MOUNT RUSHMORE של כדורסל / מנחם לס

 

(אני לא יודע אם סופת השלג ההסטורית – הגדולה ביותר בדרום קרולינה זה עשרות שנים – שתקעה אותי בבית היא טובה לכם או לא כי בגללה ניכנסתי ל-'שוונג' של כתיבה, אבל זה מה יש!)

 

 MOUNT RUSHMORE

 

 

מאונט רשמור – MOUNT RUSHMORE – הם סלעי הגרניט ב-BLACK HILLS של דרום דקוטה שם נחצבו פניהם של ארבעת נשיאיה הגדולים של ארה"ב. מוטב שתקראו באנגלית על אחד מפלאי העולם הזה:

 

The Mount Rushmore National Memorial is a sculpture carved into the granite face of Mount Rushmore (Lakota Sioux name: Six Grandfathers) near Keystone, South Dakota, in the United States. Sculpted by Danish-American Gutzon Borglum and his son, Lincoln Borglum, Mount Rushmore features  sculptures of the heads of four United States presidents: George Washington (1732–1799), Thomas Jefferson (1743–1826), Theodore Roosevelt (1858–1919) and Abraham Lincoln (1809–1865).[2] The entire memorial covers 1,278.45 acres (5.17 km2)[3] and is 5,725 feet (1,745 m) above sea level.

 

כל פרצוף גובהו עשרות מטרים, וכל השטח הוא כ-5 ק"מ מרובעים.

לברון ג'יימס אמר אמש שאם היו עושים "MOUNT RUSHMORE" לשחקני כדורסל, היו חוצבים שם – בסדר הזה – את פרצופיהם של מייקל ג'ורדן, לארי בירד, מג'יק ג'ונסון, ואוסקאר רוברטסון.

לברון הוא אחד ההסטוריונים המוערכים ביותר בידע הכדורסל שלהם. זה ההובי שלו. כששאלו אותו אם גם לו מגיע להיות שם הוא הגיב, NOT YET BUT MAYBE ONE DAY!”".

אולי בגלל שהוא לא 'ביג מן' הוא לא הכניס את ביל ראסל. אני הייתי בוחר את אותם הארבעה, אבל הייתי חושב הרבה לפני שהייתי מחליט אוסקאר רוברטסון או ביל ראסל!

כשהוא נשאל שוב אם יום אחד הוא יהיה בין הארבעה הוא השיב: "אני בטוח שכן, אבל אני לא יודע את מי יוציאו. אולי יצטרכו למצוא ארכיטקט שיוסיף פרצוף ויהיו חמישה במאונט רשמור!".

לדעתי יהיה עליו לנצח לפחות עוד שתי אליפויות כדי לעלות אל ההר, אם כי אוסקאר זכה רק באליפות אחת. אבל לסיים עונה בממוצע של טריפל דאבל, ולשנות את כל פני הכדורסל כשהגיע בשנות הששים כשהיה גארד גבוה מהסוג של מייקל ג'ורדן שלושים שנה כמעט לפני מייקל הוא הישג גדול יותר מאליפויות.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 51 תגובות

  1. בהמשך לאדיר, מישהו יכול להסביר מדוע מתעלמים מווילט צמברליין.
    הסטט שלו הכי טובה ללא תחרות. לי זה נראה כמו קנוניה שמעדיפה להתעלם ממישהו שהיה כל כך הרבה יותר גדול משאר הגדולים שהוזכרו בכתבה.
    תקראו לי כשמישהו יסיים עונה עם 50 בנקודות ו 25 בריבאונד. באחוזים מטורפים.

  2. כשמדברים על "גדלות" בכדורסל, מדברים על שמות שידברו עליהם גם עןד 200 שנה. את ביל ראסל יזכרו בגלל 11 אליפויות, ובגלל שעשה מהגנה אומנות. הוא כמעט תמיד ניצח את ווילט בראש-נגד-ראש. ווילט היה עילוי, זה ברור. אבל עילוי אינדיבידאולי. אני ראיתי מספיק את שניהם כדי לדעת במי לבחור.

  3. את ווילט יזכרו קודם כל בגלל ה20 אלף נשים לערך שהוא בדק להן שמן מים.
    זה לבד מספיק כדי לקבל פרצוף בפיסגת ההר 🙂

    1. פסל של לה ברון תאסר הכניסה לחולי לב נשים בהריון וטף
      קארים חייב להיות שם אין ספק בכלל
      ג'ורדן , מג'יק , בירד , קארים
      ראסל וינר וכו וכו מעולם לא ראיתי אותו משחק אבל 44 % מהשדה לביג מן מעידות על נגר רציני ביותר .
      אולי מגיע לו פסל נעת

  4. סילחו לי כולכם אבל יש שם אחד שלא הוזכר
    והוא חייב להיות הדמות הראשונה במאונט ראשמור של הכדורסל:
    ד"ר ג'יימס נייסמית' ….

  5. שחקנים:
    מייקל, קארים, מג'יק, לארי
    מאמנים ושונות:
    וודן, אאורבך, ג'קסון, נייסמית'
    הר ראשמור מועדף:
    העטיפה של deep purple in rock, אחד מהאלבןמים הגדולים בהיסטוריה

  6. המאונט ראשמור של כדורסל צריך, לדעתי, להכיל 4 ולא 5 פרצופים. שחקן אחד לכל עמדה, הגדול ביותר בעמדתו.
    פוינט – מג'יק. שוטינג – מייקל. סמול – לארי (כרגע. אולי לברון או דוראנט בעתיד.) פאואר – דאנקן. רק בסנטר יש דילמה בין קארים, ווייט וראסל.

  7. A day in the life of a Heat fanboy

    8:00- wakes up

    8:15-gets breakfast from mom

    8:30- plays NBA Jam, does the dougie after successfully completing a D-Wade to LBJ alley-oop

    9:00-Gets dropped off at his job at the mall, selling hats at Lids.

    9:30-Calls mom to make sure his little brother is not in his room touching his sneaker collection

    11:00-Goes to Champs Sports and looks at sneakers and jerseys for his lunch break

    1:00-mom called, cannot pick up from work, must take public transportation home

    3:00-Lil brother home from school. Attempts to beat him up and gets kneed in the groin

    5:00-Plays B-Ball on the driveway, gets stuffed by the rim on a jam attempt.

    7:00-Dad home from work, begs him for money to get a new LBJ jersey. Only has enough to purchase a Rony Seikaly fathead. Super imposes his own face over Rony's, places next to the Big-3 fatheads already on his wall.

    8:00-Watches Bad Boys II, quotes the entire film

    10:00-Watches Sportscenter

    11:00-goes to bed, dreaming of becoming the 4th "heatle."

  8. לא הרבה יודעים שבשעות הפנאי שלו לברון הוא הסטוריון מוערך.
    מתמחה בלימודי נשים ומגדר.

  9. תהרגו אותי לא מבין איך מכונה מאורגנת וענקית של יחצנים יש לו ובכל זאת הוא מצליח כל פעם ליפול.שוב פעם לברון מוכיח שמה שמעניין אותו זה לא אליפיות ולא המשחק אלא איך הוא יראה בדפי ההיסטוריה.הבן אדם נפוח מחשיבות עצמית שלידו קובי נראה כמו אמא תרזה.הוא כל הזמן מתעסק במסביב,"תראו כמה דוראנט זרק זה לא פייר" "זה לא הגיוני שלא קיבלתי את שחקן ההגנה של העונה" ועכשיו שהוא בטוח שהוא יהיה אחד מ4 הגדולים,קודם תגיע ואז תדבר.
    יש 2 סיבות שמבחינתי(ולפני שמרביצים לי)אני מדגיש מבחינתי הוא לעולם אבל לעולם לא יחשב הגדול מכולם,אחת זאת הדרך הפחדנית שבה הוא בחר להשיג אליפיות. והשנייה זה בדיוק הבכיינות שלו והמרדף אחרי ההיסטוריה במקום לייצר היסטוריה.

      1. קודם כל תודה על התגובה המנומקת והרצינית להיות ילדה בכיינית זה נחמד אבל מה בדיוק ממה שאמרתי הוא שטויות? זה שהוא טען שהגיע לו שחקן ההגנה של שנה שעברה? זה שהוא התבכיין שדוראנט זורק כמות מטורפת של זריקות והלוואי עליו? או זה שמבחינתי גם אם התסריט שרשמת יתקיים אז מבחינתי הוא לא ייכנס לרשימה מהסיבות שרשמתי אם זה שטויות מבחינתך אז אשרייך,כל אחד זכאי לדעתו חלק חושבים ששלום עם הפלשתינאים זה תהיה טעות היסטורית שנבכה עליה לדורות וחלק אחר טוען שאם לא נעשה שלום אז זאת תהיה טעות היסטורית,כל אחד ודעתו

        1. הסיבה שזה שטויות, זה בגלל שאתה מתעסק כל הזמן בטפל, ולא בעיקר. אתה מתעסק במה הוא אמר על דוראנט, אתה מתעסק באיזה מסיבת עיתונאים "ההחלטה" מלפני כמה שנים…

          ואתה בכלל לא מתעסק, כדורסל, ההשפעה שלו על המשחק, הדומיננטיות שלו בקבוצה, ואיך בכל אופן הוא לא כופה את עצמו על הקבוצה.

          1. אני לא טענתי בשום מקום שלברון לא שחקן גדול אבל מה שאתה קורה העיקר יש לנו השגות שונות,לברון יש יתרון פיזי ענק על כמעט כל אחד בליגה והוא מנצל אותו שזה בסדר גמור אבל אם כבר מדברים אז לברון כיום יותר מזכיר לי את הדומיננטיות של שאקיל בתחילת המילניום שגם הושגה ביתרון פיזי עצום.שוב מה שמבחינתך יתרון אדיר אצלו שהוא לא כופה את עצמו על הקבוצה אני רואה כחיסרון שגם היום שהוא שיפר בצןרה ניכרת את העניין של הבריחה מאחריות בדקות הסיום עדיין אני יעדיף שאפילו בקבוצה שלו הכדור האחרון יהיה לצורך העניין אצל וויד ולא אצלו.
            ושוב מה שאתה קורה טפל מבחינתי זה בכלל לא טפל שחקן כדורסל נמדד בראי ההיסטוריה גם בדברים אחרים לצורך העניין אני לא רציתי שמייקל גורדן יזכה באליפיות ובטח שלא יעבור את אליל נעורי מג'יק אבל בסוף גם אני נכנעתי,לברון בהתנהגות שלו לאורך כל הקריירה בחיים לא יגרום לי להתרגשות ולהגיד וואו הוא באמת הגדול מכולם.זה הכל מבחינתך תגיד לי שמע הוא זכה בכך וכך אליפיות אני לעומתך יגיד לך נכון אבל אל תשכח שאת 2 אליפיות הראשונות הוא לקח שהוא חבר לוויד ולבוש,זה כל ההבדל ידידי.מקווה שבכיתי כמו שילדה קטנה בוכה(יש לי 2 בנים אז אני לא יודע איך ילדות בוכות)

    1. משעשע לקרוא אוהד לייקרס, מבקר את הדרך הפחדנית לטענתו של לברון בזמן שהקבוצה שלו מנסה ועושה בדיוק אותו דבר שנה אחר שנה בכל הזדמנות שרק ניתנת לה. כל הקבוצות האלופות של הלייקרס היו עם לא פחות כוכבים מהמיאמי היט.

      1. שום בושה ושום בטיח, לכל הקבוצות האלופות של הלייקרס היו "מאובזרות הייטב" תפסיק לזיין במוח. זה שקוראים לו לברון ולא מג'יק או בראיינט זה לא אומר שאסור לו לשחק עם עוד כמה כוכבים ליידו, פשוט הוא עשה את זה בדרך מטומטמת, אבל התוצאה היא אותו מוצר מלוקק וחזירותי של קבוצות כוכבים.

  10. לדעתי אם השנה הוא ייקח אליפות, ויתמודד עם המפלצת ההגנתית שבנה לארי בירד, ואם הקלעי הגדול ביותר של סקוט ברוקס. ויראה את הדומיננטיות הרגילה שלו.

    הוא ייכנס לארבעה האלה, ללא שום ספק !!!

  11. אף פעם לא מעריכים מישהו בזמן אמת רק אחרי הרבה זמן מתחילים להעריך ובעוד כמה שנים אנשים יתווכחו מי היה יותר גדול לברון או מייקל והמספרים של לברון יהיו לא פחות טובים משל מייקל (בערך אותו דבר),לא יודע אם יהיה לו 6 אליפויות אבל אני מאמין שללברון יהיהעוד אליפויות

  12. בשביל להיכנס לרביעייה הכי טובים בעולם הוא צריך קודם להיכנס לעשירייה. יש לו עוד זמן. קודם שייקח את התריפיט שלו אח"כ אני רוצה לראות אותו לוקח עוד שתי אליפויות לפחות ואז אפשר להתדיין על זה. עד אז שלא יבלבל במוח.

  13. איי לברון לברון. עוד אחת מההצהרות האומללות שלו. הסוכן שלו חייב להגיד לו שישתוק, ישים שקית על הראש וישחק כדורסל

  14. בקשר לכל אלה "שהוציאו" את אוסקאר רוברטסון, עשיתם זאת מהר מדי. הבעייה כאן שהוא פרה-הסטוריה וכלל לא מוכר לכם. אני מכיר אותו טוב כי גרתי באוהיו ב-5 השנים שהוא עשה שמות בליגה, אבל כמו דוראנט, שיחק בשוק קטן (סינסינטי).
    הוא היה מייקל לפני שהיה מייקל. זה כמו שאם תעשו את "נבחרת ישראל של כל הזמנים" איש מכם לא יכניס את אהרון אמר ואלי פוקס, שני השחקנים שלדעתי הם הגדולים ביותר ששיחקו בישראל. אמר היה קופי של זידן זידן, ואלי פוקס היה גאון.

    1. מנחם אתה בהחלט צודק הבעיה היא שלא ראינו אותו משחק כך שכל מה שאנחנו יודעים זה מסיפורים בלבד ולכן מוציאים אותו מהר מדי העניין שלמשל כל הילדים של היום יכולים לראות מאות משחקים של מייקל בכדי להתרשם ואילו רובטסון אין אפילו משחק אחד שאפשר להתרשם

  15. כבר אמרו חזלינו מי שרודף אחר הכבוד, הכבוד בורח ממנו
    רק שבמקרה של לברון גם אם היה עניו וצנוע עדיין לא הייתי שם אותו בחמישיה הטובה בהיסטוריה, בקושי בעשיריה.

      1. האיש שבתמונת הפרופיל שלי לא נחמד ולא מנסה להיות נחמד הוא לא מפחד מאף אחד, בדיוק ההיפך מהחבר שלך וזה חלק ממה שעושה אותו גדול בהרבה בעיניי.

  16. קודם כל, לא מדובר על 4 הנשיאים הכי גדולים של ארצות הברית.

    אולי עד לאותה תקופה שבה נחצב ההר.

    אגב – רק עכשיו שמתי לב למשחק המילים הנהדר עם "mount" ראשמור.

    שמצד אחד זה כביכול קיצור ל"הר", אבל מצד שני זו בעצם מילה שכשלעצמה מתאימה ל"תליית" הפרצופים על ההר.

    בכל אופן, לדעתי לא צריכים להיות תלויים על ההר 4 השחקנים "הכי טובים", אלא יותר סמלים של הליגה.

    את ג'ורדן פחות או יותר אין ברירה אלא לשים, אבל השם השני שהייתי שם הוא דווקא ג'רי ווסט. הייתי ממשיך עם ביל ראסל, ואולי כדי לחבוק את כל התקופות וכמו ההר המקורי – ללכת בעיקר על אבני הבנייה, הייתי מקנח ב ג'ורג' מייקן.

    1. אויש תתבגר גם אם קובי בריאנט או קווין דוראנט היו אומרים אותו דבר היה אותו סוג של תגובות.(עם סייג קטן לקובי בגלל ריבוי המעריצים שלו פה)

      1. זה בדיוק העניין דוראנט לא יגיד דבר כזה לעולם וקובי כמה שהוא שחצן תמיד ידע לתת כבוד לשחקני עבר ודרך אגב אני אוהד לייקרס ועדיין אני חושב שמבחינת שחקן כדורסל לברון יותר טוב מקובי אבל זוג הביצים של קובי לחברון בחיים לא יהיה לכל מי שצעיר או שכח קובי פירק קבוצה אלופה והעיף את השחקן הטוב ביותר באותה תקופה בכדי להוביל קבוצה בעצמו שזה בדיוק ההיפך מאחד מארבעת השחקנים הטובים ביותר ששיחקו לדעת עצמו שאם לויד לא היה שכל לפנות לו את הבמה אז עד היום הוא היה מחפש אליפות

  17. כל פעם שלברון מצליח לייצר אצלי איזו סוג של סימפטיה, זה קורה לפרק זמן קצר כי אז הוא חושף את מה שהוא באמת – דושבאג.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט