק לא יביא את הישועה…פשוט ללייקרס אין מספיק ספסל לסיים את העונה…בדקו בשוק מי מוכן לתת שתי גופות…גולדן סטייט הסכימה…וזהו

k_700
k_700
22/02/2014 2:39:49

יש פה מתחזה רציני ואני מהמר שזה שי, איך אני יודע? כי פשוט לשניהם אין מושג.

אגב לא ראיתי משחק אחד של מארשון ברוקס בפרובידנס או איפה שלא שיחק, אבל וולקאם לקבוצת היורוליג שלנו.

ירון
ירון
22/02/2014 3:19:13
Reply to  k_700

אחרי כל הלייקים שאני מפנק אותך, קורא לי מתחזה. פייר נפגעתי

שי
שי
22/02/2014 3:58:04
Reply to  k_700

קי מה הולך במרר? עזאם חזר אל העיזים? איך הצאן ואיך הטחינה?

k_700
k_700
22/02/2014 4:08:06
Reply to  שי

אתה חתיכת דביל וחסר מושג לא רק בכדורסל אלה גם בצאן, גבינה, טחינה ובקר. לך תשקיע 200 שקל בזונה ותגאל אותנו מהזיוני מוח שלך בשעות האלה של הבוקר.

שי
שי
22/02/2014 4:39:52
Reply to  k_700

בחיי את דינאק אבו קי 700, וואלעק למה עצבן?
מה עם יקיר הכפר שלכם עזאם עזאם?
שמעתי אתה בן בית אצלו. דש לאיזות שלך יא גבר.
איך רואה טלוויזיה באוהל ?

דובי
22/02/2014 6:02:19
Reply to  שי

החיקוי של שי לערבי מצחיק

k_700
k_700
22/02/2014 7:56:18
Reply to  k_700

זו עוד התחזות של שי.

שי
שי
22/02/2014 4:44:20

700 זה על שם של בי אמ וו? אז תשוף אותנו קצת בטחינה, חציל בלעדי ושאר מאכלים מפנקים שלכם

אפלטון
אפלטון
22/02/2014 4:49:15

K700 למרות שאתה מעצבן אותי לפעמים בתגובות שלך, לרוב הן ענייניות ותמיד מחכימות. רק אל תיגרר להעלבות מפגרות וילדותיות כמו האחרונה. תשאיר את זה לאתרי וואללה ו-וואן.

שי
שי
22/02/2014 4:54:31
Reply to  אפלטון

אפלטון , האם יש לך משהו נגד בני המגזר?
700 רועה צאן מהמשובחים בבנינו

מנחם לס
מנחם לס
22/02/2014 5:38:38

K=70
עזוב את שי, עזית על האופנוע – זה הכל אותו אדם ואני יודע מי הוא.
אל תתעצבן וסתם עבור הלאה.

עזית הכלבה התחמנית
עזית הכלבה התחמנית
22/02/2014 10:39:16
Reply to  מנחם לס

קצת נעלבתי שאתה מונה אותי בין אויבי האתר.
כנראה שהגיע הזמן לרכב לעבר השקיעה
סיונרה

k_700
k_700
22/02/2014 7:55:36

מנחם כל התגובות האחרונות פה הן התחזות של מישהו שמצליח לכתוב מהמשתמש שלי.

תבדוק באיי פי,
והימור שלי זה שי, שים לב שהוא מיד אחר כך מגיב כמו איזה טמבל.

מנחם לס
מנחם לס
22/02/2014 16:44:10
Reply to  k_700

אני יודע. איש המחשבים שלי הראה לי הוכחה מי בדיוק הוא. הוא בוודאי יתחיל להופיע בשם אחר בקרוב. ישנם אנשים מופרעים בעולם, מה לעשות.

k_700
k_700
22/02/2014 17:39:04
Reply to  מנחם לס

אחלה מנחם לפחות את חד וקלטת שזה לא אני :-).

k_700
k_700
22/02/2014 8:03:46

אין לי מושג איך הוא מצליח לכתוב מהמשתמש שלי,
איך לעזאזל הוא רואה את המייל שלי כדי להתחבר???

שי הזה מתגלה כחננה לא קטן.
מעניין אם יש לו נזלת ירוקה ליד האף וגשר בשיניים…

k_700
k_700
22/02/2014 8:10:00

בדיקה..

k_700
k_700
22/02/2014 8:11:58

???

מנחם לס
מנחם לס
22/02/2014 16:46:07
Reply to  k_700

הוא בוודאי העתיק את התמונה שלך וניכנס לגרביטר עם אימייל אחר. זאת לא בעייה כזאת גדולה. אני רק מתפלא עליו שהוא מבזבז את זמנו על שטויות כאלה, איש נשוי, ואבא.

k_700
k_700
22/02/2014 17:38:06
Reply to  מנחם לס

אין מצב שהוא אבא מדובר במפגר רציני, מוח של בן 12 בערך.

והוא לא נכנס עם גראבאטר אחר הוא נכנס דרך החשבון שלי בוורדפרס, תסתכל על ההודעות שהוא רשם זה מציג את השם שלי והמשתמש של בוורד פרס.

ילדון משועמם.

k_700
k_700
22/02/2014 8:20:00

שיניתי כמה דברים מקווה שזה יעזור מנול מתקפת ההאקינג של שי החנון.

ARI
ARI
22/02/2014 11:41:59

ליגה משוגעת.

אם פול ג'ורג' נפצע עכשיו, אבון טרנר יעשה לו בדיוק מה שהוא עשה לגריינג'ר…

מומי שאוהב חציל בטחינה
מומי שאוהב חציל בטחינה
22/02/2014 13:13:39

אמרת יפה דוקטור
בירד אוסף זבל