מעורב הופס ליום שני / מנחם לס

1.את מי להאשים בטרנד החדש של יצירת SUPERTEAMS?

דיון מעניין התעורר בין שני שחקנים שהם מהאחרונים שהייתי מצפה מהם לדבר על כך: "מי האשם האמיתי ביצירת SUPERTEAM. ז"א מי פתח את הברז והיום זה הפך לדבר די מובן מאליו.

JJ רדיק מאשים את לברון. שניהם היו אורחים בתכנית 'TAKE ONE', ורדיק היה נסער ממש כשהאשים את לברון ג'יימס שהתחיל עם זה במיאמי, כשדאג לכך שדוויין ווייד יישאר שם וכריס בוש יצטרף אליהם. "אחרי זה להביא שחקנים טובים שאולי הם לא ברמת סופרסטארים כבר לא הייתה בעייה". זאת הייתי לדעתו ה-SUPERTEAM הראשונה שנבנתה למעשה מכלום והצליחה לנצח שתי אליפויות NBA ולהיות כמה שנים הקבוצה בה' הידיעה בליגה.

בלייק גריפין לא מסכים: "הבוסטון סלטיקס עשו זאת לפני כן עם פול פירס, קווין גארנט, וריי אלן. "הם יצרו למעשה את ה-SUPERTEAM האמתית הראשונה".

JJ רדיק לא הסכים לחלוטין: "הסלטיקס נוצרה כ-SUPERTEAM ע"י המנג'מנט. לברון יצר SUPERTEAM בעצמו כשחקן".

2. יותר ויותר נראה שהלייקרס החליטה לצאת העונה לקרב עם קבוצה של ג'ריאטרים זקנים

אני רואה לנגד עיני כימד הנהלת הלייקרס (שכוללת כמובן את לברון) הולכת מדחי אל דחי, כמו שאומרים החברים שלי מבאר טוביה.

היא נמצאת עתה בקשר אימונים (ועוד) הדוק עם דרן קוליסון בן ה-35, שכבר הוזמן למחנה האימונים שלהם.

הגיל הממוצע של שחקני הקבוצה הוא 34. כנראה שברצונם להגיע לממוצע של 35.

דרן קוליסון היה שחקן טוב שפרש בשנת 2009. הוא חזר להתאמן והקשר שלו עם הלייקרס הפך לנושא חם מתוקשר (https://larrybrownsports.com/basketball/darren-collison-talk-of-joining-lakers-was-overhyped/560596).

קוליסון היה חבר קבוצה של ווסטברוק ב-UCLA ותחשבו איזו מסיבה יוכלו לערוך בבית הזקנים הזה הנקרא לייקרס אם קולינס יחזור לכור מחצבתו, כפי שאומרים.

3. מייקל פורטר מסביר למה הוא שמח שהקליפרס החליטו לדלג ולא לבחור בו בדראפט

אי בחירת מייקל פורטר ע"י הקליפרס בדראפט של 2008 הוא אחת הפאשלות הידועות, אבל מייקל מרוצה שכך זה היה ואין לו כל טענות. הוא הופיע בתכנית הפוגדקסט של JJ רדיק "OLD MAN AND THE THREE" ואמר:

To be honest with you, it might have been a God thing,” said Porter. “You know how crazy L.A. is, who knows? Living in L.A. as a rookie doing just strictly rehab without even playing? I might have gotten into some stuff. So I am where I’m supposed to be.”The 23-year-old Porter also said he has no bitterness towards any team.

As for Porter, he went to the Nuggets with the very next pick at No. 14. He ended up missing his entire rookie season after undergoing a second back surgery. But Porter has since blossomed into a strong all-around forward, averaging 19.0 points and 7.3 rebounds last season on a scorching 44.5 percent from three.

4. קרל-אנטוני טאונס – המתכונן להציג את העונה הטובה ביותר שלו – החליט לדבר

קרל-אנטוני טאונס הוא אחד הביג-מן ה]פוריים ביותר והיוצרים ביותר בליגה. בחירת הדראפט הראשונה ב-2015 הופיע עם קבוצתו בפלייאוף רק פעם אחת.

WHAT GIVES?

קרל אנטוני מאמין ששבע השנים שעברו היו חימום לדבר הטוב ביותר שעומד להגיע העונה, ובשאר העונות.

קרל עבר העונה טרגדיות כשאמו נכנעה לקוביד 19, וכן איבד עוד 6 דודים ובני דודים לנגיף, עיובדה שהפכה אותו לאחד הדוברים הקולניים ביותר בצורך לחיסון. SB NATION תפשה אותו לשיחה על מה קורה איתו והקבוצה עכשיוץ בד"כ פיו נעול אך הפעם הוא ניפתח ודיבר ברצון.

This conversation has been lightly edited for clarity.

I think everyone knows you’ve been through a tumultuous 18 months. Before the new season, how are you doing?

I’m doing good. It was a good offseason for me just to get realigned — as much realignment as I could do. Just finding that itch. Playing the game, enjoying life, being with my family. It was big. Especially after Covid, it was really refreshing to see my niece, my nephew, my pops, my sister.

How much do you think about how your season at Kentucky ended? The team had such a great year, starting 38-0, and you fell just short in the Final Four. Now that you are six years removed from college, does the way the season ended still sting?

MAN, לא מזמן דברתי עם המאמן ג'ון קליפרי. סיום העונה אחרי 0-38 עדיין מטריד אותי.

. It’s one of those things you just have to live with. It never goes away.

You finally got to play with your pal D’Angelo Russell last season, but between injuries and the pandemic, it was a tough year. What do you two hope to accomplish heading into the new season?

אני מאמין שהטוב ביותר הוא לפנינו. לא הייתה לנו עונה בה היינו בריאים. תמיד שחקן מפתח פצוע, וגם אני הייתי מוגבל מאד בגלל שרירים מתוחים אבל שיחקתי.

. It’s going to be great to be back at it. Last year early in the season we started off so hot, we were both healthy, both ready to go. Hopefully we can carry that out for 82 games.

Anthony Edwards seemed to exude so much positive energy as a rookie last season. What was it like being a veteran teammate for him?

הוא כדור אנרגיה. הכל בקשר אליו הוא חיובי. הוא AMAZING TEAMMATE

. We’re going to continue being the right vets for him and continue steering him in the right direction for success. No ego into it, no nothing. Just want him to be the best player he can possibly be for his family and this organization so we can all win together.

Casual fans might not realize it, but by the numbers you are one of the greatest shooting big men ever. How do you view your evolution as an outside shooter?

There’s no reason to be one dimensional. I always wanted to be the most versatile player I could be. Throughout the years of having such amazing coaches and teachers, and having my father be at the forefront of teaching me the game and building my skill set — I don’t think anyone else has a skillset like I have, especially at my size. I just always want to utilize that as much as possible. There’s no reason to be just a shooter. I think the numbers speak of themselves that I’ve been very efficient in my career at all three levels. That’s what I wanted to be. My whole game is built off efficiency regardless of if I’m close to the basket, mid-range, three-pointer, deep three, I wanted to be efficient as possible at every aspect. I score at all three levels, and I’m going to continue to score at all three levels.

I always felt like I was a great shooter. My dad always knew that. Cal knew that. Kentucky fans can take that as they like — but Cal knew that. I just wanted to utilize my game as much as possible especially in the NBA.

5. יאניס מדבר על הבאקס ועל 'סופר קבוצות'

Giannis Antentokounmpo put the world on notice after helping the Milwaukee Bucks bring home their first title in 50 years… without any superteam formations.

כשהוא נשאל על SUPERTEAM הוא ענה בשאלה:

איזה קבוצות היו השנה בגמר, והאם אתה יכול להגדיר את אחת מהשתיים כ-'SUPERTEAM'?

יאניס: "ברור שלא. שתי הקבוצות היו מורכבות משחקנים שבינתיים השיגו את מה שהשיגו בעבודה קשה, המון זיעה, ושום קשר ל-'SUPER'".

הוא ממשיך: "מה אנחנו רואים? שקבוצות עם שחקנים מוכשרים, עובדים קשה, אנשי עמל ועבודה, משקשקים לכוכבים את ה-SHORTS שלהם. שמות לאט מבהילים אף שחקן NBA, ושמות של שחקנים כמו לנטס לא מזיזים לאף אחד כי כולם עולים במטרה לנצח.

"אם כבר הגעת ל-NBA אתה בסופר-שחקן. בכל העולם ישנם עשרות מיליונים המשוועים לשחק ב-NBA ורק 500 מצליחים. אז כל אחד רואה את עצמו ככוכב ללא כל רגשי נחיתות מהשמות הגדולים".

"גם אני יכולתי להצטרף לקבוצה כמו הלייקרס או הנטס ולנצח עם SO-CALLED SUPERTEAM. אבל איזה סיפוק היה לי? במקום זה החלטתי לנצח עם שחקנים מצויינים שלא נחשבים לסופר-שחקנים:

ב"נוסף, לאף שחקן לא כתוב על המצח 'סופר-שחקן', ולאף קבוצה אין זכות להיקרא 'SUPERTEAM'. רק התוצאות על הפארקט מראות מי הוא הסופר שחקן ומי היא הסופר-טים'"

6. לך תדע מה גרם לויקטור אולדיפו לשלוח את הטוויטר הזה שנקלט ע"י הרבה מרכזי מדיה. זה כמובן שעור חשוב אבל מה פתאום אולדיפו ולמה דווקא עכשיו?

pic.twitter.com/ARfFzjTdiV

— Victor Oladipo (@VicOladipo) September 1

פינת החי: יתושים

 יתושים (Nematocera) היא תת-סדרה של זבובאים המהווה קבוצה פאראפילטית. היתושים מאופיינים במבנה גוף מוארך, מחושים מחולקים לפרקים, וזחלים החיים בדרך כלל במים. הקבוצה המוכרת ביותר של יתושים היא משפחת הכולכתיים (Culicidae), הכוללת טפילים מוצצי דם. ברוב השפות היתוש ידוע בשם MOSCITO.

היתוש הנפוץ ביותר הוא מסוג הכולכיתיים. משפחה זו כוללת כ-2000 מינים, מתוכם מעל 45 בישראל. הזכרים ניזונים מצוף פרחים, אולם הנקבות זקוקות לדם מבעלי חיים אחרים כדי להשיג אתההחלבונים הדרושים ליצירת הביצים. לנקבות חוש ריח מפותח, הן רגישות בעיקר לפחמן דו-חמצני  המתנדף בתהליך הנשימה, כמו גם לחומרים הנמצאים בזיעה. יתושים מסוגלים לזהות חום  ובכך מוצאים בעלי חיים חמי-דם בקלות רבה ברגע שהם קרובים מספיק.

הטלת הביצים של הכולכיתיים נעשית במקום עם מים עומדים, ולכן האוכלוסייה משגשגת באזורים של ביצות, נהרות ואגמים.. לגולם כושר תנועה החיוני כדי להגיע לפני המים לצורך נשימה.

עקיצת היתוש

בעת עקיצת נקבת היתוש, שנעשית במטרה למצוץ דם, מועבר חומר מונע קרישת דם למקום העקיצה. העקיצה תופחת בדרך כלל לאחר מספר שעות, והיא יכולה לגרד  ימים. הגירוד נגרם בעקבות אותו חומר מונע קרישה המגיב עם העור. עקיצות אלו יכולות להעביר מחלות כמלריה ווירוסים שונים.ולכן באזורים רבים בעולם נוקטות צעדים כגון ייבוש ביצות כדי למזער את אוכלוסיית היתושים.

מספר האנשים המתים בשנה בגלל מחלות המועברות על ידי היתוש מוערך בכ-3 מיליון, ולפיכך זהו בעל החיים שממית הכי הרבה בני אדם בעולם

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 97 תגובות

  1. ברור שלברון אשם.
    בוסטון פשוט עשו 2 טריידים לגיטימיים (עם קצת עזרה מידיד במינסוטה אבל זה לא קשור).
    לברון התחיל עם התכנון מאחורי הקלעים בין כוכבים בגלל שלא הצליח לעשות את זה בדרך אחרת.
    .
    יאניס היה מדבר אחרת לגמרי אם לא היתה סדרה של פציעות שסידרה (pun intended) לו אליפות.
    בעצם בכלל לא בטוח שהיו מראיינים אותו…

    1. יש הרבה אנשים שבעיניהם לברון אשם בהכל.
      השאלה את מי להאשים בטרינד הסופרטימס לא נכונה בעיני.
      יש סופרטימס של שחקנים – ובזה אפשר להגיד שלברון התחיל.
      יש סופרטימס של קבוצות – ובזה בוסטון התחילו, אפשר לומר, וגם ניצחו את לברון עם הסופרטים הזו, כך שהם בעצם אשמים.
      אין דבר כזה טרייד לא לגיטימי אם הוא לא עובר על חוקי הליגה.
      לברון עשה הרבה יותר מיצירת סופרטימס, הוא העביר את הכוח לסופרסטארים, במקום לבעלי הקבוצות.

  2. הקישור אצל קוליסון לא ממש מעודכן – מתאריך ה-4 באוגוסט, 2020. וגם שם הוא אומר שאין לו כוונה לחזור לשחק.
    .
    Darren Collison reportedly might be hoping the Lakers invite him to training camp
    https://www.silverscreenandroll.com/2021/9/18/22681129/lakers-rumors-darren-collison-training-camp-invite-warriors-free-agency-roster-spots
    .
    Darren Collison hoping for invite to Lakers training camp
    https://clutchpoints.com/lakers-rumors-darren-collison-hoping-for-invite-to-la-training-camp/

  3. לברון אשם
    בוסטון בנתה קבוצה דרך תהליך של ההנהלה, זה לא שריי אלן וגארנט הציבו אולטימטום
    עם כל הכבוד לביג 3 של בוסטון זה לא שחקנים שהם טופ 10-15 בליגה
    לברון MVP חבר לדווין וייד ובוש המהלך שהגעיל את הליגה לדורותיו
    ואז הגיע דוראנט ועשה מהלך שהסריח את הליגה לדראון עולם.
    זה כמו שלארי בירד היה עובר לפילי 83 יחד עם מוזס מאלון והד״ר ג׳יי בשביל לקחת אליפויות מהלייקרס
    כמו שקלייד דרקסלר, צ’ארלס בארקלי ויואינג היו עוברים יחד לניקס/פורטלנד/ניקס בשביל למגר את מייקל
    העידן ששחקנים עושים קיצורי דרך בדרך לאליפויות מגעיל
    זה לא שלא היו מיקרים דומים בעבר(פיפן,האקים,בארקלי) אבל אז הם היו חבורת זקנים שלא בשיאם

    1. באותם תקופות לא השתלם לשחקן לעזוב את קבוצת הבית שלו מכיוון שיכלה לשלם הרבה אבל הרבה יותר, יש אחד בשם דאנקן השקט שהיה רחוק פסע מסופר טים שלברון עוד היה ביסודי

      1. דאנקן היה כמעט סגור באורלנדו
        אבל תכלס זה לא קרה וזה גם לא הכי מתאים לדאנקן
        בסופו של דבר הוא העביר 19 עונות בספרס

  4. מאז ומתמיד היו בליגה סופרטימס.
    בתקופות של לפני תקרת השכר אלו היו בעלי הקבוצות בעלי הממון (ע"ע החוזה של מג'יק או המעבר של מוזס לסיקסרס),
    אחר כך השווקים הגדולים (המעבר של שאקיל ללייקרס, ההתעקשות של קובי),
    ואז הגיע המהפך.
    אלו השחקנים שהחלו לנצל את כוחם.
    .
    מה ההבדל בין הסלטיקס שעשו בניה אדירה דרך טריידים בשביל לבנות את אלופת 08 לבין ההיט שפינו מקום מתחת לתקרת השכר בשביל לבנות את אלופת 12 ו-13?
    .
    אין הבדל.
    .
    2 סופרטימס.
    זה באמת משנה שהחיבור נבע מטרייד ביוזמת ה-gm ולא על ידי החלטת שחקנים לקראת סוף חוזה?
    .
    לטעמי, לא.

    1. תודה גיא, גם שGM עושה טרייד כזה לשחקנים יש חלק חשוב בהחלטה, לברון לא ממש הראשון או האחרון שעשה מהלך כזה, לפי הזיכרון שלי דאנקן היה ריברס אחד מלהצטרף לסופר טים באורלנדו.
      .
      לגבי שאקיל הוא לא עבר לסופר טים הוא יצר אחת הוא עבר לקבוצה הרבה פחות מוכשרת אחרי משני סיבות הראשונה זה הטמטום של אורלנדו שבמקום ללקק לו הביאו לו חוזה מביך והשנייה היא שוק גדול יותר לא קשור לכאן.

    2. גיא אתה מעוות את ההיסטוריה
      שאקיל עבר ליייקרס לשחק לצד ניק ואן אקסל ואדי ג׳ונס
      קובי היה רוקי שהגיע מהתיכון
      מה גם שההצעה של הלייקרס הייתה גבוהה יותר
      זה סופר טים?
      ההבדל בין בוסטון שנבנתה ע״י הנהלת קבוצה לבין מיאמי הוא שמיאמי נבנתה בחטא
      לברון סגר את בוש והחליט לעבור יחד למיאמי
      כל הסופר טימס של האייטיז נבנו ע״י הנהלות (גרי ווסט, רד אארובך) ולא ע״י תיאום בין שחקנים.

        1. 👌
          בכל אופן זאת דוגמא אחת מיני רבות של שחקנים שבחרו שוק גדול יותר משיקולים פיננסים
          לפי ההגיון של שוק גדול הניקס הייתה צריכה להיות עם עוד 5-6 אליפויות 😀

          1. אף אחד כאן לא ענה על השאלה, מה ההבדל בין סופרטים שהנהלה בונה, לבין סופרטים ששחקנים יוזמים?
            מה זה, הבדל מוסרי?
            בכל מקרה כל המעורבים בדבר צריכים להסכים ולהיות חלק.

            1. כששחקנים בוחרים בקיצור דרך לקחת אליפות זה מגעיל
              להנהלה יש פחות גמישות לעשות את זה
              תחשוב שבעוד שנתיים אייטון ויאנג יחליטו לבחור לשחק עם לוקה בדאלאס
              הסיכוי של הנהלה להוציא מהלך כזה לפועל קלוש. אלא אם השחקנים יוזמים את זה.

      1. It is what it is. בעבר, היו מעט קבוצות ולכן יותר אול סטארים בממוצע בכל קבוצה. הליגה התרחבה, ויש פחות אולסטארים בכל קבוצה.
        הפתרון הוא סופר טיפ. קרי, לפחות שני כוכבים בשביל אליפות ורצוי שאחד מהם כוכב על.
        אז אין מנוס מסופר טימס, כי באופן 'טבעי' זה לא יקרה מספיק פעמים. אפילו יאניס הביא אליפות רק אחרי שמידלטון קפץ לרמת כוכבות. לוקה לא יביא כלום עד שלא יחבור אליו כוכב אחר. אז אין מנוס וזה לא טרנד משוקץ אלא טרנד הכרחי לטעמי

    3. טוב זה ראיה פשטנית של העניין. לא היו מאז ומתמיד סופר טימס.אולי כדאי להגדיר מה זה סופר טים:
      1. קבוצה שנבנית בצורה כזאת שיש בה מספר כוכבים (לפחות 3 לדעתי) – שחקנים שהם טופ 15 נניח בליגה.
      2. קבוצה שמפרה את האיזון בליגה וברגע שהיא מוקמת היא הופכת למועמדת ודאית לאליפות.
      3. קבוצה שלא נבנית דרך הדראפט וושעיקר העבודה בחיבור שלה הוא של השחקנים.
      זאת אומרת שיש 4 סופר טימס עד היום:
      מיאמי , גולדן סטייט עם דוראנט, ברוקלין ןהלייקרס הנוכחיים.
      בוסטון לא יכולה להיכלל פה כי היא לא הפכה למועמדת ודאית לאליפות או לפחות לגמר ברגע שנבנתה וההבניה שלה לא היתה יוזמה של השחקנים.
      לכן כרונולוגית הסופר טים הראשומה נוצרה על ידי לברון.
      הכשלון היחסי של הפרוייקט הזה שלו (הניב רק 2 אליפויות מתוך 4 אפשריות הובס על ידי דאלאס והספרס ולא כתוצאה של פציעות) וכמו כן אחת האליפויות היתה רק בזכות השלשה ההיא של ריי אלן רק מחדד בעייני את אי גדולתו של לברון. למרות שבנה סופר טים שהיתה מועמדת ברורה לאליפות הוא נכנע פעמיים בגמר לקבוצות שאף אחד כמעט לא נתן להם סיכוי…. הוא אולי ראשמור (אולי – לדעתי קובי לפניו) אבל הוא רחוק מלהיות העז בהתאם לאמור לעיל.

  5. תודה רבה מנחם
    איזה כיף שמה שאתה מדבר עליו יותר מעשור הופך לשיח המרכזי
    רודיק לגמרי צודק לברון אשם ולכן לא ניתן להעריך את האליפויות שלו ( בוודאי היו בהיט ) כמו גם של דוראנט .
    זה לקנות אליפויות ולעשות משהו שלא לגיטימי ואני אמרתי זאת כמובן לא פעם באתר .
    אבל לפני אמר זאת הדוק
    מנחם לא יודע אם אתה זוכר אך כשקנית את האתר זו הפכה להיות אולי הסוגיה הראשונה באתר החדש ואז אמרת משפט כמו גם 10 אליפויות שלהם לא שוות טבעת נורמלית .
    אז אני לא אומר שנוביצקי טוב מלברון
    אבל אני כן אומר בהחלט שהאליפות של נוביצקי בדאלאס איכותית בהרבה מהאליפות של לברון

    ובמבט היסטורי
    כל האליפויות של לייקרס / בוסטון שיקגו ובעצם כל קבוצה בליגה היו לגיטימיות
    עד שבא לברון
    לא ניתן להשוות זאת לבוסטון 2008 ואפילו לא ללייקרס שלקחה את שאק
    ראשית מכיוון שגם עם שאק זה היה בסוף טרייד
    אבל מהותית יותר שאק לא עבר אז כי הלייקרס.הייתה טובה מאורלנדו (בשביל להשיג בהכרח טבעת אלא בשביל שוק) שכן פני היה נהדר אז וקובי היה ילדון …רק אחרי המעבר פני נפצע וגמר וקובי נהיה קובי .

        1. תודה משום מה זכרתי טרייד טכני
          אבל במהות שאק לא אמר אני לא מסוגל לקחת אליפות באורלנדו בוא נברח
          ( כך או כך גם מהמהלך של שאק לא התלהבתי בזמנו וזו אחת הסיבות למה אני מדרג אותו אחרי כמה סנטרים אחרים כמו האקים )

          1. זה לא העניין
            באותה תקופה דווקא הבסיס באורלנדו היה טוב יותר מאשר בלייקרס
            אורלנדו הפסידה בגמר של 95 וב 96 הפסידה לבולס הגדולה
            שאקיל יכל להשיג קריירה גדולה יותר
            הוא הפסיד 2 גמרים 95 ו 04 כשהגיע עם קבוצה פיבורטית יותר
            בשיאו הוא היה קצת יותר טוב מהאקים

          2. בשיאו שאק היה הרבה יותר טוב מהאקים, למזלו של החלום הוא לא פגש את המפלצת שאק בשיא אלא רק את הילד פריים שאק היה דורס אותו ואוכל את ה2.08 ואז מנגב איתו את השיניים.
            .
            המעבר של שאק מאורלנדו לליקרס היה רק בגלל טמטום של אורלנדו שבמקום להציע לשאק חוזה של 7 ספרות כמו שהוא שווה וללקק לו העליבו אותו בהצעה התחלתית מביכה של 54 מליון ואמרו לו ששומרים כסף להרדוואי ועוד ירדו על ההגנה שלו, עוד הוכחה של הטיפשות של הGM בליגה.

            https://www.google.com/amp/s/www.cbssports.com/nba/news/the-inside-story-how-the-orlando-magic-let-the-lakers-steal-shaquille-oneal/amp/

  6. מזכיר את הסירוב של דיווד סטרן לטרייד שהיה מנחית את כריס פול בלייקרס
    הוא טרפד מהלך שהיה משנה את הליגה
    כש 3 שחקנים מתאגדים ומנצלים את הפרי אייג׳נסי אין שום דרך למנוע את זה
    וכריס פול בכלל לא בר השוואה ללברון, זה טרייד לעומת מהלך פחדני שתוכנן מראש

    1. חשוב להזכיר שסטרן לא טירפד את המהלך בתור הקומישנר אלא בתור הבעלים הזמני של ניו אורלינס, שהייתה בבעלות 29 הבעלים האחרים באותו הזמן, כלומר 29 בעלי הקבוצות חשבו שזה טרייד לא טוב לניו אורלינס (או לקבוצות שלהם, אבל זה היה המצב אז).

  7. צריך פעם לדרג אליפיות של אם וי פי ( פליאוף / השחקן מספר 1 של הקבוצה כזה שסחף אותה כשהוא בולט מעל היתר בקבוצתו )
    הפודיום שלי (בשלף …שנות 80 ומעלה )

    3 קוואי ( טורונטו 2019)
    2 האקים ( יוסטון 94)
    1 נוביצקי ( דאלאס 2011)

  8. כאילו שאין דוגמאות מהעבר לסופרטים:
    1.דרקסלר עוד די בשיאו שעבר ליוסטון.
    2.מוזס שעבר לפילי שבדיוק הפסידה בגמר ללייקרס.
    להגנת לברון הוא שיחק עם נכים של ביטוח לאומי כל הקדנציה הראשונה בקליבלנד אז הוא רצה להביא חברה בלי לבזבז זמן גדילה.
    אם הליגה רוצה היא יכולה להגביל קבוצות ל2 חוזי מקס וככה רק 2 שחקנים "סופר" יכולים להיות באותה קבוצה.
    לפחות לברון לא עשה דוראנט שזה פי 10 יותר גרוע, להצטרף לאוייב שלך ולחמש אותו כפליים, פה הוא בנה שושלת בעצמו לא הצטרף אליה כמו נקניקייה בלחמנייה.

    1. דרקסלר עבר בטרייד שיוסטון יזמה
      הוא עבר לקבוצה שהייתה על סף פלייאוף
      האליפות של יוסטון ב 95 זה הדבר הכי רחוק מסופר טים

    2. דוראנט ממשיכו של לברון ולא היה עושה בחיים את מה שעשה אם לא היה לפניו תקדים לברון
      דרקסלר היה שחקן בסוף הקריירה שפורטלנד רצתה להרוויח עליו משהו אין מה להשוות זאת למה שנעשה במיאמי .

  9. אני מסכים עם רדיק שלברון היה זה שהתחיל את העידן בו השחקנים לוקחים את היוזמה לידיים שלהם.
    הוא אגב הפגין ראיית נולד מרשימה כבר בחוזה הראשון שבו הייתה לו את היכולת להחליט ודאג שלא לשים את עצמו בסיטואציה של גארנט לדוגמא.
    יש לזה יתרונות וגם חסרונות. לא רואה בזה משהו פחות לגיטימי ממצב שבו בעלי הקבוצות הם אלו שיוצרים את הסופרטים. אליפות לוקחים בסופו של יום על המגרש.

  10. לא יודע מי זה מייקל פורטר האיש, אבל הוא נשמע כמו איזה הילבילי היק שהקשיב יותר מדי בסאנדיי סקול. מי שהראש שלו בכדורסל ומתעסק בדברים רציניים יכול לגור בבורדל ליד מאורת סמים ולא יקרה לו כלום. מי שרק מחפש אקשן ובלגנים יוכל להתדרדר לכל מני דברים גם בעיירה קטנה במיזורי. אני רק מקווה בשבילו שהוא מהדהד מה שדחפו לו ולא שזה משהו שהוא אומר באמת, כי אחרת הוא יגלה שגם בדנבר יש הרבה אפשרויות לדפוק לעצמך את החיים.
    ואם כבר הצהרות מפגרות, טאונס צריך להתכונן לפרי אייג׳נסי ולחוזה הבא שהוא יחתום בקבוצה שהיא קונטנדר אם הוא רוצה לראות פלייאוף, ולהפסיק לאכול את מה שהוולבס מאכילים אותו.
    ולגבי מתי החלו סופרטימס, מסתבר שלשחקני ופרשני כדורסל יש זכרון קצר משל הבוחר הישראלי.

    1. ומי שאיפשהו באמצע וכמו שפורטר היה באותה תקופה – לא מסוגל להתעסק בכדורסל? איפה יש יותר סיכוי?
      מה בדיוק טאונס אמר שגרם לך להתפוצץ עליו?

    1. יוסטון הייתה אז 6 במערב בקושי שרדה פליאוף והזכירה את מיאמי 07 ( הגם שהייתה לפניה ….)
      כקבוצה שלוקחת אליפות ומתרסקת בסיבוב 1 בפליאוף .
      וממעמקי מקום 6 לקחה אליפות נהדרת היחידה לעשות אליפות ללא יתרון ביתיות באף סידרה .

  11. זה היה מונע שבוש שלא היה מגיע לשם כיוון שהוא היה עם חוזה מקס או קרוב לכך.
    שוב זה המצב היום, כל עןד לא עושים דוראנט(מצטרפים לאוייב שניצח אותך), זה עוד בגדר המקובל כי פה אתה יותר קבוצה בעצמך למרות כמובם שהייתי מעדיף הגבלת חוזי מקס ל2 לכל קבוצה שיהיה יותר שוויון בליגה.

    1. מאיפה הבאת את זה? אף אחד מהם לא היה על חוזה מקס והאמת שאפילו לא קרוב לכך. דורנט אגב עבר על חוזה מקס…

  12. תודה מנחם
    לי אישית אין שום בעייה עם סופרטימס – להיפך – יש הרבה כישרון ויש מספיק לכולם. שחקנים בסופרטימס משחקים כדורסל ולא הירו-בול מיואש ומייאש. ככה הקהל זוכה לראות הרבה כישרון על המגרש במשחק אחד או סדרה שלמה. הקהל גם זוכה לשיתופי פעולה דמיוניים. חבל שיואינג ואלאג'וואן לא התאחדו נגד מייקל. זה היה יכול להיות מטריף.
    אני בעד זה גם בכדורגל. איזה כיף לראות אתמול את מסי ניימאר ואמבפה יחד. מי שאוהב כישרון – שמח שיש לו הזדמנות לראות כמה שיותר מזה. הגמר האפור של השנה הראה – לפחות מבחינתי – כמה עדיף סופרטימס.
    לגבי המושגים "פחדנים" ו-"קיצורי דרך" – תמיד מצחיק אותי שאנחנו מעזים לבקר את הספורטאים ממרומי המקלדת. הם גדולים מהחיים, עובדים כמו חמורים, שמים את עצמם על שולחן הניתוחים ערב אחרי ערב, קבל עם ועדה – והם "פחדנים"? חחח אנחנו ממש גיבורים. החבר'ה האלה מרוויחים מיליונים ומתמודדים עם לחצים בלתי נתפסים, אחרי שהקריבו הרבה שעות וזיעה ועבודה קשה כדי להגיע לאן שהגיעו – ואנחנו "כועסים" עליהם אם נראה לנו שהם סובלים מספיק (בשביל מי? בשבילנו?). כמה פטרוני מצדנו – שלא לומר – מגוחך.

    1. נ.ב.
      לשחקנים של היום יש הרבה פחות אגו. זה טוב לא? אבל כשרוצים לבקר – אז מבקרים. מביאים את השריקות מהבית.

    2. דה שוט הייתי איתך בעניין הסופר טימס, לגבי כל השטויות של השאר איבדת אותי. פחדנים שקונים אליפות באמאזון איזה לחץ בלתי נתפס יש על ילדים מפונקים ומילונרים? לך תספר על הלחץ הזה לבחור שיש לו משפחה ואיבד את הפרנסה בקורונה. עובדים כמו חמורים? עובד פשוט לא עובד 9-5 בעבודה רגילה? פשוט לא ניחן בכשרון ואתלטיות שלהם.

      1. הסופרטימס זה הדבר הכי מבחיל שקיים בספורט.. אני גם משוכנע שהשמחה של השחקנים פחותה כאשר הם מנצחים עם קבוצה כזו.. זה די מובן מאליו מבחינתם ומבחינת האוהדים (כמו מכבי תא כדורסל למשל).
        אם המגמה הזו תימשך, הליגה תצטרך לעשות עם זה משהו. במקום לקבל השנה 7-8 קונטנדריות, יש לנו השנה קבוצה אחת. משעמםםםםםם

  13. אני חושב שאם מחפשים אשמה בשחקנים לטרנד היא נמצאת אצל קארל מלון וגארי פייטון שחיפשו טבעת בלייקרס.
    .
    אם מחפשים בהנהלה אז ברור שהלייקרס שגם בהמשך נכשלו עם דוויט הווארד וסטיב נאש, הנהלת בוסטון במקום השני.
    .
    אם מגדירים את הטרנד של סופרטימס כשהשחקנים בשיא הפריים, אז לברון האשם הגדול ביותר גם כשחקן וגם כהנהלה

  14. יאניס עם מנטליות טים דאנקנית משהו. המשחק שלו לא נאה לעין אבל אני מת על האופי של הבחור. מהאנשים שבאים לעבוד ולא באים לעבודה

  15. בתור אוהד יש משהו כיף בלעקוב אחר בניה של קבוצה באופן אורגני, עקב בצד אגודל, עד לאליפות המיוחלת. מצד שני, בתור אוהד, הרבה פעמים אתה מוכן פשוט לדלג לאותה האליפות. מסקנה? אין לי. יש קבוצות אד הוק שמצאו חן בעיני, ויש כאלה שפחות. כנראה שזה קשור לעוד סיבות מלבד צורת הבנייה.
    תודה רבה על המעורב המעולה

  16. צהריים טובים , חג שמח , והרבה תודה למנחם על פוסט מצוין , ברוך השב .
    1.בעניני כדורסל , שחקן העבר ואנכי מסכימים כמעט תמיד וזה שוב המקרה . כשקבוצת על כזו מתחברת , זה תענוג צרוף לחובב כדורסל . כששתי קבוצות על כאלו מתמודדות בגמר הנבא , זה תענוג כפול ומכופל .
    2.אני לא אתיחס לתגובות לגבי הגבריות ואומץ הלב של שחקנים כאלה ואחרים . אבל , תגובות של אוהדים מוצהרים ומושבעים של מכבי תל אביב כדורסל , שקוטלות שחקנים אמריקאיים על בחירות שעשו , נראות לי שיא הצביעות .
    אני הייתי מציע שלפני שמגבילים את כמות חוזי המקס בנבא , אולי כדאי להגביל את כמות חוזי המקס בליגת העל .

    1. לגבי מכבי תל אביב – אני ממש לא מאוהדיה – אבל מתנגד לכל סוג של הגבלה. כמו שאמרתי יש מספיק כישרון לכולם, גם בתחום הניהול והאימון. בשנות ה-70 וה-80 אי אפשר היה לדגדג את מכבי. אבל בשנות ה-90 הצליחו מועדונים כמו גליל וירושלים, ואפילו הפועל תל אביב של ת'רדקיל – לבנות קבוצות איכותיות עם כוכבים ישראלים וזרים מעולים – ולקחת ממנה את התואר הנכסף בדרך הכי קונבנציונלית, כולל גביעים פה ושם. סופרטים זה דבר שמבוסס על עקרונות קפיטליסטיים חיוביים (כן, יש גם שליליים), משהו שעשוי למשוך את כל הליגה כלפי מעלה. בלי קשר – או אולי עם קשר – שלושת הנציגים שלנו באנ בי איי גדלו באגודת הנוער של מכבי. מקל אמנם התחיל בהפועל אבל עבר לשם בנוער. לא צריך לחשוב איך להקטין את החזק אלא לשאוף להידמות לו. אני מדבר על ספורט. לא מעבר לכך (בשלב זה)

      1. צהריים טובים לשחקן העבר
        זה נאמר בציניות . פשוט , לשמוע אוהדי מכבי , קבוצה שלשליטה שלה בזירה המקומית אין שום אח ורע בעולם,
        קוטלים קבוצות על בליגה זרה , נשמע מוזר ביותר .

        1. אני אוהד מכבי
          ובכל זאת בא בטענות
          מכבי מתכוננת לאירופה שם הליגה האמיתית ושם אף פעם לא הייתה בעלת התקציב הגבוה.

          1. הי אהרן
            חג שמח
            אם הליגה המקומית לא מענינת שיופיעו בליגה המקומית עם סגל בתקציב דומה לקבוצות האחרות ובלי לפתות את כוכבי הקבוצות האחרות . ברגע שזה יקרה , אני אתמך בעמדתך , ואגיד שהיא לגיטימית . אני אתן לך כמה שמות מענקי הכדורסל הישראלי לדורותיו , גם אותם תגנה ?
            חיים שטרקמן
            חנן קרן
            שמואל זיסמן
            דורון ג'מצ'י
            נדב הנפלד
            דורון שפר

            1. היי וחג שמח
              שמת לב שהתגובה שלך כוללת שחקנים לפני 20 שנה ומעלה ?
              זה בהחלט היה נכון בעבר בעידן של 2זרים שהיית צריך סגל חזק לאירופה ובעידן שבו הדרך לאירופה התחילה ….בליגה כי אם לא היית לוקח אותה לא היית מגיע לאירופה .
              היום זה כבר לא נכון
              דווקא הישראלים הבכירים לא במכבי
              חלק בחו"ל וגם בארץ יש מספיק לא במכבי וזו טעות שלה אגב.

  17. אני אוהב את העובדה שהשחקנים לוקחים את הכוח לידיים, מה גם שסופרטימס של השחקנים טובות יותר מאלו של הבעלים והמנהלים.
    משום מה אני קורא שיש קולות שלא אוהבים את זה שכמו המלפפונים והיכו את הגנן או בלי המטפורה – שהפועלים לקחו לעצמם כוח והתארגנו יחד

  18. אז לברון אשם ב"סופרטים של שחקנים". נו אז? בכל דור ספורטאים יימצאו את הדרך הטובה יותר להצליח מזו שהייתה קודם, וכל עוד זה חוקי מה הבעיה בזה? כנראה מה שמגעיל אתכם זה החוקים בהסוואה של גועל מהשחקן. אותו דבר עם סחיטת העבירות של הארדן ולוקה על המגרש

  19. מנחם רק בריאות,
    מה שרפי ההבנה כאן וג'יי רדיק לא מבינים הוא שהדבר היחידי שלברון אשם בו הוא שהוא העז והשחקן הטוב בדורו.
    הסיכוי לנצח קבוצה שלו בכל שנה היא רק פציעות או שילוב של של סופרטים היסטורי ברמה של הגולדן\הנטס. ​
    הוא הסיבה שכישרון גדול כמו קווין דורנט החליט לעבור לגולדן .

    וא"כ לנטס ביחד עם כל היריבים כמו גריפין,ארווינג,ארדן ואלדריג' במטרה לבנות דבר דומה במזרח.


  20. גריפין צודק,
    אין כאן הבדל בין קבוצה שמושתת על 3 שחקנים כמו הספרס עם דאנקן,ג'ינובילי ופרקר,בוסטון, פירס,אלן גארנט או מיאמי בזמנו עם לברון,בוש וויד.
    הגבול נחצה כאן ששחקן כמו דורנט החליט לעבור לקבוצה לה הפסיד בגמר הקונרפקס או א"כ לברוח למזרח.
    עוד לפני קווין דורנט הייתה גם השפעה כשוטראנים מובילים כמו איגודלה ודיויד ווסט החליטו לוותר על האפשרות של מעמד פרנצ'יז כדי שיהיה להם סיכוי אמיתי בפלייאוף מול הקבוצה של לברון.

  21. כדי לא להפציץ בתגובות ארכז אותן כאן.
    ברוך – ספורטאים עובדים הכי קשה בעולם. עם כל הכבוד לאנשי הצווארון הכחול (שפעם הייתי ביניהם ואולי גם עדיין), עבודה אישית במקביל למאבקים תחרותיים מתוקשרים זאת ליגה אחרת של מאמץ. זה דורש מהם תעצומות פיזיות ונפשיות לא אנושיות. על כל "כוכב מפונק" יש אלף שלא עמדו בעומס. הם גלאדיאטורים, לוחמים עשויים ללא חת, כל סופרלטיב שתרצה. הם גדולים מהחיים, יחידי סגולה. תראה את מסי רועד מקור בגשם בגיל 34 כשכל העולם, כולל אשתו וילדיו צופים בו, ותבין מה זאת הקרבה. תראה את דוראנט קורע את האכילס כשהוא משחק פצוע למען אותה "קבוצת פחדנים". תראה את אריקסן הדני מתמוטט וכמעט מת ביורו, או את הרגל של הייוורד מתעקמת ב-90 מעלות בקליבלנד. הם לא מפונקים.
    .
    yp – נכון מכבי חיסלו את הליגה בארץ. אבל כאן אני עם אהרון שדה. הם תמיד כיוונו לאירופה, אי אפשר לתת הנחות ולמנוע מהשחקנים הבכירים שלהם את הליגה המקומית. בסופו של יום התחרות נגדם משכה לכאן שחקנים אדירים ששיחקו בקבוצות שנגדם – ת'רדקיל, באק ג'ונסון, בראד ליף (הצעיר), אפילו טאקר חביב האתר. וסליחה מכל מי ששכחתי. מכבי הרימו את הליגה בארץ, למי זה היה עוזר אם הם היו מוחלשים?
    .
    גיא וגילרי – התנצלות מאוחרת – הסדרה בין פיניקס למילווקי הייתה מוצלחת ורבים אהבו אותה. אני עצמי ראיתי כמה משחקים מלאים ממנה בזמן אמת באמצע הלילה. לי אישית חסר אבק הכוכבים, אבל זאת דעה אישית בלבד ולא מעידה על הכלל.
    .
    גיא ד. גם אני אוהב את המהלך של לברון שהעביר את הכוח לידיים של השחקנים, על פני הבעלים והמנג'רים. כתבתי על זה כאן בעבר באריכות. לברון שינה את יחסי הכוחות בכל המערכת הזאת שנקראת אנ בי איי. המעבר שלו למיאמי ובניית הסופר טים שם היה מהלך היסטורי ולדעתי – ראוי לכל שבח. במקום לחכות שיבנו בשבילו – הוא בנה בעצמו. עדיין הסופר טים שלו הפסידה פעמיים מתוך ארבע.
    .
    לכל אלה שמכנים את לברון ואת דוראנט "מקצרי דרך" או "פחדנים" ושאר ברכות כגון אלה. מי אנחנו שנחליט בשבילם שהם צריכים "ללכת בדרך הקשה", או "לבנות קבוצה דרך הדראפט" וכל הדברים האלה? להזכירכם, יוסטון 2018 כמעט עברה את ג"ס, בסופו של דבר דוראנט, סטף, קליי והחברים ניצחו במגרש, בזכות כישרון ועבודה קשה, וזה לא בא להם בקלות. אז בשביל ש"הצופים" יהיו שמחים דוראנט היה צריך להישאר מתוסכל באוק' סיטי עוד חמש שנים? אתם הייתם עושים דבר כזה במקומו?
    .
    שאלה היפותטית לסיום: אם היו שואלים אותנו אז, באמצע שנות ה-90, אם לא היינו רוצים לראות את רג'י מילר מצטרף ליואינג בניו יורק (או להיפך) במטרה לנצח את מייקל. מה היינו עונים? אני יודע מה אני הייתי עונה.

      1. + 1
        שחקן נהדר עם קליעה יפה ויעילה, בלי קשר לכלום. היה אמור להיות כוכב גדול. משהו שם היה חסר. כתבו עליו יפה בסדרה על הדראפטים.

            1. 🤦‍♂️

    1. דה שוט אלף שלא עמדו בעומס כי לא היו כישרוניים מספיק, חזקים מספיק מנטלית. אמרתי לך כמעט כל ספורטאי שתביא לי מכיר 10 אנשים יותר תחרותיים ממנו, שעובדים קשה ממנו. הלוואי שבן סימונס ואחרים היו מתאמנים 8-10 שעות כל יום ואז הולכים לעבוד בבית שעות נוספות או במילים של דוראנט
      https://youtu.be/NmRJgKbibB8

      1. אכן במילים של דוראנט:
        you wake me up in the middle of the night in the summer time making me run up a hill making me do push ups
        החבר׳ה האלה עובדים קשה כדרך חיים, מגיל צעיר. גל מקל וכספי הם הישראלים שעבדו הכי קשה

      2. טוג רק מראה על השטויות שהוא מדבר גליאדוטרים, אני לא עיוור יש הרבה אנשים קשיי יום שעובדים פי 10 יותר קשה מספורטאים, שיש עליהם לחץ נפשי גדול בהרבה מכמה דבילים שזורקים כדור לסל בועטים בכדור. אמרתי לך הלוואי ספורטאים היו עובדים 8-10 שעות 6 פעמים בשבוע ללא הפסקות ללא מנוחות, מבטיח לך שבן סימונס היה זורק שלושות אם כן.

        1. שניכם צודקים, ברוך אתה משתמש בסימונס כדוגמא אבל הוא וכמה בודדים נוספים הם היוצאים מין הכלל, שאר 490 ומשהו שחקנים בליגה עבדו ועובדים ממש קשה, אולי לא כמו כורי אבנים בטיבט, אבל יותר מהמגיב הממוצע כאן

            1. ייתכן והוא עובד ממש קשה, אבל ידוע שהוא מסתובב בחוגים מפוקפקים, ויש משהו ממש נכון בסיכום של ברוך, אם היה עובד קשה היה כנראה מפתח קליעה סבירה

            2. מה זה על מה יש דיווחים על האופי שלו או יותר נכון על החוסר אופי והרצון להשתפר, אפילו אני ומנחם עם תיקח אותנו 8 שעות מול הסל כל יום נפתח קליעה סבירה.
              קובי ברייאנט ז״ל שהיה ידוע במוסר עבודה הרצחני שלו (מספר 1 בליגה בפער מהבחינה הזאת ) היה מתאמן בחצי שנה מנוחה 6 פעמים בשבוע 6 שעות ביום, פחות מעבודה של אדם ממוצע.
              .
              דרך אגב מה שהצחיק אותי יותר זה הלחצים המנטליים שדה שוט דיבר אליהם…

            3. מה זה 'ידוע שהוא מסתובב בחוגים מפוקפקים'?
              מי אמר שזה אומר משהו על כמה הוא עובד על המשחק שלו?
              מה שאתה עושה ומי שאתה מבלה איתו בזמן הפנוי שלך אומר משהו על העבודה שלך והתפקוד שלך בה?
              למה אתה מניח שדווקא זה נכון. חסרות לך דוגמאות של שחקנים שלא משנה כמה עבדו על זה לא הצליחו לפתח קליעת עונשין סבירה?
              אני לא יודע מה הבעיה של סימונס עם לזרוק לסל. אבל זה נראה לי מוזר להחליט שאני יודע על בסיס שמועות שכל מיני אידיוטים בלי שום מקור מידע רלוונטי זורקים לאוויר.

            4. שכל קיץ אתה נוסע לחופשת קיץ ארוכה בLA זה בעיה, שיש עשרות דיווחיםשנים על כך שהוא לא מתאמן ו״עצלן״ וכשאתה מחבר לכך עובדות בשטח וסגנון דיבור אתה מקבל מסקנה מאוד ברורה ,שהשמוק המפונק לא מתאמן. אני לא מדבר על הארדן בכלל שחזר עם כרס ומשקל עודף מפגרת הקיץ וזה לא בגלל תזונה בריאה ומכוני כושר.
              .
              בכללי אני מסרב לתת לאנשים קרדיט על כך שהם אמורים לבצע את העבודה שלהם וגם אז רוב השחקנים לא מתאמנים כמו העבודה של האדם הממוצע, כל ההשוואה לגלידאוטרים היא בכלל מצחיקה והלחץ המנטלי להכניס כדור לסל שלא ישנה במאומה את הגורל של העתיד שלהם.

  22. שחקן העבר חג שמח
    מעולם לא היתה לי טענה נגד הגישה של מכבי . הטענה שלי היא נגד מוסר כפול : מה שמותר למכבי ולכל הכוכבים שהזכרתי , אסור לג'יימס ולדוראנט . מה שעשו דורון ושות' ראוי לתהילת עולם,מה שעשה KD זה לדראון עולם.
    לא קונה את זה .
    חג שמח ובריא לכולם .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט