כל משחק מלמיליאן, או שלא – פריוויו לשלישי קצר וקולע/אינדיאני

כל משחק מלמיליאן, או שלא – פריוויו לשלישי קצר וקולע/אינדיאני

אף פעם לא משעמם

יום שלישי הגיע ואיתו שלושה משחקים מעניינים מאוד כאשר גמר מזרח פוטנציאלי יהפוך לרבע רביעי מתמשך בו יעלו בעיקר מחליפים, ננסה להבין אם יוטה צריכה לדאוג או שגם את זה גובר עושה בשבילה, ובמערב שתי קבוצות צמרת לשעבר במשחק שרק אחת תצא ממנו עם מאזן חיובי. את כל זה נעשה לצלילי האלבום השני והנפלא של פיונה אפל, ששמו כולל לא פחות מ 91 מילים (זכה בגינס עד 2007) אבל מוכר כ "When the pawn…". ממליץ לכם לעקוב קצת אחרי המוזיקאית השנויה במחלוקת שלקחה את פי ג'יי הארווי והכניסה אותה לג'אז. ועוד מלא דברים.

מה כבר ביקשתי?

לפני כמה חודשים, יצאתי מהעבודה אל עוד ערב חמים של קיץ ירושלמי. היה זה יום שישי די רגיל כשבדרך הביתה עברתי ליד אחד הברים המוכרים בירושלים, שם התחילו לסדר שורות שורות של כיסאות מול מסך גדול, רמז לכך שיהיה הערב משחק חשוב. כשהתקדמתי לכיוון הבר לא האמנתי למראה עיניי: למרות שהקהל הירושלמי עוד לא צבא בהמוניו על המקום שידרו את חצי הגמר של הרולאן-גארוס בין דג'וקוביץ' לנדאל. הייתכן? יש סיכוי שהמשחק הזה, על אף חשיבותו ההיסטורית, ימצא לעצמו קהל גדול כל כך? הזמנתי בירה והתיישבתי, המום מהמחשבה שאוכל לראות את המשחק על מסך גדול. חצי שעה של בהייה ממושכת הסתיימה פתאום כשהמסך עבר מייד להצגת השחקנים במשחק כלשהו בשלב הראשון של היורו. האמת, שכחתי לגמרי מקיומו של היורו ובכעס לא מבוטל קמתי ממושבי, קניתי עוד שתי פחיות בירה וצפיתי במשחק על ספסל כלשהו במסך הקטן שלי. לרגע היה נדמה לי שמצאתי מקום עם אהבה קולקטיבית לטניס (כמו שמצאתי בגמר ווימבלדון בלונדון) אבל מהר מאוד התבדיתי. אגב, שתי המערכות הראשונות של המשחק היו מופת של טניס משני הצדדים, והדהרה של נולה כמעט עד הסוף (עד שמדבדב קלקל את המסיבה) הייתה כנראה האירוע הספורטיבי החשוב ביותר של השנה האחרונה.

למה אני מספר את כל זה? משום שעבורי, בין השאר, יש משהו קצת בודד בצפייה בספורט. כמובן, צפייה במשחק חשוב עם הרבה חברים היא חוויה בפני עצמה אבל בשביל לעקוב אחרי כמה ענפי ספורט במקביל ולהישאר מעודכן, אין ספק שהחוויה דומה יותר לשמיעת מוזיקה באוזניות. אני לא מתכוון ל"בודד" במובן העצוב של המילה אלא בעובדה שכשאני צופה בספורט אני מכניס את עצמי לתוך עולם עם חוקיות משלו שמאוד זרה לסובבים אותי. הביקורת המפורסמת "מה מעניין ב 10 שחקנים שרצים אחרי כדור" נכונה ביסודה ואין באמת דרך להסביר לאחרים מה מלהיב, מרגש או מתסכל בצפייה במשחקי ספורט. זאת הסיבה שעם חברים, כמו גם באתר הזה ממש, הרצון הוא לחוות ביחד את מה שקורה בליגה אבל אין שום צורך להסביר מה בדיוק מרגש בלראות כדורסל. כמו באמנות, בהרבה הקשרים, השאלה "למה" היא לא רלוונטית משום שהאמנות מעולם לא מבקשת להצדיק את עצמה.

כשישבתי על הספסל, התקדם אליי שיכור מאחת המסיבות באזור והתבונן בטלפון שלי. "למה אתה רואה את זה?" הוא שאל. "כי זה יפה" אמרתי, וסימנתי לו שאין לי כח לעוד שאלות. התשובה שלי כמובן, היא לא היחידה, אבל עניתי אותה כי ידעתי שעבורו היא תהיה חסרת תועלת. כמו שהיא עבורי.

ועכשיו, כדורסל:

02:30     פילדלפיה 76'ס (3-8) – מילווקי באקס (6-4)

הביתית

הראשונה במזרח, כשהיא מובילה בחצי משחק על שיקגו, מיאמי ווושינגטון, לא יכולה ממש להיות מרוצה ממש מהיכולת שלה עד כה. המאזן אמנם הוא השני בטיבו בליגה אבל חוץ מניצחון על שיקגו פילי עדיין לא גברה על קבוצה רצינית בליגה, גם כשאמביד שיחק. בשני ההפסדים מול ניו יורק, אחד מהם במחזור הקודם, היא נעצרה על פחות מ 100 נקודות והראתה שההתקפה שלה עדיין לא בנויה לשחק מול קבוצות העילית של הליגה. הערב היא תעלה עם המחליפים בהנהגת סת' קרי ואנדרה דראמונד, שממשיך לשאוב רבע מהריבאונדים של הקבוצה, שקוטפת הכי פחות ריבאונדים בליגה. למזלה הרב היא פוגשת את האייל הפצוע מוויסקונסין כשהבאקס יגיעו בלי לופז, מידלטון ודיוונצ'נזו, שלושה שחקנים שיאניס צריך כמו אוויר לנשימה. אבל בהינתן ולפילי יש חצי קבוצה,  יש סיכוי למשחק תחרותי עד שליאניס יימאס והוא יתחיל לדרוס את הצבע. אמביד והאריס בחוץ. וגם סימונס משום מה.

האורחת

האלופה במשבר? אם תשאלו אותי כנראה שלא. ייתכן ועוד 10 מחזורים נתחיל לראות דאגה אבל כרגע נראה לי שזה על גבול המבורך. למה? משום שכל שנה מילווקי מגיעים למצב שבו השמיכה שלהם קצרה מדי והם תולים את עצמם יותר מדי ביאניס. בעונות הקודמות מלבד האחרונה, ההבנה הזאת הכתה בהם כשיאניס כבר עם MVP והפלייאוף בעיצומו. בעונה שעברה האסימון נפל מוקדם יחסית והחיזוק לקבוצה הגיע בזמן. העונה, היכולת החלשה בלי מידלטון ולופז לא נראית לי מוצדקת. המזרח אמנם השתפר אבל יאניס יחד עם ג'רו הולידיי ובובי פורטיס זאת התחלה לא רעה, בטח מול קבוצות נמוכות יחסית (הארל לא ממש גבוה שיכול לאיים בהגנה) ומול פילי החסרה הערב זה בהחלט אמור להספיק. השאלה המרכזית כרגע היא השחיקה של יאניס שמוביל כמעט בכל ערב את הקבוצה בכל הקטגוריות האפשריות. בקיצור, לא עלתה כאן שאלה שלא נשאלה אינספור פעמים בשנים האחרונות. נחיה ונראה.

עוצרים בווגאס: הפייבוריטית היא בהחלט זאת עם המאזן הנמוך יותר. פילי ב 8 במשחק שייקבע אך ורק על הריבאונד.

04:00     יוטה ג'אז (3-7) – אטלנטה הוקס (7-4)

הביתית

מפגש שני ואחרון בתוך פחות משבוע בין שתי הקבוצות. יוטה מגיעה אחרי שני הספדים רצופים לא נעימים, כשהאחרון היה תמוה במיוחד מול אורלנדו החלשה. אני לא סבור שצריך לייחס חשיבות להפסד הזה ולדבר יותר על ההפסד הצמוד והמעניין למיאמי לפני שלושה ימים, וזה בשביל לדבר על האלמנט המעניין ביותר בקבוצה – האסיסטים. מיאמי, כמו עוד כמה קבוצות בליגה, בנויה באופן מושלם למשחק מול קבוצת בידודים, עם שחקנים שיכולים לשמור על כמה עמדות וגם לסייע לשחקני הגנה חלשים יותר כמו טיילר הירו. מולם עמדה יוטה, שההתקפה שלה אמנם מדורגת רביעית בליגה וההגנה שביעית, אבל היא לא כל כך בקטע של למסור כדור עם 19.9 אסיסטים, מקום אחרון בליגה. אז מה עשו ביוטה? התחילו למסור. ההגנה של מיאמי הכריחה הנעת כדור שהובילה ל 26 אסיסטים, שווה ערך למקום רביעי בליגה בתחום, והפסידה את המשחק רק בפוטו פיניש. האם זה אומר שאפשר לראות יוטה אחרת? לדעתי כן, וזה תלוי בראש ובראשונה במובילי הכדור ובגובר שמוסר אסיסט למשחק ויכול להוציא יותר את הכדור החוצה או לאפשר מקום בצבע בשביל חיתוכים והתקפה נעה. ההסתמכות רק על קלעי השלוש והקסמים של מיטשל אמורים להספיק לעונה הרגילה אבל נוטים לקרוס בפלייאוף כשההגנות מתהדקות והאחוזים יורדים, כמו שקרה במשחק מול אורלנדו. מול אטלנטה בניצחון הקודם? 30 אסיסטים. וכל מילה מיותרת.

האורחת

מסכנים ההוקס. מה 3/11 הם פגשו את הנטס, יוטה, פיניקס וגולדן סטייט והערב הם הולכים לפגוש שוב את הג'אז ועוד בחוץ. לפני הזוועה הזאת היא עוד הייתה במאזן חיובי אבל המשחקים האלה הם התראה לכך שההוקס עוד לא מוכנים להתמודד עם הגדולות, בעיקר בהגנה ובשמירה על הריבאונד. לצורך העניין, הקבוצה מדורגת במקום ה 6 בליגה בריבאונדים ובריבאונד התקפה, וב 4 המשחקים היא קולטת 42.3 ריבאונדים (שווה ערך למקום 28 בליגה) ו 8.5 ריב' התקפה (שווה ערך למקום 9 בליגה). המאמץ הקבוצתי לקלוט ריבאונד מאפשר עוד פוזשנים בהם הקלעים הטובים-אבל-לא-יציבים של אטלנטה יכולים לבוא לידי ביטוי. ועדיין, אין שחקן הגנה שהקבוצה יכולה לסמוך עליו בעיניים עצומות ושימלא את החורים שהכוכבים מייצרים. קפלה מתפקד מעולה בתור סנטר אבל בלי עזרה של שחקן שזה התפקיד שלו קשה מאוד לדבר על פלייאוף. ג'ון קולינס אולי יכול לקחת עליו את המטלה הזאת אבל אני בספק.

עוצרים בווגאס: יוטה בבית תבוא עצבנית ואין לאטלנטה כלים להתמודד עם זה. ג'אז ב 25.

05:00     לוס אנג'לס קליפרס (4-5) – פורטלנד טרייל בלייזרס (5-5)

הביתית

הקליפרס מגיעים למשחק עם רצף של ארבעה נצחונות בכיס מול קבוצות קלות יחסית, כשלהן קדם הפסד לפורטלנד במשחק חד-צדדי כבר מהרבע השני. כמובן שמדובר עדיין באחת ההגנות הטובות בליגה עם רוסטר די מרשים אבל עד כה הקליפרס עוברת מתחת לרדאר ובעיקר מתקשה להראות יציבות לאורך זמן. עכשיו היא בעיצומו של רצף שאם יישמר יוכל להכניס אותה לחלק העליון של טבלת הליגה כשעל הנייר יש לה את כל מה שצריך כדי להגיע לשם. עוד אין מחשבות פלייאוף באוויר לאף קבוצה והשאיפה היא להישאר כמה שיותר קרובים אל החלק העליון של הטבלה וליצור מומנטום. על הנייר כאמור, למרות ההיעדרות הצפויה של קוואי היא יכולה בהחלט להגיע לשם. מה מונע ממנה? קליעה, בעיקר. ג'ורג' די סולידי ובשקט בשקט צובר 27 נק' ללילה, רביעי בליגה, באחוזים סבירים עד טובים מכל הטווחים. הבעיה היא שמלבדו אין כמעט קליפרים שיודעים לזרוק, כשקנארד ובאטום היחידים שבאמת טובים לשלוש ובלדסו פשוט לא קיים. כאן ייתכן שהקבוצה, שמניעה את הכדור היטב, צריכה להיכנס לסל יותר שם הגודל שלה הוא בהחלט ייתרון או אפילו לזרוק יותר מהמיד ריינג'. הערב, בכל אופן, נורקיץ' יחכה בצבע. Oh yeah. מרקוס מוריס בחוץ.

האורחת

במאזן חצוי ועם החלפת תפקידים די רשמית בין לילארד למקולום, גם פורטלנד באה אחרי שני נצחונות מאוד מעודדים על אינדי העקשנית והלייקרס ה(השלם את החסר). לילארד, השחקן שכבר 6 שנים לא ירד מתחת ל 25 נקודות למשחק עומד על 18.5 בלבד, בעיקר הודות לאחוזים מזעזעים לשלוש (24.7). הסטטיסטיקה תתיישר ככל הנראה אבל הדעיכה הזאת אמורה להדאיג את צ'ונסי בילאפס וחבורתו, שנראים כאילו עוד לא החליטו איך העונה הזאת צריכה להיראות. חוץ מהמעידה הקלה של לילארד הקבוצה נראית ממש כמו קודם כשיוסוף נורקיץ' הוא פשוט נכס ונורמן פאול יעיל להחריד. הבעיה המרכזית של הקבוצה היא הספסל שחורק ולא מתרומם למרות שיש פוטנציאל. קובינגטון בהחלט יכול לתת תפוקה ומאז שהגיע לבלייזרס הוא לא מוצא את עצמו; לארי נאנס ג'וניור הוא בהחלט נער הבקבוקים שאתה רוצה להכניס לכמה דקות לחלק אנרגיה לשחקנים ולתת לכוכבים לנוח ויש עוד. הערב כולם יצטרכו להיות בפוקוס ובעיקר להכתיב את הקצב לשחקנים האיטיים יותר של הקליפרס בטח בהתקפות מעבר. משחק עומד פירושו זריקות קשות מול השומרים של LA ומשחק מהיר יותר יכול לאפשר יותר נקודות בפחות מאמץ. וכמובן, קל לי לדבר.

עוצרים בווגאס: פורטלנד בגסיסה איטית, או שאולי בתסיסה. פורטלנד ב 12 בקרב סגנונות מעניין.

Subscribe
Notify of
78 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
PhillySpecial
09/11/2021 16:12:26

תודה רבה אינדיאני, אני זוכר את הערב שסיפרת עליו היטב, הייתי מרותק לחצי גמר הטניס שהיה אירוע עצום ומשחק אדיר כשברקע, בקבוצת החברים בוואטצאפ חבר קצת דביל שלי התרגש מרוסיה פינלנד או מה שזה לא היה שם בפתיחת היורו.
כדורגל הוא המכנה המשותף הנמוך ביותר ולכן הוא כל כך פופולארי, אבל תכלס זה ענף עלוב יחסית

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
09/11/2021 21:17:10
Reply to  PhillySpecial

ברמה גבוהה שלו הוא בכלל לא עלוב!!!

Idan Finkelshtein
Idan Finkelshtein
10/11/2021 1:53:30
Reply to  PhillySpecial

ככ הרבה זמן לא כתבתי ואתה מאלץ אותי לכתוב- גולם !

אתה לא נהנה מכדורגל, יופי !
תהנה מ NBA . תקווה שהתובנות שלך כאן שווה יותר מהקשקוש שכתבת .

יום שיגעון

עמיחי קטן
09/11/2021 16:31:19

תודה אינדיאני. זה היה בשבת אז לא צפיתי באף אחד מהמשחקים, אבל דבר ראשון היה תקציר של הרולאן גארוס

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

מעולים, הפריוויו-אים הקצרים לפריוויו-אים שלך, תודה רבה אינדיאני.

onetwo3
09/11/2021 18:06:39

ממש נהדר אינדיאני. תודה.
אתה יכול להמליץ על בארים נחמדים בירושלים לגילאי 30-40?

איצקו
איצקו
10/11/2021 0:11:54
Reply to  onetwo3

התקליט

trusttheprocess
trusttheprocess
09/11/2021 18:07:33

פילי : משחקים בלי סימונס ,האריס,טייבול,אייזיה ג'ו ועכשיו אמביד
מאזן 8-3 מקום ראשון במזרח
התקפה סטטיסטית הכי טובה בליגה

אינדיאני :" פילי לא יכולה ממש להיות מרוצה ממש מהיכולת שלה עד כה"

צודק
, היו צריכים לפחות 20 נצחונות עד עכשיו ומינימום להחזיר את בארקלי ואייברסון מהפרישה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

בניאנג ופורקאן ננוחם

האווי לאסוף
האווי לאסוף
09/11/2021 18:12:41

מעולה אינדי, תודה רבה

מנחם לס
09/11/2021 18:25:51

אינדיאני, אני א והב את סגנון הכתיבה שלך. אני אוהב את כל מה שאתה כותב. אבל הנשים? למה בחרת לשים אחת שהשפתיים שלה זקוקות לצ'ופסטיק כי הן כל כך יבשות?
בקשר למשחקים, ההאוקס באה מבק-טו-בק אחרי הווריורס; פילדלפיה מופיעה עם חצי קבוצה, ולמעשה רק הקליפרס נגד פורטלנד זה משחק בין שתי מנצחות הרוכבות על היי. אינדיאני, בתור בעל האתר אני מעוניין לדעת קצת יותר על האנשים שעוזרים לי לעשות אותו כל כך מיוחד. אז בהזדמנות, כתוב לי מעט פרטים אישיים עליך – כולל שמך – ושלח לי ל-
meless1937@gmail.com
זה רק לידע האישי שלי ונשאר אצלי ורק אצלי.

דוקטור רזי הופמן
09/11/2021 19:01:34

שתבינו למה אני אוהב אותו כל כך.
https://www.youtube.com/watch?v=9ECjRXTMxVY

etayle
etayle
09/11/2021 19:17:59

ה goat של העקבים.

דוקטור רזי הופמן
09/11/2021 20:26:02
Reply to  etayle

העז של העיזים….

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

חחחח זלאטן הזה מצחיק למדתי לאהוב אותו עם הזמן

Idan Finkelshtein
Idan Finkelshtein
10/11/2021 2:06:49

למות עליו ענק בין ענקים ! הכי אהוב עלי!
שני לאדונים 10- 7 / 7 – 10..
(בדור זה, אבל עדיין )
תענוג של שחקן ..

דוקטור רזי הופמן
10/11/2021 4:20:31

עכשיו יש גם פולני אחד שלא מפסיק לירות. צרורות על גבי צרורות….

ברוך רובין
ברוך רובין
09/11/2021 20:07:13

מרקוס מוריס איים על יוקיץ, מסתבר שאחים של יוקיץ אמרו לו במילים אחרות שהם יורידו אותו, אני באופן אישי לא הייתי מתעסק עם הסרבים.
.
:You should leave this the way it is instead of publicly threatening our brother!Your brother made a dirty play first . If you want to make a step further be sure we will be waiting for you !! Jokic Brothers

דוקטור רזי הופמן
09/11/2021 20:27:30

חחחחחח
הוא יביא את החברה מהשכונה עם הקאלאצים.
טה טה טה טה טהההההה…

Avri
Avri
09/11/2021 21:17:36

נשמע כמו ריב דבילי של אנשים עם זין ומוח קטנים במיוחד.

דוקטור רזי הופמן
10/11/2021 4:21:17
Reply to  Avri

מה אתה לחוץ?
זה נראה כמו סתם דיבורים.
חול וחול.

ברוך רובין
ברוך רובין
09/11/2021 20:32:29

סיימתי לעבור עכשיו על המשחק של מינסוטה איזה לוזרים לא יאמן גורמים לקליפרס להיראות כמו אלופה, 5 דקות אחרונות קומדיית טעויות ואיבדו ייתרון 11 הפרש שהנגרים של שמעון בשכומה היו קולעים יותר מסל אחד. מה שכן טאונס נתן שלושה מהחצי לא ידעתי יש לו כזה טווח.

דוקטור רזי הופמן
09/11/2021 20:54:09

הוא החלום הרטוב שלי בבוסטון עם טייטום ובראון. זה חתיכת קור.
קרקור.

ברוך רובין
ברוך רובין
09/11/2021 21:09:36

אולי אתה רוצה גם את דונציץ דוק? ויאניס?

דוקטור רזי הופמן
09/11/2021 21:16:55

למה לא?

ברוך רובין
ברוך רובין
09/11/2021 21:21:56

זה כמו החלומות של אוהדי גולדן סטייט ויאניס שהיו לא יקרה, יש שמועות על בן סימונס תמורת בראון

thetroll
thetroll
09/11/2021 21:56:29

ברגע שזה יקרה מבחינתי אפשר לכבות את הכפתור של הבוט באופן סופי ושיעוף מהליגה. הוא לא נראה לי עד כדי כך סתום (האמת שהוא לא נראה לי סתום בכלל) אבל אם הוא עושה את זה? קובר את בוסטון למאה הקרובה. לא מאמין לשמועות האלה יכול להיות שמפיצים את זה מפילדלפיה כדי להעלות את הערך של הנגר בטרייד.

ברוך רובין
ברוך רובין
09/11/2021 22:41:56

ברור שמפיצים מפילי כמו השטויות על לילארד, אף אחד לא מספיק מפגר בשביל לשלם את בראון על הנגר האוסטרלי

דוקטור רזי הופמן
10/11/2021 4:22:57

הסטיבוט לא סתום בכלל. לדעתי אדם חכם מאד.
מאמן טוב לשעבר ואולי גם בעתיד, אבל לא אחד שיש לו את האקסטרה….

golan
golan
09/11/2021 21:10:28

תודה רבה אינדיאני. מעולה
אני אוהב את הדיונים הפילוסופיים שלך על יופי וספורט

Avri
Avri
09/11/2021 21:14:06

סחתיין על הפריויו המשובח ועל המוזיקה המשובחת.

thetroll
thetroll
09/11/2021 21:41:13

אינדי … קודם כל המוסיקה פצצה לא שמעתי עליה בכלל . כשאני רואה בחורה יפה ששרה אני ישר חושד אבל זה באמת טוב .. דרך אגב זה ג'אז? כלומר שומעים שזה לא Am ואחר כך G יש שם שביעיות ותשיעיות ופירוקים אבל זה ג'אז?
טוב לא יודע. טוב זה בטוח לא עומר אדם.
לגבי פילי מתקשה לקבל את ההימור שלך על נצחון שלהם כשגם אמביד הצטרף לרשימת קורונה שלהם אבל לך תדע.
ולגבי קאט שהזכירו אותו בתגובות כאן אין קבוצה בליגה שלא היתה מפנטזת עליו אצלה ברוסטר . אני למשל הייתי מאפסן את פלמילי ושם אותו במקומו ואז שארלוט קונטנדרית. ככה? עם פלמילי? ספק אם תעשה פליאוף.

thetroll
thetroll
10/11/2021 0:46:06

תודה על ההמלצה היא כבר בפלייליסט בספוטייפי 🙂

סכין בגב האומה
סכין בגב האומה
09/11/2021 21:41:40

תודה רבה על הפריוויו אינדיאני. היו לי תקופות ארוכות של הימורים על טניס, ככה שאני מכיר את הכיף של הצפיה "הבודדת". היום אני כבר פחות מתעסק עם זה אבל היה כיף להיזכר

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
09/11/2021 22:48:02

שרת
התלוננת שאני לא מרים את הכפפה אז כצפוי עשיתי בדיוק מה שביקשתי מסוואגי ש. אבל שניה אחורה נביט מה הוא טען –
'מול טורנטו היה שם קטע גדול הוא הרים את בארנס באוויר מה3 שבכל שנה אחרת היה קופץ לתוכו והולך ל3 מהקו', 'פעם הוא גם היה עושה דריבל סטפבק ואז מרים את השומר באוויר וקופץ לתוכו והולך לקו התרגיל הזה בוטל בעקבות החוק החדש'
השנה אבל זה שונה כי המקרה היחיד הזה שבחרנו בקפידה תוך התעלמות מכל מקרה אחר לא משנה מה קורה בו הפך ל-
'הארדן שלנו זז הצידה ברח מהקפיצה שלו חחח ואיבד כדור'
והמסקנה המתבקשת היא שהשינויים בשיפוט משפיעים כאן על הארדן.
אז שאלתי כאמור כמה עבירות כאלה הארדן סחט עונה שעברה. התשובה מסתבר, שלא ידעתי כאשר שאלתי את השאלה(האמת ציפיתי שהתשובה תהיה 3-5), היא 0 אחד גדול ועגול. מעניין לא?
אבל בכל זאת אם כבר בדקנו אז מכל 52 המשחקים של הארדן בעונה שעברה כולל הפליאוף הוא קיבל שריקה לעבריה בעת זריקה לשלוש 17 פעמים כאשר 4 מהן בשמונת משחקי הפליאוף. זה יצא עבירה כזאת אחת לשלושה משחקים. מתוך ה17 11 הן עבירות לגטימיות ברורות ללא ספק שגם היום היו עבירות. אחת לגטימית אם כי למרות קצת סניקי(עלה לזרוק כאשר המגן שמר עליו צמוד מאוד עם הידיים). שלוש מוטלות בספק אבל הארדן לא קפץ בהן אל תוך המגן. והשתיים הנותרות היו פשוט שריקות מוטלות בספק של השופטים כאשר הארדן זרק זריקה רגילה והם שרקו על ספק מגע.
.
אבל כאן לא תם העניין. הרי הטענה היא כביכול שלהארדן קשה יותר לקלוע השנה בגלל השינויים. אבל אם נבחן את המצב כרגע הארדן בעצם זורק וקולע יותר משלוש מבעונה שעברה(3.1 מ7.7 לעומת 2.7 מ7.3). ובנשק העיקרי שלו משלוש הסטפ בק(50.5% מזריקות השלוש שלו העונה ו59.6% עונה שעברה) הוא קולע העונה ב44.2% לעומת 38.7%.
אז יכול להיות שהשינויים מפריעים לו, אבל אם כבר, השינויים במגע בחדירות לסל הם שמפריעים לו, הוא בינתיים חודר הרבה פחות וזורק הרבה פחות ל2, ובבירור שלא השינויים בתחום קפיצה אל תוך שחקנים באויר וסחיטת עבירות בזריקות לשלוש. גם אם לא הייתי אומר שהוא פורח שם, הוא בעצם מתפקד שם לא פחות טוב משנה שעברה.
אז בהתחשב בזה שאני כנראה היחיד שמוכן ללכת כאן ולראות בעיניים עצמן יותר ממספר דובדבנים שנבחרו בקפידה מתוך הטיית בחירה או מתוך רצון לשיר אג'נדה, אני מבקש לא לקשקש על מבחני עין למיניהם.
זה כפפה מספיק מורמת עבורך?

etayle
etayle
09/11/2021 23:11:53

יפה. הבעיה של הארדן היא יותר משמעותית מהשינוי של החוקים. הוא נראה ממש כבד וזז קצת יותר מהר מג'ו האריס. החדירה לא טובה (ושמה הוא באמת מקבל פחות עבירות).
לדעתי כן יש השפעה קצת של החוקים, אבל לא הייתי מאשים את החוקים החדשים. הוא פשוט בכושר רע או פצוע.

ברוך רובין
ברוך רובין
09/11/2021 23:18:15

אחלה תגובה תודה. הארדן השנה מתקשה מאוד בחדירה כמו שציינת.
הקפיצות מ3 על מגנים אף פעם לא החלק העיקרי שלו בסחיטת עבירות (קרי סחט הכי הרבה עבירות כאלה עונה שעברה וזה גם כמות נמוכה מאוד של 25). אצל הארדן הסחיטת עבירות התבטאה ביצירת מגע בחדירה (בעיקר שהוא מרים את הידיים למעלה) בדומה לילארד או נעילת עקרב.
.
אתמול היו שני עבירות כאלה בטוטל, הראשונה ברבע הראשון דקה 4:58 שהוא נעל ללונזו בול את היד וקיבל עבירת תוקף, והשנייה ברבע השני דקה 5:54.
.
לגבי הארדן רואים שהוא מתאושש מהפציעה, הצעד הראשון שלו והשינוי כיוון של השליטה בגוף הרבה יותר איטייום מהשנה שעברה, אפשר לראות שהוא גם נכנס הרבה פחות לצבע). לכן לשפוט אותו זה עדיין נורא מוקדם, עם זאת החוקים החדשים לוקחים לו 2-4 פושיזון במשחק שנגמרים בהחטאה או איבוד.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

מה לא היו ראית את הארדן בשנים האחרונות ברוך? מה אתה מאמין לסטט שלו

ברוך רובין
ברוך רובין
10/11/2021 6:30:32

זב שזה לא היה, אלא שהוא השתמש בזה רק בכמות נמוכה ( בתקופה ביוסטון הוא היה משתמש בזה הרבה)

גיא רוזן
10/11/2021 6:40:31

הארדן שהגיע בשנה שעברה בעודף משקל ברור לעונה,
שסבל מפציעות קונדישנינג קלאסית,
שמעולם לא דאג לתחזק את גופו בגרות בין עונה לעונה –
נראה כמו מי שאיבד צעד. הסיומת, שינויי הגיוון בתנועה, היכולת לנצל את כל מה שהצגן נותן בשביל להשיג נק' באחוזים מצוינים,
כל אלו לא שם.
אולי הוא ישתפר כעל שהעונה תתקדם.
לי יש את התחושה שאת הארדן ה-mvp כבר לא נראה על הפרקט.
השאלה היא כמה הארדן כן נראה.
עד כה ה.חושה היא "לא מספיק".

shadow
shadow
10/11/2021 2:57:18

טייריס מקסי מגביר את הבעיות הנפשיות של סימונס.

Smiley
10/11/2021 3:00:54
Reply to  shadow

להפך… גורם לו להחלים מהר יותר

shadow
shadow
10/11/2021 3:41:52
Reply to  Smiley

ממה שיש לו הוא כבר כנראה לא יחלים

עומר בקאל
10/11/2021 3:05:05

ניאנג גאנג!!

עומר בקאל
10/11/2021 3:06:19

פילדלפיה עולים עם שחקן חמישייה אחד (דני גרין) ועדיין מקבלים כל כך הרבה תרומה מהספסל. הקבוצה הזאת יודעת לזרוק מחוץ לקשת

עומר בקאל
10/11/2021 3:09:04

בעצם גם מקסי נכנס לחמישייה העונה

דוקטור רזי הופמן
10/11/2021 4:38:12

אולי בכל זאת יש בדוק ריברס כדורסל?
מעניין

shadow
shadow
10/11/2021 3:42:39

עם כל הכבוד למאמץ של פילי לא נראה שהם ינצחו את זה

דוקטור רזי הופמן
10/11/2021 4:23:48

איפה שימון נעלם?
טה טה טםםםם

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

פה רואה את הזבל של ההוקס מושפלים שוב

אשך טמיר המקורי
10/11/2021 5:38:18

מישהו יכול להסביר לי איך קבוצות עדיין נותנות לווייטסייד חוזה?

אשך טמיר המקורי
10/11/2021 5:47:40

דריסת הניצים

shadow
shadow
10/11/2021 5:49:12

נראה לי שדיי ברור שמשהו השתבש לך בתוכניות כשסולומון היל עולה אצלך בחמישיה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

דלון רייט הוא זבל לא נורמלי מאיפה הביאו את הדביל הזה ומה הקשר שלו לnba? הוא לא יכול לעבור קונוס ואין לו קליעה מה יש לעשות איתו?

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

קאפלה יכול להחליף את תון מייקר ואנתוני בנט בירושלים

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

למה דלון רייט במגרש? הבחור בקושי רץ להעביר חצי מרוב שהוא איטי ושובר את הקרש שזורק בלית ברירה 😂😂 לא בענף הנכון רדיש אם מגיע אליו כדור זה נזרק מיד לסל לפחות הוא שם כמה שלשות עכשיו. קאפלה ודלון רייט יחד זה אסון הכי מצחיק שהם ניסו חעשות פיק אנד רול חחחח נתקע ישר

TRIP
TRIP
10/11/2021 5:57:19

להוקס משעמם אז הם מפסידים משחקים

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  TRIP

😂😂😂

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

שגון קולינס פוגש פיזיות הוא בורח כמו בחורה חחח

אשך טמיר המקורי
10/11/2021 6:09:11

תראו את טריי האשפה הזאת עומד בלוגו כל ההתקפה ומשאיר את חבריו לשחק 4 על 5
ככה נראית אשפה אורגנית חברים

ברוך רובין
ברוך רובין
10/11/2021 6:29:12

אטלנטה זה נמושה, פליקאנס ודטרויט זה שניים מה נצחונות שלה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

ממש נמושה ההגנה זה קליר פאת כולם שם רכות מלטפת

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

הוא מרווח את המשחק על הלוגו מה יהיה בפנים

אשך טמיר המקורי
10/11/2021 6:50:03

אז שירווח כבר בחצי שלו, מי צריך אותו בכלל

ברוך רובין
ברוך רובין
10/11/2021 6:54:56

הוא ממש לא מרווח על הלוגו אלא משאיר את הקבוצה 4 מול 5, ה20 אחוז שלו מהלוגו זה ממש לא לרווח את המשחק. הבעיה של אטלנטה זה לא חוסר בכשרון מול הגדולות אלא המאמן מקמיילן.
.
לתת לעכברוש לכדרר למוות שהשאר סטטים זה לא כדורסל מנצח, הבנתי האנטר בבית חולים אחרי מה שקרי עשה לו אתמול בלילה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

יש להם חתיכת חוסר כשרון מול הגדולות

TRIP
TRIP
10/11/2021 6:14:45

אף פעם לא הבנתי במה קאפלה טוב

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  TRIP

בלנגר

גיא רוזן
10/11/2021 6:32:48

לראות אל לילארד וג'ורג' משחקים רגע אחרי יאנג ומיצ'ל,
ולהבין שהעונה הטופ 5 של שחקני הליגה הוא הברור ביותר מזה הרבה זמן.
יוקיץ', יאניס, באטלר, דוראנט, קרי (לא בסדר כלשהו).
כל השאר (כולל לוקה, לברון, דייויס, אמביד), הם, ובכן, כל השאר.
.
* התבוננות שסובלת משעמום בוקר ומדגם קטן מדי בן 10 משחקים בלבד…

אשך טמיר המקורי
10/11/2021 6:35:23

אין מצב שבאטלר בטופ 5, גם אמא שלו לא שמה אותו שם

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

הוא בטופ 5 של המירוץ לmvp אני מסכים עם גיישון לגבי כל ה5 שהוא ציין למרות שלדונובן מיצל

ברוך רובין
ברוך רובין
10/11/2021 6:50:45

דונבון מיצל לא מתקרב לכל החמישה האלה בסטטיסטיקה, באטלר מציג את הכדורסל הטוב בקריירה בפער ומשחק בקליאבר של MVP . השאלה עד כמה זה יימשך, באטלר זה שחקן שבכל הקריירה שלו לא התקרב למחוזות של ה55% אפקטיבי.
.
מיאמי מתחילה לאבד גובה וליד משחקים שהם נראים בלתי עצירים יש משחקים שיש להם ירידות מתח חדות כמו מול בוסטון ודנבר, לי לפחות נוצרה ההרגשה שמיאמי הציגו את יכולת השיא שלהם בעוד שאר הקבוצות עדיין מתחממות ומתרגלות לעונה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

דיברנו על כרגע ברוך נכון לעכשיו. מיצל קולע יותר מיוקיץ… ויוטה במאזן טוב יותר לכן נתון לויכוח

ברוך רובין
ברוך רובין
10/11/2021 7:32:44

אתה יודע שהבדל במספר הנקודות זה שמיצל קולע 0.4 נקודות יותר, יוקיץ קולע אבל באפקטיביות גבוהה הרבה יותר (16.5% לטובת יוקיץ שקולע באחוז אפקטיבי לא הגיוני של 65.8 מתוכם 40% מ3 לעומת 49 אחוז אפקטיבי של מיצל.) אני לא מדבר בכלל על שאר הנתונים כמו הPER WS… הבדלים עצומים ביכולת והפרש במאזן (1.5 משחקים) לטובת יוטה לא באמת משנה משהו, מיצל שחקן מצויין אבל הוא לא מציג יכולת של MVP או משהו שקרוב לזה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

הצפייה בפורטלנד והקליפרס קשה