הקליפרס ודאלאס במשחק המוקדם ועוד 4 – פריוויו למשחקי יום ראשון / עמיחי קטן

5 משחקים בלבד מצפים לנו הלילה, כאשר דאלאס יגיעו לקריפטו נקודה קום העתידי במשחק המוקדם נגד הקליפרס, נציגת אל.איי האחרת תהיה בדטרויט, מלא אקסים של הבולס יגיעו לשיקגו עם מדי הניקס, ה-MVP יפגוש את הקבוצה הלוהטת בליגה שעשתה עליו סוויפ בפלייאוף שעבר ונקבל גם שחזור של גמר 2019.

22:30 לוס אנג'לס קליפרס (9- 7) – דאלאס מאבריקס (9- 6):

הקליפרס דווקא היו במומנטום חיובי לפני הפסדים לממפיס ולפליקנס, אבל האחרון נגד ניו-אורלינס, בו הם קלעו 81 נקודות בלבד, אמור להדאיג את החבורה של טיירון לו. נדמה שהקליפרס תלויים בפול ג'ורג' באופן כמעט בלעדי, על אף שיש הרבה קלעים טובים לידו, משום שהאחרים אינם שחקנים יוצרים ובימים הפחות טובים של ג'ורג' יש מחסור בשחקנים יוצרים.

אצל דאלאס, שני הפסדים רצופים צמודים לפיניקס, שניהם בלי דונצ'יץ' הפצוע, לא אמורים להדאיג יותר מדי, מלבד המצב של דונצ'יץ' כמובן. פורזינגיס, ברונסון והארדווי לקחו על עצמם את הובלת הקבוצה בלי לוקה, ולפרקים זה נראה היה טוב, אבל בקלאץ' הם נתקעו בלי האיש שרגיל לקחת הכל על עצמו, כנראה עוד מאז גן הילדים.

המפתח של המשחק הוא ההתמודדות של הקליפרס עם פורזינגיס שנמצא בכושר טוב, גם בצבע וגם בקליעה מבחוץ.

רמת עניין של משחק: B- – אחת מהסדרות הטובות של שני הפלייאופים הקודמים, אבל בלי קוואי ואולי גם בלי לוקה זה פחות מעניין.

הימור: הקלעים הביתיים מתפוצצים. הקליפרס ב-12.

1:00 דטרויט פיסטונס (4- 11) – לוס אנג'לס לייקרס (8- 9):

אז קייד קאנינגהאם מראה ניצוצות, אבל לא עקביות, והאחוזים שלו רעים, אבל דטרויט רוצים שהוא יהיה יעיל בעתיד ולאו דווקא בהווה, אז זה עובד לא רע. כרגע הפיסטונס מחזיקים רק בבחירה הרביעית בדראפט, אבל פיתוח השחקנים כעת חשוב יותר מהתוצאות, ובתחום הזה הם מתקדמים אט אט.

הלייקרס רושמים כעת 3 הפסדים רצופים, כולל אחד במשחק החזרה של לברון מהפציעה, והשאלה היא האם החזרה המוקדמת שלו מהצפוי לא תפגע בכושר הגופני שלו. בהנחה שהוא בריא, סביר שהלייקרס יצליחו לשפר את המאזן השלילי שנקלעו אליו, ובפרט לאור הלו"ז הפשוט יחסית בתקופה הקרובה שבו הניקס הם היחידים עם מאזן חיובי שיפגשו בלייקרס עד הדרבי בר"ח טבת (4/12).

המפתח של המשחק הוא הכשירות של לברון ודיוויס, שמוגדרים כהחלטת זמן משחק נכון לעכשיו. בהנחה ששניהם ישחקו ויעשו את שלהם, קשה לראות את דטרויט עושים כאן משהו.

רמת עניין של משחק: C – לפחות לפי הרמה הנוכחית של הקבוצות, אף אחת מהן לא מעניינת יותר מדי.

הימור: חגיגה בסגול. הלייקרס ב-25.

3:00 שיקגו בולס (11- 5) – ניו-יורק ניקס (9- 7):

אז שיקגו חוזרים מהמסע המערבי עם 60% הצלחה והפסדים רק לגולדן סטייט הנהדרת ופורטלנד שבתקופה טובה. החזרה של ווצ'ביץ' לפרקט מתקרבת ככל הנראה, ובינתיים הבולס עוברים בשלום את המחסור בקו הקדמי, בתקווה שווצ'ביץ' ישתלב טוב יותר התקפית כשיחזור, כי הוא התקשה מעט קודם לכן.

הניקס הצליחו לגרד אמש ניצחון על יוסטון, והם שומרים על מאזן חיובי למרות יכולת לא מאוד מרשימה, כאשר ההגנה מראה מעט סימני שיפור לאחרונה, אבל זה מוביל רק למקום ה-17 ומקבוצה של ת'יבודו מצופה ליותר. בינתיים, יוצאי שיקגו של הניקס חוזרים ליונייטד סנטר, ואת זה תמיד נחמד לראות, במיוחד כשמדובר ב-2 קבוצות טובות, לראשונה מזה כמעט עשור.

המפתח של המשחק הוא המאצ'-אפ בקו האחורי, שם מצויים רוב השחקנים הבולטים של שיקגו מצד אחד וכמה מסימני השאלה של הניקס בצד השני, כשלא תמיד ברור מה צריכה להיות חלוקת הדקות בקו האחורי העמוק של הניקס.

רמת עניין של משחק: A- – שתי קבוצות צמרת במזרח במפגש שיש בו גם הרבה אקסים מיתולוגיים.

הימור: הבולס בכושר טוב יותר ועם הביתיות. שיקגו ב-7.

3:00 פיניקס סאנס (12- 3) – דנבר נאגטס (9- 7):

הקבוצה הלוהטת בליגה רושמת כבר 11 ניצחונות רצופים, והיא היחידה שיכולה להתיימר לאיים על המיקום הנוכחי של גולדן סטייט, בפרט כשמצפים ל-2 מוליכות הליגה צמד מפגשים בקרוב. אם נסתכל על 11 המשחקים האחרונים של כל קבוצה, ההגנה של פיניקס שנייה לזו של גולדן סטייט, אם כי הווריורס הפסידו משחק אחד בתקופה הזאת. גם ההתקפה נכנסה לטופ 10 בתקופה הנ"ל, ומדובר בעיקר בשינוי של קצב משחק, כאשר רק יוסטון משחקים מהר יותר מפיניקס במדגם הזה, אחרי פתיחה איטית של הסאנס (תרתי משמע).

דנבר בינתיים מתחילים להתקשות בלי מארי ופורטר הפצועים, כשהקבוצה נראית נהדר כשיוקיץ' על הפרקט וזוועה כשהוא לא. את המשחק נגד שיקגו הוא החמיץ בשל פציעה, וזה עלה לנאגטס בהפסד שהוא כבר השלישי ברציפות, וגם למשחק היום הוא בספק כרגע, נגד הקבוצה שעשתה עליו סוויפ בפלייאוף האחרון.

המפתח של המשחק הוא שחקני המשנה של דנבר והיכולת שלהם לייצר בהתקפה, ובעיקר וויל בארטון ומונטה מוריס. בלי זה, אין לדנבר סיכוי גבוה במיוחד, גם אם יוקיץ' ישחק.

רמת עניין של משחק: B+ – עם יוקיץ' זה יהיה מעניין. בלעדיו כנראה שלו.

הימור: הסאנס עדיפים בכל מקרה, בוודאי במומנטום הנוכחי. פיניקס ב-14.

3:30 גולדן סטייט ווריורס (14- 2) – טורונטו ראפטורס (8- 9):

אז אחרי שהווריורס ניצחו 7 משחקי בית רצופים, הגיע המבחן בשבוע שעבר עם מסע מזרחי של 4 משחקי חוץ, והוא הסתיים בהפסד צמוד אחד, שני ניצחונות בהצגות של סטף, וניצחון על דטרויט בלי סטף וגרין. עכשיו הלוחמים חוזרים הביתה, ויקבלו שבוע ביתי עם משחקים נגד טורונטו, פילדלפיה ופורטלנד, לפני משחק חוץ נגד הקליפרס ו-2 הקרבות הלוהטים נגד פיניקס בימי החנוכה.

בניגוד למה שהתרגלנו אולי לראות מהקנדים, טורונטו מדורגים בטופ 10 ההתקפי ובין 10 האחרונים בהגנה, ובינתיים דווקא ההתקפה היא זו שמשאירה אותם קרוב ל-50% הצלחה. המשחק הזה הוא הרביעי מתוך 6 רצופים בארה"ב של טורונטו, 5 מהם במערב, והניצחון האחד נגד סקרמנטו היה חשוב כדי לעצור רצף של 3 הפסדים, אבל ודאי לא יזיק להם עוד ניצחונות.

המפתח של המשחק הוא תכנית ההגנה של גולדן סטייט. ראינו בוקס-אנד-וואן על 3 הכוכבים של ברוקלין – דוראנט, הארדן ופטי מילס וראינו טיפול די דומה בגארלנד בקליבלנד, אבל טורונטו קבוצה יותר מגוונת, גם אם יש בה פחות אבק כוכבים, וזה אומר שסטיב קר יצטרך למצוא דרך התמודדות אחרת של ההגנה הטובה בליגה נגד התקפה טובה, בפרט כשפייטון השני כרגע בספק למשחק.

רמת עניין של משחק: B – לטורונטו יש התקפה טובה ופוטנציאל להגנה טובה. לגולדן סטייט יש את ההגנה הטובה בליגה וההתקפה מספר 3. בהחלט יכול להיווצר כאן מאצ'-אפ מעניין.

הימור: ירידת מתח קלה של גולדן סטייט אחרי המסע המזרחי המוצלח, אז אני הולך על הפתעה. טורונטו ב-2 אחרי הארכה.

ולסיום, החידה השבועית. מי השחקן שמוביל את הליגה באחוזים ל-3 כרגע מבין אלו שזרקו לפחות 20 שלשות עד כה?

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 123 תגובות

  1. אני שוקל להגיש קובלנה ודרישה להחזר מחיר הכרטיס לאור ההעדרות הצפויה של לוקה. יש מצב שהוא ישחק בסוף? מקווה שנראה ערב גדול מהכוכב האירופי השני של דאלאס, בובאן מלכנו.
    תודה רבה על הפריוויו המשובח

  2. הלייקרס תכלס במשבר, אבל יש להם עוד קלף בשרוול לטווח של כמה שבועות קדימה, שזה לצערינו ספסול של ראס. איתו אי אפשר לארגן הגנה כלל, וגם בהתקפה עם כל האיבודים זה בעייתי. אבל בשביל זה צריך שהפצועים יחזרו, נאן בעיקר, וגם חזרה לכושר מלא של לברון

      1. ללברון אין מעצורים כשמדובר בלגסי שלו. אם הוא יחשוב שספסול של ראס ישתרת את המטרה הוא יזום את זה, כנ"ל נסיום לעסקה על בסיס ראס, אבל אני מתקשה לראות אחת כזו.

        1. אתה לא מבין את מוחו של השיקוץ.
          קודם כל הוא הביא אותו בדיוק בשביל זה – שיהיה שעיר לעזאזל.
          הוא ישמח מאוד שהאשמה תהיה מכוונת לכיוונו של החמור.
          דבר שני אין שום מצב שמושיבים את ראס, זה פשוט לא יקרה. גם לא לברון.
          דבר שלישי, אף אחת לא תיקח אותו. אז אין שום סיום עסקה.
          ימשיכו לשחק חרא ולהסריח. לברון ימשיך לצבור סטט' אישי כדי לעבור את קארים ולהתרכז בהוליווד ובעסקים, וימתין לברוני.

      1. הוא מונה כי היה עוזר של קר והוביל את הקבוצה בתחילת 2015-2016 למאזן ללא הפסד. ויוק מנסה לחקות את ג"ס. ההחלטה הנכונה היחידה של ויוק עשה היתה לקנות את הקבוצה. לא בדקתי אבל השווי עלה בלפחות פי 3 – 4 מאז שקנה.

        1. לא. הוא עשה עבודה טובה מאד בתור העוזר של קר. הוא אחראי על הפיתוח של גרין ואי אפשר לקחת ממנו את ההצלחה של הקבוצה בתחילת 2015-2016 כשקר היה מושבת. אפשר לומר שכל שעשה היה לשמור על השיטה… אבל אין הרבה מאמנים עם מאזן כשלו לפתיחת עונה. הוא בטח עשה כמה דברים נכונים בתקופה הזו. לליקרס, שהכירו אותו גם כשחקן, היתה סיבה טובה לצפות שיצליח. מי שטעה מההתחלה היה ויוק.

  3. זה רק אני או שפורזינגיס משחק מעולה בלי לוקה?
    הוא פורח כל פעם שהם לא ביחד, יכול להיות שזה הציוות ולא השחקן?

  4. לברון מנוול . פוצץ לסטיוארט את הפרצוף כמויות דם מטורפות . סטיוארט רדף אחריו לכסח אותו בחזרה במשך 10 דקות. מטורף

  5. לברון רצה להיות מורחק ורצה להפסיד היום כדי שהחבר שלו על הספסל יהפוך למאמן.
    נראה אם זה יצליח לו כבר היום.

        1. מה סטיוארט אשם. ולמה בכזאת ברוטליות. לברון רצה להיות מורחק כי הם בעמדת נחיתות המשחק ועמדו להפסיד לדטרויט. הוא לא רצה שזה ידבר אליו. זה השיא של הזבליות שיכולה להיות גם רם זה ככה וגם אם זה ככה.

  6. הזבל הזה הורחק . השופטים התייעצו שעה עד שנתנו לו את הפלייגרנט 2 אין מצב בחיים שזה היה קורה עם שחקן אחר. נראה לי סטיוארט מחכה לו עם כל הכנופיה אני מאחל לו שיצליח לצאת מהאולם

    1. אף שחקן אחר לא היתה כזאת התייעצות כל אחד היה מורחק מייד בפלגריינט 2. לגבי סטיוארט מה שלברון הנבלה עשה לו זה אחד הדברים המזעזעים

    1. דרך אגב למיטב הבנתי הוא הורחק בפלגרנט 2 סטיוארט קיבל רק 2 טכניות וגם ראסל קיבל טכנית אחת. זה אומר שברור פה מי אשם.

    1. קבל אתה מרפק באמצע משחק שפותח לך את העין שגם ככה אתה על דופק גבוה ודרישה לחמצן ועוד בכזה מהלך מלוכלך. אי אפשר לשפוט אותו יש דברים שבאים באינסטינקט במיוחד במצבים כאלה.

  7. חולה על ראסל. מת שינצח במיוחד אחרי ההרחקה. רעיון שהצעתי כבר מזמן, טרייד על לברון.
    בסוף העונה ראסל יפתח אגף חדש במכבסה אם הדושבאג לא יפריע לו

  8. נקווה שהקריירה של הצעיר לא תיפגע כתוצאה מהתאונה הזו והתגובה. נלחץ מהדם יותר מדי. מאחל לו שכל זה יישכח

  9. סטיוארט הגזים ,זה לא פעם ראשונה ואחרונה שמישהו נותן מרפק או פאול קשה , רק לפני שבוע היה את הסיפור של יוקיץ' ומוריס.
    זה חלק מהמשחק, פאול טכני והרחקה ומתקדמים הלאה, סטוארט רודף אחריו כשמחזיקים אותו והוא יודע ש וא לא יעשה כלום .
    היה לו משהו כמו 10 שניות אחרי הפאול שהוא היה חב"ד פנים אל פנים עם לברון ולא עשה כלום

        1. תחטוף אתה מכה כשכולך מלא אדרנלין, נראה איך תגיב…
          המח לא חושב באופן צלול אחרי שחוטפים מכה כזו. בהתחלה הוא היה המום ורק אחרי כן היתה תגובה.
          לא מצדיק אותו אבל כן מבין.

          1. המח חושב מספיק צלול לשחקנים האלה לקבל החלטות טובות בזמן הלחץ של הפלייאוף , כמו שאמרתי זה לא UFC
            לברון היה צריך להיות מורחק אבל לא יותר מזה , היו דברים דומים בשנים האחרונות ורוב השחקנים לא הגיבו כמו כלב משוגע סטוארט.
            חיפוש קטן מראה שזאת לא פעם ראשונה שסטוארט מגיב ככה, אני חושב שיש לו בעיות מנטליות והוא צריך ללכת anger management

    1. נתן לו אגרוף ופתח לו את העין על ריק. לא דומה בכלל ליוקיץ' מוריס. הם עמדו בסגירה לריבאונד בזריקת עונשין.
      תראה הילוך חוזר הוא פוגע בו עם האגרוף ולא עם המרפק כשהוא בכוונה מיישר את היד

  10. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
    רנדל מסר עכשיו לשופט, חשב שהוא שחקן של הניקס….
    השופט כמובן נתן לכדור לצאת החוצה.
    אתנחתא קומית

  11. קמבהבייה עם 0 נקודות ברבע הראשון, שמחה רבה שהוא לא בבוסטון, שראדר יותר טוב ממנו, הרבה יותר טוב.
    אז כן, הסטיבוט ידע עם מי יש לו עסק והבאה של הורפורד במקומו היתה ממש במקום וגם ההגעה של דניס כמובן.
    טומטום בראון ושראדר נשמע כמו שם למשרד מצליח של עורכי דין. מקווה שגיילן יחזור ויהיה לבוסטון ביג טרי שיתנו סטריק של נצחונות וייצמדו למקום הראשון. מקווה שגם יגיע תרייד באמצע העונה שייקח מבוסטון את הטיימלורד כי זה הטיים טו מוב און….
    שהילד יפתח בית חולים במקום אחר!

  12. בן זונה חננה השיקוץ,אמן סטויארט יחכה לו בסימטה ויקבור אותו
    G.S מדהימים יופי של קבוצה ויופי של מאמן קר אחלה

  13. איזה עונג זה לראות את הזקנים מל.א במיץ של החרא .מחכה כבר לפיצוצים בתוך הקבוצה כמו תאונת רכבת.ווגל עשה את שלו לא מקנא בבא אחריו

  14. תגובת טנש/סילבר לפיצוץ שהשיקוץ הביא לסטויארט
    סטויארט מורחק ל10 משחקים על הפרעה לפלולה מל.א

  15. הפרצוץ של ראנדל אומר הכל פרצוץ מפורצץ. לא ברור מדוע עשה את הפאול הזה, כנראה תסכול כי תמא.

  16. ראיתי עכשיו את הפיצוץ… סטיוארט רץ כמו שחקן פוטבול ולא מצליחים לתקל אותו… איזה סוס
    השיקוץ רעדו לו הביציות שם בצד, היה כ"כ חיוור שחשבתי שזה ריבס
    חתיכת אגרוף מלוכלך, סאקר-פאנץ'

כתיבת תגובה

סגירת תפריט