מעורב הופס ליום חמישי / מנחם לס

1.מדהים כיצד כריס וובר – בחירת 'היכל התהילה' החדש – הפך את קריאת הטיים-אאוט האומללה שלו לכוח ומוטיבציה – הנעה שלו – לשאר הקריירה!

כריס וובר קורא לטיים-אאוט שלאונ' מישיגן לא היה

כריס וובר סוף סוף 'ניפתח' בקשר לקריאת הטיים-אאוט שכנראה עלתה למישיגן באליפות המכללות של 1993. צפון קרולינה ומישיגן נלחמו ראש בראש כשוובר קרא לטיים שלקבוצה לא היה במצב 71-70 לטאר הילס ושניות לסיום. צפון קרולינה ניצלה את השגיאה בסוף המשחק וניצחה 71-77.

כריס וובר סרב לדבר על הטיים משך 24 שנים תמימות. אבל לרגל בחירתו להיכל הוא הסכים לראיון עם THE ATHLETIC. מדהים כיצד הוא הפך מקרה שיכול היה לחסל אותו מהרבה בחינות למקור של כוח ומוטיבציה לשאר הקריירה שלו. אני משאיר את האנגלית כפי שהיא כי כל תרגום רק יקלקל את המסר הבלתי רגיל. אז הנה כריס וובר מדבר פעם ראשונה על הטיים-אאוט וכל מה שקרה סביבו:

I think younger people think — probably because Jalen said something about the timeout creating separation — but that’s not true. I go on a speaking tour, speak to thousands of people every year, and I talk about the timeout. Anyone who knows me knows that the timeout was a strengthening time in my life. It was between me and God. It was something that made me a hard worker, a better individual. So no, it’s never been anything I haven’t dealt with. It was definitely hard. Definitely, definitely, definitely. But I was the No. 1 pick 60 days later. You have to get ready and you have to prepare. It wasn’t the end of the world. It was something … a championship, a demon I was always chasing, yes. As far as affecting — I wouldn’t be here if it affected me. When you look at others that have made some pretty big gaffes in sports, you haven’t seen them. You see me every day. You got to realize it doesn’t have the depressing ending. It was really hard, and we in life can talk about how difficult it was, but the hood where I came from, where my father’s life, my parents’ life (was). So I laugh when people say stuff, because they don’t understand where I came from and the lives around me and how it would have been disrespectful to stay depressed over that with what we’ve come from. The grace of God helped me get through that. I was built for that, I was the leader, I was the best on the team. I made the mistake. I had a great father who trained me for the moment. Even though it wasn’t fair, even though it was upsetting, even though I wanted to go into depression … you can’t when you were raised with faith, and you know your family has come through 100 times worse moments than that.

It’s not about how you win. It’s how you handle losses. And I was trained to understand that. Unfortunately for those that want to romanticize that moment … it was really tough during those 50 days. I was taught how to cry now and then move on, or cry later and work in the midst. So I never shied away from it because I don’t want things to control me just because I didn’t address them. I don’t wish that moment on my worst enemy. I don’t wish that on my worst enemy. But as I tell people when I go speak to them all over the world: You can make it through that moment. You can make it through that moment. I use that as inspiration.

I went home after that, I needed love and went to my parents’ house and just sunk in depression, got my mom’s cooking, all that stuff. Three days later, my mom comes to me with a timeout license plate. She starts a foundation and we’re helping kids go to school. I never was around people that would let me feel sorry for myself. My father’s like, ‘You’re about to be the No. 1 pick, what do you feel sorry for?’ That’s what I’m proud of. If there’s one that I would ever have to show my son or daughter, it would be the timeout game. Because I was killing: I had 23 points, 11 rebounds and I was the best player on the floor. And the worst moment of my life happens. And after that, your dad was still a bad man. I want you to study that game so you can see how great he must have been before that to even get his team there — and then that didn’t stop him as his momentum kept going. So no, no, no, no, no … I’ve been fighting to make sure that’s an example for those that come after me and inspire other people. I’ve always tried to keep it in perspective while accepting the pain.

2. קיירי אירוינג: "נטס או פרישה"

קיירי אירוינג הצהיר אתמול בצורה שלא משתמעת לשתי פנים שהוא החליט לסיים את הקריירה בנטס, ואם יש למישהו מחשבות להטריד אותו שישכחו מזה: "אני לא אשחק עבור אף קבוצה אחרת!"

קיירי בן ה-29 הפך למוקד של כמה אפשרויות לנטס לטרייד עליו, אבל האול סטאר הזה (7 פעמים) שטבעת גדולה מכסה את חצי האצבע האמצעית שלו הודיע דרך סוכנו ששום טרייד לא יקרה. יש לו חוזה עם הנטס לעונה הבאה ועונת 2023 בסך 71.7 מיליון.

3. "אהיה שם להיות הראשון בין המברכים אותו!"

קרים עבדול ג'אבר נשאל מה תהיה התגובה שלו כשלברון יתקרב לשבירת שיא הנקודות שלו:

I’m excited to see it happen. I don’t see records as personal accomplishments, but more as human achievements. If one person can do something that’s never been done, that means we all have a shot at doing it. It’s a source of hope and inspiration. Roger Bannister broke the four-minute mile back in 1954. Since then, not only have 1,400 runners beaten that time, but the new record is 17 seconds less. We all win when a record is broken and if LeBron breaks mine, I will be right there to cheer him on.”

4. פילדלפיה ומינסוטה מדברות על בן סימונס

התעוררה בעייה קטנה: דרל מוריי רוצה את קרל אנטוני לואיס. מינסוטה מוכנה לתת את אנטוני אדוורדס. לדעתי זה טרייד שהוא פייר לשתי הקבוצות – סימונס עבור אדוורדס.

5. הרוקטס עומדת להחתים את דנטה אקסום על חוזה שירעיד את הסיפים של הליגה כולה (https://hoopshype.com/rumor/dante-exum-rockets-deal-will-be-heavily-incentivized/

יהיה זה חוזה לשלוש שנים לפוינט גארד שבמקום משכורת הוא ישתכר מבונוסים על איכויות והישגי הכדורסל שישיג. הווה אומר שדהמשכורת היא למעשה תשלומי INCENTIVES על הישגי הכדורסל שלו. בחוזה יהיו כלולים אחוזי קליעה, דקות משחק, PPG, אסיסטים, וכו', ואז גם הישגים קבוצתיים כגון פלייאוף וכו'.

החוזה אמור להכניס לו 15 מיליון ל-3 שנים בהתבסס על יכולתו. אבל התקווה היא שה-INCENTIVE יגבירו את ה-NET EFF שלו, ואז ה-15 מיליון מסוגלים להתנפח.

לדעתי העסק לא גמור עד שאיגוד השחקנים לא ייתן אור ירוק כי אני רואה כבר הרבה בעיות פוטנציאליות עם חוזה כזה.

6. פינת הטבע: ה'חתולים' האלה גדלים להיות האריות הטורפים המסוכנים מכל החיות

היום חוגגים את 'יום הארי' ברחבי העולם. אז אנחנו חוגגים אותו עם שני גורי האריות האלה במדבר קלהארי שבווטוואנה שבדרום אפריקה. עתה שני החתולים הללו נראים נחמדים ומבקשי ליטוף, אך תוך זמן קצר הם:

they'll soon grow up to be one of the most powerful and majestic animals in the world. The predominant predator in the region, Kalahari lions cover vast territories spanning harsh shrublands and desert. As prey becomes scarcer, Kalahari lions travel in smaller prides and often cover longer distances in search of their next meal. As of 2015, lions were listed as vulnerable and placed on the World Conservation Union Red List of Threatened Species. World Lion Day supports and promotes organizations and conservation efforts that address the dwindling wild lion population.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 65 תגובות

  1. קיירי אירוינג: "נטס או פרישה"
    חחחח מת שיעשו עליו טרייד ITS A WIN WIN
    הוא משלים את הבולבוס בתור נוד\נרקסיסט\
    הייתי דוחף לו טיטול לטוסיק

    1. קיירי: "טיטול או פרישה!"
      סוכנו של השחקן הודיע שהשחקן המוכשר נחוש לעלות עם טיטולים "יואל ברנד" לכל משחק העונה, והציב זאת כתנאי לנטס אחרת יפרוש.
      קיירי שם על דגלו את המאבק לשיוויון בין תינוקות ומבוגרים, ומעוניין להוות דוגמא בנושא.

  2. מעורב מעניין מאוד, תודה רבה מנחם.
    .
    אני מניח שהוא לא הגיע לתובנות האלה מיד, או לבד, אבל בסופו של דבר נראה לי שוובר מצא את הדרך לעשות לימונדה מהלימון הזה. מרשים.
    .
    אחרי שצחקתי – אני לא בטוח שיש המון שחקנים ששווה לנטס לקחת סיכון עליהם עבור קיירי, שעם כל הירידות שלנו עליו, בכל זאת בהחלט מתאים שם. יכולים להמיר אותו בקצת עומק, אבל לא יודע אם הייתי מחליף אותו בכוכב אחר, זו סיטואציה מסובכת שם בברוקלין, הרבה חלקים נעים.
    .
    איזו אמירה יפה וחכמה של קארים, לא שציפיתי ממנו לפחות.
    .
    סיפור מוזר, החוזה של אקסום – אאל"ט הוא שיחק לא רע באולימפיאדה, אבל הוא לא מתאים שם לטיים ליין, וזה נשמע כמו חוזה פיננסי בעיקרו – אם לא ילך הם לא יפגעו, ואם כן ילך הם יטרידו אותו הלאה.
    .
    בנוגע לסימונס – אם אכן מיניסוטה מוכנה לוותר על אדוארדס, אני חושב שלא תהיה בעיה למצוא קבוצה שלישית ורביעית שתרצה את אדוארדס ותיתן לפילי נכסים שיכולים להועיל להם. אוקלהומה, הספרס, טורונטו, לא חסרות קבוצות שמשוועות לסופרסטאר בפוטנציה.

      1. בנוגע לרוצה – אני רוצה אי בקאריביים… לדעתי לא יקבלו גארד אולסטאר עבור סימונס. למי שיש גארד אולסטאר אין סיבה להחליף אותו בסימונס.
        בנוגע לצריכה – לדעתי פילי בעיקר צריכה להיפטר מסימונס, ואם מיניסוטה לוקחת אותו, ואם אדוארדס זה מה שמיני שולחת חזרה, אז הייתי עושה קצת שופינג לראות מה אנשים מוכנים לתת על אדוארדס. נניח טורונטו – מקבלת את אדוארדס ועוד משהו לשכר ונותנת את ואן וליט? לא בדקתי אם זה עובר.

        1. כרגע הכי הרבה שהם יקבלו בפילי זה ראסל (שהיה אול-סטאר עם הופעה אחת). הוא שחקן מוכשר התקפית אבל חור הגנתי (וקו אחורי שלו ושל קארי זה איום ונורא).
          ראסל הוא PG והוא מביא התקפה, וכרגע עם מה שסימונס עושה זה נראה כמו הכי הרבה שיקבלו מהטימברוולבס (שלא ממש צריכים גם את סימונס וגם את ראסל באותה הקבוצה).

      2. למורי אין מנדט לזרוק את התקוות של פילי לפח. כל עוד סימונס שייך לפילי.בנקודת הזמן הנוכחית אין לו סיבה לממש אותו ב 50 סנט לדולר. חודש חודשיים לתוך העונה מי יודע מה לילארד או ביל יחשבו על המצב שלהם בפורטלנד ובוושינגטון.

        1. לא יודע מה מציעים לו היום, אבל גם אם נניח שזה 50 סנט לדולר, ולדעתי זו הנחה שמעריכה יתר על המידה את השווי של סימונס, עדיף לו למכור ב-50 עכשיו מאשר למכור ב-40 אחר כך. לא חושב שתהיה איזו הפתעה, לטובה או לרעה, בוושינגטון או בפורטלנד, ולא חושב שזה משהו שפילי צריכה להסתמך עליו.

        2. איזה תקוות? הוא עול נוראי.
          בלעדיו הם טובים יותר.
          להיפך, להיפטר ממנו זה להגביה את התקרה וליצור תקווה.
          דולר? בקושי שווה שני סנט.
          מציעים להם שני דולר על שני סנט והם מסרבים.
          עאלק קראתי עכשיו באיזה מקום "ברוגדון וטיג'יי וורן על סימונס".

  3. תודה רבה דוק, כיף שחזרת.
    אקסום היה פשוט מעולה באולימפיאדה. הוא שחקן שיכול לתרום הרבה, אבל חוזה כזה שנשען על סטט' נראה לי בעייתי מאוד.
    שחקנים עוד יותר ישחקו בשביל הסטט שלהם מאשר בשביל טובת הקבוצה, ודקות למשל – זה בכלל לא בשליטתו.
    נשמע כמו רעיון גרוע מאוד.
    קיירי – מקרה הראש והדוש מס' 1 בליגה, השאיר לבולבוס אבק.

    1. גם גרנט היל ורג'י מילר הם שני בלבלני מוחין, עם לשון ארוכה וברברת סכרינית. אפילו גרג אנתוני כבר עדיף.

  4. אני על מבין על מה וובר מחרטט הוא התחיל צ׳וקר ונשאר צ׳וקר. קארים פשוט נפלא וכיף כל פעם לשמוע אותו מתבטא. הוא ללא ספק השחקן האינטליגנטי מכולם. וחבל שאת הישגיו עשה מחוץ לליגה כהיסטוריון וסופר ולא באמת קיבל הזדמנות להשפיע על העתיד של הליגה (חוץ מביינום). בכל אופן אחלה מעורב והתגעגעתי לפינת הטבע!

  5. טוב, אני לא אגיד את דעתי על וובר והטיימאאוט, יש סיפור, ושום דבר לא יהרוס אותו. הרי ברור לכולם שאם וובר לא לוקח את הטיימאאוט הקבוצה שלו קולעת שלוש רצוף ומנצחת. אגב, אני לא בא להגיד שהאיש חף מפשע, אני זוכר שדיברו על זה שהוא היה אאוט לגמרי כל המהלך, כולל צעדים שלא שרקו לו לפני הטיימאאוט.
    יש קלאסה של שחקנים שהיא מעל המשחק. על כל אלון מזרחי שמתפלל שחלוצים ישברו רגל ולא יעברו לו את השיא יש אנשים שמבינים שהיה להם מזל להיות שם ולשחק כל כך הרבה שנים ברמה הכי גבוהה של המשחק כדי להגיע לנקודה שבה הם משיגים שיא כמו קארים, או האנק ארון. הם מבינים שיום יבוא ומישהו ידביק אותם ואולי יעבור, והם בסדר עם זה, ולהפך, אפילו מפרגנים לאותו מישהו. אין הרבה כאלה, וקארים הוא אחד כזה, קלאסה של בנאדם. מה שקוראים באמריקנית royalty. ומתכוונים להתנהלות של האיש, לא לפוזה של קינג. ואם כבר קינג, אני בספק אם לברון יגיד אותו דבר אם מישהו יעבור אותו, אבל זה כבר בעיה שלו.

  6. ברגע שלברון ישבור את השיא של קארים עבדול ג'אבר, השיא יהיה שלו עם כוכבית. ג'אבר התחיל לשחק ב NBA רק בגיל 22 אחרי 4 שנות לימוד באוניברסיטה יוקרתית כ UCLA. לברון התחיל לשחק נ NBA בגיל 18 מייד אחרי שסיים את בית הספר התיכון.

    1. הפוך, קארים שיחק 1560 משחקים בקריירה, לברון כרגע על 1310. אם כבר הכוכבית צריכה להיות לזכותו של לברון שישבור את השיא של קארים עם 200 משחקים פחות.

      1. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח, נכון מאד
        הכינות מראש? באת עם דף מסרים מהבית?
        ה ללל לא יאהבו את זה….

        1. מה זה לא אוהבים…… שבירת קודים מוסריים
          מחאה גורפת מהשמאל והימין
          גם האשך חטא בפיו……
          העלה טענה שיקרית שהדביל קיירי דוש #1 לפני הבולבוס

            1. מה שנקרא בלבול ביצים?
              במקרה דנן, בלבול ביצה.

      2. לא שצריכה להיות כאן איזושהיא כוכבית מכל צורה. רק שני כוכבים גדולים, אבל אתה בסך הכל אומר שממוצע הנקודות למשחק של לברון גבוה יותר…
        דבר שני אפילו באני לא חיי בסרט שלברון ישבור את השיא תוך 50 משחקים.
        דבר אחרון – מה שאלכס מנסה להגיד הוא שלברון היו יותר שנות מפלצת בליגה כי קארים היה חייב לשחק בקולג'. אם נתרגם את זה בצורה אחרת – נניח וקארים גם היה נכנס לליגה אחרי התיכון ונוריד ארבע שנים מסוף הקרירה שלו אז היית מקבל עוד עשר נקודות למשחק בהערכה עדינה על 300 משחקים וההפרש שלברון היה צריך לסגור הרבה הרבה יותר גדול (פי שניים).

        1. אני לא נכנס לפרשנות וקריאה בין השורות. לברון קולע 27.0, קארים קלע 24.6 בקריירה, אם וכאשר ישבור לברון את השיא, בעוד 50 או 100 משחקים הוא יעשה את זה בפחות משחקים מקארים. זה לא מוריד מגדולת האחד או מעלה את גדולת השני. אלה הנתונים היבשים.

          1. אהה זה בדיוק מה שאתה עושה כי התייחסת לתגובה של אלכס ושמת את הזרקור על היבט אחד. אהה כן גם 100 משחקים זה ברמת האופטימיות יתר.

            1. או שאני לא מבין את המשמעות של המילה הפוך.

          2. אם הבנתי נכון את מה שארז מנסה לומר אז החשבונות האלה חסרי משמעות.
            הרי אפשר לומר שקארים גבוה מלברון בכמה ס"מ ולכן יש כוכבית על השיא שלו.
            מה שיש זה מה שיש, החיים לא פייר.

            1. גם בעיני הם חסרי משמעות – אבל הוא אמר 'אם כבר הכוכבית צריכה להיות לזכותו של לברון'.

  7. ראיתי את טקס הכניסה להיכל התהילה שנערך לאחרונה וכריס וובר נאם שם בצורה מרגשת וחכמה. העובדה היא שאחרי אירוע הטיימאאוט שהיה דרמטי ביותר ותאמינו לי, ראיתי את זה בטלויזיה בשידור חי וזה היה מטורף לא יאומן ושובר לב, הוא יצא לקריירה מופלאה בליגה והיה מגיע לגמר הנ ב א. אם שיפוט מושחת לא היה שודד אותו בסדרה נגד הלייקרס.
    הוא שיחק נהדר בסקרמנטו שהייתה אחת הקבוצות האנטליגנטיות והכיפיות ובהחלט יש לו ראש על הכתפיים ושיחק כדורסל נהדר, חיובי ומבריק. אגיד אפילו שיש לו חלק גדול בהתפתחות עמדה 4 בהמשך והוא היה אתלט על ושואו מן אמיתי שידע למסור להטביע ולעשות הכל בהתקפה. נהניתי מאד לקרוא את מה שהיה לו להגיד וכמה כיף שחזרו המעורבים.

    1. כמו שאני תמיד אומר, אם קבוצתו של וובר היתה קולעת 81 ולא 71, הוא היה יכול לקחת שני טיימאאוטס שלא היו לו ועדיין לנצח. אבל זה לא ה״סיפור״.

  8. לגבי החוזה של אקסום אין כאן שום דבר חדש. הרוקטס כבר עשו את אותו דבר רק ביותר קיצוני עם ננה לפני שתי עונות. בתכלס זה לא שונה בהרבה מלתת לשחקן חוזה לא מובטח או מובטח חלקית. מבחינת השחקן זה מבטיח לו שאם הוא ישחק לפחות יקבל יותר כסף. חשוב להדגיש כי מדובר כאן בתמריצים סבירים. אנחנו עוד לא יודעים מה יהיו אבל אם נסתמך על המקרה של ננה כנראה מדובר על מספר משחקים ובהישגי הקבוצה. לכן מבחינת אקסום המשמעות שאם ישחק יקבל אותם כי תמריצים סבירים הם כאלה שהתקיימו בעונה שעברה שבה אם נזכור אקסום היה על הפרקט במשך 6 משחקים והרוקטס ניצחו 17 (או 19 אם נשקל לעונה באה עלינו לטובה) .
    מבחינת הרוקטס זה הופך אותו לחוזה מצוין לטרייד. אם נלך חזרה לננה אז בסוף הוא לא שיחק דקה וזה נהיה חסר משמעות.

  9. קיירי נתן עונה מדהימה בשנה שעברה. אם הוא מצליח לשמור על היכולת הזאת בברוקלין ולהישאר מחויב לדעתי אין דרך לנצח אותם. לכן גם צריך להתעלם מכל הפרובוקציות, אם הוא נותן 100% על המגרש זה מספיק. קצת כמו רודמן בזמנו, לפחות לפי מה שאמרו עליו בריקוד האחרון

  10. לדעתי טרייד של סימונס על אדוורדס הוא טוב מאד לפילי
    גם נפטרים מחוזה הענק של סימונס וגם מקבלים כישון גדול על חוזה רוקי

  11. בעיני אם פילי יכולים לקבל את אדוארדס הם חייבים לקפוץ על זה. הוא בקושי בן 20 ובחצי השני של העונת רוקי שלו הוא קלע 23.5 נק למשחק עם 35 אחוז מהשלוש 76 אחוז מהעונשין ו45 אחוז מהשדה. הבן אדם אתלט על ועם כל הכבוד להגנה של סימונס אני חושב שהיכולת ההתקפית של אדוארדס שווה כל דולר.
    .
    נב: הוא שיחק בכל המשחקים העונה. יתאים ליד אמביד הפציע.

  12. מוזר…חיפשתי ולא מצאתי , אולי אני היחיד שלא מבין למה מעלים פוסטים ביום הכיפורים. אין שום דבר שהוא דחוף, בטח כשהליגה בפגרה.

      1. בנוסף התגובה הראשונה מופיעה ב3 בבוקר שעון ישראל כלומר 6 בערב שעון אטלנטה אז הפוסט עלה לפני שהתחיל הצום שם. לא שזה באמת משנה…

    1. פלוס אין סוף. יש כאלו שמנותקים לגמרי מהזהות היהודית שלהם וזה לא באשמתם כי לא היה מי שילמדו ממנו על עניין זה.

  13. . I don’t see records as personal accomplishments, but more as human achievements

    קארים פשוט אישיות. איזה משפט חכם.
    ראוי שכל השחקנים בליגה י'ראט ויטמיעו.

    בנוגע לבן, ובתור חובב פילי, אם מציעים את אדוארדס עליו, הייתי קופץ על המציאה. במקרה הרע לא שיפרת את הקבוצה. כי איתו, אין להם צ' אנס.

  14. וובר הוא מששת היחידים שיש להם ממוצע של לפחות 20, 9, 4 עם וילט, ראסל (למרות שהוא קלע פחות מ-20 נק' למשחק אך מפני שבכ"ח יש לו מעל 20 והוא קלע מעל 10 נק' למשחק הוא שייך למועדון זה. גם בנק', ביילור, קאנינהאם ובירד.
    שאר החמישה הם חברים גם במועדון ה-20, 10, 4.
    בירד היחיד במועדון 20, 10, 5 כללא פציעות רציניות כנראה היה מגיע ל-25, 10, 5 וזה היה המצב לאחר 9 עונות עם ממוצע של 25.01 נק' למשחק ועדכמה שידוע לי הוא הידיעה שהגיע לממוצעים כאלו בשלב כלשהו בקריירה ובוודאי לאחר 9 עונות.

    1. *צ"ל סוגר שני לאחר "למועדון זה" ואחריונצ"ל פסיק ולא נקודה והמילים "גם בנק' " מופיעות בטעות.
      *"…כשללא פציעות…"

כתיבת תגובה

סגירת תפריט