סקירת משחקי יום ה' העצום / דור בלוך

אז מה היה לנו?

מיאמי נתנו הצהרה, גולדן סטייט נתנה ניצחון חשוב במשחק צמוד, ג'יימס ניצח את דוראנט בנוק אוואט במצ' אפ ביניהם, הארדן עשה התקף לב לאוהדי יוסטון עם אולי פציעה. אה, וכן, דנבר ניצחה את מילווקי.

בואו ניגש לאקשן.

מילווקי באקס 90 – דנבר נאגטס 101

חייבים לדבר על המשחק הזה?

טוב בסדר.

אחרי חמישה הפסדים רצופים דנבר הגיעה למשחק הכי נוח שיכול להיות לקבוצה במומנטום שלילי, ועשתה את העובדה מול מילווקי החלשה שעדיין לא ניצחה פעמיים רצוף העונה והיא היחידה בליגה שמחזיקה בסטטיסטיקה המפוקפקת הזאת.

קנת' פאריד שידרג את משחקו לאור הפציעות של רבים משחקניה של דנבר, והעלה ממוצע של 11 נקודות למשחק לערב של 26, שתיים פחות משיא הקריירה שלו אבל ממש מספיק כדי לנצח את מילווקי שהגיעה ללא ברנדון נייט הפצוע.

הבאקס לא הובילו לשנייה במשחק הזה, שהיה עדיין צמוד ברבע הרביעי אבל אז דנבר רצה ל 12-2 ויצרה את הפער הגדול ביותר שלה במשחק – 15 נקודות 4 דקות לסיום וזה היה זה. האין הגנה של מילווקי איפשר לדנבר 53% מהשדה וכשזה חובר לאין התקפה של הבאקס (19% מהשלוש!), זה לא משאיר לך הרבה סיכוי מול היציאה המתרוקנים של האולם של מילווקי.

דנבר שאיבדה גובה במירוץ הקשה לפלייאוף במערב כנראה כבר לא תהיה שם, עם פער של 7 משחקים. מילווקי תמשיך לרוץ בנחישות אל המקום האחרון ובתקווה לעתיד טוב יותר.

אוקלהומה סיטי ת'אנדר 81-מיאמי היט 103

כזכור במשחק הראשון בין השתיים העונה הייתה זו אוקלהומה שניצחה במיאמי, והפעם מיאמי הגיעה לאוקלהומה נחושה להחזיר מנה אחת אפיים לדוראנטים.

ומכה אחת אפיים היא נתנה, סיפור המשחק הוא הפתיחה של לברון עם 6 מ-6 בדקות הראשונות כאשר מיאמי כולה עמדה על 13 מ-14, ופער דו ספרתי שמיאמי פותחת כבר בהתחלה, בדרך להפסיד הגדול ביותר של אוקלהומה בבית העונה. מיאמי פשוט התנפלה על אוקלהומה, חטפה כדורים (4 חטיפות של לברון במשחק), והטביעה את האין הגנה של אוקלהומה עם דאנק אחרי דאנק.

מיאמי שיחקה עם רוטציה קצרה מאוד כאשר בסה"כ 8 שחקנים שותפו, ונראה שהם ראו את זה כמשחק פלייאוף של ממש, בניגוד לאוקלהומה. בוש וויין היו גם הם טובים מאוד ונתנו כל אחד מהם את המצופה ממנו, כאשר כל אחד מהם מספק 24 נקודות ווייד מוסיף גם 10 אסיסטים ובוש 8 ריבאונדים. בסה"כ קלעו השלישייה 81 נקודות, כמו כל אוקלהומה.

דוראנט סיים עם 28 נקודות באחוזים סבירים, ואם אתם רוצים נתון מעניין נוסף, אז דוראנט כבר 1 מ-9 כאשר הוא נשמר ע"י שיין באטייה, חביב מומחי המאניבול באשר הם. דוראנט הוסיף 5 איבודים, ולא הצליח להתעלות ליכולת שמאפשרת לנצח את מיאמי במשחק כזה. ווסטברוק למי ששאל סיים עם 16 נקודות באחוזים רעים עבור המפסידים, ונראה קר אחרי החזרה מהפציעה כך שקשה להסיק מסקנות עדיין.

אוקלהומה הפסידה את המשחק הזה על אחוזי השלשות המחרידים שלה (10%) וחוסר יכולת כללית להתמודד עם ההגנה החונקת של ההיט.

ההיט יוצאים לשני משחקים מול יריבות במזרח בדמות הבולס והניקס, בעוד הת'אנדר ינסו להתאושש מול הקליפרס, כשלאחריהם יפגשו את קליבלנד וממפיס.

גולדן סטייט ווריורס 102-יוסטון רוקטס 99

ואל הקינוח, המשחק הצמוד ביותר של הלילה שגם הלך להארכה, ונגמר לטובת האוהדים הנלהבים באוקלנד.

הווריורס קטעו לרוקטס רצף של 8 נצחונות רצופים, הווריורס הלא יציבים הגיעו אחרי ניצחון בחוץ על סקרמנטו, והצליחו לחבר ניצחון נוסף במשחק בית מול קבוצה מצמרת המערב, מה שרק מדגיש את חשיבות הביתיות עבור הקבוצה הזאת.

באופן מפתיע חזינו במשחק מפוזר עם אחוזי קליעה נמוכים כשאף קבוצה לא מצליחה לעבור את ה-40% מהשדה ו-33% מהשלוש. יוסטון הוסיפה חטא על פשע באחוזי עונשין גרועים שעלו לה לבסוף במשחק. יוסטון החזיקה מעמד בכלים של יוסטון – שליטה בריבאונד ומתפרצות אבל הלילה זה לא הספיק.

גולדן סטייט שלטה ברבע הראשון בהובלת דיוויד לי, שסיים בערב נפלא של 28 14, וקארי שקלע 25. מנגד היה זה הארדן עם 39 שהוביל ריצה של יוסטון כדי לחזור למשחק במחצית השניה, אבל בסיום כאמור זה לא הספיק. פארסון הוסיף 21 וזאת הייתה ההתקפה של יוסטון הלילה, כשהווארד קולע רק 11 באחוזים גרועים, (אם כי הוסיף 21 ריבאונדים), וקשה שלא לתהות מה הוא יעשה מול קווים קדמיים קשוחים עוד יותר. כספי סיים עם 3 ב1 מ-5 מהשדה ובקצב הזה הוא לא צפוי לראות הרבה פרקט בפלייאוף. בלייק במשחקו הראשון בגולדן סטייט סיים עם 3 נקודות שני ריבאונדים ואסיסט ודקות מנוחה חשובות לקארי.

3 שניות לסיום הזמן הרגיל לייאפ של קארי שלח את הקבוצות להארכה. הרגע של המשחק היה בלי ספק בהארכה כשג'רמיין אוניל הבלתי נגמר חסם את ניסיון ההטבעה של צ'נדלר פרסונס בדרך לניצחון של הווריורס. בשניות האחרונות שתי הקבוצות הלכו לקו פעם אחר פעם כשגולדן סטייט מצליחה להחזיק ביתרון הצנוע שלה עד הסיום.

יוסטון נמצאת כעת 3 משחקים בלבד מסן אנטוניו במקום ה-2 ויתרון חצי משחק על הקליפרס שבמקום ה-4 ופורטלנד בחמישי במאבק המרתק על המיקום בפלייאוף במערב כשאחרי ההפסד של אוקלהומה למיאמי, הכל נראה אפשרי כרגע במקומות 1 עד 5. גולדן סטייט במקום ה-7 וצפוי לה מאבק קשה כדי להגיע בכלל לפלייאוף, שלא נדבר על הדירוג, מול דאלאס וממפיס שמתחתיה, ופיניקס שמעליה.

לפוסט הזה יש 183 תגובות

  1. מסקנה מהאולסטאר: הקוף של לברון טיפס על הגב של דוראנט.
    אם יש משהו שהאולסטאר האחרון הבליט זה את חובת ההוכחה של דוראנט, וזה עמד כתמונת ראי מושלמת ללברון שכבר עבר את השלב הזה.
    במהלך המשחק אפשר היה לראות איך אחרי כל סל של לברון דוראנט לא ראה שום דבר על המגרש למעט הטבעת, מה שגרם בדרך כלל לכדרור עד לקשת השלוש וזריקה.
    לברון לעומת זאת שיחק את המשחק שלו, הפעם היה לו משחק מזעזע מטווח השלוש אבל כמעט כל הזריקות שלו מהשלוש היו נוחות ואפילו בלי שמירה לחלוטין.
    דוראנט, כמו לברון, כבר זכה פעם אחת באמויפי של האולסטאר, אבל הוא יודע מה שכולם יודעים שעד שקוף האליפות לא ירד לו מהגב הוא חייב להוכיח את עצמו כל הזמן, בין אם זה אמויפי של האולסטאר שניסה בכח לקחת ובין אם זה האמויפי של הליגה שהוא כל כך מתאמץ לקחת.

  2. דנבר לא בסיכון לאבד את מקומה בפלייאוף היא לא הייתה בתמונה.
    אם אני לא טועה בעונת האליפות של מיאמי okc ניצחה פעמיים בעונה הרגילה את מיאמי
    צפוי משחק טוב ללא השלכות על הפלייאוף
    ווסטברוק יחליש את דוראנט הוא לא פראייאר באופיו והכדור יהיה אצלו רוב הזמן

  3. מיאמי משחקת לפרקים כדורסל מעולם אחר, משהו בקנה מידה היסטורי, ואז מגיעות דקות שכאילו נגמר הטירוף והם עוד קבוצה טובה בליגה

  4. העיקר שבפלייאוף יישחקו בטרוף.
    אני לא מבין למה ספואלסטרה לא נותן דקות לראשיד לואיס. הוא יצטרך אותו בפלייאוף!

  5. לא חושב שאפשר להחזיק פתיחה רצחנית כמו שהם נתנו כאן לאורך זמן, ככה זה אנדרנלין אתה יודע הוא יורד מתישהו. והפתיחה שלהם היתה מלאה מזה.

  6. המשחק נרגע. אוקס התחילו לשחק.

    אני לא מבין. כולם כולל כולם יודעים שעדיף לאוקס בלי ווסטברוק. למה לא העבירו אותו בתמורה לרונדו או חבילת שחקנים יעילה כלשהי?

    1. כל שנה זה ככה, הוא לא משחק איתו בתחילת העונה, נותן לו להתחמם לקראת הפלייאוף ושם הוא כבר שווה לך לפחות שתי נצחונות שרשומים עליו. חוץ מזה הוא שומר מעולה על דוראנט. מה עם ג׳יימס ג׳ונס עדיין במיאמי?

  7. אני מקווה שמיאמי שתשאיר קצת משחק למחצית השניה, כי בנתיים זה נראה שהוא הולך לגארבג' ארוך ואני מבזבז שעות שינה על פארש.

  8. לברון, באטייה ובוש עם 0 ריבאונדים
    ועדיין שוויון בריבאונדים בין הקבוצות.
    בעיקר בגלל שהיו יותר ריבאונדים בצד של מיאמי

  9. מיאמי אף פעם לא ניצחה ב-30 הפרש. אין להם את הקילר אינסטינקט לחבוט ביריבה על הפנים, ולחסל אותה. ואז פתאום היריבה קולעת 3 סלים ויש משחק.

  10. לפי ההחמצות של דוראנט, נראה שהקוף של לברון, מכביד לו על הגב.
    בשביל שדוראנט יירגע מהלחץ, ויתחיל לפגוע, הוא חייב שיתר השחקנים יתחילו לקלוע בעצמם, על מנת להפחית את הלחץ ממנו, ואז הוא ישתחרר.

  11. מול קבוצה אינטליגנטית כמו מיאמי, ווסטברוק לא יכול למסור מסירות לרוחב ההתקפה, ועוד בקו האחורי.
    לברון ווויד מזהים את המסירות האלה, עוד לפני שהמוסר ידע בכלל שהוא רוצה למסור.

  12. שעייה מה פשר השנאה האובססיבית הזאת ללברון? אין לך משהו יותר טוב לעשות בחיים חוץ מלהזכיר אותו בכל תגובה שלך?

  13. ווייד ולברון נותנים משחק חלום. נראה שיש כאן הצהרה משמעותית. תכלס בהגנה הם הצליחו לנטרל את KD לגמרי, והוא לא באמת מצליח להיכנס למשחק.

  14. מיאמי כל פעם נראית מוגבלת, אין שלוש, אין סנטר ואז לברון ווויד מזכיררם לך שהם יכולים לעשות 20 נקודות ב- 4 דקות.

  15. לא מבין למה ברוקס לא עלה עם רג'י ג'קסון ברבע השלישי.
    ברור שווסטברוק לא בכושר קליעה.
    רג'/י ג'קסון גם הפעיל את יתר השחקנים הרבה יותר טוב מווסטברוק.
    כשווסט ברוק על המגרש,
    לא מרגישים את איבקה ולאמב בהתקפה.

  16. מיאמי התחילו את הרבע השלישי בשחיטה, וברוקס לא מבין שהורגים אותו ולא לקח פסק זמן, והנה הוא בעשרים נקודות פיגור. קשה לצאת מבור כזה.

  17. מנחם באטייה חושך בהתקפה, אבל ההגנה זאת אחת הסיבות העיקיות שמיאמי ב-20 הפרש.
    אחרי שהוא יצא בשלוש עבירות אוקלהומה צימצמו מהר מאוד ל-7 הפרש…

  18. מנחם, יש להם גם את ביזלי, אם רק יסכילו לעשות בו יותר שימוש, ובטח ובטח שיש להם את אנדרסון שנותן עונה מעולה, יחסית לדקות ולפערי הגובה בינו לבין יתר הסנטרים.

  19. ברוקס באיבוד עשתונות טוטאלי. משחק עם ווסטברוק, גקסון ופישר יחד. אבל דוראנט מוביל כדור ואיבקה זורק שלשות. מה זה הדבר הזה

  20. ההפרש כרגע הוא 16.
    אוקלאומה ניצחה ב-17 במיאמי.
    אם יסיימו במאזן זהה וייפגשו בגמר, יכול להיות שהביתיו תקבע בשתי הדקות הקרובות.
    ככה ליוטה הייתה ביתיות מול שיקגו באחד הגמרים

  21. המרחק בין שתי הקבוצות האלה גדול כמו המרחק בין פלפרון לדוראנט. פשוט לא כוחות. מקווה שאוקלהומה לא יעלו לגמר הנבא. זה יהיה משעמם

  22. השלישיה של מיאמי דפקה 81 נקודות באחוזים מופלאים. ו-22 ריבאונדים, 16 אסיסטים ו-10 גנבות. כהם נראים ככה, מי יכול עליהם?

  23. מה שעצוב עם אוקלהומה שאין לה מאצ' טוב עם מיאמי.
    פרקינס/איבאקה/אדאמס אף אחד לא ריבאונדר גדול או שחקן שיכול לתת 20 נקודות מתחת לסל.

    1. נכון. האינטרס שלהם שאינדי יגיעו לגמר, כי השומרים שלהם בפנים יכולים לעצור את היבריט ווסט יותר טוב מאשר היל או סטפנסון יכולים לעצור את הגרדים של OKC.

  24. פרי ג'ונס במאץ' אפ מול מיאמי צריך לתפוס יותר דק' וגם בהרכבים של סמול בול.

    בקולג' הוא שיחק כמעט כל הקריירה כPF בסמול בול של ביילור.
    הוא היה שחקן הגנה ממש מצוין בתפקיד הזה, אם אני לא טועה כפרשמן אפילו נכנס לחמישייה השנייה של הביג טן שהיה חזק מאוד מאוד באותה שנה.

    היום בדק' ששמר על לברון הוא גם הצליח לעצור אותו.

    יום רע של OKC אבל לא צריך להתרגש, ימים רעים כאלה קורים לכל קבוצה(תשאלו את מיאמי). דוראנט אולי במשחק החלש ביותר שלו העונה(למרות שהצליח לסיים על ממוצע "נאה" אחרי הגרבג' טיים בסוף).

    החוכמה היא ללמוד, לא להתרגש מזה ולא להוריד הילוך ורק אלה הדברים שצריך ליישם בעונה הרגילה.
    לOKC מאזן מספיק טוב נגד הקבוצות הגדולות בליגה כדי שהבטחון שלהם לא יפגע מהפסד ביתי כזה.

    אם יש משהו מעודד מאוד אצל OKC שהם צריכים לקחת מהופעה כזאת זה ה-29 נק' במתפרצת מול 17 אם אני לא טועה של מיאמי.
    עם ווסטברוק שרק יכנס לכושר הם צריכים להיות הקבוצה שמייצרת הכי הרבה נק' במעבר.

  25. לא הייתי ממהר להסיק מסקנות.סך הכל כמו המשחק הקודם.רק הפוך.חברים.יש דבר כזה יום שחור.במשחק הקודם וייד ובוש היו על הפנים ופישר לא היה בהכרה(אחרת היה נגמר כמו היום לטובת מיאמי).היום דוראנט היה על הפנים

  26. וואללה נמאס לי מכדורסל וספורט . אני מול הטיווי עם האולימפיאדה מ-8 בבוקר עד 11:30 בלילה. מה אני פסיכי? הולך לאכול משהו ולהסתכל על סרט טוב.
    מחר משחק החיים ארה"ב נגד קנדה.
    היום נשות ארה"ב הובילו 0-2 נגד קנדה עד 2.50 דק' מהסיום והפסידו 2-3 בהארכה. איזה משחק!

  27. בדרך לגמר למיאמי תהיה סדרה אחת קשה, בגמר המזרח נגד אינדי. כל תוצאה אפשרית. לOKC הדרך תהיה יותר קשה. שלוש סדרות רציניות, נניח טבלה כמו היום, סדרה ראשונה נגד דאלאס או ממפיס, סדרה שניה נגד יוסטון או קליפרס, וסדרה שלישית נגד ס"א או משהו כזה. אף סדרה היא לא קלה.

    1. ממש לט בטוח שיותר קל, אינדיאנה זה משחק של להיות או לחדול, חוץ מהקליפרס אני לא רואה קבוצה שיכולה לאיים על אוקלהומה. יהיה מעניין.

  28. איך אין מעל 10 הפרש לגולדן סטייט במשחק כזה זוועתי של הארדן הווארד וג׳ונס זה לא ברור. הם פשוט לא מצליחים לשים את הכדור בטבעת

  29. מצחיק איך בתחילת העונה היו רבים פה שחשבו "שפארסונס" לוקח דק' לכספי.

    איזה פוטנציאל יש לבחור הזה, פשוט מדהים.

    המון אומרים איזה גאון מורי שבחר בו במקום ה-38.

    אני אומר שלמורי במקרה הזה היה יותר מזל משכל.

    בטח לאחד שלקח באותו דראפט ב-13 את מרכוס מורי ולקראת סוף ובשלהי הסיבוב ה-1 את מירוטיץ'.

    יותר מזל משכל.

    1. כל בחירה במקום כל כך נמוך היא מזל נטו. איכשהו הפכו את מורי לגאון והוא בכלל לא כזה, בטח לא בבחירות דראפט. רויס ווייט!

  30. הארדן נפצע במרפק, כרגע זה נראה לא טוב הוא אומר שהוא בכלל לא היה מסוגל לכדרד ביד ימין, קיצור MRI וכל החרא הזה כבר מחר.

  31. מסקנות מאוקלהומה נגד מיאמי:
    מיאמי יודעים איך להאט את דוראנט: מתקיפים את הכדרור שלו וגורמים לו לקחת החלטות מהירות. זה עובד אם הוא לא בזון קליעה מטורף.
    דוראנט לא יודע לקרוא מספיק טוב את הדאבל טים ומסיים הרבה התקפות בזריקות קשות כשיש קלעים פנויים בפינות.
    ראסל ווסטברוק עדיין לא בוגר מספיק עם בחירת זריקות גרועה וטכנית מטופשת אחרי שצעק על שופט. מצד שני אוקלהומה צריכים אותו כדי להגיע לרמות הגבוהות, כי דוראנט לבד לא מספיק.
    מי שסגר למיאמי את המשחק הוא כריס בוש, וכשהשלישיה משחקת כך מיאמי כמעט בלתי מנוצחת.
    לברון ביכולת קליעה משופרת ועדיין, לשחקן עם הגודל שלו לוקח יותר מידי זריקות מבחוץ. מה יהיה כשהזריקות לא יפלו?
    מה יהיה עם בטייה ואלן? כפי שזה נראה עכשיו אין על מי לסמוך בפלייאוף.
    רג'י ג'קסון שחקן מעולה, יוצר, מוסר, מהיר, שומר. אם רק נוריס קול וצ'אלמרס היו מתפתחים כמוהו…
    אני צופה רק במשחקים של מיאמי ונראה שאינדיאנה יותר איכותית מאוקלהומה. מבחינתי הת'אנדר הם עדיין קבוצת עונה רגילה ולא פלייאוף עד שיוכיחו שיש הנעת כדור והגנה יציבה ולא סומכים רק על הג'אמפ ומבצעים אישיים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט