הוויזארדס ממשיכים להתגלגל, מותחן בטקסס וסטף מול ג'ה- סיקור משחקי יום חמישי/ אורי הדר

שישה משחקים קבלנו לפנות בוקר: פילי ניצלה בעור שיניה, הוויזארדס נראים מצוין, הבולס והניקס הזכירו לנו קלאסיקה, יוטה מחצה, דאלאס התעוררה וג'ה מוראנט אחד.

פילדלפיה 76רס (3-2) – דטרויט פיסטונס (0-4): 102-110

פילי אירחה את הפיסטונס מדטרויט, שעדיין חסרה את הבחירה מספר 1 בדראפט, קייד קאנינגהאם. המשחק נפתח צמוד מהרגיל, כשהרבע הראשון מסתיים ב 22-21 לפיסטונס. ברבע השני ה76רס ניסו לברוח בהובלת אמביד ומקסי, אך בירידה למחצית הובילו רק 6, כשאמביד מסיים עם 19 נק' את החצי.

ברבע השלישי ועם תחילת הרבע הרביעי פילי הצליחו לברוח, ו 7:30 דקות לסיום הובילו כבר ב 20. אלא אז הקבוצה חזרה לסורה, ואיבדה עוד יתרון גדול לקראת הסיום. אמביד חש כאבים בברכו ולא שותף מסוף הרבע השלישי עד אמצע הרבע הרביעי, מה שגרם לאיבוד היתרון. סדיק ביי כבר צמצם עם שתי שלשות גדולות ל103-97 לקבוצה המארחת, 1:46 לסיום המשחק. אך אמביד לקח את המשחק על כתפיו וקלע את 7 הנקודות האחרונות של פילדלפיה, כולל שלשה גדולה 13.9 שניות לסיום.

העסק בפילי מאוד נפיץ. גם מול קבוצה חלשה כמו דטרויט, הקבוצה לא מסתדרת ללא הסנטר הקמרוני, ולאחר הפציע במיניסקוס בעונה שעברה, נראה שעדיין לא חזר ל100% כושר.

אמביד הוביל את כל הקלעים עם 30 נקודות ו 18 ריבאונדים, האריס הוסיף 17 ומקסי עם 16 ו 6 אסיסטים.

אצל המפסידים סדיק ביי קלע 19 נקודות ו 4 שלשות, גראנט ואוליניק קלעו 14 כל אחד.

וושינגטון וויזארדס (4-1) – אטלנטה הוקס (3-2): 111-122

וושינגטון ממשיכים להרשים בפתיחת עונה מצוינת, גם ללא סגל מלא. בהיעדר ספנסר דינווידי ודניאל גאפורד, הוויזארדס הפגינו אופי והציגו את העומק של הקבוצה מול ההוקס. הרבע הראשון נגמר צמוד ביתרון למארחים, וברבע השני ביל, פופ והראל פתחו פער וסיימו את המחצית ביתרון 64-55. במהלך הרבע השלישי היתרון צמח כבר ל20, ומשם כל הדרך לנצחון של המכשפים ומאזן 4-1 לראשונה מאז 2014-15.

תוצרת כחול לבן: דני שיחק 22 נקודות, בהן קלט 5 ריבאונדים וחסם פעיים. דני גם הוסיף 5 נקודות באחוזים לא טובים, אך ההזדמנויות שם. אבדיה משחק עם בטחון בעקבות הקרדיט שמקבל מאנסלד ג'וניור, ובהגנה השילוב בינו לבין קוזמה בעמדת הפורוורד צריך לקבל יותר דקות. החד גוניות שדאוויס ברטאנס מציע, עוד תהפוך את דני לכלי מרכזי בהתקפה של הוויזארדס, בעיקר שדני עדיף על הלטבי בהגנה ללא צל של ספק.

לוויזארדס 4 שחקנים שקלעו 20 נקודות ומעלה: ביל הוביל עם 27, הראל הוסיף 25 וקלט 13 ריבאונדים, ויוצאי הלייקרס קוזמה וקלדוול פופ עם 21 כל אחד.

ג'ון קולינס המשיך עם פתיחת העונה הנהדרת שלו עם 28 נקודות ו 12 כדורים חוזרים, רדיש הוסיף מהספסל 20 ויאנג נעצר על 15 נקודות (6 מ17 מהשדה), אך חילק 13 אסיסטים.

שיקאגו בולס (4-1) – ניו יורק ניקס (4-1): 104-103

מפגש בריח אמצע שנות ה90. הבולס אירחו את הניו יורק ניקרבוקרס במשחק מסקרן בין הת'יבודואים ולבין הת'יבודואים לשעבר. סנטר שתי הקבוצות לשעבר ג'ואיקים נואה, קיבל הוקרה בתחילת המשחק מה שכבר סימן ערב נוסטלגי. המשחק היה צמוד לאורך כל הדרך, שבמחצית נפרדו הקבוצות ביתרון 4 לאורחים.

הילוך מהיר לרבע הרביעי- הניקס הובילו 104-91, 3:00 לסיום. הבולס הצליחו לחזור, וכש40 שניות נותרו על השעון, ווצ'ביץ קבר שלשה שצמצמה ל104-101 לניקס. לאחר מכן לאבין צמצם להפרש אחד, אך 5 שניות לסיום ג'וליוס רנדל קיבל הזדמנות לסיים את המשחק, והוא החטיא את שתי הזריקות. בצד השני דמאר דרוזן ניסה לגמור את המשחק ולספק לבולס את הנצחון, אך נעצר בהגנה טובה של בארט.

את הניקס הוביל קמבה ווקר עם 21 נקודות, בארט הוסיף 20. רנדלפלירטט עם טריפל דאבל- חילק 9 אסיסטים, קטף 16 ריבאונדים להם הוסיף 13 נקודות.

בצד המפסיד לאבין קלע 26, ווץ' קלע 22 ודרוזן הוסיף 20.

יוסטון רוקטס (1-4) – יוטה ג'אז (4-0): 122-91

המפגש החד צדדי של הלילה, בין יוטה הקונטנדורית, ליוסטון הקונטדורית ללוטרי. יוטה סיימה את הרבע הראשון ביתרון 14, ומשם לא הסתכלה אחורה. לג'אז קלעו 7 שחקנים בדאבל פיגרס, שבוגדנוביץ' מוביל את החבורה עם 19, והג'אז עלו למאזן 4-0 לראשונה מאז עונת 2006/07. בצד הטקסני ימשיכו לשמור על אופטימיות, כשהשבוע היו הראשונים ששיתפו 4 בני עשרה במשחק נבא (גרין, שנגון, גורובה וכריסטופר). במשחק הזה המשיכו עם יכולת הקליעה הלא טובה עם 9 מ 44 מחוץ לקשת.

חוץ מבוגדנוביץ', גובר הוסיף 16 ו 14 ריבאונדים, מיצ'ל סיים עם 15 וקלאקרסון ואינגלס סיימו מהספסל עם 16 ו 14 נקודות בהתאמה.

את יוסטון הוביל ווד עם 16 נקודות ו 7 ריבאונדים, וג'יילן גרין הבחירה השנייה בדראפט במשחק מאכזב של 13 נקודות ו3 מ16 מהשדה.

דאלאס מאבריקס (3-1) – סן אנטוניו ספרס (1-3): 99-104

דאלאס ללא פורזינגיס, אירחה את סן אנטוניו בדרבי טקסני צמוד ומרתק, שעירב 11 שינויי הובלה ו 7 פעמים התוצאה הייתה בשוויון. הספרס פתחו את המשחק מצוין עם ריצת 25-5, ולדאלאס לא היה סל שדה עד 6:30 לתוך המשחק, כשלוקה קלע סל כדי 'לצמצם' ל18-3 לספרס. ממצב 25-5 לאורחים, המארחים יצאו לריצת 31-4 כדי לקחת את ההובלה- 36-29.

המשחק היה צמוד עד שלוקה לקח את המושכות אליו ברבע הרביעי. דונצ'יץ' קלע 10 מה25 נקודות שלו ברבע האחרון, ומ 86-84 לדאלאס, 8:30 לסיום, הפער רק צמח ל11 עם שלשה של לוקה 5 דקות לסיום. הסלובני ניסח בעדינות בסיום: "זו הייתה התחלה גרועה, מאוד גרועה. לא הייתה אנרגיה, כולם היו מרושלים. זה היה נורא".

חוץ מדונצ'יץ', מקסי קליבה שיחק מצוין וקלע 12 נקודות עם 10 ריבאונדים, בראנסן הוסיף 19 ו 3 שלשות.

את הספרס הוביל דז'ונטה מארי שנשק לטריפל דאבל: 23 נקודות, 10 ריבאונדים ו 8 אסיסטים. אליו הצטרפו לוני ווקר ויאקוב פולטל עם 14 כל אחד.

גולדן סטייט ווריורס (4-1) – ממפיס גריזליס (3-2): 104-101

אם יש משהו שג'ה מוראנט אוהב זה להיות עם הגב לקיר ועוד במשחק חוץ, ובמיוחד בצ'ייס סנטר. לאחר שנפגשו בגמר הפלייאין בעונה שעברה, קבלנו שחזור בסוף אוקטובר, במפגש בין עבר, הווה ועתיד. קרי והווריורס מייצגים את כל תצורות הזמן, ואילו הגריזליס מנסים להשתחל מהעתיד להווה.

הווריורס פתחו מצוין את המשחק עם 37-20 ברבע הראשון, אך זה היה הרבע האחרון שבו ניצחו. ממפיס נצחו את שלושת הרבעים הבאים 78-61 בדרך להארכה. במצב 98-98, דקה וחצי לסיום הזמן הרגיל, קרי פספס שלשה גדולה שהייתה יכולה לעלות את הוויורס ליתרון ולסגור את המשחק, כמו גם בהארכה. רגעי מאני טיים לא אופיינים לקרי, שהוא מסיים את הרבע הרביעי וההארכה עם 0 מ6 מהשדה. קרי לאחר המשחק: "שתי הזריקות האחרונות נראו טוב. את שתיהן אקח בכל יום בשבוע".

הסיפר המרכזי במשחק ועד כה העונה הוא הסופםרסטאר בהתהוות שצומח בגריזליס- ג'ה מוראנט. ג'ה הציג עוד הופעה עם אופי, כש 57 שניות לסיום תקף את הסל והשיג לייאפ חשוב שניצח את המשחק לממפיס. "הוא לוקח צעדים ענקיים מסביב, כשחקן, כמנהיג, הוא מוצא את הקול שלו", אמר טיילור ג'נקינס על מוראנט, "הקול שלו נשמע כל הדרך".

ג'ה מוראנט כיכב עם 30 נקודות, 5 אסיסטים ו 7 ריבאונים. דסמון ביין ממשיך עם פתיחת העונה הטובה שלו עם 19 נקודות, טריפל ג'יי הוסיף 15.

קרי הצעיד את הקבוצה מהביי עם 36 נקודות באחוזים לא טובים (37% מהשדה), וויגינס הוסיף 14.

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. אני לא יודע מי נראית נורא יותר אטלטנה או פילי.

    אטלנטה נראית נורא, ההגנה על הפנים, חסר כשרון התקפי.
    אין ליד יאנג שחקן יוצר נוסף ברמה גבוהה (למרות שרדיש נראה מצויין השנה ואגרסיבי אני לא תמיד אוהב את הבחירת זריקות למרות שיש לו אחלה מכניקת זריקה). האנטר זה לא כוכב ולא יהיה עם 10 נקודות שרובם על אבדיה.
    .
    בצד השני וושינגטון נראית פנטסטי התקפית אחרי שנפטרו מהדביל המקפץ
    שיהרוס ו״יוביל״ את הלייקרס. ההגנה שלהם עדיין זוועתית ושם יהיו חייבים לחמוד להגן על הצבע, דני אבדיה נתן רבע ראשון טוב והשאר זוועתי החטיא לייאף ודאנק ובעיקר נראה אימיי על קו ה3.
    .
    למזלה של פילי פגשנו את דטרויט ואת קיליאן הייז ששובר שיאים עם 4-11 מהשדה השאלה הגדולה מתי הוא יעוף מהליגה ולאן? קבלת החלטות של ראס בלי אתלטיות או כשרון.
    .
    להיות אוהד של הניקס זה התקף לב אחד גדול הם ניסו בכל הכוח להפסיד את המשחק ב3 דקות האחרונות ולמזלם שיקגו לא לקחה את זה.
    .
    אני עכשיו עובר על המשחק של ממפיס מול הלוחמים (רבע 2) ויעביר ביקורת אחרי .

  2. אם ממפיס ימישכו לשחק כזו הגנה הם יגיעו רחוק. ברבע האחרון כל ריבאונד הגנה של הווריירס היה סוג של נס ובהארכה הם חסמו את איגי בהתקפה אחת ואת דריימונד בהתקפה הבאה… ונראה שהם הצליחו לשבש מספיק את המשחק של קרי בשביל רבע אחרון והארכה חסרי קליעות שדה.
    הווריירס צריכים את קליי חזרה או שמישהו אחר יצליח לקחת את זה על עצמו. כרגע, ויגינס, פול ולי כבודם במקומם מונח אבל הם מספיקים לאופציה שלישית או רביעית להתקפה במקרה הטוב וזה לא יישתנה. כמה קליעות טובות של אחד מהם זה לא מה שייפרק אף הגנה רצינית.

    1. אם הייתי הלוחמים דווקא הייתי מבסוט
      ברור מראש שהחבורה מסביב לא יכולה להיות אופציה שניה בהתקפה.
      אבל זה שהם שווים חמשיה ואופציה שלישית/רביעית זה כבר התקדמות ושקלי יחזור (וגם אם הוא יחזור פחות מפעם הוא עדיין מהקלעים הגדולים שיש) אז המצב שלהם יהיה טוב.
      לקרי פשוט לא נכנסו הזריקות בסוף יש חלקים כאלה ולא צריך להתרגש.

      1. כן. יש לנו מבחר של שחקנים סבירים פלוס העונה. בין קליי לוייסמן ולקומינגה שאמור לתת הופעת בכורה (בחירה 7 בדראפט אמור להיות שווה לפחות כשחקן רוטציה קבוע) אז יש סיבות לאופטימיות העונה. עד שיבואו הפציעות וכו…

  3. תודה רבה אורי, אחלה סיקור.
    .
    משחק מוזר מאד שוחק הלילה בדאלאס. מוזר מאד מאד. דאלאס החליטו לא לשחק את הפתיחה. הספרס, ג'נטלמנים מושלמים שכמותם, גמלו להם באותו מטבע מספר דקות מאוחר יותר. המשחק התאזן, אנחנו חזרנו להיות אנחנו – הגנה בסדר, החטאות לרוב – והם חזרו להיות הם ביום חלש של לוקה, ויום מעולה של קלייבה שחסם כל מה שזז. בסוף לוקה קלע קצת, הם ניצחו, ואנחנו מתבצרים במקום האחרון בטבלה.
    .
    נקודה מדאיגה – קלדון לא נראה לגמרי מחובר לקבוצה, משחק טוב, אבל בנפרד 🤷

    1. מה רע בביין ? דוקא עושה אחלה עבודה בנתיים על המשחקים קרוב ל 20 נקודות ביעילות מקסימלית. אני לא מתגעגע לברוקס.

  4. ממפיס נתנו אחלה הגנה בסטרטץ'. שאפו.
    .
    מי שעוד נתן אחלה משחק והיה אדיר בהגנה –
    גרין. הוא היה בכל מקום עם חטיפות, גגות, והמון הבנה של היכן להיות בהגנה.
    .
    תודה, אורי.

  5. דווקא אני הרגשתי שהלוחמים שיחקו רוב המשחק על הילוך שני ואפילו ראשון.
    ואפשרו לממפיס לחזור בקלות, בלי להפריע להם יותר מדי.
    אולי הלוחמים הרגישו בטוחים מדי בעצמם שהם מסוגלים לחזור ולנצח ברגע שיחליטו לעשות את זה.
    לא התרשמתי יותר מדי ממפיס (למעט ג'ה מוראנט שהוא סוג של אלן אייברסון לעניים)

  6. גם ששיקגו לא שיחקו הכי טוב בעולם בלשון המעטה הם לקחו את הניקס לניסיון ווינר שוט. תוצאה מאכזבת אבל אני יוצא גם מעודד כי שיקגו הראתה שכשהיא נלחמת היא יכולה לרוץ ולשמור מעולה. חבל שזה קרה רק שתי דקות וחצי לסיום אבל המשחקים האלה במיוחד בתחילת עונה עוזרים לבנות כימיה ומנטליות ואני רואה את זה לאט לאט בבולס. ועדיין ב4-1 ולא מעניין איזה קבוצות ניצחנו.
    נראה ששתי הקבוצות יהיו פלייאוף לוק אלא אם כן יקרו דברים חריגים בדרך.

      1. כן.. חשבתי אם לפתוח עם הסיפור קודם אבל זה קצת היה הורס את הבדיחה למי שמכיר
        .
        בגדול השבוע אוהד קיבל בטעות את הטאצ'דאון ה-600 של טום בריידי (שיא ליגה מטורף כמובן) שמוערך בשוק החופשי בחצי מיליון דולר, והיה דיון שלם על מה הוא היה צריך להוציא מבריידי והקבוצה כדי להחזיר אותו אליהם, הפרשן למשל הציע לא להתפשר על פחות מלילה עם ג'יזל 😉

  7. אני יודע שאני אשמע משוגע אבל, יש מצב שוושינגטון הרויחה קצת מהטרייד על ווסטברוק.
    ועוד הערה, למה גם הקליפרס וגם הלייקרס לא רצו להשקיע בהראל. שחקן שישי אידיאלי לכל קבוצה.

    1. הטרייד לא נראה משהו לשני הצדדים כי לוושינגטון לא חסרו ורוורדים והם הביאו עוד כאלה וללייקרס לא חסר ווסטברוק.
      אבל כן, נראה שבסופו של דבר וושינגטון הרוויחו ממנו.

      1. בינתיים זה עובד טוב לוושינגטון, כי קוזמה זו גרסה עדיפה של האצ'ימורה הפצוע והשילוב של הארל וגאפורד עובד מצוין ומשכיח את חסרונו של תומאס ברייאנט. יהיו להם מתישהו 8 שחקנים "בכירים" על 3 עמדות הפנים והפורוורד, כשהיחיד שיכול לשחק גם בעמדה 2 זה KCP. בשלב מסוים הם יהיו עמוקים מדי, ואז למאמן יהיה הרבה יותר קשה לחלק את הדקות.

  8. תודה רבה על סיקור מצוין.
    אני היחיד שחושב שהוויזארדס נראים זוועה, שדני נראה חסר ביטחון ושיש שם יותר מדי שחקנים שהידיים שלהם עשויות ממגנט טבעות?
    חד משמעית הקבוצה האחרונה בליגה שהייתי רואה משחקים שלה אילולא דני. אולי רק אחרי יוסטון והמג'יק

  9. אמביד לא חש שום כאבים בברכו במהלך המשחק , הוא ירד למנוחה הרגילה שלו לקראת סוף הרבע השלישי ולא היה אמור בכלל לחזור כי הובילו 20 הפרש רוב הרבע הרביעי אבל הספסל נתן לדטרויט ריצה של 16-1 והוא נאלץ לחזור כדי לא לאבד את המשחק

  10. תודה אורי. ג'ה ממשיך את הפתיחה המוטרפת שלו. אגב פילי רק לי הפתיחה של המוטרפת מבחינת קליעה של סת' קארי חלפה מתחת לראדר??

כתיבת תגובה

סגירת תפריט