ריקוד על שתי מלאכיות – הווריורס מול הקליפרס בצ'ייס \ שגב מטוס ואבי טרכטמן

ריקוד על שתי מלאכיות – הווריורס מול הקליפרס בצ'ייס \ שגב מטוס ואבי טרכטמן

אבי – לראשונה, אני נמצא במשחק עם עוד כתב הופס, שגב מטוס שלו זהו משחקו הראשון (נדמה לי שאני ראיתי למעלה מ-20). היה כיף לפגוש אותו!

שגב:

אל איי אחת מאחוריהם, אל איי שניה בדרך.

משחק ביתי ראשון של הווריורס העונה והחזרה ל"צ׳ייס סנטר" מרגשת מאוד.

בשבילי אישית הריגוש הוא כפול כי זו הפעם הראשונה שלי באולם ״החדש״ (מאז 2019) של הווריורס, ובנוסף לקבל את סטף קרי במרחק 30 דקות נסיעה באוטובוס מהבית זה דבר שגורם לך לחייך באופן אוטומטי.

גולדן סטייט על פניו נראים כמעט אותו הדבר כמו שנה שעברה: קלי אוברה, אריק פאסקל ו-קנט בייזמור עזבו.

הצטרפו לשורות – נמניה בייליצה, אוטו פורטר, כריס קיוזה וג׳ונתן קומינגה, הרוקי שנבחר 7 בדראפט האחרון.

השינוי המשמעותי והבולט ביותר שניתן לראות בינתיים הוא סימן השאלה לגבי עונת הפריצה של ג׳ורדן פול.

ראינו אותו מפגין יכולות מצוינות, גם של קליעה ותנועה ללא כדור וגם של מאמץ בהגנה בפרה-סיזן.

לשמחת גולדן סטייט, זה המשיך גם במשחק הראשון נגד הלייקרס ועכשיו הקליפרס.

סטף, שישפר את האחוזים הנוראיים שלו ממשחק הפתיחה של העונה (28.3% מהשדה), יכול לעזור להוריד את הלחץ ולהביא למשחק פחות מותח וצמוד כמו שהיה במשחק הקודם. מהצד השני, הקליפרס מגיעים ללא קאוואי שימשיך להחלים כמעט כל העונה אם לא כולה וישב בצד ויעודד את החברים מהיציע (מהבית?!)ֿ בהובלת פול ג׳ורג׳ ויהיה מעניין לראות איך הם מגיעים לעונה, בואו נזכור שלקליפרס זהו משחק הבכורה לעונת 2021/22.

הווריורס עוד מחכים לחזרתם מהפציעה של קליי תומפסון וג׳יימס וייזמן שאמורים לפי הצפי לחזור סביב דצמבר וזה יהיה בוסט מצוין במידה ושניהם יחזרו לכושר משחק טוב, קליי לא שיחק שנתיים שלמות! וייזמן, שנבחר 2 בדראפט 2020, גם בילה את רוב עונת הרוקי שלו פצוע (שיחק 39 משחקים סך הכל ופתח בחמישייה ב-27 מהם).

בקליפרס, כאמור, נפרדו השנה מפטריק בברלי שמשאיר חור הגנתי (ומנהיגותי בחדר ההלבשה) שאותו ינסה למלא אריק בלדסו וקאוואי לנארד לכשיחזור מפציעה אולי בסוף העונה מביאים לנו קליפרס שונה לחלוטין.

חמישיות:

גולדן סטייט – סטף קארי, ג׳ורדן פול, אנדרו וויגינס, דריימונד גרין, קוון לוני.

לוס אנג׳לס קליפרס – רג׳י ג׳קסון, אריק בלדסו, פול ג׳ורג׳, מרכוס מוריס, איביצה זובאץ׳.

האווירה באולם מדהימה וההתרגשות נכרת על מבטם של האוהדים, השחקנים ואנשי הצוות.

מהלך המשחק:

וויגינס פותח חם עם 3 שלשות ב-3 הנסיונות הראשונים שלו.

המשחק נפתח בקצב טוב ושתי הקבוצות עובדות יפה בהתקפה.

גולדן סטייט מתקשים בהגנה מול גבוהים בצבע.

זובאץ' מנצל את זה הרבה.

אחרי קליעה מחרידה במשחק הראשון סטף מתפוצץ על הקליפרס ומסיים את הרבע הראשון עם 9 מ-9 מהשדה! 5 שלשות, ו-25 נקודות.

https://youtu.be/iBMb4y5Owmc

44-27 בסוף הרבע הראשון, מוקדם מאוד להצהיר אבל כל עוד סטף הוא סטף "רגיל" ולא מה שראינו מול הלייקרס, אז המשחק הזה נראה כבר גמור.

ברבע השני סטף חזר לקרקע ואחרי 9 מ-9 הוא תורם רק 1 מ-5.

פול ג'ורג', אחרי רבע ראשון מהוסס של 6 נקודות ב-3 מ-6 מהשדה, עולה באטרף לרבע השני ומצליח לקלוע 6 מ-7 ובעיקר להנהיג ולהטריף את כל הקליפרס יחד איתו.

פיג'י ובלדסו נלחמים על כל כדור ומצליחים להחזיר את הקליפרס לעניינים, והמחצית מסתיימת ביתרון מאוד מפתיע של אל איי, 67-66.

תחילת הרבע השלישי ושתי הקבוצות קצת לא מאופסות בהתקפה.

שתי הקבוצות מתאוששות מהפתיחה הרעה של הרבע השלישי אבל עדיין משהו מרגיש תקוע בשני הצדדים. מצד שני, לפחות שתי הקבוצות מסונכרנות וזה נותן לנו משחק צמוד ומעניין.

אצל הקליפרס בלדסו נראה מצוין, מצד שני בווריורס כולם תורמים קצת אבל אין מישהו שבולט.

כשסטף רוצה המשחק נראה כל כך פשוט אבל השיתופיות בקליפרס נותנת את המענה ואיבוד ראש בצד של הווריורס משאיר את זה קרוב, סוף רבע שלישי 93-90 לקליפרס.

17 איבודים של גולדן סטייט לעומת 7 בלבד של הקליפרס זה משהו שסטיב קר ידבר עליו עם השחקנים אחרי המשחק.

זה לא שההגנה של הקליפרס עד כדי כך טובה כמו שגולדן סטייט קצת פזיזים ומאבדים לא מעט כדורים על חוסר תיאום וחוסר תשומת לב.

כדאי לציין גם 31 דקות משחק של סטף בסוף הרבע השלישי, הוא יצטרך קצת מנוחה ולא בטוח שהפרש של הקליפרס יתן לו הרבה מזה.

קצת מספרים, 7:49 דקות לסיום המשחק:

גולדן סטייט עם 43 ריבאונדים לעומת רק 32 של הקליפרס ובאיבודים, כאמור, לג"ס יש 18 איבודים לעומת 7 בלבד של הקליפרס.

מעבר לזה המספרים מאוד דומים בכל הפרמטרים עם הבדלים מינוריים והתוצאה בהתאם, רק 4 הפרש.

הקליפרס חייבים לשים קצת גוף בצבע כדי לעזור בכדורים החוזרים והווריורס חייבים לשחק טיפה יותר לאט ובריכוז, הם מאבדים לא מעט מצבים בגלל פזיזות בהתקפה.

3:16 לסיום המשחק שוויון 104-104, כדור של הקליפרס, המשחק הזה הולך לכיוון זריקה בשניה האחרונה.

איבוד כדור של בלדסו והקהל משתגע ובקריאות "ווריורס!" מנסה לתת את האנרגיה לפוש אחרון מצד הקבוצה.

טרנס מן נראה כמו מישהו שלגמרי יכול לשחק ב-4.

שלשה של סטף מעיפה את האולם לשמיים. 108-107. בלדסו משתיק עם לייאפ קל ואיבוד נוסף, הפעם של וויגינס, וזה כבר 21 איבודים לווריורס!

בלדסו מחטיא ו-57 שניות עוד שלשה של סטף שעושה את זה כל כך יפה וזה 111-109 ללוחמים.

משחק ראשון העונה בבית בסן פרנסיסקו וקיבלנו את המשחק הטוב ביותר שיכולנו לבקש.

צמוד, מהפכים והמון סטף קארי!

המשחק מסתיים בניצחון שני ללוחמים מהמפרץ.

סטף הירואי אחד וקבוצה שלמה שעוזרת לו.

בצד של הקליפרס יכולים להשאר מעודדים מהמשחק הראשון של העונה, ללא קאוואי הם נראים טוב מאוד בסך הכל.

הרבה מצבים, הגנה לא רעה עד כמה שאפשר לשמור במשחק כזה של סטף.

סך הכל משחק מצוין לשחקנים, למאמנים ובעיקר לקהל (:

כמה רשמים ותובנות (אבי):

אווירה – מחשמלת באמת, במקרה הייתי גם במשחק האחרון של הווריורס בעונה הרגילה האחרונה, אבל אז האולם היה חצי ריק, עדיין בגלל היחס לקורונה ולמרות שהיה משחק מדהים, זה לא נראה אותו דבר. הפעם – האולם היה מלא עד אפס מקום. הקהל אמנם נדרש למסיכות אבל תכל'ס, לרובם לא באמת היה כוח לענוד אותן במשך רוב המשחק, אבל האווירה היתה מדהימה לגמרי, בדיוק כמו פעם, בימים שלפני הוירוס.

עבורנו הכתבים, ההבדלים המשמעותיים הם רק בחוסר היכולת להגיע לחדר ההלבשה – וכן, זה אומר שלא אוכל לדבר עם שחקנים כמו שדיברתי בעבר. ולמעשה, אפילו השיחות עם המאמנים מתבצעים בזום כללי (לרוב הכתבים, מלבד למתי מעט, מן הסתם הופס לא שם), לפני ואחרי המשחק. כאמור, לא בדיוק כמו פעם, בימים שלפני הוירוס, ועדיין הארגון היה למופת.

המשחק, כפי שכתב שגב, היה מותח ונהדר ברובו, ורק ארצה לגעת בכמה נקודות קטנות:

מנהלי המשחק של הקליפרס, או ההבדל בין בלדסו לבין ג'קסון:

כרגע יש לקליפרס שני רכזים רשמיים בחמישייה ועוד שחקן אחד שהוא מנהל משחק דה פאקטו (כלומר, פול ג'ורג'). זה המון, ובדקות שכולם שיחקו ביחד היה די ברור שרג'י ג'קסון הוא ה-odd man out, בעוד לבלדסו ולג'ורג' ניתנה יד חופשית כזאת או אחרת לקלוע, והיו דקות לא מעטות בהן בלדסו היה אשכרה השחקן היחיד שהצליח לקלוע בקליפרס – נדמה היה שג'קסון נדחק לגמרי אל הפינה.

https://youtu.be/Df95fWrgiow

עד שלא. כלומר, הדקות הבאמת טובות של הקליפרס ברבע השלישי היו דקות של ג'קסון, בחמישייה בה הוא שיחק לצד קנארד, קופי, מאן ווינסלו, ובחמישייה הזאת ג'קסון פתאום התבלט לא רק כסקורר אלא גם כמנהל משחק שבלדסו יכול רק לחלום להיות. עוד בלי לראות את דף הסטטיסטיקה היה ברור לי שהפלוס מינוס של ג'קסון טוב בהרבה מזה של בלדסו שבסופו של דבר נתן משחק סוליסטי למדי, ואכן צדקתי אם כי לא בהרבה (מינוס 9 לג'קסון מול מינוס 13 לבלדסו). בסופו של דבר, התובנה שלי היא שהקליפרס צריכים לתת לאחד מהשניים – בלדסו או ג'קסון להיות השחקן השישי.

הסקוררים המשניים של הווריורס, או ההבדל בין וויגינס ללי:

יש לי בעיה אמיתית עם אנדרו וויגינס, הוא אמנם שחקן טוב וקבוצתי יותר משהוא היה במינסוטה, אבל ראיתי אותו מספיק בשביל לומר דבר אחד – הוא כמעט אף פעם לא קולע כשזה חשוב. ושלא תבינו לא נכון, האיש פתח את המשחק בסערה עם שלוש שלשות ו-11 נקודות, וסיים עם מאזן סביר עבורו של 17 נקודות פלוס הגנה טובה, אבל ברגעים שבהם הנקודות שלו היו חשובות, הוא זרק לבנים. אם הייתי פחות עייף הייתי בודק את זה (ואם מישהו מכיר אתר אינטרנט שנותן ספליטים לפי רבעים או לפי השאלה "עד כמה המשחק צמוד" אשמח), אבל אני די בטוח שוויגינס תמיד נותן נקודות לא חשובות, הרבה לפני שהוא נותן נקודות חשובות.

May be an image of one or more people, people playing sports and indoor
כאלה הוא בהחלט יודע לקלוע

דמיון לי לעומת זאת? אולי זאת הבלחה, אבל מי שהיה רק קלעי שלשות שנה שעברה למד לחדור כמה פעמים, וחוץ מזה קלע שתי שלשות סופר חשובות ברבע האחרון. אותן שלשות שוויגינס לא יכול היה לתת – לי נתן.

ושני הסופרסטארים ששיחקו היום, או סטף קרי מול פול ג'ורג':

הרבע הראשון היה כולו קרי – ראיתי אותו לדעתי עד היום בחיי, באיזה 28 רבעים או משהו כזה, אולי 32, אולי 36, לא יודע בדיוק, אבל ראיתי אותו מתפוצץ רק בשניים מהרבעים האלה. הרבע הראשון היום, והרבע השלישי במשחק המסיים של העונה הרגילה הקודמת מול ממפיס. פול ג'ורג', לעומתו, התפוצץ היום דווקא ברבע השני והוביל את הקאמבק שגרם לקליפרס להוביל בנקודה במחצית. ההבדל (כלומר חוץ מזה שהרבע הראשון של קרי היה טוב יותר מהרבע השני של ג'ורג') הוא שקרי נתן גם חמש דקות אחרונות מופתיות עם עוד שתי שלשות קריטיות שסיימו את המשחק, בעוד ג'ורג' קצת נעלם.

תראו, אני מחבב את פול ג'ורג', באמת – הוא לוקח את המושכות כמנהל משחק טוב, עדיין שומר מצוין, והוא חודר טוב יותר משהוא היה בתחילת דרכו, אבל איכשהו לא נראה לי שיש לו את התשוקה שיש תמיד לקרי. התשוקה שבגללה סטף מוריד 10 ריבאונדים מגובה 1.90 בקושי, כבר משחק שני ברציפות. זה היה משחק טוב של ג'ורג', אבל משחק שמוכיח שוב שהוא לא אחד הגדולים באמת. סטף לעומת זאת? ועוד איך.

ולסיום – הדאבס צריכים עוד גבוה. דחוף.

אמרתי את זה שנה שעברה, אומר זאת שוב – אין להם גוף שיכול לעצור שחקנים כמו זובאץ' (או וולנצ'יונאס, או סבוניס, או הרבה חבר'ה אחרים, אפילו אם לא קוראים להם אמביד או יוקיץ'). ובעיניי הם צריכים את זה. הווריורס הם בסופו של דבר קבוצה קטנה מאד, דינמית מאד, מוסרת בלי סוף (ומאבדת המון) אבל פשוט קטנה מדי. וכשאלופות השנים האחרונות התהדרו בשחקנים כמו אנתוני דייויס, ברוק לופז וכמובן יאניס, אני פשוט לא רואה את זה עובד כשהגבוה היחיד שמשחק הוא קוון לוני (שכבודו במקומו מונח, באמת, אבל נו באמת).

ועד הפעם הבאה, היו אלו שגב ואבי, מהצ'ייס סנטר

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. תודה על הסקירה. העלת נקודות טובות. ליקוב לא נותן למיירס להחתים עוד גבוה כי הוא רוצה לאלץ את קר לתת דקות לויסמן. אבל קר עקשן וגם אמר שהשנה הוא רודף אחרי נצחונות (קרי שיחק 38 דקות הלילה) ולא נראה לי שיתן לויסמן דקות אלא אם יחשוב שהוא ראוי להן, בקיצור אאל תצפה להרבה דקות ויסמן השנה. לגבי וויגינס. מדויק . בכל השנה שעברה היה אולי משחק אחד שהרגשתי שהוא היה המפתח לנצחון. ליי היה הגורם הישיר לסגירת הפער בתחילת הרבע הרביעי.

    1. במעט שוייסמן שיחק בעונה שעברה הוא היה בסך הכל בסדר, וזה לא שהמשחק של הדאבס מתבסס עליו או משהו. בהחלט שווה דקות.

  2. תודה רבה על הסקירה.
    בהחלט חסר לנו גבוה. גם לא צריך מישהו שיהיה סקורר גדול אלא יותר מודל בוגוט או ג'אבל מגי שייסגור סנטרים טובים אחרים.
    העדר הכוכבים לצד סטף היה בעייתי היום – מול הלייקרס כל העומק שיש לנו יכל לחגוג, ביאליצה ופול יכלו לתת משחקים ממש מרשימים וויגינס יכל לסיים משחק בתחושה שהוא קלאץ'. מול הגנה יותר הדוקה של הקליפרס – זה פתאום קם ונפל על סטף וכדורים לויגינס ולאחרים כמעט חירבו את המשחק.
    לדעתי נמשיך לראות את זה במהלך העונה הרגילה, גם אם היא תהיה טובה במאזן – ובפלייאוף נהיה בצרות. הלייקרס ינסו לשמור בפלייאוף כמו שהקליפרס שמרו היום והקליפרס יישמרו אפילו יותר…

  3. תודה אבי
    צריך לגבות את זה במספרים
    אהל במבחן העין נראה שסטף אומנם לא שומר גדול אבל כבר ממש לא חור בהגנה כמו זהיה בעבר
    המהלך בסוף המשחק שהסתיים בסל של גרין הזכיר את הימים טרום דוראנט.
    והשלשות בסןף פשוט אין מילים מדהים

  4. תודה.
    אני מסכים עם המחסור בגבוה, אבל קצת פחות לגבי וויגינס שמשחק מעולה עבור הווריורס ובלא מעט משחקים גם תרם סלים מכריעים (כמו למשל שלשה קריטית שלשום).

    1. הבעיה העיקרית של ויגינס זה שהוא תופס הרבה יותר מקום בגבולות תקרת השכר ממה שהוא שווה. אם הוא היה מקבל חצי מהשכר שלו עכשיו הוא היה נחשב לשחקן סופר סבבה…

      1. כשמעריכים את הערך של וויגינס לדאבס צריך כמו שאתה אומר לשקלל את המחיר הגבוה שלו, אבל גם את הבחירה הגבוהה (קמינגה) שספיגת החוזה שלו הביאה.

      2. זו צורת חשיבה לא מדויקת, כי וויגינס הגיע (יחד עם קאמינגה) במקום ראסל שמצידו הגיע לווריורס במהלך שהיה או זה או כלום. כלומר, גולדן סטייט לא היו יכולים להביא עוד שחקנים גם אם וויגינס היה על חוזה שמעריך את השווי האמיתי שלו (נגיד 15 מיליון לצורך הדוגמה), כי הם עדיין היו מעל התקרה בהפרש משמעותי.

        1. עדיין קשה להזיז אותו אם צריך וכשהעונות מתחלפות החוזה שלו עדיין נשאר בחישוב. אבל שוב – הקבוצה לא מפסידה מנוכחתו על המגרש.
          ואני מקווה שקומינגה בכלל יצליח לשדרג את ההבאה של ויגינס. בהתחלה הוא הזכיר לי סוג של קוואי ג'וניור ודי מהר הוא נפצע, מה שהתחיל להזכיר את קוואי אפילו יותר.

  5. הויכוח העיקרי לגבי ג"ס הוא לא על וויגינס אלא על עסקה שתביא כוכב לקבוצה במחיר של חלק או כל הצעירים. בעסקב כזו וייגינס היה כלול בגלל הצורך להשוות משכורות (כוכב זה אחד שמשתכר בסביבות 30M) לטעמי לפני שמנהלים את הויכוח צריך לראות את מי אפשר להביא ואם הוא באמת ישפיע על היכולת של הקבוצה בפליאוף.
    .
    לוין – לא סביר שיהיה זמין במהלך השנה.
    לילארד – אני מערך שיהיה זמין בקרוב אבל לא ברור כמה הוא יתרום בפליאוף בגלל החולשה שלו בהגנה.
    ביל – לא מתחסן ולכן לא רלוונטי. גם קיירי לצורך הענין.
    שג"א – קיבל הערכת חוזה לכן אני לא חושב שזמין לעסקה.
    הווארד – לא רואה את שרלוט מוותרים עליו השנה
    סימונס – החולשה המנטלית שלו ברורה. נראה לי הימור גדול מידי בטח במחיר שמורי דורש.
    איטון – תמורת ויסמן וקמינגה. לא רואה את הסנס עושים את זה
    .
    מישהו חושב על עסקה אחרת , אפשרית?
    .
    בסוף אני אומר שליקוב, הבעלים, לא יותר על הצעירים. מבחינתו הוא משלם 4 חוזים כבדים. שיספקו את הסחורה ושלא יבכו וירצו חוזה נוסף עבור העתיד, כפי שהוא רואה את זה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט