מעורב הופס / מנחם לס

הכוח של הדראפט הוא לאו דווקא 5 הראשונים

NCAA Basketball: Illinois at Michigan State

 

גארי סמית' ממישיגן סטייט

איש לא יודע באיזה סדר ייבחרו ג'ואל אמבריד, ג'ברי פרקר, או אנדרו וויגינס. ואפשר לזרוק לךמשוואה את דונטה אקסום, מרכוס סמארט, או  ג'וליוס רנדל. אני מאמין שזה יהיה סדר הבחירה. אמש דני איינג' ישב במשחק של דוק מלא חיוכים כשפרקר נתן משחק גדול. אבל כוחו של הדראפט האמיתי הוא בהמשך.

מה בקשר לפרשמן של  UCLA זאק להווין, הפוינט גארד? הוא משחק נפלא. או הפרשמן נואה וונלה, הפאור-פורוורד/סנטר של אינדיאנה? ישנם משחקים בו הוא נראה כביג-מן הטוב מכולם! 15.2 קרשים למשחק בחישוב של 40 דקות. השם "כריס בוש" כתוב לךו על המצח. קופי ממש של אלוף ה-NBA פעמיים ממיאמי, והוא לא ייבחר לפני 6 או 7. ישנם משחקים בהם גארי האריס, הסופומור ממישיגן סטייט משחק שוטינג גארד כמו הטובים מביותר בכל הדראפט. או טיילר אניס מסירקיוז, הפרשמן הצעיר המשחק פוינט גארד כאילו הוא שחקן NBA כבר כמנה שנים. היכן הוא ייבחר? בעשירייה הראשונה, אך היכן? ומה בקשדר לדאג מקדרמונט הלבן, הסמול פורוורד מקרייטון? טוענים "איטי מדי"? "לבן מדי"? אותו דבר אמרו על כריס מאלין. מי שלא יבחר בו בעשירייה הראשונה יצטער מאד על כך.

ג'יימס יאנג, ה-SF הפרשמן מקנטקי; אדריאן פיין, הסניור ממישיגןם סטייט (PF). גלן רובינסון III הסופומור ממישיגן (SF). ארון גורדון , הפרשמן מאריזונה (שמעמדו ירד מעט לאחרונה). ג'רמי גרנט, ה-PF/SF הסופומור מסירקיוז. גארי האריס, הבסופומור SG ממישיגן סטייט. ווילי סטיין, הסנטר מקנטקי (סופומור).

כל אחד מהרשימה עלול להפוך להיות כוכב NBA. כל מה שרציתי להודיע הוא שבדראפט הזה יש הרבה יותר מאמביד, פרקר, או וויגינס.

 

 האם הג'אז הגזימו עם הפוטנציאל של קנטר? 

KANTER

בדראפט של 2011 כשהג'אז בחרו באנס קנטר, על הלוח עדיין היו שמות כניקולה ווצ'צ'יק, קליי ת'ומפסון, וג'ונאס וולאנשיונאס. ווצ'צ'יק קולע בממוצע דאבל-דאבל זו העונה השנייה. ת'ומפסון יושב על ממוצע של 18.7 נק',  וג'ונאס הפך לשחקן חמישייה חשוב ביותר של טורונטו, והגו-טו גיי מס' 2 של הקבוצה במשחק חצי מגרש. בפנקס שלי הוא בין עשרת הסנטרים הטוביםמ ביותר ב-NBA.

קנטר? זו היתה צריכה להיות שנת הפריצה שלו במיוחד אחרי שאל ג'פרסון עבר לשרלוט, ופול מילסאפ לאטלנטה. הדקות שלהם היו אמורות ללכת לדריק פייבורס ואניס קנטר.

זה אמנם היה כך ב-14 המשחקים הראשונים כשקנטר קיבל את הדקות שלו (32.4 דק' ל-14 הראשונים) והוא ענה עם 14.1 נק' ו-7.3 ריב'. מה היתה הבעייה? הקבוצה היתה 13-1 ב-14 במשחקים והמאמן טיירון קורביין ידע שחייבים לעשות מהפכה בהרכב. הדבר הראשון שהוא עשה במשחק ה-15 היה להושיב את קנטר על הספסל ולהעלותו כמחליף.  אחרי שבוע הוא החליט להחזיר את קנטר לחמישייה והקבוצה החלה להפסיד שוב. העונה, עם קנטר בחמישיחיה הקבוצה היא 21-1. בלעדיו בחמישייה הם 11-15.

איש לא יודע מה בדיוק הבעייה כי הסטטיסטיקה שלו די טובה מכל זווית שתסתכל עליה. אבל משום מה איתו קאזינס, הרוקי אלק בורק, וגורדון הייוארד יורדים דראסטית ברמת משחקם וממוצעם, ואיש לא מבין בדיוק למה. לפי 82.COM כל יעילות הקבוצה ב-PER יורדת כשקנטר משחק. להגנתו, בהרבה ממשחקי ההפסד בורק לא שיחק ובמקומו שיחקו בפוינטו ג'ון לוקאס וג'מל טינזלי.

אני בדקתי שלקנטר היו 5 משחקי 20 ו-10 ב-21 ההפסדים, ובמשחק אחד הוןא קלע 25 נק'. במילים אחרות – יש לו את זה.

הוא נראה לי כ-"WALKING DOUBLE-DOUBLE" אם נותנים לו לשחק. מאז מה בדיוק הבעייה כאן?

אני לא יודע.

 

האם הבאקס מצאו בברנדון נייט את ה-PG של העתיד?

 

Brand

כשהוא שוכב על הפארקט בצד המגרש במדיסון סקוור גארדן שתי דקות אל תוך העונה, ברנדון נייט לא תאר לעצמו כמה קריעת שריר ההמסטרינג תפגע בו ובמשחקו. אפילו כשחזר לשחק שלושה משחקים אחרי, הוא היה רחוק מלהיות עצמו. הפציעה ניכנסה לו לראש והוא הפסיק לשחק את משחקו. למעשה עד תחילת חודש דצמבר הוא החזיק בעצמו כשהוא לא נותן למשחקו ביטוי חופשי. משהו עצר מבעדו ללכת אול דה וויי.

בתחילת דצמבר היה ברור לחלוטין שהפציעה החלימה לחלוטין, ואיתה גם ראשו התנקה. מאותו רגע הוא הפך לשחקן הטוב ביותר בקבוצה, אבל כמובן שבקבוצה האחרונה בליגה. בן ה-22 הזה יושב על ממוצע של 17.6 נק', 4.5 ריב', ו-4.7 אס' מאז ה-1 לדצמבר. בתקופה הזאת היה סטרץ' של 7 משחקים בהם ממוצעו היה מעל 25 נקודות.

הקשיבו לנייט:

. "I"It affects my  every move, every shot you take, every layup, explosiveness. It's in the back of your mind that you don't want to do anything to re-injure it. A hamstring (injury) is definitely something that can hinder your play. I've been healthy of late and I think it's showed in my play."

ישנה לו עוד עונה בחוזה הרוקי'ס שלו ואז הוא שחקן חופשי. הבאקס עדיין לא הציעו לו חוזה חדש. הוא באותו מצב שהיה ברנדון ג'נינגס כשהבאקס סרבו להציע לו חוזה ארוך, ואז הוא הוחלף בטרייד עבור ברנדון נייט וכריס מידלטון. זוהי עונה חשובה ביותר גם לנייט וגם לבאקס: הוא חייב להוכיח להם שהוא טוב מספיק לשים עליו את כל יהבם כפוינט גארד של העתיד. ג'ון המונד, מנכ"ל הבאקס, חייב להחליט אם הוא הפוינט גארד שלהם לעתיד.  הוא לא בין הפוינט גארדים המהירים בליגה, אך מאמן הבקאס לארי דרו – פוינט גארד עצמו בעבר – אומר מה שכולנו יודעים: מהירות היא רק תכונה חשובה אחת של פוינט גארדים. למעשה, ה-PG הטובים בהסטוריה לא היו ידועים בגלל מהירותם: בוב קוזי, אוסקאר רוברטסון, וולט פרייזר, ג'ון סטוקטון, מרק פרייס, אייזיה תומאס, מג'יק סטוקטון,  סטיב נאש, והיום כריס פול ודרק רוז. הם לא איטיים ולא היו איטיים. אבל הם לא היו מהירים כקיירי אירוינג, ברנדון ג'נינגס, או ג'ון וול. מה שפוינט גארד צריך היא יכולת פריצה. EXPLOSIVENESS. ואת זה יש לברנדון נייט.

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 33 תגובות

  1. "כל מה שרציתי להודיע הוא שבדראפט הזה יש הרבה יותר מאמביד, פרקר, או וויגינס."

    התכוונת להגיד "כל מה שרציתי להודות הוא…"

    1. מה בדיוק הבעייה שלך עכשיו?
      אני מתחילת העונה טוען שכל בלבולי הביתצים בקשר לטנקינג הם…בלבולי ביצים כי בדראפט יהיו עשרה לפחות מצויינים, אז עבור מה לעשות טנקינג?
      אז מה הבעייה שלך עכשיו כדי שגם אני אבין.

      1. זה לא מה שאתה טוען.

        אתה כל העונה מדבר על זה שחוץ משחקן או שניים אין כוכבים בדראפט הזה ולכן לא הגיוני שקבוצות יעשו טנקינג.

        אנחנו כל העונה מסבירים לך שהכח של הדראפט הזה היא בכמות השחקנים הטובים והכוכבים הפוטנציאליים שיש בחלק העליון שלו – טופ 8 לפחות, וגם האמצע נראה בכלל לא רע.

        אז אתה לא "מודיע" שום דבר לגבי הדראפט – אתה מקסימום "מודה" שטעית…

        1. זה בפרוש לא נכון. אני טוען כל הזמן שטונקינג עושים אם יש סכוןי להשיג שחקן כמו לברון או דוראנט, אז לקבוצה כמו מילווקי כדאי לעשות טנקינג. אבל כשיש עשרה טובים ולא ידוע מי יתפתח להיות כוכב, אין הגיון בטנקינג.
          אתה משנה את דברי, וזאת לא הפעם הראשונה.

          1. מנחם מה שאנחנו מנסים לומר לך מתחילת העונה שדווקא בגלל שיש עומק כזה שווה לעשות טנקינג.תיקח למשל את בוסטון בעונה של דוראנט ואודן הם רצו לקבל אחד משניהם עשו טנקינג ובסוף לא זכו לא בזה ולא הזה.העונה איך שזה מסתמן יש 3 סופרסטארים אדירים והיתרון שגם אם בהגרלה תיפול ולא תזכה באחד מ3 המקומות הראשונים אז עדיין תבחר שחקן מצויין זה כל מהות הטנקינג העונה ובגלל זה כל כך הרבה קבוצות הלכו על זה כי הסיכוי שלך להצלחה עולה.

    1. כולם מהירים. אבל רוז לא מהמהירים והזריזים ביותר. אתה לא יכול להיות בגובהו ולהיות מהיר כמו נייט רונבינסון.

      1. דירק רוז הוא אחד מהשחקנים הכי מהירים שאי פעם היו בNBA.

        אי אפשר לסתור את המשפט הזה אלא אם כן אתה לא מכיר את השחקן.

        1. "לא מכיר את השחקן"??? ראיתי אותו עשרים פעם מחמישה מטרים.
          אתה לא ראית ולא תראה משחק NBA אחד עד סוף חייך, אז אתה בא לומר לי מי 'מהיר' ומי לא? לא מדובר כאן על ריצת 100 מטרים. ככל שהחודשים עוברים אני יודע טוב יותר ויותר שאין לך הרבה מושג בכדורסל.

  2. ד"ר מומי מבין שהלייקרס עם בחירה 7 יעשו לא פחות מבחירה אחת ?
    כל הכבוד לך מומי מקבל שכל על בסקטבול בזכותך

  3. עד בחירה 15 כולם תותחים ., פילדלפיה יצאו ענקיים יהיה להם 4 כוכבים שנה הבאה תחשבו חמישייהmcw זאק לווין או גלן רובינסון רנדל ונואל

  4. אני מודה שאני עסוק ולצערי יוצא לי לראות מכללות מעט.
    סקרמנטו צריכה פאואר פורורד פותח כי בליגה של היום קאזינס הוא סנטר והעמדה הכי חלשה של סאק טאון היא הפאואר.[גייסון תומפסון לא ברמת פאואר פותח בליגה הזו]
    השם החם בפורום של סקרמנטו הוא נואה וולנה מאינדיאנה שאתה גם מזכיר. כמה אוהדים ממש גבוהים עליו ואומרים שהפוטנציאל שלו יותר גבוה משל רנדל ושהוא פשוט עדיין לא מלוטש מספיק.

    1. אם סקרמנטו לוקחים פאוור פורוורד מה הם עושים עם 19000 הפאוור פורוורדים שכבר יש להם בקבוצה(תומפסון,לנדרי,ויליאמס)?
      שיקחו 3 תותח ושנה הבאה הם בפלייאוף..

        1. ויליאמס משחק כשלוש לתומפסון חוזה לעוד שנה והוא יכול להיות גם סנטר מחליף
          לנדרי חזר מפציעה לא קלה והוא נראה לא טוב בכל מקרה גם הוא לא בקליבר סטרטר אלא ברמת שחקן שישי-שמיני אמין.

  5. עוד נקודה.
    המניות של מרקוס סמרט שאני מאהד אוהב כשחקן בירידה.
    תקופת קליעה די חלשה, שתי תקריות שבהן הוא בעט בכיסא בינואר בסוף משחק ועכשיו התקרית הנוראית בה הוא דוחף אוהד זה יותר מידי.
    בדראפט כזה חזק הוא ירד , בתחילת השנה היה נראה שהחזרה לקולג רק חיזקה אותו ובחודש האחרון ביחד עם ההפסדים הרצופים של הקבוצה[ארבעה] גם הוא בסוג של צלילה במעמדו.

  6. אני הייתי מאד חם עליו תקופה ארוכה אבל שקורה לאחורנה נראה לא טוב.
    לדחוף אוהד בצורה כזו ושלל תקריות ברצף זה אומר משהו לא טוב.

  7. נואה ונלאה דומה לכריס בוש??? אתה לא מתבייש להגיד את זה? אין לו שום דבר דומה לכריס בוש פרט לצבע העור.

    מדובר באחד משחקני ההגנה האפקטיבים השנה פר הדק' שהם משחקים, גם שומר טוב, גם ריבאונדר גדול.

    מה הקשר לנואה?? כי הוא גם זורק שלשות לפעמים??

    ראית אותו בכלל מנחם?

  8. המניות של מרכוס סמארט לא בירידה אלא בצניחה חופשית ואני לא אתפלא לראות אותו מחוץ ללוטרי. זה מקרה של הד קייס טיפוסי שהשתן מזמן עלה לו לראש.

    נכון שהוא שחקן מצוין ופוטנציאל טוב כSG בשני צדדי המגרש אבל GM יפחדו מאוד לקחת את ההימור הזה.
    בנוסף מדובר בשחקן שהוא לא נוטף אינטילגנציה יתרה, הוא גרוע מאוד בהתנסחויות שלו, אוהב לצאת למתקפות ולדבר הרבה מעל הפופיק.

    התקרית שהוא דחף כמו ערס איזה אוהד בן 50 בשורה הראשונה זה כבר שבר את הגבול.

    אפילו מאטה שלום עולם, המנטור שלו, כבר כותב טורים מקצועיים כדי לפענח את מחלת הנפש ממנו סובל הנער.

    כל שחקני הלוטרי עוברים ראיונות, בטח בדראפט כזה שהם יפגשו עם הרבה מאוד אנשי מקצוע שכל קבוצה תרצה לשכור כדי לקבל את החוות דעת הטובה ביותר לגביהם.
    לסמארט יהיה קשה מאוד לסנגר על עצמו נוכח מספר התקריות הרב שעבר בשנתיים של קריירה במכללות ורזומה עשיר גם בתיכון.

    לכל GM מעל הראש ירחף השם או ג'יי מאיו מעל הראש לפני שיגש לבחור בו, ככה שאני לא אתפלא לראות אותו מסיים 16-20 בדראפט כזה.

  9. ממש לא תשפיע התקרית הזאת.

    האוהד הזה ידוע כבעייתי במיוחד.
    סמארט היה צריך להבליג, אבל אף אחד לא יעשה ממנו ארטסט בגלל האוהד הזה.

  10. ילדים… די לקלל….
    תכבדו את האחר, גם אם הוא דפוק\מפגר\מכוער\בעל נטיות מיניות שונות משלכם או אפילו חס וחלילה בלגי.

    ואל תענו לי ב"אבל הוא מעצבן אותי"…. האחריות על העצבים היא אצל המתעצבן !!!

    ותגידו תודה שאתם לא אנאס קנטר. איזה זוועה וחוסר אונים להיות במצב הזה 🙁

כתיבת תגובה

סגירת תפריט