המאכזבות של פתיחת העונה / דור בן דוד

אחרי שדיברנו אתמול על המפתיעות לטובה, בואו נדבר עכשיו על המפתיעות לרעה.

אטלנטה הוקס (8-4)

מה ציפינו: קבוצה עם ביטחון אחרי ריצת פלייאוף מוצלחת, טריי יאנג הופך לסופרסטאר והשחקנים האחירם (קולינס, האנטר, רדיש) ממשיכים להתפתח.

מה קיבלנו: מאזן שלילי, המקום ה-12 במזרח ו-7 הפסדים מ-8 האחרונים.

איך זה קרה? מעין האנג-אובר או אובר ביטחון. טריי יאנג אמר השבוע שהעונה הרגילה משעממת אותו לעומת הפלייאוף. הוא שיחק פלייאוף אחד וכדאי שהעונה הסדירה תתחיל לעניין אותו כי אחרת הוא לא יגיע לפלייאוף. גם מקצועית הוא פתח רע עם 24 נקודות למשחק ו-33% מהשלוש. ג'ון קולינס זורק רק 11 פעמים למשחק (הנמוך ביותר מאז עונת הרוקי), ההוקס צריכים ששניהם יתאפסו.

לאן זה הולך? לא הייתי נכנס לפאניקה. הם קבוצה צעירה וטובה, טבעי שתהיה נפילת מתח אחרי גמר אזורי. אני מאמין שיאנג וקולינס יחזרו לעצמם ויחד עם קפלה, בוגדנוביץ', דיאנדרה האנטר וקאם רדיש יחזו לפלייאוף. המזרח נראה מאוד חזק השנה, אבל סיבוב שני ותקוות לעתיד זה תסריט ריאלי.

בוסטון סלטיקס (6-4)

מה ציפינו: שידברו חזק במזרח יחד עם השחקנים המשלימים החדשים (שרודר, הורפורד, ריצ'רדסון) ועזיבתו של קמבה ווקר.

מה קיבלנו: מאזן שלילי, המקום ה-11 במזרח, הפסדים מביכים.

איך זה קרה? פתיחה מזעזעת של טייטום. הוא קולע 23.6 נקודות עם 39.5% מהשדה ו-32% מהשלוש, ממעט למסור ולוקח המון זריקות קשות. במספר מקרים העונה ג'יילן בראון היה חם יותר אבל טייטום ניסה לקחת את המשחק על עצמו ללא הצלחה. הוא נראה כמו חור שחור (קצת כמו כרמלו אנטוני) שבולע את הכדורים שהוא מקבל, מרקוס סמארט אפילו העביר עליו ביקורת בפומבי.

סמארט עצמו הוא אחת הסיבות לזה שהסלטיקס נראים ככה – הוא קולע רק 9 נקודות למשחק, משחק בתור רכז בחמישייה ומתקשה להניע כדור. בוסטון נראתה רע מאוד בהתפרקות נגד שיקגו ונראה שכל הבעיות מהעונה הקודמת עדיין שם, למרות החלפת המאמן.

לאן זה הולך? אין הבדל גדול בין בוסטון 2021/22 לבוסטון 2020/21. אני לא חושב שטייטום ובראון מספיק בוגרים בשביל להוביל קבוצה לאליפות והסלטיקס דורכים במקום בזמן ששאר המזרח מתקדם. אופתע אם הם יעברו את הסיבוב הראשון.

אינדיאנה פייסרס (8-4)

מה ציפינו: עונה בריאה עם ריק קרלייל, אחד המאמנים הטובים בליגה, על הקווים. יחד עם דומנטאס סאבוניס, מלקולם ברוגדון, כריס לברט, מיילס טרנר והחברים הם היו אמורים לחזור לפלייאוף אחרי שנת העדרות.

מה קיבלנו: רקורד שלילי, הפסדים רעים לקבוצות פחות טובות והמקום ה-12 במזרח. ההגנה השביעית מהסוף בליגה לפי הדירוג ההגנתי.

איך זה קרה? פציעות, כמו בכל שנה. לברט החמיץ 7 משחקים, ברוגדון 5 וטי ג'יי וורן עדיין לא שיחק. הבחירה בכריס דוארטה אמנם התבררה כהברקה, אבל נראה שסאבוניס וטרנר עדיין דורכים אחד על השני והקבוצה מפחדת לוותר על אחד מהם. הספסל חלש וההגנה עם שחקנים כמו טרנר, ברוגדון, דוארטה, מקונל, ג'סטין הולידיי וטורי קרייג לא שומרת טוב, בלשון המעטהה.

לאן זה הולך? אני לא חושב שהם יכולים להפוך את זה, המזרח חזק מדי בשביל טופ 6 ואפילו בשביל פליי-אין מבחינתם. הגיע הזמן לפוצץ שם הכל ולנסות להשיג את צ'ט הולמגרן בדראפט הקרוב.

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. הסלטיקס בהחלט מאכזבים אבל אני מחכה עד ל 100 יום משחק כדי להעביר ביקורת רצינית על המאמן.
    לפחות הלילה הוא ניהל משחק טוב מאד ובעיקר בסוף. ההגנה שוב מדברת.
    שמתם לב שבמשחקים האחרונים הסלטיקס חוטפת הרבה פחות?
    מי הסטטוסקופיאי שיביא את הנתונים מהמשחקים של תחילת העונה ואלו של המשחקים האחרונים להראות לי שאני טועה?

  2. אחלה טור.
    הוקס – כן. הם מעידים על עצמם שאין להם מוטיבציה שזה בכלל נדיר… אבל גם אין להם הגנה.
    סלטיקס – בהחלט – למרות שלא ציפיתי לעונה טובה – אבל זה באמת יותר גרוע ממה שחשבתי.
    פייסרס – מסכים.
    הנה עוד שתיים:
    מינסוטה – יש להם סגל התקפי מוכשר. הם פתחו חזק אבל כרגע הם גרועים גם יותר ממה שניבאו שהם יהיו. טענתי כמה פעמים שתהיה עונה מפתיעה לטובה שלהם, אז אני המאוכזב הראשי.
    פליקנס – אף אחד לא ציפה שהקבוצה של זאיון ואינגרם (שניהם פצועים עכשיו) תהיה כזו אומללה.

    1. גילוי נאות: הלייקרס היו אמורים להיות כאן אבל אחרי הניצחון היום הורדתי אותם, התלבטתי בין אינדי לניו אורלינס אבל כל קבוצה שתיקח ממנה את 2 השחקנים הכי טובים שלה תהיה גרועה, מסכים איתך לגבי מינסוטה, אולי הייתי יכול גם לכתוב עליהם

      1. אין סיבה לכסות את כולן.
        לא היה מפתיע שהלייקרס פתחו חלש. ואני חושב שגם הם ניחשו שהם יידשדשו תקופה.
        אחרי הניצחון של הווריירס הלילה (גם אם זו רק מינסוטה) אני מתחיל להסכים איתך לגבי הפתיחה שלהם. היה צפוי שהם יהיו הרבה יותר טובים ממה שנתנו להם פה בהופס. אבל לא 10-1. עכשיו מגיע לו"ז הרבה יותר קשוח ודריימונד גרין הצטרף לרשימת הפצועים אז אולי זה יישתנה באמת.

  3. די מסכים עם הכל.

    לגבי בוסטון, צריך לשים לב לכמה דברים:
    (1) טייטום לא פוגע ברמות חריגות והסטוריות (אולי בגלל תוספת השרירים?), ואני לא צופה שזה ישאר ככה לאורך כל השנה ומכאן זה יכול רק לעלות. הוא פשוט שחקן טוב מידי.
    (2) מאמן חדש וקבוצה די חדשה ככה שקשה לשפוט כרגע ולהסיק מסקנות לגבי העונה.
    (3) ההגנה די חזרה לאחרונה, ורואים את זה בטור הנצחונות (שלוש נצחונות מארבעה אחרונים, כשההפסד היה בגלל שלשה מטורפת של לוקה).
    (4) דוווקא יש דברים שעובדים טוב. רוב וויליאמס עושה את הקפיצה שציפו ממנו לעשות ומצדיק את החוזה. אל הורפורד נראה מצויין. וגם רומיאו ונסמית' עושים קולות שהם עומדים להכנס הרבה יותר חזק לרוטציה. דניס שרודר לא רע (לא מספיק יציב).
    קיצר, יש עם מה לעבוד ומכאן זה יכול רק להשתפר.

        1. בשנים אחרות אולי, אבל המזרח מאוד חזק העונה ואני לא רואה אותם מנצחים בסדרה את מילווקי, מיאמי, ברוקלין, אטלנטה, שיקגו ואפילו פילי עם טרייד נכון על סימונס

  4. תודה דור. במזרח יש לא מעט קבוצות שפתחו חזק (שיקגו, מיאמי, וושינגטון ואפילו קליבלנד), אבל 2 הקבוצות היחידות שעדיפות על אטלנטה באופן מובהק הן מילווקי וברוקלין (בהנחה שהארדן חוזר לכושר). לדעתי, הם במצב דומה לזה של העונה שעברה, כאשר הפעם הם מגיעים עם שנה ניסיון בפלייאוף ואולי עם יותר שחקנים בריאים, אז לא הייתי שולל גמר מזרח.
    לגבי בוסטון אני נוטה להסכים וקצת פחות לגבי אינדיאנה, שם אני חושב שאם ניתן לקרלייל זמן הוא מסוגל לייצר שם קבוצה מעניינת שיכולה להיות שווה פליי-אין.

  5. אחלה פוסט תודה רבה.
    לבוסטון יש שתי בעיות
    1. משחקים בלי רכז טבעי סמארט לא רכז … דשנו בעניין ואין מה להוסיף.
    2. טייטום – הוא הגיע לליגה ילד צנוע שמה שהכי אהבתי בו ונראה לי הרוב זה את הדיוק במשחק שלו. מעל 40% מהשלוש 85% מהעונשין קרוב ל 50% אם אני זוכר נכון מהשדה. מהרגע שהוא החליט שהוא קובי התחילו הצרות. הוא לא קובי ואף פעם לא יהיה. שיהיה טייטום זה הכי טוב. הוא צריך בק טו בייסיק.

    1. מסכים, כרגע הוא נראה יותר כמו כרמלו מאשר קובי, וסמארט לא מנהל משחק טוב אז זה בטח לא עוזר לטייטום ובראון לקבל זריקות נוחות

  6. בס"ד
    תודה רבה.
    די מסכים. אם כי לבוסטון יש פוטנציאל, השאלה האם יתעשתו שם.
    לגבי ההוקס, השאלנ מתי יתעשתו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט