מייק וודסון חייב ללכת / מנחם לס

 

The Time Has Come for New York Knicks to Fire Mike Woodson

מסקנה: מייק וודסון חייב ללכת!

 

Why NY Knicks Regressed So Terribly from Last Season

אתה יכול לבנות את הפירמידה הגדולה והנאה בעולם, אבל אם בסיסה רעוע, אם האדם שעל כתפיו כל הקבוצה נבנית – המאמן – הוא חסר מושג וידע, והכי חשוב – רגש – כל הפירמידה תיחרב, כפי שהיא נחרבה אמש נגד סקרמנטו 106-101. וזה לא סתם חרבון. זה סוף הסיפור, במיוחד אחרי שכרמלו אנטוני הגדיר את המשחק כ-"חובת נצחון".
הניקס רחוקים רק עונה אחת מקבוצה של 54 נצחונות וריצה די מכובדת בפלייאוף, ובכל זאת הם קבוצה שונה לחלוטין למרות שלא הרבה שונה בה מבחינת שחקנים.

אם זאת חיתה חובת נצחון, ז"א שעכשיו חובה לעשות משהו בנידון:

"We gotta win. We gotta win tomorrow,” Anthony said after practice Tuesday in Greenburgh. “We have to win.  o "There’s nothing more than that. We have to win or something must be done

הדבר לא מובן לי:

*כיצד קבוצה שגרעינה נשאר ללא שינוי יכולה להפוך ממצויינת למביישת תוך עונה?

*כיצד הגנה שנחשבה לבין אחת משלוש או לפחות ארבע הטובות ביותר בליגה להגנה שהקבוצות החלשות ביותר מפצחות ללא כל בעייה? כאן נקודת החולשה הגדולה ביותר: ההחלפות בהגנה נראות מוזרות או לא קיימות. לפי אנליטיק.קום השחקן של צ'נדלר קלע העונה 17 פעמים תחת הסל ללא שמירה בגלל בלבולי החלפה בפיק-אנד-רול. הניקס כמעט לא משחקת אזורית, וכשהיא מנסה, זאת לא אזורית ולא אישית, אלא משהו מבולבל באמצע. לפי SPORTS.SV הניקס מובילה את הליגה עם 4.9 "UNGUARDED  PLAYERS" כל משחק.

*כיצד החברות הנפלאה – ה-CAMARADERIE – של העונה שעברה התפוררה עד עפר? הרי אף שחקן חשוב ופופולרי לא עזב! ג'ייסון קיד עזב, אבל כשחקן הוא היה בערוב יומו, והוא אף פעם לא היה שחקן אהוב על חבריו כי תמיד היה בו משהו עיליתיסטי, סנובי.

מה הבעייה?

לדעתי הבעייה היא CONFUSION.

מייק וודסון בעצמו לא יודע מה הוא עושה:

*הוא מעמיד חמישיות מוזרות.

*הוא לא יודע להחליט אם לשחק סמול בול או ביג בול. משחק אחד הוא עולה עם ריימונד פלטון, פבלו פריגיוני, וג'יי אר סמית', וברור שהוא הולך על סמול בול. אמש הוא עלה עם טייסון צ'נדלר, אמארה סטודמאייר, וכרמלו אנטוני, כי הוא החליט ללכת על "ביג בול". והלך לו מצויין כשאמארה קולע 10 מ-15 ל-20 נק' וטייסון צ'נדלר קולע 17 ב-8 מ-12, וכרמלו קולע את ה-36 שלו, אבל ברבע האחרון הוא חוזר לסמול בול עם פלטון ופרגיוני ששניהם לא פגעו, ג'יי אר שלא פגע, אימן שומפרט שלא פגע, וטים הרדאוויי שלא פגע. כשאנדרה ברגנני שיחק הבלבול היה עוד יותר גדול. היו משחקים שהוא העלה את כרמלו, צ'נדלר, ברגנני, מריון, ופרגיוני…

לפי סינרג'י.קום, הניקס עלו העונה עם 17 חמישיות שונות  – אפילו בנו אודריך עלה בחמישייה 6 משחקים – (שיא ליגה העונה בינתיים) , ובמשך המשחקים הם שיחקו עם 36 חמישיות שונות על הפארקט, יותר מכל קבוצה אחרת. החמישיה של פלטון, שומפרט, ג'יי אר סמית', טייסון, וכרמלו שיחקה הכי הרבה (22%), אבל פרגיוני במקום שומפרט עלה 20% מהזמן. אז תחליט: זה או זה? כמובן שהיו לצ'נדלר וקניון מרטין היו פציעות ואז היו חמישיות שונות כמובן.

 

 

בעונה שעברה היתה יותר קביעות בקבוצה

אולי החבטה תחת החגורה הגדולה ביותר באה מברנרד גודפר מהדיילי ניוז שכתב:

 You could find High School in the city who are capable to execute pick-and-roll defense better than Pablo Prigioni and Andrea Bargnani just displayed. Even Anthony—not exactly Bruce Bowen in the defense department—was left shaking his head in disbelief.a

הרוטציה של הקבוצה נראית כמו משחק קלפים כשאתה לוקח קלף ומחליף קלף. פתאום נראה לך שזה טוב, ואז אתה מחליט שקלף אחר הוא אולי יותר טוב. אין כל שיטה ואין כל סיסטמטיקה בחילופים. הכל נעשה כאילו שרירותי בראשו של וודסון.

אין ברירה. הוא חייב ללכת!

 

 

לפוסט הזה יש 12 תגובות

  1. גם מקצוען פוקר יפסיד עם יד גרועה.
    בניגוד למה שנראה היה בתחילת השנה, ההרכב שלנו השנה לא דומה בכלום לשנה שעברה.
    פריג'יוני וצ'נדלר גמורים, הראש של ג'יי אר מלא בשתן תואר השישי של העונה שעברה, פלטון השמין, שומפרט רכבת הרים של יכולת, אמארה בינוני וטימי הקטן נחמד אך לא מספיק.
    ומלו המסכן פשוט נמאס לו.
    שיגיד תודה ברניאני שלא דיברתי עליו.

    וודסון יילך ומה? עופות החול כולם יקומו לתחייה ויכו שוק על ירך את הגויים?
    מקסימום יגיעו לפלייאוף ויקבלו בראש סיבוב ראשון.

    רק טיפקס יעזור לקבוצה הזאת למחוק ולהתחיל מחדש.

  2. מה שהם צריכים זה להיפטר מהחוזה ההזוי של אמארה, לשחרר את צ'אנדלר שכבר לא נראה כמו עצמו, ולהביא סופרסטאר (נטול אגו, כי לכרמלו יש יותר מדי גם ככה) ולבנות משהו נורמאלי.
    לא תמיד המאמן אשם.

    1. הבעיה שעם כמה שהם ירצו להיפטר מהם,אף אחד לא יקח אותם!!
      טרייד על צאנדלר אולי אפשרי וגם זה לא בטוח לאור היכולת הלא מרשימה שלו..

        1. היינו מתים. יש לו עוד עשרים בשנה הבאה.
          והאמנסטי הלך על צ'ונסי פאקינג בילאפס.

          בפעם האלף – הקבוצה הזאת מתה עד 2015.

          1. אולי בקיץ הם יוכלו להעיף את החוזים הנגמרים של אמרה וברניאני,אבל זה לא יציל את העונה הזאת שתיגמר ככשלון.

  3. זה לא שוודסון הוא איזה גאון או משהו, הוא בסה״כ מאמן בינוני, אבל הוא לא הבעיה של הניקס בעיניי. הבעייה היא מצבור נדיר של ראשי פח ואגואים מנופחים שהתגלו במקום אחד. ועם כבר, ההבדל בין הניקס של שנה שעברה לזו של השנה הוא ההבדל בין הניהול של גלן גרינוולד לבין זה של סטיב מיילס ומסתבר שזה הבדל די גדול.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט