סיקור משחקי יום ראשון / רועי ודובי

חמישה משחקים הלילה. לברון ואיזייאה סטיוארט הלכו מכות במשחק בו הלייקרס חזרו מפיגור של 15 נקודות כדי לנצח את הפיסטונס, פיניקס חוררה רשתות עם 48 נקודות ברבע על דנבר וראינו שיש ספלאש בראדרס אחרים בגולדן סטייט עם 14 שלשות משותפות ו-65 נקודות של וויגינס ופול בניצחון.

לוס אנג'לס קליפרס (7-10) 97 – דאלאס מאבריקס (7-9) 91

ב-4 לנובמבר קלע רג'י ג'קסון 29 נק', והקליפרס ניצחו את הוולבס. מאז עבר הגארד עם הגוגלס את ה-20 עוד שש פעמים, ובכולם ניצחו סירות המפרש מל.א. . הלילה צבר ג'קסון 23. והתוצאה בכותרת שלמעלה. המאבס, עדיין ללא דונצ'יץ' נקוע הברך והקרסול, מפסידים בפעם השלישית בתוך ארבעה ימים בסיטי אוף איינג'לס.

האורחים דווקא החזיקו מעמד מחצית אחת, כששתי הקבוצות מדגימות כוונות חלודות מהן, עם אחוזי קליעה נמוכים ואיבודים למכביר, וחמש דקות להפסקה פתחו פער 9, 30-39, שאל יקל לבכם בו כשמדובר במשחק עם סקור כה נמוך. ג'קסון מתאפס, צולף פעמיים מחוץ לקשת, ובהפסקה 46-47 מינימלי למאבס.

לרבע השלישי כבר קוראים פול ג'ורג', אחרי שPG13 קולע בו 12 מתוך 25 הנקודות של המקומיים, ומוליך אותם ליתרון 9 משלהם, 62-71. ברבע המכריע עושים האורחים מאמצים כנים לחזור למשחק, אך ללא הואיל. פורזינגיס עוד מצמק ל-3, 85-88, עם 2:49 על השעון, אבל ג'ורג' מעמיד דברים על דיוקם, קולע שש עד הסיום, ואת הפינאלה נותן ג'קסון, לניצחון מקומי מצומק בנקודות, 91-97.

פול ג'ורג' היה הקליפ די טוטי קליפרס עם 29 נק', 6 אס' ו-4 ריב', ולצדו כבר אמרנו שרג'י עם 23. זובאץ עם 16, נוסף על 10 קרשים, השלים טריו דו ספרתי.

בצד המאבס של הדברים פורזינגיס עם 25 וברונסון, שוב בחמישייה במקום לוקה, צירף 20 למאזן המצטבר. אבל 41% מהשדה, 20% משלוש.. 91 נק' ב-48 דקות… משהו אפעס לא עובד שם כל כך טוב.

דטרויט פיסטונס (12-4) 116 – לוס אנג'לס לייקרס (9-9) 121

שתי דקות וארבעים בתוך המחצית השנייה, גראנט קולע מהקו ומעלה את הפיסטונס ליתרון 12, 66-78. לברון ג'יימס מחליט שעכשיו זה הרגע לדפוק על השולחן ולהפוך את המשחק. אופס אייזיאה, זה המצח שלך או שאתה שמח לראות אותי? ואז, אול הל ברוק לוס…. הנה כך.

סטיוארט, מטורף מכאבים ודם שמשפריץ לכל עבר, מנסה להגיע אל לברון ולהבהיר כמה דברים אישיים, ונתפס שוב ושוב על ידי שחקנים, מאמנים ואנשי אבטחה. לברון מהצד השני בפוזת מה כבר עשיתי, תחזיקו אותו הוא לא נורמלי, מתקשה למראה להבין את אשר ארע. ברוני, תעשה כמו שאבא אומר, לא כמו שאבא עושה.

כשהתפזר העשן ותועפות הדם נוגבו מהפרקט, לברון נשלח לחדר ההלבשה לצפות בהילוך החוזר, ומהצד השני גם סטיוארט הורחק. הפיסטונס שומרים על קור רוח ועל היתרון, צולפים היטב, שומרים היטב, ומסיימים את הרבע השלישי ביתרון מרשים ומבטיח, 84-99. האם מתבשלת לנו הפתעה מביכה בליטל סיזרס ארינה? אז זהו, שלא כל כך.

הלייקרס מפעילים את התותחים הנותרים כמו שהם אוהבים. ווסטברוק מוריד ראש ונכנס, כרמלו צולף מרחוק, ו-8:07 דקות לבאזר האחרון האורחים משלימים ריצת 2-14 ומצמקים למינוס 3, 98-101. הפיסטונס במאמץ אחרון והירואי מצליחים לשמור חצי אף מלפנים, סאדיק ביי דוחק מקרוב לרשת ל-107-111 עם 3:23 על השעון, אבל אז מגיע תורו של אנטוני דייויס.

הגבה צולף מחצי מרחק, מוצא את ווסטברוק באסיסט, מסיים מתפרצת בדאנק קל ליתרון 111-113, קולע שוב, ודקה לסיום, כשהלייקרס ביתרון 114-117, ניצב מולו קייד קנינגהם עם הכדור. הרוקי, במשחק מצוין עד אז, מתחיל מהלך ועולה לשלשת שוויון. לא היום, עונה הגבה. חסימה ראשונה. קנינגהם משתלט על הכדור ומנסה שוב, הפעם כניסה. גם לא היום, באה התשובה ובלוק שני בצידה. בצד השני דייויס מטביע ורץ לעשות פרצוף של אני הכי גדול. 114-119, גיים, סט, מץ' לייקרס.

דייויס מתכבד לחתום מהקו, ובסיום 116-121, לייקרס. וכמה שזה היה קשה ואף מדמם לפרקים.

הגבה גבוה בראש המנצחים עם 30 נק', 10 קרשים, 6 בונבונים, 5 גגות ו-4 חטיפות, ולצדו ווסטברוק עם 26, 15 מהן ברבע האחרון, 10 אס', וחסר ריב' לTD. מלו עלה מהספסל עם 18, כולל 8-5 משלוש, ולברון הספיק לקלוע 10 ולמסור 5 לפני שסטיוארט הכה באגרופו הענוג בעזרת מצחו הרחב. אוי לחוצפה.

בצד המארח, המפסיד והכה מאוכזב גראנט עושה קולות של כוכב עם 36 ודיאלו עולה מהספסל עם 17, אבל מגדיל לעשות קייד קנינגהם עם טריפל דאבל, 13 נק', 12 ריב' ו-10 אס'. מהשדה הילד עדיין לא פוגע, 21-6 בכללי ו-9-1 איום מחוץ לקשת.

שיקגו בולס (5-12) 109-ניו יורק ניקס (8-9) 103

31 נקודות לדרוזן בניצחון.

הבולס עלו ל-12 הפרש ברבע הראשון, 8-20. בדומה ליותר מדי משחקים של הניקס העונה גם הפעם המחליפים הובילו לשינוי גדול אחרי פתיחה מזעזעת, כשברבע השני הם הפכו 38-28 של שיקגו ל-58-62 משלהם ומאוחר יותר ל-62-68.

בסופו של דבר הניקס ירדו עם יתרון קל למחצית, אבל את הרבע השלישי הבולס פתחו עם ריצת 3-11 שהחזירה להם את המשחק. רוז הצליח להוריד ל-3 הפרש מול הקבוצה איתה הוא מזוהה, אבל הגנה טובה של הבולס הצליחה לתת להם לשמור על היתרון ברבע הרביעי בו קמבה ווקר ואוון פורנייה לא שותפו.

בשיקגו, דרוזן קלע 31 נקודות. לאבין קלע 21, קובי וויט 14, לונזו 11.

בניו יורק, רנדל היה מעולה עם 34 נק' ו-10 ריב'. ברקס קלע 13, קוויקלי 12, טופיין 10. הניקס הפסידו 4 מ-6 האחרונים ולפני משחקים נגד הלייקרס, הסאנס, ההוקס, הנטס, הבולס פעם נוספת ודנבר.

פיניקס סאנס (3-13) 126-דנבר נאגטס (8-9) 97

רבע ראשון היסטורי הוביל את הסאנס לניצחון ה-12 ברציפות.

פיניקס קלעה 48 נקודות ברבע מדהים בו היו להם 17 מ-22 מהשדה ו-16 אסיסטים על איבוד אחד, לצד 7 מ-8 מהשלוש. דנבר, בלי שלושת שחקניה הטובים ביותר (יוקיץ', מארי ופורטר שעלול לא לחזור העונה) קלעה 28 נקודות, וכאן פחות או יותר המשחק נגמר. הנאגטס עוד הורידו ל-9 נקודות ברבע השלישי, אבל לא התקרבו ליותר מכך.

בפיניקס, קמרון ג'ונסון היה הקלע המוביל עם 22 נקודות. אייטון קלע 21, בוקר 17, ג'יי קראודר 15, קמרון פיין וג'בל מגי 10 כל אחד. פול (4 זריקות מהשדה) קלע 9 עם 10 אסיסטים בערב בו שחקן אחד, מייקאל ברידג'ס, שיחק מעל 28 דקות.

בדנבר, ג'ף גרין קלע 19. ארון גורדון 16 עם 10 ריב', ג'מייקל גרין 14 עם 8 כ"ח, וויל בארטון, אוסטין ריברס ומונטה מוריס הוסיפו 10 כל אחד.

גולדן סטייט ווריורס (2-15) 119-טורונטו ראפטורס (10-8) 104

ניצחון לווריורס בשחזור גמר 2019 הודוות ל-65 נקודות ו-14 שלשות משותפות של וויגינס ופול.

השניים פתחו נהדר את הרבע הראשון עם 24 נקודות משותפות, 14 מתוכן של וויגינס, ועלו ל-7-22 בשלב מוקדם מאוד במשחק. מאוחר יותר הם הגיעו ל-11-31, עדיין בתוך 12 הדקות הפותחות של הערב, ושמרו על יתרון דו ספרתי כמעט עד לבאזר. ברבע השלישי טורונטו עוד הורידה ל-9, אבל ריצת 0-10 של הווריורס גמרה את הסיפור בערב רע של סטפן קרי (2 מ-10 מהשדה).

בגולדן סטייט, פול קלע 33 נקודות ורתח עם 8 מ-11 מהשלוש. שמונה השלשות שקלע הן שיא קריירה. וויגינס קלע 32 (12 מ-20 מהשדה, 6 מ-8 מהשלוש). אוטו פורטר קלע 15 מהספסל וכריס צ'יוזה 11. קרי תרם 12 עם 8 אס' ב-2 מ-10 מהשדה, דריימונד גרין קלע 4 לצד 14 ריב' ו-8 אס'.

בטורונטו, סיאקם קלע 21 נקודות. ואן וליט 17 עם 7 אס', פרשס אוצ'יוואה 12, גארי טרנט 11, סקוטי בארנס ומלאכי פלין 10 כל אחד.

דובי

אנטומולוג, עובד סוציאלי ומטפל.. גר בערד וגם במייל dubiduofer@gmail.com

לפוסט הזה יש 47 תגובות

  1. תודה למסקרים.
    בגדול, טורונטו החליטו להוציא את סטף מהמשחק, והווריורס ניצלו את זה היטב בערב שוויגינס ופול עם 14/19 ל-3, ובגדול כולן היו פנויות בגלל השמירה ההדוקה על סטף.

  2. תודה רבה חברים, סיקור מצוין ואף מדמם לפרקים.
    .
    לא לעניין בכלל, ההצלפה הזו של לברון, לא חושב שהוא התכוון לרסק לסטיוארט את הפרצוף, אבל עדיין משהו שמרמז על תסכול ואף חוסר שליטה שלא מתאימים לו, ואולי מרמזים על מצב הרוח בלייקרס בימים אלו. יש בהחלט מצב שיהיו שם שינויים חדים לפני הטרייד דדליין.
    .
    תובנות מהרבע הרביעי של גולדן וטורונטו:
    .
    ממש תענוג מה שקורה שם בסן פרנסיסקו – הקצב, המסירות, החיוכים וההגנה. ללקק את האצבעות, וכל זה עוד לפני שובו של קליי.
    .
    גם טורונטו נחמדים מאד – בושה, בארנס, פרשס, בארטון (הבחור עם השפם), וגם הפלין הזה שחטף כדור. מותק של קבוצה.

    1. מסכים מאנו שיהיו שינויים בלייקרס לקראת הדד ליין, ברור שהקבוצה לא טובה. צריך שינוי דרסטי האמת.
      לגבי גולדן, עוד לא ברור לי אם הם על אמת, או שהם כמו יוטה של שנה שעברה, מבחינת הפלייאוף.
      פניקס לעומת זאת נראים מצוין, ויש להם עוד הילוך להעלות.

        1. מסכים, אבל לא יודע אם זה כמו שיוטה נראו מצוין בשנה שעברה, כלומר טוב רק לעונה הסדירה, או שזה רציני לפלייאוף, נראה לי לא ברור

    2. אחרי שחשבתי בגעתי למסקנה שהכיסוח הזה של לברון את סטיוארט היה מתוכנן לדעתי.הוא קצת חמום מוח ולברון רצה את הבלאגאן הזה זה לא סתם קרה דוקא איתו. מזכיר קצת את ההליכה של לברון מעל גרין (שהראה לו מלמטה את החבילה) שהרחיקה את גרין וגמרה את האליפות ההיא של הווריירס -( כולל הפציעה של בוגאט). הבן אדם מכונה היה צריך להעיר את חבריו לקבוצה בכל מחיר – הפעם זה היה הפרצוף של סטיוארט פעם קודמת זה היה האגו של גרין. הכל כשר אצלו – איכס. מעורר גועל נפש ובחילות קשות עד לרמה של להקיא את הנשמה.
      איכס.

      1. תנשום עמוק. קח אוויר פנימה ותוציא בזהירות.
        תחשוב אתה על חוף עם חול לבן דיקלי קוקוס וים כחול שוכב עב מרגריטה טובה ביד ו…
        .
        .
        .
        שתי מולטיות שריריות מדיי עם פרצוף לברון מנפנפות עליך את כל הזבובים של אינדונזיה

        1. חחחחח ענק.
          קונה את זה בכייף גם אם הן בדגש על הן שריריות אבל הפרצוף של לברון… זה קו אדום… יוטפויומט ואני בכלל לא רוסי.

  3. לברון לגמרי מתוסכל.
    הקטע הוא שגם אחרי ניצחון ומאני טיים מכובד עד מעולה של דייויס ושל ראס (תדהמה) – אנחנו מדברים על הבעיות בלייקרס.
    כי תכלס, לברון איבד את זה מול קבוצה שמבחינתה הצלחה בסוף העונה תימדד בלקבל עוד בחירת לוטרי גבוהה. זה לא היה קרב מול מתחרה רצינית מהמערב.
    *
    כיף לי לראות את הווריירס – כן, גם בגלל שאני אוהב שלהם. אבל באמת שהם משחקים יפה.

    1. התבללת בין סיבה לתוצאה. הווריורס משחקים יפה, אז כיף לך לראות אותם ולכן אתה אוהב שלהם. (השגיאה הנהדרת במקור)

      1. צודק. אכן שגיאה. אבל לא נורא. אוהד, ואוהב – ואפילו מתאהב (ומתאהד?) מחדש.
        הצטרפתי לעגלה עוד כשהיה כיף לראות את Run TC (מיץ' כבר הועזב בשביל בילי אוונס לצערי).

        1. לי אין אמונים לאף קבוצה, בכל עונה בכל משחק אני מחליט מחדש, ואני אוהב של הווריורס מתחילת העגלה, למעשה הייתי בעד הקאבס בגלל בלאט, אבל ליבי היה שלם עם האליפות של העגלת פרארי הזו אז עליתי עליה, בנוסף לפיטורים של בלאט התאכזבתי שנה אחרי. לאחרונה אני מבלה את דרכי ברכבות בדאלאס ובוושינגטון, אבל לפעמים עושה גיחות לסאן פרננסיסקו המחודשת

      1. זו חידה בעיני לגבי איך יישלבו אותו ובאיזו חמישיה הוא יהיה (בעונה שעברה הוא ירד לחמישיה השניה באיזשהו שלב). מבחינת אופטימיות… יש לי תחושה שהוא יהיה שחקן ממש מוצלח – בקבוצה אחרת.

        1. מרגיש לפעמים שהתקרה התיאורטית שלו בשמיים, והוא מביא סט חריג של יכולות וממדים.
          מצד שני, לא בטוח שלוני ובייליצה פחות נכונים לסגל הקיים

          1. מסכים.
            בעיני קר למד יותר מפיל ג'קסון בבולס מאשר מפופוביץ' – והסנטרים בשיטה של קר זה למשימות מיוחדות – כמו שלונגלי היה בבולס…
            וייסמן לדעתי יישגשג אצל מאמן שיימצא בו את הטים דאנקן/דייויד רובינסון שבו.

            1. מצד שלישי, הווריירס שפכו ערימות כספים על קני אטקינסון, מילויביץ' ומהלללללה שהם גנבו מטורונטו בדיוק בשביל זה, לקדם ולשלב צעירים שיהיו העתיד

            2. בדיוק פה נדע האם קר מאמן טוב – או שלא ממש.
              אם הוא יצליח לשלב את וייסמן – הוא מועמד לאליפות,
              אם ינסה לעשות ממנו לוק לוגלי – הוא יודח ע"י הסנטרים של המערב,

            3. אני בטוח שאנחנו מאוד רוצים שוייסמן יישתלב וייככב אצלנו.
              אני מאוד רוצה.
              מקווה להיות מופתע לטובה.

            4. כל העניין בלוק לונגלי היה לטפל בסנטרים הגדולים של אותה התקופה ולנוח על הספסל כששירותיו לא נחוצים. אם זה מה שקר יעשה מוייסמן אז יופי לג"ס. סתם חבל על וייסמן.

            5. פיל ג'קסון גם לקח אליפות עם שאקיל
              גם עם גאסול
              צריך להשתמש במה שיש בצורה האופטימלית.
              השאלה עם וייסמן יכול להיות גאסול

            6. זה לא מסתדר חוזית. גולדן יצטרכו להעביר גם את קאמינגה כדי להעביר את זה.

            7. מעניין אם יש דרך יצירתית לפתור את הבעיה.
              טרנר מתאים מאוד לגולדן, ואינדי נראית כמו קבוצה שפניה לשינויים.

            8. אני חושב שוייסמן וקאמינגה מספיק על טרנר, אבל גם אם לא, אפשר לדחוף גם את מודי או מישהו על חוזה מינימום.

            9. זה שמאמן אחד יכול ליצור שתי שיטות משחק שונות לא אומר שאפשר ליישם כל שיטת משחק על כל אסופת שחקנים…
              בכל מקרה, אם אני זוכר נכון, וייסמן שם 11 נקודות באחוזים לא מזהירים וקצת פחות מ6 ריבאונדים בעונה הקודמת. ומעט מאוד אסיסטים. הייתה לו בעיקר בעיה בלהבין חילופים בהגנה. אם הוא מצליח ללמוד איך לשמור וגם להמיר כדורים שמגיעים אליו ליותר נקודות או למסירות – מצבנו ממש טוב. לא יודע אבל אם זה מה שיקרה.

            10. הייתי נותן גם את קומינגה ומקבל חזרה בחירות דראפט, והולך על לנצח כאן ועכשיו.

            11. ההצעה מעניינת, אבל אני חושב בתור אינדיאנה שאתה לא צריך סנטר במקום טרנר, אלא שחקן כנף

            12. זה נכון, אבל אם הם הולכים על בנייה מחדש, לקבל שני צעירים שיכולים להיות מבטיחים יכול להיות שווה את העיסקה.
              השאלה מה שאר האפשרויות שלהם ומה התכנון לעתיד.

            13. השאלה היא קודם כל מתי הם יתחילו לפרק

            14. אין מצב שהם מוותרים על קאמינגה

  4. עוד משחק, עוד ניצחון. אשרינו.
    .
    הלילה מי שבלט הוא קמרון ג'ונסון לו היה חלק משמעותי בריצה בשלהי הרבע הראשון. 4 דקות לסיום הרבע זה עדיין היה צמוד, אבל אז הסאנס לחצו על הגז וגמרו את המשחק. איזה כיף.
    באיחור קל, אבל עדיין התחושה הספיקה לכל היום…
    בוקר טוב!
    .
    תודה, חברים.

  5. מה עם אדאמס על וייזמן? נראה לי שיכול להתאים טוב. משחק דומה לבוגוט. אפשר גם אולי ולנציאנס שיוסיף יותר ריווח אבל שחקן פחות חכם בעיני.

      1. וייסמן לדעתי יוכל לעשות את מה שאדאמס עושה כרגע. הבעיה היא לא למצוא לו תפקיד של לאתגר סנטרים אחרים כשצריך. הבעיה היא שלדעתי הוא יהיה מאוד רחוק ממיצוי הפוטנציאל שלו אצלנו. אבל בוא נראה איך הוא יחזור. יכול להיות שאני ממש ממש טועה – ואז זו תהיה הפתעה נעימה.
        במבה צריך טרייד למינסוטה כדי לשחק עם ביסלי.

  6. התכוונתי שאני מעדיף את אדאמס הגנתית. במשחקים שראיתי היא נקלע לבעיית עבירותבאופן יחסי. יכול להיות שאני טועה אבל זאת התחושה שקיבלתי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט