מעורב הופס ליום שני / מנחם לס

מעורב הופס ליום שני / מנחם לס

1.'בסקטבול פור אנד ת'רו ג'יזוס' – 'כדורסל עבור, ודרך ג'יזוס' – תנועה חדשה בין כמה שחקני הליגה

יישו שומר עליו

האורלנדו סנטינל מדווח על ג'יילן סאגס, שהגיע לדראפט דרך אוניברסיטת גונזגה האדוקה (מין קרוס בין קתולים ואבנג'ליסטים) והוא אחד מכמה שחקני NBA המאמינים שג'יזוס קרייסט מנצרת הוא-הוא האחראי להצלחתם כי מה שקורה הוא מה שהלורד רצה ותיכנן שיקרה, והלורד – יישו בכבודו ובעצמו – תיכנן את כל דרכו והצלחתו של סאגס, כי הוא "IS LOOKING FOR ME EVERY STEP OF THE WAY".

הוא אומר:

. “It’s been a tough year, but you have to keep believing and hold on to the knowledge that God is looking out for you. God is great [and spending my time on a middling team made up mostly of people who play the exact same position is proof], he loves me and wants the best for me.”

אז לידיעתכם, אלוהים – בצורה של הלורד יישו – תיכנן קריעת רצועת ACL לסאגס. אולי כדי לבחון את עומק אמונתו והמרחק שהוא יילך עם האמונה שיישו שומר עליו ומתכנן את צעדיו בליגה, כולל קריעת הרצועה אנטריור קולטרל.

2. שחקני הווריורס מתבדחים על חשבון קליי תומפסון 'השחקן מס' 77 בתולדות ה-NBA'

מה שהם עשו היה להביא לתומפסון גופייה של הווריורס מס' 77, המספר אותו נתנו ב-NBA לעמדה של תומפסון בין כל שחקני ה-NBA בהיסטוריה.

זו בדיחה. המיקום של קליי תומפסון הוא 30 (+- 4). כמו שאתם קוראים: מיקום 30 פלוס-מינוס ארבע. רק חסרי מושג מציבים אותו מקום 77.

3. המטרה הבאה של מאמן ההורנטס: לחבר בין האינסטינקטים הכדורסלניים של למלו שהם מיוחדים במינם עם ניהול משחק נכון, תורה שהתפתחה משך שנים

"כמעט כל מה שלמלו הצליח להשיג מאז שהוא הגיע לשרלוט בעונה הלא נורמלית שלו כרוקי היה תוצאה של הכשרון המיוחד שלו, ויכולתו האישית ליצור דברים טובים מהאינסטינקטים שלו", אומר ג'יימס בורגו – היום מאמן הקבוצה. "תפקידי היום הוא להביאו לרמה הבאה. לעשותו 'BETTER GAME MANAGER'. "ההצלחה הראשונית שלו הייתה בעיקר תודות לאינסטינקטים שלו. עתה השלב השני הוא למקסם את האינסטינקטים שלו עם השיטה שאני מאמין שהיא הטובה ביותר לקבוצה שדלנו עם כוח האדם שיש ברשותנו. למלו חייב להיות חלק מהשיטה ולא נטע זר בצד השיטה. תפקידי הוא לעזור לו למקסם את יכולתו האישית בתוך שיטת המשחק שלנו. תפקידי לדאוג שהוא ימשיך למקסם את האינסטינקטים והיכולות שלו כחלק משיטת המשחק שלנו, ושהוא יהיה המנכ"ל של השימוש בשיטה כחלק ממשחקו הוא בעת ובעונה אחת".

Even with an accelerated post-draft timeframe last year, Ball exploded onto the scene and navigated a midseason fractured shooting wrist to finish in the top two amongst all rookies in nightly points (15.7), rebounds (5.9), assists (6.1) and steals (1.6). And with more mouths to feed on the roster this season (which is a nice problem to have, frankly), a welcoming challenge has presented itself to the Chino Hills native.

ג'יימס בורגו ממשיך:

There’s only one ball to go around. We’ve got tremendous talent here offensively and a lot of it starts with Melo,” Borrego stated earlier this summer. “His instinct is there. He’s getting stronger. I think time and score situational pieces that equal winning are probably his next logical steps. How does he manage this group? How do I get Gordon [Hayward] a shot? How do I get Terry [Rozier] a shot? He’s got to understand his teammates and what we need.

Added Borrego, “He has great instinct and I’m not going to take that away. That is his strength, and that’s tough to teach. Now it’s about managing the game, managing the roster, managing these players around him. These players have great respect for him and trust in him. He understands the responsibility that comes with being a point guard in this league and if we want to win, how does he manage that?”

הוא מסיים על למלו בול:

“It’s night and day for him. He’s there. We’re not really worried about LaMelo at all. He loves basketball. Every time he’s out there, you can tell that’s his peace. We just love him – he’s special. He’s sharpening things up after that first year of play. He helps us play fast and go. He’s our quarterback and I know he’s just happy to be back out there with us.”

4. פול ג'ורג' עזר לווריורס לנצח ע"י FOOLISHLY CHALLENGING סטפן קרי, הקלעי מס' 1 בהסטוריה מהפרימטר

סוף המשחק הפך ל-EPIC BATTLE בין הווריורס לקליפרס. בתוך אש הקרב פול ג'ורג' וסטפן קרי היו במיטבם. אבל המיטב של סטפן הוא לרוב עדיף על המיטב של ג'ורג'. הפעם ג'ורג' עזר לו כשהוא תרם אקסטרה מוטיבציה לשוטר הגדול הזה, שכל מה שהוא צריך זה שמישהו יעלה עליו.

ג'ורג' קבר 29 עם 5 מ-11 מהטריי. היה לו יום הופס גדול ללא ספק. אבל סטף קבר 45, כולל 8 מ-13 מהטריי, כמה מהם ממרחקים אסורים, שעבור סטף הם לייאפס.

אבל לקראת הסוף סטף התקרר. פול ג'ורג' קלע צמד, רכש בטחון, וכאןמ עשה שגיאת כדורסל פטאלית: הוא החל לזמר 'פקה-פקה' לעבר סטף קרי. אני לא מבין שחקן מנוסה כפול ג'ורג'. הוא צריך לדעת טוב יותר מלעלות על סטפן קרי עם טראש-טוק.

BIG MISTAKE!

הוא לא חשב שסטף ייקח את הטראש טוק ברצינות?

עם רק כמה רגעים לסיום, פול ג'ורג' יצא עם זה: הוא CHALLENGED סטפן לקבור שלשה מהלוגו. "עדיין לא החמצתי אחת" באה התשובה, ואיתה השלשה מהלוגו!

הווריורס ניצחו 113-115. ללא הטראש טוק של פול ג'ורג' אני מאמין שהיה נגמר אחרת.

אתם מאמינים שרלוט גוברת על הנטס בביתה 111-95? לא עזרו 38 של דוראנט! (למלו שיחק כפי שמאמנו ציווה!)

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
89 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אור
אור
25/10/2021 4:38:44

תודה מנחם, שארלוט הפכה מקבוצה פח שג'ורדן לא יודע מה לעשות איתה שנה אחר שנה לקבוצה אדירה, מעניין מה התקרה שלהם העונה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  אור

בזה הרגע מנחם גמר אותם. משחק הבא הפסד גם אם הם נגד דטרויט.

הם קבוצה נהדרת ראיתי את ניצני הצמיחה שנה שעברה הם קשוחים מאד נמרצים רגליים טריות וצעירות אנרגיה וכשרון. מיילס ברידגס בניגוד לציפיות שלי פורץ חזק העונה התחיל כבר עונה שעברה שחקן מאד קשוח שמח שקיבל מקום בחמישייה. גם רוזיר הוא באד מאדאפקה ולא פראייר למאלו כשרון הביאו את פלאמחי שהיה חסר להם בשר בצבע. המחליפים לא רעים. בוקנייט לדעתי גם יפרוץ הוא בולר.
איש סמית רכז מחליף סבבה קודי מרטין בחור קשוח ווש לא רעים מהספסל. אוברה גם קשוח.
יש להם מאמן מצויין גם.

אור
אור
25/10/2021 9:20:36

יותר גרוע שלא אחרי הפוסט הזה מישהו ייפצע..

Smiley
25/10/2021 5:40:28

חלל ראשון לחוקים החדשים…
"I just ask officials to call what they see"
.
James Harden says he feels like the "poster boy" of the NBA's rule changes, but adds, "I'm not the type to complain about it"
.
https://bleacherreport.com/articles/10016021-james-harden-has-unfairly-become-poster-boy-for-new-foul-rules-says-nets-nash

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Smiley

חחח

Berch
25/10/2021 6:41:29

אחלה מעורב על הבוקר
אני אישית לא חושב שקליי תומפסון בטופ 30 בהיסטוריה. בנוסף, בנושא העמדות של השחקנים אפשר לשחק איך שרוצים… זה לא מדע טהור.
נראה איך הבחור יחזור מהפציעה.
אני חושב שאני אחליט אחרי הפרוייקט של הופס "מצעד האגדות של כל עמדה"…….
🙂

סוסמעץ
סוסמעץ
25/10/2021 7:04:42

תודה רבה דוק

ברוך רובין
ברוך רובין
25/10/2021 7:13:35

“I think he’s going to stick with it. I feel like he’s unfairly become the poster boy of not calling those foul,” Nets coach Steve Nash told reporters post-match.

“It‘s still basketball, no matter how much of a big deal we try to make it a foul is a foul,” Harden added when asked about it after the match.

“Yeah for sure I (feel like the ‘poster boy’ of the rule change). But I’m not the type to complain about it.”

חייב להגיד שאני מסכים, השופטים מקפחים את הארדן היה כמה עבירות הערב שהיו חייבות להשרק הארדן או לא הארדן, בנתיים החוק החדש השפיע קשות אליו והוריד אותו מסופרסטאר לשחקן בינוני

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

זה לא אותו נאש שבכה על טריי יאנג? 😂😂😂😂
וואט גואס אראונד קאמס אראונד אמר השיקצה 😂😂

ברוך רובין
ברוך רובין
25/10/2021 7:29:27

הארדן לא קיבל שריקות ברורות , המאמן צריך להגן על הכוכב שלו.
החוק החדש הפך אותו ואת יאנג לנגרים בנתיים

שייקה
25/10/2021 11:58:30

זה לא חוק חדש. והוא סתם חלוד לא צריך לוותר לו. שיוריד כמה קילוז ויתחיל להתאמן על השלשות במקום לקוות לעבירות או לעבוד על שלשות רגל אחת עם כיסוי עיניים. קיפוחים יש תמיד לכולם.
אם כבר, לתחושתי עד כה השופטים נותנים לשחק ולא שורקים המון בכלל.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  שייקה

יפ, רק שימשך

NFS
NFS
25/10/2021 12:01:50

ראיתי רק מחצית שניה – שם לפחות לא מסכים עם הקביעה שלך. שמרו עליו חזק (קודי מרטין), ונראה שהארדן מתקשה בזריקות לשלוש כשהוא יודע שלא ישרקו לפאול (באמת, אשכרה נראה שזה משפיע לו על הזריקה, כולל איירבול מהדהד).

etayle
etayle
25/10/2021 12:20:01
Reply to  NFS

אני חושב שהשיפוט קצת החמיר עם הארדן, אבל עדיף את זה מאשר שריקה על כל דבר.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  etayle

ברור שזה עדיף לעומת הבדיחה שהיה אני מקווה שזה ימשך

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  NFS

נו ברור שזה משפיע השריקות האלו היו מרתיעות את המגינים לנסות לחסום או לשלוח יד או להיצמד כי סתם היו שולחים אותו לקו. ברגע שהמגן לא מורתע השמירה הרבה יותר הדוקה ולא בכאילו מעניןן איך דמיאן מתמודד עם זה (הוא גם פתח לא משהו אבל לא צפיתי בהם כי דמיאן היה הנהנה העיקרי מהפחד של המגינים להתקרב אליו לסגור לו את הזריקה ל3 כי היה ישר קופץ עליהם והולך ל3 זריקות מהקו)

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

ואפשר לומר כבר שהוא מאמן פח?

ברוך רובין
ברוך רובין
25/10/2021 7:39:40

מאמן חלש נראה הקבוצה לא מאומנת ולא מאוזנת הוא מתעקש על קלקסטון האפס הזה לא מובן למה.

עגל
25/10/2021 12:08:34

גם אני מסכים.
יקח גם לשופטים זמן עד שהם יגיעו למינון השריקות הנכון.

אשך טמיר המקורי
25/10/2021 7:16:49

מעולה דוק תודה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

גיילן סאגס במקום גיזס שיתרכז בלקלוע למה הוא פתח נגרייה ב3 המשחקים הראשונים ונראה חושך

רן הנרגן
רן הנרגן
25/10/2021 7:28:53

רשימת ה 75 מטופשת. לא חושב שאפשר להשוות שחקנים משנות השישים לשחקנים של היום ולו רק כי מעט מאד אנשים ראו את כולם משחקים.
.
קלי ראוי להיות בה יותר משחקנים כמו AD ולילארד. במה גרי ווסט עולה עליו?
.
קרי הוא היחיד שמשחק שבו הוא קולע 27 נקודות נחשב ליום קליעה בינוני. הוא גם מסר 10 וקטף 7.חטף 3 ואיבד רק 3.
.
GP2 הראה לקר שטעה כשלא הכניס אותו במשחק מול הקליפרס במקום פול אלא את קרי.

ברוך רובין
ברוך רובין
25/10/2021 7:45:23

הגזמת איפה AD ולילארד איפה קליי, גם גרי ווסט גדול מקליי בהרבה היסטורית וזה שחקנים שלא באותו קליאבר בהשוואה לתקופה, ווסט היה אחד מהסופרסטארים הטובים בעולם בתקופותו 9 פעמים הוביל את הלייקרס לגמר.
10 פעמים חמישייה ראשונה, 14 פעם אולסטאר ,NBA Final MVP, הוא בסקאלה שונה לגמרי מקליי תומפסון.
.
גם לילארד ודיוויס בסקאלה שונה לגמרי מקליי ושחקנים הרבה יותר טובים אישית

חגי "התותח" ניסני
25/10/2021 7:51:33

פחחחח. קליי אחלה. אפילו יותר מאחלה. שחקן מעולה. כשהוא יסחב קבוצה כמו AD/ דיים, אז נדבר.
.
בקשר לסטף כל שחקן שיקלע באחוזים הללו זה לא משהו בכלל. לא שזה משנה, סטף מן הסתם ייתן עוד עונת סטף עם יעילות שרק הוא יכול לתת. הוא שחקן לא רע יחסית לאחד שגמר את הסוס עם מאמן חלש.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

לילארד בסדר, אבל איזו קבוצה סחב/הוביל דייויס כמספר 1? אף לא אחת. והרקורד של קליי כמספר 2 הרבה יותר מרשים משל דייויס.

ברוך רובין
ברוך רובין
25/10/2021 8:03:26

איך בדיוק הרקורד של קליי מרשים יותר משל דיוויס כמספר 2? דיוויס במשך שנים הציג יכולת של סופרסטאר איפה זה ואיפה קליי

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

דייויס לקח אליפות אחת עם הלייקרס וזהו. קליי לקח אליפות ב2015, הגיע לפיינלז ב-2016, וגם אם תגדיר אותו כמספר 3 לקח 2 אליפויות להגיע לגמר בין 2017 ל-2019. אין שום מקום להשוואה ביניהם מבחינת הישגים.

Berch
25/10/2021 9:20:15

אהההה….. חשבתי אתם מדברים על יוברט דיוויס……

חגי "התותח" ניסני
25/10/2021 9:29:04

נכון ולכן בעייתי ביותר להשוות יכולת אישית על סמך הישגים קבוצתיים כאשר התפקוד האישי כל כך שונה. התלות של הקבוצה הייתה גבוהה הרבה יותר בדיים ובדיוויס. גם לגרין יש את אותם הישגים של קליי

רן הנרגן
רן הנרגן
25/10/2021 15:51:47

לדיוויס יש עמידות של כוס זכוכית דקיקה. גם באליפות של הבועה לא היה זוכה אם זו היתה עונה רגילה. רק הפגרה של 4 חודשים לפני הבועה איפשרה לו וללברון להתאושש. דיוויס עצמו לא הצליח להעביר את ניו אורלינס סיבוב בפליאוף – כשכבר הצליח להגיע.

חגי "התותח" ניסני
25/10/2021 19:26:55

אהה דיים יספר לך שדיוויס הצליח להעביר את הפליקנס סיבוב עם בוויפ משפיל על הווריורס. בפעמיים שהגיע עם הפליקנס לפלייאוף הוא עף רק לווריורס שזכו באליפות בפעמיים הללו. ועם כל הדיבורים על הפציעות של דיוויס בינתיים קליי הוא זה שמבלה יותר משנתיים בחוץ

חגי "התותח" ניסני
25/10/2021 19:27:30

סוויפ משפיל על פורטלנד.. יצאתי ציפור

ברוך רובין
ברוך רובין
25/10/2021 19:34:38

חגי צודק קליי הוא אחד השחקנים האוהבים עליי אבל דיוויס הוא לא. לא בהשפעה על המשחק לא בסטטיסטיקות ובטח שלא ביכולת, דיוויס הוא אחד מתוך 10-12 שחקנים בודדים בליגה שעל תקן סופרטאר, קליי אם כל הכבוד לא שם.

ברוך רובין
ברוך רובין
25/10/2021 7:54:58

לגבי סטפן קרי מדובר על יום קליעה גרוע בשבילו או בשביל רוב הכוכבים בליגה 39 אחוז מהשדה, 26.7 אחוז מ3 כמות הנקודות לבדה לא מספרת את כל הסיפור תשאל את ווסטברוק

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
25/10/2021 10:51:56

כפי שכתב ברוך, לווסט 10 בחירות לחמישייה הראשונה, 14 בחירות לאולסטאר ויש להוסיף 4 בחירות לחמישיית ההגנה הראשונה בארבע העונות הראשונות של בחירות לחמישיות ההגנה אם בחירות אלו היו מתחילת הקריירה אז היה נבחר עוד כמה וכמה פעמים. וכן יש לציין שזכייתו בתואר ה-MVP של הגמר הייתה למרות שהלייקרס הפסידה לסלטיקס בעונה האחרונה של ראסל.
כך שהוא היה מעולה בשני צדי המגרש כמו קליי אך היה טוב
משמעותית מקליי ביכולת מסירה, לא פחות טוב אם לא יותר בריבאונד, חוטף טוב בהרבה כשבעונתו האחרונה שבה החלו לרשום חטיפות השיג 2.5 חט' למשחק.
וכן היה מגדולי הווינרים וכונה על כך Mr. clutch.
כך שווסט בהחלט עולה על קליי.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

ווסט שיחק בשנים שהNBA היה ברמה של השכונה אצלי

thejanitor
thejanitor
25/10/2021 15:36:40

בשנים שווסט שיחק בשכונה אצלך במקרה הטוב פגעו בטבעת

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  thejanitor

😂😂😂 לא יודע אם השכונה שלי הייתה קיימת בכלל אז סביר להניח שלא

ירון, החלום
ירון, החלום
25/10/2021 7:34:35

בס"ד
תודה רבה מנחם.
מקוה שאתם מרגישים טוב.

גיא רוזן
25/10/2021 7:46:35

ברשימה שלי, קליי בפנים. גם ם אם הרשימה היא עד 50.
אבל רשימות זה שטויות.
.
אני ממש לא מופתע מגולדן סטייט. והם עוד ישתפרו. זה לא ממש משנה מה ג'ורג' עשה או אמר, בזריקות האלו של קרי קשורות בראש ובראשונה בקרי.
.
תודה, מנחם.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

מצחיקים הגולדנים האלה :-))) תודה רבה מנחם

Jonathan
25/10/2021 7:58:03

ענק פול ג'ורג'. מאוד אוהב אותו ואני שמח שיש לו אומץ והוא מאתגר את היריבים. זה מה שהופך אותו לשחקן מצוין במאני טיים כל עוד הוא לא כלוא בבועה…
זה הופך את השלשה של קרי למתוקה הרבה יותר, כמובן… אבל אנחנו צריכים יותר דברים כאלה מאשר שחקנים שהם רק בלחץ ולא תמיד ברור אם הם נהנים ממה שהם עושים. אז כבוד לפול ג'ורג' (וג'ון ורינגו).
*
גם אצלי קליי גבוה בטופ. אבל רשימות כאלו הן סתם כיפיות בשביל דיון וויכוח אינטרנטי… הן לא תורה מסיני.

דובי
25/10/2021 11:20:19
Reply to  Jonathan

ג'ורג' דביל טהור מכף רגל ועד קצה הצמה.
לא עושים דברים כאלה.

Jonathan
25/10/2021 11:27:45
Reply to  דובי

חצי מהסיפורים הגדולים על שחקנים הם כי מישהו עשה דבר כזה. יש גם סיפור כזה על ג'ורג' שהתעצבן על פלופ של הארדן ואז קלע מיליון נקודות על יוסטון.

דובי
25/10/2021 11:44:42
Reply to  Jonathan

נכון, אבל במקרה הזה הוא איתגר, הוקלט, וקיבל בראש.
מה שהוציא אותו דביל זה הסיטואציה השלמה.
לפעמים טיימינג זה הכל.

Yinon Yavor
25/10/2021 8:33:58

בקשר לקליי – מעניין לכמה מהנבחרים ב-75 אין אפילו בחירה בודדת לאחת משתי חמישיות העונה הראשונות (לקליי 2 בחירות לחמישייה שלישית).
לא בדקתי, אבל ההגיון אומר שאם אתה אחד מ-75 הטובים בכל הזמנים, אז לפחות בשנה אחת תיבחר לחמישייה הראשונה של הליגה. או – אם שיחקת בתקופה של "אזור חיוג GOAT" בתפקיד שלך – אז לפחות לחמישייה שניה. קליי לא נבחר אפילו פעם אחת, והוא משחק רוב השנים בעמדה שאין בה כוכבי על היסטוריים.

Yinon Yavor
25/10/2021 8:52:11
Reply to  Yinon Yavor

מבדיקה קצרה בוויקיפדיה רואים ש-24 שחקנים מובילים זכו סך הכל ב-262 בחירות לאחת משתי החמישיות הראשונות (מתוך 750 בחירות = 75 שנים כפול 10 שחקנים כל שנה) – כלומר ממוצע של בערך 11 בחירות לשחקן מוביל.
אם ממשיכים באותו "קצב", כלומר גם הבאים בתור הם שחקנים מובילים באותו קליבר כמו ה-24 הראשונים (ברור שזה לא המצב), אז מגיעים ל-68 שחקנים על כל 750 הבחירות.
בגלל שברור ששאר הבחירות מתחלקות אחרת, יש הרבה יותר מ-68 שחקנים עם בחירות לשתי חמישיות העונה הראשונות. ואם קליי לא לקח אפילו בחירה אחת מתוך ה-750 – קשה לי לסנגר עליו בתור טופ 75.

Jonathan
25/10/2021 9:03:13
Reply to  Yinon Yavor

לא מסכים שאין בעמדה כוכבי על אבל זה אם כבר אמור לגרום לו להיכנס יותר בקלות ולא להיפך.
מודה שאני משוחד כי אני אוהד הקבוצה ושלו אבל נראה שגם לא אוהדים חושבים שהוא ראוי.
בעיני זה לא התארים האישיים אצלו. לא הכל בנוי לפי זה.
לטעמי קליי הוא הפינישר האולטימטיבי מהשלוש. מעין שכלול של רג'י מילר. כמו שהיית מוסר לשאק שמחכה עם הגב לסל ומשהו היה קורה אז קליי מפנה את עצמו לזריקות מרחוק. מהבחינה הזו, הוא התוספת האולטימטיבית לכל חמישיה שכבר יש לה פליימייקר.. ובליגה של היום שיש בה הרבה פליימייקרים היסטוריים – הערך שלו רק גדל. לא חושב שזה היה משתנה אם היית שם אותו לצד מג'יק, בירד או ג'ורדן…

Avri
Avri
25/10/2021 10:53:11
Reply to  Yinon Yavor

ינון, אני כל כך מסכים איתך וזה בדיוק מה שטענתי כאן בויכוח שהיה לי עם שמעון וחבורתו לגבי פירס, פריש ואחרים. זה מדהים ששחקנים שמעולם לא היו אפילו טופ 10 בליגה פתאום נהיים טופ 75 בכל הזמנים.

גיא רוזן
25/10/2021 11:08:40
Reply to  Avri

קווין מקהייל נמצא בטופ 75 שלך?
.
(בשלי, הוא בהחלט נמצא)
.
מקהייל "סבל" מאותו "פגם" ממנו "סובל" קליי.
הוא משחק לאורך כל הקריירה לצד עילוי.
.
בספר שלי,
היכולת של צמד שחקנים נהדרים אלו (מפתיע כמה תכונות דומות יש להם – הגנה אדירה, יכולת סיומת נדירה) לוותר על אגו לאורך זמן ובכך לתרום להצלחה הקבוצתית רק מעצימה את ההערכה שלי כלפיהם (מה שברשימה שלי שווה מקום בטופ 75)

etayle
etayle
25/10/2021 12:16:30

לעניות דעתי, הרשימה נקראית 75 "הגדולים" לא הטובים,
נביא דוגמא מהענף השני, אינייסטה, מעטים האנשים שלא יגידו שהוא שחקן היסטורי,
אבל אם נבחן את "הסטיסטיקה" שלו אני בספק שהיא תרשים במיוחד, אז איך הוא כזה גדול,
כי היה לו את היכולת להגיע ברגעים גדולים ולהשאיר אותך בהלם, אותו שער מול צ'לסי, השער בגמר המונדיאל.
ככה מודדים גדולה, לא במספרים.
האם קליי כזה? בעיניי בוודאי, הוא היה חלק מכל כך הרבה סיפורים, כל כך הרבה הצגות.
(גם לליארד יש המון רגעים כאלו, אבל בעיניי הוא עשה פחות הישגים מקליי).
מה דיוויס עשה בליגה? הסתובב וניפח סטטס? כמה רגעים יש לדיוויס כאלה?

מבחינתי *הסובייקטיבית* קליי נכנס להיכל הזה באותו משחק 6, שכל שלשה הייתה כמו דאגר בתוך הלב.
אה וכמובן עם הטוסטר.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  etayle

יש הבדל עצום בין קליי לדמיאן. קליי מעולם לא חווה הגנה שהיריבה התמקדה בו ערב אחרי ערב, הוא מעולם לא נשמר עי השומר הכי טוב של היריבה, מעולם לא היה עליו את הלחץ והעומס להוביל 82 משחקים בעונה (אציין שאם היה לו אפשרות כזאת הוא היה מצליח בה בעבר לדעתי). זה שונה מדמיאן. דמיאן כל ערב מקבל את השומר הכי טוב של היריבה, ההגנות מתמקדות בו, הוא צריך לתת משחק אחרי משחק עבודה. זה עולם אחר להיות מספר 1 לעומת מס 2 ואני בכלל לא מדבר על מספרי 3 או כל מיני נגרים משלימים.

Yinon Yavor
25/10/2021 12:22:06

למקהייל בחירה לחמישייה הראשונה של הליגה, פלוס 2 הופעות אולסטאר יותר מקליי (וגם חמישיות הגנה ושחקן שישי).
השאלה שלי עומדת, ואני באמת לא יודע את התשובה (אולי קרמר יידע): מי מתוך ה-75 לא נבחר כלל לחמישייה ראשונה או שניה בליגה, מעולם?
לדיוויס אגב יש 4 בחירות לחמישייה ראשונה. לדמיאן בחירה אחת לראשונה ו-4 לשנייה.
לקליי יש שתי בחירות לחמישייה שלישית.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Yinon Yavor

קליי לא נבחר כי הבחירות פוליטיות ומי שבוחר שם רפי הבנה גדולים ביותר. לקליי היה מגיע הרבה פעמים להיבחר, העיקר שבשבר הוא נבחר גםפ לחמישיות עונה וגם לטופ 75, זה הכי חשוב. 🙂

גיא רוזן
25/10/2021 12:49:19
Reply to  Yinon Yavor

לא מתכוון לבדוק את הרשימה,
אבל שחקן ב-75 שסובל מתסמונתתדומה לזו של קליי –
ג'יימס וורת'י.
פעמיים חמישייה שלישית.
צריך להזכיר שכיום הליגה עמוקה בהרבה בתחום הכישרונות –
בתקופת וורת'י היו 23 קבוצות.
.
למען הסר ספק –
וורת'י ברשימה שלי גם הוא.

Yinon Yavor
25/10/2021 12:54:43

עד כאן.
בביג גיים ג'יימס לא נוגעים…
(-:

גיא רוזן
25/10/2021 13:03:30

…my point exactly

Yinon Yavor
25/10/2021 13:16:37

אבל לוורת'י בכל זאת יש איזה גביע פיינלז MVP בארון…

גיא רוזן
25/10/2021 13:59:04

כאמור –
לא תמצא בטיעוניי מילה רעה על וורת'י.
הוא מבחינתי התמונה במילון לצד המושג "אלגנטי".
התנועה הפנתרית שלו ויכולת הסיום היו חוויות אסתטיות אדירות.

Yinon Yavor
25/10/2021 16:42:33

בדקתי. היו ארבעה כאלה:
רודמן (פעמיים חמישיה שלישית)
ת'רמונד
לני ווילקינס
וורת'י (פעמיים חמישיה שלישית)

Avri
Avri
25/10/2021 12:52:20

כל מה שאני אכתוב על מקהייל צריך לקחת בערבון מוגבל כי זו תקופה אחרת וגם אולי חוץ ממנחם, רובינו כאן ראינו הרבה פחות משחקים וניזונו בעיקר, ובכן, ממנחם. אבל כן, לדעתי למקהייל היה באותן השנים חזק בתוך הויכוח של מספר 4 הכי טוב בליגה. שוכחים כמה גדול הוא היה – כמו שאמרו כאן מעלי הוא עשה חמישייה ראשונה, המון בחירות לאול-סטאר וגם שוכחים איזה שחקן הגנה עצום הוא היה.
אגב גם פאריש היה שחקן עצום ויכול להיות שהחמרתי איתו כשאמרתי שהוא לא חומר לטופ 75. לגבי פירס אני עדיין חושב כך.

גיא רוזן
25/10/2021 13:02:24
Reply to  Avri

תראה,
על טעם ועל ריח.
.
לטעמי,
יש המון קווי דימיון בין מקהייל לקליי.
להזכיר –
כן, נבחר לחמישייה ראשונה. פעם אחת, ללא בחירה לאף אחת מהחמישיות בעונותיו האחרות.
הבעיה שלו היא שהוא שיחק לצדו של בירד. בירד בחירה אוטומטית,
ואז כל השאר מכיל המון פוליטיקה.
לא בשונה מקליי וקרי.
.
השנים המעצבות שלי כאוהד כדורסל כללו המון סלטיקס, בירד ומקהייל (לצד הלייקרס, היו הקבוצה המועדפת לשידור בימי שבת בערוץ המזרח התיכון).
אני זוכר שחקן קשוח בצורה בלתי רגילה,
וסקורר מדהים שכאשר קיבל את הכדור בפוסט הוא היה מסיים ביעילות שמזכירה את זאת, ובכן, של קליי…
.
כאמור –
על טעם ועל ריח.
ברשימה שלי, מקהייל, קליי וג'יימס וורת'י נמצאים לפני לא מעט סקוררים חסרי ערך מוסף.

דה שוט
25/10/2021 13:23:27

רק קח בחשבון שבירד וקרי סידרו טבעות וגמרים למק׳הייל וקליי. יש גם יתרונות בלשחק לצד כוכב דומיננטי

Avri
Avri
25/10/2021 13:35:22

גיא, בחירה, אפילו פעם אחת, מבססת את זה שלפחות לזמן מה הוא היה טופ 5-10 בליגה, וזה בדיוק הקריטריון שאנחנו מדברים עליו. אגב, ראוי להזכיר בדיון שברוב שנותיו של מקהייל היו רק חמישייה ראשונה ושניה, כך שקליי באותן שנים (פעמיים חמישייה שלישית) לא היה נכנס גם הוא.
אבל אלו הם ויכוחי עז של אוהדים לימי קיץ משמימים. הליגה נפתחה אז בוא נשאיר קצת נושאים לדיון לקיץ הבא!

Avri
Avri
25/10/2021 13:48:34

אגב, הערה אחרונה בנושא לפני שאני הופך רשמית לטרול. 'על טעם ועל ריח'? הרי זה בהגדרה ממש ממש מה שאנחנו עושים כאן בתגובות כבר עשר שנים בערך. חוץ מברוך ושמעון – הם מדברים שטויות :-).

גיא רוזן
25/10/2021 13:56:33

על טעם ועל ריח זו הדרך שלי לכתוב שבשום דרך אני לא מתייחס למה שאני כותב כאל אמת צרופה וטהורה…
.
מבחינתי,
זה תמיד נחמד להזכיר מחדש עד כמה מקהייל שחקן ענק,
ועל הדרך לחיות דעה על קליי (שהוא שחקן שאני מאוד מכבד ומעריך)

Avri
Avri
25/10/2021 14:03:06

לגמרי

האווי לאסוף
האווי לאסוף
25/10/2021 9:42:45

מעורב מעולה, תודה רבה
איך שהוא, עושה רושם שגם את ה'עלבון' קליי מצליח לקחת בצורה טובה, בלי להגזים. אני שונא רשימות, אבל הוא אצלי גבוה בזו של 'השחקנים שאני הכי נהנה לראות משחקים' (מניח שזה לא ממש ינחם אותו, אבל זה מה יש)

etayle
etayle
25/10/2021 12:17:40

עונה שעברה פרסמו סדרת כתבות על קליי(מבחינת אישיות), הבחור מיוחד, לא נראה לי כזה אכפת לו. במיוחד שהדירוגים האלה הזויים.

Avri
Avri
25/10/2021 13:38:12
Reply to  etayle

מסכים שהדירוגים האלו קצת מיותרים כי אי אפשר באמת לדרג דברים כאלו, בטח לא כשמשווים תקופות שונות. אבל זה בעיקר חומר טוב לויכוחים על כוס בירה קרה בערבי קיץ חמים ומשמימים, ובדיוק בשביל זה הם קיימים.

Angel Eyes
Angel Eyes
25/10/2021 12:47:22

המעניין ברשימת 75 הגדולים, הוא הפער העצום בין שחקני הטופ לשחקני "סוף הרשימה". בעוד בדיוני הראשמור חוזרים בד"כ אותם 15 שמות, ת'ורמונד ופירס מרגישים קצת חריגים ברשימת "כל הזמנים".
לכן, עשיתי בדיקה:

בשלב הראשון הכנתי רשימה של 30 הגדולים לפי "הרגשה" וללא סדר פנימי. זה השלב הראשון כדי למנוע הטיה לאחר מכן. הרשימה שיצאה לי:
סנטרים: קארים, ראסל, ווילט, שאק, האקים, רובינסון, מוזס מאלון, מיקאן.
פאוור: קארל מאלון, טימי, בארקלי, פטיט, דירק, גארנט ויאניס.
סמול: בירד, לברון, דוראנט, הדוקטור, הונדו וביילור.
קלעים: ג'ורדן, ווסט, קובי.
רכזים: מג'יק, סטוקטון, אוסקר, קוזי, קארי ונאש.

בשלב השני, לקחתי את רשימת ה-75 ונתתי לכל שחקן ציון שמחושב באופן הבא:
אם. וי. פי. – 2 נק'
אול נבא ראשונה – 1.5 נק'
אול נבא שניה/שלישית – 1 נק'
טבעת – 0.5 נק'
כך למשל טימי מקבל 4 נק' על 2 תארי אמויפי, 15 נק' על 10 הופעות בקבוצה הראשונה, עוד 5 על קבוצות 2/3 ו-2.5 על האליפויות, לסה"כ של 26.5 נק'.
* נתתי יותר משקל להישגים אישיים על פני אליפויות, על מנת למנוע מצב "רוברט הורי".
כאשר מסדרים את 75 הגדולים לפי הציון המשוקלל, 26 מתוך 27 הראשונים שייכים לרשימת 30 הגדולים האינטואיטיבית מהשלב הראשון. רק דולף צ'ייס נכנס למקום 20-21 (שוויון עם הארקלי), ועם 12 אול-נבא ואליפות בשנות ה-50, הוא בהחלט חריגה ראויה.
הדוקטור וסטוקטון חולקים ציון 12 עם ווסטברוק הארדן ופול, ועד מקום 35 ברשימה המחושבת נכנסים כל הנציגים ל-30 האינטואיטיבים, כאשר סקוטי פיפן ו-6 הטבעות שלו נכנסים לצד מיקאן ולפני יאניס שבמקום ה-35.

מה יצא לי מכל זה? 30 הגדולים שדמיינתי מגובים בהישגים ותארים, ואם מסתכלים על השאר ברשימה המשוקללת, רואים היררכיה שמרגישה די נוחה – אייברסון וויד ופייטון באמצע, בעוד ת'ורמונד מקהייל ווורת'י בין האחרונים.

וכל זה רלוונטי לדיון, כי בעוד דוויט הווארד השנוא מקבל ציון 11 כמו יאניס ומעל וויד, קליי תומפסון האהוב שכמעט נכנס מקבל ציון 3.5 (בין דייב בינג לרג'י מילר), כך שלא צריך להחסיר שעות שינה בגלל העוול שנעשה לו. אגב, היחיד ברשימה שלא היה ב-50 הגדולים וקיבל ציון נמוך מקליי (כך שניתן כביכול לטעון שתפס את מקומו) הוא ריי אלן. ואם על זה ירצו לזעוק, טרייסי מקגריידי ופול ג'ורג' המוכשרים בהחלט יכנסו לפני קליי.

דה שוט
25/10/2021 13:20:53
Reply to  Angel Eyes

+ 11
ניתוח מעניין
יפה שהמספרים מגבים את התחושות

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Angel Eyes

נחמד מאד די מאשש את העובדה שתארים אישיים מאד חשובים כמו שדה שוט לא כל אחד יכול לעלות עם "עול" של להיות הכי טוב כל ערב שההגנות היריבות מתמקדות בך….
לכן גינובילי גם לא טופ 175 🙂

etayle
etayle
25/10/2021 13:32:13

אתה מודע לזה שכך הוא עשה את החישוב, מבוסס על תארים אישיים?

Avri
Avri
25/10/2021 13:42:30
Reply to  Angel Eyes

יש הטיה לשחקנים ששיחקו החל משנות ה90, כשנוספה חמישייה שלישית. תאר לעצמך כמה מקומות חמישייה שלישית מקהייל היה מקבל באותן שנים ואיך זה היה מקפיץ אותו בדירוג. אגב, אם אני זוכר נכון בשנים הראשונות היתה רק חמישייה ראשונה אז גם הזקיינלך מופלים אצלך לרעה.

Angel Eyes
Angel Eyes
25/10/2021 22:27:23
Reply to  Avri

לגבי מספר החמישיות, מראשית הליגה היו 2 חמישיות, והשלישית נוספה בעונת 88-89.
לגבי אפלית הזקנים – בהחלט צודק, היא קיימת לא רק בגלל אול-נבא שלישית, אלא פשוט כי רובנו חזינו בסטוקטון טו מאלון ולא בקוזי טו פטיט (שיחקו במועדונים שונים, אבל תודו שלקח לכם רגע להבין). עם זאת, אני חי איתה בשלום כי:
* מספר המועדונים בצעירותה של הליגה היה קטן יותר.
* רק הטופ של הטופ משנות ה-50-60 יכל להתמודד בתרחיש דמיוני מול הכוכבים של היום (מיקאן כנראה לא, אבל ההשפעה שלו על הליגה היתה עצומה).
אגב, דבר מעניין לגבי הפרסים האישיים:
פרס השחקן בעל הערך הגבוה ביותר (מעתה יקרא אמויפי) חולק החל מעונת 55-56. מאז היו 4 מקרים בהם האמויפי נבחר לחמישית הליגה השניה – לביל ראסל הגדול זה קרה שלוש פעמים (ופעם אחת לדייב קואנס). כך לראסל יש 5 תארי אמויפי, בזמן שנבחר 3 פעמים לבד לחמישית הליגה הראשונה.
בשנת 55-56 קרה שינוי נוסף – חמישיות הליגה החלו להיות מוקצות לפי עמדות (כמו היום), בעוד שלפני זה הן היו פשוט…. שתי רשימות של חמישה שחקנים כ"א. בשנים 61 ו-62 ראסל זכה באמויפי אבל הפסיד את המקום בחמישיה הראשונה לסנטר אגדי אחר, וילט כמובן. זה קרה בשנים שוילט קבע שיאי ליגה שמחזיקים עד היום בכדורים חוזרים למשחק (שנת 61) ובנקודות למשחק (שנת 62), כך שקשה לבוא בטענות על הצבתו בחמישיה הראשונה.
קואנס הפסיד את המקום בחמישיה גם הוא לסנטר צעיר ואגדי, קארים (שנת 73). אבל את תואר האמויפי הראשון שלו, ראסל קיבל בשנת 58, אז הפסיד את המקום בחמישיה הראשונה לא לסנטר קלאסי, אלא לפטיט שהיה בעיקר פאוור פורוורד.
בין השנים 57 ל-69 (13 שנים), הסלטיקס הגיעו לגמר 12 פעמים (כולל רצף של 10 הופעות רצופות), וניצחו 11 פעמים. פעם אחת הפסידו לסנט לואיס של פטיט (שנת 58 המתוארת לעיל), ופעם אחת לפילדפיה של וילט.
אז מה למדנו?
* השחקן בעל הערך הגבוה בליגה, הוא לא בהכרח השחקן הטוב בליגה, או כמו שההיסטוריה מראה, אפילו לא השחקן הטוב ביותר בעמדתו באותה עונה.
* סנטרים שלטו פעם בליגה.
* לפעמים מתבלבלים ומתרגמים אם.וי.פי לשחקן היעיל ביותר. זאת כאמור שגיאה לשונית, כמו לומר "לפתוח את האור" או "להדליק את התריס". יש לי שיטה פשוטה להימנע מזה, אני נזכר שווסטברוק קיבל את התואר, ועל אף שהוא אחד השחקנים האהובים עלי, יעיל הוא לא.

דה שוט
25/10/2021 13:13:21

תודה מנחם.
לקליי אין תארים אישיים. הוא היה קבוצתי ״מדי״ ולא אנוכי ״מספיק״ – זה טוב לקבוצה אבל לא למורשת.
אין לזלזל במרדף אחר תארים אישיים. צריך חוסן מנטלי בשביל זה ולא כולם בנויים לזה. הכי קל זה להיות הבחור הנחמד, יותר קל מאשר ללכלך את הידיים. איך אמרו הגשש החיוור: תהיה גבר – תשפיל את עצמך.

Avri
Avri
25/10/2021 13:44:17
Reply to  דה שוט

כמו שגיא כתב למעלה, הוא גם שיחק ליד שחקן היסטורי. כל הסקוטי פיפנ'ס של העולם – התאגדו ודירשו את כבודכם האבוד! יקראו מעתה מועדון הסגנים של בר כוכבא.

Havlicek stole the Ball
Havlicek stole the Ball
25/10/2021 14:11:02

לגיא ולשאר סנגורי קליי –
הוא אחד השחקנים האהובים עליי בליגה, ולראות אותו מתחמם זה אחד הדברים הכי טובים שנראו בספורט. אבל תשאלו את עצמכם – אם מבחינתכם לא רק שהוא טופ 75, אלא טופ 50 (כמו שגיא כתב) – כמה אתם מוציאים?
בהנחה שדאנקן, לברון, קובי, נוויצקי, גארנט, נאש, הארדן, פול, סטף, דוראנט, יאניס וקוואי לפניו בטוח (לדעתי עוד כמה, אבל על אלו מעט יתווכחו (אולי אולי על פול ונאש, אבל כנראה שלא)) ממי שלא היו ב-50 המקוריים, אתם צריכים להוציא משם 12+ למצוא מקום לקליי.. לדעתי – הגזמה פראית.

גיא רוזן
25/10/2021 14:18:49

יכול להיות ש-50 זו הגזמה,
לא הכנתי רשימה…

Havlicek stole the Ball
Havlicek stole the Ball
25/10/2021 14:26:27

אתה גוזמאי ידוע, וזה חלק מהקסם שלך!

גיא רוזן
25/10/2021 15:07:33

אני בן אדם שבור.
במחי תגובה אחת ניפצת אשליה שהייתה לי,
שאני נתפס כראליסט.

גיא רוזן
25/10/2021 15:08:37

(נפל האסימון. אוהד סאנס. ראליסט. אוקסימורון)

Havlicek stole the Ball
Havlicek stole the Ball
25/10/2021 15:36:05

ריאליסט בחיים, אידיאליסט בספורט..

כראוי!

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
25/10/2021 15:44:14

אתה מדבר בהופס כאן בטופ 5 יש 15 בטופ 10 יש 25 בטופ 15 40, כן?

עמיחי קטן
25/10/2021 16:12:45

תודה מנחם.
אני לא באמת יכול להביע עמדה בשאלת קליי, כי נכון לעכשיו אין לי רשימה כל כך עמוקה. עם זאת, אליפות ככוכב שני או שלישי חשובה בעיני לא פחות מאשר בחירה לחמישיית העונה

שחר אלוני
25/10/2021 16:27:10

תודה מנחם, שארלוט מלהיבים, יתנו עונה טובה