יומני קבוצות 2022 – אנחנו יוצאים לדרך

יומני קבוצות 2022 – אנחנו יוצאים לדרך

שלום לכולם,

עונת הנ.ב.א מתחילה לצבור תאוצה, ואנו נערכים לפרויקט יומני הקבוצות במסגרתו מפעם לפעם סוקרים את מצב הקבוצה והשינויים שחלו בה, ומוסיפים תחזית והמלצות להמשך.

כל באי האתר מוזמנים לקחת חלק בפרויקט – פשוט שבצו את השם או הכינוי שלכם באתר בלינק להלן, שלחו לנו את היומנים שלכם באי-מייל כשהם מוכנים, ונפרסם בחדווה.

אתם מוזמנים לכתוב כתלות בהתפתחויות בקבוצה ובזמן שלכם – יחליט כל אחד מתי הצטבר מספיק חומר כדי להצדיק פרק נוסף בעלילות הקבוצה שלו.

זוהי הזדמנות טובה לציין יומנים, ויומנאים, שגם אם חלקם זכו בתהילה על מפעלם מחוץ לדפי האתר, תרמו תרומה נכבדה להופס.

ואלה שמות:

הקרב המפורסם בפנסילבניה היווה את נקודת המפנה במלחמת האזרחים בסיקסרז, ובמהלכו ארמיית השלשות, בפיקודו של העבד המשוחרר ג'ואל אמביד, הביסה את כוחותיו של הגנרל הדרומי, בן סימונס, לאחר שסימונס לא השכיל להשתמש בארטילריה ארוכת טווח, אלא העדיף, אחוז אמוק, להסתער ישירות על כוחות הצפון העדיפים.

***

יומנו של תומאס אלווה אדיסון, פסבדונים של טום תיבודו, מתאר את המצאתו הגדולה ביותר – הנורה החשמלית. תיבודו גילה שכאשר מכניסים שחקן כדורסל לנורה ללא חמצן, העברת זרם חשמלי דרך זרועותיו משפרת את יכולתו בהגנה, וגם אם הוא נשרף לאחר זמן מה, תמיד אפשר להחליפו בשחקן אחר.

***

יומנה של ציפורה פלדמן, מהגרת יהודייה מניו יורק, מתאר כיצד התאהבה בצלף יפה תואר מצפון קרוליינה, שהבטיח להקים לכבודה שושלת בקליפורניה המוזהבת. לאחר מספר שנים התוכנית השתבשה וציפורה מצאה את עצמה תלויה בטיפוסים מפוקפקים דוגמת אנדרו וויגינס ואוטו פורטר. מה יעלה בגורל הנערה הפוחזת? האם תשכיל להתמודד עם מכאובי המערב? תצטרכו לקרוא, כלומר לכתוב, כדי לברר.

***

יומנו של בן סימונס, הילד הווימפי (wimpy = weak and cowardly or feeble), מתאר את ניסיונותיו הנואשים של הילד לברוח מעירו וממשפחתו האכזרית. האם יצליח הילד במשימתו? מתי? ולאן יגיע? תצטרכו לקרוא עד העמוד האחרון.

***

יומנו של דמיאן לילארד, מנהיג הלהקה מצפון מערב ארצות הברית, מספר כיצד פיתח את סגנון הגראנג' האלטרנטיבי – מטח שלשות מאזור הלוגו – מאחר ולמעט מקולום, לא ממש היה לו למי למסור, וזה גם איפשר לכולם לרדת מהר חזרה להגנה.

***

יאקוב פולטל, ילד אוסטרי ארוך גפיים, מתאר ביומנו את חלומו הגדול – לשחק יותר מ-30 דקות בממוצע למשחק. האם עונת 2022 תהיה העונה שבה חלומו יתגשם או שפופ יקפיד לחלק 19 דקות בין יובנקס ללונדייל? נעקוב ונראה.

***

קרל אנתוני טאונס סיים את הקריירה שלו במיניסוטה בניסיון נואל להגיע לפלייאוף המערבי. ביומנו מתאר טאונס את קשיי היומיום – הרעב, המחלות, הקור הנורא, והצורך לחלוק עם אדוארדס וראסל את הכדור היחיד שברשותו. המילים האחרונות שכתב היו:

"It seems a pity, but I do not think I can write more” he scrawled, before adding a last frantic message: “For God's sake look after our people.”

***

ביומנו, המחזיק עשרה עמודים, כולם ריקים, קוואי לאונרד אינו מתאר את תחושותיו, מחשבותיו, ורגשותיו. מסמך מרתק זה אינו מספק הצצה נדירה לנבכי נפשו של אחד האנשים המסתוריים ביותר בליגה. חובת קריאה.

***

הפילוסוף הנודע קיירי אירווינג, שהתפרסם תחת הפסבדונים לודוויג ויטגנשטיין, כתב יומן במהלך שירותו בצבא האוסטרי במלחמת העולם הראשונה. על מנת לשמור על פרטיותו מפני חבריו לשוחה, קידד ויטגנשטיין את יומנו, על ידי החלפת חלק מאותיות האלף בית זו בזו. כך למשל המילה "עגול", לאחר קידודה, נכתבה כ"שטוח", וקיירי, גאון חד פעמי, נתפס כשוטה הכפר.

***

ביומנו, "שיחות עם עצמי", מתאר האסיר הפוליטי דרק פייבורס את שהותו הממושכת באוקלהומה מוקף ילדים צעירים שאינם מבינים את שפת הכדורסל. האם תנועת המחאה העולמית לשחרורו של פייבורס תשפיע על סם פרסטי והשחקן יוטרד לקבוצת כדורסל אמיתית? אתם תגידו.

***

יומנו של ג'ון וול מתאר את השתלשלות הקריירה שלו מהבחירה הראשונה בדראפט, דרך הפציעות הקשות בוושינגטון ועד הטנקינג ביוסטון. הספר אינו מומלץ לילדים צעירים ולחולי לב. למעשה, הספר אינו מומלץ כלל.

***

יומנו של נער צעיר שהפליג מסלובניה מכורתו על מנת למצוא את מזלו בעולם החדש. ביומנו מפרט לוקה את הצפדינה המתמדת של חברו גבה הקומה, את חרפת המאמן, ואת עוולות השיפוט בליגה. ספר חובה לכל יללן צעיר.

***

"גם לאחר שכל המרכיבים עורבבו זה בזה וחוממו לטמפרטורה המתאימה, לא נוצרה שם תרכובת של ממש, בעיקר לא בהגנה", מתארת ביומנה מארי קירי, מהכימאיות הגדולות בהיסטוריה, את כישלונה הגדול ביותר – הלייקרס של 2022.

***

ביומנו מתאר צ'ארלס דארווין את הרגע המדויק בו חשב לראשונה על תורת האבולוציה, "בעת ביקורי בסטייט פארם ארינה באטלנטה", כותב דארווין, "ראיתי עכברוש אוחז בכדור וצולף מכל עבר. האמנם הדבר אפשרי, שאלתי את עצמי, היתכן שעכברושים ואנשים התפתחו מאותו אב קדמון?"

***

"העובדה שדה ווינצ'י השכיל, למרות הכלים המוגבלים שעמדו לרשותו במאה ה-16, לדייק כל כך בחישובים הבליסטיים היא לא פחות ממדהימה", התמוגגו פיזיקאים ברחבי העולם כולו למראה השרטוטים שנמצאו ביומנו של ליאונרדו, מאמן הקליעה של הספרס, המצביעים בדיוק מדהים על הזווית הנדרשת על מנת להחטיא משלוש.

***

כל המעוניין לכתוב יומן מוזמן להוסיף את שמו בסמוך לשם הקבוצה בגיליון שבלינק להלן
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1Vmjnqm_okbNfiTGeahF_I53hkIaGxKheelzUuN5DKCM/edit#gid=68709499

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

נדיר שמישהו יהפוך לדוגמא עבור הקולגות שלו. עוד יותר נדיר שמישהו יהפוך לדוגמא עבור אנשים בכלל, ובשבילי, זה מאנו. כשאני רואה את מאנו משחק כדורסל, אני רואה לא רק איך שחקנים צריכים לשחק כדורסל אלא גם איך אנשים צריכים להיות. תודה רבה מאנו על הדוגמא וההשראה.

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. ראיתי עכברוש אוחז בכדור וצולף מכל עבר. האמנם הדבר אפשרי, שאלתי את עצמי, היתכן שעכברושים ואנשים התפתחו מאותו אב קדמון -משפט העשור

כתיבת תגובה

סגירת תפריט