בית חדש ללוס אנג'לס קליפרס/ מאת אלכס רבינו

הקליפרס הודיעו אמש על בנייתו של אולם חדש לקבוצה שבנייתו תסתיים לקראת פתיחת עונת 2024/25. האולם ייקרא אינטואיט דום Intuit Dome. לפי מקורות ב-NBA שילמה ענקית התוכנות הפיננסיות INTUIT סך של כ-500 מיליון דולר כדי שהאולם החדש יישא את שמה. רק לשם השוואה, ענקית הבנקאות צ'ייס שילמה "רק" 300 מיליון דולר כדי שהאולם החדש של הגולדן סטייט בסן פרנציסקו יקרא על שמה. בשנת 1999 שילמה ענקית צרכי המשרד סטייפלס סך של 100 מיליון דולר כדי שהאולם בדאונטאון לוס אנג'לס יישא את שמה. הקליפרס והלייקרס חולקות את השימוש באולם זה כיום.

לחובבי הנוסטלגיה, האולם יוקם במקום בו עומד היום הפורום המפורסם בפרבר אינגלווד שם שיחקו הלייקרס בעונות 1967 עד 1999. באולם החדש יהיו 18,000 מקומות וכיאה לקבוצה שהבעלים שלה סטיב באלמר הוא ממייסדי מיקרוסופט, יהיו בה החידושים האחרונים בטכנולוגיה. כך, למשל, בכל כיסא יותקן מכשיר בו יוכל הצופה להזמין שתיה ואוכל מהמזנון שיעבוד ללא מזומן. מאחורי 2 הסלים יותקנו סוויטות (שייקראו בונגלוס) כמו גם בצד המגרש (עד היום היה נהוג שהסוויטות נמצאות בד"כ במעלה היציע). כמובן שיהיו גם מסכי טלוויזיה ענקיים. בצורתו החיצונית יזכיר האולם כדורסל שעובר דרך הרשת.

הקבוצה תיזום גם פרויקטים משותפים עם העיירה אינגלווד. באולם יתקיימו גם אירועים אחרים שלפי הערכה יכניסו לבעלים כ-260 מיליון דולר בשנה. אבן הפינה לאולם החדש תונח היום, יום שישי. ומילה אחרונה לחובבי צירופי מקרים. את הקרקע לאולם עליו עומד היום הפורום קנה באלמר מג'ימס דולן הבעלים של הניו יורק ניקס וזאת לאחר מאבק משפטי ארוך…

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. עלות הפרוייקט 1.2 מיליארד דולר. באלמר הוא לא הממן היחיד של האולם אך הוא זה שרכש את הקרקע. אם ניקח בחשבון שאינטואיט משלמת 500 מיליון דולר כדי שהאולם ייקרא על שמה, והכנסה השנתית צפויה מהאולם של 260 מיליון דולר, אפשר להגיד שכולם עשו פה עסק טוב.

  2. וזה הזמן לומר – אינגלווד הוא חור תחת, שלא לומר סלאם (גם אם חווה מעט, אבל לא באמת המון, ג׳נטריפיקציה)

    עכשיו, לכאורה לבנות אולם במקום כזה, זה מצוין ויכול לעזור – מצד שני, אלוהים עדי שהאיזור של אורקל באוקלנד זה חור תחת עוד יותר חור תחת מאשר אינגלווד, והוא לעולם לא הצליח להתפתח בזכות הווריורס.

    לא יודע מה זה אומר, אולי רק שלא כדאי להשקיע שם בנדל״ן. אני מניח, ואולי שספורט הוא רק נדבך קטן בדרך לשיקום של איזור.

  3. אם באמת יחריבו את האולם היפהפה וההסטורי שהוא הפורום בשביל לבנות אולם עם עוד 600 מקומות בסך הכל זה יהיה חילול הקודש.

  4. כחלק מהקמת האולם, סטיב באלמר יקצה 80 מיליון דולר לפרויקט יוהרה שרק מנפח את האג… כלומר למשהו שמומחים אומרים שלא עוזר בכלל לבעיה שהוא כבכיכול מנסה לפטו… כלומר תרגיל בריחה ממס עבור בניית דיור לכאורה בר-השגה בלוס אנג'לס.
    התרגילים הקודמים של באלמר להתחמק מתשלום מיסים: תצביעו על פסקה רנדומלית מפה – https://www.propublica.org/article/the-billionaire-playbook-how-sports-owners-use-their-teams-to-avoid-millions-in-taxes , השקעה עצומה בקמפיינים לעיריית סיאטל כדי למנוע מבחירת מועמדת שמנסה לגרום לאנשים כמוהו לשלם חלק יותר הוגן (כמו שאמר אחד מהאנשים המעורבים ב"Business plot" הידוע לשמצה – "אשלם חצי מכספי כדי למנוע שיקחו לי חצי מהכסף").

      1. הבעיה היא בעיקר בחוקים, שמאפשרים לעשירים להתחמק מתשלום מס. אם אתה מגדיר את זה כגנבה או כניצול הזדמנות זה פחות חשוב. העיקר למנוע מהם את האופציה

        1. נכון אבל זו דמוקרטיה, לטוב ולרע. מי שיוצר את החוקים האלו זה אנשים שאתה ואני הצבענו עבורם. אם לרובנו היתה בעיה עם החוקים האלו אז הם לא היו קיימים.

          1. זה מאוד לא נכון וזה פי כמה לא נכון בפלוטוקרטיה האמריקאית.
            למשל: https://www.cambridge.org/core/journals/perspectives-on-politics/article/testing-theories-of-american-politics-elites-interest-groups-and-average-citizens/62327F513959D0A304D4893B382B992B :
            When a majority of citizens disagrees with economic elites and/or with organised interests, they generally lose. Moreover, because of the strong status quo bias built into the US political system, even when fairly large majorities of Americans favour policy change, they generally do not get it.

  5. פוסט חשוב אלכס תודה!
    .
    הגיע הזמן שהקליפרס יקבלו סוף סוף אולם משלהם, לראשונה מאז העזיבה של סן דייגו. לפי הדיווחים הראשוניים יהיה מדובר באולם שיזכיר יותר את האואקה בבלגראד מאשר אולמות אחרים ב-NBA ועם תג מחיר של איצטדיון פוטבול ממוצע הציפיות הן אכן בשמיים…
    .
    רק תיקון קטן – האולם לא יחליף את הפורום שימשיך להתקיים לצידו. מי שהחזיק בזכויות לפורום היה ג'יימס דולן ומנע מבאלמר להקים אולם נוסף לאור סיכום מוקדם שלו מול העירייה. באלמר נאלץ לקנות ממנו את הפורום ב-400 מ' במזומן בשיא תקופת הקורונה, רק כדי להתחיל לעבוד על התוכניות מול העירייה. לפי הדיווחים, הפורום ימשיך להתקיים כאולם הופעות, כפי שעשה מאז בנו את הסטייפלס סנטר.

  6. אוי ויי, מסכן באלמר יצטרך לקחת הלוואה?
    הבחור העשיר מכל בעלי הNBA ולפי דעתי בפער. כסף קטן בשבילו. בנוסף נראה שזה בלח קשר משתלם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט