לברון מספר 1 – האישיות החיובית ביותר ב-NBA! / מנחם לס

לברון ג'יימס – האישיות החיובית ביותר ב-NBA!

המלך (הישן) מת! יחי המלך (החדש)!

מי שחזה בוויקאנד האול סטאר בניו אורלינס ומי שראה והקשיב לראיון שלו הערב עם סטיב סמית' ב-NBA.TV,  גילה לברון ג'יימס חדש לחלוטין.

עניו.

צנוע.

מתחשב.

שמח לתת את הבמה למישהו אחר.

הדבר החשוב, המהנה, והמספק ביותר עבורו בכל הוויקאנד היה הביקור הבלתי מתוקשר לחלוטין בגרטנה – שכונה קשה, מוכת יום, פרבר דרומי של העיר. עשרות ילדים שחורים הקיפו אותו ב-'בויז אנד גירלז קלאב', בניין שהוא בנה להם עם מגרש כדורסל,  חדר משחקים, חדר מלאכה, חדר אומנות, וחדר מחשבים. הוא הגיע להשיק את הבניין שהוא תיכנן וכמובן שילם עבורו כמתנה לילדי הגיטו.

הוא הגיע עם משאית מלאה מתנות וממתקים לילדים וילדות של השכונה. רק שלט קטן בצד הבניין מזכיר את שמו של לברון ג'יימס כתורם להקמת הבניין והאחראי הבלעדי להקמתו.

לא תקראו זאת בשום מקום כי לברון החליט למפרע לעשות זאת ללא טיווי ומדיה.

איך אני יודע?  אני הייתי באטלנטה עד היום, וצפור קטנה שעובדת באטלנטה האוקס סיפרה לי.

אין תמונות בעתונים, אין צילומי טיווי, ואפילו אתרי האינטרנט לא ידעו על כך (עכשיו כולם יודעים).

מסתבר שרק שלושה ימים אחרי המעשה הדבר התגלה לעתון 'פליין דילר' של קליבלנד, מאוחר מדי עבור תמונות, ראיונות, או הצהרות.

איזה הבדל מ-"THE DECISION". הבנאדם עשה סיבוב של 180 מעלות בחייו, והפך לא רק לשחקן הטוב ביותר ב-NBA אלא גם לתורם מס' 1 (על זה כבר כתבתי!), ולשחקן העניו והחביב ביותר מכולם, וכל הקנאים והשונאים יכולים מצידי לקפוץ לבריכה מלאה של צואה רכה.

כשנודע לאחר המעשה על התרומה לבניין ל-'בויז אנד גירלז' – אותו ארגון שאליו הלך בזמנו הכסף על תכנית "ההחלטה" , מעשה מאד חיובי שהפך למכה לתדמיתו והוא נשאל על כך הוא הגיב: "עברתי הרבה בשנים האחרונות והדבר החשוב ביותר עבורי היום הוא להבדיל בין דברים חשובים ללא חשובים. לעזור ל-'בויז אנד גירלז' הוא דבר חשוב מאד עבורי. אחד החשובים ביותר!"  הוא המשיך: "לי ישנם שני בנים משלי. אשתי ואני עושים הכל 'NOT TO SPOIL THEM' ואני רואה את האושר בעיניהם כשמשהו חשוב וטוב קורה להם. אני רוצה שכל הילדים בעולם ירגישו כך, ואני מקדיש הרבה מזמני וכספי לעשות מה שאני יכול שזה יקרה. זו הפכה למטרה חשובה בחיי!".

לפני שכל החכמולוגים הציניים באתר יקפצו עליו ויעליבו אותו, שיחשבו מה הם עשו אי פעם בחייהם עבור ילדי עוני. האם תרמו יום התנדבות אחד?  האם תרמו מתנות חנוכה לילדים שלא מקבלים מתנות? אז שיספרו עד עשר ויחשבו לפני שהם מתחילים לירות תגובות.

לברון הפך לאדם אחר לחלוטין מאשר היה לפני כמה שנים. הריהביליטציה מהיום העצוב של 'ההחלטה' נראית בכל דבר, כולל משחקו. מי שחזה באול סטאר ביום ראשון חזה בלברון כחלק מחבורת המזרח ללא כל אנרגיה מיוחדת לסיים כ-MVP. הוא סתם שיחק לתרום, להיות חלק מהחבורה, ולעזור לנצח את המערב – דבר שהפך להרגל אצלו. דווקא שחקנים ככרמלו אנטוני וקווין דוראנט היו החזירים הגדולים ששיחקו עבור עצמם יותר מאשר עבור קבוצתם. לברון? רק היי-פייבס עם כל שחקן, צ'ירלידר על הספסל, והאנרגיה החיובית של כל הקבוצה.

בראיון שנתן ל-NBA TV הוא מודה שרק מזל גדול הציל אותו במשחק הששי נגד סאן אנטוניו, משחק בו הוא פישל בגדול. הוא מודה: "אילו הפסדנו, האשמה היתה בי. ריי אלן הציל אותי מ-DEEP SHIT!".

ביום ששי לברון – שהופיע לאחרונה בשער של GQ – נתן מסיבה שידובר בה שנים אליה הוזמנו כל המי ומי בכדורסל, אומנות, שירה, ופוליטיקה, אך תמיד תמיד האורחים החשובים ביותר הם חבריו הטובים מהעממי והתיכון באקרון, אוהיו, שהוא נשאר נאמן אליהם עד היום, וכולם מעורבים היום בעסקיו. ומי שחושב שהקרב על ה-MVP עם דוראנט גרם לחימום היחסים בין השניים, דוראנט היה אחד מהאורחים החשובים.

בראיון ל-NBA.TV הוא אמר: "ככל שהשנים עוברות אני יודע שעל הפארקט ומהפארקט השגתי את מה שיש לי, ואני יודע שגם משחק הכדורסל שלי עדיין לא ניגמר. אבל אני מרגיש בעצמותי שישנם לי דברים חשובים הרבה יותר לעשות מחוץ לפארקט. אני רוצה לעשות את כל מה שניתן לעשות כדי שגם לאחרים יהיה חלק מהטוב שיש לי, ולזה אקדיש את חיי אחרי הכדורסל".

אני לא שמעתי אף פעם אף שחקן אחר מדבר ככה.

ובקשר למאונט רשמור?

"אם לא הייתי אומר שברצוני להיות שם יום אחד, הייתי משקר. כל שחקן ברמה גבוהה חייב לשאוף לסיים שם במרומי ההר".

אגב, וזה לא שייך למאמר, קובי בחר את 'הר רשמור' שלו: מייקל, מג'יק, בירד, וביל ראסל. הר רשמור שלי הוא מייקל,לארי, מג'יק, וקרים. רק בגלל שביל ראסל שייך לתקופת כדורסל אחרת. אם היה הר רשמור שני, ארבעת הפרצופים בו היו צ'מברליין, ביל ראסל, אוסקאר רוברטסון, וטים דאנקן.  הר רשמור שלישי? קובי, לברון, אולג'ואן, וד"ר ג'יי.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 49 תגובות

  1. פשוט מלך ותמכתי בו גם במעבר הסנציוני ואמשיך לתמוך בו
    מקווה שיום אחד יהפוך לנשיא או לפחות לסנטור.
    לגבי קובי, גם הוא מלך או לפחות נסיך. לשים את ביל ולארי בפסגה זו גאווה בוסטונאית:)

  2. גם קובי השתנה, גם אם בגיל יותר מאוחר.
    מייקל לא השתנה.
    תמיד אפשר לומר שזה יח"צ אבל אם הוא השתנה באמת אני שמח בשבילו ובשביל העולם. יש לו שם מספיק גדול כדי לעשות שינויים.
    עדיין, היכולת הפנומנאלית שלו על המגרש לא מאפשרת לי לאהוד אותו, גם אם אני אוהב אותו 🙂

  3. לפני הכל בוא נגיד שכל מי שתורם ולא משנה מה הסיבות הוא מבורך וכל הכבוד לו(בלי שום ציניות) עכשיו לצורך העניין מנחם אני מבין שהרבה שנים אתה לא בארץ אז אני יזכיר לך שיש מה שנקרא מתן בסתר וזה אומר שאף אחד לא יודע שתרמת משום מה אם יניב מפתח תקווה יודע שלברון הביא משאית ותרם להם אז זה לא עונה להגדרה של מתן בסתר.ללברון יש מערכת יחצנים מעולה שעובדים שם לא יודע כמה אנשים והם פשוט ממזערים נזקים לכל השטיות שהוא פולט,הראיון הזה פשוט הוא אמר מילה במילה מה שאמרו לו להגיד בשביל שאנשים יגידו וואו איזה שינוי ואיזה בן אדם טוב.ושים לב שלפי מה שאתה אומר לגבי הר ראשומר אז פתאום זה"כל שחקן שואף להגיע לשם" לעומת הראיון (שבו אף אחד לא אמר לו מה להגיד)הוא אמר שזה לא שהוא שואף אלא השאלה את מי יורידו מההר בשבילו,יש הבדל בדברים.
    לסיכום מנחם זה בכלל לא מעניין איזה בן אדם הוא לעולם לא נוכל לדעת כי הוא מוקף בכל כך הרבה אנשים,אתה תדע מה זה המותג לברון אבל לא מי האיש

  4. בהר שלי יהיו מייקל וקארים בודאות בהר (קארים יותר גדול מוילט וראסל, הוא שיחק נגד גדולי הסנטרים של הליגה במשך 20 שנה, ולא נגד חבורת גמדים שיש רק אחד בכל הליגה בגודל שלו), גם מג'יק, ואני מתלבט בין בירד, דאנקן (4 אליפויות) וסטוקטון. כאשר לברון יקח עוד 2-3 אליפויות הוא יוכל להכנס. הייתי מכניס את שאקיל במקום האקים בהר השלישי שלך.

    1. אוהוו נכנסת לתחום מסוכן רועי, אולג׳ואן לפני שאקיל ומכונת יחסי הציבור שלו… שאקיל לא שיחק מול אף סנטר דומיננטי הוא היה כמו גוליבר בארץ הגמדים

  5. מנחם – אני רק מקווה בשבילך שלברון מפעיל ווינקרים לפני שהוא עוצר, אחרת הפרצוף שלך עלול פשוט להיבלע בתוך הישבן שלו…

    הכי חיובי my ass

  6. הטעות היחידה של לברון בקרירה הייתה בסך הכל הדרך שבה הוא עזב , זכותו לעזוב לקבוצה עם סיכוי טוב יותר לאליפות אבל איך שהוא עשה את זה היה מגעיל ..
    לפי דעתי הוא פספוס היו צריכים לשחק איתו בתור רכז כמו מגיק ככה הוא היה מנצל הכי טוב את כל הנתונים שלו

  7. ללא ספק השחקן שהכי קל לשנוא
    אטיטוד ?
    חגג את הסל נגד גולדן סטייט כאילו הציל את העולם.
    מקווה שבספירה שלו( 5 6 7 ) תעצר
    מה שיכול להיות שינוי מרענן שיחתום בלייקרס
    אם בלעתי את פאו גאסול נחייה גם עם לה ברון
    בשורה תחתונה דוראנט 20 דרגות מעליו באישיותו

    1. מידן ברור שהוא יחגוג בתור שחקן שלמרות כל הדומיננטיות שלו בורח מהכדור שמגיע המאני טיים אז בשבילו לקלוע סל בשניה האחרונה זה טירוף חושים.ואני בניגוד אלייך מעדיף להמשיך לחיות במדבר מאשר שלברון יגיע אלינו

  8. מנחם כשאתה כותב פוסטים שכל המטרה שלהם לעצבן את הקוראים אתה חייב לסמן אותם באיזה סימון .
    לעניינינו – מידת החיבה שלך את לברון ברמה האישית מראה כמה אתה מנותק ולא מעורה באמת בליגה הזאת

  9. חייב הסבר למה רוב השונאים של לברון הם אוהדי הלייקרס, קודם כול אני אוהד של השחקן הזה אני לא אשקר אבל השנאה הזו לא ברורה לי.
    לברון פעם אחת לא נפגש עם הלייקרס וקובי בפלייאוף ,כול השנאה הזאת היא רק בגלל ההשוואות בניהם?? גם אם יש לי דעה מי הטוב מבניהם זה לרגע לא מוריד מגדולתו של קובי,שהוא בעיני אחד הגדולים שהמשחק ראה וחיזיתי בלייקרס כול כך הרבה פעמים בהמהלך הקרירה שלו רק בגללו.

    אגב עם כבר מדברים על אישיות ועל שינוי באישיות, קובי בשנים האחרונות וגם באולסטאר האחרון זה בלט,משדר משהו הרבה יותר בוגר ורגוע וזה גורם גם לחשוב על הפרישה שמתקרבת,עצוב.
    גם אם אני לא אוהד שלו אין הרבה שחקנים שיוצרים עניין כמוהו,דוראט אגב עד הקפיצה הזאת שהוא הביא מאז שווסטברוק נפצע די שעמם אותי ואין לי מושג למה ,הייתי רואה משחקים של התנאדר בעיקר בגלל ראסל.

    1. אני לא יודע להגיד לך על אוהדי הלייקרס השוניםףאני יכול לענות לך שוב רק לגבי.אצלי זה בכלל לא קשור לא ללייקרס ולא לקובי.אצלי זה פשוט התחיל מהביטוי כגודל הציפייה כך גודל האכזבה.כתבתי את זה כבר כמה וכמה פעמיים שלברון הגיע לליגה החזקתי ממנו חבל על הזמן ובאמת חשבתי שאם יש מישהו שיכול להיות בסוף הקריירה יותר גדול מג'ורדן זה הוא,ואז הוא הלך ובחר קיצור דרך בשביל הגדולה ומבחינתי זה הייתה אחת האכזבות הגדולות ביותר שלי בליגה ומאז אני פשוט לא רוצה שיצליח זה הכל.
      דרך אגב אני ממש אבל ממש לא שונא אותו אני פשוט רוצה שהוא לא יצליח יש הבדל(כמובן שההתנהגות שלו אחרי המעבר בכלל תרמה לכך שאני רוצה שהוא לא יצליח)

      1. זה חתיכת בולשיט, לא היה לו שום אפשרות להצליח בקליבלנד, קבוצה משוק קטן, שרק ביכולת עילאית הוא הצליח להביא אותם לגמר.

        החלטה מצויינת, הדרך לא הייתה משהו, אתה נשארת תקוע, עם ההחלטה מלפני שלוש שנים..

        1. קודם כל זכותי להיות תקוע איפשהו שאני רוצה,אתה לא יכול להגיד לי שבגלל משהו שקרה לפני 3 שנים אז זה בעבר ועכשיו תאהב אותו.דבר שני אני לא מדבר על העזיבה של קליבלנד שגם לדעתי זה בולשיט כי הוא היה זוכה באליפות גם עם קליבלנד.אני מדבר על כך שהוא בחר לשחק עם עוד 2 כוכבי על(וכן בוש באותה נקודה נחשב כוכב על) בשביל לזכות באליפות וכן נכון עשואת זה לפניו אבל כמו שכבר כתבתי כגודל הציפייה כך גודל האכזבה,ממנו ציפיתי שיעשה את זה בדרך הקשה וכמו שצריך ללא קיצורי דרך זה הכל.מבחינתך אני תקוע מבחינתי ברגע שהוא עשה את זה אז הוא איבד את הלגטימיות להיות הגדול ביותר ואני לא רוצה שהוא יצליח זה כל התורה

    2. איך הגעת למסקנה שרוב "השונאים של לברון הם אוהדי לייקרס"?

      אולי אתה כמו מנחם חושב ש99 אחוז מהקוראים שלו הם אוהדי לייקרס?

      1. זאת ההרגשה שאני מקבל גם מפורומים וגם מהחיים האמיתים(כולל אחות אוהדת לייקרס :\ ).
        אין ספק שהמעבר התבצע בצורה מכוערת,ואם הוא היה זוכה עם קליבלנד זה היה הופך את זה לעוד יותר מיוחד אבל, איך אמורים לזכות באליפות עם מועדון כושל כזה תחת מייק בראון נראה לי מהשנה השנייה או השלישית שלו.
        תאר לך שהוא היה מגיע לקבוצה כמו סאן אנטוניו עם מאמן כמו פופוביץ',אני בטוח שהוא לא היה עוזב מהר דבר כזה ואפשר רק לדמיין איך הקריירה שלו הייתה מתפתחת.

    3. אני אוהד שיקאגו בכלל, ועדיין מאוד לא אוהב את לברון.
      אי אפשר להגיד שונא, כי הוא לא עשה לי שום דבר שמצדיק שנאה.
      אבל אני בהחלט לא אוהב אותו.
      יש כל כך הרבה דברים, שמיותר לפרט… שאתה מעריץ מישהו אתה מתעלם ממגרעותיו (לדוגמא אצלי ג'ורדן) שאתה לא אוהב מישהו כל דבר שהוא עושה רק מוסיף על זה.

      ספציפית לברון, קודם כל אני לא אוהב את הסגנון משחק שלו, זה קצת השתנה עכשיו, אבל הוא תמיד נראה לי כמו קרנף, שרץ מועך כל מה שבדרכו, מגיע לטבעת וקולע. אם עוצרים אותו, אז זה תמיד יגמר בשריקה על פאול דימיוני כלשהו. המשחק שלו פשוט לא יפה, תשווה את זה לג'ורדן או לדוראנט זה עולם אחר לגמרי, איזה קלאסה.

      חוץ מזה כל הטקסים השחצניים שלו גם כן, משגעים, קורא לעצמו המלך מגיל 18, מפזר טלק במשחקים, מחליט לאיזה קבוצה הוא עובר בשידור חי ב ESPN, זה בן אדם חיובי? נו באמת…

  10. שוב פוסט מעולה, בכלל נראה שהוא היחיד שם שדעתן מספיק לומר דברים.

    דוראנט, ביכולת עילאית, וגם הוא יוכל להיות שם על ההר בעתיד הרחוק. אבל מבחינת ההתבגרות כאדם, הוא נראה כמו ילד של לברון.

    1. בעוד 15 שנה? אתה חושב שהוא ישחק עוד 15 שנה??

      תתן לי להגיד לך משהו, את ג'ורדן הוא לא יעבור לעולם.

      הוא פישל כבר מספיק והוכיח כמה הוא פחדן כדי לרדת מההשוואה הזאת.

  11. שימו לב, יש מצב שבעוד 15 שנים, ככה ייראה ההר.

    לברון : עם עוד כמה תארים הוא יהיה כבר הגדול מכולם

    מייקל \ מג'יק :

    דוראנט : הוא יהיה כזאת מפלצת שלא יהיה אפשר להתעלם ממנו

    ביל ראסל : 11 טבעות. וכי הוא הכדוסלן השחור האלטימטיבי, שפתח את הדלת לכולם.

  12. בואו אני אגיד לכם דבר כזה,

    ביום שלברון ג'יימס יעבור ל LA כל הצקצקנים כאן למינהם ילבשו וירכשו את הג'רסי שלו ויהללו אותו בכל הזדמנות אפשרית, במיוחד הזיין שכל הזה יניב שמנסה למכור לנו לוקשים שחלפו מהעולם כבר לפני שנתיים.

    1. אני מתחייב לך קבל עם ועדה(אני מקווה שאתה יודע מה הכוונה כי לפי השפה שלך אני לא בטוח) שאני בחיים לא יאהב את לברון גם אם הוא יעבור ללייקרס ואני לא מנסה למכור שום לוקשים לאף אחד זכותך להגיד שלברון הוא בן אדם מדהים וכדורסלן שלא ראינו מעולם,זכותי לא לחשוב ככה,אני לא מנסהלשכנע אף אחד להפסיק לאהוב אותו,פשוט עניתי לS למה אני לא רוצה שהוא יצליח זה הכל.מבחינתי להיות הגדול מכולם אומר שלא משנה את מי אתה אוהב אתה יודע שהשניהוא הכי גדול.אליל נעורי הוא מג'יק אבל השחקן הכי גדול זה גורדן ועל זה אין עוררין.על יקירך תמיד תהיה כוכבית חלק כמוך יגידו שזה לא מעניין בכללוחלק כמוני יגידו שבגלל שאין קונצזוס אז הוא לא יכול להיות הגדול מכולם.
      ודרך אגב מאז אותו מעבר למיאמי הוא רק ממשיך ומתנהג בצורה שרק גורמת לי להמשיך לא לאהוב אותו(כבוד ליריבים,כבוד לשחקני עבר,קינאה,בכיינות)

  13. הוא נראה לי נרקסיסט ברמות עצומות, אבל כל הגדולים באמת הם כאלה. מדהים כמה ההצהרות שלו מחוץ למגרש שונות מהמשחק שלו שהוא הכי פחות אנוכי מכל הגדולים.
    גם מג׳יק היה מאוהב בעצמו ברמות קשות פשוט החיוך שלו היה ממיס לבבות והחיוך של לברון שובר מראות.
    זה רק מראה כמה כולנו שטחיים

  14. ד"ר , אתה אורגינל ?
    מומי היה בטוח שלה ברון הוא לא יותר מגוש קקה
    הוא לא בא למומי טוב בעין
    מומי לא מבין את כל הדיבורים פיפי קקי השוואות של לה ברון לקובי
    מאז מג'יק נגד בירד לה היה בליגה דו קרב נורמלי מומי מזמין אותך לאחד על אחד שלא היה מזמן
    מומי מג'יק נגד מנחם הפרופסור בירד

    הר ראשמור של מומי – מג'יק ,מרלין מונרו, אנה ניקול סמית' , ג'ינה ג'יימסון
    זה לא הר זה רכבת הרים מומי היה פותח אתר סקי במדרון

  15. אני אישית לא אוהב אותו מסיבה אחת הוא גס בצורת המשחק שלו ובהתנהגות שלו זה הכל.
    זה לא שאני לא מעריך אותו כאתלט עליון שבמקרה משחק כדורסל ספןרט שאתלטיות (כיום ב NBA) וגובה נכון הם כמעט כל מה שצריך.

  16. אלי, לא מספיק להיות אתלט בשביל לעשות מה שהוא עושה. הוא קולע מאוד מדוייק, הוא רואה את המשחק ורואה שחקנים אחרים ויודע למסור, כנ"ל במיקום לריבאונדים. הוא מגן מצוין, וקורא מראש מה אחרים עושים וככה גונב כדורים ומשנה התקפות. ז"א מלבד האתלטיות המיוחדת יש לו הבנה מעולה של המשחק וחוש נכון.

    1. ברור, אבל ברמה הזאת לדעתי יש עוד הרבה שהם לא כוכבים,
      מה שאני אומר זה שהדבר שמבדיל אותו מהשאר כיום זה האתלטיות והכח שלו, מה שאתה לא יכול לומר על מג'יק ובירד בזמנם ועל ג'ורדן בזמנו ועל קובי בזמנו מה שהבדיל אותם בתקופתם להיות הטובים ביותר זה "הכשרון הכדורסלני" פלוס עוד כמה מעלות נלוות

  17. מומי, הרסת אותי:
    "הר ראשמור של מומי – מג'יק ,מרלין מונרו, אנה ניקול סמית' , ג'ינה ג'יימסון"

    לגבי מנחם, חלק מהקוראים פיספס את המסר:
    —————————————————–
    הוא טוען שלברון ה ש ת נ ה בתקופה האחרונה. יותר משפחתי. יותר תורם.
    עיזבו רגע את ה – Decision.
    ברור שהסגנון שלו לא קלאסה כמו דוראנט, אבל לא על זה נכתב הפוסט !

  18. אל זה היה בסתר אז כנראה שאנחנו לא הייני יודעים את זה ואיכשהוא כבר כולם יודעים … חחחחחח ממש בסתר.
    אם הייתי מרוויח בשנה 50+ מיליון דולר אז גם אני הייתי תורם ובלי שכולם ידעו אף פעם ולא אחרי 3 ימים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט