יומן הבולס (2): הבולס הדבר הבא אחרי האול-סטאר / מנחם לס

 

פוסט קצר, ישר וקולע לעניין

עוד לפני הנצחון אמש של השיקגו בולס על הנטס 76-92 החלטתי לכתוב את הפוסט הקצר הזה.

אני לא סתם כותב זאת לאחר יד. אני  מ-ב-ט-י-ח זאת: בחלק הבא של העונה אחרי האול סטאר, שיקגו בולס תגיע לכיתה של אינדיאנה פייסרס ומיאמי היט, ותהווה חלק ממשולש שווה צלעות כשלכל צלע ישסכוי שווה פחות או יותר לנצח את המזרח.

עם הנצחון על הנטס הבולס הם 2 נצחונות מעל 500. בפעם הראשונה מאז ה-21 לנובמבר, היום בו ניפצע הכוכב היחיד של הקבוצה דרק רוז. לפתע הם רק משחק אחד ממקום שלישי במזרח, אם כי מאוחר מדי להתקרב לאינדיאנה ואפילו למיאמי במספר נצחונות. הפער נוצר בתקופה בה המאמן ת'יבודו – שהפך ל-FACE OF THE BULLS – יצר למעשה קבוצה חדשה "ללא רוז".

מה שראיתי אמש – והתחלתי לראות כבר לפני כמה משחקים – היא קבוצה שנבנתה מחדש עם אותם שחקנים ל-30 המשחקים האחרונים של העונה.

אני חוזה כבר כמה משחקים בקבוצה עם DETERMINATION חדש, ו-FIGHTING SPIRIT חדש. קרלוס בוזר קלע 15 נק' עם 10 ריב' ב-27 דקות. יואקים נואה קלע 14 נק' עם 13 ריב' ו-7 אסיסטים. טאג' גיבסון קלע 16 נק' ב-31 דקות. מייק דנליבן שם 14. קירק היינריך 9 עם 8 אסיסטים. ג'ימי בטלר 14 חיצים עם ה-5+5 הרגילים שלו בריב' ואס'. די.ג'יי אוגוסטחן 8 נק' עם 5 אסיסטים.

מה שת'יבודו עשה זה ליצור קבוצה של 12 שחקנים (לא לשכוח את נאזר מוחמד, ה-2.10,  וטוני סנל, הגארד המחליף הטוב מאד) ללא אף כוכב. מה ששיקגו בולס היום היא קבוצה של שחקני 7 ו-8 ללא אף שחקן של 9+ אבל גם ללא אף שחקן של 5. היא משחקת נגד קבוצות של 9+, 9+, 7, 6, ו-5 עם קבוצה של 8,8,8,7,7.

זוהי הקבוצה עם הכי פחות קליקים, ועם הכי פחות כוכבים, אבל קבוצה שהיום היא מלאה לוחמים בריאים, גברים קשים ביותר ללא CRYING BABY אחד, הקבוצה חסרת האיגו ביותר בליגה, וקבוצה ללא פחדן אחד. אפילו קירק היינריק שפעם אמרו עליו 'רך מדי' הפך לאחלה פוינט גארד המתאים לקבוצה הזאת יותר מראסל ווסטברוק או קיירי אירוינג כי הוא עובד אדמה, פועל שחור (אפילו שצבעו לבן) בדיוק כמו קרלוס בוזר, יואקים נואה, ג'ימי בטלר, טאז' גיבסון, או מייק דנליבי הלבן, שבבולס הפך אף הוא לפועל שחור.

זוהי גם קבוצה ללא ענקים. כפי שאין בה כוכבים, כך אין בה ענקים של "9+" ואז נמוכים של "6" ו-"5", אבל יש לה "8" ו-"7" רבים: חמישייה של 11'6, 10'6, 9'6, 7'6, ו-4'6 (נואה, בוזר, דנליבי, בטלר, והיינריך), כשהמחליפים שלה הם 9'6, 11'6, 7'6, ו-0'6 (גיבסון, מוחמד, סנל, ואוגוסטין). 

והדבר המפתיע ביותר שלי לפחות אין הסבר עליו הוא כיצד הקבוצה הזאת הפכה לטובה יותר ללא לואל דנג!

וקרלוס ונואה הם ריבאונדרים טובים בהרבה מאנשים אחרים בגובהם.

ועל כולם שולט טים ת'יבודו שהוא "מאמן NBA" יותר מכל מאמן אחר בליגה. הווה אומר שהוא מכיר את הליגה ויודע אותה טוב יותר מכל מאמן אחד. הוא אמן המשחק הפשוט והנכון כפי שצריך להיות משוחק, דבר שהשריש בו הפלח שעבורו ת'יבודו עבד שנתיים, ואז 7 שנים בניקס בתפוח הגדול והמשחק הקשה שלה, ואז כעוזר בסלטיקס, שם השריש רד אורבך את המשחק הקשה והפשוט לכל המאמנים שבאו אחריו.

כפי שאין כוכבים בין השחקנים חסרי האיגו לחלוטין, כך מאמנה טים ת'יבודו חסר איגו לחלוטין, ולא מעניין אותו אם לעולם לא יכניסו תמונתו או יכתבו עליו בספורטס אילוסטרייטד, כי כל מה שהוא רוצה זה לנצח עם הגנה קשוחה. הוא רוצה לנצח 75-80, לא 95-110. הוא לא רוצה אף היילייט אחד במשחק. הוא רק רוצה הגנה, הגנה, הגנה, וזה כולל ריבאונדים, ריבאונדים, ריבאונדים, והגנה של סוויצ'ים, סוויצ'ים, וסוויצ'ים.

מי שחזה במשחק אמש והוא אוהד כדורסל אמיתי של משחק נכון, פשוט, ולעניין, נהנה עד בלי די, כפי שאני נהניתי.

אני לא אוהד של הבולס, אבל אני מרגיש ויודע שהיא תהיה שוות-כוח לפייסרס ולהיט בסוף מאי.

 

 

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. פוסט סבבה מנחם, על קבוצה מאד מסקרנת שאף פעם לא ברור לי איך הם מצליחים להביא את עצמם לכאלה תוצאות. יש כאילו שיגידו שזה בגלל שהמזרח חלש, אבל הם מנצחים גם קבוצות מהמערב ככה שזה לא תקף. לא ברור מה המאמן הזה מאכיל אותם, חולה על קבוצות כאלה.

  2. הקבוצה הכי קשוחה בליגה ביי פאר. פשוט כיף לראות אותם נלחמים בתשוקה שיש רק לשחקני קולג׳. כימיה אדירה כשנואה מוביל את הטירוף ותיבודו משחק אותה צ׳אק דיילי. הבד בויז החדשים, אם רק רוז היה קשוח כמו איזאה והייתי שם עליהם את הכסף לאליפות.
    עדיין עם הכישרון המוגבל שלהם הם היו מגרדים פלייאוף במערב

  3. אם רק תהיה להם אופציה לעשות טרייד על רוז ובוזר תמורת רכז נורמלי + עוד איזה סקורר טוב, הם בשקט יכולים ללכת עד הסוף. אתה יודע מה אפילו לא צריך רכז אוגסטין והיינריך מספיקים, רק עוד סקורר יציב.

    הם חייבים להעיף את רוז כל עוד הם יכולים לקבל עליו משהו. הוא פשוט לא מתאים לקבוצה הזאת ..

  4. תמיד החזקתי בתיבודו כמאמן מצויין .. עצוב שבשיקגו לא מעריכים והיו דיבורים על פרדה… שיבוא לניו אורלנס…
    במקום שיקגו הייתי מתחיל בנייה מחדש ושולח את רוז.. אני הולך עם סטטיסטקה ולרוב לא חוזרים מפציעות קשות כאלה ראה מקרה גרנט היל פני הארדוואי..

  5. באמת עצוב שבשיקגו לא מעריכים וכתוצאה מכך הביאו לו חוזה של מיליונים ל4 שנים וזורקים עליו קומפלמטים בתקשורת כמעט בכל הזדמנות. חבל ..

  6. תיבודו עושה בערך את מה שעשה בעונה שעברה רק שכרגע על תקן השחקן שנטחן 42 דק' בכל משחק, לא משנה מה, נמצא נואה.

    זה יבטיח לשיקגו להראות קשוחה מאוד, קשה ליפצוח(התקפה די בינונית) אבל לא באמת מאיימת.

    להציג את מקום 3 במזרח כאישזהו הישג או צלע לאינדיאנה ומיאמי זה לא פחות מבדיחה טובה(וצריך להזכיר "שהמתיימרת למקום 3 במזרח" בסף הכל עם 2 נצחונות מעל 50 אחוז שזה לא פחות ממביש לאינטילגנציה).

    אבל מה אני מצפה ממנחם שכל יומיים מכתיר וממליך מלך חדש.

  7. ואגב לקבוצה הזאת לפחות כרגע תהיה בעיה לא קטנה עם העזיבה של דנג.

    מי שכביכול נכנס לנעליים שלו ומקבל את הדק' הוא באטלר(שבחודש האחרון משחק 42 דק' למשחק) אבל קולע העונה אחוז מבייש של 37 אחוז מהשדה.

    על שחקן כזה אתה בטח לא תסמוך שיקח על הכתפיים שלו את הקו האחורי שלך בהתקפה או יתן את הקליעה מהפרימטר שנתן דנג.

    ועוד דבר שדי יכול לסגור את הפוסט המגוחך הזה- בוזר בכלל מעומד לפיניקס ואם הטרייד הזה יסגר לפני ה-20 לפברואר(עבור הגופה של אוקפור כדי לחסוך עוד כמה לירות לבולס ובעצם למנוע מהם להשתמש נגד בוזר באמנסטי) אז אפשר סופית לסגור את הגולל על הבולס.

  8. K-700
    מאז שדנג עזב הבולס רק מנצחים. אתה הדבר האינפנטילי ביותר באתר. לידך דדי גאון. ממש עייפתי מלהגיב לשטויות שלך. זה שאתה ער כל הלילה כמו איזה דפוק חוזה בכדורסל (לא כמו 'איזה'. אתה דפוק לחלוטין!) לא עושה אותך לבעל ידע. כל מה שזה עושה ממך זה נסיך החלבנים של ישראל.

    1. הטרייד על דנג היה הצהרה חד משמעית של הנהלת שיקאגו שהם מוותרים על העונה הזאת ובעצם על התקווה להשיג משהו עם הסגל הנוכחי.
      וזאת הסיבה שהם מנצחים למרות חסרונו של דנג. הם חבורה של גברים קשוחים שנלחמים על שאריות הגאווה שלהם,ועושים את זה בצורה מעוררת הערצה.

      אבל מנחם, אני לא מאמינה שאפילו אתה מאמין שיש להם סיכוי מול אריות המזרח.
      הם קצרים ות'יבודו שוחט אותם.עד הפליאוף חצי מהקבוצה תיפצע

  9. עוד שטות של 700 היא ששיקגו תעשה טרייד על בוזר.
    בואו נראה מי יותר חכם משנינו: הם בחיים לא יעשו טרייד על בוזר . הוא טוען שכן.
    בואו נחכה ונראה מי צודק.
    700! לך לחלוב קצת עיזות, ולשתות להם את החלב ישר מהעטינים (אתינים? עתינים? אטינים?)

    1. ד"ר שאבד עליו הכלח,
      לא אמרתי שהטרייד הזה יקרה, אבל מחרושת השמועה האחרונה אתה די יכול ללמוד על הכוונות של הבולס בקשר לבוזר ובכלל בנוגע לשאיפות שלהם להשיג משהו מהעונה הזאת.

      ואגב מנחם אם לא יעבור בטרייד עד ל20 בפברואר הם פשוט יעשו עליו אמנסטי בקיץ(וזה על שחקן שלפני שעה יצאת בהצהרה ש"הם בחיים לא יעשו טרייד על בוזר" כאילו מדובר בשיבוט של מייקל ג'ורדן). אם תהיה קבוצה אחת רצינית בליגה שבאמת תקח את בוזר, תתן עליו חוזה נגמר הבולס לא יחשבו פעמיים ואפילו ישלחו זר פרחים.

      כמו שעזית הכלבה החלבנית אמרה לך, תיבודו שוחט את הסגל שלו. הם חבר'ה קשוחים והוא מאמן קשוח שמנסה לנצח כל משחק(ולפעמים חבל) אבל העקשנות שלו לשחק עם השחקנים הטובים שלו 42 דק' פר משחק בפברואר תשאיר אותם ללא אוויר באפריל וכל זה כשיש להם גם ככה סגל קצר וחסר להם CLOSER כמו שהיה להם שנה שעברה(רובינסון הננס), שיכול ממש להתעלות ולנצח משחקים כמו סופרמן.

      זה כבר נהיה ממש פתטי שאתה כאילו מחפש צלע שלישית לצמד חמד מהטופ של המזרח כאילו להגיד לנו הינה במזרח יש לפחות 3 קבוצות שיכולות לתת פאייט למערב אבל זה נהיה כבר מגוחך.
      המזרח עלוב מנחם הגיע הזמן שלפחות עם עצמך תפנים את זה.

      רוצה לראות את תמונת המראה של המזרח העלוב שלך? תסתכל על הרשימה של השחקנים שעולים באולסטאר, אני רואה שם איזה ג'ו ג'ונסון עלוב וזקן אחד שקולע בקושי 15 נק' באחוזים של גבינת גלבוע בזמן שבמערב שחקן כמו דראגיץ' אפילו לא נכנס ושוטינג גארד כמו קווין מרטין למשל אפילו לא נלקח בחשבון בספירה הראשונה.

      בקיצור מנחם, רוצה טיפ ממושבניק? תפסיק לשחק עם העטינים של הפרה כי :
      א. זה חלב לא מפוסטר ולזקן כמוך זה מסוכן.
      ב. היא יכולה לתת לך בעיטה אם תשחק לה שם יותר מדי.
      ג. המצאתי את סעיף ב' אבל תחשוב על זה.

      1. הדבר היחיד הטוב והחשוב שלמדתי ממך הוא כיצד לאיית עטינים. מה איכפת לי מה יקרה הקיץ? אני מדבר על הבולס עכשיו, העונה. העונה הם יתנו מה זה פייט לאינדיאנה ומיאמי, ומה איכפת לי מה שאר המזרח עושה? אני מדבר אליפות. מקום שני מתאים למושבנניקים חולבי עיזים כמוך. אנחנו העירונים מעוניינים רק בזהב.

      2. אם הפרה מרושעת היא תבעט בך גם כשתלך לתומך מאחוריה.
        אם היא נחמדה וטובת לב היא לא תזוז, מקסימום תרקוד קצת לצדדים.

        אבל… האם מישהו מהחלבנים מתכוון לספר על הזרעה מלאכותית או שגם את זה אני צריך לעשות במקומכם, חבורת מזוייפים??

  10. שיקאגו קבוצה טובה אפילו בלי רוז, אבל המזרח השנה מתחת לאינדיאנה ומיאמי הוא מזרח פרוע, וכל דבר יכול לקרות, אני יכול לראות את ברוקלין או אפילו את דטרויט גוברות על שיקאגו ולו בגלל ששיקאגו משחקת כבר עכשיו באינטניסביות של פלייאוף ואילו האחרות לא. כשיגיע הפלייאוף והאינטנסיביות תשתווה קשה לדעת לאן זה ילך.

    כמו כן אני לא רואה שום תרחיש שבו שיקאגו שורדת יותר מ-6 משחקים מול אינדיאנה, מול מיאמי, אולי, אם תהיה שם עייפות חומר משמעותית, והסיפור של אודן לא יתפוס.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט