פריוויו ליום חמישי הדי סבבה (27% סבבה) / דור בלוך

מצטער, אחרי משחקי אתמול, לא יכולתי בלב שלם לקרוא למשחקי יום חמישי שלפני פגרת האולסטאר, יום חמישי הגדול. שתי דקות לסיום שני המשחקים האחרונים של ליל אמש, הם עמדו בהפרש נקודה, אחרי משחקים התקפיים איכותיים, לפחות שני סופרסטארים בכל צד שהתעלו, ותענוג צרוף לאורך כל המשחק. זה בלי להתייחס לסל ניצחון של יוסטון, וליתר המשחקים של הערב הנפלא הזה.

הלילה לעומת זאת מחכים לנו הלייקרס.

סתם, לא רק לייקרס, שחזור מפגש הפלייאוף של שנה שעברה (אולי גם השנה?) בין הבולס לנטס, צפוי להיות קרב מזרחי מעניין ובעל משמעות לפלייאוף, והיי הזדמנות לראות את KD  היא תמיד מלהיבה.

אז בואו ניגש לאקשן.

שיקאגו בולס (25-26) – ברוקלין נטס (26-24):

שיקאגו המדורגת רביעית מובילה בשני משחקים וחצי על הנטס, שבמקום השביעי. מי שהיה אומר בתחילת העונה שזה יהיה המצב, אחרי ששיקאגו איבדו את רוז כמעט מיד אחרי שקיבלו אותו, ושלחו את לואל דנג בתמורה ל, ובכן, כלום, היה מאושפז בכפייה, אבל תום ת'יבודו עושה קסמים בעיר הרוחות והבולס נמצאים במקום שמוביל ליתרון הביתיות בפלייאוף, ומפגש בין השתיים בסיבוב הראשון נראה כרגע כאפשרות ריאלית ביותר.

קרלוס בוזר חוזר ומצטרף לקו הקידמי האימתני של הבולס עם טאג' גיבסון וג'ואקים נואה, אולי הסנטר האנדרייטד בליגה, הבולס נמצאים עם שלושה נצחונות מ-4 המשחקים האחרונים, ובקצב הזה, ויחד עם העובדה שמדובר במשחק בית יש הרבה סיבות לאופטימיות בשיקאגו. נוסיף לכך שבמשחק הקודם בין השתיים, לפני כחודש וחצי, היייתה ידם של הבולס על העליונה בבוקלין עם ניצחון מוחץ 95-78.

לא מעט תשומת לב תוקדש לאחד השחקנים המשמעותיים של הבולס, ג'יימי באטלר המפתיע, שקולע העונה קרוב ל-15 נקודות עם תרומה משמעותית של 6 ריבאונדים ו-2 חטיפות ב-42 דקות למשחק, והוא האסל פלייר שמסמל היטב מה תום ת'יבודו רוצה משחקניו. נקודה סטטיסטית שדורשת תשומת לב היא העובדה שהבולס ניצחו את עשרת משחקיהם האחרונים בהם קלעו מעל 96 נקודות. שיקאגו, הקצרה גם מתבססת במידה רבה על החמישיה שלה, והיא עומדת על מאזן של 1-6 כאשר כל שחקני החמישיה מסיימים בספרות כפולות בטור הנקודות.

גם הנטס נמצאים בכושר מצויין וניצחו ארבעה מ-5 משחקיהם האחרונים כולל נצחון מרשים על סאן אנטוניו, עם כי כל ארבעת הנצחונות האלה הושגו בבית. הקבוצה ממשיכה להרשים בלי ברוק לופז הפצוע, ולהתאושש מפתיחת העונה המחרידה שלה, עם חמישייה מאוזנת, וסמול בול שהולך והופך להיות יותר ויותר נעים לעים.

כשג'ייסון טרי וקווין גארנט הוותיקים כמעט ולא תורמים במשחק ההתקפה, מרבית העול נופל על ג'ו ג'ונסון ופול פירס, שיחד עם דרון וויליאמס ואנדרי בלאטצ' הם השחקנים הכשירים של הנטס שקולעים בספרות כפולות העונה.  אנדרי קירילנקו שהתאושש מפציעה, לא מרשים בינתיים ויהיה מעניין לבחון את התרומה שלו לנטס הלילה.

הבולס ב-4

לוס אנג'לס לייקרס (34-18) – אוקלהומה סיטי ת'אנדר (12-42):

אוקלהומה סיטי ת'אנדר ממשיכה לבסס את המקום הראשון במערב, ולהיאבק עם הפייסרס על המקום הראשון בליגה כולה. הלייקרס ממשיכים, ובכן, להביך. עם עוד מאמץ קטן והלייקרס יכולים למצוא את עצמם באחד משלושת המקומות האחרונים בליגה.

הנתונים של הלייקרס הם בין משעשעים למעציבים, תלוי את מי שואלים. 21 הפסדים ב-26 משחקים, כולל שישה הפסדים ברצף בבית, בדרך לשבור את שיא ההפסדים הרצופים בבית של הפרנצ'ייז, כולל הפסד ליוטה החלשה בבית. 26 חמישיות שונות הרכיב מייק דאנת'וני השנה, ועדיין לא מצא נוסחה מנצחת.

במשחק הערב לא יהיו זמינים ללייקרס חמישה מששת הקלעים הבכירים שלהם, כאשר קובי, פאו גאסול, ניק יאנג, ג'ודי מיקס והנרי לא כשירים, וסטיב נאש בספק. כך לא קשה להבין איך הלייקרס מגיעים למצב שאין להם חמישיה, והם נאלצים לבחון עד כמה ניתן למתוח את חוקת ה-NBA  (מסתבר שאפשר למתוח אותה דיי רחוק).

בקצה השני של הטבלה, הת'אנדר ממשיכים להיות בכושר מצויין, ועיקר תשומת הלב הולכת באופן טבעי אל קווין דוראנט ולמאבק על תואר ה-MVP  המתהווה מול לברון. 35.2 נקודות למשחק ב-21 המשחקים האחרונים באחוזים גבוהים, ו-36 נקודות ו-10 ריבאונדים בניצחון המשמעותי על פורטלנד, יריבת גמר מערב פוטנציאלית.

עיקר תשומת הלב הולכת באופן טבעי לדוראנט, אבל יכול להיות שמי שצריך להסתכל עליו כברומטר הוא דווקא רג'י ג'קסון. הת'אנדר נמצאים במאזן 2-24 כאשר הגארד קולע לפחות 14 נקודות. הנתון הזה גם מעלה את השאלה הכי מעניינת לגבי הת'אנדר. מה יקרה כשווסטברוק יחזור. תשובה לכך לא נקבל הערב. מה שכן נקבל הוא שחיתה כשרה.

הת'אנדר ב-20 לפחות.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 32 תגובות

  1. תודה על הפריוויו הסבבה.
    כמה הערות קטנות:
    1) ג׳ימי באטלר לא מפתיע בכלל ואותי הוא אפילו טיפלה מאכזב, שנה שעברה מהאולסטאר עד הפלייאוף הוא עמד על איזה 45 אחוז מהשלוש, נראה אם גם השנה הוא יעלה הילוך. יש לו פוטנציאל להיות המיין גאי של שיקגו ואחרי שדנג הלך הוא גם קיבל רשמית את תואר חביב המאמן המתבטא בשחיטה איטית וקפדנית של הברכיים ב48 דקות למשחק.
    2) קירילנקו, כמו בברלי ביוסטון ומתיוז בפורטלנד הוא מה שנקרא ״שחקן דבק״. לא מתבלט, תמיד עושה את הפעולות החכמות בהגנה והחסימות המדויקות שאף אחד לא שם לב אליהם בהתקפה, הוא הרבה יותר משמעותי לנטס ממה שהסטטיסטיקה מראה.

  2. סוף סוף פרופורציות דור בלוך- יום חמישי הדי סבבה 🙂

    או בתרגום: רק אם ממש ממש אין לכם מה לראות בטיוי אתה מוזמנים במשחקי היום.

  3. שיווין 39 במחצית משחק חם וקשה מכבי בבעית סנטר חמורה ג'יימס פצוע סןפו סוחב רק מעט דקות והוא עם 2עבירות וטיוס נפצע ברבע ה2 נקווה לניצחון

  4. הייתי רוצה שבאטלר ייתן את המספרים שייחסתם לו.
    בנתיים הוא 12.3 נק' למשחק (יותר טוב מ8.6 של שנה שעברה אבל לא 15)
    מה שמדאיג שהוא יורד משמעותית באחוזים:
    ב3 נק' הוא ירד מ 38.1% ל 27.4%!!!
    מהשדה נפילה קטנה יותר אבל עדיין רק 37.2% במקום 46.7%

    אם הבולס בונים עליו בתור הזוג של רוז בקו האחורי הוא חייב לשפר את הקליעה שלו.

    1. תלוי מאוד באיזה בחירת דראפט נקבל.

      אם נקבל בחירה שתביא את אקסום, סביר להניח שמארשל יקבל את החוזה היפה במקום אחר.

      אבל אין ספק שחקן מצוין, הוא קאטץ' אנד שוט ל-3 מטר מאחורי הקשת ומסיים יפה מאוד בשמאל.

      אני מת עליו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט