מעורב הופס ליום שלישי: 'אייר ג'ורדן' לוגו / מנחם לס

1. 'אייר ג'ורדן' לוגו

2.קיירי אירוינג החליט כנראה שוב להחרים את המדיה, כמו בעונה שעברה

כשהכל היה עוד נורמלי

הוא לא הופיע היום ל'יום המדיה' של הנטס מבלי להודיע למפרע שלא יופיע. פשוט לא בא. הוא אמור להצטרף לקבוצה כשהיא תפתח את מחנה האימון שלה בסן דיאגו. אם יעלו עליו יש לו תרוץ טוב: לפי הפרוטוקול של COVID 19 בניו יורק אסור לו להופיע באולם סגור מלא אנשים אם הוא לא מחוסן.

חשוב מאד:

Even if Irving was allowed to partake in media day, there’s no guarantee that he would. He blew off the media prior to last season and shared an insufferable and unfair statement about it. This has simply become the norm for Irving, who seems determined to be as difficult as he possibly can at all times.

2. ארבעה סיפורים מעניינים שהגיעו לאזני מהבייסמנט של סטייפלס סנטר, ביתה של הלייקרס:

סיפור ראשון:

ההחתמה של ראסל ווסטברוק בלייקרס הייתה כולה רעיון שלו. הוא בישל את התנאים, את הכספים, את ההעברות, את כל מה שהיה צריך, והגיש באותו זמן את ההצעה לרוב פלינקה וג'והני שפרד הג'נרל מנג'ר וזאק ליאונסיס (בנו של הבעלים טד ליאונסיס, וסגן נשיא). עם שינויים קטנים ביותר ההצעה של ווסטברוק התקבלה. הוא הציע את עצמו עבור מונטרזל הראל, קייל קוזמה, ו-KCP פלוס בחירת הדראפט מס' 22 של הדראפט.

סיפור שני:

הלייקרס הסכימו להאריך את חוזהו של פרנק ווגל רק בשנה אחת.

סיפור שלישי:

הלייקרס היא הקבוצה המבוגרת ביותר בליגה. כמעט בא לי לכתוב 'הזקנה ביותר'. כיצד זה קרה?

*רוב פלינקה נתן לאלכס קרוסו (8 בדפנסיב רייטינג) ללכת.

*הוא הסכים להביא את ראסל ווסטברוק שלא שמע, ראה, או ניסה 'הגנה' במחיר של קייל קוזמה, KCP ומונטרזל הראל – שלושה מגינים מעולים (קוזמה בפרימטר). מצד שני ראסל הוא 223 – מיד אחרי דנילו גלינרי.

*פלינקה החליט לא להחתים מחדש את ווסלי מתיוס, 24 בליגה ב-DEFRTG

*הוא החליט לא להחתים מחדש עוד מגן טוב מאד בגארד – דניס שרודר.

סיפור רביעי:

*הסיפור הרביעי הוא שאלה: מי ישמור מאחורנית? ראסל ווסטברוק? רונדו ראז'ון ישר מבית האבות? קנדריק נאן? מליק מונק? GIVE ME A BREAK.

3. מייקל פורטר הוא עכשיו בכיתה של הגדולים כמו לוקה דונצ'יק והאחרים עם חוזה מקס.

מייקל פורטר ג'וניור הוא אחד השחקנים האהודים עלי אבל אני מודה שקצת נדהמתי כשקראתי 'מקסימום'. לדעתי הוא יגיע לכיתה של הסופרסטארים האלה עם המקס. אבל חשבתי שזה ייקח עוד שנתיים.

מעתה צריך להתחיל לחשוב עליו כאחד מהצעירים היותר טובים בליגה.

רק להזכירכם, בתיכון הוא היה הכוכב מס' 1 ללא עוררין. קראו בעצמכם קטע עליו:

In his senior season, Porter averaged 36.2 points and 13.6 rebounds as he helped his high school team earn a perfect 29–0 record and win the Washington Class 3A State Championship.[8] He recorded 52 points and 23 rebounds in a blowout victory over Seattle Prep on senior night.[9] Porter was rated as a five-star recruit and ranked as one of the top overall recruits in his class by Rivals.com and ESPN.[3][2]

On March 29, 2017, Porter was named MVP at the McDonald's All-American Game leading the West in a 109–107 win over the East team.[10] Porter also participated in the 2017 Nike Hoop Summit, leading Team USA to a 98–87 victory over the World

Select Team with 19 points in 23 minutes of play.[

הוא היה שחקן התיכון שהגיע עם אותו מוניטין של לני ביאס. הייתה הפתעה מסויימת כשהוא בחר במיזורי כמכללה בה ישחק שנה לפני הדראפט. אבל אז התחילה העיית גב רצינית, והוא איבד הרבה ממה שעשה אותו לשחקן מהולל – 2.10 זריז, מהיר, המשחק – או יודע לשחק – כמו פוינט גארד.

אחרי שנתיים של ניתוחי גב וטיפולים מטיפולים שונים הוא החליט לנסות את דראפט 2018. דנבר לקחה צ'אנס והבחרת בו במס' 14.

בדנבר הוא החל לאט, אבל בואו נעשה FF לעונה שעברה:

Fast forward a few years, and Porter Jr. is being rewarded for his stellar recent play. His representatives over at Priority Sports announced on Monday that the 23-year-old forward has signed a five-year max extension with Denver.

ESPN’s Adrian Wojnarowski went on to report that the deal could be worth up to $207 million with a base of $172 million.

4. ה-NBA מחליפה את כדור ה-SPALDING בכדור WILSON אחרי 37 שנה

החלפת הכדור היא BIG DEAL. ילדים רואים WILSON אז הם רוצים WILSON. הסינים רואים WILSON אז הם רוצים WILSONץ כל קבוצה קיבלה כבר 250 כדורים.

לא הייתה סיבה אחת עיקרית להחלפת הכדור. סתם כולם רוצים CHANGE. כמובן ששחקנים כבר מתלוננים, אבל הם מודים שאחרי ש'שוברים' את הכדור (BREAKING IT') ההרגשה היא טובה. וילסון שילמה ל-NBA 45 מיליון בגלל המעבר אבל זה כסף קטן שלא מעלה ולא מוריד.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 164 תגובות

  1. תודה מנחם מצויין.
    1. קורונה לא קורונה קיירי דפוק בראש ואני חושב שכולם יסכימו על כך. השנה יש לו אחלה תירוץ לו להגיע ליום התקשורת., אני חושב שמיצאנו באתר את כל נושא הקורונה בדיון אתמול.
    .
    2. ההחתמה של ראס בלייקרס הייתה של הGM לברון, ראינו מה קורה לGM בליגה ללא השיקצה בונה את הקבוצות, פלינקה הוא לא יותר מפיון בהצגה של המלכה. אני לא יודע למה הלייקרס החזירה את הגופה רונדו ועוד כמה גופות , כל שנה יש להם כמה תרומות אבל האיש לא יכול להיות דקה על המגרש. ראינו כמה רונדו ״היה ״גאון בהוקס או בקליפרס.

    3. מייקל פורטר גוניור הוא 9”6 בין הצלפים הטובים בליגה והוא רק בן 23 שמוסיף יכולת בין שנה לשנה, לנאגטס היה אסור לוותר עליו ושילמו טיפה יותר מדי וטוב שעשו כך בטח שלא קיימת להם אלטרנטיבה בשוק. הוא מצידו יהיה חייב להוסיף יכולת כדרור ויכולת יצירת נקודות ב1 על 1 והגנה כמובן. אני מקווה שמלון ייתן לו להוביל יותר התקפות בעונה הסדירה כיוון שבפלייאוף ההגנה של הסאנס שיתקה אותו בקלות. לזכותו יש לציין למרות שהוא שחצן הוא שחקן חכם שעובד סופר קשה בפגרה והשיפור שעשה מדהים.
    .
    הנאגטס הופכת מעונה הבאה לקבוצה משלמת מס, ועתיד שלה תלוי בשאלה איך מארי יחזור.

    1. דווקא השחצנות הזו של MPJ באה טוב בדנבר ליד MVP מוזר כמו יוקיץ' שנראה לי די ישמח אם מישהו יבוא ויהיה ה-"כוכב" של הקבוצה

      1. דנבר חייבת עוד שחקן יוצר ליד יוקיץ, זה שאתה מוסיף עוד כוכב לא אומר שיוקיץ לא יהיה הסלע והפרנצייז של הקבוצה אלא רק שהתקפה תהיה יותר מגוונת. מה שקרה בפלייאוף הנוכחי הרבה בגלל הפציעה של מארי זה ששיתקו את ההתקפה של דנבר די בקלות.
        .
        התקפה ששברה שיאים היסטוריים בעונה הרגילה (עם מארי אופנסיב רייטינג של 116.3 בלי מארי 114), הושבתה לחלוטין מול הסאנס בעיקר בגלל חוסר היכולת של פורטר להיות יצרן נקודות שני.

  2. תודה מנחם, כיף שחזרת לכתוב!

    מעניין אם הכניסו בחוזה של פורטר ג'וניור סעיפים על הגב שלו (כמו עם אמביד בפילי).

    מתחת לתמונה של קיירי צריך להיות כתוב "כשהעולם עוד היה עגול". מצידי שיחרים את המדיה, לא יזיק לא לשמוע ממנו קצת

  3. ראסל רצה להכנס להרכב של הלייקרס בפרויקט של עמיחי, אבל לא הספיק להטביע חותם ויאלץ להמתין לפרויקט עדכון בעוד עשור או שניים.
    .
    השינוי היחיד שהלייקרס ביקשו מוושינגטון אחרי ההצעה הראשונית של ראסל לא התקבל – שבראדלי ביל יגיע במקומו…
    .
    אני שוב מציע להטריד את קיירי על סימונס – סימונס יחזק את ההגנה של הנטס ולא יצטרך לקלוע, וקיירי יפרוש מהליגה. כולם מרוויחים.
    .
    תודה רבה מנחם, אחלה מעורב.

    1. פילדלפיה חירבנו לעצמם את העסק. כדי להשאר בתמונה הם חייבים שחקנ.ים שיתנו להם את מה שסימונס נתן באותה איכות – ריכוז משחק, הגנה ריבאונד או לפחות יפצו על חוסר בפרמטרים האלו ביכולת קליעה גבוהה. להחליף את סימונס תמורת קיירי (שיפרוש) משאיר אותם קרחים מכאן ומכאן. דוראנט רוצה את קיירי קרוב אליו כי כשקיירי נתפס כבחור הרע דוראנט יושב על משבצת הבחור הטוב.

      1. אף אחד לא יודע אם קיירי באמת יממש את האיום הזה.
        בהנחה שלא, הוא מביא לפילי PG ברמה הגבוהה ביותר כשהוא סקורר עילית. את ההגנה יש מספיק מסביבו שיתעסקו בזה, כמו בכל מקום שהוא משחק בו.
        בהנחה שלילארד לא זמין, קיירי אופציה מצויינת עבורם.
        אבל באמת כל זה בהנחה שהוא לא פורש

          1. אף אחד לא מוותר על 36 מליון דולר ואז על עוד חוזה מקס (והוא ייקבל מקס אין שאלה) . יעשה שביתה איטלקית ויחתום בקבוצה אחרת עונה הבאה.

          1. אם ארווינג מסכים לשחק העונה ברור אין שאלה בכלל, אף אחד לא יביא להם שחקן ברמה של קיירי ארווינג במקום סימונס, בסוף הוא סקורר מדהים (40/50/90). עדיף מעוד 4 שנים של זבל אחר.

    2. לא הייתי נוגע בסימונס אם הייתי רוצה אליפות
      שחקן לא פחות חרא באישיות מקייירי
      0-0 מהשדה ב 4 הרבעים האחרונים בסדרה מול ההוקס
      מאזן שגם אתה ואני יכלנו להשיג
      סימונס לא שווה את הכסף שהוא מקבל עד שיגדל לפחות אשך אחד

  4. תודה דוק
    צודק לגמרי, ההגנה של הלייקרס השנה הולכת להסריח ברמות, ראס+שיקוץ לבד זה מפגש בין שני חורים שחורים שהאסטרופיזיקה עוד לא ראתה, יהיה מעניין למדענים ולשונאי לייקרס.

  5. כל הכבוד לראס על האמביציה כמו כל שחקן גם הוא הגשים חלום להיות לבוש בזהב. הלייקרס תיקח את אליפות המערב בהליכה. חבל לכם על הזמן. נקווה שהשפעת הקורונה העונה תהיה מינורית ו שדיוויס יהיה בריא.

  6. הגזמה פראית לגביי ההגנה של הלייקרס
    ווגל מאמן הגנה מעולה
    הגנה זה משהו קבוצתי ולא אישי
    הווארד ודיוויס משחקני ההגנה הכי משובחים בליגה
    ווסבטורק ולברון ישמרו כשיתחשק להם

    1. הווארד כבר שחקן משני ולא יכול לשמור כמו בגיל צעיר יותר ולשחק מספר דקות של שחקן ראשי וגם לברון לא יכול לשמור באותה רמה כמו לפני 10 שנים.
      כדי שתהיה הגנה קבוצתית חזקה ברמה של מועמדת לאליפות צריכים שחקנים שנבדרים בהגנה באופן אישי. סגל של חלשים בהגנה לא יכול להיות חזק בהגנה קבוצתית.

    1. רק לי נראה שהוא ממש עצבני עליו?
      מצד אחד הדיבור האמריקאי הדיפלומטי הרגיל שלא רוצה להגיד יותר מידי… אבל שפת הגוף…

            1. לא מפתיע. משער שדי הרבה משתגעים ממנו אבל…

            1. אני מרגיש הרבה יותר טוב עכשיו. תודה.

  7. אם הסיפור על ווסטברוק נכון אז זו מהפעמים שאני לא מצתיח להחליט אם הוא מאלה שוטה או גאון. עבר את רוברטסון, החליט להחזיר את עצמו לקבוצת אליפות, מסלול קריירה מתוכנן היטב לצד כל כך הרגה פעמים שהוא גורם לאנשים לתפוס את הראש.

    1. ברור שזה לא נכון.
      כל מה שהוא עשה היה לבקש טרייד ללייקרס, הוויזארדס החליטו להיענות והלייקרס שכבר היתה להם הסכמה של סקרמנטו לטרייד עבור באדי נכנסו למשא ומתן עם וושינגטון.
      .
      אמרתי את זה כבר עם וויגינס ועכשיו עם קיירי – אם לא יהיה שינוי מהותי במצב, זה חייב להיגמר בטרייד.
      לקבוצות האלה יש יותר מדי מה להפסיד העונה (ומי אמר שזה יגמר רק בעונה אחת ?…), וגם אם לא יקבלו ערך ״שווה״ לשחקנים האלה, זה עדיין ישפר אותן לעומת שחקנים יותר טובים שלא ישחקו בחצי מהמשחקים כולל פלייאוף.

      1. עליו הייתי מאמין.
        גם כי בעיני זה טרייד לא משהו לשתי הקבוצות ומצוין בעיקר בשבילו. לא ברור לי מה וושינגטון יעשו עם עוד פורוורדים דרג ב' בהתחשב בסגל הקיים אצלם ומה הלייקרס יעשו עם ווסטברוק כשכבר יש להם את לברון… אבל את עצמו הוא שם במקום טוב.
        *
        מסכים לחלוטין לגבי ויגינס וקיירי. כדורסל זה ספורט קבוצתי. לפעמים שחקן פחות טוב יכול להשתלב יותר טוב ולהביא ליותר נצחונות.

      2. על קיירי יהיו מי שיהיו מוכנים להמר אבל על וויגינס אף קבוצה לא תסכים לתת לג"ס שחקן מתאים בלי לדרוש ליטרת בשר ,קרי את אחד או שנים מהצעירים. לא רואה את ליקוב מסכים. הוא רואה את עצמו כמי שיצליח היכן שרינדורף נכשל, ליצר שולשלת נוספת.

  8. ותודה מנחם על המלח על הפצעים של קארוזו.
    יש להם את הכלים כדי להתגבר על זה תיאורטית מבחינת חוזק סגל, אבל עדיין מדובר בטעות קשה ופגיעה משמעותית בהגנה.
    נקווה שהורטון טאקר ילמד להשתמש הגנתית במשוטים שיש לו במקום ידיים כבר העונה.

  9. חיסון : שחקן לא מחוסן ישב בבית ויקבל חל" ת בלבד, מהר מאוד תראו איך כמעט כולם מתחסנים.
    לייקרס: מכיוון שאין אף קבוצה בליגה שבאמת שומרת אז עד הפליי אוף הם ישייטו. כשיגיע הפלייאוף הם יספקו מבוכות ותבוסות שווסברוק עוד יתגעגע לשחקן כמו אבדיה לידו.
    סימונס עוד ישחק באירופה בקצב הזה.
    פורטר : יש לי הרגשה שזה המקסימום שלו ) העונה( , פשוט מתסכל לראות שחקן עם כזה סט של יכולות מהוסס ולא אסרטיבי מספיק, אולי בגלל הפציעות הוא מאוד חושש.

        1. מכמה סיבות.
          1.אני לא לוקח עצות או קונה מוצרים מנוכלים.
          2. אני לא משתתף בניסוי שיכול להשפיע על הבריאות שלי.
          3. מאז שהפסקתי ללכת לרופא ולצרוך כדורים לא הייתי חולה פעם אחת וזה כבר בערך 8 שנים ולכן אלא אם אין ברירה, אני לא מכניס לגוף שלי, שום חומר, שאינו ממקור טבעי או במצבו הטבעי, שאין לי בו צורך.(כן כולל אקמול או סירופ שיעול, אפילו לא תוספי תזונה)
          4. אין לי מושג מה ההשפעות של הטיפול הזה לטווח הארוך וכרגע נראה שצריך לקבל זריקה כל חצי שנה ואני ממש לא מתכוון להזריק לעצמי שיקוי כל חצי שנה וגם לא כל שנה. בדיוק כמו שמעולם לא עשיתי עם השפעת.
          .
          יש עוד דברים אבל אלה העיקריים. עברתי את המבחן?
          .
          אז בנתיים שיסיימו עם הניסוי ונראה בעתיד אם הטכנולוגיה עובדת.

          1. אני חושב שהבנתי. בניכוי הנוכלים והניסויים, אתה מפחד שיגרם לגופך נזק כתוצאה מתופעות לוואי של חיסון/תרופות שאינן מחומרים טבעיים לא מעובדים.

            שזה ממש לא כמו ההיפוכונדרים הפחדנים ההיסטריים החרדתיים שמפחדים שיגרם לגופם נזק מוירוסים

            1. לא הבנתי את ההיגיון אם אני מסרב לשתות קוקה קולה כי זה רע לי אני חרדתי או אני עושה בחירה מושכלת על פי המציאות? חרדה הוא מצב מנטלי שבדרך כלל מתבטא בתחושות פיזיות בגוף כתגובה למחשבות או סיטואציות במציאות. כלומר מצב מעורר חרדה לא בהכרח יעורר חרדה אצל כל אחד. מי שמתחסן כי הוא מפחד עשה פעולה אקטיבית בגלל חרדה. אתה כמו אלה שאומרים "תוכיח שאין אלוהים". לא מחוסן זה המצב הטבעי, אני פסיבי בעניין הבנת?
              .
              נ.ב
              .
              תנסה לחשוב על חיסון כמו על דת. דתי יגיד לך שבגלל שאתה לא מתפלל ואנשים לא חוזרים בתשובה אתה מקבל אסונות. אז מה איכפת לך לחזור בתשובה ולהתחיל לקיים מצוות? זה אפילו פחות מלהזריק לעצמך. בכל זאת זה פיקוח נפש. "המציל נפש אחת…"

            2. אגב למה בניכוי הנוכלים והניסויים? זה רשום מקום ראשון ושני לא הסתדר לך עם האג'נדה? חשבת שאני אגיד לך שאני לא רוצה לשדר לבלוטות של אנשי הלטאה ממאדים?

            3. לא דיברתי על מוצרי צריכה כמו קוקה קולה, ושלא תחשוב שלא שמתי לב לכל האמירות שלך על כך שאתה מאד משתדל לשמור על בריאותך. כל הכבוד לך, אני עצמי טבעוני ומשתדל להימנע ממוצרים שאינם בריאים וממעיט בצריכת משככי כאבים ואנטיביוטיקה (אצל רופא שיניים אני לא מוותר על הרדמה).
              אבל אין לי אשליות שבריאותי תחזיק לנצח, יום אחד אהיה זקן אם יתמזל מזלי ואז גם יבוא החולי ואלך בדרך כל בשר.
              אני רק ציינתי מתוך דבריך שאתה חושש מתופעות לוואי של החיסון ושל תרופות אחרות שזה לא שונה מאנשים שחוששים (אם כי לא חרדתיים) מתופעות המחלה.

  10. סה״כ אני מבין את ארווינג האומלל. לעשות כותרות על המגרש? יש עוד 20 כמוהו. חייבים לעשות כותרות מחוץ למגרש, ע״ע ווסטברוק והשמלות. אם כי הגימיק של להחרים את המדיה זה קצת שדוף. מעניין מי ירים את הכפפה של להיות טים טיבו של הליגה, ויתחיל לקיים דרשות ותפילות על המגרש ומחוצה לו. זה צריך להיות אחלה גימיק.
    לגבי ווסטברוק, אין לי קשרים בשום בייסמנט, אבל אני סקפטי שראסל החליט מי יועברו תמורתו כולל בחירת דראפט. עד לסעיף הזה אני מוכן לקבל את כל הסיפור, אבל שום ראסל ווסטברוק לא מחליט בשביל הלייקרס להעביר שחקנים. ייתכן וזה נכון, אבל לי זה נשמע הזוי. מה שכן, זה נראה כמו מהלך שבונה על הכוח השיווקי של ווסטברוק, וכמדומני שכל היבבנות שלו סבבה סביב זה שכולם מתעלמים ממנו, אז האם בלייקרס בונים על זה שבבמה הגדולה הוא יהפוך למכונת הדפסת כסף, או שיש פה משהו נוסף?

    1. אתה יודע כמה סיפורים כאלה ראיתי מאז שהתחלתי להתעניין בנושא (שזה רק איזה שבועיים בערך יותר לעומק)?
      אותם תסמינים, אותם דפוסים, אותם סיפורים על הרופאים שלא מוכנים לשמוע ושולחים אותם להתחסן שוב.
      אבל הכל פייק.
      לא קיים כזה בנאדם גולן גוט.
      זה איזה קונספירטור שיושב בפייסבוק מהמרתף וממציא עלילות מהפלאשבקים LSD שלו כדי ליצור פייק ניוז.
      תאמין לי אלה אין להם גבול.
      לכו להתחסן!!

  11. אבירי זכויות האדם, התייחסותכם לציטוטים הנ"ל (מוואלה):

    אחד המאמנים סיפר ל-ESPN: "מבחינתי זו בעיה. שני ההורים שלי מאוד חולים ואני מאוד קרוב אליהם. אני לא רוצה שיהיה אפילו סיכוי קטן שאדביק אותם והם ימותו מקורונה".

    חבר בצוות האימון של אחת הקבוצות הוסיף: "נגיד שיש לך ילד עם אסתמה ואתה עושה הכול כדי לשמור עליו מוגן בתקופת הקורונה. אבל אתה עובד עם אנשים לא מחוסנים ואז מביא את הנגיף הביתה, למשפחה שלך. הדברים האלה אמיתיים, זה אמיתי".

    1. אבל אלו קבוצות פרטניות. אנשים מבוגרים. ילדים חולים.
      אנחנו מדברים על זכויות האדם של אנשים בריאים. לוגיקה, אברי.

      1. יונתן גם אתה החלטת להפוך לטמבל? אתה חושב שזה מציג אותך באור חיובי כשאתה צוחק על משהו שלא הצלחת להבין? אם אברי זה חבר שלך לציחקוקים האלה אז שיהיה בהצלחה. רק מזכיר לך שהוא הסית נגד לא מחוסנים ברטוריקה גבלסית שמזכירה ימים אחרים.
        .
        מסתבר שגם אתה חלק מהאגף "ההומני", "הנאור" וכמובן "יודע כל".
        .
        https://sports.walla.co.il/item/3461830

        1. או, חזרנו לרטוריקת 'ימים אחרים'. מסכן שלי, אתה מרגיש נרדף?האמת לא מפתיע, עם כל תיאוריות הקונספירציה שלך שלשם הגעת.

          1. תקשיב ליצן אתה כנראה מתקשה אז אני אסביר לאט שתבין מהר. סמרטוט כמוך לא יכול בשום צורה לגרום לי להרגיש נרדף. הפוך, אם במציאות היית מנסה להשית(ט) עליי את השטויות שאתה מדבר היית מגלה מהר מאוד מי הנרדף. אני בסך הכל בזמנו השתמשתי בדברים שלך בשביל להראות את הצביעות והעליבות של האגף "ההומני" בהופס, שפתאום מילאו פיהם מים. אז נקרסיסט שכמוך, הנושא לא היית אתה, הבנת או שיותר לאט?

          1. חרדתיים צייתנים כמוך ששיכנעו אותם שוירוס שעובר באויר הוא באחריותו האישית של כל אדם, יש כמו מים. אין זמן לענות לכל המשוגעים האלה ואתה גם לא ממש איזה בן שיחה מעניין יותר. רוב הזמן אתה או משעמם או כותב שטויות, אז לפעמים צריך להגיב לשטויות שלך אבל הטעות שלך שאתה חושב שבור כמוך משכנע מישהו או שאני מנסה לשכנע אותך.

            1. מצחיק כמה מילים אתה שורף על פוסט בשביל לכתוב כמה שלא שווה לענות לי. וכן, עדיין לא ענית לי כי כנראה אפילו אתה הבנת שיש מצב שהדעה שלך לא מוסרית ולא הגיונית.

        2. יופי צל. אני בטוח שאתה משכנע את כולם בחוכמה ובשפיות שלך בזה שאתה מתחיל לקרוא לאנשים בשמות. תמשיך ככה.

    2. מחוסנים מדביקים.
      כמה פעמים אפשר להגיד לך?
      ה"חיסון" (אני בדיוק רואה ריאיון עם פרופסור בכיר שמספר על המנגנון ושזה בכלל לא חיסון) לא נועד למנוע הדבקה, לא מונע הדבקה, הוא נועד להפחית תסמינים קשים של קורונה במקבל הזריקה.
      מי שמדבקים הם סימפטומטיים (מחוסנים ולא מחוסנים).
      מדינת ישראל לא מצליחה להשתחרר מגלי ההדבקות (גם על זה יש הרבה להגיד – מה זה גלי הדבקות ואיך שיטת הבדיקות שגויה) כי הקונספציה שגויה ונותנים למחוסנים להסתובב חופשי בלי להיבדק עם תחושת ביטחון שהם בסדר – והם אלה שמדביקים.
      כל מה שהיה צריך לעשות זה לחסן אוכלוסיות בסיכון ולהקפיד על בידוד לסימפטומטיים.
      אני יודע שלא תצליח להוציא את הראש מהתחת המדושן שלך אבל אני כבר רואה את המגמות, העניין הזה של הקונספציה השגויה והנזק של החיסונים בכמות נרחבת הולך להתפוצץ, זאת רק שאלה של זמן.
      נ.ב: אגב עכשיו פייזר באמת מפתחת תרופה שתעזור במניעת הדבקה (מה שה"חיסון" מעולם לא נועד לעשות)
      https://www.ynet.co.il/news/article/h1q8sd1nf

      1. לא יודע מדביק לא מדביק אני נדבקתי אחרי 3 חיסונים מהבת שלי שהייתה ללא תסמינים כלל ונדבקה בגן. הילד שלי שהיה איתה כל היום במגע צמוד לא נדבק כלל וגם אשתי לא נדבקה כלל. החיסון לא מונע הידבקות זה בטוח הוא אולי מפחית סיכוי להידבקות. הוא מונע תחלואה קשה.
        תופעות לוואי אשך קיימות בכל תרופה השאלה כמה זה נפוץ כל תרופה שנוטלים רשום תופעות לוואי בצד.
        מקרים חריגים יש. מה שמעצבן זה שמשרד הבריאות זה כמו רובוטים שום הגיון. בגן של הילדה ביקשו בדיקת אנטיגן למחר למרות שהיא מחלימת קורונה חחח עכשיו לך תסביר למורה הרובוט שבאנטיגן עדיין יצא חיובי כי הקורונה נשארת בגוף גם לאחר ההחלמה למשך כמה זמן 😂😂

        1. נעשה קצת סדר למי שעובדות עוד מעניינות אותו (אשך, תרגיש חופשי לדפדף הלאה). ברור שאפשר להידבק אם חוסנת. אף אחד לא טוען אחרת. אבל הסיכוי שתידבק קטן משמעותית. למי שקשה לו עם ההגיון הזה, הינה משפט קל וקליט:
          "מי שמחוסן ולא נדבק גם לא מדביק. זה כל כך פשוט."
          –על החתום: החכם עגל

          שמעון, אני מאוד מסכים איתך שמשרד הבריאות עשה סמתוכה ענקית. אני גם חושב שעניין ניהול הסיכונים לאו דווקא נוהל נכון. אבל זה כבר דיון אחר לגמרי.

            1. חחחח… הצל השתמש במילה 'לוגיקה'.

          1. אברי אני בעד חיסונים והתחסנתי 3 פעמים שלא תבין אותי לא נכון. אני מתעלם מהפוליטיקאים לגמרי או מכל הדיבורים הפוליטיים והכספיים מסביב כי אני לא מעוניין להמר על הבריאות שלי.
            מה שכן לסמוך בעיניים עצומים על כל מיני גופים ש"דואגים" לאנשים או לציבור זה די נאיבי. בוא נודה באמת אתה ואני לא מעניינים אף אחד במשרד הבריאות או בממשלה.
            הלחץ הגדול על החיסונים נובע מ2 סיבות:
            1. למנוע עומס על בתי חולים
            2. לצאת לא אשם בדוחות של מבקר המדינה שמנגבים איתם את התחת. עם חיסון אתה מכוסתח. ככה יגידו הממשלה עשתה את המיטב…
            סיבה שלישית שיכולה להיות חלקית זה כסף.

            אלו הסיבות בלבד אף אחד לא שם על בריאות הציבור באמת.

            אתה רואה את ההתנהלות לאורך הקורונה וזה בדיחה. הרי רובם המוחלט של אנשים מעל גיל 60 מחוסן ב3 חיסונים.
            ילדים כמעט לא מושפעים כלל מהקורונה אז למה יש בידודים ושטויות לילדים? אז,שידבקו כולם מה הבעיה? למה ילד צריך להיכנס לבידוד כי עבר ליד מישהו בכיתה? אין פה שום היגיון.
            זה הכל בכאילו כל התו ירוק הזה בדיחה אין אכיפה שלו לא מבקשים אותו בכמעט שום מקום ואיפה שביקשו רק שואלים אם יש.
            רק במקום 1 תכלס בדקו לנו. אז למה לעשות כאילו ולהקשות על אנשים ועסקים?
            הממשלה מנסה להעניש קולקטיבית דביל כמו בנט נתפס אומר שהורים של מחוסנים יפעילו לחץ על הורי לא מחוסנים לחסן ואם לא שילמדו מהבית. נראה לך הגיוני? זה שטויות אולי שינעלו את בנט בבית עד שכולם יתחסנו? שיפעיל עליהם לחץ מה אומר?
            הקורונה בסופו של דבר עבור רוב האוכלוסיה היא שפעת ואם אתם לא מסכימים איתי אז שפעת קצת יותר אגרסיבית. ההשפעה שלה על אנשים מתחת לגיל 60 בלי השמנה ומחלות רקע קשות מועטה ביותר.
            השפעתה על ילדים ספורטאים אפסית.
            אז אין מה להפעיל לחץ מי שהתחסן התחסן ומי שלא לא יכריחו אותו בעונש קולקטיבי והגבלות מפגרות הסיכון עליהם.

            1. שמעון זה הרבה יותר מזה.
              הבדיקות – זה גם שקר אחד גדול.
              הן לא אמינות, הן פי 1000 עדינות מהדרוש ולכן נותנות הרבה פעמים תוצאות חיוביות שגויות.
              לכן מספר "המאומתים" הוא גם שקר.
              התו הירוק זה חרטא אנטי-אפידימיולוגית שנועדה רק להפעיל לחץ על כולם להתחסן.
              לא רק שזה לא מועיל – זה מזיק.
              הממשלה הזניחה לאורך עשור את מע' הבריאות והרעיבה אותה, עכשיו כולם בפניקה שלא תתגלה הפדיחה והמחדלים, אז יאללה נחייב את כולם להתחסן ונחזיק אצבעות.

            2. פשוט לא נכון.
              בדיקת pcr שמנוהלת כראוי, אם תהיה טעות, זה יהיה שלילי במקום חיובי (דגימה שלא נלקחה כראוי תגרום לתוצאה כזו).
              .
              כן, יש שאלה של רגישות הבדיקה –
              המשמעות היא, שוב, שיש בדיקות בהן הרגישות הפחות נמוכה תראה תוצאה שלילית במקום תוצאה חיובית.
              בדיקת pcr שמראה תוצאה חיובית –
              היא מלמדת על המצאות נגיף בדגימה הנבדקת. נקודה.
              .
              הנוהל כיום כלפי תגובות גבוליות היא לא להוציא תשובה חיובית, אלא לדגום מחדש.
              מי שנמצא בסיום מחלה, ולכן התגובה חיובית גבולית,
              ובבדיקה הבאה יהיה שלילי (בפער הזמן הגוף הספיק לסיים את מאבקו בנגיף), יקבל תשובה שלילית.
              מי שיוצא בבדיקה החוזרת חיובי, אז השינוי הוא בגלל שבין הבדיקה הראשונה לבדיקה ה2 העומס הנגיפי גדל.

            3. שמעון, בקצרה, הבעיה כמובן ש(1) עוד לא ברורות ההשפעות ארוכות הטווח של הוירוס על ילדים אז אל תפסול את זה כל כך מהר, ו(2) וכנראה יותר חשוב, ילדים נפגשים עם מבוגרים שגם אם מחוסנים, עדיין יכולים לקבל את זה קשה. פתרון אחד בו תומכים הצל וקיירי הוא למדר ולבודד מהחברה אנשים בגילאים 60 ומעלה. רובינו אבל לא ממש סבבה עם לנעול את סבתא ל10 השנים הקרובות. אז עושים מה שאפשר למזער נזקים, לובשים מסכות כשצריך ומתחסנים, בדיוק כמו שאנשים הגיוניים כמוך עשו.

            4. שוב גיא, אני ראיתי מומחים רציניים מאוד שאומרים אחרת.
              השאלה היא לאיזה מומחים אתה רוצה להאמין.
              אני מאמין לאנשים ללא אינטרסים ובלי תכתיבים מלמעלה, שאני גם רואה ושומע והם נתפסים כבעלי אישיות אמינה בעיניי. ואני יודע לקרוא אנשים לא רע.

            5. אשך אתה צדיק בסדום

      2. כל הכבוד אשך אתה עושה עבודה מאוד חשובה.
        חברים לא לשכוח להוריד מסיכה בזמן האוכל במסעדה
        או במטוס ובאיצטדיון.
        .
        זו מחלה מסוכנת מאוד עם אחוז שרידות של 99.5 אחוז ואם אתה מתחת ל70 לא שמן לא סוכרתי ולא חרדתי אחוז השרידות יותר קרוב ל 99.9999 אחוז.

      3. אני יושב בסלון עם דוקטור (phd) בכירה.
        זה חיסון. נכון שהמנגנון שונה מהרגיל (נגיף מוחלש/מ מומת),
        זה לא משנה את העובדה שזה חיסון (חיסון מטרתו לגרום לגוף להפעיל את מנגנוני ההגנה נגד פתוגנים).
        ההבדל המרכזי הוא השיטה החדשה מקטינה משמעותית את כמות וחומרת תופעות הלוואי.
        .
        חיסון לא מונע את הסיכוי להידבק.
        זה קשור יותר לסביבה מכל דבר אחר (מסכות, לדוגמה, הן מצמצמות משמעותית את ההדבקה)
        החיסון מקטין משמעותית את הסיכוי לפתח עומס נגיפי,
        ולכן משמעותית מקטין את הסיכוי להדביק.
        .
        נכון,
        גם לא מחוסן יכול להיות אסימפטומטי,
        אבל ההבדלים בין מחוסן אסימפטומטי לבין לא מחוסן אסימפטומטי הם ב-2 נק' מכריעות :
        א. עומס נגיפי.
        ב. משך זמן בו הנדבק בסיכון להדביק (בגלל ההבדל המהותי –
        למחוסן יש כבר נוגדנים. לנדבק לוקח זמן לפתח אותם).

        1. גיא, אני יושב ורואה ריאיון עם פאקינג הסמנכ"ל לשעבר (פוטר בשל דעותיו) של גוף מייעץ לאירגון הבריאות העולמי, ואחד המומחים הגדולים בצרפת למחלות נגיפיות. בנאדם עם עשרות שנים של ניסיון בטופ של התחום.
          זאת הטרמינולוגיה שלו – לא שלי – "זה לא חיסון".
          https://www.thegatewaypundit.com/2021/09/former-vice-president-european-advisory-group-vaccinated-people-put-quarantine-isolated-society/
          תתעלה בבקשה מעל העובדה שזה אתר של תומכי טראמפ ותקשיב למהות הדברים שלו. זה ממש לא משנה איפה הוא אומר את דבריו, תקשורת המיינסטרים מחרימה אותו לדבריו וזה מה שנשאר. (הריאיון הוא עבור גוף בריטי בכלל)
          .
          בנוסף, ריאיון עם ד"ר מיכל הרן, מומחית להמטולוגיה ולרפואה פנימית, מרצה בכירה בבית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית, שמדברת על מנגנוני החיסון והסכנות שלהם.
          עוד קול שונה שהושתק ע"י הממסד שלא רוצה לשאול שאלות קשות כרגע.
          https://publichealth.doctorsonly.co.il/2021/01/217315/
          הנה היא מספרת על המנגנון בריאיון עם פייגלין:
          https://www.facebook.com/TheRightToKnowTheTruth/videos/546973586600517
          אז זה פייגלין, סו פאקינג וואט, לאנשים האלה נשאר להתראיין רק אצל השוליים ואלה שמוכנים לחשוב שונה, לפעמים אלה אנשים כמו פייגלין או קיירי, זה לא העניין כאן – תקשיב לדבריה.

            1. אני בוחר את המומחים שלי כמו את שחקני הכדורסל שלי.
              אגב, יש גם מישהו שטוען שהוא המציא את טכנולוגיית חיסון ה-mRNA שהוא אחד הקולות הבולטים נגד החיסונים של פייזר.
              אם באמת זה הוא שהמציא או לא אני לא יודע, מה שבטוח שהוא אחד המומחים הגדולים והוותיקים בתחום הזה.
              לעיונך:
              https://twitter.com/RWMaloneMD

            2. ד"ר דרו וייסמן הוא ממציא טכנולוגית חיסון ה-mrna

            3. אשך – דר. רוברט מאלון.
              יש לו פודקאסט עם דר. ברט ווינשטיין ועוד יזם מתחום הרפואה שכבר מדברים על הדברים האלה מלפני כמעט חצי שנה. בעקבות הפודקאסט הזה החלטתי שלא להתחסן.
              .
              שיתפתי בעבר את הפודקאסט בתגובות לאחד הפוסטים וכמובן שלא קיבלתי שום התייחסות רצינית.
              .
              יישר כוח

            4. זה לא מדויק בכלל. אתה נמנעת מלהתמודד עם הנושא ברצינות והתחמקת כשבאתי להתייחס לזה.

          1. מצטער, קשה להתעלם מהעובדה שזה אתר שמפיץ על בסיס קבוע פייק ניוז (ואני עדין. אתר ימין קיצוני שפרסם הוכחות שבבחירות בארה"ב טראמפ זכה).
            .
            עכשיו למהות,
            מדובר בפרופסור שאכן נחשב לאחד הבולטים בתחומו. הוא בעשור האחרון מוביל את העמדה שצריך להפסיק עם מדיניות החיסונים (בכלל) והאנטיביוטיקה (בכלל) בגלל מחלות נסתרות שנובעות מטיפולים מזל זה.
            אני לא וירולוג,
            אבל למיטב הבנתי מדובר על דיון משמעותי אודות מראה עולם הרפואה בעתיד.
            הבעיה היא נגיף הקורונה.
            א. אין כיום טיפול עדיף.
            ב. הנגיף הורג מיליוני אנשים.
            מה שהוא לא אמר –
            החיסון הוא "לא חיסון".
            הוא טען בשלב מוקדם שמחוסנים מסוכנים יותר,
            ואז חזר בו בעקבות דיון אודות נתונים עדכניים.
            .
            תסלח לי מיכל הרן (המטולוגית ופנימאית).
            א. מדובר בפוסט מינואר. היא הטילה ספקות,
            אבל מידע מצטבר של מיליונים הוכיחו את טעותה.
            ב. עם כל הכבוד לרופאה המטולוגית, אני דבק במידע שמומחי וירולוגיה, מיקרוביולוגיה וביולוגיה מולקולרית מפרסמים (לא דעות. מחקרים)
            .
            הראיון.
            את זה הראתי לאשתי.
            מילים שלה:
            "ה-mrna נותן פקודה פשוטה וקצרה. הוא לא משנה את ה-dna, והוא לא משפיע על חלבונים שיוצרו לפני ואחרי המצאות המסנג'ר בתא. עשור ויותר של ניסויים קליניים בתחום הוכיחו את יעילות לבטיחות השיטה".
            .
            עכשיו, אם בשינויים בתאים עסקינן –
            וירוס הקורונה (כמו כל וירוס מכל זן שהוא) משתלט על תאים הופך אותם למפעל לייצור וירוסים. זה לא מפחיד?

            1. מה זה משנה האתר? בטח הם רוצים לדפוק את המדיניות של ביידן אז העלו את זה.
              זה ריאיון לבריטים.
              אני לא מצליח למצוא את הקטע כרגע, אני זוכר ששאלו אותו אם הוא מתנגד חיסונים ושהוא אמר בבירור שלא, ושהיה אחראי בעבר למדיניות החיסונים של צרפת.
              ובפירוש אני זוכר את המשפט "זה לא חיסון", אולי אני מתבלבל עם ריאיון אחר (לא חושב), אחפש שוב בהמשך.
              .
              גיא ממה שהבנתי ה-mRNA עושה בדיוק את מה שהקורונה עושה – הוא משתמש בתאי הגוף כדי שייצרו עבורו את אחד מחלבוני הקורונה.
              הגוף לומד לתקוף את עצמו, ויש סכנה שהנוגדנים יעשו הכללה לחלבונים אחרים, דומים, שהגוף מייצר, או לתא הנשא כולו – ואכן זה מתיישר עם הדיווחים על פריצה מחדש או פריצות חדשות של מחלות אוטואימוניות במחוסנים.
              בנוסף – הפרופסור מההתחלה אומר שיש גם מעבר אפשרי של מידע מה-mRNA לד.נ.א (הפוך מכיוון ההעתקה הרגיל), שהוכח כבר שקיים – ושכאן לטווח ארוך הקידוד של חלבון הקורונה, או חלקו, עלול להיטמע בד.נ.א של המחוסן ושאין לדעת מה יהיו ההשפעות ארוכות הטווח.

            2. טמיר,
              התהיות שאתה מעלה הן לעניין.
              אם תרצה,
              אבקש מאשתי לענות לך בהרחבה על הנושא
              (כאמור – זה בדיוק תחום התמחותה)
              בקטנה –
              כן ולא.
              כן, ה-mrna גורם לתא לייצר מקטעי חלבון המתחים לספייק של הנוגדן.
              לא, הוא לא משנה את המידע הגנטי בתא.
              כאמור,
              מדובר על שיטה שנבחנת ונבדקת כבר 30 שנה.
              .
              אני מכבד לחלוטין את הצורך לבדוק לעומק את המידע לפני קבלת החלטה.
              אתה מביא מספר קולות של מתנגדים.
              אני יכול להעיד שרוב מוחלט של מי שבקיאים בתחום (מקירים את תחום הביולוגיה המולקולרית לעומק, ועברו על הנתונים והמחקרים) החליטו להתחסן ולחסן את ילדיהם.
              מדובר על אנשים שלא מונעים מפוליטיקה או קשורים כהן זה לתאגידים התרופות.
              נטו אנשים בקיאים שמקבלים החלטות בהתאם למידע המדעי.
              .
              רק בריאות, טמיר.

          2. אשך אתה מעלה פה את הנקודה הכי חשובה, העדר השיח ופשוט השתקה והתעלמות מאנשים מכובדים שחושבים אחרת.

            אני מודה שאני חסיד של פייגלין, ומקשיב לו לא מעט (דווקא בקורונה אני משתדל פחות להקשיב לו), מיכל הרן ממודרת ועוד ועוד, על ידי תקשורת דוחה ומסריחה.

            לצערי אני אציין שזה ככה בכל התחומים, בעיקר פוליטיקה.

            אתה שואל שאלות מעניינות, גם בסך הכל הדיון הוא על הגבולות, והרשעים מהממסד יצרו משוואה אחת, או שאתה בעד חיסונים, או "מתנגד חיסונים" ככה פשוט.

            אני התחסנתי(גם את השלישי), מהסיבה העיקרית שאני מפחד מהקורונה יותר מהחיסון, זכותי.
            יש כאלה שמפחדים מסיבות אחרות, אני חושב שצריך למצוא את הדרך ליצור איזון, ולא לרדוף אותם.

            מפחיד לחשוב איך אנשים מוכרים את חירותם לממסד.

            1. 🤦

  12. Russell Westbrook tried to convince Bradley Beal to request a trade from the Wizards.

    Beal declined but supported Russ' wishes to be moved to L.A.

    ראס הזה נבלה אמיתית

  13. איזה כיף לתת דוגמה למישהו שיש לו בעיית עיניים כי הוא התחסן. אז בואו נבדוק מה קורה למי שחלה וחשב שהוא חכם גדול ולא התחסן:
    https://mobile.mako.co.il/news-lifestyle/2021_q3/Article-b21747e3b44fb71027.htm?sCh=e037f6f25bc49110&pId=1270063667

    איזה קטע, יש כאלה שאפילו איבדו את החיים.
    אני מתבייש לראות את ההודעות שהולכות כאן באתר. אתם לא רוצים להתחסן, אל תתחסנו אבל אל תפיצו את השטויות שלכם. יש כאן אנשים שנושאים בנטל למגר את המחלה (וראינו שאחרי שהרבה התחסנו בחיסון שני היתה ירידה ואותו דבר כרגע אחרי שיש כמות סבירה של מתחסני חיסון שלישי) כשאתם מפריעים ומזיקים. אז המינימום שתשבו בשקט. אתם מזכירים לי את חובשי הכיפה שבאמצע סגרים החליטו לפתוח בתי ספר וישיבות ואחרי זה עוד בכו שהציקו להם.

    1. אתה מכליל על חובשי הכיפה!!!
      דתיים לאומיים לא פתחו את מוסדותיהם באמצע סגרים וגם לא מוסדות ש"ס (כמו של תנועת "אל המעיין") וגם אצל החרדים האשכנזים חלק פתחו וחלק לא.

  14. ואני מציע שתסתכלו בכתבה ותראו איך צעירה לא מחוסנת יכולה לקחת מיטה למבוגר מחוסן לפני שתטענו שאתם חסידי אומות עולם

      1. כי אין מספיק מיטות אז צריך לוותר על אנשים מסוימים. קצת אחריות חברתית לא תזיק לאלה שבוחרים לא להתחסן.
        ואני לא מסכים איתך בנוגע לזה ששניהם זכאים לאותו טיפול. מי שלא מקשיב לרופאים, אין סיבה שאחרי שחלה יגיע לבית החולים לטיפול של רופאים שהוא לא סומך עליהם.

        1. איך תקבע למי לוותר? אתה צורך סוכר מעובד ? אני בעד למנוע טיפול מכל הסוכרתיים סוג 2. אין סיבה שיתפסו מקום בבית חולים וגם יבזבזו את כספי המיסים שלי כי הם החליטו לחיות חיים מושחתים עם הגוף שלהם והיום הוא קורס. מה אתה אומר? מה לגבי חולי סרטן מעישון? לזרוק את כולם מבית החולים הם הרי מעשנים מבחירה ואם הם החליטו להרוג את עצמם אז זו בעיה שלהם, שלא יתקרבו לבית חולים הנבלות הלא מתחשבות האלה. קצת אחריות חברתית. הרשימה ארוכה להמשיך?.
          .
          אני מסתכל הפוך, מי שהוירוס מסוכן לו שישאר בבית עד שתגמר המגיפה, ושהבריאים ימשיכו בחיים הנורמלים.

  15. Ben Simmons has concluded that he's done playing with Joel Embiid, sources tell @sam_amick.

    While it's not personal, Simmons believes that playing around Embiid’s style isn’t conducive to the way he needs to play.

    התאגיד ממשיך להעביר דף מסרים 😂😂
    אני במקום פילי מוציא על סימונס לכלוכים שהיו גורמים לאנשים להסמיק

  16. שאלה לכת המתחסנים (אברי מקבל נקודה בונוס) מישהו יכול להסביר לי את ההבדל בין חיסון mRNA לחיסון קונבנציונלי?
    שואל בשביל חבר.

  17. עוד שאלה הפעם מעולם הפסיכולוגיה. למה המחוסנים מפחדים מהלא מחוסנים? פניה נרגשת לאלופי הרציונליות והלוגיקה באתר.

    1. די מספיק עם השטויות שלך. למה? כי החיסון לא מבטיח הגנה של 100 אחוז. מספיק לשחק אותה ראש קטן.
      שאלה לכת הלא מתחסנים – אתם מוכנים לחתום שלא תלכו לבית חולים במידה ותחלו?

      1. אני משלם מיסים ולכן אני אלך לבית חולים גם אם החלטתי לתקוע לעצמי מברג בעין. הבנת ? זה שהדיקטטור הקטן משתולל לך בראש כי אחרים לא עושים את מה שנראה לך כמו הדבר הנכון לא מחייב שככה זה באמת.
        חיסון שלא מספק הגנה הוא לא חיסון. אתה הרי לא מסתובב כל היום בפחד מאלה שלא התחסנו בצהבת או פוליו או אבעבועות. תפסיק לבלבל את המוח אז אם כולם יתחסנו תהיה באותו המצב. ציון נכשל בלוגיקה תקרא למישהו אחר שיסביר אולי לאברילוגי.

        1. למה? הרופאים משקרים. יש כאן תיאוריות קונספירציה. עדיף לא להגיע לבית חולים במקרה שלך שהרופאים לא ירמו וישקרו לך.
          גם על השטויות שהגבת לי בנוגע לסכרת. מה אתה בכלל מבין? אתה יודע שאפשר לחלות בסכרת בגיל מאוד מאוד צעיר? במקרה יש לי מישהו שמאוד קרוב אלי שחולה בסכרת.
          אתה סתם קשקשן שהשתן עלה לו לראש וחושב שהוא איזה מדען. אני סיימתי להגיב כאן כי אני באמת מחזיק את עצמי לא לרשום דברים שאני אתחרט שרשמתי.
          שיהיה לך כל טוב.

          1. כוונה היתה בסכרת סוג 2 שנובעת מהגזמה פרועה במשך שנים בצריכת סוכרים ופחמימות תעשייתיות ומחסור חמור בפעילות גופנית. נשמע שאתה אחד כזה דרך אגב. שותה קוקה קולה? אוכל מקרטונים? אבל בטח אתה עושה "הליכות" אז אתה "בריא".
            מאיפה אתה יודע שאני לא מדען? אני יכול ללמד אותך על סכרת, דווקא נראה שלך אין מושג.
            .
            לאן אתה בורח מה אתה בן 3? איזה אנשים פתטים יש פה זה לא יאומן, אבל עדיף ככה כי באמת חבל שתמשיך לרשום עוד שטויות. סייג לחוכמה שתיקה

            1. שמע, אתה פשוט שמוק.
              .
              מערכת הבריאות בישראל היא משאב ציבור שנתון במחסור מאז ומעולם וביתר שאת בשנות ה 2000. זו שאלה של סדר עדיפות ציבורי. לציבור חשוב יותר לשלם משכורות לאנשי צבא, לבנות כבישים, לא להעלות מיסים ועוד בהנה וכהנה החלטות לגטימיות. גם שינוי מידי של סדר העדיפות לא יפתור את בעית המחסור במשאבי בריאות. לוקח הרבה זמן להכשיר אנשי צוות רפואי ולבנות עוד מחלקות אישפוז. גם הרפואה בקהילה סובלת מאותם קשיים.
              .
              באה הקורונה. זה לא משנה מה עשתה או לא עשו הממשלות מאז ינואר 2000. היום הצוות הרפואי פשוט קורס. על כל אזרח חלה חובה לעשות הכל כדי להקל עליהם. אחד הדברים הקלים והפשוטים שכל אחד יכול לעשות זה להפשיל שרוול ולקבל זריקת חיסון, ראשון ואחריו שני ושלישי. לפי ההנחיות.
              .
              למה אני מכנה אותך שמוק ? כי אתה כמו פוץ מפוח טוען שאתה אזרח ולכן אתה זכאי לשירות רפואי לא משנה מה תעשה. הנקודה היא שמה שאזרח אחד מקבל בא על חשבון אזרח אחר. שניהם שווי זכויות אבל רק אחד יקבל, כי זה מה שיש למערכת לתת. בקרוב יהיה לה פחות כי כאמור הצותים קורסים.

            2. רשמת בליל של שטויות חסרות קשר למה שרשמתי. התפקיד שלי בתור אזרח הוא לא להקל על מערכת הבריאות, כי אם זה הטיעון שלך אז לא הצלחתי להבין עם מה אתה לא מסכים עם מה שרשמתי על סכרת, סרטן או כל מחלה אחרת שרוב האנשים גורמים לעצמם. לחץ דם דמנציה התקפי לב שבץ אלצהיימר וכו וכו וכו.
              בארץ הזריקו לך למוח פרופגנדה כבר 2 רצוף אז אתה מתוכנת יופי יופי. בוא לקריביים של מקסיקו תראה שאין קורונה, הכל פתוח, כמעט בלי מסיכות, פה הבינו שצריך לחיות עם זה. בארץ עשו לך הסכם על הגב לא הבנת עדיין? שום מדינה למעט אוסטרליה, אולי, לא מתנהגת בטירוף כמו ישראל והאזרחים שלה

            3. צ"ל כבר שנתיים רצוף*

            4. באירופה התחילו להבין שרוב האוכלוסייה נדבקה ושמחלימים הם אלה שמביאים לחיסון עדר – נוגדנים לטווח ארוך.
              "מחוסנים" בחיסון של פייזר הם אלה שמונעים הגעה לכך – הם מפתחים נוגדנים לטווח קצר מאוד, ואצלם מתפתחות מוטציות חדשות של הנגיף.
              אז הם פותחים.
              אצלנו ביבי הזבל מכר מדינה שלמה לניסוי ואנשים צעירים נופלים כמו זבובים, הממשלה החדשה תקועה בסחף וממשיכה לחתור בכל הכוח עד שתטבע במקום לשנות כיוון.
              רוב המדינה מחוסנת ויש ימבה הדבקות.
              אז על הדרך קצת פאשיזם טוב כדי להסיט את האשמה וכל הליברלים בעיני עצמם ישר מתיישרים לפיו ואוחזים בקילשון.
              .
              שים לב שאם הזרקת פעמיים (חומר ניסיוני שאף אחד לא יודע מה ההשפעות שלו לטווח ארוך ולטווח הקצר יש תופעות לוואי קשות מאוד) – אתה נחשב לא מחוסן היום.
              קפיש? זה לא חיסון.
              זה לעשות כסף על גב של מדינה שלמה שדפקו אותה.

            5. איזה וריאנט אגב בדיוק נוצר אצל מתחסני החיסון של פייזר?

  18. השאלה האמיתית היא לא האם קיירי ימשיך להחרים את התקשורת, אלא מתי התקשורת תתחיל "להחרים" אותו.
    אבל זה מעולם לא יקרה. זה אינטרס של גוף תקשורתי להגיע אליו ולהציק לו. מייצר עניין וקליקים והכנסות.
    קיירי, מבחינתו, מיישם את אמירתו של וודי אלן לגבי חוסר הרצון להשתייך למועדון שרוצה בו (התקשורת).
    כרגע שני הצדדים מרוויחים מה"חרם" הזה, לכן אני לא רואה שינוי באופק.

      1. צודק. מארקס.
        מה הקשר להמשך לא ברור לי.
        לתקשורת המודרנית יש בעיה בכל תחום שהיא מסקרת: היא מבליטה את הקיצוניים ומייצרת מצג שווא של המציאות, בזה שתופעות שוליות יחסית מקבלות במה לא פרופורציונלית. במקרה הנ"ל זה הצמא למוצא פיו של התכשיט קיירי כאילו הוא מייצג נתח נרחב באוכלוסייה. במקרים אחרים זה מתן במה מוגזמת לפרשנים בנושאים שונים שרק מברברים את עצמם ועצמנו לדעת, מציעים הצעות ואחר כך מבקרים אותן, רק "מטילים ספק" באחרים שנמצאים בסיטואציה עדיפה עליהם כדי לקבל החלטות (למשל בתחום הביטחוני).
        תהיה בריא וחג שמח. תהנה מהדמוקרטיה הבלתי אידיאלית שלך

        1. הקשר היה לרעיונות הדיקטטורים פשיסטים שהעלת פה בדיון אתמול או שלשום אבל אתה בצד "ההומני הנאור" אז זה בסדר מותר לך

  19. שירות לציבור (לבקשת חלק מהקהל) –
    ההבדל בין החיסון "המסורתי" לבין חיסוני ה-mrna הוא המנגנון שמפעיל את התגובה החיסונית –
    החיסון המסורתי משתמש בנגיף מוחלש/מומת,
    כתגובה הגוף מייצר נוגדנים לאותו נגיף.
    הבעיה החיסון המסורתי היא שכאשר משתמשים בנגיף מומת אחוזי ההצלחה צונחים,
    וכאשר משתמשים בנגיף מוחלש, תופעות הלוואי (עד לרמת פיתוח תחלואה) גוברות.
    כיום כמעט ולא משתמשים בנגיף מוחלש מומת, גם החיסון המסורתי,
    אלא משתמשים בנגיף שריקנו אותו מצידי גנטי, כך שלמעשה נותרת רק מעטפת הנגיף (אותם ספייקים עליהם מתחברים הנוגדנים).
    .
    חיסוני מודרנה פייזר פועלים בדרך אחרת –
    מוזרק לגוף מסנג'ר rna שזה למעשה סוג של קוד שנשלח לתאי הגוף. המסנג'ר נמצא במעטפת לופוזומית ומתחבר לתאי גוף גורם לתגובה משחררת חלבון שהוא דמוי הספייק של אותו נגף (במקרה שלנו, קורונה).
    מערכת החיסון מזהה את אותם חלבונים (ספייק שמתחזה להגיף קורונה) ומתחילה תגובה חיסונית שכוללת ייצור נוגדנים שמטרתם לתקוף נגיפי קורונה.
    .
    ישנן לא מעט טענות אודות השיטה החדשנית של מודרנה/פייזר.
    אז למען הסר ספק –
    זו שיטה שנמצאת בשימוש בתחום הטיפול בסרטן כבר יותר מעשור.
    שיטה יעילה שעובדת היטב,
    ובעתיד ככל הנראה תחליף לא מעט משיטות הטיפול המסורתיות (הן חיסונים, והן טיפול בסרטן).
    .
    תופעות הלוואי –
    אלו קיימות בכל מקרה של טיפול תרופתי.
    אופטלגין יכול לגרום לכשל של תאי מוח עצם.
    איבופרופן (נורפן/אדוויל) יכול לגרום לכשל של הכליות.
    .
    במקרה של חיסוני הקורונה –
    בגדול, תופעות הלוואי מתחלקות ל-2:
    התופעות הנפוצות פחות:
    אלרגיה.
    היות ומוחדר לגוף חלבון זר,
    ישנו סיכוי לאפקט אלרגי כתוצאה (בדיוק כמו שיש מי דיפתחו אלרגיה לבוטנים או לדבש).
    מי שהתחסן בפעם הראשונה,
    יודע אם הוא אלרגי או לא. ממתינים 10 דקות במתחם החיסונים, לרוב הכל בסדר. במקרים נדירים שלא?
    מקבלים טיפול נגד אלרגיה.
    מקרה 2 של תופעות הוא בגלל התגובה החיסונית של הגוף.
    החיסון גורם לגוף לחשוב שהוא חולה. לכן מיוצרים נוגדנים. חום, חולשה, וכדומה, אלו תגובות נוספות של הגוף בעקבות המידע שהוא חולה.
    היות וכל אדם חולה בצורה אחרת (יש מי ששפעת גורמת להם להרגיש כאילו הם גוססים, יש מי שזה עובר אחר כמה ימים),
    כך גם תופעות הלוואי שונות.
    .
    דלקת בשריר הלב.
    אכן תופעה מדאיגה (גם אם נדירה).
    המחקרים האחרונים ("תודה" דלתא שמדביקה אנשים צעירים בהרבה) מראים שהסיכוי של נדבק לפתח דלקת בשריר הלב גבוה פי כמה וכמה משל מתחסן.
    כנ"ל חומרת הדלקת אחרי הדבקות.
    אין לכך עדיין נתונים שהם יותר מסטטיסטיים, אבל המידע המצטבר מלמד שהכל הנראה מי שחוסן ופיתוח דלקת בשריר הלב,
    הסבירות גבוהה היה מפתח את אותה דלקת אם היה נדבק הקורונה,
    רק בחומרה גדולה בהרבה.
    .
    השורה התחתונה –
    מי שדואג לבריאותו ובריאות משפחתו וחבריו –
    טוב יעשה אם יבחר להתחסן.

    1. תודה גיא, אמנם לא תשכנע אף אחד מהמתנגדים אבל לנוכח כמות הטיעונים השגויים שמעלים כאן מספר אנשים חשוב להציג את הנושא כפי שהוא.

    2. תודה גיא, ממה שקראתי באינטרנט החיסון לא מונע מנגיף הדלתא להדביק.
      Data from COVID-19 tests in the United States, the United Kingdom and Singapore are showing that vaccinated people who become infected with Delta SARS-CoV-2 can carry as much virus in their nose as do unvaccinated people. This means that despite the protection offered by vaccines, a proportion of vaccinated people can pass on Delta, possibly aiding its rise.
      .
      באופן אישי אני התחסנתי אבל לראות את התקיפה שאתה רואה כלפי קהל של אנשים שלא פגע באף אחד היא פשוט עצובה, אני בטוח שיש הרבה קומבינות סביב החיסון כל מי שמקשיע טיפה במניות מבין את זה המנייה של מודרה קפצה ב250 אחוז בחצי שנה האחרונה וב500 אחוז בשנה, אני באופן אישי לקחתי מהם המון כסף כמו לא מעט משקיעים, אבל כשההנהלה מוכרת מניות בקצב כזה אתה מבין משהו מסריח.

      1. הדלתא פגש את העולם כאשר אוכלוסיה גדולה של מחוסנים סובלים מצניחה ברמות הנוגדנים.
        הנתונים בעקבות החיסון השלישי (בוסטר) בישראל מלמדים לא רק על יעילות כנגד פיתוח מחלה קשה (זה היה קיים גם בקרב "מחוסנים ותיקים" של 2מנות) אלא גם על התמודדות יעילה יותר כנגד הדבקה (הבעיה הגדולה הדלתא היא שהוא יעיל במיוחד ביכולתו להיקשר לתאים, ולכן מייצר עומס נגיפי מהיר, מה שהופך אותו למדבר מאוד) בזכות כמות נוגדנים גבוהה משמעותית מזון של מתחסנים 2 חיסונים ללא בוסטר (המצב בשאר העולם).
        .
        תאגידים פוליטיקאים היו, ונשארו, תאגידים פוליטיקאים.
        אני מציג אך ורק את הזווית המדעית.
        .
        אני יכול להבטיח לך שאין נציג פייזר במעבדה של אשתי,
        ואין נציג מודרנה שמכתיב את המאמרים בהם היא נוטלת חלק.
        .
        לא שהאקדמיה חפה משטויות,
        כך גם גופי הרפואה כאן בארץ –
        אבל בשנתיים האחרונות, לנוכח הקורונה,
        הייתה התגייסות ברורה של צוותי הרפואה ואני הקהילה המדעית במטרה להילחם בנגיף (כל אחד בתחומו).
        אם תשים לב,
        אני כלל לא נכנס לפוליטיקה,
        אני גם חד משמעית נגד צעדים אנטי-דמוקרטים (כפי שתמיד הייתי גם בתחומים אחרים).
        אני מציג אך ורק תמונת מצב כפי שהיא כמיטב יכולתי,
        וזה מתוך תקווה להצליח לעזור ולו במעט להפיג את עננות הפייק ניוז שתוקפות כל חלקה טובה.

        1. פרס נובל על הסבלנות שלך גיא. אישית אני לא מבין למה אתה עוד טורח, אבל אם שכנעת נפש אחת אז מקומך בגן עדן מובטח.

      2. ברוך איזה רדיפה אתה רואה של מתנגדי חיסונים, ברצינות אני כמעט לא חווה את זה.
        איזה קומבינות יש סביב החיסון? לא מומחה בבורסה, אבל זה לא הגיוני כאשר חברה מודיעה שהיא מפתחת חיסון כשיש מגפה עולמית המשקיעים בבורסה ירוצו לקנות את המניות כי צפי לרווחים גדול?

        1. זה בהחלט הגיוני, זה שהCEO מוכר מיליארד וחצי מניות כדי לקחת לכיס פחות.
          .
          פשוט לצפות בחדשות ומה שהולך באתר.

      3. מספיק כבר עם ה״לא מונע״.
        כמה פעמים צריך להסביר לכם שמדברים על ״מונע יותר״ ?
        זה כל הסיפור וזה מספיק לתו ירוק.

            1. תתעודד! לפחות כמוך איש הקאוואי וה"מקורות הפנימיים"

            2. מי פגע בך ?
              מתי זה קרה – ילדות מוקדמת אני מנחש ?

        1. דדי אני מחוסן מבחירה עשיתי את השיקולים והמשוואה הייתה פשוטה מאוד לאדם בגילי, אני גם ממליץ לכל אדם שחש תחושת פחד מהנגיף להתחסן. אבל אי אפשר לראות שמשהו לא מסריח סביב העניין של החיסונים, אני לקחתי הר של כסף מניית מודרנה (אברי יצטרך לעבוד 5 עבודות חיים שלמים כדי לקחת סכום כזה).
          אני פשוט מאוד נגד צעדים אנטי דמוקרטיים וציור של קבוצה שלמה כדפוקים מפגרים אלימים …

          1. זה לא קבוצה אחת – יש שם טיעונים מכל הסוגים, ואני יכול לכבד מישהו שמפחד מהחיסון ומוכן לקבל על עצמו בדיקות לפני מגע עם קהל או במקום סגור. לא מוכן לקבל מישהו שטוען שזכותו ללכת כנגד כל הממסד הרפואי וכל הידע שלנו – אבל לא לשלם על זה מחיר של בדיקות.
            .
            אני כבר לא מדבר על כל אלה עם תיאוריות הקונספירציה המטורפות או ההשוואה לגרמניה הנאצית שכאן אני כבר חושד שיש יסוד נפשי. הם לגמרי דפוקים ומי שעושה השוואה כזאת גם נותן לעצמו לגיטימציה לאלימות.
            .
            אבל אני מדבר כאן רק על הטענה שבגלל שמחוסנים יכולים להדביק, אין הגיון בתו הירוק.
            זה פשוט לא נכון כי מחוסנים מדביקים פחות כפי שגיא הסביר יפה ובסבלנות, וגם הסיכוי שלהם עצמם להידבק הוא יותר קטן.
            .
            אז באיזון שחברה צריכה לעשות בין לא לתת למגיפה להשתולל, לקטול, לחנוק את מערכת הבריאות ולהרוס את הכלכלה בגלל סגרים – הבחירה הברורה היא לתת לאנשים שהורידו את הסיכון שלהם להיבדק ואת הסיכוי שלהם להדביק – להיות האוכלוסיה שתוכל להמשיך בחייה כמעט ללא הגבלה.
            .
            ואני מאד שמח שהתחסנת וגם שעשית מכה יפה על החיסון, הלוואי עלי – מברוק, אבל זה לא קשור לטענות האחרות.

            1. התגובה לברוך אם לא היה ברור.

          2. ברוך אפשר לראות את הבעלות שלך על "המניות" האלו? או שאם אתה טוען שאתה כזה עשיר במכה פי 5 אז האמינות שלך היא בהכרח לכל הפחות פי 5?

            1. בכיף איך מעלה צילום מסך לאתר? אתה יודע שלא שמים את כל ההון על המניות אבל לקחתי מכה מאוד מאוד יפה.

            2. תעדכן כשאתה שולח

            3. ניסני מה הקטע של ההודעה הזאת?
              ואם הוא יוכיח שהוא עשה מכה, ממה נפשך?
              בלי קשר אני מאמין לברוך, במקרה הכי גרוע האמנתי למגיב שמבין בכדורסל באינטרנט.

  20. בעיני ממש חבל שמקלקלים את אתר הכדורסל הטוב (ופחות או יותר היחיד) בארץ. הויכוחים האלה לא יובילו אף אחד לשום מקום ויש מספיק פלטפורמות ואתרים אחרים לדון בהם על הדברים האלה. זה יוצר אווירה לא נעימה ומוציא את "החברה הבוגרים" באתר ילדים קטנים שלא יודעים מתי להפסיק וחייבים להגיד את המילה האחרונה. אני אישית בן 18 ואני מניח שדעתי פה לא משנה/תשנה הרבה לאנשים ואם אני אחליט שאני רוצה לדבר על הנושא אני אכתוב באתר שעוסק בזה, לא באתר ספורט.. הקשר היחיד של החיסונים והקורונה באתר צריך לבוא בעיני בהקשר של השחקנים או דברים שמשפיעים על הספורט כי זה אתר ספורט. לא צריך לרדת לפסים אישיים ולשפה לא נעימה. אני לא מכניס לפה דעות פוליטיות אישיות או את סגנון החיים הפרטי שלי מכיוון שזה לא ישנה לאף אחד. והרבה פעמים אין פה דיונים באתר אלא ויכוחים וזה ממש חבל בעיני.

    1. לא שאני שמח מהסגנון של חלק קטן מהמתווכחים כאן (אבל מתכוון בהנאה גדולה להשיב להם באותה מטבע), אבל זה לא רק אתר – זו קהילה, ואני חושב שיש מקום גם לדיונים על עניינים מחוץ לספורט שמשפיעים על כולנו.
      יש בזה אפילו משהו מחזק ומגבש לדעתי, למרות חילוקי הדיעות.

      1. אבל כשזה גולש לפסים אישיים ונעשה מכוער זה לא המקום כל עוד זה נעשה ברוח מכבדת זה לא יפריע ואף יתרום, אני בעד ריבוי דעות. ברגע שזה עובר את זה זה מרעיל את האווירה ומשנה את המהות של האתר. כבר עלתה פה הצעה של מישהו מהגולשים לעלות מדי פעם פוסט שיוכלו להתכתב על הנושאים האלה בלי שכל האתר יצטרך לראות לאילו מקומות אנשים יורדים רק כי לא מסכימים איתם..

        1. לצורך העניין –
          הוויכוחים בדרך כלל מתמקדים המעורבים של מנחם.
          הפריוויו של הקבוצות השונות,
          דירוגי מחזורי הדראפט,
          או השחקנים ההיסטוריים של כל קבוצה –
          הפוסטים הנ"ל חפים מדיומים מהסוג הנ"ל.

    2. דווקא הדיונים של הקורונה עדינים, היית צריך להיות פה בבחירות של ארה"ב, שחלק מהמגיבים קראו לחלק אחר "סרטן"" סכין בגב האומה"" ילדי כאפות".
      וכמו שגיא אמר, פשוט תתעלם מרעשי הרקע.

  21. מישהו יכול בבקשה להרים את הכפפה ולהעיף את הפסיכופט הזה מהאתר?
    עקרונית אני נגד כל צנזורה אבל ירידה לרמת נאציפיקציה של גולשי האתר היא קו אדום בוהק

  22. אני חושב שהשיח צריך להיות על הגבולות והחופש של האנשים המחוסנים לצד אנשים לא מחוסנים.

    זה עדין, אני חושב שאולי עדיף לתת סמכות לכל מקום להחליט מה שהוא רוצה, האם הוא מכניס רק מחוסנים/מחלימים או מכל הבא ליד ואפילו רק לא מחוסנים.

    אני מצפה מאנשים וממקומות העבודה, לנקוט ביד יותר רכה נגד מי שבוחר לא להתחסן(מסיבותיו, כל עוד הוא לא מפיץ אג'נדה אנטי חיסונית), מי שמתחסן דיי מוגן (בשלישי בכלל), ולכן מי שלא מתחסן מסכן קודם כל את עצמו. העניין שתהליכים כאלו, ייצרו מערכת חיסונית לחירות ולחופש, אנשים בוחרים לא לריב אחד עם השני בגלל הממסד, אלא למצוא דרכים לחיות אחד ליד השני.

    כל עסק וחברה לוקחת את הקו שלה. והמדינה תתערב כמה שפחות.
    אני לא יודע אם זה יעבוד, אבל לדעתי זה שווה את הניסיון.

    ובחייאת ראבק, אם אתה בקבוצת סיכון, נמצא עם כאלה, או פוחד טוס להתחסן.
    גם אם אתה לא בזה, ממליץ לשקול בחיוב להתחסן, אני התחסנתי ולא קרה לי כלום חריג, מאמין שעוד רבים. לעומת זאת חברים שלי חלק קיבלו את זה לא קל, ומדובר בבחורים בריאים, חלק יוצאי סיירות ובכושר, ועדיין לא קל(שוב לא סוף העולם, והרוב החלימו לגמרי, ועדיין לעומת החיסון).

    וגם מי שהתחסן, לנסות לשמור על כל הכללים, מרחק, מסיכות, לא התקהלויות לא לצורך.

    שמרו על עצמכם, ורק הבריאות.

  23. קחו דוגמא לתשובה של טוכל על זה שקאנטה נדבק בקורונה.
    He said: “It would be easy to say yes [players should get vaccinated] and get the applause for lots of people but do I have the right to say it? I’m not so sure. I can make the decision for myself
    “Vaccination seems to be a proper protection, I am vaccinated, but I don’t really see myself in the proper position to speak out with recommendations. That would go too far. I’m a football coach, I’m not 100 percent expert in this.

    “Everyone is adult enough, we live in a free society. People can take their choices. We are not angry at N’Golo. I’m concerned about him, I’m worried.”

  24. בס"ד
    תודה מנחם.
    הלייקרס יכולים להצליח בגדול, וגם להיכשל בגדול.
    לגבי ההגנה, אמנם קארוסו חסר, אבל לא ראיתי את האחרים תורמים יותר מדי בפלייאוף האחרון.
    לגבי קיירי, הוא מסכן לדעתי, הוא סובל נפשית, ממש לא הייתי מתחלף איתו, גם לא תמורת השכר שלו.
    ומה קורה עם פינת הטבע?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט