דני אבדיה נוסע צפונה/ ערב פתיחת עונה בטורונטו – הלל הורוויץ מהיציע

דני אבדיה נוסע צפונה/ ערב פתיחת עונה בטורונטו – הלל הורוויץ מהיציע

האוהדים חזרו למגרש בטורונטו אחרי 600 ימים בדיוק ללא כדורסל בטורונטו כאשר המשחק הביתי האחרון של הקבוצה שהתרחש כאן בטורונטו היה ב-28 לפברואר 2020 מול שארלוט. מאז העולם השתנה, הקבוצה עברה לטמפה, ומאותו ערב בפברואר 2020 נשארו רק 4 שחקנים בקבוצה. פרד ואן וליט, פסקל סיאקם, OG וכריס בושה. את העונה הזו טורונטו מתחילה בלי אחד הכוכבים שלה סיאקם שעבר ניתוח בכתף שמאל ביוני, זמן ההחלמה המשוער הוא חמישה חודשים אז יש עוד זמן עד שנראה אותו על הפרקט.

אצל וושינגטון הפכו את ראסל ווסטברוק לקוזמה, מונטרז ו-KCP, זה יחד עם החזרה של דינווידי למגרש הופך את וושינגטון לקבוצה עם הרבה שחקנים טובים וסגל עמוק. כל זה כמובן לא מעניין את הסובייקטיביות הנהדרת שלנו שרק רוצה לראות עונת פריצה של דני.

לפני המשחק דני עולה לפרקט ויושב על הספסל לדבר עם הצוות של וושינגטון, הוא נראה נינוח, מאוקלם וגם אומר שלום. עם החזרה שלו מהפציעה הוא דיבר לפני המשחק מוקדם יותר השבוע על החזרה לכושר ועל כך שהוא צריך לתת לגוף זמן לחזור לעצמו.

May be an image of 1 person

אצל טורונטו ההרכב הפותח מציג את פרד ואן וליט, גוראן דרגיץ', OG, סקוטי בארנס ופרשיס אצ'ווה, הבק קורט הזה יכול לייצר בתאוריה הרבה נקודות בהתקפה אבל עלול להיות חשוף מאוד בהגנה. שלושת שחקני הפנים נחשבים ורסטיליים וטובים אבל בפועל קשה לראות את הפורוורדים של טורונטו מייצרים מספיק נקודות לאורך עונה שלמה בלי שפסקל חוזר.

May be an image of 1 person and playing a sport

לפני המשחק, הטקס שהרפטורס הכינו לקראת החזרה למגרש הבית היה מרגש בתאוריה. בפועל האוהדים לא היו נלהבים מדי ופרד ואן וליט דיבר בצורה די לקונית לקהל. בסופו של יום, גם הקהל וגם הקבוצה יודעים שזו הולכת להיות עוד עונה של צמיחה ופיתוח שחקנים ושהצפי הוא לא לרוץ גבוה מדי במזרח. הקהל מאוד מתלהב מסקוטי בארנס, הבחירה הרביעית בדראפט. הוא נראה שחקן ורסטילי עם אחלה אנרגיות, נראה נינוח וחיובי ויכול לעשות הרבה על המגרש. ההתלהבות הנוספת היא מדלאנו בנטון, השחקן בן ה-21 שנבחר בדראפט האחרון בסיבוב השני על ידי הרפטורס הוא השחקן המקומי הראשון שנבחר על ידי הקבוצה. הוא בחר את המספר 45 שמייצג את קו האוטובוס העירוני שעבר באזור בו הוא גדל כאן בעיר.

May be an image of 2 people and people playing sports
דאלנו בנטון


No photo description available.
טוב לחזור הביתה

המשחק מתחיל עם נקודות של טורונטו ואז ריצה של וושינגטון. הגארדים של הרפטורס מצליחים לייצר נקודות אבל המשחק של הצפוניים די תקוע. 6:10 לסיום הרבע הראשון דני נכנס, נקודות ראשונות של דני מליי אפ קל, תנועה טובה והוא לבד מתחת לסל. דני סוגר טוב בריבאונד ולא נראה כמו liability בהגנה. נראה שהוא מבין מה המאמן רוצה ממנו והוא נמצא בפינות ומשם מבצע את התנועות שלו למרכז. קוזמה נראה יותר נורמלי בלי הבלונד של ילד כאפות שהוא תחזק ב-LA ומשחק כמו השחקן שהוא היה נראה בעונת הרוקי שלו, לא כוכב אבל אחלה רול פלייר.

המחצית הראשונה של טורונטו נוראית מבחינה התקפית והיא קולעת רק 37 נקודות. הוויזארדס מובילים במחצית ב-20 נקודות וגם זה בהילוך ראשון. 2.5 שניות לסוף הרבע השלישי התוצאה היא 81-56 לטובת הוויזארדס והמשחק נראה גמור. זוכרים את דלאנו בנטון הרנדומלי? הוא עולה לשחק 25 שניות אחרונות של הרבע והקהל מבסוט. 2.5 שניות לסיום הרבע הוא עולה לשלשה תוך כדי תנועה מאזור החצי וקולע אותה עם הבאזר לסיום הרבע. הקהל משתגע. מתנות קטנות.

הסל לסיום הרבע וזריקת מרץ של המחליפים של טורונטו מייצרים מומנטום ברבע הרביעי, בנטון מוסיף עוד כמה דקות ואננובי נכנס בהמשך למשחק מאוחר מדי וההפרש יורד עד 10 נקודות. זה הכי קרוב שהרפטורס הגיעו הערב וכמובן שזה מעט מדי ומאוחר מדי.

דני יכול לסכם פתיחה טובה סך הכל לעונה עם 21 דקות שבמהלכן רשם 8 נקודות בשלוש משלוש מהשדה, 7 ריבאונדים, אסיסט, 2 חטיפות ובלוק. כל זאת כשהוא רושם מדד של פלוס 13. את הוויזארדס הובילו ביל עם 23 נקודות באחוזים לא מרשימים והארל עם 22 מהספסל. קוזמה תרם דאבל דאבל של 11 נקודות ו-15 ריבאונדים.

בטורונטו ואן וליט ובארנס הובילו את קלעי הקבוצה עם 12 נקודות כל אחד ו-OG הוסיף דאבל דאבל של 11 נקודות ו-10 ריבאונדים בערב התקפי שהרפטורס לא ירצו לזכור עם 31% מהשדה ו-20% לשלוש.

הערב מסתיים ברגשות מעורבים של הקהל כאן בטורונטו, מצד אחד יש מחיאות כפיים לקבוצה שחזרה הביתה ומצד שני לכולם ברור שזה לא משחק שהקבוצה שמחה בו. אף קבוצה לא רוצה להתחיל עונה ב-L אבל אולי כדאי לאוהדים להתרגל.

לפוסט הזה יש 29 תגובות

  1. וושינגטון ניראו הלילה טוב.
    .
    דני עדיין ביישן, ממעט לקחת על עצמו, ואני מקווה שביל יעמוד מאחורי המילים שלו לפני כמה ימים שהוא מצפה מדני ליזום יותר, כי לפחות על פי המשחק הזה ואם לשפוט לפי כמה פוזשנים נראה שביל זיין בשכל שלשום, כי כל פעם שדני לקח ריבאונד הגנה, במקום לתת לו להוביל, ביל בא אליו ודרש את הכדור..
    .
    בסך הכל למעט איבוד שהיה צריך להיות פאול של ואן פליט על דני, וחלום לשניה בהגנה שגרמה לדלת אחורית עליו הוא לא עשה שום טעות, אבל ממשיך להיות ביישן ואנמי, לעומת קוזמה נגיד שלא מתבייש.
    .
    לזכותו יאמר שכל דקה שהיה על המגרש גם אם אנמי בהתקפה, הנוכחות שלו בהגנה הייתה מורגשת בהחלט והוא ממשיך להיות עוגן הגנתי של הוויזארדס לצד גאפורד.

    1. בעייני הוא רחוק מעוגן הגנתי אלא בעיקר ממעט לטעות. איבוד הכדור שלו אכן היה עבירה, מסכים לגמרי.
      כאשר ביל על המגרש כולם מסביבו משחקים פחות טוב בעייני. ווס אנסלד יצטרך לעבוד על זה

  2. תודה הלל.
    אם באמת יעניקו לאבדיה את הביטחון שהוא זקוק לו אנחנו נראה שחקן יוזם הרבה יותר. בתחום המאמן יש שיפור משמעותי והסגל זקוק יותר ליכולת של אבדיה ליזום, אבל הוא יצטרך זמן וביטחון. בכל מקרה מדובר בשחקן הגנה טוב מאוד וכזה שלא מומלץ להשאיר פנוי, כך שכבר עכשיו הוא רול פלייר סולידי.

    1. וואו, מנחם! לא יכולת לדייק יותר!
      הכל הודות לרון ולצוות האתר הנפלא הזה שברשותך. מה עוד שבכניסה לאולם כבר מזהים את הופס וגם בליגה מעריכים את הכתבים והכל הודות לכם.
      אין מילים 🙂

  3. תודה על סיקור נהדר. בסך הכל וושינגטון נראו עם הרבה וייב חיובי והחבר'ה מהטריידים הוסיפו להם הרבה. בהחלט נראה כמו שדרוג לשנה שעברה.
    לגבי דני בסך הכל פתיחה טובה וכדאי להבין את התפקיד שלו בקבוצה כשחקן משלים ואז הכל נכנס לפרופורציה חיובית בסך הכל

  4. אני לא אופטימי לגבי דני הביאו לו יותר מידי תחרות על העמדה. האצימורה יפתח בודאות הוא גם שחקן יותר טוב.
    גם קוזמה יש לו שם בליגה ודני בנחיתות מולו מקווה שיטרידו אותו שדני יוכל לשחק יותר😎
    דני חייב להתחיל להראות סטט אחרת עם מחמאות יארזו אותו למקום אחר

    1. תמיד יש מקום גם לפסימיות ועם עומס השחקנים הלגיטימיים על העמדה אתה בהחלט צודק. לכן אני חושב שבמקרה הזה הסיסמה של לקחת את הדברים משחק אחרי משחק היא נכונה. מה שיהפוך אותו לנכס זה יציבות. אם הוא יוכל לתת תפוקה ברורה בכל ערב הוא יתברג עם הזמן גם גבוה יותר. יש לו עוד זמן

  5. מצוין הלל.
    .
    העונה הזאת של דני מזכירה את זאת של כספי באופן מאוד משונה. מגיע אחרי עונת רוקי טובה מינוס והציפייה להשתפר, אבל מסביבו קורים הרבה מאוד דברים שדווקא מעידים על ההיפך. אולי תהיה לו קריירה כמו קייל אנדרסון, שצריך למצוא את המקום שלו לפני שיהפוך לשחקן חמישייה משמעותי.

  6. ייתכן 🙂 וזה לא דבר רע בהכרח. אני חושב שברור לקבוצה מה היא מקבלת כשאנדרסון משחק בה. כמו שלצורך העניין ברור לך מה תקבל מראול נטו בערב נתון. ברגע שדני יהיה שחקן כזה יהיה לו מקום בכל סגל, מצד שני אם יישאר תעלומה הוא יהפוך לפוטנציאל תיאורטי שעובר מקומות סטייל מאליק מונק

  7. תודה על הסיקור היה מעניין מאוד!
    מעניין לחשוב מה מרגיש האוהד הממוצע של הראפטורס, האם הוא מצפה לנחיתה של סופרסטאר כמו שקאוואי הגיע משום-מקום ו״גרר״ אותם לאליפות או האם יותר מצפים לתקופה ארוכה של בינוניות שנפרשת על גבי עשור+- עם ניסיון ״לזכות״ ברוקיז מפתיעים?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט