שתי הקבוצות של ל.א הושפלו, ג"ס וברוקלין התקשו אבל בסופו של דבר ניצחו והבולס גוברים על דנבר ביום שישי הגדול! / דור בלוך

שארלוט הורנטס 121 (7-10) – אינדיאנה פייסרס 118 (11-6):

מחצית ראשונה התקפית מצוינת של ההורנטס סידרה להם יתרון 15, אבל לאחר שהגיעו ליתרון שיא של 19 נקודות 4.5 דקות לסיום הם נתקעו ואפשרו לאינדיאנה להתקרב עד 3 נקודות עם שלשה של ג'רמי לאמב 19 שניות לסיום, אבל אינדיאנה, בצורה אופיינית לעונה שלהם לא הצליחו אפילו ליצר זריקה אחרי איבוד כדור של מיילס ברידג'ס 16 שניות לסיום ושארלוט לוקחים את המשחק הזה.

כאמור ההתקפה של ההורנטס שקלעה 54% מהשדה, ו-39% משלוש הייתה הסיפור במשחק הזה כאשר לאינדיאנה לא הייתה תשובה לשליטה של ההורנטס בצבע שהלכו לטבעת כל אימת שרצו, והפער שלהם כבר הגיע ל-25 נקודות בשיאו.

ערב איום ונורא לחמישיה של הפייסרס כאשר סבוניס קולע 8, טרנר 4, לוורט ודוארטה 6 כל אחד ורק ברוגדון עושה דו ספרתי עם 16 ב-23 דקות. לאמב הוביל את קבוצתו עם 23 ב-16 דקות, כשעוד 3 שחקני ספסל מסיימים בדו ספרתי.

בצד השני לאמלו סיים עם 32 11 ו-8 באחד ממשחקיו הטובים העונה. היוורד הוסיף 25, ואוברה עלה מהספסל ותרם 16 למנצחים.

דטרויט פיסטונס 102 (11-4) – גולדן סטייט ווריורס 105 (2-14):

ללא סטף קארי גולדן סטייט התקשתה, אבל פול ממשיך לעשות את חיקוי קליי הכי טוב שיש לו בארסנל מהספסל ומול דטרויט זה לגמרי מספיק.

ההגנה של דטרויט היא דבר שאין אותו והווריורס לא התקשו לדייק ב-40% לשלוש ו-47.5% מהשדה, כמו גם לשלוט בריבאונד 35-48, והתוצאה במידה רבה משקרת כאשר הווריורס כבר הובילו ב-16 לפני שהורידו את הרגל מדוושת הגז לקראת הסיום. לפיסטונס היו שתי הזדמנויות לכפות הארכה אחרי שקייד קאנינגהאם חסם את וויגינס, אבל גראנט ופרנק ג'קסון החטיאו והווריורס ממשיכים בריצה שלהם.

ג'קסון היה המצטיין בשורות המארחים עם 27 נקודות, קאנינגהאם וגראנט הוסיפו 19 כל אחד. פול היה בטירוף עבור הווריורס עם 32 באחוזים מצויינים. וויגינס הוסיף 27 משלו.

בוסטון סלטיקס 130 (8-8) – לוס אנג'לס לייקרס 108 (9-8):

הלייקרס קיבלו בחזרה את לברון ג'יימס ובהתאם פתחו את המשחק בהתלהבות והובילו ב-14 ברבע הראשון, אבל לקראת סוף הרבע כשהשחקנים הפותחים ירדו לנוח בוסטון התחילה לקזז את ההפרש, והמחצית היתרון כבר היה נקודה בלבד.

המחצית השניה הייתה סיפור אחר לגמרי והסלטיקס, הודות לשליטה מוחלטת בריבאונד (33-51) והליכה לצבע בכל הזדמנות (36-56 בנקודות בצבע) הלכו ופתחו פער והדקות האחרונות היו כבר טיים דה גרבג'.

לברון סיים עם 23 נקודות במשחק החזרה שלו, דיוויס הוביל את הלייקרס עם 31, אבל מלבדם הלייקרס לא קיבלו הרבה מאף אחד ובעיקר הייתה לא פקטור בהגנה.

את המצב הזה ניצל במלואו ג'ייסון טייטום, אשר ללא ג'יילן בראון הוביל את ההתקפה עם 37 נקודות ו-11 ריבאונדים ב-34 דקות. סמארט הוסיף 22 ושרודר 21 למנצחים כאשר ג'וש ריצ'רדסון עולה מהספסל ל-15 ואם הוא יתחיל להיות פקטור משמעותי יותר ויחייה את הקריירה שלו בבוסטון זה יכול להיות משמעותי מאוד.

ברוקלין נטס 115 (5-12) – אורלנדו מג'יק 113 (12-4):

ערב קליעה חלש של הארדן והיעדרות של דוראנט וכמובן קיירי אפשרו לאורלנדו לשלוט במשחק במחצית הראשונה כאשר ברבע הראשון הם קולעים לא פחות מ-41 נקודות ויתרון השיא שלהם צמח כבר ל-19.

אבל הנטס צמצמו ברבע השני והרבע השלישי כבר היה תמונת מראה כאשר הארדן אומנם עדיין לא פוגע מהשדה אבל הולך לקו בכל הזדמנות (19 מ-20 מהעונשין), והרבע הסתיים בתוצאה 21-37 לנטס. הרבע הרביעי היה צמוד אבל בדקות האחרונות המג'יק פשוט לא הצליחו למנוע מהארדן ללכת לקו. בפיגור 2 אנתוני קול החטיא בכוונה את הזריקה השניה אבל הנטס לקחו את הריבאונד והניצחון.

סאגס במשחקו הטוב ביותר בקריירה לטעמי קלע 21 והוביל את המג'יק. ווגנר המשיך בעונה הטובה שלו עם 17, קול אנתוני היה חלש הפעם מהשדה עם 16 ומו במבה שממשיך לקבל קרדיט סיים עם 12 ו-10.

הארדן הוביל את הנטס עם 36 10 ריבאונדים ו-8 אסיסטים אבל גם 7 מ-25 מהשדה. פטי מילס היה התוספת הסולידית לצידו עם 22 ב-9 מ-13 מהשדה וג'ונסון עלה מצוין מהספסל עם 17. אולדרידג' הוסיף 15.

מילווקי באקס 96 (8-8) – אוקלהומה סיטי ת'אנדר 89 (9-6):

הת'אנדר לא הובילו פעם אחת לאורך המשחק ויתרון השיא של הבאקס כבר הגיע ל-20, ובכל זאת הת'אנדר הצליחו להתקרב לקראת הסיום, כששלשה של רובינסון-ארל 2:36 לסיום צימקה לנקודה, אבל מהסל הזה ועד הסיום הת'אנדר לא הצליחו לעשות ולו נקודה והבאקס יוצאים מכאן עם הנצחון.

שג"א הוביל את הת'אנדר שהיו בערב מחריד בהתקפה עם 17 נקודות אבל הוא עשה אותן ב-5 מ-20 ו-2 מ-12 מהשלוש. ג'וש גידי תרם 14 ו-12 ריבאונדים ומוסקאלה עלה מהספסל והיה יעיל עם 14 ב-4 מ-6 משלוש.

בצד השני יאניס עם 21 ו-19 ריבאונדים סחב את קבוצתו לעוד נצחון קשה. מידלטון הוסיף 16 ופורטיס סיים עם 17, כאשר גם במשחק הזה היעדר הניצוץ מהספסל בלט אצל האלופה.

ניו אורלינס פליקנס 94 (14-3) – לוס אנג'לס קליפרס 81 (7-9):

הפתעת הערב מגיעה אלינו מניו אורלינס שם הקבוצה עם המאזן הגרוע בליגה נהנתה מיום קליעה מחריד של הקליפרס, אולי הקבוצה התלויה ביותר בקליעה שלה מחוץ לקשת כדי לגבור עליה במשחק אדיר של ולנצ'יונס.

כלום בפתיחה לא רמז על העתיד להתרחש במחצית השניה, כאשר הקליפרס הובילו בסוף הרבע הראשון 16-29 ויתרון השיא שלהם צמח כבר ל-20, אבל 9 מ-37 לשלוש במשחק כולו, ושליטה מוחלטת של הפליקנס בריבאונד (43-55) לא השאירו לקליפרס שקלעו 14 ברבע השלישי ו-12 ברביעי סיכוי.

בראש רשימת החוטאים עבור הקליפרס היה פול ג'ורג' שסיים עם 19 אבל ב-3 מ-14 מחוץ לקשת. לא נעים. גם ללוק קנארד שקלע 2 מ-12 מהשדה, בלדסואו ורג'י ג'קסון שחברו ל-0 מ-6 לא היה במה להתגאות במשחק הזה.

בצד השני וולנצ'יונס היה אדיר עם 26 ו-13, הארט הוסיף 19, לואיס עלה מהספסל והפתיע עם 17 ואינגרם בערב שקט סיים עם 17 ו-12 ריבאונדים.

דנבר נאגטס 108 (7-9) – שיקאגו בולס 114 (5-11):

הבולס ממשיכים להיראות נהדר וערב גדול של זאק לווין ושליטה בריבאונד (38-50) סייע להם להתגבר על ערב קליעה חלש של 26% מחוץ לקשת ולגבור על הנאגטס בדנבר.

7 נקודות של לווין בדקה העלו את הבולס ליתרון 8 3:47 לסיום, גורדון השיב ב-4 רצופות, אבל לווין קלע עוד שלשה כדי להחזיר את היתרון ל-6. ריברס ענה בשלשה והחזיר את הפער ל-3 והבטיח מתח לקראת הסיום, אבל דרוזן שמר על קור רוח מהקו קלע 4 רצופות והבטיח את הנצחון של האורחים.

ארון גורדון אולי במשחקו הטוב ביותר במדי הנאגטס סיים עם 28. בארטון הוסיף 23 וקמפאצו היה אדיר מהספסל עם 16 ב-4 מ-5 מחוץ לקשת, אבל בלי יוקיץ', פורטר ומארי זה לא יכל להספיק.

לווין היה כאמור ענק עם 36, דרוזן הוסיף 26 בערב קליעה חלש של 7 מ-21 מהשדה, מלבדם אף אחד לא ממש מצא את הידית שלו אבל זה הספיק לבולס לנצחון נוסף בפתיחת העונה המצוינת שלהם.

פיניקס סאנס 112 (3-12) – דאלאס מאבריקס 104 (6-9):

המחצית הראשונה הייתה צמודה, אבל ברבע השלישי דאלאס בהובלת פורזינגס פתחה מיני בריחה ונראתה כמי שתצא עם נצחון החוץ היוקרתי בדרבי המערבי הזה.

אבל שלשה של קמרון ג'ונסון בפתיחת הרבע הרביעי מאסיסט של כריס פול אלא מי נתנה את הטון. ההתקפה של דאלאס נתקעה לחלוטין, וריצה של של 1-12 נתנה להם יתרון 9 ממנו המאבריקס כבר לא הצליחו לחזור, ומשחק מפוזר של הסאנס (18 איבודים) לא מנע מהם להשיג את ה-W.

ללא לוקה, פורזינגס היה יעיל עם 23, וניתן לשאול מדוע הוא זורק רק 13 לעומת 21 של הרדוואי שהיה מחריד ו-19 של בראנסון.

בצד השני ברידג'ס סיים עם 19 ב-100% מכל הטווחים, פול הוסיף 18 ו-14 אסיסטים, בוקר סייםעם 19, מגי עלה מצוין מהספסל עם 14, ואיטון הוסיף 17 ריבאונדים למאמץ הקבוצתי.

סקרמנטו קינגס 89 (10-6) – טורונטו רפטורס 108 (9-8):

סקרמנטו עושה עונה טובה יותר מהעונה שעברה, אבל היא ספגה הלילה את אחת ההשפלות הפחות נעימות של העונה כאשר טורונטו פשוט פירקה אותם החל מתחילת הרבע השני כשיתרון השיא שלהם כבר הגיע ל-30 לפני שאפשר לקינגס לצמצם קצת בגרבג' טיים.

הרפטורס שלטו בריבאונד (39-53) בעוד הקינגס פשוט לא מצליחים לקנות סל עם 24% עלובים מחוץ לקשת.

פוקס סיים עם 17 יעילות אבל מלבדו אף אחד לא ממש הצליח למצוא את הטבעת כאשר מגדיל להסריח את הפרק באדי הילד עם 3 מ-13 מהשדה ו-3 מ-12 מחוץ לקשת ל-10 נקודות.

בצד השני זה היה הערב של סיאקאם שהיה מאוד אגרסיבי קלע 32 והוסיף 8 ריבאונדים ו-2 חסימות והזכיר את השחקן שהלהיב כל כך את אהאוהדים בקנדה. טרנט הוסיף 23 בערב חלש מאוד של סקוטי בארנס שסיים עם 1 מ-8 מהשדה.

לפוסט הזה יש 39 תגובות

  1. לא אשקר, חשבתי שיהיה יותר פשוט בדנבר בלי יוקיץ׳ אבל ארון גורדון בכמה סלים קשים במיוחד צבר ביטחון והיה מצוין וקמפאצו עם משחק מפתיע מאוד מהספסל הקשו.
    לדעתי ראוי לציין גם את דריק ג׳ונס עם 16 ו8 חשובים וג׳בונטה גרין עם כמה מהלכים האסל שנתנו לשיקגו נקודות הזדמנות שנייה.

  2. אני אוהב את מה שמאלון עשה עם PJ דוזייר. מראה שמאמן באמת טוב יכול להביא להתפתחות אמיתית של שחקן שכמעט וויתרו עליו כבר…
    מאמן טוב יודע להשרות ביטחון גם על השחקנים הפחות מוכשרים ולהפיק מהם מה שיש גם אם הפוטנציאל לא לגמרי נראה לעין.
    למי שיורד לסוף דעתי.
    לגבי הסלטיקס, יש שם 3 כשרונות קליעה צעירים שלא מצליחים למצות את עצמם משום מה.
    האם יצליחו לפרוח אצל מאמנים אחרים?

  3. תודה על הסקירה.
    .
    גורדן פול משחק בתבנית של קרי, לא של קלי. נע הרבה, מכדרר הרבה – יותר מקרי, זורק שלשות מטווחים גדולים – לו רק היה קולע אותם בעקביות, חודר נהדר לסל – יותר טוב מקרי בגילו וכמוהו לא מקבל שריקות. הוא גם לא מוסר הרבה אסיסטים אלא משאיר את החלק הזה לפוינט – פאואר פורוורד שמשחק איתו, JTA שמסר 9 אסיסטים. בשורה התחתונה סיפק את הסחורה הלילה. ניצחון במשחק שקרי נח. לא היו לג"ס כאלו בשנה שעברה.

  4. ערב מאכזב למדי מבחינתנו – אורלנדו, דטרויט ואפילו אוקלהומה, היו קרובות לניצחון מפתיע אבל כשלו בסיום. בנצחון הפליקנס, ותפילות להחלמה מהירה של זאיון, ננוחם.
    .
    אם ב-48 שעות הקרובות לא יפורסם דבר פרידתם של סקרמנטו ווולטון זו לא תהיה באמת הפתעה אלא רק עוד אחת בשרשרת הטעויות של המועדון הזה, וחבל.
    .
    תודה רבה דור.

  5. אחלה סיקור תודה דור. ראיתי את שארלוט אינדי. למלו היה ענק מחצית ורבע . כשהם משחקים בבית הוא בדרך כלל ממש טוב. אבל הסיפור של המשחק זה אינדי. פשוט הסריחו את הפרקט. 8 דקות לסוף כאקט של מחאה בפיגור 20 בערך קרלייל הוריד את כל החמישיה שלו לספסל ולא החזיר אף אחד מהם עד הסוף. המחליפים צמצמו והמשחק הסתיים ב 3.
    התחילה מלחמה שם. את הזעם שלו עליהם הריחו עד לנהלל צפון ב'. גם את זה מאמן צריך לדעת לעשות. מעניין איך הסיפור הזה יתפתח.

  6. בין לבין הצצתי במשחק הלא מעניין בין הלייקרס לבוסטון. ראס עשה שם מספר פעולות שהמילה גיחוך היא סופרלטיב עבורן. האיש לפעמים סוג של קומדיה.
    שמח על הנצחון של בוסטון אבל המאמן שם מייבש את הצעירים ולא נותן להם צאנס מקובע בתוך סכמות. לא כייף. טייטום חזר להיות טייטום ואסור להם בשום פנים לעשות טרייד על בראון או עליו. גם לגולדן סטייט הגדולה היו כמה שנים לא משהו בהתחלה אבל הם לא הטרידו את הבסיס של הקבוצה הלכו איתם ונתנו להם להתפתח ביחד. הצמד הזה יכול להביא לבוסטון אליפות ביום מן הימים אם מאמן טוב וכ'.. לא לגעת.

    1. דווקא בגולדן סטייט קיבלו החלטה בין מונטה אליס לסטף ובזמן ההחלטה לא היה ידוע מה שידוע היום, ולא מעט ביקרו את הטרייד של אליס. השאר היסטוריה.

      1. נכון. אבל היה שלב מסויים שהם חשבו להטריד את קליי. למזלם הרב התחרטו לפי השמועות ממש ברגע האחרון. מונטה אליס לא היה שחקן שיכל להביא אליפות והטרייד עליו היה נכון. הצמד הזה בראון וטייטום כן יכול להביא אליפות.. אני לא מסכים עם מי שאומר שהם דורכים אחד על השני לדעתי הם מסתדרים יפה מאוד ביחד. מה שחסר לבוסטון זה פוינט גארד מצוין – קיירי לא השתלב שם. הנסיון עם סמארט הוא קצת דבילי בעייני. וחסר להם עומק בספסל. יש להם כמה צעירים טובים שם אבל הם לא מקבלים צאנס וזה לא מעיד על חשיבה לטווח ארוך. בכל מקרה טוב לא יצא להם אם הם יטרידו את בראון. הוא שחקן מעולה זה יהיה טמטום לעשות את זה.

        1. מסכים שטעות להטריד, אבל ההשוואה לגולדן לפני השושלת היא מוטעית, אמנם הטייםליין דומה, אבל מימוש הבחירות הוביל לכך שהגרעין הצעיר של בוסטון לא חזק כמו הגרעין הצעיר של גולדן אז, עם קליי דריימונד ובארנס לצד קליי (וגם הגיבוי של הותיקים שהיו אז משפיע כמו בוגוט ואיגי וליוינגסטון)

          1. מסכים כי גולדן סטייט זו קבוצה מוכחת אז אי אפשר להתווכח אם מה שאתה אומר. אבל אם אני סטיבנס אני מהמר על השניים האלה ומחזק אותם. לדעתי הם שווים אליפות אחת לפחות עם תנאים משלימים קרובים לאופטימליים. לא מוותר על אף אחד מהם. אבל זו דעתי בלבד 🙂

        2. לא דורכים ולא נעליים
          הם חברים טובים מאד ויודעים לפרגן אחד לשני.
          במיוחד טייטום לבראון עם כל האסיסטיהו שהיה שם בתחילת העונה.
          את הצמד הזה אסור לפרק!

    2. אמן
      המאמן הנכון עם החבורה הצעירה יכול להביא אותנו לבאנר 18.
      רק צריך לתת להם לגדול עם האימון והשיטה הנכונים.

  7. ממש לפני הברינקס…
    Cleveland Cavaliers guard Collin Sexton will miss the rest of the 2021-22 NBA season after undergoing surgery for a meniscus tear in his left knee, per Shams Charania of Stadium and The Athletic.

    1. אם להיות ציני זו ברכה עבורם. עכשו גדלו מאד הסיכויים שיוכלו להחתים אותו על חוזה בטווח של 15M – 10M ולא על חוזה מקס כמו שהבחור חשב שהוא שווה. כמובן שעדין יש אפשרות שהוא יחליט להמר על עצמו ויעדיף להמשיך לשנה חמישית ואז להפוך לשחקן חופשי אבל זה הימור שמספר שחקנים יצאו ממנו רע (נרלס, איזיאה תומס)

  8. תודה
    לא ראיתי את המשחק של הנטס מול אורלנדו כי קשה לקום בלילה, בטח כשדוראנט לא במשחק.
    אבל כצפוי הארדן נתן משחק הארדני והוא בין היחידים שיכולים לקלוע 36 ב-54% ts בערב קליעה כל כך מזוויע.
    בכלל, בחמשת המשחקים האחרונים הארדן מגיע 12.6 פעמים לקו בממוצע, וזו ממש בשורה טובה עבור הנטס.

  9. תודה דור אחלה סיקור.
    החדשות הטובות הערב מגיעות מברוקלין ניין ניין.
    הארדן 41 דקות 25 זריקות 20 טיולים לקו.
    נייס

    1. נייס? 7 מ 25 מהשדה, 3 מ 13 מהשלוש, 19 מהקו. מה נייס בזה? גועל נפש. שילמד מקרי 40 נקודות, 9 שלשות, פעם אחת הגיע לקו. אם קרי היה מקבל את השריקות של הארדן היה מסיים עם ממוצע עונתי מעל 40 נקודות

  10. למי שעדיין (מסיבות לא ברורות) תהה –
    גולדן סטייט קונטנדרים.
    לא פלייאין,
    לא סתם ביתיות בסיבוב הראשון.
    קונטנדרית.
    .
    הסאנס,
    הם עדיין לא שם.
    ההגנה כן, ברידג'ס ואייטון משמשים עוגנים נהדרים להגנה טופ 3 בליגה (אני מאמין שההגנה תסיים טופ 2, צמוד צמוד לגולדן סטייט).
    זו ההתקפה, בדגש על בוקר שעדיין לא מציגה את מה שהציגה בפלייאוף האחרון.
    .
    יאללה,
    זה פינוק יוצא דופן, למצוא על מה להתלונן כאשר לקבוצה המאזן ה- 2 בליגה והיא בעיצומו של רצף בן 11 ניצחונות…
    בוקר טוב!
    .
    תודה, דור.

    1. זו שאלה טובה, מי הקונטנדריות כרגע? זה ממש לא ברור.
      גולדן נראים קצת לייט וקצת חסרי נסיון ברובם כדי להיות ממש אלופים, אבל לך תדע.
      פניקס דווקא לגמרי בתמונה.
      צריך עוד לראות מה קורה בדיוק בנטס, לייקרס, דנבר ובאקס, שום דבר לא ברור שם בינתיים

  11. ג"ס בששת המשחקים הבאים: בבית: טורונטו, פילדלפיה, פורטלנד. חוץ: פניקס וקליפרס. בית: פניקס.
    .
    3-3 נסבל בקושי
    2-4 סביר בהחלט בתנאי שאחד הנצחונות על פיניקס
    1-5 טוב משציפיתי
    0-6 אין מילים

כתיבת תגובה

סגירת תפריט