מעורב הופס לרביעי בערב מגרינוויל המכוסה חצי מטר שלג / מנחם לס

1. האם המג'יק בדרך הנכונה לגדולה?

 

המג'יק בדרך לגדולה? אם הדראפט היה נערך היום, למג'יק היתה בחירה 1-5, ואז את הבחירה של דנבר או הניקס, מי שתהיה יותר נמוך ברקורד, הווה אומר עוד בחירה בערך 10-13. אז תראו ממי יש להם לבחור:

 

First Round
 1 Joel Embiid  C
19 years old; 7'0"; 240 lbs.
Kansas, Freshman
 2 Andrew Wiggins  SF
18 years old; 6'8"; 197 lbs.
Kansas, Freshman
 3 Jabari Parker  SF/PF
18 years old; 6'8"; 241 lbs.
Duke, Freshman
 4 Julius Randle  PF
19 years old; 6'9"; 248 lbs.
Kentucky, Freshman
 5 Dante Exum  PG/SG
18 years old; 6'6"; 188 lbs.
Australian Institute of Sport, International
 6 Marcus Smart  PG
19 years old; 6'4"; 200 lbs.
Oklahoma State, Sophomore
 7 Noah Vonleh  PF/C
18 years old; 6'10"; 242 lbs.
Indiana, Freshman
 8 Aaron Gordon  PF
18 years old; 6'9"; 212 lbs.
Arizona, Freshman
 9
From
Knicks
Tyler Ennis  PG
19 years old; 6'2"; 180 lbs.
Syracuse, Freshman
 10
From
Pistons
Gary Harris  SG
19 years old; 6'5"; 210 lbs.
Michigan State, Sophomore
 11
From
Hornets
Dario Saric  SF/PF
19 years old; 6'10"; 223 lbs.
Cibona Zagreb, International
 12 Willie Cauley-Stein  C
20 years old; 7'0"; 244 lbs.
Kentucky, Sophomore
 13
From
Nuggets
Doug McDermott  PF
22 years old; 6'8"; 223 lbs.
Creighton, Senior
 14 James Young  SG/SF
18 years old; 6'7"; 202 lbs.
Kentucky, Freshman

בצורה שהמג'יק משחקת היום עם (רובם צעירים מלבד 3) ארון אפללו, טוביאס האריס, ניקולה ווצ'צ'יק, ג'מייר נלסון, גלן דייויס, מוריס הרקלס, אנדרו ניקולסון, טוויין מור, קייל אא'קווין, ג'ייסון מקסייל, ודרון למב, יש להם מספיק תנועה וקומבינציות עם 2 המצויינים עד טובים מאד שהם יזכו בהם בדראפט ללכת רחוק מאד בעונה הבאה.

2. החלטה גורלית לבוסטון

האם לעשות טרייד או לא לעשות על ראז'ון רונדו?

זוהי אחת ההחלטות הגורליות של הפרנצ'ייז שהיא חייבת לעשות עד ה-20 לפברואר.  זוהי למעשה "FRANCHISE ALTERING DECISION". החלטה שתשנה לחלוטין את פני הקבוצה. הבעייה היא שאיש לא יודע אם לטוב או לרע.

מאז שחזר מפציעותו הוא מאד INCONSISTENT:  עם 9.1 נק' ו-7.4 אס' הוא לא נראה כאילו הוא "החלטה קריטית". אבל הוא הפתיון היחחיד שיש לסלטיקס כי כל המנכ"לים בליגה יודעים מה ראז'ון  רונדו היה, ומה הוא – אולי? – עוד יכול לעשות, במיוחד לקבוצה הרצה לאליפות. הרי דני איינג' הפשיט את הקבוצה מכל בגדיה כמעט כשהחליט להיפטר מקווין גארנט ופול פירס. לפני כן קנדריק פרקינס. עכשיו ראז'ון?

לקבוצה ישנו מאמן צעיר שלמרות הרקורד הפחות מבינוני מנהל את הקבוצה באינטיליגנטיות ובחוכמה, וזה לפי מה שאני קורא בבוסטון גלוב, שם כותבים מוחות הכדורסל הטובים במדיה כגון בוב ריאן ושונסי פבוריטו שלא נותנים אור ירוק בקלות, ובראד סטיבנס כבר קיבל אור ירוק לשנים הבאות. עתה באות בחירות דראפט מצויינות (תודה, ברוקלין נטס!).

 

 

זה הדבר העיקרי שמעניין היום את הבוסטונאים: האם להשלים את הטרנספורמציה, או לעצור צעד אחד לפני?

לדעתי – אם אני דני איינג' – אני אפילו לא מקדיש רבע מחשבה למה הוא עצמו יכול לתרום כשחקן כי זה דבר משני במקרה שלו. הדבר היחיד המעניין אותי הוא כמה הוא יכול לתרום כמנהיג השחקנים הצעירים. היש לו את זה? ישנה לו טבעת על האצבע, אבל היש לו כושר מנהיגות בחדר ההלבשה? האם הוא יכול להיות מנהיג הצעירים כפי שכריס פול עושה בקליפרס?

עד כמה שאני מכיר את רונדו, הוא מין ALOOF כזה. קצת תמהוני. מאד אינטרוברטי ומופנם. האם יכול הוא להפוך את עורו ולהפוך ל-ELDER STATESMAN של הצעירים? אם כן – אני משאיר אותו. אם לא – אני עושה עליו טרייד כבר השבוע.

כמובן שקיימת שאלה נוספת: מה יכולה הסלטיקס לקבל עבורו? לדעתי לא הרבה. היחידה שרצה אחריו בכל הכוח היא הניקס המציעה את אמארה סטודמאייר "ועוד שחקן". אני יכול לראות את יוסטון מעוניינת בו לקראת הריצה לאליפות כי עם ג'רמי לין היא לא תיקח אליפות.

נחכה ונראה. ישנם רק עוד 7 ימים למשהו לקרות.

 

3. ג'ון לויאר – הרפואה שדטרויט היתה צריכה

ג'ון לויאר הוא בדיוק המאמן שדטרויט היץה צריכה: מאמן שבמשחקו הראשון  נגד סאן אנטוניו ספארס – נצחון! – הוא אימן כאילו היה זה משחק ה-1,000 שלו. הוא התרגש כמו שנערת ליווי עם 12 שנות נסיון מתרגשת מהלקוח הבא שלה. הוא המאמן ה-LOW KEY ביותר בליגה, ואם זו לא הרפואה הטובה ביותר שהפיסטונס עם חבורת שחקניה ששמם ברנדון ג'נינגס, ג'אש סמית', גרג מונרו, ואנדרו דרמונט לא היו צריכים, אז גרינוויל – הרואה פתיתי שלג הנמסים לפני שהם מגיעים לקרקע פעם בעשר שנים – לא מכוסה עתה חצי מטר שלג, והעיר כולה משותקת. מזהירים אותנו שהשלג הכבד הדבוק לקווי החשמל עלול לקרוע אותם בגלל כובדו כל רגע, אבל עד שזה קורה, אני בביזנס.

כשמו צ'יקס פוטר – בצדק או לא, אבל מה שברור הוא שהפיסטונס טובה בהרבה מהרקורד שלה – עוזרו ג'ון לויאר קיבל את הג'וב "בינתיים". אבל כפי שקורה כל כך הרבה פעמים בספורט, ה-"INTERIM COACH" מתברר כדבר שחיכו לו כל הזמן.

מיהו לויאר? בקיצור רב, הוא היה הוידיאו קואורדינטור, בדיוק כמו אריק ספואלסטרה במיאמי היט, של פורטלנד. הוא בן אוהיו – המכה, ומולדת מאמני הכדורסל – ששיחק בגליון שאני מכיר היטב מימי בווסטר אוהיו. הוא שיחק באקרון יוניברסיטי, לא רחוק מביתו של לברון, ומבית הכנסת בית-אל שם לימדתי עברית בזמן שעשיתי אתה-M.A סקנט יוניברסיטי השכנה. הוא נשאר באוניברסיטה כעוזר המאמן של בוב היגינס, היום המאמן של ווסט וירג'יניה, והוא עבר עם היגינס לסינסינטי אותה אימן ושם היה לויאר עוזר עד 1999.

 משם לפורטלנד שם היה במחלקת הוידיאו, אח"כ סקאוט, ואז עוזר המאמן לצ'יקס מ-2003 עד 2005. כשצ'יקס פוטר, הוא לקח עמו את לויאר (השניים חברים גקרובים מקצועית ואישית) לפילדלפיה אותה אימן ב-2008-09. כשצ'יקס פוטר, לויאר נשאר כעוזרו של טוני דליאו, ומשם עבר לנטס להיות עוזרו של חבר נוסף, לורנס פרנק. כשמוריס צ'יקס קיבל את משרת המאמן של דטרויט ב-2013 הוא קרא ללויאר להצטרף אליו. כשצ'יקס פוטר, דטרויט מינתה את לויאר בן ה-49 כמאמנה הראשי, "בינתיים".

זה הצ'אנס שלויאר חיכה לו 25 שנה, כפי שקורה לרוב המאמנים ששמם אינו ג'ייסון קיד.

עם 24 שעות הכנה הוא שינה את דמות הקבוצה.

אתם לא מאמינים? תשאלו את ברנדון ג'נינגס, גרג מונרו, ג'אש סמית', ואנדרה דרמונד.

מה הוא אמר להם?

"שחקו כאילו אתם במגרש המשחקים. תשחקו חופשי. תסתכלו אחד על השני. תחשבו היכן ה-STRENGTH שלנו. אתם מסתכלים? נכון שה-STRENGTH שלנו הוא הפרונט קורט? אז אני מבקש משחק חופשי כשהדגש הוא על הפרונט קורט!".

זה לא מה שהוא אמר. זאת הצורה שהוא אמר זאת, והאישיות שלו: הוא מפחית כמה שהוא יכול מעצמו, והוא LOW KEY, אבל השחקנים לא טפשים. הם יודעים שיש לו ראש כדורסל מהמבריקים ביותר. אחרת מו צ'יקס לא היה סוחב אותו אחריו, ואחרת פרנק לורנס – מוח כדורסל בעצמו – לא היה מביאו לנטס.

רודני סטאקי אמר מיד אחרי האימון הראשון: "אנחנו כולנו מכירים את ג'ון. הוא תמיד שמר על ה-ASS שלנו. הוא המאמן הכי POSITIVE שפגשתי ב-NBA. הוא מאמן שאתה רוצה לשחק עבורו ולעשות טוב עבורו".  קייל סינגלר אמר שלויאר הפך למאמן הפרטי שלו כשהיה עוזר, והוא זוקף לו את כל הצלחתו היום.

ג'אש סמית', – שחקן שכמעט אף פעם לא מדבר – אמר לעתונאי של דטרויט אקספרס: "ב-NBA הצלחה של מאמן תלוייה ב-75% בכמה השחקנים רוצים לשחק עבורו. כולנו אוהבים את ג'ון. הוא לא מחפש תהילה או כתר לראשו. הוא רק רוצה שננצח. כבר במשחק הראשון נגד הספארס כולנו נלחמנו כפי שלא נלחמנו באף משחק העונה, ואני יודע שככה זה יימשך!".

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 20 תגובות

  1. 1. אורלנדו בדרך הנכונה מאז הטרייד של הווארד, ואני בערך מאז מתווכח על זה עם כולם. הם המנצחים הגדולים של הטרייד הזה ללא עוררין.

    2. עם זאת, אתה טועה בקשר לבחירת הדראפט שמגיעה להם מדנבר – זו הבחירה היותר נמוכה מבין הבחירות של דנבר או ניו יורק – ולא היותר גבוהה. 10-13 ? לגמרי לא סביר. יותר הגיוני 14-1.

    3. לא גורלי ולא נעליים.

    בוסטון מספיק גרועה גם עם רונדו כך שזה ממש לא קריטי עבורם לעשות עליו טרייד בכל מחיר בשביל לעזור לטנקינג.
    (סליחה – הרי זה לא קיים… פףףףףף)

    וברור לגמרי שכרגע זה כמעט וודאי שלא יהיה טרייד על רונדו.

    מי מוכר מניה כשהערך שלה ברצפה ?

    הרי כמו שאמרתי, זה לא שהוא ממש עוזר להם לנצח יותר משחקים והורס את תכניות הלוטרי, אז למה להיפטר ממנו עכשיו כשיהיה אפשר לקבל עליו פי 2 בעונה הבאה ?

    מנהיג, שמנהיג – זה לא מעניין אף אחד.

    רק שני דברים רלוונטים –

    א. האם להחזיק בו פוגע משמעותית בטנקינג
    ב. האם אפשר לקבל עליו כרגע משהו שקרוב לערך האמיתי שלו

    התשובות הן לא, ו"כנראה שלא" (כי תמיד יכול להיות איזה ג'נרל מנג'ר מטומטם).

    אז שורה תחתונה – אין שום סיבה לרוץ ולעשות על רונדו טרייד עכשיו.

    הוא חתום גם לעונה הבאה, הוא חתום "רק" לעונה הבאה (אז גם אם לא יחזור לכושר מלא לעולם לא יהיה נטל על תקרת השכר), ואין בכלל שאלה שהמהלך ההגיוני הוא להחזיק בו העונה.

    4. ג'ון לויאר – אני רק יכול לנחש בוודאות גבוהה, שרק לפני כמה חודשים כתבת על מו צ'יקס שהוא האיש הנכון במקום הנכון, כמה הוא יהיה טוב לג'נינגס, וכו,…

    לא רציני. (עם כל הכבוד למה שאמר סמית, לניצחון האחד על חצי סאן אנטוניו, ועל זה שהוא לא מתרגש – וואו).

    1. דדי לגבי אורלנדו אף אחד לא מתווכח שהם המנצחים של הטרייד,הם הקבוצה היחידה מבין ה-4 שעדיין שומרים על השחקנים שהם קיבלו בטרייד+יש להם 3 בחירות סיבוב 1 בשנים הקרובות,שנה הבאה הם בפלייאוף לדעתי.
      מבחינת בוסטון יותר קריטי להעביר את גרין,שיש לו חוזה לעוד שנתיים.השנה הוא נותן 17 למשחק ובלעדיו הם יהיו יותר גרועים מפילדלפיה ואורלנדו בלי ספק.נחכה להתפתחויות.
      לגבי דטרויט,בוא ניתן ללויאר 10 משחקים להראות אם הוא מאמן ואז נשפוט..

      1. די לקשקש.

        מה זה אף אחד לא מתווכח ?
        היום ???
        באמת תודה רבה…

        נראה איך היית מדבר לפני שנה וחצי כשהטרייד קרה והייתי צריך להגן עליהם ועל הג'נרל מנג'ר שלהם מול כולם ולהסביר למה הם עשו עסקה מצויינת, ועוד יותר מזה, למה הם לא עשו עסקאות אחרות שכולם חשבו שהיו עדיפות להם עבור הווארד – כולל האופציה של לקחת את ביינום עצמו…

        1. חבל שאתה תוקף דדי..
          לידיעתך חשבתי שהם עשו עסקה טובה בעיקר עם כל הבחירות שהם קיבלו והכי חשוב שהם לא לקחו את ביינום שסתם היה הורס להם.
          המנהל שלהם רוב הניגן הגיע מאוקלהומה ככה שהוא מכיר את היתרונות של לבנות קבוצה דרך הדראפט,תוך שנתיים שלוש הם יהיו קונטנדרים לכל דבר ועניין.

        2. לא הבנתי מה כל כך מצויין. נהיו ממש גרועים ויהיו להם בחירות דראפט בגלל זה ועוד קומץ בחירות גבול לוטרי ומטה שבאמת באו מהטרייד. אינדיאנה וסאן אנטוניו שמוצאות זהב בבחירות האלו הן היוצאות מן הכלל. הלייקרס קיבלו את הווארד. זה שהם דבילים ולא התארגנו על מאמן וטרייד על גאסול זה עניין אחר.

        3. דדי אתה מדבר שטויות.
          אורלנדו עשו עסקה מצוינת? אז איך הם לא עשו פלייאוף כבר מאתיים שנה?
          במכולת לא משלמים עם בחירות דראפט לא ברורות אלא עם סלים וריבאונדים.
          תסלח לי אבל אתה פשוט מטה את דת הקהל בשטויות

  2. לגבי השורה הקטנה על יוסטון, לין הוא הרכז המחליף ובברלי הוא רכז שמביא ניצחונות, רונדו הוא צירוף אדיר אבל אין ליוסטון חלקים ששווה לתת תמורתו ולא ברור איך הוא יסתדר עם הארדן שחייב את הכדור בידיים שלו בכל מקרה.
    אורלנדו לא יראו פלייאוף בשנתיים שלוש הקרובות, מילווקי היא הקבוצה שיכולה להיות העילוי החדש במזרח אם לא יעשו שטויות וימכרו את הנסון תמורת נזיד עדשים

    1. הילד הזה באמת נחמד. אם אני לא טועה הוא התחרה שנה שעברה בתכנית של ג'ימי קימל עם שאק, וורד פיס וקובי, ניצח את שני הראשונים וסיים בתיקו עם קובי

    2. ראיתי את הילד בעבר
      הוא גבר על שאק בתחרות קליעה בתוכנית של גימי קימל
      שמעון מזרחי בודק אם יש לו שורשים יהודים ומחתים אותו על חוזה לעונת 2032/3

    1. תודה דדי
      בחור בשם גיל כבר הציג את הסרטון ביום ראשון אם זכור לי נכון
      השחקן כרגע מדורג ראשון המוק דראפט של 2017
      הוא נראה כמו דגם משופר של קווין גארנט והוא אוסטרלי כמו דנטה אקסום
      מצד שני בגילו גם ג׳רמי טיילר היה ראשון במוק דראפט 😉
      נראה מבטיח מאוד 2.15 עם יכולת כדרור שטרם ראיתי לשחקן בגובהו

  3. רונדו הוא מנהל משחק טוב, וזה הדבר הכי חשוב בקבוצה לדעתי. יכולים להיות שחקנים מוכשרים להחריד אבל בלי ניהול טוב (כמו כל דבר בחיים) לא יצא מזה כלום.
    מה גם שבוסטון לא יקבלו עבורו משהו מדהים במצב היום. שווה להשאיר אותו, לא נראה לי שהוא יעזוב.

    ונקודה לציון – נערת ליווי עם 12 שנות נסיון היא זונה. סביר שבאיזור תחנה מרכזית. זה לא מקצוע עם קריירה ארוכה ומצד האשה זה גם לא קריירה זוהרת בכלל למרות שזה מה שהיא צריכה להציג
    מתנצל אם פגעתי ברגשותיהם של הלקוחות הזכרים. 🙂

כתיבת תגובה

סגירת תפריט