יומן הפועל ירושלים / איל ספיר

: זה מה שהיה לנו השבוע

ניצחון 77-70 על הפועל גלבוע/ גליל.
הניצחון אמנם נראה דחוק ע"פ התוצאה, אבל למען האמת, הוא היה התיאור המושלם של הפועל השנה: המשחק מתחיל בכמה גויאבות קלילות של אליהו. אחר כך פראחובסקי מתחיל להישען על גבוהי היריבה, לקחת כל ריבאונד התקפה שהוא רוצה ואז, לנצל את התכונה המאוד לא 'גבוהית' שלו, ולסיים בסל בצורה מאוד מאוד מאוד ( מאוד! ) לא מגושמת.

רונלד דופרי נתן שני 'טיפ אינים' יפים במהלך הרבע הראשון, ובזאת בערך הסתיימה תרומתו ברבע הראשון.
כמו בד"כ, גם הפעם הפועל אינה דרסה ברבע הראשון, אך הובילה.
הרבע השני הוא לרוב הרבע של ג'וש דאנקן, אך הפעם הוא היה חולה, והרבע היה צמוד כאשר ברייסי רייט (8 נקודות כל המשחק) היה השחקן המוביל וגם קיצ'ן שאמנם כמעט ולא קלע לאורך כל המשחק (2 נקודות בלבד) נתן יכולת התקפית טובה מאוד בדרך לערב של 10 אסיסטים ו-9 ריבאונדים.                                   ברבע השלישי ירושלים פתחה מבערים, ובעקבות יכולת הגנתית מדהימה של קיצ'ן, צבירת נקודות מרשימה של פראחובסקי (18 נקודות כל המשחק) ויותם הלפרין במופע שלשות, הפועל ברחה על מנת להכניס את הצעירים בעשר הדקות הבאות.
ובכן, הרבע הרביעי היה משעמם מאוד. פינג פונג של סל-סל החטאה-החטאה. שתי קטנות לסיום גליל הראתה סימנים של מאבק, אבל הלפרין לא נתן לזה לקבל צורה והשלים ערב חלומי נוסף, הפעם עם לא פחות מ-19 נקודות (זכרו שהלפרין משיג כמעט את כל נקודותיו מהתקפה עומדת).

מסקנתי העיקרית מהמשחק היא כמו ברוב השבועות האחרונים, חיובית מאוד (מה לעזעזל קורה לקבוצה שלי?).

ובכן, שמתי לב שקלעי השלשות הנהדרים שלנו, מרשים לעצמם 'לחמם את הידית' במשך מחצית שלמה, בעוד בחצי השני הגבוהים לוקחים צעד אחורה ונותנים לקלעים לקבור. אני לא יודע כמה מאמנים קוראים את המאמר, אבל אני בטוח שאם תשאלו את אסי, הוא יספר לכם שצורת משחק כזו היא חלומו הרטוב של כל מאמן. זה מצביע על שני דברים: הראשון הוא שהשחקנים יודעים להפעיל את הראש. הקלעים מבינים שנסיונות קליעה 'קרים' שווים הרבה פחות מעוד דאנק של פראחובסקי. גם הגבוהים יודעים שניסיון שלשה של הלפרין כשהוא חם שווה הרבה יותר מניסיון פוסט אפ שלהם.

הנקודה השנייה שעולה היא שהשחקנים סומכים אחד על השני, ואינם כופים את המשחק. גם על זה דיוויד בלאט חולם בלילה.
ביום רביעי שיחקנו נגד ליובליאנה  וניצחנו בתוצאה 84-77 במשחק בו שלטנו מהרגע הראשון.
אודה ואתוודה: לא צפיתי במשחק. היה לי אימון בשעת המשחק המקורית וההקלטה הייתה פגומה. משום מה, ספורט 1 המטומטמים לא שידרו שידורים חוזרים (כוסאמק! אני אשכרה משלם בשביל הערוץ הזה!) ועל טורנטים אין מה לדבר, בטח לא למוגבל טכנולוגית כמוני.
לכן, בהנחה שתיאור יבש אתם יכולים לקרוא לבד, אסתפק בלומר מה קרה בעקבות המשחק.
בעקבות הניצחון,  הפועל הבטיחה את ראשות הבית שלה. זה אומר שבשמינית הגמר היא תפגוש טת אחת מהארבע: נאטר, אולם, קרשיאקה וקנטו. טוב, אני לא עכבר יורוקאפ וזה לא אומר לי הרבה.

האירוע המכונן במשחק היה הפציעה של דרווין קיצ'ן. הוא לא ישחק במהלך השבוע הקרוב, ובספק למשחק מול מכבי ב-24.2.
זוכרים שאמרתי שבוע שעבר שטום מעיין רק מחכה לפרוץ? ובכן, זה הרגע. יש לו שבוע שלם, שני משחקים, בהם מובטחות לו 15-20 דקות. אני חושב שהוא ייקח את זה בשתי ידיים.
ביום ראשון ה-16.2 נשחק נגד הפועל תל אביב.

{הערה: הפיריוויו למשחק זה כנראה יהיה באיחור כי האינטרנט שלי עשה לי טרור. היתרון: נוכל לראות אם יש לי מושג}.
הפועל ת"א היא ללא ספק אחת מאריות הליגה, וכבר ניצחה את הפועל לפני שלושה שבועות. לעומת זאת, הפועל התגבשה מאוד בזמן הזה. עם ג'וש דאנקן בכושר נהדר (21 ו-9 ביום רביעי), ארט פראחובסקי משחק טוב ואליהו עם הלפרין שמשחקים, ע"פ גרינברג "ברמת אן בי איי", יהיה להפועל (ת"א) משחק קשה, ויהי מה.

ללא קיצ'ן, ובנחה שלפחות אחד מהמוזכרים לעיל יתפוס יום רע, זה יהיה קשה, אבל הבית ייתן לנו ניצחון ליגה 13 ברציפות- השוואת שיא מועדון.
ביום רביעי נשחק באירופה נגד בנוויט. לקבוצות ישראליות יש משום מה הרגל להפסיד באופן קבוע משחקים שלא צריך לנצח. אני מקווה לראות את טום מעיין מקבל דקות רבות, משתפשף כמו שצריך, ומפסיד עם חיוך גדול.

אז בשבוע שעבר הבטחתי שמישהו ייפצע בשביל להכניס את מעיין לעניינים, וכנראה שמישהו למעלה שמע אותי. אני לא מאמין באלוהים, אבל אם בזכותו יש שירים כאלה, הוא ללא ספק המצאה משתלמת.

http://www.youtube.com/watch?v=6Yft-Z8tdZk

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. אחרי הניצחון על היריבה המושבעת הפועל ת"א נשאר להרוג טורקי ולהגיע מוכנים לקרב על המקום הראשון מול מכבי.
    כמה נקודות: להפועל יש יתרון כמעט על כל קבוצה בליגה בתחום הגובה שזה פשוט טיפשות לא לנצל זאת. הפועל תמיד טוחנת פנימה בפתיחת משחקים כדי לנצל את משחק הפוסט אפ של פרחובסקי, שלא הולך בכוח ויודע גם לפטם את הקלעים.
    בנוסף יש לירושלים כל כך הרבה כוח אש שבכל משחק הנזק יכול לבוא מכמה כיוונים. הערב לקח זמן למצוא את הקצב כשקיצ'ן לא מנווט. אני מקווה מאד שיחזור לשחק מול מכבי ואז נקבל משחק נהדר.
    אייל אם אפשר לבקש – כדאי לעשות הגהה לפני פרסום פוסט. חבל לקלקל סיקור טוב בגלל טעויות קטנות של ניקוד או דקדוק.
    בכל מקרה תודה ויאללה הפועל

  2. Thanks eyal, good to read this basketball diary about the second most interesting team in Israel. Amazing season so far, I am so happy to see all those journalists that said all those nasty things about Greenberg and halperin now eating their hats.

  3. אברי הערב שוב הרחיקו את גרינברג פעם שניה העונה. השופטים פשוט על הפנים השנה ומפריעים ומכריעים משחקים בהחלטות של להיות צודק במקום חכם. אני מקווה מאד שהדברים האלה לא יקלקלו עונה מצויינת עד כה

  4. אני חייב להגיד לך שההתעסקות האובססיבית שלך בטפל במקום בעיקר מעוררת גיחוך !
    טוב, כנראה שזה מה שמעסיק אוהדים של קבוצה שראתה בעניים כלות איך קבוצה אחרת נכנסת בטבעיות ובנינוחות למקומה.

  5. אתה יכול להיות רגוע,לעולם אבל אבל לעולם לא תיכנסו למקומנו.
    שלא תטעה,עם כמה שאני לא אוהב את הקבוצה שלכם ואת הקהל שלכם אני שמח על מה שקורה אצלכם השנה.
    והלוואי שתקחו את האליפות מהמחלה השנה.

  6. אני רגוע לחלוטין, אבל מה שמדהים אותי כל פעם מחדש היא השחצנות וההתנשאות של חלק גדול מאוהדי הפועל ת"א שמשוכנעים שאין עוד מלבדם. עם כל הכבוד להפועל ת"א ויש לי כבוד כלפי המאמן אדלשטיין, וחלק מהשחקנים כמו מתן נאור ורביב לימונד למשל, או אמסלם בעבר הרחוק, הגיע הזמן להכיר במציאות. אתם סתם עוד קבוצה בליגה ותו לא.

  7. אני באמת מעריך את הפרוייקט של קבוצת האוהדים שלקחה קבוצה שעסקנים דרדרו והרסו אותה לשפל ולפירוק, והחזירה אותה לליגה הבכירה ולתודעה, אבל הרוח היהירה והמתנשאת עדיין שם וזה מה שגורם לאנטגוניזם כלפי הקבוצה הזו. אמירות כמו "הפועל זה רק ת"א" הן בדיוק מהסוג הזה שמרחיק, ומוכיחות שכלום לא באמת השתנה שם. יש חיים גם מחוץ לבועה התל אביבית עד כמה שקשה להאמין בכך, ויש דור שלם של שחקנים וילדים שגדלו וכלל לא יודעים שהפועל ת"א הייתה פעם שם דבר בכדורסל. הנפילה הגיעה בגלל יהירות וקצת צניעות לא תזיק.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט