אדם סילבר: "חובה להעלות את גיל המינימום ל-20". כן או לא?/ מנחם לס

גיל 20 מינימום, כן או לא?

הנושא החשוב ביותר שאדם סילבר דיבר עליו עם העתונאים באול-סטאר היה גיל המינימום לשחק ב-NBA. לדעתו הגיל צריך להיות 20, וזאת אחת ממטרותיו הראשונות כקומיסיונר החדש של הליגה. זה יקח לו זמן כי דבר לא יכול לקרות ללא אישור 'איגוד השחקנים', ובינתיים לאיגוד אין אפילו נשיא.

 .

“It is my belief that if players have an opportunity to mature as players and as people, for a longer amount of time, before they come into the league, it will lead to a better league,”

הוא טוען שכל מאמני ה-NBA בעד העלאת גיל המינימום. לדעתם שנה נוספת במכללה עושה לצעירים טוב יותר לא רק בבגרות נפשית אלא גם בשיפור יסודות כדורסל שב-NBA אין זמן להתעכב עליהם.

כל נסיון לשנות את גיל הכניסה ייתקל בהתנגדות קונטרוברסיאלית. כש-"חוק ה-19"  הידוע בכינויו כ-"ONE AND DONE RULE" – שנה אחת בקולג' וגמרנו – גרם לשחקנים הטובים ביותר בתיכונים ללכת לשנת מכללה לא כי רצו, אלא כי הוכרחו.

מתנגדי החוק טענו כמובן שזה לא חוקי לאסור על בני 18 (ואפילו צעירים יותר!) להרוויח את לחמם בכבוד. הצעירים כמובן רוצים להפוך למיליונרים כמה שיותר מהר. כמה מאמני מכללות כג'ון קליפרי בנו קריירה על החוק כשהם יודעים למפרע שהם עושים RECRUITING של שכירי חרב לשנה אחת. הבעייה כאן היא שלמאמנים כאלה – כמו קליפרי – המטרה היא להשתמש בהם כמה שיותר מהר ולהכינם לקרבות של "MARCH MADNESS" לאליפות המכללות.

הם לא יבזבזו את זמנם לשפר את השחקנים לתקופה מאוחרת ע"י עבודה על יכולות שאולי לא מוסיפות ליעילותם מיד, אבל יכולות שתהיינה חשובות מאד בעוד כמה שנים.

אני אישית לא יודע מה ההבדל הגדול פילוסופית בין "ONE AND DONE" או "TWO AND DONE". הדבר היחידי שזה ישפר הוא את רמת משחק המכללות. לדעתי הביקורת אחר השחקנים היא כל כך טובה ומדוייקת שכמעט בכל הפגיעות ישנם קליעות בול. תסתלו על דראפט 2012. מי היו הפרשמנים שהלכו ל-NBA אחרי שנה אחת בקולג?

*אנטוני דייויס

*מייקר קרטר-ויליאמס

*בראדלי ביל

*אנדרה דרמונד

*אוסטין ריברס

*טוני רוטן

*מרקיז טיג

אולי – אולי עם סימן שאלה גדול – אוסטין ריברס היה משיג יותר משנה נוספת בדוק, אבל אני כלל לא בטוח. כל האחרים ניכנסו ל-NBA כאילו היו שייכים לשם כמעט מהתחלה ללא חבלי לידה גדולים מדי. כולם שחקנים טובים וחשובים בקבוצותיהם, ובכמה מקרים שחקני מפתח.

מי היו הפרשמנים של השנה?

*אנטוני בנט

*נרלינס נואל

*בן מקלמור

*סטיב אדאמס

*שבאז מוחמד

*ארצ'י גודווין

*מוריס הרקלס

 

לגבי אנטוני בנט איני יודע. אולי שנה נוספת בקולג' היתה עוזרת, אבל אולי פשוט אין לו את זה. נרלינס נואל פצוע כך שהדיון עליו לא תופש. כל האחרים (מלבד גודווין שעדיין לא הוכיח את עצמו) תורמים חזק לקבוצותיהם, וכולם ללא יוצא מין הכלל (בשתי השנים האחרונות) לא גרמו כל בעיות משמעת, כך שעד כמה שידוע לי לא קיימת בעייה של 'בגרות'.

מה ה-TAKE”" שלי בקשר לצעירים הללו?

רובם הם כוכבים כבר מהשנה הראשונה בתיכון. הם למדו לשחק תחת לחץ; להיות בראש חדשות הספורט (של העתונים והטלוויזיה המקומית); להתראיין; להיות חברי נבחרות שונות ('תחת 16', 'תחת 17', מקדונלד, ומה לא). ה-NBA לא מפחידה אותם יותר מדי. עם הסושיאל מדיה אין להם יותר פחד במה כמו בעבר, ויש להם דוגמאות של שחקני תיכון שהגיעו ישר ל-NBA והפכו לכוכבים מובילי הליגה כלברון או דווייט האוארד אפילו ללא שנת מכללה, ולפחות חמישית ליגה (אני מנחש; היה כיף אם מישהו היה עושה מין מחקר קטן לבדיקת המספר האמיתי) שאם תלכו אחורה תראו שהם הגיעו אחרי שנת מכללה אחת, והצליחו מאד.

ואז השאלה שכבר שאלתי: למה זה בסדר לטניסאים וגולפאים להפוך למקצוענים ברגע שהם מוכנים? מה עם מחליקת הקרח הרוסיה שתיקח את הזהב בגיל 15.5, ופוטין כבר בוודאי מילא את בית הוריה בזהב? מה עם מסי שהבפך למקצועני בברצלונה בגיל 17, או ניימאר הצעיר הברזילאי שהדבר האחרון שברצלונה היתה מעוניינת בו היתה תעודה הלידה שלו?

רק בפוטבול ובכדורסל – שני מקצועות ספורט שהמכללות עושות עליהם טונות של כסף והן צריכות 'שחקנים' מהתיכון – ישנה הגבלת גיל.

אני נגד ההגבלה. בכל מקרה רק יחידי סגולה – מקסימום 5-7 – טובים וחזקים מספיק להגיע ישר מהתיכון ל-NBA. אז אם יש לברון או דווייט האוארד פעם בעשר שנים – תנו להם ללכת ישר לתנור הלחץ!

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. לדעתי זה טיפשי והטענה שזה יחזק את כדורסל המכללות היא טיפשית עוד יותר. בעונה הרגילה כדורסל המכללות יותר פופולרי מהnba. אם כבר אז שיחזק את הd ליג וישים שם את הרוקים שעברו שנה אחת בלבד תחת קבוצות הבת של הקבוצות המקצועניות ושם יתנו להם עבודות ספציפיות לשיפור תחת שכר ומי שרוצה יוכל להישאר עוד שנה במכללות. עוד כסף לכולם ופיתוח שחקנים גרידא

  2. מה שיגידו המסנגרים על החוק הוא שבגיל 18 טרם הסתיימה ההתפתחות הפיסיולוגית של הילד ולחשוף אותו לעומסים כאלו גדולים, עלול להביא לפציעות בטווח הרחוק. הקולג׳ מהווה מעין מדרגת מאמצים (כמו בצבא) שיכין את השחקן מקצועית, פיזית ונפשית להתמודד עם חיי הnba שהם לא פשוטים בכלל.
    לא אומר שזה המצב אבל זה טיעון שבהחלט יש מה לחשוב עליו לאור כל הפציעות שמתרחשות בליגה

      1. אני באמת חושב שעונת הnba ומה שהמשחק המודרני דורש מהשחקנים הוא הספורט השוחק מכולם. יותר מפוטבול, כדורגל הוקי ורוגבי. רוב הפציעות שם הן לא מאימפקט ותאונות אלא פשוט שחיקה של הגידים והסחוסים.
        שוב אני לא באמת יודע כמה העוד עונה בקולג תעזור לזה אם בכלל, ולדעתי יהיו חייבים להוריד כמות משחקים או להאריך את העונה כדי להתמודד עם הבעיה הזו, אבל צריך להציג את הטיעונים של שני הצדדים אחרת אין טעם בדיון

  3. הסיבה היחיד שאני יכול לחשוב עליה היא חיזוק של כדורסל המכללות, שיותר פופולארי מה NBA ומאבד את הכוכבים שלו מוקדם.
    מה לקומיש ולזה ? לא יודע….
    בקיצור אידיוטי.
    במיוחד אם יש ילד משכונה קשה שיש לו כישרון ענק (יש הרבה כאלה) ויכול להביא קצת כסף הבייתה ופתאום נפצע בשנה השניה במכללה ומאבד את המומנטום (מעניין כמה כאלה היו לאורך השנים).
    הקיצר, זה אידיוטי
    ובמיוחד ב"אמריקה" ארץ השוק ה"חופשי"

  4. אני מאד מסכים עם אדם סילבר ומאד שמח עם העובדה שהוא שם את זה בראש האג'נדה שלו עם הכניסה לתפקיד.

    עם כל הכבוד והאהבה שיש לי לשחקנים היום בתור ילד שגדל על מאבקי הסלטיקס בלייקרס, הליגה היום היא ליגה הרבה יותר "ילדותית".

    לברון הוא שחקן ענק בכל המובנים והאימפקט שלו בליגה היה מהרגע הראשון, אבל הקו המוביל בקריירה שלו הוא מאבק התבגרות מתמשך שכולל טעויות ילדותיות ומחסומים מנטליים לאורך כל הדרך…

    על קצה המזלג – ג'ון וול הגיע לליגה עם כישרון של דרק רוז אבל רק עכשיו מתחיל להראות סימני בגרות. . קיירי כישרון עצום ומבוזבז לא מבין את החשיבות של חבריו לקבוצה כפי שקובי לא הבין חצי מהקריירה שלו. הנקודה היא שלדעתי אפילו גארנט, קובי ולברון יכלו להיות יותר טובים אם הם היו מגיעים לליגה קצת יותר בשלים.

    מנחם – יש הבדל גדול בין שחקני טניס, גולף או מחליקת קרח לבין שחקן כדורסל או כדורגל ששם האינדיבידואל הוא חלק מקבוצה. גם בכדורגל יש בעיה כשהמועדונים הגדולים מתחילים סקאוטינג על ילדים בני 10…

    לצורך העניין ליגת ה-NBA היא קליקה מקצוענית וזה בסדר לעשות רף קבלה. גם מהסטודנט למשפטים הכי מבריק בהרוורד הייתי מצפה שיעשה סטאז' לפני שאני זורק אותו לאולם ביהמ"ש העליון…

    עניין הגיל לא רלוונטי. מי שרוצה לשחק ב-NBA צריך לבוא עם ניסיון מקצועי (לא מקצועני) של לפחות שנתיים (לדעתי שלוש). לא רוצים לשחק במכללות, סבבה – שחקו לפחות שנתיים-שלוש בליגה מקצוענית (די ליג, יורוליג או בליגה הברזילאית..).

    לדעתי זה יכול לעשות רק טוב.

  5. עד כמה שאני זכר החוק הזה (של מינימום גיל 19) לא בא סתם,הוא בגדול בא להגן על הילדים שרוב רובם נכנסו לליגה מבלי יכולת מנטלית מתאימה ונכנסו למסגרת מטורפת של לחץ,ציפיות ורוב רובם לא עמדו בזה והתרסקו התרסקות כואבת שפגעה בהפ הרבה מעבר לקריירה מקצוענית או לא.אינני יודע האם באמת שנה עושה את ההבדל אבל מה שכן יש בזה את העניין שאתה כבר לא בבית אלא רחוק מההורים,מסתגל לחיים לבד,אם אתה כוכב אז מתחיל לחץ וציפיות אבל ברמה עוד נסבלת כי זה לא הNBA.מצד שני החוק הזה הרי נולד כי התחילה אינפלציה אדירה של בחירת ילדים ישר מהתיכון שכולם חיפשו את הלברון הבא וכמוכל טרנד הרי בסופו של דבר זה היה נעלם אני מניח(כמו שהייתה תקופה של לבחור אירופאיים גבוה בדראפט)וברגע שזה היה יותר רגוע אז שחקנים ישר מהתיכון היו באמת יחידי סגולה ולא כל אחד

  6. For every lebron there are so many Jonathan Bender (who? Exactly) and kwame browns who clearly arrived way too early. And also, those of us who remember Kobe and Garnet's first year in the pros can tell you all that a year in college would have helped.

  7. מדוע הבאתי את רשימת הפרשמנים שהגיעו ל-NBA אחראי שנת מכללה אחת? להוכיח ש-90% מהשחקנים הגיעו מוכנים ל-NBA וזכו להצלחה מיידית.
    הויכוח הזה אף פעם לא יסתיים.

    1. Menachem, you are a scientist and you know very well that no claim can be based on anecdotal examples. I agree that this question should be measured more properly, but your argument is just not valid

  8. לפי דעתי רצוי להעלות את גיל הכניסה לליגה ל 20 (מעדיף יותר את הדעה שצריך ששחקן ישחק קודם שנתיים בקולג', ולא שנתיים של הליגה הקוליניאלית אלא 2 שנות לימודים מלאות).

    לשחקנים רבים בליגה אף שהם מבוגרים יותר מגיל 20, יש בעיות שליטה שקשורות במנטליות הילדותית שלהם, דבר שמשקף את עצמו בצורה נוראית על המגרש והרבה פעמים מחריב קרירות של שחקנים שרק עבודה על ההתבגרות שלהם לפני הכניסה לליגה יכולה לתקן (למרות שיש כמה גאוני כדרוסל שיודעים לקחת בחורים בעייתים ולהפוך אותם לשחקנים מהדרגה הראשונה כמו לארי בירד ולאנס סטפנסון ופאט ראיילי ופרויקט ביסלי).

    לכן אני חושב שהתהליך של לשחקן בקולג' הוא הכרחי ביותר בדרך של שחקן להגיע לרמת NBA. חשוב גם להדגיש שלא מדובר בבגרות מקצועים של משחק הכדורסל, מדובר גם (ולעיטים בעיקר) בבגרות שעוזרת לשחקן להתמודד עם מעבר למקומות שונים, שהייה מרוחקת מהבית ומעבר מעיר לעיר לתקופות ארוכות, התמודדות עם גורמים עליוניים כמו מנהל קבוצה ובעל קבוצה התמודדות עם הצלחה פתאומים ופרסום ויחס לתקשורת ובעיקר ללמוד להתנהל עם כמות גדולה של כסף שנופלת על הילדים ברגע שהם חותמים את שמם בחוזה. ישנם כמות מסחרית של שחקנים צעירים שהמעמסה של כל הדברים שהזכרתי כעט פשוט הרסה להם את הריכוז מהמשחק והפריע למשחק שלהם.

    רק אחרי ששחקן יבלה שנתיים בקולג' ויתבגר נפשית והנהלתית הוא יהיה מוכן לרמה הבאה.

    בנוסף חשוב לי להוסיף שלפני שמחייבים שחקנים לשהות שנתיים בקולג' ישנם דברים רבים שצריכים להשתנות ביחס של הקולג'ים לשחקנים. (למרות שאני לא חושב שדברים אלו ישתנו בקרוב) השחקנים צריכים להיות בעלי זכויות מרובות יותר ואף לקבל כסף על המשחק שלהם… הניצול של הספורטאים ברמת המכללות גורמת לבריחה ישירות ל NBA, אפשר לקחת לדוגמא את כוכב UCONN שסיפר בראיון אחרי הזכיה בטורניר שיש הרבה לילות שהוא הולך לישון רעב כי אין לו כסף. הרבה ספורטאים שבאים מרקעים עניים בוחרים לקחת את הסיכוי ב NBA כי פשוט אין להם דרך בטוחה להתקיים בקולג' מספר שנים. רק כאשר ינתנו לספורטאים בקולג' יותר זכויות ויפסיקו להיות העבדים של הקולג'ים שמרוויחים על גבייהם מיליונים יוכלו להכריח שחקנים לעבור בקולג'ים בדרך ל NBA.

  9. זה נכון שחלק גדול מהשחקנים שמגיעים הם נטו אתלטים ובלחץ של המשחקים הטיסות וכל הארועים בNBA קשה לקבוצה גם אם היה לא בטופ ללמד את הרוקיז כדורסל. זה תלוי גם הרבה באופי יש רוקיז שקולטים מהר ונלחמים על המקום שלהם ויש כאלה שנדחקים לשוליים. עוד שנה שנתיים בקולג' זה רעיון נחמד. אבל קודם כל השחקנים יכולים לעשות את זה על דעת עצמם כמו לילארד שבחר לשחק עוד שנה. וחוץ מזה גם הקבוצות קולג' דואגות לסקור שלהם ופחות מעניין אותן איך יראה השחקן בעוד כמה שנים. בסופו של דבר זה תלוי באופי של השחקן כמו כל דבר בחיים יש טובים יותר ויש פחות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט