יומן הפועל י"ם (1) – איל ספיר

 

 

יומן הפועל ירושלים (1)/ איל ספיר

(יומן לא ערוך)

הרבה זמן חשבתי לכתוב יומן פיניקס סאנס, שכן הקבוצה הזו מלהיבה אותי מאוד, אבל כשקראתי יומנים כמו יומן אינדיאנה של רון טחן, או אוקלוהומה של ולדי קוגן הבנתי שאם אני רוצה באמת לספר לאנשים מה קורה, ולא לומר להם עובדות שהם קראו היכן  שאני קראתי, עדיף לי לכתוב על קבוצה שאני רואה את כל משחקיה (והולך למשחקי הבית), ובאופן כללי, חי בתוכה, כשכל החברים שלי הם אוהדי הפועל ואני נמצא באיזשהו קשר עם אנשים הנמצאים 'בפנים'.

בפוסט הזה אתייחס לקבוצה עצמה, ובפוסטים הבאים אתייחס לאירועים ספציפיים יותר.

ההתקפה מתחילה כשהלפרין עובר את החצי ומחליף מקומות עם קיצ'ן על מנת ליצור בלבול שיוביל לחדירה של קיצ'ן או זריקה משלוש של הלפרין, שתיכנס ב 40%.

פראחובסקי, סנטר בלרוסי בגובה 2.13 מטר עם מבנה מושלם ואינטליגנציית משחק גבוהה עולה לחסום לקיצ'ן ומתגלגל ללואו פוסט, שם מתמקם בנוחות על התחליף הישראלי לסנטר.

מתחת לסל, אליהו רץ מצד לצד. חסימות ללא כדור, גיחות קצרות לפוסט אפ, קפיצות שמסמנות שאם ייזרק כדור לאוויר הוא לא יפחד לתופסו ועוד אלפי תנועות ללא כדור שבמבט ראשון נראות תמוהות, אבל כשהוא מקבל את הכדור לעוד גויאבה קלילה מאמצע הצבע, אתה מצטער שפיקפקת בו.

בצד שמאל, קצת בתוך קשת השלוש מחכה צ'ארלס דופרי. מה הוא עושה שם? בעיקר חושב איך יחטוף באכזריות את הכדור לכוכב היריב בפוזישין הבא. בעת מצוקה, מדובר באתלט עילאי שמסוגל לקחת כל שומר באחד על אחד, לקלוע מחצי מרחק באחוזים לא רעים, ולקחת פוסט אפ בצורה מעוררת השראה לשחקן בגובהו (2.02 בערך) ולמשקלו (לא מעל 100 ק"ג).

בספסל מחכה ג'וש דאנקן, השחקן השישי הטוב בליגה. קלעי עונשין של 93%, קלעי שלשות ב 35% ובנוסף לכך, שחקן בגובה 2.08 שמשחק נהדר גם בסנטר וגם בפאוור, כשמעולם לא ראיתי אותו מתקשה נגד אף שחקן בהגנה. כולל סופו.

אחרי ג'וש דאנקן, מחכה ברייסי רייט. קלעי שלשות מדהים, שומר טוב, מוביל כדור טוב וחודר לא רע.הבחור הגיע לקבוצה באמצע העונה אבל הספיק ללמוד בקלילות את הקבוצה, ומדי פעם רואים תרגילים שמבוססים עליו. הוא לא יישר החשקן השביעי זמן רב. בשלב מסוים הוא יחליף את דופרי בחמישייה וקיצ'ן יהפוך להיות הסטופר. בכל זאת, מדובר בברייסי רייט, אחד הסקוררים הטובים בליגה. גם עם 25 דקות למשחק.

מה עוד?

יניב גרין. כן, השחקן שהיה כל כך עלוב הקיץ במדי נבחרת ישראל ואפילו בתחילת העונה, זה שמשחק עם ברכיים בנות 60 וגב בן 90, הפך להיות שחקן ספסל חסר אגו ששלם לגמרי עם תפקידו והמיר את דקותיו מדקות של הגנה גרועה על הטבעת והתקפה צולעת, לדקות בהן כל שחקן הנכנס לצבע יצא עם נקודות ררק מהקו, וגם זה כשהיד כואבת מידי בשביל לקלוע, ולהתקפה בה הקלעים חופשיים לירות כרצונם, כי ריבאונד ההתקפה ביידים שלהם.

רפי מנקו, טום מעיין ואדם אריאל. שלשותם בני פחות  מ-22, שלושתם מקבלים השנה דקות (טוב, אולי מעיין לא מקבל, אבל ברגע שאחד משלושת הגארדים ייפצע הוא ייכנס לרוטציה ויישאר בה), ושלושתם בעלי פונטנציאל להיתו שחקני חמישייה בנבחרת בעוד חמש שנים.

אריאל ומנקו קולעים משלוש באחוזים מאוד גבוהים, כאשר למנקו יש יתרון בהיותו גבוה מספיק בשביל לשחק סמול ואפילו פאוור פוורורד. הוא מעט אנמי בהתקפה, אך יוכל לחפות על כך אם ישפר את ההגנה, דבר שיקרה כשיפסיק לשחק כאילו הוא נמצא על המגרש עם אלילים.

מנקו אינו שומר גדול גם הוא, אבל הוא זז נהדר בלי הכדור, רץ מהר למתפרצת וחודר בכוח וללא פחד, מה שמחפה על ההגנה החלשה.

את מעיין מן הסתם עוד לא ראיתי משחק, אבל כל פרשן יודע לספר שהבחור מהיר כמו שד, ומשחק אחד על אחד קצר שהיה לי איתו התרשמתי שהקליעה שלו מצוינת וכך גם השליטה בכדור. חכו עוד שנתיים, ויהיה לנו סופרסטאר כחול לבן (אך עם עור שחור).

 

זה הוא סגל הקבוצה (מינוס נערי פוסטר). מרשים לא? אני בכל אופן, חושב שלהפועל יש את זה, ומאמין ששום דבר לא יעצור אותה מלהגיע לפיינל פור בירוליג.

אלו הם משחקינו בשבוע הקרוב:

יום ראשון: גליל גלבוע בחוץ

גליל מאוד חלשה השנה. אני לא מאמין שיהיה להם משהו לעשות נגדנו, בטח לא כשהלפרין בכושר קליעה כזה מדהים (שבוע שעבר נגד אילת, 7 מ-8 מהשלוש!).

יום רביעי: ליובליאנה בבית

אני לא יודע אם זה עובר דרך הטלוויזיה, אבל בחודש האחרון לא רק שמלחה SOLD OUT כל משחק, היא סולד אאוט בילדים רעשנים במכניסים את הקבוצה לטירוף. מעבר לזה, ליובליאנה הקבוצה החלשה בבית, ואין כל הצדקה להפסיד לה, בטח לא אחרי ההפסד בקרב הצמרת בשבוע שעבר נגד קייב.

רק שאלה למחשבה לכבוד סיום הכתבה. אם לקבוצה יש סגל כה מרשים, ובסיס לעתיד, והנהלה שפויה, ואולם חדש, וקהל אוהדים תומך, למה עדיין ברור לי שברגע האחרון, ניכשל?

https://www.youtube.com/watch?v=_YdU1Ok14ro

 
 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 29 תגובות

  1. ירושלים נבנתה מצויין העונה
    עכשיו צריך להתפלל שיותמי לא ירטיב ברגע האמת והשמים הם הגבול. מגיעה מילה טובה לגרינברג שירדו עליו בתחילת העונה.
    אחלה יומן

  2. כל הכבוד על הפוסט

    תיקון קטן גוש דאנקן אפילו לא מגרד 2.08 הוא 2.04 ביום טוב

    אני אמנם אוהד מכבי אבל אני ממש שמח על הקבוצה שנבנתה שם בירושלים, סוף סוף הליגה הולכת לכיוון הנכון!

    במקום לנסות ולהוריד את הרמה של מכבי הפועל ירושלים החליטה בצעד נבון ואמיץ לבנות קבוצה אמיתית שיש לה שאיפות ומטרות להפוך לקבוצה מקצוענית אמיתית שאפו לבעלים של הקבוצה ולמנכ"ל שלה

    כל זה רק מוכיח את מה שאני טוען שנים על גבי שנים שעם ניהול נכון ניתן להגיע רחוק

  3. יומן נהדר. ולמרות שאני אוהד מכבי אני מחזיק להם אצבעות שלא יגשימו את מסורת הפיספוסים ויחזרו לווינריות שהביאה להם תואר אירופי.

  4. בתור אוהד חולוניה ירושלים היא הנמסיס הרשמית שלנו אבל אינ חייב לציין שעבור הכדורסל הישראלי אני מאד שמח להצלחה שלה ולעובדה שהחתימו אצלכם שני מכביסטים בכירים וטהורים (לשעבר).
    צריך גיוון בליגה וגם בנציגות שלנו בחו"ל
    הלוואי שתצליחו.
    העצה היחידה שאני יכול לתת לצוות הניהולי שלכם שבטוח קורא את זה מסתכם במילה אחת
    ה מ ש כ י ו ת
    לא לזרוק את כל הסגל בסוף העונה !!!!!!
    ככה מתרסקות כל הקבוצות שאי פעם היוו אלטרנטיבה בליגה הזו. כולל אתם.
    הקיצר בהצלחה לכם
    גם אם אצעק עליכם עם הילדים שלי כשתבואו לבקר באולם הפחים 🙂

  5. יומן מצוין איל.
    הכותבים כאן באתר על כדורסל ישראלי ממש עושים לי חשק לחזור ולעקוב אחרי הנעשה בארץ.
    חבל לי שלא הייתה המשכיות ליכולת המפתיעה מאוד של אריאל הצעיר בתחילת העונה, אבל לפחות הוא מקבל דקות.
    הלפרין פשוט מדהים אותי העונה. חשבתי שהוא גמור,

    אליהו? גילוי נאות. הרבה לפני שאתה שיחקת 1 על 1 נגד טום מעיין, אני שיחקתי 2 ו 3 על 1 נגד אליהו בבית ספר יסודי (הפסדנו בכל פעם).
    ממש שמחתי שהוא סוף סוף הגיע לי-ם. הוא תפור לקבוצה הזו.
    לדעתי הוא אף פעם לא באמת התאים למכבי, גם בעונת השיא שלו שם.

      1. אין בעד מה, היומן שווה את זה.
        אריאל באמת נחלש )ובכלל אסור לדבר על מנקו( אבל כל עוד הוא מקבל דקות, היכולת עוד תחזור.
        רק ליצור פרופורציה, גם אני לא איזה ענק. הפעמים היחידות שנגעתי בכדור היו בצ'קים ;'(

  6. ברצ' צביקה ועידן, לגרום למכביסטים )טוב נו והפועל חולון( לאהוב את הפוסט זו גאווה גדולה.
    אגב, שכחצי לציין שהמשחק השבוע ביורוקאפ יבטיח להפועל את העלייה לשמינית הגמר במידה ותנצח

      1. דני קליין נמצא בין נציגי העמותה של הקבוצה. קליין עשה הרבה טעויות מקצועיות, אבל יש לו גם זכויות רבות בכל הנוגע לגיוס משקיעים וגם 4 גביעים הגיעו לא מעט בזכותו.

  7. בתור אוהד הפועל כבר המון שנים (מאז תחילת שנות ה90), אני שמח מאד לראות את התהליך החיובי שעובר העונה על הקבוצה, במיוחד אחרי רכבת ההרים שעברה על הקבוצה בעשור וחצי האחרונים. הבעיה הגדולה בירושלים היא שהניסו תמיד לקצר תהליכים במקום להיבנות נכון צעד אחרי צעד, תוך הצבת מטרות ריאליות, ובניית תשתית כלכלית ומקצועית נכונה. רכבת המאמנים שחלפה כאן בשנים האלו – (פיני גרשון, גדי קידר, יורם חרוש, אפי בירנבוים, שרון דרוקר, צביקה שרף, עודד קטש, אדלשטיין, דן שמיר וגיא גודס) שלא לדבר על רכבת הזרים בשנים האחרונות מעידים יותר מכל על ניהול כושל. השנה נראים צעדים ראשונים נכונים, כשההנהלה מציבה יעדים לטווח הביניים, ויעדים ארוכי טווח. כדי לסגור את הפער ממכבי הפועל צריכה לתקוע יתד ביורוליג, ולהתמודד ברמה הגבוהה של היבשת. כשזה יקרה נוכל לדבר על תחרות אמיתית בארץ. אני יותר מאשמח לראות את ירושלים זוכה באליפות, אבל הישג כזה כשלעצמו עדיין לא ישנה ולא יוכיח דבר – ראה ערך חולון וגלבוע. בכל אופן תענוג לראות את הקבוצה השנה, גם הגנתית וגם התקפית, ונקווה להמשכיות.
    תיקון קטן – לדופרי קוראים רונלד ולא ריצ'רד

    1. בהחלט. המבחן הגדול הוא מה יקרה בסוך העונה, יכול להיות שהפועל תבנה מחדש לא באשמתה, פשוט כי פראחובסקי וקיצ'ן הם שחקני NBA לכל דבר. פראחובסקי אפילו חמישייה.

      1. אם הפועל רוצה להגיע לליגה של הגדולות זה המבחן הגדול לשמר סגל לאורך מספר שנים.
        מומי פפי פרש כבר לפני כמה שנים. בילי תומפסון הוא הזר הטוב בתולדות הפועל לא רק בגלל היכולת אלא בגלל שהיה בין הגורמים המרכזיים שסייעו לשבור את תקרת הזכוכית של זכיה בתואר והטוענת הראשית לכתר האליפות. וכמובן בזכות האישיות המיוחדת שלו
        בקשר לביתר האמת לי כבר נמאס מהקבוצה הזו שלא הולכת לשום מקום.

  8. מומי ממתין ליומן ביתר ירושלים
    השופט שמואלביץ עוכר ביתר קיפח את הקבוצה בלי בושה ולא שרק פנדל 100% .
    מה עם פפי תורג'מן? פרש ?
    מומי זוכר את הפועל ירושלים של פעם עם בילי תומפסון שהיה זר משהו מהסרטים וגם איש כמורה
    מומי חושב שהכדורסל בארץ ברמה לא משהו ובגלל זה מומי חזק ב NBA

    שיהיה בהצלחה

      1. -אייל אחלה יומן.
        הפועל זו עוד קבוצה שאני ממש אובה והייתי סקפטי לגביה , כי זו הפועל וכל השנים היא נראית טוב ומדברת על אלטרנטיבה למכבי ואז נופלת.

        -כשניתחת את הסגל ( אני צופה מהכורסה) עשית עם השחקנים חסד יתר על המידה וזו דעתי הצנועה כי חשבתי שמדובר בקבוצת אול- סטאר והם ממש
        לא.

        .-נראה לי שלא סתם שכחת להזכיר את גרינברג מכיוון שלדעתי השפעתו מינורית (כמו רוב המאמנים האמריקאים) , הו לא משפיע לטובה או לרעה.

        1. תודה על המחמאה בהתחלה אבל לצערי, אני חושב של מה שרשמת איריה הוא שטויות. גרינברג לא משפיע? הבחור משליט סגנון שלא דומה לשום דבר שאי פעם ראינו בישראל!
          הגזמתי עם התיאורים? המאמר לא אובייקטיבי וגם לא אמור להיות. אם כבר, תוכל לומר שדילגתי על המגרעות, אבל אל תדאג, כשיגיעו ההפסדים יגיעו התלונות.

  9. יופי של יומן. אולי עדיף להפועל לא לקחת שום תואר השנה, ברצינות. הרדיפה אחרי הכסף והתארים היא מה שהרסה את אחת הקבוצות היותר אותנטיות ומיוחדות בכדורסל שלנו, שימשיכו לשמור על שפיות עם הנהלה חדשה ואיכותית, שישלבו שחקנים ישראלים ורק בעוד שנתיים אליפות. זה יהיה שירות הרבה יותר טוב להפועל ירושלים ולכדורסל הישראלי, כי מה שהולך קשה ובלי קפיצות דרך, נשאר.

  10. יאיר אני מסכים איתך, למרות שכאוהד הקבוצה אשמח מאד לראות אותה זוכה באליפות כבר העונה, אבל אובייקטיבית אני מסכים שזה עשוי לסחרר את הראש להנהלה ולשחקנים. אם הפועל רוצה לתת קרב אמיתי למכבי לאורך שנים ולא להפוך לאפיזודה חולפת היא צריכה להיבנות באופן מדורג עם יסודות מוצקים, והשלב הראשון הוא קבלת כרטיס קבוע ליורוליג. עם הארנה החדשה, ואם תהיה הצלחה משמעותית היורוקאפ זה יעד אפשרי להשגה אם לא העונה אז בעונה הבאה.
    אייל איזה סגנון בדיוק גרינברג משליט שלא ראינו ? הוא נותן הרבה חופש לשחקנים על המגרש, ויודע לבחור מצוין את הסגל, אבל לא ראיתי ממנו איזה ניהול משחק מבריק במיוחד. הוא מאמן טוב שנותן גב לשחקנים, ומגיע לו הרבה קרדיט על ההצלחה אבל אני לא חושב שיש בו איזו גאונות שלא ראינו.

    1. הוא מאוד סומך על השחקנים שלו. בישראל יש איזושהי גישה בה המאמנים חושבים שהם גאונים. הוא לא כזה בכלל וזו הגדולה שלו

  11. תכלס כתבה די נכונה, לדעתי אם לא הייתם מפסידים להפועל תל אביב, הייתם היום עם גביע. או לפחות גמר. זה היה הפסד קשה ממש קשה .ירושלים לא הופיעה בכלל.

    ועכשיו שאלה, אתה מרוצה מזה שהאליפות אינה מוכרעת השנה בשיטה המטופשת של משחק 1, "גביע-אליפות" אלא בשיטה קצת פחות מטופשת של משחק בית – חוץ ?? הייתם מעדיפים פלייאוף כהלכתו ?

    1. אין ספק שהפיינל היה שערורייתי, אבל בחייאת, משחק בית חוץ? מה זה פה ליגת אלופות? אני לא מסוגל להבין את הקונספקט. למה לא לעשות סידרה של הטוב מחמש? הרי כולם מרוויחים מזה! האוהדים רואים לפחות שלושה משחקים איכותיים של גמר, הליגה מכניסה כסף ושמעון לא בוכה. מה עוד צריך?

        1. משקשקים? אתה רציני?כל אחד מהשחקנים היה מת לשחק נגדם חמישה משחקים! מי שלא רוצה הם הבעלים, ולמה שירצו? הם אנשי עסקים, הן מחפשים הצלחה והצלחה היא אליפות. מה אכפת להם מהדרך? אן יותר קל לנצח ב-1, הם ירצו 1. כנ"ל מזרחי עם 5.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט