זה הזמן שלך לזרוח / שחר צ'קוטאי

הם עברו שנים לא פשוטות, עם עליות וירידות. צפו ועלו סימני שאלה רבים סביב היכולת שלהם והחוזה שלהם שאלה וכעת זוהי העונה שלהם להוכיח שהם באמת שייכים לרמות הגבוהות.

לאורי מארקנן (בן 24) – קליבלנד קאבלירס

בעונתו החמישית בליגה, והראשונה מחוץ לשיקגו, האם יצליח הענק מפינלנד לצאת לדרך חדשה ולממש את הפוטנציאל שלו?

נתונים:
קריירה – 15.6 נק' (36.6% משלוש, 6 זריקות), 7.1 רב'.
העונה – 13 נק' (28% משלוש, 6.3 זריקות), 6 רב', 1.3 חט'.

הענק הפיני הגיע לליגה כדירק נוביצקי הבא, עם קליעה משלוש ומהלכי פוסט הוא היה הבטחה בטוחה. הוא נבחר בבחירה השביעית ע"י מינסוטה והועבר בטרייד לשיקגו כבר באותו רגע.

בעונה הראשונה שלו לאורי מארקנן היה נהדר, קלע טוב ונתן לאוהדים לפנטז על קבוצת העתיד שתהיה בנויה מזאק לוין, קריס דאן (שהיה נהדר באותה תקופה) ומארקנן. בעונה השנייה הוא כבר היה מעולה, קלע 18.7 נק' לצד 9 רב'. "העתיד כבר כאן" צעקו העיתונים.
בעונה הבאה הירידה הגיעה, לצד המאמן הקשוח (מדי) והמרד שהצעירים עשו נתן את אותותיו בגבוה הפיני שירד בכל המדדים. לצד הפציעות הרבות וחוסר הרצון להמשיך את חוזהו, מארקנן נראה כמו הצל של עצמו. גם בעונתו הרביעית בליגה הירידה המשיכה, הדקות הופחתו וכך גם שילובו בחמישיה הפותחת. כמות הזריקות שלו ירדה ב-1.6 לעומת העונה הקודמת. הוא הבין ששיקגו כבר לא בונה עליו כאשר היא ניסתה להעביר אותו בטרייד בסוף חלון ההעברות, דבר שהשאיר לו צלקת בנשמה.
בקיץ שיקגו לא הציע לו חוזה אלא רק אפשרות להשוות את ההצעות. לאחר שהוא אמר שהוא לא רוצה לשחק בבולס יותר הוא הועבר בסיין-אנד-טרייד לקליבלנד.

מאמן הקאבלירס בי.ג'י ביאקרף אמר על מארקנן: הוא יותר מאשר רק קלע, יש לו יכולת התקפית גדולה ואנחנו רוצים שהוא "יעוף" איתנו ויראה את כל סל הכישרון שלו.
לעת עתה מארקנן עולה בחמישייה בתור סמול-פוורורד לצד גארלנד, סקסטון מובלי וג'ארט אלן, זוהי החמישייה הגבוה בליגה. הוא מקבל הרבה זריקות, מרביתם לשלוש וקולע אותם באחוזים רעים, אך השימוש בו פחת ביחס לעונות הקודמות. גם במדד הרב' קיימת ירידה בהתחשב בכך שיש לידו שני קוטפים טובים.

Former Bull Lauri Markkanen gets a rude welcome in return with Cavs -  Chicago Sun-Times
מתוך אתר שיקגו-סאןטיימס. צילום: ג'ונתן דניאל. גייטי

העונה הזאת יכולה להיות משנת דרך עבורו, אם לטובה ואם לרעה. הפוטנציאל עדיין קיים והשינוי עוד יכול לקרות, הוא יכול להגיע לאן שציפו – דירק נוביצקי הפיני. והוא גם יכול להגיע, כמו לא מעט גבוהים אירופאים טובים, לקבוצה באירופה שתתחרה ביורוליג ותשמח לקבל גבוה בעל יכולת קליעה מחוץ לקשת.

על פי התחזית של "בסקטבול ראפרנס" הוא יקלע 19 נק' ב-38.6% מחוץ לקשת ויקטוף 7.8 רב'.

גארן ג'קסון גוניור (בן 22) – ממפיס גריזליס

נתונים:
קריירה – 15.4 נק' (37.4% מהשלוש, 4.5 זריקות), 4.7 רב', 1.5 חס', 4 עבירות.
העונה – 13.6 נק' (35% מהשלוש, 7 זריקות), 5.4 רב', 1.8 חס', 3.8 עבירות.

בעונתו הרביעית בליגה, העונה הזאת יכולה לקבוע האם זאת עוד עונה של פציעות או דווקא עונת פריצה?

גארן ג'קסון ג'וניור נבחר בבחירה הרביעית בדראפט 2018 שהביא לליגה את אייטון, טריי יאנג ולוקה דונציץ'. הוא הגיע לממפיס הישנה, זאת שהייתה עם גאסול קשישא וקונלי.
בעונה הראשונה הוא כבר הראה פוטנציאל גדול ונכנס לחמישיות העונה של הרוקיז.
בעונה העוקבת הגיע מוראנט והפך את ממפיס לשוקקת חיים לצד טריפל J וברנדון קלארק התוססים. היא הגיעה רחוק בעונה ואפילו הייתה לא רחוקה מלהיכנס לפלייאוף בבועה, אך פציעה של ג'קסון הייתה משמעותית מדי והם נשארו בחוץ אחרי הפסד לפורטלנד.
בעונה הבאה פתח גארן את העונה פצוע והגיע רק לסיום העונה והקבוצה העפילה לפלייאוף על חשבון ג"ס. והפסידו ליוטה בחמישה משחקים כאשר ג'קסון היה אנמי בחלק מהמשחקים ובחלק מהם היה טוב מאוד.

עד כה טריפל ג'י הראה הרבה מאוד פוטנציאל מחד ומנגד גם עבר הרבה פציעות, למעשה הוא לא עבר 60 משחקים באף עונה. הוא גבוה חזק שעושה הגנה אבל גם מסתבך בקלות בבעיית עבירות. הוא חזק בצבע וגם יודע לקלוע מחוץ לקשת אך באחוזים רעים.

העונה הזאת הוא צריך להוכיח לעצמו, לקבוצה שלו ולנו שהוא יותר מאשר שחקן משלים טוב, אחד שיכול להיות הגבוה הדומיננטי לצד ג'א מוראנט. המנייה שלו עדיין גבוהה ואם הוא לא יספק את הסחורה כמו שצריך ולא יהיה אקטיבי מספיק הוא לא יהיה חלק מהפרוייקט המעניין של ממפיס.

ע"פ התחזית של "בסקטבול-רפרנס": 21.4 נק' 6.7 רב', חטיפה, שתי חסימות וחמש עבירות.

דניס שרודר (בן 28) – בוסטון סלטיקס

נתונים:
קריירה – 14.2 נק', 3 רב', 4.7 אס'.
העונה – 13.3 נק', 3.8 רב', 6 אס'.

אחרי שסירב לחוזה עתק מהלייקרס וירד באיכות, הוא ילחם העונה במדי בוסטון על חוזה גדול, וחשוב יותר – על מקומו בליגה.

הגרמני נבחר ע"י אטלנטה בבחירה ה-17, וכבר בעונתו השנייה החל לתפוס את מקומו השחקן השישי הבולט של קבוצתו, שהגיעה לגמר מזרח. לאט לאט הוא צבר עוד ניסיון והחל לקבל תפקידים גדולים יותר ואיתם אחריות בהתאם.
אחרי חמש עונות באדום הועבר שרודר לאוקלוהמה תמורת כרמלו. ברכיים הוא הצליח להשתלב נהדר לצד כריס פול ושג"א, וקבוצות רבות לא מצאו פתרון לשלישיה הזאת. אחרי עונת שיא החליטה האלופה הטרייה מהבועה להחליף גארדן בגארד ושלחה את גרין תמורת שרודר שיעלה מהספסל לקלוע ועל הדרך יוסיף ניהול משחק.

במהלך העונה הוא לא הצליח להותיר חותם משמעותי על החבורה מעיר המלאכים, ועל הדרך הוסיף חטא על פשע כשסירב להארכת חוזה בטענה שהיא נמוכה מדי עבורו. יכול להיות שזאת אחת ההחלטות הרעות כנראה בהיסטוריה של החוזים.

העונה הוא צריך להילחם על מקומו במצבת הגארדים, בין סמארט, פריצ'רד, ריצ'רדסון ובראון. המלחמה על העמדות היא לא פשוטה, התקפית הוא כנראה עולה על רוב החבורה, בשל היותו מהיר, זריז ובעל יכולת חדירה לסל. אך הבעיה מתחילה בהגנה, שם המשקל והגובה לרעתו, בעוד שהאחרים עולים עליו בכמה מונים בתחום ההגנתי.

דווקא העונה הזאת היא החשובה ביותר, זאת העונה לדעת האם דניס מתאים ויצליח להוציא חוזה גדול או שהוא ישאר לנצח כאחד שסירב לחוזה של 80 מיליון ל-4 שנים.

על פי אתר "בסקטבול רפרנס" הצפייה ממנו בעונה הקרובה – לקלוע 18.8, לחלק 5.7 אס' ולקטוף 4.2.

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. מעניין מאד תודה רבה צ'יקו. שחקנים לא רעים שיש הרגשה שיכולים להיות טובים יותר. לגקסון יתרון בכך שהוא בקבוצה טובה, מכיר את המערכת, היא מכירה אותו, ולפחות לפי החוזה גם סומכת עליו. זה בסיס נוח לשיפור, אם לא יהיו פציעות.
    .
    השניים האחרים בקבוצה חדשה. דווקא אצל מרקנן, שהודתי לאל שלא הגיע אלינו, נראה שהדברים זורמים טוב, לפחות ברמה הקבוצתית, ויש סיכוי שאוכל את הכובע. אצל שרודר הרבה תלוי במה יקרה בבוסטון, וזה לא תלוי רק, או אפילו בעיקר, בו, ולכן מצבו נראה לי פחות נוח. נראה לי סביר שיסיים שם את העונה וינסה את מזלו בשוק החופשי במקום אחר. נראה.

  2. תודה צ'יקו.
    דעתי:
    היחיד פה שבאמת עם סימן שאלה זה מרקאנן. טריפל ג'יי זה עניין של בריאות, מה אפשר כבר לעשות עם זה.
    לגבי שרודר, אין לו שום מלחמה עם עמדות. עמדת הרכז בבוסטון היא בין החלשות בליגה, וגם המחסור בשחקנים יוצרים בבוסטון יעשה לו טוב. הוא בסך הכל תורם בצורה מאוד עקבית בליגה כבר די הרבה זמן ואם ימשיך לעשות זאת גם השנה הוא יקבל את החוזה שמגיע לו.

  3. תודה ציקו. אותי מהרשימה הכי מעניין טריפל J. הוא חייב להיות יותר אסרטיבי בהתקפה ולא לברוח החוצה כל הזמן..

  4. שחקני נשמה. שחקנים עם אופי. לפעמים חסר סנט לדולאר וקשה לשים את האצבע בדיוק עליו. נראה שיש להם הכל להגיע לשלב הבא ואתה לא יודע למה הם לא מגיעים.

  5. שרודר שחקן אש אין סרט שילחם על מקומו בליגה. שדביל כמו לונזו מרוויח 20 הוא בהחלט יכול לראות את עצמו מקופח. ינסה להשיג כמה שיותר כסף.
    מאאקנן סתם פח ישאר ברמות האלה שסתם עוד שחקן.
    גם לגארן גקסון אני לא צופה גדולות. אשמח לטעות כי אני ממש ממש,רוצה שגה יצליח בגדול

  6. טור מעניין
    דניס שרודר לא ינסוק יותר לדעתי, למרקאנן יכול להיות עתיד מזהיר ו JJJ לא שיחק מספיק כדי להעריך.
    מעניין בכל מקרה. נעלה את הטור הזה מהאוב עוד 10 שנים
    🙂

  7. תודה צ'יקו. הייתי עושה הפרדה בין JJJ לשרודר ומרקאנן בגלל השוני בסיטואציות. JJJ קיבל חוזה (לדעתי לא שווה אותו) ולכן הוא לא צריך להילחם על 'חייו' (הכוונה לחוזה הגדול הבא) כרגע. הוא גם היחיד שמסומן בתור סטאר עתידי מביניהם. שרודר שווה הרבה יותר מהחוזה שלו וחייב לתת עונה אפקטיבית כדי לקבל אותו. אברי צודק בכך שבוסטון זה מקום טוב בשבילו לזרוח כי אין שם אף רכז התקפי בכיר ואחרי שנפטרו שם מפורנייה וקמבה אין סקוררים חוץ מג'יילן וטייטום. מרקאנן לפעמים באמת מזכיר קצת את דירק וכישרון וסייז יש לו, אבל הוא לא עקבי בצורה מרגיזה והוא גם soft

כתיבת תגובה

סגירת תפריט