יום קצר עם המעבר ליום קצר – פריוויו למשחקי יום ראשון / עמיחי קטן

בסך הכל, מצפים לנו הלילה חמישה משחקים, ביום הראשון שכולו עובר עלינו בישראל עם שעון החורף. עם המעבר הזה, השעות של המשחקים קצת זזות, ויהיה קל יותר להספיק את המשחק המוקדם, שהוא מוקדם יותר. האלופה ואלופת העונה הסדירה ייפגשו במשחק המרכזי שלנו, ובחלק המוקדם של הלילה נראה יותר קבוצות חיוביות, בניגוד למה שמצפה לנו בשלב המאוחר יותר.

21:30 דאלאס מאבריקס (3- 2) – סקרמנטו קינגס (3- 2):

ניסיון של עונות קודמות מלמד אותנו שלוקה אמור להשתפר בהמשך, אבל הפתיחה הרעה שלו והבינונית של דאלאס מעידה על כך שהפרוייקט שם נתקע במקום. פורזינגיס לא מוכיח התאמה לפתקיד הכוכב השני, הקליעה וההגנה רעות, והמזל הוא שהמאזן נראה בסדר ויש זמן לתקן.

סקרמנטו לוקחים קצת יותר ברצינות את העונה הסדירה, והם יכולים להיות די מרוצים בינתיים, ובמיוחד מהאריסון בארנס שקולע 25 נקודות למשחק עם 10.4 ריבאונדים בינתיים. היכולת הטובה שלו בעמדה 4 מאפשרת לסקרמנטו לתת יותר מקום לקו האחורי המאוד מוכשר על חשבון הקו הקדמי הדי בינוני, אולי למעט הולמס.

המפתח של המשחק הוא בהגנה של דאלאס על בארנס. הקו האחורי העמוק של סקרמנטו פחות או יותר משתווה לזה של דאלאס בכושר הנוכחי של לוקה, ובארנס הוא בשחקן הבולט מהקו הקדמי אצל הקבוצות כרגע.

רמת עניין של משחק: B – דאלאס צריכים ניצחונות כדי לקבל קצת ביטחון וסקרמנטו צריכים ניצחונות כדי לאיים באמת על הפלייאוף לראשונה מזה המון שנים.

הימור: אחרי תבוסה כמו שהמאבס חטפו ההמשך לרוב נראה טוב יותר. דאלאס ב-8.

1:00 שארלוט הורנטס (4- 2) – פורטלנד טרייל בלייזרס (3- 2):

שארלוט פתחו את העונה בתור אחת מהקבוצות המלהיבות ביותר בליגה, והגורם המרכזי לכך הוא מיילס ברידג'ס שקולע 25.5 נקודות למשחק עם 8 ריבאונדים ו-1.8 חטיפות. התבוסה למיאמי אמנם קצת קטעה את המומנטום, אבל עדיין נראה שהכיוון חיובי.

בצד של פורטלנד, חוסר היציבות חוגג. הפסדים ב-3 לסקרמנטו וב-30 לקליפרס לעומת ניצחונות ב-29 על פיניקס, ב-20 על ממפיס וב-19 על הקליפרס, כאשר בין היתר הם רשמו 30 איבודי כדור בהפסד נגד הקליפרס. עם זאת, ככל שלילארד ישתפר סביר שנראה יותר מהתצוגות החיוביות מבחינת הבלייזרס.

המפתח של המשחק הוא המאצ'-אפ בין לאמלו בול ובין לילארד. שניים שיתקשו לעצור את את רעהו, ושניהם יכולים להוביל לתצוגה התקפית מרשימה של הקבוצה שלהם.

רמת עניין של משחק: B+ – את שארלוט כיף לראות ופורטלנד זו קבוצה שמעניין לראות לאן היא הולכת.

הימור: פורטלנד עוד לא שכנעו שהם יציבים. שארלוט ב-6.

1:00 מילווקי באקס (3- 3) – יוטה ג'אז (4- 1)

האלופה מרשה לעצמה לפתוח בהילוך שני, בין השאר בגלל הפציעות של הולידיי ולופז, ובינתיים מי שבולט, חוץ מהכוכבין המוכרים, זה גרייסון אלן שנותן תפוקה נאה מהחמישייה. אף אחד לא נלחץ משני הפסדי בית רצופים למינסוטה וסאן-אנטוניו, וגם לא אם הרצף יתארך ל-3.

יוטה ממשיכה להיות קבוצת עונה סדירה מצוינת, אבל במקרה הזה היא מגיעה יממה אחרי הפסד הבכורה העונה לשיקגו. למעט ממוצעי 18 ו-18 של גובר אין שם משהו מיוחד לספר עליו.

המפתח של המשחק הוא יאניס וגובר – יצרני הנקודות בצבע של כל אחת מהקבוצות, בזמן שיתר השחקנים קולעים בעיקר מרחוק.

רמת עניין של משחק: B+ – זה היה יותר אם היו לוקחים את זה יותר ברצינות מהצד של הבאקס.

הימור: יכול ללכת לכל כיוון, אבל 3 הפסדים רצופים לאלופה זה לא המחזה הכי נפוץ. מילווקי בנקודה עם סל ניצחון של יאניס.

1:30 ברוקלין נטס (3- 3) – דטרויט פיסטונס (1- 4):

ברוקלין פתחו את העונה בצורה מגומגמת מדי, ועוד לא חוו מאזן חיובי בשום שלב שלה, אבל דוראנט שמר על הכושר הטוב מהפלייאוף והאולימפיאדה, פטי מילס ואולדרידג' מביאים הרבה נקודות מהספסל והארדן אולי מתחיל לחזור לעצמו עם 16/19 מקו העונשין במשחק האחרון. מבחינת ההגנה, זו של ברוקלין מדורגת 15, מה שמהווה הפתעה משמעותית לטובה ביחס לציפיות הקודמות.

בצד של דטרויט, קייד קאנינגהאם הגיע אמש להופעת בכורה וחגג ניצחון, אבל הוא עצמו סיים עם 2 נקודות ב-1/8 מהשדה ויצטרך להפגין יכולת קליעה טובה יותר בהמשך. ההגנה של ברוקלין היא לכאורה הזדמנות די נוחה, אבל נצטרך לראות האם ועד כמה זו ההגנה ועד כמה זה קייד עצמו.

המפתח של המשחק הוא הצוות המסייע של ברוקלין, כלומר כל מי שאינו דוראנט, שאמור לתת את התפוקה הרגילה שלו. אין לדטרויט כוח אש במימדים דומים, ולכן מספיק שחלק מהם יעשו את שלהם כדי שהנטס יעלו למאזן חיובי.

רמת עניין של משחק: C – אל תבנו על זה יותר מדי. או שברוקלין יהיו טובים או שיהיה צמוד.

הימור: הנטס עדיפים משמעותית. ברוקלין ב-16.

4:30 לוס אנג'לס לייקרס (3- 3) – יוסטון רוקטס (1- 4):

והנה עוד קונטנדרית על הנייר שמחפשת להגיע למאזן חיובי לראשונה העונה, וכדי לעשות זאת תצטרך לגבור על קבוצה שנמצאת בתהליך בנייה מחדש, בדיוק כמו הנטס מהמשחק הקודם. ההבדל כאן הוא יותר סימני שאלה מצד אחד, אבל גם צמד שהוכיח את עצמו של לברון ודיוויס. השאלה הגדולה כאן היא ווסטברוק ומידת ההשתלבות שלו בקבוצה, שאלה שתלווה אותנו לאורך כל העונה של הלייקרס.

בצד של יוסטון, ג'יילן גרין מתקשה להתאקלם בליגה עם 34.7% מהשדה ו-42.7% אפקטיבי, בזמן שכריסטיאן ווד מוביל את יוסטון עם מספרים יפים של 19.8 נקודות, 11.2 ריבאונדים וחסימה ב-54.5% אפקטיבי. אם כבר הזכרנו את גרין, נציין גם שההתקפה של יוסטון קולעת 94.5 נקודות בממוצע ל-100 מהלכים שלו על הפרקט, לעומת 109.9 כשהוא על הספסל, והנט רייטינג הכולל שלו עומד על מינוס 18.8 לעומת פלוס 17.7 כשהוא לא משחק.

המפתח של המשחק הוא הכושר של לברון. בלעדיו הלייקרס יסתתבכו נגד כל קבוצה כמעט ואיתו בכושר טוב המשחק הזה צריך להיות קל.

רמת עניין של משחק: C – בדומה למשחק הקודם, לא אלה המשחקים המעניינים של הלייקרס.

הימור: הלייקרס ב-22.

ולסיום, החידה השבועית. רודי גובר מחזיק בממוצע של 18 ריבאונדים נכון לעכשיו, ולכן החידה היא מי האחרון שהגיע לממוצע של 18 ריבאונדים בעונה ומתי?

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 121 תגובות

  1. תודה עמיחי אחלה פריוויו לערב קצת חלש. מילווקי יוטה יהיה נחמד.
    ברוקלין יעלו למאזן חיובי, עם 3 נצחונות מהארבעה האחרונים.
    הלייקרס יעלו גם הם למאזן חיובי עם 4 נצחונות מהחמישה האחרונים.
    הקצפת תמיד עולה למעלה.
    חיפשתי גיף לשים ונתקלתי בזה – 30 פעם ראיתי ובכל פעם מחדש אני נפעם. ליוטה ופשי בשיאם, ביחד עם סקורסזה זה טריפל דאבל. פשי נותן שם סדרת בדיחות עם איזה 95% מהשדה…
    https://youtu.be/yL9rSwrsMHw

    1. דה שוט רק מעדכן שקניתי את הספר חידת הגיון בסטימצקי (קיבל מקום של כבוד בדוכנים), כהוקרה על פועלך כאן בהופס. זאת, אף על פי שבאופו כללי אני לא קורא ספרים (בעיית קשב וריכוז). מי יתן ותמכור אותו כמו שמוכרים גופיות של דוראנט בברוקלין…

      1. מבין יקר מרגש אותי מאוד לשמוע 🙏🙂 תודה גדולה אני מאוד מעריך את זה, דוראנט בברוקלין זה קצת מרחיק לכת, אף פעם לא מזיק לחלום. בינתיים – אם יביא לנו אליפות – זה בהחלט יספק אותי
        🙂

    1. ערב לא גדול חוץ משארלוט פורטלנד שאני אראה בבוקר בדיליי. מזל שיש את ה hide score בליג פס. כמה אפשר לא לישון. בנתיים עונה מבורכת האקשן לפחות חזר.

  2. תודה רבה על הסיקור. זה נראה כאילו בארנס התבלבל וחושב שהוא בשנת חוזה, כשזה רק בשנה הבאה. מצד שני, עם היכולת שהוא מציג + החוזה הנח שלו (18 מיליון לשנה הבאה) הוא יכול להשיג הרבה לסקרמנטו בטרייד. בהינתן והוא פחות או יותר ממשיך ברמה הזו וסקרמנטו תהיה במאבק על מקומות 8-10, יהיה מעניין לראות אם סקרמנטו יעדיפו להכות על הברזל כשהוא חם ולנסות להשיג נכסים או שינסו לשבור את ה-16 שנה ללא פלייאוף שלהם במקום.

    1. הקינגס לא יעשו עליו טרייד. הם יחפשו מהלך שיחזק אותם ולא מימוש נכסים. 15 שנים ה לא עלו לפליאוף. המועמדים לעזיבה הם כמובן בגלי והילד. מי יקח ומה יתן? אין לי מושג

      1. באדי הילד ובארנס בתמורה לוויגינס וקומינגה. לוקח?

        לפי ESPN הטרייד מוסיף לכם 8 נצחונות. אולי אפילו מספיק בשביל בייתיות בסיבוב ראשון

        1. אני כן, בשתי ידים. בארנס יתן לא פחות וויגינס, למרות העדיפות של וויגינס בשמירה על גארדים והילד יתן הרבה יותר מקימינגה השנה מהספסל. אבל אין סיכוי שקינגס עושים את זה, כי זה לא מחזק אותם השנה. אני גם לא בטוח שליקוב מסכים, כי הוא מנסה לרקוד על שתי חתונות.

  3. סוף סוף משחק בשעה ישראלית, אם יהיה מזל אזכה לראות עוד ערב גדול של בובאן המלך.
    תודה רבה על הפריוויו המשובח

    1. האם זה נכון גם ברמות הגבוהות של הפלייאוף? האם פול ופורטר טובים, יחסית לעצמם, זה מספיק גם, נניח, בגמר המערב? לא בטוח. לכן, לדעתי, האבחנה שלך נכונה יותר לעונה הסדירה ואולי גם לסיבוב הראשון. אבל בשלבים המאוחרים יותר האקס פקטור לובש את המספר של אלי אוחנה. אם הוא כשיר, ובכושר, אף אחד לא ירצה לפגוש אותם בשום שלב.

  4. סקרמנטו
    שארלוט
    מילווקי
    ברוקלין
    לייקרס
    הקינגס יכול בלוקות, אם יש מאמן שיותר סתום מלוק וולטון, זה ג'ייסון קיד

  5. מעניין יהיה לראות את מילוואקי – לא ירצו להפסיד שוב בבית, אבל הם בבק-טו-בק. תודה רבה עמיחי, פריוויו משובח לערב בינוני.
    .
    לייף לסן 3729 – כשבריבאונדים עסקינן, ואתה לא יודע את התשובה, תהמר על דניס רודמן. אחרי שמתברר שזה וילט או ביל ראסל, תפטיר – הייתה לי הרגשה כזאת, אבל הלכתי על רודמן.

            1. לא אמרתי שזה לא היה מזל…

  6. זה כמו שמביאים שחקן אמריקאי ממש טוב לאיזושהי סוג ג' קבוצה באירופה והוא היחיד שיודע לשחק? אז לוקה עושה את המסלול ההפוך…

    1. הצטרפתי לשידור לאחר שראיתי את קבוצת ילדותי מובסת. אשך הרגת אותי אני באמת לא יודע איך בוחרים תפקידים בליגה לא מובן לי, מה יש תחרות של מפגרים מוגבלים?

  7. לפי דעתי סקרמנטו עם בערך מסירה להתקפה(ואני לארג'). לוקה עם כמה מסירות נהדרות שהחבר'ה שם החטיאו.
    אבל זה לא כדורסל שהכדור רק אצל לוקה וכל השאר סטטיים כל כך. קשה לצפייה. לפחות לוקה שחקן.

    1. ליד לוקה אין באמת שחקני כדורסל, ואין לו גם באמת מאמן מה ציפית? הדבר הכי טוב שקיד יכול לעשות זה להגיד ללוקה לקלוע, אני אעבור על המשחק אחרי.

  8. מצב מעניין במשחק של חולון בירושלים בליגה הישראלית:
    חולון שיחקו אחלה הגנה בסוף הרבע השלישי, וכפו כדור ביניים 1.6 שניות לסוף הרבע. בגלל שהחץ היה שלהם, הם קיבלו את הכדור בחצי שלהם ל 1.6 שניות, וכמובן שלא הצליחו להוציא נקודות מהפוזשן הזה. אבל… בגלל שהחץ התהפך, מי שקיבל את הכדור בתחילת הרבע הרביעי היו ירושלים. כלומר חולון נענשו על ההגנה הטובה שלהם. קיבלו פוזשן של 1.6 שניות במקום התקפה מלאה.
    אוקיי – החץ התהפך לכיוונם שוב והם באמת קיבלו עוד כדור ביניים שהם כפו בהגנה – אבל אם לא היה עוד כדור ביניים? הם פשוט נענשו על פעולה טובה שלהם

  9. לוקה חייב לעשות משו עם הפרצופים שלו
    על כל דבר עושה פרצוף
    במחצית הראשונה הוא התעצבן כי מיטשל אשכרה עשיו עליו הגנה

  10. יש כמה קבוצות בליגה עם שחקנים ברמה ממש נמוכה.
    מפתיחת העונה ראיתי כבר לא מעט שחקנים עם 2 נקודות בחצי שעה משחק או 20 דקות לפעמים טיפה יותר אבל עדיין לא מתקבל על הדעת. זה כמו כדורגל כל סל כמו גול.
    שחקנים מקבלים בשביל הבושה הזו מיליונים. לא מסוגלים לשים את הכדור בסל. השיא היה בהפסד של דאלאס, 75 נקודות בליגה הטובה בעולם(לכאורה).

    1. כן יש הרבה זבל בליגה, קיליאן הייז זה דוגמה טובה.
      בכללי חצי מהסגל של דאלאס לא מתאים להיות בליגה מפתיע אותי איך בנו קבוצה כל כך גרועה סביבו באמת צריך להיות כשרון מיוחד לה.

        1. זה הסכם הקיבוצי שמגן על הפחים שבליגה, חכה עוד שנתיים שחוזי המקס יקפצו ל350 מליון אתה תראה נגרים שמקבלים 30-40 מליון.

    2. למרות שהמצב הרבה יותר טוב משנות ה90 כן?עדיין יש מקום לשיפור , אבל בכללי היום אם סוכן טוב אתה יכול לשחק בליגה הטובה בעולם

      1. ברוך עלית פה על סטארטאפ
        למה אף ישראלי לא משלם הרבה כסף לאיזה ריץ' פול נכנס לליגה ומחזיר את ההשקעה
        כסף על הרצפה

        1. יקבלו הזדמנות כן? בסוף הבלוף יתגלה, הליגה גלובלית. אני לא חושב שאבדיה זה לא אחד מהכשרונות שיצאו מישראל, פשוט פעם לשחקן ישראלי היה כמעט בלתי אפשרי להתקבל לליגה הטובה בעולם.

  11. ראיתי בשכונה של שמעון יותר תרגילים איזה מאמנים גרועים יש בליגה הזאת זה לא ייאמן. שום משחק קבוצתי שום מסירות נאדה

  12. אם אני לוקה לא הייתי חותם בקבוצת פיסחים הזאת, אפילו שזה החוזה הראשון אחרי חוזה הרוקי והוא יפסיד עשרות מיליונים, שהשחקן השני הכי טוב שם הוא אטרייה פחדנית ורכה כמו מרגרינה שרק זורק מ3 ועןד שלל שחקנים נחמדים וטו לא בלי עןד צעיר מבטיח או נכסים עתידיים אין למאבס איך להתחזק בזמן הקרוב וחבל שלוקה ייצטרך להילחם על מקום בפלייאוף ולהסתפק בהדחה בסיבוב הראשון.

    1. הזה רק כדורסל אף אחד לא זורק את החוזה הראשון לפח, זה סיכון עצום, אתה הייתה נשאר שנתיים נוספות על חוזה רוקי ומסתכן בפציעה?

  13. כשאני רואה 4 דקות לסוף על השעון ו6 טיימאוטים לשתי הקבוצות יחד זה ברור שהזמן שנשאר הולך להיות סבל לצפייה. עצירות בלי סוף

  14. כמה תחושות מהמשחק:
    1. המשחק הראשון שראיתי העונה
    2. משחק בלתי, מלווה בתחושת בזבוז זמן לא נעימה
    3. דיארון פוקס הפך מדחליל סופר אתלטי לבריון סתמי – אולי משחק לא מייצג
    4. לוקה ריכוזי מדי, מעניין איך יהיה עם פורזינגיס, כרגע לא נעים לצפיה הדבר הזה
    5. סקרמנטו הפכה תוך שנתיים מקבוצה צעירה מלאה בכישרון למשהו בינוני וחסר כיוון
    6.איפה באגלי, היה אמור להיות תותח

    1. חתיכת קציצה נהיה לא ייאמן כל הכשרון ואתלטיות בעולם, וחסר לו משמעת עצמית של להתאמן ולאכול נכון, לא מבין איך שחקנים מקצוענים מזלזלים כל כך בעבודה שלהם.
      גם בבועה הוא היה שמן ובקושי זז.

      1. אני מוכן להתערב שהוא לא עבד דקה הקיץ על הקליעה שלו או לשפר סקילס בקיץ במקום שירד במשקל השמנמן לא מפסיק לטחון מאכזב .

  15. לילארד מתחיל לקלוט את המשחק שבילאפס מנסה להנחיל, מה שבטוח שיותר גרוע מסטטוטס הוא לא יכול להיות. אני עדיין חושב שהקו האחורי שהם לא מספיק טובים לקונטנדרית

  16. מילווקי מתקשה לבצע עצירות בהגנה, הייתי רוצה לראות הרכב של יוטה בלי גובר או ווטסייד הדביל. גובר מצויין לעונה הסדירה אבל ההגנה צריכה ללמוד להסתדר בלעדיו כיוון שבפלייאוף הוא לא יעיל

  17. ההתקפה של יוטה פנטסטית איזה כיף סוף סוף לצפות במשחק עם התקפה טובה, כדור טס מצד לצד פנימה והחוצה עד שמוצאים את המיסמאת או ה3 הפנויה.

  18. נשארתי ולא מצטער שארלוט פורטלנד משחק פצצה. סקרי טרי חזר בכל הכח למלו ענק. שארלוט כשמשחקים טוב זה חוויה לראות.

  19. תראו את רשימת הקלעים (אם אפשר לקרוא לזה ככה) של דטרויט. זה לא כדורסל. מי משלם על הזבל הזה מיליונים?
    .
    מילווקי מתקשים בלי הולידיי ולילארד נראה בנתיים כמו שחקן בליגת העל. מאמין שהוא יצא מזה בהמשך כשהוא יזכר איך משחקים כדורסל באמת

  20. כל מה שנותר ללייקרס זה לעשות חגיגות ופוזות על הנמושות הגדולות בליגה (ויוסטון קיבלה 30 אפילו מאוק' – לא נראית אפילו ברמת קבוצת חובבים).
    מזכיר לי את ביבי כיום, בשוק מחנה יהודה.

  21. הלייקרס מסריחים את הפארקט מזל שיוסטון זה לא קבוצה החברה של שמעון בפארק נותנים להם פייט לא ייאמן

כתיבת תגובה

סגירת תפריט