הגיגים לפתיחת העונה/טז"מ

  1. ההוקס נראים רע- עונה שעברה הרבה שחקנים בינוניים שם רכבו על גלי התלהבות ובפתיחת העונה הם חזרו לרמה האמיתית שלהם. קווין הוארטר פתח את העונה עם 5.2 נק למשחק (33.3% מהשדה, 13.3% מחוץ לקשת ב2 מ-15 העונה!! ב-19 דק משחק). זה שחקן שחתם לפני רגע על 16 מיליון דולר לעונה. בוגדן בוגדנוביץ קולע 11.2 נק ב-42% מהשדה ונראה קטסטרופה, מאד חלש אנמי ולא קיים בהגנה. קאפלה קולע 7.8 נק למשחק ונחתך בחצי כמעט ממוצעיו, כנראה שהחיים בלי הלוב קשים. הקבוצה גם כן לא קיימת בכלל בהגנה, המון עליות וירידות תוך כדי משחק ורגעים רעים. טריי יאנג מאד בינוני ולא קיים בהגנה. נקודות האור היחידות הם גון קולינס שמשחק טוב מאד וקיבל בוסט מהחוזה המשודרג וקאם רדיש שמשחק על חוזה בליגה וזורק כל דבר שזז אבל בינתיים זה עובד (לא יעבוד לאורך זמן, אבל אבדיה לתשומת ליבך). המאכזב הגדול הוא דיאנדרה האנטר שנראה סוג של קראודר במקום הכוכב שהיה אמור להיות. הוא פשוט לא עבד על המשחק שלו כלל ומאכזב נורא. כמו שאמרתי בעבר בלי פריצה גדולה שלו או כוכב נוסף ליד טריי התקרה של ההוקס די ברורה, אי אפשר להיות קונטנדרית עם אוסף שחקנים בינוניים כאלה. ההוקס חייבים לשים מטרה ברורה להנחית כוכב נוסף לצד טריי (כמו ביל, דינווידי ומשהו בסגנון הזה, שחקן עמיד, בריא, שיכול ליצור לעצמו ולקלוע), שחקנים כמו הוארטר, רדיש, גלינארי, בוגדן אלו נכסי טרייד עתידיים ותו לא, הם לא שחקנים שיקחו אותך לאליפות. המזל של ההוקס שהם פגשו עד כה נמושות אחרת המאזן שלהם היה נוראי יותר. הם צריכים להישאר גמישים ולא לנעול את הקבוצה עם שחקנים שלא יקחו אותך רחוק.
  2. הסיקרס נראים בינוני- אמביד החל את העונה חלש ולא מזכיר במאומה את המועמד לMVP של העונה שעברה וקולע 7 נק פחות מהעונה שעברה. הוא גם נמצא יותר מידי זמן על קו ה-3 ומשמש כסקרינר. זאת לטעמי סיבת המפתח לאיך שפילי נראים וכולי תקווה שזה ישתנה. טייריס מקסי שהחליף את סימונס סביר בינתיים, הוא נותן 14 נק אבל לא פוגע מה-3 עם 5מ17 מהטווח הזה מתחילת העונה, שזה ישתפר פילי יראו אחרת לגמרי וגם הוא יוכל יותר לחדור. התקרה שלו מאד גבוהה למרות שיש כמה רפי הבנה המאמינים שסימונס עדיף עליו. הבעיה הכי גדולה של פילי זה דני גרין שלטעמי כבר היה צריך להטרידו מזמן. הבחור כבר לא שומר כמו פעם וכולם חוגגים עליו ובהתקפה הוא סרט אימה, הוא מנפק עד כה 5.8 נק למשחק ב-38.5% מהשדה!! הוא חלש בכל אספקט של המשחק ויש להושיב אותו על הספסל. אין לו עתיד בקבוצה ויש לעלות את טייבול במקומו ולהתחיל לקדם אותו לתפקיד יותר משמעותי מרק שחקן ספסל שעולה לתת הגנה, הוא עולה על גרין בכל דבר הקשור לכדורסל (שעון מעורר לדוק ריברס הלו דוק תתעורר). יש מספיק כשרון בפילי כמו כל קבוצה מזרחית אחרת, הם רק צריכים להתאפס על עצמם. הייתי נפטר מדוק ריברס אם היה אפשרי, הוא לא מבין מה מצופה ממנו. הייתי גם מנסה ללכת על טרייד לטוביאס האריס ולראות מה אפשר להשיג אחרי הרבה שנים בקבוצה די מובן במה מדובר, יהיה קשה לקחת איתו אליפות. האריס וסימונס יכולים להרכיב חבילה יפה.
  3. ג'ה מוראנט הוא הריל דיל-מה שהוא עושה העונה הוא החל כבר בעונה שעברה עד שנפצע ומאז לקח לו זמן לחזור לכושר. היכולת שלו לא מפתיעה כלל.הוא מחזיק כרגע בתואר מלך הסלים בליגה וזה כאשר רוב הסלים שלו הם חדירות והיריבים יודעים שהוא יחדור ולא מצליחים לעצור את זה, המהירות והאתלטיות שלו מזכירה את הגדולים ביותר בתחום אייברסון, וויד ,רוז לפני הפציעה, ווססטברוק של פעם. אני בטוח שבפליקנס אוכלים את הלב ברגעים אלו. אולם ממפיס היא לא רק מוראנט, יש שם מאמן עילית וצוות לוחמים נהדר. השנה פורץ לנו דזמונד ביין שקולע 10 נק יותר מהעונה שעברה, מראה הגנה ברמה גבוהה, לחימה וביצים של שור. סטיבן אדמס נראה חי שוב עם דאבל דאבל של 11 נק ו-10 ריב לערב, הנתונים הטובים מזה שנתיים וגם בהגנה הוא מעלה ניחוחות מלפני כמה שנים. אני חושב שהם נתנו חוזה רע ל'גארן ג'קסון אבל בניגוד לפורזינגיס בארטנס והחבר'ה בסגנון הזה הוא נותן לפחות הגנה וגוף. בהתקפה הוא קולע ב-31.3% מהשדה!! וגם הכי פחות נק מאז שהגיע לליגה. ממפיס חייבת אותו בשביל לעלות לרמה הבאה ואני לא חושב שהוא שם כלל בשביל לעזור להם לעשות את זה. ממפיס עכשיו במצב שצריכים לחשוב איך בונים קבוצה לאליפות סביב מוראנט שהוא כשרון בין דורי (מה שיש זה חביב אבל חביבת הקהל לא נותן לך אליפות).
  4. הולך להיות סיוט נגד הניקס- יש פה כאלה שחשבו אולי שהניקס ירדו ועונה שעברה הייתה מקריות. אם הם נשארים בריאים הרבה קבוצות טובות הולכות לאבד נקודות מולם. הקבוצה השנה הרבה יותר חזקה משל שנה שעברה בגלל 2 הכלים ההתקפיים שהגיעו מבוסטון, ווקר ופורנייה ועם מאמן כמו תיבס תדעו שאתם מגיעים לגארדן אתם הולכים להקיז דם, הניקס לא הולכים לשום מקום.
  5. קפצת על המגן? לא קיבלת מתנה- ג'יימס הארדן היה זורק ב-6 העונות שלפני העונה שעברה 10 זריקות ומעלה מקו העונשין. שנה שעברה מעל 7 זריקות. יודעים כמה עונשין הוא זורק למשחק השנה? 3 כאלו שזה הכי נמוך שלו אי פעם מאז שהגיע לליגה, יותר נמוך מעונת הרוקי שלו!! והוא קולע העונה 16.6 נק למשחק ב-35% מהשדה שעונה שעברה קלע 24.6 נק למשחק ולפני כן מעל 30 נק. מקרי? לשיקולכם. דמיאן לילארד היה זורק מעל 7 זריקות עונשין בשנים האחרונות, השנה הוא זורק כ-4 כאלו וזה עוד לא משקף משחקים בודדים שהוא ניצח רק מהקו בזכות השופטים בשנים האחרונות. הוא ירד נכון לרגע זה ב-11 נק לעומת העונה שעברה וקולע ב-33.3% מהשדה. הכושר הנוראי שלו מהאולימפיאדה האחרונה נמשך. מקרי? לשיקולכם. עם זאת הם שחקנים שאמורים לעשות את ההתאמות לחוקים החדשים גם אם יקח להם עוד כמה משחקים לשכוח מההרגלים הישנים. טריי יאנג היה זורק כ-9 זריקות עונשין למשחק בשנתיים ה האחרונות והעונה הוא עומד על 4.4 כאלו למרות שהסטטיסטיקה האישית לא נפגעה לעומת שנה שעברה. דונצ'יץ' זרק 7.1 ו-9.2 זריקות עונשין בשנתיים האחרונות, בהתאמה. השנה הוא זורק 4.3. ואצלו בנקודות רואים ירידה בדיוק בגובה זריקות העונשין כאשר הוא קולע כ-4 ו-5 נק פחות בהשוואה לשנתיים הקודמות בהתאמה. מה זה אומר לנו? שנקווה שהמגמה תמשיך ככה בליגה כי זה פשוט היה בלתי נסבל המתנות שהכוכבים האלו קיבלו בשנים האחרונות בחסות השיפוט, נקודות יש מאין.
  6. הנטס קטנים מידי בסייז- זה יפה שהסמול בול הלך נהדר עונה שעברה ואני בטוח שמתגעגעים לקיירי ואם הביג 3 שלהם יחד ובריא זה כנראה יספיק אבל צריך לצאת מנקודת הנחה שהם לא יחד. עם כל הכבוד לאולדריג וגריפין אלו לא שחקנים שיכולים לעצור או לקחת ריב' משחקים גדולים ופיזים. קלקסטון בינתיים מאד מאכזב (ציפיתי שיפרוץ העונה). אבל הבעיה היותר חמורה היא בגארדים ופורוורדים. הפעלול שהם עשו שנה שעברה עם ברוס בראון נלמד השנה ופחות יעיל. ג'ו האריס זה לא זה וכדאי להטרידו לפני שערכו יהיה כמו של שאמט.

לפוסט הזה יש 39 תגובות

  1. 1.תודה שמעון מצויין , האנטר לעולם לא היה אמור להיות כוכב או משהו קרוב לזה היה פה כמה הזיות באתר, התקרה שלו תמיד הייתה מוגבלת מאוד התקפית, הוא מכדרר ברמה מאוד נמוכה הקליעה מכדרור על הפנים והוא לא איזה אתלט על, לא יודע מה ציפיתם מהבחור אבל ציפיות לחוד ומציאות לחוד.
    .

    הקליעה של רדיש מ3 הפסיקה להכנס בשני משחקים האחרונים עדיין המכניקה שלו טובה מאוד והתקרה שלו התקפית גבוהה מזאת של האנטר (שגם לא מגן על או משהו שקרוב לזה, גם לאבדיה יש הצגה על לברון). ג’ונסון חייב לקבל הזמנות כיוון שלו באמת יש תקרה סופר גבוהה אבל מייבשים אותו על הספסל.
    .
    נגעת בול בבעיות של אטלנטה אין שחקן יוצר נוסף ליד יאנג והחוקים החדשים בהחלט משפיעים על יאנג כמו על כל הגארדים שהסתמכו עליהם כדי להפוך לכוכבים בלתי עצירים, המאזן של אטלנטה מאוד שקרי כיוון ששיחקו נגד נמושות עד עכשיו.
    .
    2. פילי מסריחה את הפארקט משל שפגשו אתמול את דטרויט, אמביד נראה ראה מעוד העונה הרבה בגלל ההחלטה המטופשת של ריברס לנסות להופך אותו למנהל משחק במקום לתת לו לטחון בצבע, או לקבל כדור בחצי מרחק עם הפנים לסל ששם הוא בלתי עציר, במקום זה נותנים להאריס לעשות פוסט.

    טוביאס האריס חייב לעוף מהקבוצה אותו דבר גרין שפשוט כבר לא מתאים לליגה , לגבי מקסי הוא בנתיים מאכזב התקרה שלו גבוהה מאוד אבל לא בטוח שיגיע אליה ושעון הזמן אוזל, לפילי חסר מנהל משחק על המגרש ואם מקסי לא יעשה את הקפיצה עד דצמבר ששם יבעטו את הפחון האוסטרלי). וינצל את ההזדמנויות שלו הוא יחזור לספסל. לצערה של פילי וויגטון נראית פנטסטי התקפית בלי החמור המקפץ.
    .
    3. פגעת בול בפוני החוק החדש השפיע לרעה מאוד על כל השחקנים שהסתמכו על הנכלוליות כדי להפוך לכוכבי על, הם לא צמיד יציגו יכולת עלובה כזאת אבל הם כבר לא יהיו המפלצות הבלתי עצירות שהיו בגלל החוקים.
    .
    זה לא רק הנקודות שאיבדו מהליכה לקו מה שמשנה יותר זה שהמגן לא נותן להם יותר את המרווח ליצור כיוון שהוא לא מפחד לשמור עליהם יותר וגם האחוזים יורדים , עדיין יש כאן מדגם קטן מאוד אבל אפשר להסיק ממנו הנחה.
    נקווה שהמגמה בהחלט תמשיך כך למרות שלדעתי תהיה מאומה בליגה שהסטטיסטיקות של הכוכבים נפגעו בצורה כה חדה.
    .
    4.הניקס אתמול באמת ניסו להפסיד את המשחק מזלם ששיקגו לא לקחו, לצערה של שיקגו לווין צריך לעבור ניתוח ואם הוא עובר אותו הקבוצה מחוסלת.
    .
    5. מסכים זה לא רק סייז זה הגנת פרימטר וצבע רעה מאוד, שנה שעברה הם יכלו להסתמך על ההתקפה הטובה בהיסטוריה אבל בלי ארווינג ובלי הארדן הסופרסטאר אין להם מה לחפש זה עדיין עונה ארוכה מאוד. לא יודע מה ציפית מאפס קלקסטון גם הוא לא מתאים לליגה אין לו שום יכולת לא התקפית לא הגנתית נאדה והוא גם לא מסוגל לתפוס לובים כמו קפלה נאש עשה טוב שזרק אותו מהרוטציה. ברוס בראון זה שטנץ שכל הליגה קלטה, מיאמי שהיא לא קבוצה גדולה פיזית חיסלה אותם בבולי בול מה יקרה שיפגשו עם מילווקי? ארווינג עוד מעט יחזור כמושיע של ברוקלין .

  2. מצויין שמעון, תודה.
    כשצריך אז צריך – כל הכבוד לסילבר והליגה על החוקים החדשים. על הדרך נראה כאילו שהשופטים נותנים יותר לשחק. במשחקים שראיתי העונה היה שיפוט מעולה.
    וכמובן שיהיה מי שיתלונן על זה. הארדן כבר "הציע" שהשופטים ישרקו "מה שהם רואים". ויש את טריי יאנג שכבר מעלה עוד הילוך, אפשר אפילו לזהות דמעה בקצה העין-
    "There are certain things that, I agree with the rule changes, but then there's things that are still fouls, and guys are going to get hurt. Especially a smaller guy like me who's going up against bigger and stronger defenders, they're using their body and they're using their legs and their hands to stop me."

    1. כל הכבוד?
      לא מוכן לתת להם את החותמת אחרי שנים של רמאויות בעידודם הגדול. רק באולימפיאדה האירופים בעטו להם בראש ונכנס שם קצת היגיון….

  3. תודה שמעון,
    נקודות טובות!
    מסכים עם הדברים.
    אם אטלנטה לא יתעשתו הם יקבלו סידרה קשה כבר בסיבוב הראשון, הם צריכים לחזור להיות קבוצה מובילה בעונה הרגילה, וזה קשה השנה.
    פילי – אם לא יסגרו על עצמם מה עושים עם סימונס זה יכול לקבור להם את הקבוצה, הם יכנסו לאפרוריות כמו בוסטון, שלהם לפחות יש סיכוי יותר טוב לזנק קדימה מתישהוא.

    1. אני עדיין מנוע עצמית ומתאפק לא לבקר את אודוקה אבל לא בטוח שתחת הנהגתו הסלטיקס יצאו מהבינוניות.
      צורת המשחק שלהם היא בושה למה שהשם סלטיקס מייצג….

  4. יופי שימון, ניתוח טוב בהרדמה מקומית.
    מניתוח לניתוח, ההיגיון סוף סוף ניצח…. עוד באולימפיאדה אמרתי שההגיון האמיתי אומר שקפיצה על שחקן זו עבירת תוקף שהאמריקאים צריכים ללמוד לקח מצורת המשחק הזו והשיפוט הדפוק מוטה הרייטינג. אמרתי שמי שייפגע הכי הרבה יהיו אותם פלופרים שקופצים וזורקים קצת לפני ההתנגשות. אמרתי שהם ירדו ב כ 10 נקודות למשחק וזה קורה נכון לתחילת העונה. קורה בגדול. כל אלו שניפחו סטט מהקו שייבכו.
    נשאלת השאלה,מדוע לקח כל כך הרבה זמן עד שההיגיון נכנס שם לשכל של סילבר והשופטים?….

  5. תודה על הניתוח.
    אני חושב שהעניין עם ג'ארן ג'קסון תלוי בהעדפות ובציפיות האישיות של כל צופה.
    אני מאוד מחזיק ממנו ומוכן לתת לו עד איזור חג המולד כדי להתגבש ולמצוא את הקצב.
    בינתיים הוא מגן מצויין כנגד סמול בול, לוקח יותר ריבאונדים, ועושה הרבה פחות עבירות מטופשות.

  6. צהריים טובים לכולם ותודה לשמעון על הגיגים מעולים
    1.רזי,עידו עדכן בזמנו שהשינוי בשיפוט הוחלט עוד לפני האולימפיאדה .
    2.אני חושב שמוראנט ישכיח את דוראנט 🙂
    3.כמי שלצערו ראה כל דקה של סבל תוצרת ברוקלין הבעיות העיקריות הן :
    א.הארדן בכושר גרוע , זה הרבה יותר עמוק מהשינוי בשיפוט . הוא נראה שמן , כבד ואיטי . כתוצאה מכך , הקבוצה הפכה להיות בין האיטיות בליגה ומתקשה מאד להגיע ל-100 נקודות וליצר סלים מהירים וקלים .
    ב.קיירי חסר הרבה יותר ממה שהפרשנים צפו , בעיקר בגלל החולשה של הארדן .
    ג.במצב הזה , הייתי מצפה מדוראנט לקחת קרוב ל-30 זריקות למשחק כמו שעושה סטף וזה לא קורה , כנראה זה מה שצוות האימון רוצה . אם מופע האימים הזה ימשך , אני חושב שהכסא של נאש יתחיל להתנדנד ובצדק .

  7. תודה גיא
    נקודה נכונה .. הבעיה היא שלא יכולנו לתת לו שכר כמו דנבר עקב חוקי השכר של הליגה והוא בצדק בחר בחוזה יותר מכניס . חבל מאד .

  8. נקודות מצוינות שמעון.
    טריי יאנג העלה משמעותית את נפח הזריקות שלו (3 זריקות יותר מהשדה) אז הוא כרגע מחפה על זה בסטט', השאלה אם זה בא על חשבון זריקות של חבריו לקבוצה, והאם זה לא יפגע בהוקס לטווח הארוך.

  9. מת על המסקנה שלך לגבי פילי – קיצר, לא נראים טוב, צריך להעיף שני שליש קבוצה פלוס מאמן. צודק.
    מצד שני, הרי היתה שם קבוצה מנצחת די הרבה זמן אז בוא נבדוק לשניה מה עבד שם כל כך טוב ב3-4 שנים האחרונות וחסר שם העונה? הממממ…. מה חסר שם השנה, שהיה שם עד העונה האחרונה?… המממ… תן לי לחשוב רגע…. אולי זה ג'ונה בולדן שחסר לי כאן?… רגע, לא לא, זה בטח ג'ורג' היל שפתאום נעלם לי מהנוף? לא יודע, אני צריך לחשוב על זה עוד קצת כי מישהו חסר לי שם העונה… תן לי לחשוב על זה עוד קצת, אני אחזור אליך אם אני אצליח להזכר במי מדובר.

  10. תודה על הפוסט.
    ת'ייבול מדהים בהגנה (חמישייה שנייה עונה שעברה), אבל בהתקפה הוא כמו רוברבסון מ-OKC בזמנו, ובליגה היום אי אפשר לשחק איתו יותר מכמה דקות עד שהמינוס עולה על הפלוס. כרגע לא נראה שמשהו השתנה, אבל באולימפיאדה עם אוסטרליה דווקא הראה פוטנציאל ולדעתי הוא (ולא מקסי) נק' האור היחידה כרגע בפילי.
    .
    הארדן הרבה פעמים מתחיל עונות קצת שמן, לא בכושר ומאוד בינוני בכללי, לא יודע כמה מזה השינוי בחוקים ובטוח שזו לא סיבה לדאגה

  11. לגבי החסרון של בן סימונס לטוב ולרע , המספרים מראים שזה בדיוק כמו שחשבו:
    O-Rating Ranks:
    -Last year: 13th
    -This year: 3rd

    D-Rating Ranks:
    -Last year: 2nd
    -This year: 20th

      1. קשב לדעת , זה משתנה ממשחק למשחק
        אני חושב שאם סימונס היה שם לשחק הגנה נגד דוראנט פילי היו מנצחים כי סימונס היה מקשה עליו יותר ומשחרר את טייבול וגרין לשמור על הארדן.
        אבל השיפור בהתקפה במיוחד בלקיחת וקליעת שלשות הוא משמעותי

        1. כמו שאתה אומר, מאוד מוקדם לדעת. נראה איך העונה תתפתח והאם שמעון יצטרך לאכול את הכובע עם רוטב צ'ימיצ'ורי, איולי, או סתם עם מלח.

          1. אתה מדבר בלשון עתיד , אני דיברתי על המשחק שכבר היה ובו הארדן היה בינוני ורק דוראנט החזיק לנטס את הקבוצה , גם אם כל מה שסימונס עושה זה היה להקשות קצת על דוראנט פילי היו מנצחים

            1. זה לא המחסור של סימונס אם הייתה שם עציץ במקום ריברס היינו מנצחים את המשחק .הוא פשוט התעקש על גרין הדביל ונתן להם ריצה שנתנה להם את הנצחון

  12. מעניין מאוד, תודה רבה שמעון.
    אנחנו לא נותנים מספיק קרדיט לכוכבים הגדולים, הם חיים על כל מה זה שהמשחק מוכן לתת להם. בשנים האחרונות קפיצה על המגן הביאה להם ים נק', אז הם ניצלו את זה. ייקח להם קצת זמן, אבל הם יסתגלו לחוקים החדשים. לא בגלל זה לוקה הוא שחקן כל כך גדול, והוא לא יעלם, והוא רק דוגמא

  13. בס"ד
    תודה שמעון.
    החוקים היו ממש אבסורדיים.
    שיגידו הכוכסים תודה שלא שורקים להם גם תוקף.
    אבל הם יסתגלו, וישתפרו ויגיעו יותר לקו, לא כמו בעונות הקודמות, אבל קרוב.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט