נושאים וסוגיות לחלק השני של העונה / מנחם לס

כשאני חושב על ה-NBA בחלקה השני של העונה, מה הם הדברים המעניינים אותי, ועומדים על הפרק בראש מחשבותי? אלך לפי סדר החשיבות לגבי:

1. האם מיאמי טובה מספיק לאליפות שלישית?

 

 

לפעמים נדמה לי שכן ולעתים נדמה לי שלא. שלשום למשל, נגד דאלאס, הם נראו כקבוצה המסוגלת לקלוע מתי שהיא רוצה וחייבת. במשחקים אחרים היא נראיתה לי כאובדת עצות. היום נראה לי כאילו גרג אודן היה נסיון שניכשל. הוא כבר שלושה חודשים בליגה ואני לא רואה כל שיפור בתנועתו, במשחקו, או בתרומתו. אז ניתן לשכוח ממנו. בקשר לדוויין ווייד אין שאלה שהוא כבר לא מה שהיה פעם. למעשה, אפילו כמו בעונה שעברה. אין ספק שהוא פצוע. אני לא מאמין שהוא טוב ליותר מ-15 נקודות למשחק. מצד שני חל שיפור משמעותי במשחקו של הסנטר כריס אנדרסן. גם ריי אלן איבד הרבה מיכולתו. נגד דאלאס הוא היה0 מ-7 מה-3. הוא עדיין הקלעי מס' 1 כשנותרה רבע שנייה, אבל מיאמי צריכה להיות במצב שבשנייה האחרונה יהיה לה את הכדור והיא תפגר רק ב-2 או מקסימום 3.

באופן כללי נראה לי שמיאמי חלשה יותר משהיתה בעונה שעברה.

במילים אחרות,  הכל תלוי בלברון. העונה זוהי ההזדמנות שלו להראות מי הוא באמת. אם מיאמי בהנהגתו תצליח לעבור בפלייאוף את אינדיאנה שיהיה לה יתרון ביתי, ואז לגבור על אלופת המערב, אהיה מוכן להכריז על לברון כשחקן להר רשמור. אבל נכון להיום לא הייתי נותן למיאמי יותר מ-30-35% לנצח אליפות שלישית.

 

2. האם הניקס תעשה את הפלייאוף?

 

 

הניקס היום היא 2.5 משחקים מאחורי שרלוט בובקטס. הם חייבים לעשות את הפלייאוף כי חייהם – ז"א כרמלו אנטוני – תלוי בעשיית הפלייאוף העונה. אני לא מאמין שהוא יישאר בניקס אם הם לא עושים את הפלייאוף העונה. הכל עוד יכול לקרות בשעות הקרובות. הוא, כרמלו, כבר אמר שהוא מוכן לקחת PAY CUT במשכורתו אם ההנהלה תהיה מסוגלת לבנות משהו רציני סביבו. אבל בגלל אמארה סטודמאייר ואנדריאה ברגנני, לניקס אין בחירת דראפט סיבוב ראשון. הפתיון היחידי הרציני שיש להם הוא טים הרדאוויי, והם לא רוצים להעבירו בטרייד. אני לא יודע מה הן האופציות שישנן לקבוצה מלבד לשנס מותניים ולהתחיל לשחק כמו בעונה שעברה. הבעייה? ב-30 המשחקים שנותרו יש להם את מיאמי, הנטס פעמיים, ווריורס, שיקגו, אינדיאנה, ממפיס, טורונטו, ודאלאס. זה לא משאיר הרבה מקום לטעות.

ג'יי אר סמית' חייב להחליף את עורו ולהפוך מיידית לשחקן אחראי, בנוסף לשחקן של 20+ נק' למשחק. טייסון צ'נדלר חייב להפוך לסנטר התקפי הרבה יותר, וסטודמאייר חייב לקלוע תחת הסל ולא לפוצץ פגזים מרחוק. ריימונד פלטון חייב להראות שהוא מסוגל לשחק כמו הפוינט גארדים הטובים בליגה, ושומפרט חייב לתת לפחות 75% ממה שציפו ממנו. זה הרבה לבקש, אבל זה לא בלתי אפשרי.

 

3. איזה קבוצה תבחר ראשונה בדראפט, במי היא תיבחר, ומה עוד יקרה הקיץ?

 

 

מאחר ולכל קבוצה מקבוצות התחתית ישנם רעיונות אחרים בקשר לצרכיה, ואם היא תיבחר מה שהיא צריכה או מי לדעתה הוא השחקן הטוב ביותר, הדיון בסוגייה זאת הוא תיאורטי בלבד. כמובן גם שלא מספיק להיות אחרונים בדרוג, צריכים גם עזרה של כדור הפינג-פונג. השמות של המחכים בתור ידועים כמו 'אברהם-יצחק-יעקב': ג'ואל אמביד. אנדרו וויגינס. ג'בארי פרקר. דנטה אוקסום. מרכוס סמארט. אני לא מאמין ש-4 או 5 ייבחרו בין שלושת הראשונים, אבל אין לדעת בבטחון.

מילווקי, אורלנדו, הלייקרס, ופילדלפיה תסיימנה במרתף הליגה. הסיקסרס מוכנה לכל דיל עם שחקניה המבוגרים יחסית אבן טרנר, ת'דיוס יאנג, וספנסר האוז. אורלנדו תהיה מוכנה לדיל עם ארון אפללו. הלייקרס תעשה כל דיל הגיוני על פאו גאסול. אם הלייקרס לא תצליח להשיג את כרמלו אנטוני או לברון, היא תעשה הכל ללכת על קווין לאב הקיץ.

4. האם הקליפרס ויוסטון הן מועמדות רציניות לאליפות המערב?

 

אני מאמין שהפלח ימצא דרך להביא את קבוצתו רחוק מאד בפלייאוף. אותו דבר אוקלהומה סיטי עם קווין דוראנט וראסל ווסטברוק. האם הקליפרס או יוסטון מסוגלות לנצח אותן.

לדעתי כן, ללא כל היסוס. בלייק גריפין הופך להיות סופר, סופר שחקן. כריס פול נמצא במשברון קטן אבל זה זמני. דאנדרה ג'ורדן נמצא בשיפור מתמיד כשחקן התקפה. ביוסטון האוארד מתקרב לשיא משחקו. הארדן מעט לא יציב אך אני מאמין שלקראת הפלייאוף הוא יחזור להיות מה שהיה פעם. גם ג'רמי לין משתפר, וכמובן שפטריק בברלי הוא היום הפוינט גארד המועדף.  צ'נדלר פרסונס לא איבד מאומה מהעונה שעברה, ואולי אפילו השתפר, וטרנס ג'ונס הוא הפתעת העונה של יוסטון. גם עומרי כספי הוא תורם חשוב במצבים מיוחדים. גם הקליפרס, וגם יוסטון – לדעתי! – לא ייפלו מהת'אנדר או הספארס כשהפלייאוף יתחילו.

 

5. מי יהיה ה-MVP?

 

 

נכון להיום אין כלל שאלה שזהו קווין דוראנט. אך לברון אינו מפגר בהרבה, ואם לברון ימשיך להיות השחקן הראשי השומר על מיאמי היט בטופ – אז חולשה מסויימת לקראת סוף העונה תתן את התואר ל-'יפה התואר'!

 

כולם מוזמנים להציע בתגובות נושאים לחשיבה משלהם ל-30 המשחקים האחרונים של העונה!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
19 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
שי
שי
20/02/2014 5:24:38

סן אנטון בגמר כרגיל

gogo
gogo
20/02/2014 5:47:14

עם כל הסמפטיה ליוסטון, אני לא רואה אותם מגיעים לגמר. הסוס השחור תהיה גולדן סטייט- לא הייתי רוצה לפגוש אותם בפלייאוף

מיכאל
מיכאל
20/02/2014 7:32:01

אני לא זוכר מי אוהד של יוסטון אצלנו. אני חותם שהם לא עוברים יותר משלב אחד.. פשוט אין להם את זה.. לגבי הקליפרס.. יש סיכוי שהם יעברו כמה שלבים.. הם צריכים להיות ממש בשיאם כדי להגיע רחוק..

אפלטון
אפלטון
20/02/2014 7:46:13

יוסטון בהחלט יכולים להגיע לגמר המערב אם לא יהיו להם פציעות, אבל זה תלוי מצ׳ אפ. אם ישחקו מול הקליפרס יהיה להם קשה מאוד, מול אוקלהומה כמעט בלתי אפשרי כרגע, כל השאר הם יכולים לנצח כשדווקא דאלאס וממפיס מפחידות יותר מסן אנטוניו, פורטלנד וגולדן סטייט.
אני הייתי שם לב לדהירה של קליבלנד אל עבר הפלייאוף והאם הם מסוגלים להמשיך בגאלופ ולהפתיע בפוטופיניש כדי לפגוש את לברון, (מיאמי כבר 2 משחקים מאינדיאנה ורק עכשיו מעבירים להילוך שלישי)

ולדי קוגן
ולדי קוגן
20/02/2014 8:06:28
Reply to  אפלטון

אינדיאנה מתחילים להפסיד לאחרונה..
כאוהד אוקלהומה זה טוב כי אז יהיה לנו המאזן הטוב בליגה ויתרון ביתיות לכל הפלייאוף
כשונא מיאמי זה לא טוב,אני ממש אשמח אם אינדיאנה יקרעו את מיאמי בפלייאוף..
אני מאמין שמיאמי תסיים ראשונה במזרח בסוף,לצערי.

דקל דקל
דקל דקל
20/02/2014 8:13:03

ללברון יש עוד הרים בדך להר רשמור.
בנתיים לדעתי הוא קצת לפני דירק לא בהרבה.
אבל בדרכו יש את האקים, טימי , שאקיל, סטוקטון …
שלקחו קבוצות בינוניות לגמרי והובילו אותם שנים בסדרות ענק.
2 האליפויות של לברון נחמדות אבל בקבוצה סופר מוכשרת ונגד יריבות רחוקות מאד משיאם -ס"א לקראת פרישה, או"ק עוד לא מוכנים.
אליפות השנה תהייה קפיצה ענקית

Berch
Berch
20/02/2014 8:48:30

כמה שסאן אנטוניו משחקת משעמם יחסית סוגיית הפלייאוף בקשר אליהם תמיד מרתקת.
צר לי עליהם אבל אני חושש שצמרת המערב דחוסה מדי השנה.
הלב אתם (אחרי הכל הם כבר מתקרבים לגילי)
הראש לא
מעניין מה יהיה
תודה על הפוסט…

המשגיח
המשגיח
20/02/2014 8:59:32

מנחם, זה טבעי שבתור אוהד מיאמי אתה מנמיך ציפיות. האמת היא שכל עוד הספסל של אינדי לא מספק את הסחורה, היט פייבוריטית ברורה, מה גם שנראה שהם ייקחו לנו את הביתיות.
בנוסף, בניגוד לדוראנט, שויתר על תואר "דובי גל" לכרמלו (ויתר על המשחק האחרון אשתקד כדי לנוח, כשידע שיש לו סיכוי טוב לזכות) , לברון לא מתכוון לוותר על תואר ה MVP, וברור לו שהורדת הילוך שלו ושל ההיט תפגע בסיכוייו דרמטית.

ניקס? כן, בחסד ולא בזכות, ועל חשבון אטלנטה שתמשיך לאבד גובה.
דרך אגב, מתי אפשר להכריז על טים הארדוואי ג'וניור כמועמד לגיטימי לתואר רוקי העונה? לא יכול להיות ששלושה משחקים בתחילת העונה הכריעו את המירוץ נכון?

יניב
יניב
20/02/2014 9:00:55

מנחם אחלה פוסט,קלעת בול בנקודות שגם אני חשבתי עליהם.איך שזה נראה יש לי הרגשה שמיאמי יעברו את אינדיאנה ויזכו באליפות.לברון הבין שדוראנט הולך לקחת לו את MVP והוא החילט שהוא לא ייקלחלו אותו ללא פייט וזה יביא את מיאמי לעבור את אינדיאנה,השאלה האם המאמץ של לברון לא יפגע בו בפליאוף.לגבי הניקס זה לא מעניין אותי לגבי בחירה ראשונה בדראפט(מודה לא מבין כל כך המידע שלי מגיע ממנחם וK_700 ברובו) אבל נראה לי שאמביד יבחר ראשון כי למרות שהליגה עברה לסמול בול תמיד אבל תמיד שיש סנטר פוטנציאלי בוחרים בו.לגבי יוסטון לדעתי הם לא יגיעו לגמר המערב ויעופו בחצי והקליפרס לדעתי כן יכולים.
שאלה אחרת שמעניינת אותי מה יהיה עם אוק' עכשיו שווסטברוק חוזר,האם דוראנט ייקח צעד אחורה או שמה ווסטברוק ייקח צעד אחרוה.לדעתי רק אם ווסטברוק יישב והפנים במשך כל הפציעה שלו שאין מה לעשות השחקן הטוב ביותר הוא דוראנט אז יש להם סיכוי אמיתי לקחת אליפות

יניב
יניב
20/02/2014 9:02:25
Reply to  יניב

כמה תיקונים.התכוונתי שיעברו את אינדיאנה ויקחו את אליפות המזרח לגבי אליפות בכלל אני לגמרי לא בטוח.ולברון החליט שהוא לא ייקח לו את הMVP ללא פייט

יאיר
יאיר
20/02/2014 9:28:06

לגבי מי תזכה בבחירה ראשונה בדראפט- תהיו בטוחים שזו תהיה הלייקרס, בדיוק כמו שלפני שנתיים היה ברור שזו תהיה ניו אורלינס.למה? אל תשאלו יותר מדי שאלות.

יהודה
יהודה
20/02/2014 12:16:45

לפי מה שראיתי וזה לא הרבה משחקים – אם דווין יהיה טוב אין סיכוי לאף קבוצה מולם (סאן אנטוניו תהיה מולם וחבל שלא יזכו) כי דווין + לברון זה כוח מנצח

ת'אנדר
ת'אנדר
20/02/2014 13:58:22

מה יקרה עם הנציג השני שלנו גל מקל? (שבינתיים פצוע)

ואיך עמרי כספי יהיה בהמשך העונה?

Mbk
Mbk
20/02/2014 14:24:16

האם קובי יחזור לשחק העונה ולהיות שותף לקבוצה הגרועה בהיסטוריה של הקבוצה ?
האם למפפיס יש את כוח להכנס לפליי אוף במערב? על חשבון מי ?
כיצד תעצר הנפילה של פורטלנד ?
האם פיניקס יאחזו במקומם בפלייאוף ?
מתי גולדן סטייט תתעורר אם בכלל ?
כמה קבוצות במזרח יסיימו מעל 50% ?
מתי דומארס ילך הביתה ?

יניב
יניב
20/02/2014 14:43:54
Reply to  Mbk

1.שאלה טובה הכל תלוי עד כמה הוא באמת רוצה לשבור את השיא של קארים
2.כן על חשבון התשובה הבאה
3.מחוץ לפליאוף
4.אני מהמר שכן
5.אני מתפלל שבפליאוף
6.במקרה הטוב 3
7.במקרה הטוב בתחילת העונה במקרה הרע(תלוי כמובן בעיני המתבונן)באמצע עונה הבאה

Mbk
Mbk
20/02/2014 16:43:31
Reply to  יניב

לא ישבור את קארים
פורגט אבוט יט

מנחם לס
מנחם לס
20/02/2014 17:34:49

ושאלה חשובה ביותר שהקדשתי לה פוסט שלם היא: מה יקרה ל-OKC עכשיו שווסטברוק חוזר?

אהרון שדה
אהרון שדה
20/02/2014 22:00:10

מנחם טור יוצא מן הכלל טוב .
להלן תשובתי.
1.אני שמח להסכים איתך.
אסכם זאת כך מיאמי בהחלט יכולה לזכות באליפות אך היא כבר לא פייבורטית אוטומטית כפי שהייתה בשלוש השנים האחרונות (כולל בעונה הראשונה של לברון כשהפסידו את האליפות לנוביצקי).
2.הסיכוי של הניקס לא גבוה.

מכיוון שהמקום הראלי היחידי הוא מקום 8. (וושינגטון ,טורונטו ואטלנטה רחוקות יחסית והנטס טובה ומחוברת הרבה יותר).
ומכיוון שיש כמה מתמודדות כולל קליבלנד שכפי שמישהו כתב לפניי צריך לשים אליה לב .הרי שהסיכוי לא מזהיר בטח לאור המשחקים הצפויים. יחד עם זאת זה לא משנה כ"כ גם תבוסה 0-4 לאינדיאנה /מיאמי בסיבוב ראשון לא תשכנע את כרמלו להישאר אא"כ יהיה איזה חיזוק משמעותי .(דווקא אי היכנסות לפליאוף ומזל ענק בהגרלה יכולה להשאיר את כרמלו יותר בקלות).

3. בגדול הכל נכון.

4. לדעתי לא .יש להזכיר שהקליפרס בתקופת פול /גריפין עוד לא עברה סיבוב בודד .קודם כל שתעבור סיבוב אח"כ נדבר על אליפות מערב.
אמנם גריפין השתפר אך פול במשבר…ולא נראה לי שיש שם יותר מדי עומק.
אשר ליוסטון האופי שלה יעמוד לראשונה למבחן.
לצערה לא הבשילו התנאים לטרייד על אשיק שהיה יכול לשדרג אותה.
ייתכן שהיא תעבור סיבוב קשה לי להאמין שהיא כרגע מסוגלת לעשות משהו מעבר לזה בטח לא לקחת את כל המערב.

5. תלוי גם בשאלה הנוספת ששאלת רק בתגובות אך ככל הנראה דוראנט.

6.זאת השאלה החזקה מכל ..איך אומרים שאלת המיליון דולר (במקור ה 64 אלף דולר).
התחושה שלי שאם ראסל לא יעשה את הסוויץ יהיו צרות.
ראסל הוא מקרה מעניין .\
במקור אין ספק שהוא מספר 2 בקבוצה אחרי דוראנט.
בדיוק כמו שוויד ללברון ושסקוטי למייקל.
הבעיה שהכדור אצלו והוא בטוח שהוא הכי טוב בעולם.דוראנט לעומת זאת ילד טוב אמריקה לא רב איתו.
אגב זה מה שקרה או יותר נכון חשבו שיקרה ללברון כשעבר למיאמי כולם חשבו שהאופי של וויד יגרום לכך שוויד יהיה מספר 1.
ואכן בהתחלה לא תמיד ה הררכייה הייתה ברורה ומיאמי הייתה במשבר בתחילת הקדנתיה עד שלברון לקח על עצמו את ההובלה (עזרה לכך העובדה שוויד נפצע וייצא מהרוטציה לתקופות ארוכות).

לעניינינו אם ראסל יחזור להפטיר כשלג דאשתקד הרי שזה יפגע בדוראנט ועלול לגרום לו לאבד את האם וי פי.
במקרה שכזה הקיץ יהיה זמן לעסקים באוקלהומה.
לעומת זאת אם ראסל יכיר במקומו המשני ביחס למלך הבלתי מעורער בקבוצה זה ייגמר עם טבעת על האצבע.

Yinon
Yinon
20/02/2014 22:07:36

Mel
Is 30-35% to Miami still the highest for a single team? If not – who do you think has better chances and how much? AND DID YOU SEE THE HOCKEY? WOW!!!!!!! JUST WOW