ישר מהאולם: הווריורס חוזרים הביתה / שגב מטוס

גולדן סטייט נגד טורונטו 21.11.21, סן פרנסיסקו.

מילה קטנה לקוראים לגבי היחס לאנשי התקשורת, אז כן הבנתי שפעם לפני הקורונה היה שונה (באיזה תחום לא השתנה מהקצה אל הקצה?!) ובאמת יש רק מעט מאוד אנשי תיקשורת שמורשים להכנס לחדרי ההלבשה ולראיונות לפני ואחרי המשחק וזה כן מבאס לא לחוות את זה ולראות באמת את היחסים בין השחקנים ובכלל את הוייב הכללי של אחרי/לפני משחק.

אבל, וזה אבל גדול, אני פעם ראשונה חווה את הסיקורים האלה וכמו שכבר ציינתי הצ׳ייס ממש ממש דואג לאנשי התקשורת שמגיעים לפקוד אותו.

כניסה נפרדת זה ברור, תג שמאפשר לך לעבור בכל פינה באולם (כן אם באמת באמת באמת רוצים אפשר גם ללכת לחדרי ההלבשה, פשוט פה באמריקה לא כל כך נהוג לעשות דברים שלא אמורים לעשות בניגוד לישראל).

יש חדר אוכל מלא חופשי מרגע שמגיעים ועד שהולכים הביתה, יש שם ארוחות חמות, קרות, שתיה מכל הסוגים (חוץ מאלכוהול שאסור, ביזיון 🙂 ), ומלא מסכים עם כל מה שרץ כדי שחס וחלילה לא נפסיד משהו מאיזה משחק באיזשהו ענף שבמקרה קורה ממש עכשיו.

יש לנו מעליות משלנו שמותר רק לעובדים להיכנס אליה, ובתוכה אשכרה יושב מישהו כל המשחק ושואל לאן אתה רוצה להגיע, הם אפילו לא נותנים לך ללחוץ על כפתור במעלית!! אמריקה כאמור.

אז שוב, כן, יש איזושהי תחושת החמצה קלה שאין את הגישה של פעם ובמקום לעלות על הפרקט עצמו אני יכול לעמוד רק מאחורי השורה הראשונה ובכל זאת זה מדהים.

היחס, התחושה, החופשיות, העובדה שסומכים עליך, הקירבה לשחקנים, תכלס המשחק עצמו והקירבה אל כל האלילים שלך והאופציה לצלם אותם בשביל הסיקור זה משהו שבטח יחלחל לי רק בעוד איזה חודש-חודשיים שאשכרה זה מה שעובר עלי כרגע.

אז כן, אנחנו אוהבים להסתכל על הדשא של השכן, במקרה הזה קוראים לו espn או tnt או רשת ענקית אחרת שנציגיה כן יכולים להכנס לחדרי ההלבשה אבל בואו. אני מסתפק במעט (המון!!!) ומקווה שעדיין אצליח להעביר לכם קצת מהתחושות ומהאווירה גם בלי שסטף יטפטף עלי זיעה של אחרי משחק ובלי שטוסקאנו אנדרסון יהיה חבר שלי לבירה(ממש בניתי על זה!).

May be an image of 1 person, standing and christmas tree
אווירת חג מחוץ ל- chase center

אחרי שמונה משחקי בית רצופים (מאזן 7-1) גולדן סטייט יצאו לארבעה משחקי חוץ רצופים (מאזן 3-1) ועכשיו הגיע הזמן לשוב הביתה, למפרץ. 

הקבוצה עם המאזן הטוב בליגה- גולדן סטייט ווריורס (14-2) מארחת את ה-טורונטו ראפטורס (8-9) עם המאזן הקצת פחות טוב בליגה (:

משחק מעניין נגד קבוצה שלא ברור עדיין אם היא בתהליך ריבילד, אם היא מאמינה בעצמה ובכלים הנוכחיים שלה בשביל לתת ״סתם״ ריצת פלייאוף שלא תגמר ביותר מלעוף בסיבוב השני?!

הקור של הראפטורס, ולא אני לא מדבר על המעלות הנמוכות בקנדה, הוא דווקא די טוב.

פתיחת עונה ללא הכוכב שלהם, פאסקל סיאקם, ותחושה קלה של ״זו העונה להתחיל לבנות מחדש״ באוויר גרמה לאווירה קצת שלילית בכל הקשור לראפטורס אבל מבחינת קבוצה למרות הפתיחה הלא טובה הם גם יכולים לעשות צרות לכל אחת שיפגשו בדרכה.

סיאקם שהיה נראה בעונת האליפות לצד קאוואי לנארד כמו הדבר הבא, כבר נראה קצת פחות.

זה לא שהוא שחקן לא משהו, הוא אחלה ולפעמים עושה קולות של שחקן רמת אול-סטאר אבל איך להגיד…הוא לא באמת יכול לסחוב קבוצה על עצמו למקומות גבוהים ואין לו את סט הכלים כדי לשנות את זה בעונות הקרובות.

סיאקם חייב קבוצה מושלמת בשבילו ועדיף שיהיה שחקן אחד (לפחות) יותר טוב ממנו בקבוצה.

לצידו ישנו כמובן את פרד ואן-וליט המצויין שפתח את העונה עם ממוצעים של 19-5-7 ו-40% לשלוש ואיתם משלימים את החמישייה, טרנט ג׳וניור שהגיעה מפורטלנד ונותן את התרומה שלו בעיקר בנקודות, סקוטי בארנס הרוקי שאני רוצה לכתוב שהוא מפתיע אבל קצת ציפו ממנו להיות ברמה הזו אז פתיחת עונה של 15-5-8 ב-49% מהשדה זה סך הכל לא רע לבחירה ה-4 בדראפט האחרון, דיבור חזק של מועמד רציני לרוקי העונה, וזה לא רק המספרים הוא באמת נראה כמו הדבר האמיתי. 

האחרון בחמישיית טורונטו הוא שחקן נוסף בעונת פריצה, אוג׳י אננובי, נראה מדהים, בעיקר בהיעדרותו של סיאקם בגלל פציעה בתחילת העונה, נקווה שהחזרה של סיאקם לא תעלים אותו.

הסגל של הראפטורס סך הכל לא רע בכלל ועדיין המאזן לא מגבה את הכביכול ״פוטנציאל״ שקיים שם, יש מצב שנראה את זה מתחבר אבל אני לא בטוח שזה משהו שיקרה השנה-שנה הבאה אלא יותר משהו לכמה שנים הבאות שאולי יתממש לקונטנדרית אמיתית.

גולדן סטייט חוזרים הביתה ומגיעים אחרי משחק חוץ נגד דטרויט בו הם נתנו גם לסטף וגם לדריימונד מנוחה, דבר שפינה מקום לתצוגה טובה מאוד של ג׳ורדן פול עם 32 נקודות והמשך לעונה הטובה של וויגינס שטרם 27 משלו.

הצפי הוא שהווריורס יעלו עם החמישייה הקבועה העונה – סטף, פול, וויגינס, דריימונד ו-לוני.

הצפי הוא גם שהם ינצחו, אבל כן יהיה מעניין לבוא ולראות עוד משחק בית נפלא מבית היוצר של גולדן סטייט ווריורס.

מספרים בקטנה:

 הווריורס היא הקבוצה היחיד לקלוע לפחות 100 נקודות בכל משחק העונה עד עכשיו. (איזו התקפה יאבאלה! איזה סטף!)

בנוסף הם מובילים את הליגה ב-נקודות למשחק (113.9), אסיסיטים למשחק (29.2) ו-נקודות ממתפרצות למשחק (17.2).

סטף מוביל את הליגה ב-נקודות למשחק (29.5) וכמובן בשלשות (85).

ב-16 משחקי הבית האחרונים של גולדן סטייט נגד טורנטו הם ניצחו ב-14! לעומת זאת, בארבעה מתוך חמשת המפגשים האחרונים בין השתיים טורונטו היו אלו שניצחו.

May be an image of outdoors
לא שכחו גם אותנו, חנוכיה מחוץ לאולם על רקע המפרץ

טרום משחק:

כרגיל, וויגינס עולה ראשון לחימום זריקות, הוא כנראה אוהב את השקט של לפני הכל ולרוב הוא עולה לפרקט סביב השעה וחצי-שעתיים לפני תחילת המשחק.

סיאקם נראה מחוייך מאוד וטרנט ג׳וניור לידו מתאמן על שלשות.

שעה לתחילת המשחק וסטף עולה לקחת קצת זריקות אחרי משחק שבו נח ולא שיחק, בגדול, הוא פשוט זורק זריקות יפות ומאתגרות אם זה קשת מטורפת ואם זה 10 זריקות רצופות מהחצי לקול תרועות הקהל על כל זריקה שנכנסת, מודה שלא עקבתי אבל לדעתי לפחות 50% נכנסו.

מהלך המשחק:

רבע ראשון:

יאללה מתחילים, בלוק של ואן וליט על סטף מוביל לאסיסט של סטף לפול שנותן לנו שלשה לכבוד פתיחת המשחק והמשך ישיר ליכולת מהמשחק האחרון שלו.

קאם בירץ׳ יהיה זה שיפתח את הנקודות של הראפטורס הערב עם לייאפ יפה פלוס עבירה.

סטף בינתיים מתחמם, קיבל בלוק על הראש בזריקה הראשונה, איבוד בהתקפה השלישית ועוד החטאה.

למזלו (ממש) וויגינס פותח חם עם שלשה ועוד סל ועבירה ויש לו 6 נק׳, פול משלים אותו עם 5 והם ה-11 נקודות הראשונות של הווריורס.

7:38 לסיום הרבע הראשון טיים אאוט טורונטו, וויגינס לוהט עם 11 נק׳, הווריורס עושים יופי של הגנה מעבר להתקפה המצויינת שמסתדרת (לעיתים) גם בלי סטף קארי. 16-5, כמו כמעט בכל משחק של גולדן סטייט העונה (כן, היה לו״ז די קל בינתיים) אני ממש מקווה שזה לא משחק חד צדדי שיסתיים בסוף הרבע השלישי (בדרך כלל זה הזמן שסטף מתעורר ואז פתאום 10 הפרש הופך ל-30).

6:30 לסוף הרבע הראשון וסטף מצטרף ללוח הקלעים, שלשה מהפינה השמאלית. כל כך קל.

3:56, שוב טיים אאוט ראפטורס, אחרי שוב שלשה של וויגינס.

וויגינס הוא השחקן המשתפר שלי בינתיים, אני יודע זה רק בראש שלי והמספרים עדיין לא מגבים את האמירה הזו כי הוא פחות או יותר בממצועים של השנתיים האחרונות אבל לדעתי הוא יעלה העונה.

הוא נראה טוב, כבר כתבתי שהוא הראשון להתייצב בזריקות החימום של לפני המשחק, הוא נראה מאופס וחד מאוד ועוד נראה איך זה מתקדם עם העונה. בינתיים השחקן הבולט הערב (רק התחלנו סטף יקח לו את זה בטח אבל לפחות בינתיים) עם 14 נקודות, 3 מ-3 לשלוש.

סוף רבע ראשון: 36-24 לגולדן סטייט

למזלם של הראפטורס, שחקני הספסל שלה תרמו קצת בהתקפה ואנחנו יורדים לסוף הרבע הראשון ב-12 הפרש בלבד.

אצל הווריורס ג׳ורדן פול ואנדרו וויגינס קלעו יחד 24, לעומת זאת אצל הראפטורס יש לנו 7 שחקנים שונים שנעים בין 2 ל-4 נקודות. שמישהו שם כבר יקח על עצמו את המשחק (או שלא?!).

14 ריבאונדים של גולדן סטייט לעומת 7 בלבד אצל טרונטו.

May be an image of 1 person, playing a sport and indoor
וויגי וויג מתחמם ראשון, כרגיל.

רבע שני:

אוטו פורטר עם שתי שלשות רצופות עושה את זה 44-31, טורונטו עדיין בתמונה וזה יפה, טרנט ג׳וניור מנסה לקחת על עצמו את האדומים והוא כבר עם 8 נקודות.

אם גארי טרנט ג׳וניור מסיים ערב כ-״כוכב של הקבוצה״, האם אתה בבעיה?

4 דקות לסיום המחצית סטף חוזר למגרש, כמה מדהים זה שאפשר לתת לו לנוח גם כשהוא משחק כשוויגינס ופול ממשיכי להוביל את גולדן סטייט עם 14 ו-15 (בהתאמה) ועדיין להתקרב למחצית ביתרון נאה.

כתבתי וכתבתי, בינתיים וויגינס הוסיף עוד שלשה.

טורונטו עדיין במשחק אבל נראים כל כך אבודים בהתקפה, ההגנה עוד סבירה והם סובלים בעיקר מההתקפה הטובה בליגה והשלשות שלה (52% קבוצתי בינתיים) אבל ברור לכולם באולם ובבית שהמשחק הזה יסתיים בניצחון ביתי.

2:21 לסיום המחצית הראשונה, 56-41 לגולדן סטייט.

סיכום מחצית: 61-47 לגולדן סטייט.

אם קראתם עד לפה אין הרבה מה להוסיף, משחק מצויין של וויגינס ופול שקיבלו בוסט של ביטחון אחרי המשחק האחרון ללא סטף ודריימונד (מנוחה) וההגנה של גולדן סטייט שעדיין מקשה על יריבות גורמים למשחק הזה להראות חד-צדדי ביותר.

אצל טורונטו זה עדיין נראה שגארי טרנט היחיד שהגיע הערב עם 11 נקודות, אבל אי אפשר להחמיא לו כל כך כי הוא עשה את זה עם 3 מ-13 מהשדה.

ראוי לציון, סטף ב-18 דקות משחק מגיע ל-6 נקודות בלבד, 1 מ-6 מהשדה (שלשה כמובן) ועוד 3 מ-3 מהקו.

כשזו התמונה ואתה בפיגור 14 במחצית המצב לא נראה מזהיר, לא אסון, אבל לחלוטין לא משהו…

מישהו רוצה להמר על רבע שלישי גדול של סטף? אני.

May be an image of 1 person and playing a sport
״סליחה גברת, נפל לך משהו״ סטף וידידה
May be an image of playing a sport, stadium and indoor
(דם, היה בדטרויט) ואש ותמרות עשן, פירוטכניקה ובלאגן והאולם שלושת רבעי ריק

רבע שלישי:

סיאקם פותח את המחצית השניה עם שתי שלשות רצופות כי נו, באמת, הוא צריך להיות השחקן הטוב של טורונטו ולא טרנט ג׳וניור (עם כל האהבה לגארי).

מצד שני וויגי וויגינס ממשיך בשלו וסטף מוסר לו אסיסט חמישי להערב, אולי הוא פשוט יצטרך להיות הערב קלאסיק פוינט גארד של ״פס-פירסט״ ולא הקלע המטורף שאנחנו מכירים.

לא בגלל שהוא לא פוגע כל כך כמו בגלל שוויגי ופול נותנים עבודה, וויגינס אגב כבר עם 23 נקודות, 6 ריבאונדים ואסיסט.

6:56 לסוף הרבע, טיים אאוט טורונטו, 74-57 לגולדן סטייט, צפיתי רבע טירוף של סטף, אין צורך בו.

סיאקם ממשיך להוביל ברבע השלישי את הראפטורס ונראה מצויין פתאום, טיים אאוט של גולדן סטייט אחרי 2 קלות שלו ו3:55 לסיום הרבע השלישי ואנחנו ב – 83-67.

סיאקם שחוזר מפציעה חייב להגביר את הקצב ולקחת את הקבוצה הזאת עליו, יש לה פוטנציאל מדהים וחבל שזה יתדרדר לריבילד מוקדם כי פשוט לא התנהלו שם נכון.

ואן וליט עם התעוררות מאוחרת (התרכז עד עכשיו בלנסות למסור) עומד על 9-4-7 אבל הוא נזכר לעשות זאת כשזה 20 הפרש. טיפ טיפה מאוחר מידי…

סוף רבע שלישי – 15 הפרש, 92-77.

May be an image of 1 person, playing a sport and stadium
עכשיו כבר מלא פה (:

רבע רביעי:

טורונטו עם קולות חלושים של חזרה למשחק עם הפרש שנע בין 13 ל-17 וגולדן סטייט שכל פעם לא נותנים לזה לרדת לחד-ספרתי.

8 דקות לסיום המשחק, סטף כרגע הקלע הרביעי בטיבו עברו הווריורס! (פול 27, וויגינס 25, כריס קיוזה 11, סטף 9).

7:16 לסים המשחק, ואן וליט ממשיך להתחמם, האם יתכן שזה לא מאוחר מידי?! (לא.) שתי שלשות שלו מורידות את הפער ל10 בלבד (103-93) והנה עוד משחק שבו הווריורס מגיעים ל-100 נקודות, כמו שרשמתי בהקדמה, הם עדיין היחידים שלא ״הצליחו״ לרדת מ-100 נקודות באף משחק העונה.

פול תופר שלשה, דריימונד מחרפן את סיאקם וסוחט ממנו עבירת תוקף ואנחנו חוזרים ל-16 הפרש עם עוד שלשה מהספסל של הווריורס עליה חתום הפעם אוטו פורטר ג׳וניור(15 נקודות).

התקפה אחר כך, שוב הגנה טובה של דריימונד שמוציא התקפה מתפרצת מהירה לעבר וויגינס שעושה סל ועבירה, קולע מהקו ועולה ל-28 נקודות.

4:30 לסיום המשחק, טיים אאוט גולדן סטייט, 114-96. חזרנו ל-18.

וויגינס עם 30, פול עם 30. בערב כזה כאמור סטף יכל להשאר לנוח בבית עוד משחק.

סיכום המשחק: 119-104 לגולדן סטייט.

מה אפשר להגיד?! וויגינס וג׳ורדן פול נותנים יחד 65 נקודות וזה סיכום המפגש בגדול..

גולדן סטייט נראים פשוט מצויין, אם זה ההגנה האגרסיבית של דריימונד, אם זה השלשות של פול, אם זה הכושר של וויגינס וכמובן אם זה הפאקינג סטף קארי שנראה כרגע בדרך לעונת אמ וי פי (טפו טפו טפו, שלא יפצע לנו, מלח מים).

אנחנו עוד בשלב מאוד מוקדם אבל יש דברים כל כך ברורים לעין (ולסטטיסטיקה) שפשוט אי אפשר להתעלם מהם.

הווריורס הגיעו לעונה במצב מצויין, כבר החמאתי לסטיב קר (ומגיע), כבר החמאתי לחמישייה ולספסל וכבר הזכרנו שיש להם עוד אולסטאר ורוקי עם פוטנציאל בשמיים שמחכים לחזור מפציעות.

אז בגדול נשאר לנו לקוות שרק ישארו פה בריאים ושיגיעו לפלייאוף בשיא הכושר.

הרבה דברים יכולים להשתנות מהמשחק ה-17 ועד המשחק ה-70 אל בכושר הנוכחי גולדן סטייט פשוט בלתי עצירה (כן כן, הפסידו כבר פעמיים).

מה כן נשאר? 

לשפר קצת את המאבק בצבע של לוני

לעבוד עוד על קבלת ההחלטות של ג׳ורדן פול

להמשיך לטפח את הביטחון העצמי של וויגינס

ולהחדיר למערכת המחוברת הזאת את קליי תומפסון וג׳יימס ויסמן בלי לקלקל בדרך.

May be an image of 3 people, balloon and outdoors
עונת חגים שמחה לכולנו

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. זו הגרסה העמוקה ביותר של הקבוצה מאז 15 – 16.
    זו גם הגרסה הראשונה מאז ששוב מציגה את היכולת לגמור משחק דרך משחק טוב של השחקנים "המשלימים".
    אלו חדשות נהדרות לאוהדי הקבוצה,
    בגלל שזה מתכון לעונה "בריאה". קרי מוביל את הקבוצה בדקות (קצת פחות מ-34 למשחק. בדיוק המינון המתאים לגילו ולמצבו הפיזי),
    ואין שחקן נוסף עם יותר מ-30 דקות.
    .
    השורה התחתונה?
    הלילה זה בלט, עד כמה העבודה של קר נושאת פרי.
    .
    תודה.

  2. תודה שגב.
    .
    תוכנית המשחק של נרס הצליחה. הוא שיתק את קרי. אבל הסגל השנה זה לא מה שהיה ב 2019. הספסל מסוגל ליצר נקודות וגם בחמישיה יש יותר משני אנשים שיודעים לקלוע שלשות. התוצאה היא שההתמדקות של טורונטו בשיתוק של קר עשתה לאחרים את החיים הרבה יותר קלים.
    .
    טורונט מציגה מודל של קבוצה מאד ארוכה. דומה לקליבלנד. ג"ס הראתה שהיא מסתדרת היטב מול קבוצות כאלו. אמנם לטורונטו היה יתרון בריבאונד התקפה אבל היא לא הצליחה לעשות עם זה הרבה כדי לפצות על הנזק שהשלשות גרמו לה. חבל שאננובי היה פצוע. בלעדיו לטורונטו היו מעט סיכויים מלכתחילה.
    .
    כמות החיוכים שלוויגינס נתן מתחילת העונה עולה על כל מה שחייך בכל שנותיו במינסוטה.

  3. תודה שגב.
    כיף לראות את סטף גם סתל משחק פוינט גארד "קלאסי" ועוזר לאחרים לתת משחק גדול.
    מדהים כמה אוטו פורטר ג'וניור דומה לווילט צ'מברליין בפנים.

  4. תיקון קטן לפתיח שלי, הכניסה לחדרי ההלבשה אסורה לכולם כרגע
    הכוונה שלי היתה לגישה לראיונות לפני ואחרי המשחק.

  5. כל פעם שאני רואה כתב של הופס בתוך האולם מכסה משחק NBA אני מרגיש גאווה שאנחנו, אתר בלתי מסחרי ש\כל כתביו מתנדבים, נמצא שם, ואף עיתון ישראלי או אתר ישראלי אחר כולל הגדולים ביותר, אינם שם.
    תודה שגב על שהכנסת אותנו לאולם!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט