בגיל 41, לאחר 19 עונות באן בי איי, פאו גאסול פורש ממשחק פעיל

בגיל 41, לאחר 19 עונות באן בי איי, פאו גאסול פורש ממשחק פעיל

הפורוורד-סנטר הספרדי כינס הערב מסיבת עיתונאים בה הודיע רשמית על פרישתו. גאסול, ששיחק בחמש קבוצות באן בי איי לאורך הקריירה בנוסף לשתי קדנציות בברצלונה, מועדון נעוריו, החליט לא לחזור לעוד עונה אצל הקבוצה של שאראס.

ברזומה של גאסול שש הופעות אולסטאר, שתי אליפויות, רוקי השנה ב-2002, השחקן המצטיין במונדובאסקט ב-2006 וביורובאסקט ב-2009. בעונה האחרונה העמיד ממוצעים של 4.6 נקודות, 2.4 ריבאונדים ו-0.4 אסיסטים בשבעה משחקי יורוליג בברצלונה.

במסיבת העיתונאים, לפני ההודעה הרשמית על הפרישה, דיבר בעיקר על החזרה לברצלונה ושיתף: "שמחתי לחזור באפריל למועדון בו גדלתי, גם אם זה לתקופה קצרה. לשחק עם החברים לנבחרת הלאומית ואפילו להשתתף באולימפיאדה האחרונה על אף שלא זכינו". והזכיר בעיקר את חואן קרלוס נבארו: "לימד אותי מה היא חברות".

לגאסול ייזכרו התקופות בממפיס ובלייקרס בהן היה בשיאו, בממפיס היה הכוכב והצליח להוביל את הקבוצה לפלייאוף שלוש שנים רצופות ולאחר פתיחת עונה לא טובה ב-2007/8 הועבר ללייקרס בפברואר באותה שנה. מאופציה ראשונה הפך לכינור שני לצד קובי בראיינט וזכה איתו בשתי אליפויות ברצף. עוד הספיק לעבור בשיקגו, סן אנטוניו, מילווקי ואפילו היה בסגל של פורטלנד לתקופה קצרה אך לא שיחק במדיה. לפי מקורות, הלייקרס יפרישו באופן כמעט חד משמעי את מספר הגופייה של פאו.

הספרדי תולה את המדים ומתחיל פרק חדש בחייו. איזה רגע אתם זוכרים במיוחד מפאו גאסול?

מתנאל אלאשבילי

כותב על כל הליגות מרחבי העולם, מת על נתונים של אחוזים בזריקות ממש ספציפיות.

לפוסט הזה יש 36 תגובות

  1. אחד הגדולים
    שחקן הנבחרות האירופאי הטוב בכל הזמנים
    לפחות בכל הקשור לבחירות אם וי פי

    מהאירופאים הגדולים בכל הזמנים
    יחד עם פטרוביץ המנוח נוביצקי יאניס ולוקה .
    ענק שבענקים

    1. אם יוצרים חמישייה צריך גארד נוסף במקום פורוורד. ואם לפי העמדות שבהן שיחקו השחקנים אז צריך שחקן בעמדה 3.
      חמישייה כזו אצלי היא: טוני פארקר, פטרוביץ', קירילנקו (למרות האליפויות של קוקוץ' כשחקן חשוב בצוות של ג'ורדן קירילנקו שחקן גדול יתרון עם יתרון משמעותי בהגנה שמכריע שבמכלול קירילנקו עולה על קוקוץ'), נוביצקי, פטרוביץ'.

  2. שחקן ענק, מהאירופאים החביבים עליי. קריירה ארוכה ומוצלחת כזו זה הישג עצום, גם אם לפעמים קל לשכוח בין כל כוכבי העל בליגה הזו

    1. גם הוא והסוכן שלו לא האמינו 🙂
      .
      תודה פאו על תרומתך האדירה לשתי האליפויות. בכלל שכחתי ששיחק כל כך הרבה בממפיס..

  3. ב-2000 ניצחנו את ספרד של גאסול, חוזה קלדרון ופליפה רייס בהארכה בחצי הגמר של העתודה. גאסול סיים עם 2 נקודות ב-1/4 מהשדה בזמן שיניב גרין היה המצטיין שלנו עם 12 ו-10

  4. נכון. ואיכשהו הנבחרת הזאת לא הבשילה לשחקנים בוגרים שהשפיעו על הכדורסל הישראלי באמת.
    גאסול באמת היה אדיר. קריירה יציבה, ארוכה ועשירה בהישגים.

      1. בזמן אמת חשבנו שייצא הרבה יותר מהחבר'ה האלו. אבל תמיד אנחנו מקווים ליותר אז אפשר להגיד בוודאות שהבעיה היא עם האוהדים הישראלים והציפיות שלהם, ולא עם השחקנים.

        1. לדעתי זה דווקא איזו בעיה בשלב בין המעבר לנוער לבוגרים. משהו אצלנו פחות מתפקד שם.
          בדרך כלל כי המאמנים והקבוצות בארץ במוד של "לנצח כאן ועכשיו", ולכן לא באמת מקבלים הזדמנויות. למשל בפתח תקווה שזה חלק מהמודל שלה(תודות ללוזון), יצאו כמה שחקנים צעירים מכובדים.

          בכדורסל יש עוד בעיה, שהרבה פעמים מכבי מחזיקה שחקנים צעירים, ולא נותנת להם להתפתח, אלא בעיקר שלא יהיו אצל היריבות. גרין זו דוגמא טובה.
          מעניין לראות אם העזיבה לש מדר וזוסמן למעבר לים, תשפר אותם.

      2. חיבבתי אותם מאוד, אבל גרין ובורשטיין לא היו כוכבים אלא שחקנים משלימים מוגבלים למדי – שלא לדבר על כל היתר. אף אחד מהם לא הוביל קבוצה. ביחס להצלחה המרשימה של הנבחרת ההיא, הם איכזבו בהמשך

          1. נכון ועדיין שחקן משלים …נהדר אבל משלים
            בנבחרת היו גם איציק אוחנון שלא התפתח למרות כמה עונות
            שחר גורדון שלגמרי לא התפתח ופרש מוקדם
            וגם שמוליק ברנר שכעבור כמעט עשור הבליח ונבחר לשחקן חמישיית העונה בנתניה
            היה גם מאמן ראשון

            1. שחקן חמישייה הוא יותר ממשלים. הוא היה שחקן חשוב במכבי ולא רק משלים.

        1. אפיק ניסים לאורך הקריירה, בעיקר בחו"ל, היה שחקן מוביל. אורי יצחקי היה אמור להיות סקורר מוכשר אבל איפשהו הוא נפל בין הכסאות (ואולי גם פציעות, אני לא זוכר) ואבד ונעלם.

  5. אחד הגדולים, וכנראה בחמישיית האירופאים. אפשר ללמוד ממנו המון על סגנון המשחק וההתנהלות, וגם בעיקר על כך שקיץ אחרי קיץ המשיך להתייצב עבור הנבחרת.

    1. נוביצקי לפני גאסול וגם כאחד הפורוורדים קירילנקו שלא שיחק בקבוצה ברמה של הלייקרס והבולס, הוא קודם.

  6. המזל של קובי שהיה לו את גזוז בזמן הנכון בשביל טבעות ארבע וחמש.
    ההגעה שלו ללייקרס הייתה ווין גדול מאד.

  7. שחקן ענק שמאוד אהבתי. ההישג המשמעותי שלו הוא השירות בנבחרת וההצעדה שלה להישגים מרשימים. קצת כמו נוביצקי אבל עם יותר הצלחה לאומית.
    אני זוכר אותו בברצלונה מול מכבי הגדולה כשכבר דיברו עליו כעל שחקן נב"א., תמיד ידעתי שהם יפסידו ומכבי תנצח. הוא הצטייר לי כשחקן מאוד מוכשר אבל לוזר גדול. טוב, מסתבר שזה לא היה רק באשמתו.

        1. לגבי שתי האליפויות של הלייקרס, הפציעה של גרנט תרמה לא פחות מהתרטמה של שחקן כזה או אחר מהלייקרס.
          אין זה סותר שהחייקרס לא אשמה הפציעה והיא הייתה אלופה ראויה, אך בגלל פציעה זו בוסטון הייתה בשנתיים האלו פחות חזקה מב-2008.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט