ספורטלנד- בולס בזמן

ספורטלנד- בולס בזמן

השיקגו בולס הגיעו העירה אחרי שני נצחונות מרשימים בלוס אנג'לס ופגשו את הבלייזרס המנומנמים.

בחצי הראשון שלטו,הובילו ב-17 הפרש במחצית אך נכנעו לקאמבק מרשים של פורטלנד בזכות תרומה כוללת ( דיים (20 באחוזים רעים) וסיג'יי 9 בלבד ושיתוק ע"י קארוסו) היו לא מפוקסים ). חיפו עליהם נרקיץ' ופאוול עם 18 לארי נאנס עם 16 ו-9ריב. הגנה אגרסיבית הורידה את שיקגו ל-43 נקודות בלבד בחצי השני וזה הספיק לנצחון 107-112. בלטו לטובה בשיקגו: זאק לאבין עם 30 (7-11 מבחוץ), לונזו עם 20 ודרוזן 22 ( 5 בלבד בחצי השני אחרי שנאסיר ליטל עבר לשמור עליו ) . ראוי לציון אלכס קארוסו עם 9,10,12 . הבולס ימשיכו במסע החוץ אל משחק קשה בדנבר, הבלייזרס מחכים בבית לפילדלפיה.

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא 20211117_212604-550x413.jpg
BLAZERS WINֱ

בפורטלנד- החודש הראשון של העונה לא היה טוב . מחוץ למגרש הרוחות סוערות: קריס מגוואן, הC.E.O של הקבוצה הודיע שהוא התפטר . התפקיד שלו מוגדר כנשיא המועדון והוא אחראי על כלל עובדי החברה ( 200+ קבועים) ועל כל האופרציה כולל ניהול האיצטדיון , המערך הכלכלי והשיווקי וכמובן מחלקת הכדורסל.

נגד ה-GM- ניל אולשיי, שמכהן בתפקיד כבר קרוב לעשר שנים, נפתחה חקירה בחשד להתנהגות שאינה הולמת ויצירת סביבת עבודה רעילה. ג'ודי אלן , אחותו של פול ז"ל ו"בעלת הבית" הנוכחית שכרה חברת חקירות אשר ראיינה 70 עובדים בהווה ובעבר ותגיש מסקנות בקרוב. אולשיי מסרב לפשרה או פרישה והודיע ש"יילחם על מקומו". היחס שבין תרבות הPC והME2 לבין המציאות במועדון מאוד דרמטית בעיר כמו פורטלנד. הציבור פה לא יסבול עבירות אפילו קטנות ואולשיי הוא לא דמות נערצת במיוחד בשל ההצלחה החלקית על הפרקט וגם אישיותו היהירה . אולשיי הוא גם המנהל האמיתי של כל המהלכים המקצועיים בקבוצה בעשור האחרון (לטוב ולרע) וטיימינג של המהלך לא בהכרח מופיע בחלל ריק. אמשיך לעקוב ולעדכן . ג'ודי נצפתה בכל משחקי הבית העונה !

Portland Trail Blazers president Chris McGowan steps down after nine years
מתקפת החיוכים… ( מימין: קריס מקגאוון,ג'ודי אלן וניל אולשיי)

על הרצפה התוצאות בינוניות ומאכזבות. כרגע במאזן 8-8 כאשר הקבוצה 1-7 בבית ו-7-1 במשחקי חוץ ולא מציגה יכולת גבוהה או נקודות חוזק כלשהן. מדורגת 7 התקפית ו-24 הגנתית בליגה. בילאפס מנסה כל מיני אופציות ( אזוריות, תקיפה של הפיק אנד רול ולחץ של הגארדים ) אבל הפרסונל אולי לא מתאים לשיטה שעוד לא מצאה את עצמה. בנוסף , ברוב המשחקים הקצב הוא מאוד סקוט ברוקסי ( ראן אנד בלאגן ) והקבוצה לא יודעת לשלוט בקצב או ביכולת לייצר עצירות בזמן הנכון כדי לנצח משחקים ורואים את זה טוב באובדן הבלמים במגרשי חוץ והפסד לקבוצות פחות מוכשרות אך יותר מתאימות ומאומנות בסגנון. המועדון משלם שכר לימוד על הטירוניות והצעירות של בילאפס ועל התכווצות בשריר החשק של לילארד.

הסיפור עם דמיאן מאוד מעניין. כמי שראה 99% מהמשחקים בקריירה שלו, אני מעולם לא זוכר רצף כל כך חלש ממנו . מצד אחד הוא מוסר יותר אסיסטים ( 8.2, מדורג 5 בליגה) מוציא כדורים לקלעים יותר מבעבר וכמות הנקודות שהוא לא קולע עברה ברובה לאחרים ( בעיקר סיימונס והיתר מהספסל) ולכן הקבוצה לא ירדה בקליעה, אך מצד שני האחוזים שלו בהתרסקות והוא פשוט לא פוגע. אי אפשר להאשים רק את הכדור החדש… גם היכולת שלו להביא את הדיים טיים ולהכיע משחקים עוד לא הגיעה לעונה ודווקא אני מסוגל לספור לפחות 4-5 משחקים העונה ( רבע מכלל המשחקים ) שהוא היה הסיבה המרכזית להפסד בשל החלטות והחטאות בסופי משחקים. לפני שחדי המקלדת של האתר קופצים ומדברים על שביתות איטלקיות ומה לא, צריך להבהיר שדבר כזה לא היה בכמעט עשר שנים שהוא במועדון וצריך לקחת דברים בפרופורציית זמן ארוך יותר. זה גם מצביע על הפינוק שהאוהדים המקומיים התרגלו אליו ולא יודעים איך לעכל את הסיטואציה.

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא 20211117_221208-550x413.jpg
דיימיאן משחרר אנחה אחרי המשחק.
על החולצה כתוב : VACCINATED

לדעתי, קיים איזשהוא מחסום שקשור לתמורות ולשינויים גם בקבוצה וגם בחייו האישיים שמשפיעים בשלב הזה על הדרייב. בתחילת העונה דובר על זה שהקבוצה מגיעה לפלייאוף כל שנה ורק שם מתקשה ולפיכך נתפסת איזושהיא מציאות שהעונה הרגילה היא חפיף ורק צריך להשתחל לפלייאוף ולראות משם ( החיידק על שם הלוס אנג'לס לייקרס ) . ציינתי זאת כבר בפריוויו לעונה אז נקרא לזה מוטיב חוזר. הצ'יפ און דה שולדר כבר לא קשור לנצחונות ליגה אלא יתעדכן רק באפריל/מאי ובתקווה יוני. וכשזאת המציאות, גם החשק,הלחץ להופיע ולנצח ,ההתלהבות והדרייב באוקטובר/נובמבר הם ברמה נמוכה מהעבר. להערכתי, אם הנצחונות לא יגיעו הלחץ יעלה ( ודיים שחקן הקלאץ' מהטובים בליגה אז יהיה בסדר) ואם הנצחונות יגיעו מהכשרון או מבינוניות שמספיקה אז ניפגש עם המציאות שוב, בפלייאוף.

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא 20211117_212616-550x413.jpg
דיים ודה-רוזן חברים והתאמנו בקיץ ביחד. "HE'S MY BOY" סיפר לילארד ודה-רוזן גם חיכה לו בסוף המשחק.

נקודות האור בינתיים הם הצעירים נאסיר ליטל : 7.8 נקודות, 5.6 ריבאונד וביסוס מעמדו כשומר אחד על אחד הטוב בקבוצה ואנפרני סיימונס עם 11.6 נקודות ב-37% מבחוץ . בשני הנצחונות האחרונים הקבוצה סגרה את המשחק במעבר לסמובול עם נאנס בחמש, ליטל בארבע ופאוול, דמיאן ומקולום . ההרכב הזה ייצר עצירות וגם ריווח את המשחק התקפית. נרקיץ' וקובינגטון משלמים את המחיר של חולשת החמישייה הראשונה הגנתית ( הפסידו אתמול לשיקגו בכמעט 20 הפרש ) ונדמה שפתרונות על מנת לסגור משחקים אפשריים בסגל הנוכחי אבל לא יחזיקו מעמד אמיתי בלי לילארד ומוקלום חוזרים לעצמם.

לארי זכה לקריאות בשמו מהקהל וטען שבכל הקריירה שלו בליגה זה קרה פעם אחת. בחור סופר אינטליגנט ( קצת חש עצמו לפעמים)
פרצוף סבתא (ז"ל)
לונזו הפך לקצת "ערס". הגיע עם המון פאסון וזהבים על הצוואר ובאזניים. לא אותו נער ביישן שראיתי בלייקרס או ניו אורליינס
אבל הוא לא ההבדל בין נצחון להפסד.
מוריס צ'יקס עם פטריק וויליאמס הפצוע
בשל הקורונה בילי נדד לחדר צדדי לראיון אחרי המשחק.

העונה עוד ארוכה . אתמול הייתה חוויה טובה עם הקאמבק המרשים בחצי השני אבל יש מצב שהעסק יהפך לשברירי לפני הדד ליין של הטריידים בשל מבנה החוזים ( נרקיץ' וסיימונס מסיימים ) ובעיקר מה יהיה עם אולשיי אחרי סיום החקירה. אם יתפוטר אז יהיה מקבל החלטות מקצועי חדש ואחר בקבוצה שיכול לשנות את התבנית הנוכחית ואם יישאר אז האופי הדומיננטי שלו ואולי תחושת הרדיפה וחוסר הנעימות תטלטלנה את הספינה ותעשה מהלכים לטווח קצר שתשפיענה על החשק הבעייתי גם כך. מעניין ונמשיך לעקוב.

גם בטוויטר: ORENMANOR26@

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. דני איינג' כבר התחיל לחפש בתים באורגון?
    השארה: לילארד אולי לא התאושש בצורה מלאה מהפתיעה שממנה סבל בקיץ. המשחק באולימפיאדה כנראה לא נתן לעצמו את המנוחה הדרושה

  2. תודה רבה
    יופי שכבר יש מסיבות עיתונאים ואתם בפנים.
    לאט לאט נצא מהברוכנה דה לה קורונה.
    ליילארד נפגע עיקרי מהשיפוט המקל שלא מעמיד אותו 10 פעמים במשחק על הקו. זו הבעייה האמיתית שלו, לא פציעה ולא נעליים.

  3. כל פוסט כזה מהאולם עצמו הוא עוד הוכחה למיוחדות שלנו. אנחנו אתר לא מסחרי וכל הכתבים מתנדבים, ועדיין אנחנו היחידים בישראל המדווחים מהאולמות עצמם. ואתה אור מנור הוא אחד הטובים ביותר במה שאתה עושה. תודה, תודה, תודה!

  4. לא ייאמן. ראיתי חצי ראשון והייתה חגיגה של שיקגו מול קבוצה לא קיימת ואפאטית.
    פשוט לא ייאמן שהמשחק הזה נגמר בניצחון פורטלנד (לא ראיתי חצי שני).
    דיים לדעתי מושפע משתי סיבות שפועלות ביחד – השינוי בשיפוט שלא מאפשר לו את הנק' זבל הקלות מהקו ואת המרווח להפציץ מרחוק, והדגש של בילאפס עליו להפעיל יותר את האחרים על חשבון ההירו בול שלו.
    הוא פשוט לא מוצא את עצמו בסביבה זו, אין קשר לשביתות וגם לא לאיטלקים.

    1. ברור שאין קשר לשביתה איטלקית זה גם ממש לא האופי של דיים, אבל השנה פשוט מחטיא הרבה. אני מנחש שהיד תתאפס בקרוב והבלייזרס צריכים להחזיק את הראש מעל המים עד שזה יקרה

  5. בס"ד
    תודה רבה נפלא.
    ממש ניתוח מעמיק. מאמין שדיים יתעורר, אם כי יהיה קצת פחות יעיל בגלל החוקים החדשים.
    להערכתי לא מגיעים לכלום עם נורקיץ', והם ימצאו טרייד טוב כדאי להם ללכת על זה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט