מכבי ת"א בגמר גביע ווינר אחרי ניצחון בקלאסיקו הישראלי / עידן ארווץ

תמונה: עודד קרני, מנהלת הליגה

הכדורסל הישראלי חזר אלינו לאחר הפגרה עם התואר הראשון של העונה – גביע ווינר. בשישי בצהריים התקיים חצי הגמר השני של המפעל, לאחר שבחמישי עלתה לגמר הפועל אילת על חשבון הפועל חולון. השנה, קיבלנו את שתי הגדולות של הכדורסל הישראלי כבר בחצי הגמר כשהוא הפגיש את הפועל ירושלים ואת מכבי תל אביב לקלאסיקו הראשון של העונה.

הדעות בקרב האוהדים הישראליים לגבי גביע ווינר חלוקות. חלקם מחשיבים אותו כטורניר הכנה לעונה הקרובה, בעוד החלק השני מחשיב אותו כתואר לכל דבר ועניין. זה מה שיפה בו – אוהדי הקבוצה שהפסידה מחשיבים אותו כטורניר הכנה בעוד הקבוצה המנצחת בהחלט תחשיב אותו כתואר לכל דבר. הדבר המעניין הוא שברוב הפעמים הזוכה בגביע ווינר תצא בסופה של העונה עם צלחת אליפות.

שתי הקבוצות ביצעו שינויים גדולים בסגלים שלהן בקיץ האחרון. מהצד האדום, הירושלמים מגיעים לעונה אחרי עונה לא טובה שהסתיימה ברבע גמר הפלייאוף הישראלי, ובלי העפלה משלב הבתים בצ'מפיונס ליג. בקיץ צורפו לסגל שמות גדולים כמו ת'ון מייקר, שון קילפטריק, ג'יילן אדאמס. יתר על כן, הירושלמים לקחו הימור והחתימו את בחירת הדראפט ה-1 של שנת 2013, אנתוני בנט, שזוכה לכינוי 'בחירת הדראפט הגרועה בהיסטוריה'. בנוסף אליהם הצטרפו גם עמית גרשון, קייזר גייטס, איתי שגב, ווילי וורקמן ורטין אובהסואן. אדם אריאל, שהפך לקפטן העונה, יובל שניידרמן ואיילון ששון הם היחידים שנשארו מהעונה הקודמת.

אנתוני בנט
אנתוני בנט. סימן שאלה גדול

בצד הצהוב, מכבי מגיעה אחרי עונה סיוט ביורוליג, ולאחר שזכתה בארץ באליפות. הצהובים רוצים ללכת העונה על כל התארים וגם לדבר חזק ביורוליג ולכן החתימו את דריק וויליאמס, ג'יילן ריינולדס, קינן אוואנס, קמרון טיילור, רומן סורקין, ג'יימס ננאלי ויפתח זיו, אליהם מצטרפים סקוטי ווילבקין, אנג'לו קלויארו, הקפטן ג'ון דיברתולומיאו, עוז בלייזר ואנטה זיזיץ' שנשארו מאשתקד.

ג'יילן ריינולדס
ריינולדס. חוזר למדים הצהובים

למשחק שתי הקבוצות מגיעות, כמובן, אחרי ניצחונות. ירושלים ניצחה בשמינית הגמר את הרצליה וברבע הגמר את גלבוע/גליל. מנגד, מכבי עלתה אוטומטית לרבע הגמר, שם ניצחה את מכבי ראשון לציון. בשל המגבלה של 5 זרים בסגל, התל אביביים לא רשמו למשחק את זיזיץ', טיילור וקלויארו. ירושלים לא רשמה את גייטס.

האווירה בהיכל קבוצת שלמה בתל אביב נהדרת. קלאסיקו לכל דבר ועניין. לשני הקהלים יש מה להוכיח אחרי עונת קורונה בה צפו במשחקים מהבית. אוהדי ירושלים מניפים בלונים אדומים, האוהדים הצהובים עם הדגלים הכחולים-צהובים והמשחק יוצא לדרך.

מהלך המשחק:

רבע 1: 16-24 להפועל ירושלים

החמישיות: מכבי עלתה עם קינן אוואנס, סקוטי ווילבקין, ג'יימס ננאלי, דריק וויליאמס וג'ייק כהן. הפועל ירושלים עם רטין אובאסוהן, שון קילפטריק, אדם אריאל, אנתוני בנט ואיתי שגב. הרבע הראשון היה שייך להפועל ירושלים: השלשות נכנסו, השחקנים נכנסו לעניינים והיתרון של האדומים הגיע כבר ל-12: 8:20. ריינולדס וננאלי הורידו ל-8, אבל יובל שניידרמן, בן 18 בלבד, קלע 4 נקודות רצופות והחזיר ל-12: 12:24. ריינולדס ברבע טוב סגר את הרבע, 24:16 אחרי 10 דקות.

שחקני ירושלים חוגגים רבע ראשון מצוין (תמונה: עודד קרני, מנהלת הליגה)

מחצית: 35-40 להפועל ירושלים

מכבי קצת נרגעה מההלם, והחלפת סלים של ריינולדס וקילפטריק הורידה את ההפרש ל-5 בלבד, 34:29. ווילי וורקמן עם 2 נקודות לאדומים, ננאלי וג'ון דיברתולומיאו עם שלשה כל אחד וההפרש יורד לנקודה בלבד לירושלים, 36:35. רטין אובאסוהן קלע אחת מהקו ושלשה של שון קילפטריק על הבאזר של המחצית הגדילה את היתרון ל-5 בהפסקה, 35:40.

רומן סורקין עולה ללייאפ (תמונה: עודד קרני, מנהלת הליגה)

רבע 3: שוויון 56-56

מכבי התחילה את המחצית השנייה עם ריצת 9-0 שנתן לה יתרון ראשון במשחק, 44-40, שעלה ל-5 אחרי החלפת סלים של שגב וריינולדס. ת'ון מייקר קלע נקודות ראשונות במשחק וג'יילן אדאמס בשני סלים החזיר את היתרון לירושלים, 47:48. החלפת סלים של דיברתולומיאו וריינולדס מצד אחד, עם גרשון ואובאסוהן בצד השני השאיר את היתרון על כנו ובסיום הרבע השלישי יש לנו שוויון 56, מתחילים מחדש!

גרשון מול דיברתולומיאו (תמונה: עודד קרני, מנהלת הליגה)

סיום המשחק: 81-65 למכבי תל אביב

שון קילפטריק עם 2 סלים קבע יתרון לירושלים, 59:60. בנקודה הזו התחילה הריצה של מכבי תל אביב, ריצת 19-2, שסגרה את המשחק באמצע הרבע כשבצד הצהוב בולטים ריינולדס, יפתח זיו ודיברתולומיאו. 65:81 בסיום למכבי תל אביב.

ריינולדס. ה-MVP של המשחק (תמונה: עודד קרני, מנהלת הליגה)

רשימת קלעים:

מכבי תל אביב: ג'יילן ריינולדס 22, סקוטי ווילבקין (5-12 מהשדה) וג'יימס ננאלי 15 כל אחד, רומן סורקין ויפתח זיו (4 איבודים) 8 כל אחד, ג'ון דיברתולומיאו 7 (2-7 מהשדה), קינן אוואנס, דריק וויליאמס וג'ייק כהן 2 כל אחד. שותף ולא קלע: עוז בלייזר.

הפועל ירושלים: שון קילפטריק 16 (4-7 לשלוש), רטין אובאסוהן 13, ג'יילן אדאמס 12 (3-4 לשתיים), אנתוני בנט 6, אדם אריאל 5, יובל שניידרמן 4, עמית גרשון 3, ווילי וורקמן, איתי שגב (7 ריבאונדים) ות'ון מייקר 2 כל אחד. שותף ולא קלע: שגיב דוד.

מכבי תל אביב תמשיך לגמר גביע ווינר בו תשחק נגד הפועל אילת. ירושלים, מנגד, תתחיל את העונה הרשמית שלה בליגת האלופות של פיב"א כבר בעוד שבוע וחצי במשחק בארנה נגד קרשיאקה הטורקית.

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. לא ברור מדוע אנתוני בנט יובש על הספסל לאחר הרבע הראשון. אפשר וצריך להשתמש בו יותר. רטין אובאסואן מכתיב קצב משחק מאוד מהיר לירושלים. לא בטוח שכול השחקנים עומדים בקצב (נכון לשלב הזה של העונה).
    לגבי מכבי תל אביב, מאוד התרשמתי מג'ילן ריינולדס. לדעתי הוא צריך לעלות בחמישיה לפני אנטה זיזיץ. לסקוטי ווילבקין וג'יימס ננאלי אסור להיות ביחד על הפארקט. שניהם מאוהבים יותר מדי בכדור. חוץ מזה למכבי יש יותר מדי רכזים וההיארכיה בינהם לא ברורה בשלב זה של העונה.

  2. תודה עידן. ריינולדס עשה חתיכת קפיצת מדרגה בעונה החולפת במינכן. הפך לשחקן חמישייה לגיטימי ביורוליג, שמיים וארץ לעומת האיש שהיה פה לפני שנתיים.
    הייבוש של בנט באמת היה לא ברור, קילפטריק של י-ם גם זר מצוין, סקורר עם קליעה טובה מאוד. האמת שהיה משחק הרבה יותר צמוד מהתוצאה הסופית. י-ם התפרקה בחמש דק' האחרונות.

  3. מכבי היו נוראיים אתמול, ווילבקין חירב אותם, אני מקווה שימצא את עצמו חזרה אחרת יהיחה להם בעיה קשה ביורוליג…, שיחקו חושך בקיצר. למזלם הפועל היו יותר גרועים. תון מייקר אם הוא 1.90 הוא לא יכול לשחק אצלנו בשכונה. זה כאילו מצאו מישהו ממש גבוה ברחוב והחתימו אותו בקבוצת כדורסל. לא קשור לענף כלל, היה צפוי מהרגע הראשון.
    בנט גם יחתך משם עוד כמה חודשים, הוא אמנם ירד במשקל ואפילו קולע מה3 ונראה לפחות שחקן כדורסל בניגוד למייקר אבל זה לא זה, הוא לא השחקן שיחגוג על קבוצות טובות.
    עמיאל עלה אתמול עםהרכבים חושך שגמרו להפועל את המשחק. הישראלים שלהם נוראיים, אני צופה עונה קשה להפועל, הם הולכים להפסיד והרבה.
    השחקנים הכי טובים שם זה גיילן אדמס וקילפטריק אבל לא נותנים להם ליזום מספיק. אדמס אתמול אחרי 2 איב הוחזר לספסל וזה היה טעות.
    ריינולדס שחקן, נראה מעולה, גם סורקין נתן אחלה משחק (אבל פחות חכמה מול מייקר ושגב…)

  4. תודה.
    'קלאסיקו ישראלי'?
    נו באמת.. אף ישראלי בחמישייה הפותחת של מכבי תא.
    אף שחקן שנולד בישראל לא קלע ולוא נקודה אחת למכבי תא במחצית הראשונה. אין לי מושג מה היה בשנייה.
    ישראלי? 😂. לא.
    מאמן יווני, מנהל קרואטי, חמישייה שלא קשורה לארץ הקודש.
    אז לא למכור לנו 'קלאסיקו ישראלי', כי זה לא.
    מקסימום 'קלאסיקו הקבוצות עם התקציב הגבוה מכולן'. זה יהיה הולם יותר.
    ושוב תודה על הכתיבה.

    1. טוב, הכותרת ברור שהיא סוג של התבדחות, אבל ההתנגדות שלך קצת לא קשורה, תסתכל בסגל של הקלאסיקו הספרדי, כמה על המגרש באמת ספרדים כולל המאמנים? כן או לא ״קלאסיקו״ ישראלי לא קשור לאם השחקנים ישראלים או לא.

    2. קלאסיקו ישראלי כי הליגה היא ישראלית. כמו שרלאסיקומספרדי הוא בין שתי הקבוצות הטובות בליגה הספרדית ללא קשר לכמה ספרדים יש בין השחקנים.

  5. תודה עידן.
    היה משחק עם אווירה טובה וברובו גם צמוד ודי טוב בהתחשב ברמת ההכנה הקודמת של 2 הקבוצות.
    בצד של מכבי, יפתח זיו עשוי להיות שחקן מפתח מאוד משמעותי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט