שמעון פרס וגביע המדינה למכבי ת"א, שני דברים שלא מיצו את עצמם. סוף: מכבי ת"א – הפועל אילת 73-80.

בלאט או קטש, מי יניף את הגביע? (ותודה למינהלת ליגת העל על התמונה)

מכבי ת"א בפעם ה-41 או הפועל אילת בפעם הראשונה? דרום הארץ או צפון תל אביב? שחקן עבר בינוני ומאמן גדול (דיויד בלאט) או שחקן עבר גדול ומאמן בינוני (עודד קטש)? גיא פניני או אפיק ניסים? כל זאת ועוד הערב מ20:45, גמר גביע המדינה בכדורסל.

את המשחק ניתן לצרוך בערוץ הראשון בטלוויזיה או באינטרנט (http://www.iba.org.il/).

 

מנחם לס

בעל האתר ועורך ראשי

לפוסט הזה יש 106 תגובות

  1. יהיה אחלה אתגר למכבי להתמודד עם הקו הקדמי הטוב מאד של אילת ומצד שני לאילת להתמודד עם הקו האחורי האינטנסיבי של מכבי ביחס לזה של אילת (לדעתי לאילת אין אף שחקן שיכול באמת לעצור הצעד הראשון את רייס)

    נקווה שנקבל גמר כיפי וצמוד

    1. זה היה דביק באופן חריג. גם כך הוא מקבל את הכבוד הגדול באירוע, צריך עוד להביא את מועצת חכמי מכבי לשעמם אותו?

  2. אני לא מבין מדוע הלינקים הישראלים "הם לא לחו"ל". ממה הם חוששים? שחמישה ישראלים יצפו במשחק בכל שאר העולם מלבד ישראל? הרי זה לא עולה כסף לאף אחד!

  3. השינוי שמכבי עברה בחודשיים האחרונים, מקבוצה של 70 נק בערב טוב, לקבוצה שרצה, הוא לא פחות מדהים. דיוויד הפך את כל הסגנון של מכבי מאז הסיבוב השני ביורוליג. מעניין אותי לשמוע אותו מדבר על זה, לדעת אם זה מתוכנן

    1. אני לא חושב, זה היה אילוץ כתוצאה מהפציעות של ג'יימס. טיוס ורייס שחקנים של מגרש פתוח, וכשהם על המגרש זה מתבקש לרוץ, וכזשזה הולך ממשיכים עם זה

  4. אבל לא לשכוח, מכבי השנה פתחה פער מוקדם, רק כדי להגיע שוב למשחק צמוד ברבע הרביעי. נראה מה יקרה הערב

  5. לא נראה לי שהערב מכבי תוריד הילוך. הם העלו את האנטנסיביות בשבועות האחרונים, וכבר יש פחות נפילות

  6. חברים שום דבר עוד לא גמור

    מאד יהיה מעניין לראות איך תסתיים המחצית ויותר חשוב מכך מה יקרה ברבע השלישי!

  7. שחקן כמו בלו שלא קלע נקודה לפני יומיים קולע כאן 13 במחצית בקליעות מדהימות.
    זה רק ניסיון .
    אילת קבוצה נחמדה ,מוכשרת אך מאד רכה.אם הזרים של העונה שעברה היו נשארים ועם הישראלים של היום אילת הייתה קוראת תיגר רציני על ירושלים ,ת"א וחיפה.

  8. מבחינות מסוימות, נעימי הוא הרכז הכי דומה לקטש השחקן, מעניין אם זו הסיבה שקטש המאמן לא אוהב אותו…

  9. מכבי מתקשה כשהיא הפייבוריטית. מול קבוצות גדולות היא מצליחה לייצר התאמות. כשהיא פייבוריטית זה הפוך, והיא צריכה ליזום ולהוביל כשהיריטבה מוצאת התאמות, וחושפת את החולשות במשחק מסודר

  10. למרות שאילת מצמצמת זה נראה כמו משחקת שבו יהיו נגיסות אך לא מהפך.לאילת יש המון פונטציאל אך הם בוסריים מאד.

  11. היה גמר טוב סה"כ.
    הערות שלי על הגמר.
    1. כל הכבוד לבלאט הוא ידע שקטש מוכן אליו מאד טוב ..אז הוא הלך לקצה הספסל והביא משם את לנדסברג שהיה טוב מאד.
    בכלל הישראלים של מכבי ניצחו לו את המשחק בענק.
    בלו הוביל את הקלעים אח"כ אוחיון כשגם לנדסברג היה מצויין וטיוס בהחלט עשה את שלו ..היחיד שלא הגיע היה פניני.

    2. כל הכבוד לקטש הוא התכונן באופן מכסימלי ניסה להפתיע ולא ויתר גם כשהיה נראה שהעסק גמור …דווקא הישראלים המנוסים של אילת לא היו במשחק בעיקר לא ניסים וכדיר ..נעימי קיבל את הצ'אנס אך לא ניתן לבוא אליו בטענות וחנוכי היה בהחלט סביר.

    3. מגיעה מילה טובה לאילת שלמרות חוסר הניסיון ולמרות זרים צעירים מאד הייתה במשחק כמעט עד הסוף.
    רואים שיש כישרון באילת אך גם שהם בוסריים .
    ולכן המסקנה שלי היא שמי שמחתים שחקנים בוסריים בכדי לחסוך בכסף חייב לאפשר לעצמו אופציה לעוד שנה אחת לפחות…כי בהמשך הקריירה ועם קצת ניסיון הם יהיו טובים הרבה יותר.

    4. היום התנהל דיון בפוסט מכיוון שהיה מי שאמר (וסליחה שאיני זוכר את שמו ) שאוחיון הוא בין חמשת הרכזים הטובים ביורוליג .
    מישהו שאל אותו האם הוא לא הגזים ..לא הצלחתי להגיב ..אך בעיני עוד מימיו בעמק החולה אוחיון הוא רוביו הישראלי מנהל משחק בחסד שיכול לצמוח עוד הרבה מעבר למה שהוא כיום.
    טופ 5 באירופה מבחינת הכישרון נטו זה קטן עליו לדעתי.

    5. דיוויד בלו : מצטיין הגמר זה התקבל בכ"כ הרבה טבעיות שזה מדהים בעיני. מגיע שחקן בגיל 33 אחרי שנה וחצי שהוא בפרישה ונזכר ברגע האחרון שהוא רוצה לחזור..קבוצתו מתלבטת ושולחת אותו למבחנים לפני חוזה בסכום נמוך לעונה ..בלו היה במשך זמן רב באנקר מוחלט בקבוצה..אך בזמן האחרון חלה ירידה .היום הוא הגיע מהספסל (שלא כמו רוב המשחקים העונה במסגרת המקומית) לאחר משחק של 0 נקודות עגול בחצי הגמר ..הוא לא התרגש יותר מדי ומר ווינר לוקח את גביע סיפור מדהים יודעים מה יהיה פוסט …

    1. לגבי סעיף 4: אוחיון משחק כבר שלוש שנים ברמה הכי גבוהה באירופה, ואין סיבה להניח שהוא הולך להשתפר. מה שהוא, עד כה, זה בטח לא אחד מ5 הרכזים הטובים.

  12. מישהו כתב פה (אולי אלעד) של מכבי אין משחק עומד, ואני הוספתי שזו הסיבה שמכבי עברה למשחק ריצה באחרונה. הסיבה לשינוי הזה, היא שאין למכבי רכז טוב ויציב. בתחילת העונה, כשמכבי שיחקה לאט, אינגלס שימש כרכז בפועל רוב הזמן (והוא הקורבן הגדול של שינוי שיטת המשחק)

    1. אני מסכים. למכבי יש בעיה כי עם סופו אופי המשחק משתנה. מצד שני הוא עוגן התקפי משמעותי, ולדעתי האופן שבו בלאט השתמש בו במדריד היה אופטימלי. להשתמש בו לדקות אפקטיביות בהתקפה בהן הוא עושה את מירב הנזק, ואח"כ לתת לטיוס ולקבוצה לרוץ מהר יותר ולשמור חזק. אני רק מקווה עבור מכבי שרייט יספק דקות טובות כמחליף. מהשנה שלו בראשל"צ ראיתי שחקן מגוון התקפית, עם יד רכה. הגנתית הוא לא הרשים במיוחד, אבל לשים גוף אני מניח שהוא יכול.
      אני עדיין לא בטוח לגבי אוחיון. הבחור עבר שנתיים קשות עם סיפור קובאן, ועדיין לא הוכיח מספיק יציבות בעמדת הרכז. אני עדיין לא בטוח שהוא יכול להוביל את מכבי לטופ.

  13. היש מצב שווטפורד מאילת זה החבר של אולאדיפו וקודי זלר מאינדיאנה??

    אם זה אכן כריסטיאן ווטפורד מאינדיאנה זה מעניין מאוד.
    שחקן חשוב מאוד הוא היה באינדיאנה, 4 שנים יפות מאוד הוא נתן שם כשהרגע הכי הכי גדול שלו זה הסל על הבאזר שקלע על הראש של קנטאקי מלפני שלוש שנים, בקבוצה היוקרתית של אנטוני דיוויס, קיד גילכריסט וכל השאר שערקו לNBA.

    אגב, אם זה הוא בארץ משחקים איתו לפעמים פאוור פוורד? כי באינדיאנה היו משתמשים בו לפעמים גם בתפקיד הזה הוא SF גבוה.

  14. זיהיתי אותו ישר לפי הפרצוף ואז שמעתי את השדרים אומרים ווטפורד.

    אני לא אשכח את הסל הזה מול קנטאקי, זה היה ממש סנסציה.
    אינדיאנה באותה עונה לא הייתה מדורגת ולא קרובה לזה(ועונה אחר כך הפכה לאחת הקבוצות הטובות במדינה) והיא נתנה הפסד ראשון אם אני לא טועה לאותה קנטאקי של דייוויס, קיד גילכריסט, מרכוס טיג, לאמב.

    שלשה מטורפת.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט