מה אמר אדם סילבר על טנקינג / מנחם לס

 

(העונה לא תהיה כל כותרת כזאת בשער הראשי של ספורטס אילוסטרייטד המודיעה לעולם "מילווקי זכתה בג'בארי פרקר" (או בויגינס, או בג'ואל אימביד, או במרקוס סמארט)

 

**********************

הנה מה שאמר אדם סילבר הקומישיונר החדש של ה-NBA כשדיבר אל העתונאים במסיבת עתונאים מיוחדת באול סטאר. אני "הייתי" במסיבה עם ה-LEAGUE PASS שלי כ-INSIDER וקבלתי הכל ב-NBA DAILY TO INSIDERS.

הוא פתח בנאום קצר, ואז ענה לשאלות.

 

אז ראשית, הנה המסר שלו לכל הנגרים באתר מאשדוד, ספרי הנשים מטבריה, פקידי קופת חולים מיקנעם, והדדים למיניהם רפי-הידע-פלוס-מינוס המשחקים אותה כידענים גדולים בסגנון הכתיבה המתנשא, זחוח, משתחצן, מסתלסל ומתייהר שלהם:

 

THERE IS NO EVIDENCE WHATSOEVER OF ANY TANKING BY ANY TEAM IN THE NBA THIS SEASON OR IN PRIOR SEASONS".

"IF THERE WERE THE NBA WOULD HAVE BEEN AWARE OF IT AND THE LEAGUE IS NOT AWARE OF ANY SUCH THING”

זאת היתה רק ההתחלה. אז בא ההסבר בשאלות ותשובות כשכל הסברו על עניין הטנקינג הוא לא דומה לשלי – – הוא בדיוק כפי שאני הסברתי כאן. אז עכשיו ישנה לכם ברירה: להיות במחנה של הקומיסיונר של ה-NBA שאני שייך אליו, או להצטרף לעדר הצאן המלכך עשב בגליל התחתון עם הרועה K-700, ועוזרו – סגן הרועה – דדי.

הנה כמה מהנקודות העיקריות שהובאו אחרי הפתיחה שלו:

1. הוא פתח את הדיון בעניין טנקינג כשאמר ש-"היום, בעידן הסושיאל מדיה, אין דבר גדול שנעשה  בליגה – כמו SO CALLED TANKING – שלא הופך ל-COMMON KNOWLEDGE (אני  מצטט את המילים האנגליות שהשתמש בהן). כל דבר שנעשה הופך לידוע ומובן לכולם.

2. מה היא ההגדרה של 'טנקינג'? "טנקינג היא המילה המשומשת לתאר החלשת קבוצה בכוונה תחילה על מנת לזכות בבחירת דראפט שתשנה את פני הקבוצה ותהפוך אותה בברור לקבוצה טובה יותר".

3. "מי עושה 'טנקינג'? קבוצות בתחתית הטבלה המקוות לזכות בסופר-שחקן (או אם קיים יותר משחקן אחד) בעל יכולת כזאת מיוחדת שהוא יביא שינוי חיובי ברור לקבוצה".

4. "הפעמים היחידות הזכורות לי היו ב-1985 כשבעשרת המשחקים האחרונים של העונה קבוצות כמו הניקס 'לא עשו הכל כדי לנצח' כי העיר כולה קיוותה להשיג את פטריק יואינג בדראפט. הייתי צעיר בהניו יורק אז ואני זוכר כיצד כל העיר פרצה בצהלה כשניו יורק זכתה בכדור הפינג פונג מספר אחד. המקרה הבא היה לברון. אפילו עם מייקל ג'ורדן לא היה דבר כזה כמו לברון. המקרה השלישי הזכור לי שהיה ברמה יותר נמוכה אבל היה זה גרג אודן. בכל השנים האחרות לא היה שחקן מסויים בדראפט שקבוצות היו מוכנות להחליש את עצמן עבורו".

5. "כשקבוצה כמו הסלטיקס מחליטה לעשות טרייד על שני כוכבים כמו פול פירס וקווין גארנט, ולהתחיל בנייה מחדש – זו לא הגדרה של 'טנקינג'. זוהי בנייה חדשה מהבסיס עם ידע שההתחלה החדשה תהיה קשה עם סכוי גדול לסיום הליגה באחד מהמקומות האחרונים, ולכן בחירת לוטרי".

6. "יצא כך שהעונה ישנם כמה שחקנים מצויינים בלוטרי אך אין שחקן מסויים שהוא יוצא דופן עד כדי כך שקבוצה מסויימת תשנה את כל פניה על מנת לזכות בו. הקבוצות שכמה מכם מאשימים כאילו הן עושות 'טנקינג' היו מסיימות כקבוצות לוטרי כנראה בכל מקרה, אז מה הטעם ב-'טנקינג'?

7. "אין כל דבר בלתי חוקי ב-SO-CALLED TANKING. אם בעל קבוצה מוכן בראש צלול TO DIMINISH THE VALUE OF HIS PRODUCT, אז IT IS HIS BUSINESS. אני עדיין לא פגשתי בעל עסק המוכן ביודעין לפגוע בערך מוצרו, אלא אם כן ישנה תוכנית לשנות את מוצרו כך שהמוצר החדש יהיה מעולה יותר. לזה אני קורא 'הבראה', לא טנקינג. אף מנכ"ל לא החליש את קבוצתו בכוונה תחילה בקיץ של 2013 על מנת לזכות בשחקן מסויים או שחקנים מסויימים בדראפט של 2014, ואין אפילו קבוצת NBA אחת בהווה שלא מנסה הכל כדי לנצח כל משחק. ואין כל שחקן בדראפט של 2014 שהוא בברור יוצא דופן מהאחרים. למעשה ישנם שלושה, אולי ארבעה שחקנים עם סכוי להיבחר ראשונים. לכן הצהרתי בתחילת המסר שלי אליכם שלדעתי – ולמיטב ידיעתי – אין כל 'טנקינג' ב-NBA".

אין כל חדש במה שהוא אמר. אני אמרתי בדיוק אותם דברים שוב ושוב.

אלה מילותי האחרונות בנושא.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 28 תגובות

  1. לה ברון ג'יימס נעלב ממך פרופסור
    לה ברון כל כך מכוער שהוא נולד קראו לצוות הניקיון כי חשבו שאמא שלו הביאה יציקה

      1. מה מזיין הוא עם אותה בחורה מהתיכון…..

        אבל השמועות אומרות שיש אהבה שהיא לא אפלטונית בינו לבין בוש..אז לך תדע…

  2. חחחחחח מנחם אתה גדול בחיי

    מה ציפיתי שמי שעומד בראש הליגה יגיד???

    זה מזכיר לי את הראיונות של בשאר אסד ששלוש שנים היה טוען שהכל מבויים ואיש אחד לא נהרג בסוריה.
    ברגע שהמספרים הגיעו למאות אלפים הוא כבר בחר לספר שזה מליציות של אלקעידה שמתסיסות הכל.

    שורה תחתונה מה ציפית שהוא יגיד?? שהוא יודה שרבע מקבוצות הליגה לפחות תכננו את העונה שלהם לטנקינג מבעוד מועד???

    חפש את ההבדלים:
    http://www.youtube.com/watch?v=GLVYraFjDLs

    1. בסופו של דבר הוא צריך לשווק את הליגה, ואתה לא משווק את המניה שלך כשאתה מודה שיש טנקינג. זה לא מצב שאף קומיש ירצה להודות בו, לעולם.

      אתמול הוא דווקא התייחס אחרת לבעיה במסיבת העיתונאים בעמידה.

  3. לדעתי בשנות ה 2000 אין למשחק האולסטאר שום משמעות אמיתית בהקשר של מי חזק יותר מערב או מזרח.

    קחו את ניו אורלינס כדוגמא, שעם מאזן 7-14 נגד קבוצות המזרח היא קבוצת טופ 4 בטוחה שם, ואפילו את סקרמנטו, שנמצאת במקום האחרון במזרח, ואין לי ספק שאם הייתה משחקת במזרח היינו רואים את קאזינס בפלייאוף.

    אין לי בעיה להודות (נהפוך הוא, בתור אוהד אינדי אני שמח) שייתכן מאוד ושתי הקבוצות הטובות בליגה נמצאות במזרח, אבל אין מה להשוות מבחינת חוזק ועומק באופ כולל.

  4. 700! נתן גולד!
    אתם חושבים ששמו אדם מפגר להריץ ביזנס שעושה 6 מיליארד לשנה?
    אתם חושבים שהוא יגיד "אין טנגינג" וזהו, מבלי שיסביר היטב מדוע לדעתו – ולדעת אחרים ב-NBA – אין טנקינג? סתם ככה יצהיר, והוא לא ידע שיבואו חכמולוגים כגולד ויטענו "מה ציפית שיגיד?".
    הוא אמר, והסביר טוב טוב את דעתו. הרי אין כאן כל סוד. אף קבוצה לא צריכה לשלוח דו"ח לליגה מה היא עושה עם שחקניה. אם בעל הקבוצה רוצה הוא יכול למלאה ב-12 שחקנים מהודו. אז אם קבוצה עושה טנקינג זה לא סוד כזה גדול שצריכים להסתיר מסילבר.
    הוא מסביר את דעתו, וכל מה שהוא אמר, אני כבר אמרתי כאן אבל מחר (היום) אסכם זאת שוב כי הוא הדגיש דבר שאני לא הדגשתי מספיק.

    1. רק אמרתי שאין לו סיבה להודות שיש טנקינג. אם יש בעייה שיווקית בארגון מסויים (וקיום טנקינג הוא בעייה שיווקית עצומה) אתה לא מצפה מראש הארגון שיבוא בהצהרה לתקשורת ויודה בבעייה. אני בטוח שהוא הביא הסברים כי הוא רוצה לשכנע את הקהל. אבל זה לא הוכחה בעיניי שאין טנקינג. תביא לי עשר כתבי NBA שנמצאים בסוד העניינים שאומרים שאין טנקינג זה יהיה ראייה. מה שהבאת פה זה עדות לכך שאדם סילבר מודע לכך שיש בעייה כלשהיא בעניין הטנקינג, אם לא בעייה אמיתית אז לפחות תקשורתית. כי אם לא הייתה בעייה כזאת הוא בכלל לא היה מעלה את הסוגייה.

    1. זה שהוא חכם אומר שהוא כנראה יודע לבנות תירוץ הגיוני למסר השיווקי שלו. לצייר את המטרה באופן משכנע מסביב לחץ.

  5. מנחם, אני גם לא חושב שיש טנקינג אבל K-700 צודק הפעם. כל עוד אין הוכחה חותכת (הודאה של עוזר מאמן או משהו) אז ברור שהקומיש יגיד מה שהוא יגיד.
    כמו אסד על המרד.
    ויכול להיות שגם כשימצא האקדח המעשן עדיין הקומיש ימשיך בשלו.
    כמו קלינטון על מוניקה.
    ככה זה באומת התקשורת 🙂

  6. מנחם מה אם ה-gm האנונימי שהודה בתחילת העונה שהוא העמיד קבוצה לא מספיק טובה והוא "מתכנן לעתיד"? הטנקינג קיים ואי אפשר להתכחש אליו והוא ימשיך להיות קיים כל עוד ימשיכו לתגמל קבוצות גרועות..

  7. מנחם היקר
    מאז שנדבקתי לאתר, אני רואה אותך מנסה בתוקף לשכנע כי אין טנקינג, לפני שהכרתי את האתר לא ידעתי על קיום המושג הזה אבל עצם כך שהדיון חוזר שוב ושוב לסדר היום רק מוכיח שיש משהו בדבר.
    זה שהמכוער מלמעלה (אדם סילבר) מעלה את הסוגיה בראיון אישי שנערך איתו רק מחזקת את הטענה שיש טנקינג ובכך אני מסכים אם המגיבים הקודמים פה.
    בקיצור אם רצית לשכנע שאין טנקינג השתכנעתי שיש !

  8. מנחם, זה שאתה מתייחס לדבריו של סילבר כאיזה שהוא טיעון לגיטימי בנושא הזה, הופך לא רק את הדעה שלך בנושא טנקינג ללא רלוונטית, אלא גם את כל יכולת ניתוח המידע שלך כעיתונאי ללא רלוונטית.

    אם אתה באמת לא יודע לזהות אינטרסים, לא יודע דרך איזה פילטרים באיזה נושאים, צריך להקשיב לגורם מסויים, לא יודע להבדיל בין מציאות לתעמולה – אז פשוט אין לך את הכלים הבסיסיים לניתוח סיטואציות.
    אתה יכול להביא לנו את הידיעות, אבל אתה חסר את היכולת להבין את ההקשר שלהן ולנתח את המשמעות שלהן.

    קצת עצוב, אבל צריך להגיד את האמת.

  9. חבריי המלומדים אתם מבזבזים את זמנכם. דדי, אני מתפלא שאתה ממשיך להתנצח איתו. כל אחד יאמין במה שהוא רוצה וחלאס. אתם באמת חושבים שהוא יגיד "סליחה, טעות שלי"? למה להתנצח עם בנאדם שקורא לך רפה הבנה? אם הוא לא מבין שאתה מבין ויודע הוויכוח נהיה לא רלבנטי כי אין פה ויכוח אמיתי אלא התנצחות לשם התנצחות וזהו. תמשיך לכתוב ועזוב את מנחם. אין טנקינג, אף פעם לא היה, לברון הוא לא כוסית והמזרח טוב מהמערב. אה, כמעט שכחתי, אל-איי זה חור, כבר עדיף לגור בקריית מלאכי.

  10. דדי צודק.
    בערך בכיתה ג מתחילים ללמוד להעביר מילים דרך פילטרים שונים.
    לדעת לנתח טקסט על פי מקור מוצאו זה כלי חשוב.
    לדעת לזהות אינטרסים של הדובר, מאין בא, מהרצונו, מי משלם לו וכו וכו.
    רק ילד קטן לא ידע לפלטר דברים ויקח אותם כהוויתם.
    רק ילד קטן ופרופסור מבוגר

  11. אני אתעלם במופגן מנושא הטנקינג וגם לישראל אין פצצת אטום. לכאורה.
    מה שכן אפשר לראות זה שהקומיש החדש הרבה יותר קשוב מהדיקטטורה שהנחיל סטרן. יהיה קול הרבה יותר גדול לשחקנים בהתפתחות הליגה. כמי שגדל במזרח התיכון אני מזהה בעייה פוטנציאלית כשמנסים לעבור מדיקטטורה לדמוקרטיה עם חומר אנושי בעייתי שהיה רגיל לחיות בפחד. הוא יהיה חייב להפגין קשיחות לפני שיתחילו לנסות אותו כל מיני ג׳יי אר סמית׳ למיניהם

  12. Menachem, despite the fact that you are dead wrong about this issue, and despite the fact that you are bringing the worst possible person to support your claim, i still think that you are the best NBA dude one can read in hebrew. Don't mind hasrey kavod like some of your readers

  13. איזה נודניקים הטיעון הזה עובד לשני הצדדים – מי שבטוח שיש טאנקינג יפסול כל טיעון נגדי בתואנה שזה בגלל אינטרסים, וזה לא משנה מי אומר מה ולמה. הוויכוח הזה כבר יצא מכל החורים בחיי 🙂
    כולם כבר הסכימו שהכי גרוע זה קבוצה שמשקיעה בלהכנס לפליי אוף ולא מצליחה אז זה החלטה שלהם אם להשקיע ולשפר את הסגל הקיים או להפטר מנכסים ולהשיג שחקנים צעירים – זו החלטה דיי פיננסית של הבעלים כנראה וזה קיים בכול ספורט קבוצתי ואם לא מגזימים כמו לעלות רק עם מחליפים או משו כזה אז זה סביר. אז די כבר בחיית דינאק 🙂
    חוץ מיזה זה אתר אחלה, אני נכנס כל יום בהנאה רבה!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט