קייץ אוסטרלי (8 ואחרון) – הסיפור הבלתי ייאמן על סטיבן בראדבורי

הרוח האוסטלית

הגענו לפרק האחרון בקייץ האוסטרלי והפעם ייסופר על הסיפור הבלתי ייאומן של סטיבן בראדבורי. אבל לפני שנתחיל במעשייה שהייתה באמת, קצת על הרוח האוסטרלית.

אם יש משהו שהאומה האוסטרלית מצטיינת זה בעבודה קשה ואמונה עיקשת בניצחון. שהסיכויים בלתי אפשריים אז הרוח האוסטרלית אומרת להוריד את הראש לחפור עמוק ולהאמין שהנצחון עדיין בהישג יד ואף פעם לא לוותר. תזכרו בלייטון יואיט וכמה פעמים הוא חזר מ 2:0 לנצחון 2:3 אם טניס ללא כל גימיקים ותבינו את הלך הרוח.

משחקי החורף של 2002

 

סטיבן בראדבורי ממש לא נראה כמו אתלט על, אבל, הענף שלו הוא המהיר בעולם. החלקה מהירה על הקרח. הסוד בספורט הזה הוא להגיע למהירות גבוהה לשמור על מומנט ולפרוץ כמה שיותר מהר בסיבוב האחרון. נשמע פשוט?

סטיבן בראדבורי הגיע לשיא בתחילת שנות ה-90 ואפילו היה אלוף העולם, בשנת 2002 במשחקי החורף של סולט לייק כבר נשאר לו אולי 50% מהירות ווגאס נתנה לו 0% סיכוי למדליה שלא לדבר על המקום הראשון, אבל, בווגאס לא לקחו בחשבון את הרוח האוסטרלית.

בראדבורי עצמו האמין שבטקטיקה נכונה הוא יכול לקבל מדליה. ולכן בחר להשתתף במרוץ הקצר ל 1000 מטר.  זמן ממוצע טוב יהיה פחות מ 90 שניות.

במוקדמות איתרע מזלו של בראדבורי ליפול על מקצה עם אונו חביב הקהל מיוטה ואלוף העולם גגנון מקנדה. 2 המקומות הראשונים ייתקדמו לחצי הגמר. בראדבורי סיים שלישי. למזלו בסיום המירוץ גגנון האלוף נפסל על חסימה בלתי חוקית על אונו וברדבורי תפס את מקומו בסאמי'ס.

בחצי הגמר בראדבורי התייעץ עם מאמנו, הקצב אותו הציב במוקדמות לא ייאפשר לו להתחרות לכן בראדבורי בחר להישאר חצי סיבוב מאחורי הדבוקה ולקוות לתאונה. במירוץ עצמו האלוף האולימפי קי ג'ון ותנגש עם לי ג'ייג'ונג ועם טיקוטה הקנדי. ובראדבורי מצא את עצמו מסיים ראשון ועולה לגמר.

את מקצה הגמר אתם מוזמנים לראות בעצמכם

http://www.youtube.com/watch?v=fAADWfJO2qM

בראדבורי מיקם עצמו שוב מאחורי המובילים והתפלל לנס. הנס אכן קרה פעם שלישית ותאונה בסיבוב האחרון שלכה את בראדבורי מעבר לקו שהוא מקדים בעשיריות בודדות את המתמודדים שבשלב זה כבר גלשו על התחת. השופטים עצרו לפסיקה וכעבור מספר דקות ארוכות לא ניפסק מרוץ חוזר ובראדבורי קיבל את מדליית הזהב!

בראיון שאחרי הנצחון בראדבורי אמר (תקראו לבד אני לא יכול לתרגם את האוסטרלית שלו לעברית) :

 "Obviously I wasn't the fastest skater. I don't think I'll take the medal as the minute-and-a-half of the race I actually won. I'll take it as the last decade of the hard slog I put in."

I was the oldest bloke (guy) in the field and I knew that, skating four races back to back, I wasn't going to have any petrol left in the tank. So there was no point in getting there and mixing it up because I was going to be in last place anyway. So (I figured) I might as well stay out of the way and be in last place and hope that some people get tangled up

במשחקים בסוצ'י עקבו נא אחרי נערת הזהב שלנו הגברת תורה ברייט מלכת הסקי בוארד היא משתתפת בכל המקצים למדליות בענף שלה, היא מחזיקת המדליה והיא הולכת לעשות היסטוריה. מקצה מדליות ראשון שלה יהיה ביום ראשון עם החלקת פעלולים מראש ההר. היא תרד מהר גבוה שהיא מחליקה על מעקה קופצת מעל בבושקה עולה למקפצה ועושה 3 ברגים באוויר.

 

ואם אתם תוהים מה לארץ מדברית כמו אוסטרליה ולמשחקי חורף שנועדו להעשיר את קופת המדליות של מדינות צפון אירופה אז תזכרו ברוח האוסטרלית הכל אפשרי וגם שהסיכויים בלתי אפשריים אז מורידים את הראש ממשיכים לעבוד קשה ואף פעם לא מאבדים אמונה, אולי ייקרא נס כמו שקרא לסטיבן בראדבורי.

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. הקייץ האוסטרלי כמובן רחוק מלהסתיים. היום התחיל עוד גל חום שייסתיים רק ביום ראשון, שמחר בשביל לא לסכן את משפחתי אנחנו נעזוב את הבית ונמתין לראות אם תתפתח שריפה באיזור. אם אתם חושבים שזו התנהגות קיצונית אז אין לכם מושג על שריפות. הדרך היחידה לנצח אותם זה לא להיות שם!

    כיוון שכל השטח בין מלבורן לסידני (מעל 1000 ק"מ) הוא מיוער וכרגע יבש ביותר, בימים של EXTREME HEAT מומלץ לתושבים לעזוב את הבית. בחווה שלי יש רק כביש אחד שעובר 15 ק"מ בתוך היער. עץ אחד שייפול על הכביש מספיק להעמיד אותי בסכנה גדולה.

    אתם מוזמנים לכתוב בתגובות איך התחממות כדוה"א משפיע עליכם, זה נושא שמרתק אותי.

  2. תודה ליהודה ואורי88 וכל המגיבים עד עכשיו בסדרת הקייץ האוסטרלי, מקווה שהרוח האוסטרלית תתן לכם השראה. הסיפור על סטיבן בראדבורי ….. כמובן אמיתי לחלוטין. זהב אולימפי ב 2002 ל 1000 מטר SPEED SKATING בנים. וארד בשנת 90 ב 5000 מטר SPEED SKATING. נראה לי שאת החציל שלו הוא מעדיף במיונז…. למרות שבראיונות הוא נשמע AUSSIE BLOKE

  3. אהלן עידו
    נחמד לקרוא קצת על סקי,חזרנו עכשיו מחופשת סקי בדולומיטים,
    לא בדיוק אותו ספורט אבל לפחות בשלג.
    אליפות אוסטרליה נראית רחוקה עכשיו (למרות שהיה כיף לנחות ולשמוע שוורוניקה הביס את נאדל-הטיסה היתה בזמן המשחק-)אבל הבטחתי לך קישור לפוסט מהנה ביותר של אלון עידן מ'הארץ',http://www.haaretz.co.il/sport/mitbonen/.premium-1.2225241
    כתבת שאני צריך להשתחרר מ'השנאה ' לנאדל אז לא חושב שאני שונא אותו,סתם אני לא אוהב את סיגנון המשחק שלו.
    כשפדרר הפסיד לג'וקוביץ איכשהו זה פחות כאב.
    מקווה שתהנה.

  4. בדקתי את הקישור והוא מבקש לעשות מנוי או להירשם בחינם(או תנסו דרך הגוגל יש מצב שזה עוקף)
    למי שלא בא אני יעתיק חלק מעניין מהפוסט.
    'ורציתי לאהוב את האחרים, בעיקר את נדאל. אפילו קראתי לו רפא. חשבתי שאם אומר מספיק פעמים רפא, בסוף ארגיש מה שמרגישים אלה שקוראים לו רפא. וקראתי הרבה על רפא, התמקדתי בתיאורי אופי, בזה שכולם אומרים שהוא אחלה בנאדם – נחמד, צנוע, נטול גינונים. אני אוהב אנשים נחמדים, צנועים, נטולי גינונים. אמרתי לעצמי: אם תצליח לאהוב את רפא, כאב הלב יעבור. אם תצליח לאהוב את רפא, לא תוכל להפסיד יותר. אם תצליח לאהוב את רפא, לא תסבול יותר. ולא הצלחתי לאהוב אותו, את רפאל נדאל.

    גם לנולה נתתי צ'אנס. בכל זאת, אמרתי לעצמי, החיקוי החדש שלו לבוריס בקר ממש מוצלח; ובכל זאת, פצצות של כוחות נאט"ו נפלו לבנאדם על הראש; ובכל זאת, האיש מוחא כפיים אחרי מהלך טוב של היריב – איזו אצילות, איזו ג'נטלמניות, פירסט־קלאס. אמרתי לעצמי: אם תאהב את נולה, איכות החיים שלך תשתפר; אם תאהב את נולה, הכאב יפחת; תאהב את נולה, אמרתי לעצמי, תאהב את נולה. ולא הצלחתי לאהוב אותו, את נובאק ג'וקוביץ'.
    הקרדיט כאמור כולו לאלון עידן כתב הארץ שפשוט כותב פנטסטי.

    1. תודה משה ו'. באמת כתוב יפה. נראה לי שאני מצליח הרבה יותר מאלון עידן בהשתחררות מהשנאה. אלון עידן מנסה לכפות אהבה וזה בלתי אפשרי אני כולה צריך להשתחרר.

      השנה הקייץ עשיתי צעד נוסף. להשתחרר מהשנאה לזבובים (ופה יש המונים).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט