יהלומים וחלודה בן סימונס וסיום היחסים עם הסיקסרס / יהונתן גזלה

אי שם באמצע שנות ה-60, כתבה זמרת הפולק האמריקאית ג'ואן ביאז, שיר יפהפה על אהבתה הדי חד צדדית עם בוב דילן. היא קראה לו יהלומים וחלודה (Diamonds and Rust). היא מתארת בכתיבתה הפשוטה וסרקסטית, איך היא הייתה שם עבורו בזמן של משבר זהות, עטפה אותו בחום והאהבה והוא בתמורה החזיר לה ציניות, עמימות יהלומים וחלודה. היא מתארת שיחת טלפון מדילן ביום בהיר אחד, 10 שנים אחרי, שהעירה בה את כל מה שחוותה עם כל הכאב. ככל הנראה מערכת היחסים הזו הייתה פחות משמעותית עבור דילן מכיוון ששנים בכלל לא הבין שהשיר עליו ומעולם לא כתב שיר תגובה לטענות של ביאז. אך מי שמקשיב לשיר לא יכול שלא לחוש את הכאב בקולה של ביאז שנים אחרי.

ביאז ואהובה הצעיר דאז

אני מניח שכל אחד חווה תחושה של מערכת יחסים לא מאוזנת רגשית בין חלקיה, בין אם בצד המקבל ובין אם בנותן. העניין הוא שלא מדובר על ניתוח כלכלי-סוציולוגי על מבנה האינטרסים בתוך יחסי חליפין, אלא על תחושות לא שוות שלעיתים מגובות בנתונים מוחשיים אך פעמים רבות הן בתוך מוחו הקודח של המתבונן.

זוהי הזווית החסרה כאשר מנסים להבין כיצד מערכות יחסים שעל פניהן נראו מצוינות מתפרקות לעיתן עד לרגע שצד אחד (או שניים) מחליט שאינו יכול עוד. קשה לסמן נקודות ציון מדויקות מתי מערכות היחסים האלו מתחילות להתפרק כי לעיתים הנקודות צצות ועולות רק כאשר המיסוך הוורוד של ההצלחה והתקווה מתפוגגים אל האוויר הדק. לעיתים האירועים הם כה קטנים עד כי לא ניתן להבינם ללא הצבר של כולם יחד על המשקל. אבל עדיין ב-14.9.2021 בן סימונס והסיקסרס בניתוח יחסים מוחלט, כאשר מה שבולט למתבונן מהצד שלא מעורה בכל סוגיות העניין הוא ששני הצדדים מרגישים נבגדים.

ענה למבקרים במשחק הכי חשוב של העונה

צדדים למטבע

בן סימונס נבחר מספר אחד על ידי הסיקסרס שראו בו שילוב אדיר של מג'יק ולברון. עמדת הפוינט גארד היה שלו לאבד. הם היו לצדו בתקופה בה החלים מפציעה יחד עם אמביד והחלו לארגן סביבו קבוצה שמתאימה לחוזקותיו. בשנת 16/17 הוא נתן עונת רוקי מהסרטים כאשר החזיר את קבוצת הפרוסס של הסיקסרס לפלייאוף לראשונה מאז החל "התהליך" ב-2012. הוא הוביל את הסיקסרס הפצועה ללא אמביד לסיום עונה של 16-0 שהביאם לקרב פלייאוף מול ההיט שהסתיים ב-4-1 סוחף והפסד מכובד לסלטיקס בסיבוב השני.

אך בעיני (הלא אובייקטיביות יש לומר), זרעי ההרס נזרעו בעיני הרבה יותר מוקדם ממה שנראה לעין. שביל הפירורים בעיני מתחיל מדראפט 2016 שהביא את נבחר מספר אחד מרקל פולץ לפילי. סימונס היה שחקן מיוחד שהגדיר עצמו כפוינט גארד. לא פוינט פורוורד, לא פוינט סנטר.

ברט בראון, מאמנה דאז, מיד שם לב לבעייתיות של לבחור שחקן ראשון בדראפט לאותה העמדה שבה הפרוספקט המוביל שלך משחק בה. הוא השיב באופן שלא משתמע לשתי פנים והודיע שבן סימונס יהיה פוינט גארד העתיד של הקבוצה ומרקל ישחק לצדו כ-SG. העניין היה שבן לא מטומטם. מרקל היה פוינט גארד פר אקסלנס שכל היתרונות שלו היו עם הכדור ביד. וזה לא שהוא לפל לסיקסורס מהשמיים. הם יצקו דיל עם הסלטיקס כדי לקבל את בחירה מספר 1 כדי לבחור ספציפית אותו. היה להם ווינג מושלם בשם טייטום שיכול היה להשלים את בן, אך הם העדיפו לעשות טרייד אפ, לאבד בחירה נוספת כדי לקחת את מרקל לפני שבן אפילו קיבל הזדמנות לשחק את משחקו הראשון.

מרקל פולץ – הקרקס שהוריד מסימונס את הפוקוס

ל"מזלם" של הסיקסרס, הסאגה עם מרקל קיבלה תפנית כאשר הנ"ל נפצע, איבד את קליעתו ונשאר פגום באופן מסתורי ביחס לשחקן מלא הביטחון שרצח הגנות עונה קודם במכללות. מעניין מה היה קורה אילו פולץ היה משתלט על העמדה ובן היה צריך לשחק בצבע. למזלם, הקרקס סביב מרקל הנמיך באופן משמעותי את הפוקוס הביקורתי על בן כמעט שנתיים, כאשר כל שאלה בדבר הקליעה של סימונס מרחוק והגרביטציה השלילית שיצר בתוך הצבע, נענו באגרסיביות מכל גורם בקבוצה עם: "למה להתעסק במה שהוא לא יכול כאשר יש כל כך הרבה שהוא כן יכול". אבל רינונים החלו להישמע כבר אז והקרקס של מרקל החל לזלוג לכיוונו של סימונס. מי שהצית לא מעט מהאש היה העיתונאי קווין אוקונור ילד הפלא של אתר הרינגר שטען בלהט ששמע לא מעט סקאוטים שמאמינים שבן סימונס זורק עם היד הלא נכונה ושזהו מקור חוסר הקליעה שלו מטווח רחוק. אוקונור נשאר אובססיבי לטענה זו עד היום.

הרי סימונס ידוע כאמבידקסטרס (אדם ללא יד דומיננטית) שיכול ללכת ימינה או שמאלה. אך בפועל טען אוקונור שסימונס דווקא די דומיננטי בידו הימנית והוא מסיים מעל 80% מזריקות אלו בצבע ביד זו ולא ביד השמאלית הכביכול דומיננטית שלו. לטענתו, כל מבנה גופו מרגיש יותר טבעי כאשר הוא עולה לזריקה בימין. סימונס נאלץ להתמודד מול התקשורת שהחלה לעלות שאלות בדבר חוסר יכולתו לשפר את הזריקה.

עוד הזדמנות בה תפסו את בן זורק ביד ימין

אנליסטים רבים אחרים רכבו על רכבת ה"יד הלא נכונה" כגון ג'יילן רוז ובריאן ווינדהורסט. הסיקסרס ניסו לגבות את סימונס אך גם לא ממש עשו זאת. הם טענו שלא יבצעו תהליך מול שחקן כאשר שחקנם לא מרגיש בנוח איתו ושיש להם תוכניות עבורו. זה נשמע כמו גיבוי אך הם יכלו לצאת בהצהרה שאומרת: "יש לנו צוות מקצועי שהוא בשתי דרגות מעל כל אנליסט בתקשורת. בן סימונס הוא שמאלי וזוהי היד בו הוא צריך לזרוק". שומעים את ההבדל?

מכאן החל לחלחל לחוגי האוהדים ולקבוצות אותו הרעיון הישן שגורס שיש לבן סימונס עניין של מוסר עבודה. שהוא לא מוכן לעבוד קשה על החולשות שלו. ההיקשרות שמו של סימונס עם סלבריטאיות יפהפיות ומכוניות יוקרה רק הוסיפה לו את תבנית הפלייבוי. אך סימונס כעס מאוד על ההאשמות האלה. הוא עבד באופן פסיכי על הגוף שלו והפך לאחד השחקנים הכי פיזיים בליגה. למרות שהחל את הליגה פצוע הוא אשכרה הגיע לשחק. 81 משחקים בעונה הראשונה ו-79 בשנייה. הוא הפך את עצמו מנטל הגנתי ב-LSU לאחד משחקני ההגנה הטובים בליגה. הוא שמר לא מעט על ווינגים וגארדים שאדם בגודלו לא אמור להתקרב אליהם.

לאחר עונתו השנייה שהסתיימה בבעיטה לישבן שקיבלו שוב מהסלטיקס, הביאו הסיקסרס את ג'ימי באטלר לעיר האחווה. הסיקסרס עשו טרייד על שני השחקנים שדווקא השלימו את סימונס בצורה הכי טובה: סאריץ' וקובינגטון, והכניסו שחקן שהוא מנהיג מנוסה שפועל עם הכדור ביד וידוע בזה שהוא רוכב על שחקנים שהוא רואה בהם חלשים מנטלית. סימונס תחילה קיבל את ג'ימי בידיים פתוחות. אך המתח בין סגנון הריצה והפעולות המהירות ושוטפות של סימונס אל מול האיטיות שבמשחק עם הכדור בידיים של ג'ימי החלו לתת אותותיהם ברמה הכדורסלנית.

לעומת בן, אמביד שחקן רב גוני מספיק כך ששיחק נהדר גם עם ג'ימי וגם בסגנון של בן, אך בהתקפות שג'ימי היה עם הכדור ביד סימונס נראה אבוד. גם כאן הסיקסרס לקחו את הצד של סימונס ויצרו מצב בו כולם מוצאים עצמם. עד שהגיעה הסדרה מול טורונטו.

כשלא הלך לסיקסרס עם הרפטורס הארוכים והמהירים הכדור החל לעבור לג'ימי כדי שינהל את העניינים. זה כמעט נגמר בהדחה של האלופה שבדרך וג'ימי סיים את העונה מתוסכל על כך שהסיקסרס לא הבינו איך לשחק איתו וזרקו אותו למערכה כאשר הקבוצה לא מספיק מתורגלת בכך. הסיקסרס הבינו שסימונס שהוא העתיד של הקבוצה ואמביד מתנדנד מבחינת כושר\פציעות ובכך הסיקסרס אפילו לא הציעו לג'ימי חוזה וג'ימי השיב להם כדבר קורט קוביין מנירוונה: "you can't fire me cause I quit!"

אני מרחיב על כל האירועים האלה כדי שאולי תבינו שהסיקסרס בנקודת המבט שלהם ויתרו על לא מעט כדי לרכב על הפוטנציאל של סימונס. אך הם בנו על כך שהחולשה המרכזית שלו, הקליעה, תקבל מענה מספיק טוב. סימונס מבחינתו הרגיש שאמביד הוא נער הזהב שמקבל את האהבה של הקהל ושל המועדון למרות שהגיע ללא מעט מצבים לא בכושר. הוא ראה כיצד הקבוצה מפסיקה להיבנות סביב החוזקות שלו. הובאו לא מעט שחקנים שאו יצרו פקק תחת הסל, או היו חייבים כדור ביד כדי ליצור.

אבל מה שבלט הכי הרבה זה הפער בין סימונס האדם, שמצטייר כטיפוס שקט, קול-אדיש, ציני אוהב את עצמו וחסר כל יצר של חנופה לעומת הקהל של הסיקסרס שהוא חם (על גבול החונק לעיתים) אבל גם מלא גאווה עירונית. סימונס לא שיבח והילל. הוא ברח ל-LA בכל הזדמנות שיכל. האוהדים שקפצו לשמים כשזכו בלוטו וקיבלו אותו בחיבוק הכי חם שיכלו אך קיבלו ממנו קור יחסי. אמביד לעומתו, מבין את כללי המשחק. הוא הטריף את העיר עוד כשהיה על חליפה ועוד לא שיחק, הפך אותה לשלו, יצא לג'וגינג סטייל רוקי כשאחרים מצטרפים אליו, יצא לפעילות בקהילה. אמביד הוא שם נרדם לפילי וכאשר בסיום השנה השנייה נשמעו קולות בתקשורת שאולי צריך לעשות טרייד סביב אמביד ולבנות מול סימונס, קהל האוהדים היה בעיקר בצד של ג'ואל. מה גם שהרינונים שהוא היה החלק המרכזי של החבילה שמורי רצה על מנת להביא את הארדן עוד יותר חזקה את העניין.

אז האם משחק אחד בפלייאוף של 2021 הוא מה ששבר את קש הגמל? לדעתי ממש לא. לדעתי גם ההערה של אמביד לא ממש פגעו בו (על חוסר הרצון שלו לזרוק או לעשות דאנק). את זה יודעים כי סימונס האדם הכי ביקרתי כלפי עצמו. הוא לקח אחריות במילים על כל מה שקרה על המגרש בפלייאוף הזה ועשה חשבון נפש בכל ראיון שנשאל על כך. אני אפילו לא בטוח שההערה של דוק שכרגיל זורק את שחקניו תחת הגלגלים (כשענה "לא" על האם הוא בטוח שבן סימונס יכול להיות פוינט גארד של קבוצה אלופה). בעיני ישנם כמה תהליכים ארוכי טווח שהיו שם תמיד:

1. בן אוהב את LA. כאדם שגדל באוסטרליה עד גיל תיכון LA עם החופים היפים, מזג האוויר והזוהר הרבה יותר מתאימים לאישיותו. הוא אוהב אופנה ומכוניות יוקרה. הוא כבר יצא עם זמרות, שלל דוגמניות וקרדשיאנית אחת. זה רק היה עניין של זמן. השמועה שבן מעוניין לעבור לאחד משלוש הקבוצות בקליפורניה (שכח כנראה איפה סקרמנטו נמצאת), כבר הוכחשה. אך קשה לי להאמין שלא היה בה גרעין של אמת. אבל אין ספק שאם לא קליפורניה, בן ישמח לשחק עם שחקנים שיותר קרובים אליו אישיותית כגון חבריו הטובים ממינסוטה KAT וראסל (איתו שיחק בתיכון. הם בקשר קרוב עד היום).

2. לא בכדי לא הזכרתי את ריץ' פול עד עכשיו. הנ"ל ידוע בכך שהוא שובר את הכלים ומעקם קבוצות כדי להביא את הלקוח שלו לאן שהוא רוצה. נכון שסימונס חתם עם פול לפני הדראפט. תחילה, בעיקר בשל הקשר שנוצר בינו לבין לברון אותו העריץ ובנה את משחקו סביבו. אך חשוב להזכיר שפול לא היה רוצה לקוח כעוס. בטח לא בכזה פרופיל. לכן כל הפעולות שלו מצביעות על כך שבן מושך בחוטים ופול מוודא שכל העולם רואה מה מוכן סוכן כמוהו לעשות עבור לקוח כדי שיצא מרוצה.

אז למה עכשיו? התזמון מושלם. שוק השחקנים החופשיים יבש מאוד השנה. בן כבר הבטיח את כספו מהקבוצה שיכולה הייתה לשלם לו הכי הרבה. עכשיו זה הזמן להביא את עצמו לאן שרצה למרות שזוהי כביכול החלטה בלעדית של הסיקסרס. כי השחקנים מתחילים ללמוד את הטריק. קודם קח את הכסף ואז תיפרד מהקבוצה במהלך כפוי. ככל שעושים זאת מהר השחקן מתוגמל. החוזה ארוך הטווח שלו הופך לאטרקטיבי לקבוצה שהוא עובר אליה. מצד שני, אתה לא רוצה לרוקן את הקבוצה שאתה מגיע אליה מנכסים. לכן הטריק הוא לקחת את הכסף בחוזה, לשדר שאתה לא מרוצה ולתת לתקשורת להבין לאילו קבוצות אתה מעוניין להגיע אליהן. כך מצד אחד הערך שלך בטרייד יורד, אך הקבוצה המקבלת יודעת כמה אתה רוצה לשחק אצלם ולא יפחדו להיפרד ממספיק נכסים עבורך. במקרה של חוזה ארוך טווח הם אפילו לא צריכים לנחש אם תחתום מחדש. יש להם מספיק זמן לבנות סביבך.

החלק האחרון הוא קריטי ברמת הליגה מכיוון שהעצמת השחקנים כבר חצתה אזור מטריד. ברגע שאין אף עניין שמאזן את רצון השחקן, במיוחד כאשר מדובר בסופרסטאר, החוזים של הליגה יאבדו ערך, וכך גם היכולת של קבוצות (בעיקר קטנות) שזכו בלוטו פעמיים. גם בהגרלה וגם בכך שיצא להם שחקן ממש טוב לשמור על כוכביהם.

אז כרגע מה שנותר לפילי זה לבצע קרב בלימה. הם יקשיחו עמדות. מצד אחד ישדרו לסימונס שהוא יותר ממוזמן להצטרף למחנה האימונים. הם ישדרו מסר שהוא רצוי ואהוב בקבוצה ואז במקרה של שבירת כלים של סימונס ייחלו לקנוס אותו על אי הגעה לפעילות הקבוצה. אך גם זה עלול להוות חרב פיפיות: כי אולי הם בולמים את עזיבתו של סימונס, אך משדרים לסופר סטארים אחרים שזהו מועדון קשה, "אנטי העצמת השחקן". בנוסף, הלהבה השנייה של החרב, הוא הנזק שנגרם מאי השתתפותו של סימונס בקבוצה. מה גם שאם ירצה להימנע מקנסות הוא יכול לשלוף וינס קרטר או ג'יימס הארדן, להגיע ולחרבש את המשחק. כל הזמן הזה המונה דופק והערך על סימונס בטרייד רק יירד.

אז בין אם הטרייד יקרה היום או בעוד חודש, מסקרן אותי איך ייזכר הקשר בין סימונס לסיקסרס. האם כל צד יחשוב שהוא הביא יהלומים וקיבל חזרה חלודה או ששני הצדדים יכירו בטעויות ההדדיות שלהם ויבינו שכל אחד הביא קצת מזה וקצת מזה.

John

כותב כשזה בוער בעצמותיי או כשעונת הדראפט בעיצומה

לפוסט הזה יש 46 תגובות

  1. הוא הוביל את הסיקסרס הפצועה ללא אמביד לסיום עונה של 16-0 שהביאם לקרב פלייאוף מול ההיט שהסתיים ב-4-1 סוחף והפסד מכובד לסלטיקס בסיבוב השני.

    יונתן שנינו יודעים שזה שקר הוא לא הוביל כלום סימונס הוא שחקן מס 4 של פילי ביום טוב והיה אז מס 3.
    סימונס לא יכול להוביל את הפועל טרקומייה.
    מה יש לו להרגיש נבגד הבן אדם פילי עשו הכל בשבילו ירדו לו על 4. הוא קיבל הכל בלי מאמץ על מגש,זהב.
    שחקן אוברייטד מאד חלש מאד שמגן טוב זהו. הוא לא מוסר טוב בניגוד לשקרי התקשורת ולא קולע בכלל.
    יודע להטביע בפאסט ברייק ושומר טוב למרות שבפלייאוף כל הכוכבים חגגו עליו טייטום קאווי טריי אז הוא לא באמת יכול גם לעצור ולנטרל כוכבים….נחמד בהגנה על שחקני דרג 2 נגיד ובעל כושר גופני טוב…בעצם שלא זורקים בכלל לסל יש יותר כושר לרוץ בהגנה….
    לשחק איתו זה 4 בהתקפה…
    וכמו שציינת אם צריך לשנות הכל סביבו הבעיה היא בו😎.
    הוא שחקן משלים עם יחצ של כוכב כי הוא בתאגיד. מזכיר את דריי רק,שדריי בשיאו היה טוב ועדיף על סימונס.
    את אמביד אוהבים בפילי כי הוא פשוט טוב

    1. שימון
      ועם זאת שאתה כל כך מקטין אותו, אתה גם דורש כל מיני דרישות לטריידים לא הגיוניים.
      למה שיתנו לך? אם הוא כזה גרוע ואוברייטד ועם משכורת שאף אחד לא רוצה לשלם, למה לתת עליו שחקנים מהעלית של הליגה?
      מי הפרייר שיפול בפח?

      1. אני דורש לפי השווי שלו בליגה. אני מהצד הנגדי לא הייתי משלם כלום חחח. אבל בליגה השווי שלו גבוה מאשר בהופס ותמיד יש פראיירים שם. פילי לא בלחץ יש לנו 4 שנים….ויש לנו את מקסי ומילטון ששחקנים טובים מסימונס שאני בטוח גם עובדים בקיץ יותר טיהיה להם תפקיד גדול השנה. מקווה שמקסי יעוף מהתאגיד ויקבל את המושכות.
        פילי מחכה לדיים. פתיחת עונה לא טובה או הדחה רגילה הפלייאוף אמורה לדבר את גב הגמל של דיים.

  2. בלוף ובלון ידועים מראש, פילו ניסו לשווק אותו ככוכב והוא לא ומצחיק אותי האנשים שהמליצו עליו מקס. סימונס לא מעוניין להתאמן ולפתח קליעה ואני לא חושב שבגיל שלו זה אפשרי זה נגר שאף פעם לא זרק לסל.
    .
    אם בן סימונס ממשיך ככה אני במקום פילי מתחיל לנהוג בשיטות שנהוגות לכדורגל, מוריד את סימונס לגי ליג וקונס אותו ב200 אלף דולר על כל יום הברזה.
    שחקנים כמו סימונס לא יכולים לתפוס את הקבוצה בביצים, אם זה דוראנט זה מובן לא סימונס.

  3. בכללי בן סימונס מציג יותר מכל את המאבק בין שני גישות שהולכות היום, הראשונה זה גישת אנשי שב״ר משמע צפייה בהמון משחקים ובהמון הייליטס, ואז מסתכלים ובוחנים את הסטטיסטיקות. חווים את המשחק דרך העיניים , קולטים בה את הניואנסים ואז מחברים לזה את המספרים. זה למה צעקנו שסימונס בלוף שאין לו עמדה על המגרש למרות האחוז האפקטיבי דפקטיבי שלו הPER…, שאין לן שום מהלך פרט למשגל לאחור ושהוא אסון בהתקפה עומדת והחוזה שלו הוא מוות.

    הקונטרה לגישה הזו היא גישת ה-טנ״ש, שאומרת תסתכל על המספרים, הם יספרו לך את רוב מה שאתה צריך, ואז תראה את המשחק. שתי הגישות אומרות לך לראות את המשחקים. שני הגישות אומרות שצריך לנתח את המספרים ואת הסטטיטיקות. השוני הוא במה קודם למה, למה תופס יותר משקל.

    1. שמע, אתה יודע להפיק מהמקלדת שלך שטויות שמתחרות ברוגל אלפר. הבעיה היא שאתה אפילו מאמין לשטויות שאתה רושם.

  4. תודה רבה, אחלה פוסט ואיזה שיר נהדר!
    סיפור סימונס פשוט מאוד.
    הוא אוברייטד עצום עם בועת הייפ שניפחו וניפחו בלי שום דבר מאחוריה.
    פילי באמת חשבו שהוא הולך להיות לברון משולב עם מג'יק וסירבו להודות בטעות גם כששוב ושוב המציאות טפחה בפניהם.
    סימונס שחקן מוגבל מאוד, ברור שהוא לא פוינט גארד לאליפות (מה ציפו שריברס יענה?), והוא מסוגל לשחק רק במגרש פתוח ומהר, עם קלעים סביבו.
    הלכו וכפו שיטה סביבו עם ברט בראון האידיוט המקובע ושיגעו את כל הקבוצה עם טריידים והוצאת המינימום משחקנים בגלל זה.
    הבעיה השנייה, מעבר לבעיות הטכניות שלו, זאת בעיית האישיות.
    סימונס הוא נרקיסיסט פלקטי ואדיש שלא אכפת לו מכלום אלא רק מעצמו ובטוח שהכל מגיע לו כי הוא אל מוזהב.
    כמובן שזה מכסה על חוסר ביטחון איום ונורא, וזה נחשף בפלייאופים כשהוא נתקע (בארקלי אמר שסימונס פשוט נראה לו מפוחד – וצדק).
    קיבל את חוזה המקסימום מהפראיירים ועכשיו הם תקועים עם הזין ביד.
    הוא מסרב לכבד את החוזה ואחרי כל מה שפילי עשו בשבילו וכל הזמן שנתנו לו הוא פשוט התנתק ורוצה קליפורניה.
    בדיחה.
    כתבתי עליו בזמן הדיונים על המקס ששחקן כזה אם נותנים לו מקס אכלת אותה, גם ככה הוא חושב שמגיע לו הכל על מגש של כסף (ליטרלי), אם אתה מפנק אותו הוא בכלל לא יתאמץ.
    אם כבר, שחקן כזה צריך להחזיק קצר ולאתגר אותו להשתפר ולהוכיח שהוא שווה משהו ולא להיכנע לגחמותיו.
    ואני לא אומר את זה מעכשיו.
    הנה מהפוסט הזה, ב-2019:
    https://hoops.co.il/?p=164220
    "פילי חתמו על תעודת הפטירה שלהם, כמו שציפינו.
    1. אין לו תשוקה לניצחון
    2. יש לו נרקיסיזם ברמה הגבוהה ביותר ללא כיסוי
    3. בגלל שני הראשונים הוא לא טורח להשתפר
    4. הוא מעדיף קרדשיאנס ושיט על כדורסל, ובוודאי ירצה להגיע לאל-איי.
    5. בינו לבין אמביד תמיד הייתה צרות עין וקנאה, אמביד יודע שהוא המקל בגלגלי פילי.
    6. הוא גדל מגורות בתאגיד וחתום בקלאץ', ומתישהו יגיע ללייקרס או לפראיירית אחרת (לא יסיים את חוזהו בפילי)
    7.הוא נגר בן נגר, הולך דורות אחורה, עד משפחת נגרים מנצרת. תמיד היה ותמיד יהיה.
    8. אין לו שום משחק ללא כדור
    9. אין לו שום משחק גב לסל
    10. אין לו שום עמדה במגרש
    11. מאמנו, החצי השני של "הצוות האוסטרלי", ממשיך לגרום לו להאמין שהוא כוכב בהסתמכותו הפתטית עליו.
    12. הם עשו החתמות לא מתאימות וסתמו עוד יותר את הפקק בצבע, ואיבדו קלעים – בדיוק הפוך ממה שהיו צריכים.
    .
    הבנאדם נתן את שורת הפלוס מינוס השלילית הגדולה בהיסטוריה! מול הסלטיקס.
    הוא היה אסון וחירב אותם.
    הוא יכול אולי לתת מדי פעם מספרים ריקים מול נמושות בלי הגנה, במגרש פתוח, אבל בפלייאוף הוא תמיד יהווה את התקרה של פילי!
    בטח כל עוד גם בראון שם שאוחז בו חזק ומעדיף לשקוע עם הספינה.
    .
    וואללה ששנאתי אותו עוד לפני שראיתי רגע שלו על המגרש. זאת בעקבות היהירות המדהימה שהפגין לפני עונתו הראשונה ("אני מתמודד על להיות אחד השחקנים הטובים בליגה, ולא על להיות אחד הרוקיס הטובים בליגה").
    ואחרי שראיתי אותו, הבנתי כמה פילי נפלו חזק.
    לא היה צריך לראות הרבה ולזהות את התחלואים.
    הם ברורים לחלוטין בשתי עונותיו מהרגע הראשון עד האחרון ופילי בוחרת להתאבד.
    .
    החוזה זה אסון בשבילו, בנאדם כזה ככל שנותנים לו יותר הוא ייתן לך בחזרה פחות, ונתנו לו המון.
    יגיע לאיזה קבוצה מפגרת בטרייד אין ברירה כמו ווסטברוק – שיקוץ על שיקוץ."

  5. נהדר. אני עדיין חושב שהוא יכול להיות שחקן מצויין בסביבה אחרת, עם צבע פנוי ואולי מסגרת קצת יותר תומכת ממה שהולך בסיקסרס. גם בפלייאוף האחרון הוא עשה עבודה טובה בהגנה (למרות שכן היה פלייאוף רע). מקווה בשבילו ובשבילם שזה יגמר

  6. תודה רבה יונתן.
    לא חושב שבן סימונס שחקן כזה גרוע כמו שעושים ממנו.
    סימונס שחקן הגנה טופ 3 בליגה, מוסר מעולה וריבאונדר טוב.
    אוהדי טורונטו ופילי יש הסכמה לטרייד הזה?
    פילי: סיאקם ודלנו באנטון להשלמת שכר
    טורונטו: בן סימונס שייק מילטון ו2 סיבוב ראשון

  7. תודה על הפוסט!
    אני מחכה לטרייד כדי לראות מה קורה בפילי, מקווה בשבילם שזה לא שוב "ננסה לבצע התאמות ונחכה לקיץ הבא" הם כבר 4 שנים ככה

  8. לגבי מרקל, חבל, קרה לו תסמין פסיכולוגי נדיר שמוחק את כל זיכרון הזריקה. היה פעם טניסאי צעיר ומאד מבטיח שזה קרה לו, במקום להיות טופ 30 בעולם הוא לא הצליח יותר להכניס סרב למגרש

  9. פוסט מצוין ומעניין, תודה רבה ג'ון.
    .
    מסקנה ראשונה – פילי באמת הצליחו לחרבן את כל הסיפור הזה. חשבתי שההימור על פולץ היה טעות כי הוא יושב על המשבצת של סימונס, אבל לא חשבתי על ההשפעה של זה על סימונס עצמו, ובהחלט יתכן שזה היה אירוע משמעותי עבורו, כמו שאמרת.
    .
    מסקנה שניה – הם צריכים לחתוך הפסדים, כולם – פילי וסימונס, ומה שיותר מהר. רק נקווה שזה לא יהיה על חשבון הספרס. במשולש סימונס, וול וזינגר אפשר וכדאי לעשות הצרחה כלשהי. כל אחד מהם יועיל יותר במקום אחר.

    1. אני לא חושב שסימונס "יתנהל" בספרס כמו שהוא מתנהג בפילי. כולם כבר מכירים אותו ואין לו שום מינוף, בטח לא בארגון כמו הספרס אם יגיע לשם.
      דווקא יכול להיות שבמועדון הכי מסודר בליגה, עם מאמן שראה הכל ומאמן קליעה משובח סימונס יצליח

        1. אם סימונס היה מגיע לספרס כרוקי זה היה יכול להצליח.
          אבל עכשיו, אחרי שנהיה "מגה סופרסטאר" וגם פופוביץ’ הזדקן עוד קצת זה כנראה סיכון גדול מדי.

  10. מצויין ג'ון.
    הסיקסרס פשלו בכמה נקודות כפי שציינת. הם "הרגו שתי ציפורים" עם פולץ' ולא ניצלו את הסיטואציה עם באטלר. אולי עם הנהלה חזקה יותר היה שם סדר וארגון (אם מורי היה שם מלכתילה לבנות את הקבוצה…).
    האשמות על סימונס לא חסרות. לא יתכן ששחקן שכבר מעל 3 שנים בליגה עדיין בכלל לא מנסה לזרוק לסל, על גבול הלא מעוניין. הוא חייב להבין שקליעה תביא אותו ואת הקבוצה לרמה הבאה. חוסר הרצון שלו לאיים על הסל מבחוץ תמיד יגרום נזק לעצמו ולקבוצה שבה הוא ישחק.

  11. מעולה יהונתן. תודה
    מאחר והבעיה שלו היא בעיקר מנטלית, כי כדורסל יש לו – הוא פשוט לא זורק,
    יכול מאוד להיות שבסיטואציה אחרת, של רצון להוכיח, ארגון תומך, חבר קרוב, או טיפול מנטלי הוא יוציא מעצמו יותר.
    אם יתחיל לזרוק מבחוץ זה ישנה את כל המשחק שלו, וזה יעשה טוב לכל הקבוצה

  12. תודה רבה. ברור שבמקרה הזה הקבוצה אשמה יותר, כי בסוף הגיע אליהם בחור בן 19 וזה תפקידם לטפל בנכס. פילי הולכת לצאת מה-'פרוסס' עם הברכיים של ג'ואל אמביד וסי ג'יי מקולם…
    לשמעון ושאר המפנטזים על לילארד – אלא אם דיים מודיע שהוא רוצה טרייד אבל אך ורק לפילי, למה שהוא יגיע לשם?
    א. פורטלנד יקבלו הצעות יותר טובות מהערך הנוכחי של סימונס + מה שפילי יכולה לתת
    ב. פילי הקבוצה והעיר של אמביד, לא חושב שלילארד ידרוש טרייד מהבלייזרס בשביל להיות מס' 2 של כוכב שעוד לא עשה אפילו גמר אזורי

    1. אין לאף קבוצה בליגה חבילה יותר טובה מפילי לתת על דמיאן ועדיין להישאר קונטנדרית בכירה. סימונס תמורתו סה לאיזון משכורתו בעיקר התמורה האמיתית יהיו בחירות דראפט ומקסי. אין לי בעיה גם לקבל את סי גי יחד עם דיים אם הולכים שם לריבילד.
      הם בונים על כך שדמיאן יבקש להגיע לפילי. הם יחכו לדמיאן אין לחץ החוזה של סימונס ארוך

      1. בעצם מה שאתה אומר זה ששחקן כמו דמיאן לילארד ישים את עצמו בשוק, והחבילה הכי טובה שתהיה עליו זה טייריס מקסי, בחירות דראפט ועוד חוזה גדול לאיזון משכורות? חחח כמו שאומרים. רק אוהדי פילי חושבים שדיים חולם להגיע לפרנצ'ייז הכושל שלהם

  13. הסרטון מימי התיכון מספר הכל – סימונס היה אתלט בלתי עציר, וכל הזמן הטביע והטביע. כבר אז, באשמתו או באשמת מאמניו הוא כנראה לא חשב שיש לו מה לזרוק מבחוץ כי יותר קל להטביע או לקלוע מהצבע.
    במכללות היה טוב, אך לא הביא את LSU לריקוד הגדול.
    ואחר כך בליגה כל הזמן אמרו שהוא פנומן, ובכלל כשיתחיל לקלוע מבחוץ יהיה סופרסטאר.
    המציאות חשפה את ערוותו. מה לעשות שאין זכות קיום לפוינט גארד שלא מסוגל לקלוע, ועוד יותר גרוע שלא זורק בכלל ומאיים בקליעה מבחוץ. זאת ועוד – עם הדובדבן שבקצפת בדמות הפרצוף האנטיפטי והאדיש (שמול אטלנטה כבר הראה סימני תבהלה מתקדמת) – התהוו לכדי ילד קטן בתוך קהל שצועק בקול רם "המלך הוא עירום" (או אם זה היה שמעון שם בקהל אז "חחח המלך השיקצה הוא עירום 🤣🤣).
    .
    כתבתי את זה מתישהו – כשבן סימונס בא לזרוק שלשה, כל סרט חייו מוקרן לנגד עיניו, והוא כל כך מפחד להחטיא ולהיכשל שהוא מוותר. לעומתו הארדן, כשהוא בא לזרוק שלשה, סרט חייו גם מוקרן לנגד עיניו אבל הוא יצא באמצע כי היה משעמם.

    1. חחח
      הארדן זורק שלשה זה כמו שירון ברלד מארץ נהדרת עושה מערכון ושופך על עצמו קמח ומיץ –
      מעטים מעיזים אבל הוא נהנה בעיקר כשאלפים רואים אותו

  14. ההנהלה של פילי עשתה כל טעות אפשרית בשנים האחרונות.
    .
    בצד, עומדים ודואגים כל בעלי הקבוצות הקטנות שזה לפחות מחצית הקבוצות. הם רואים את התופעה שהתחילה עם AD עברה להארדן וממשיכה בסימונס. גם העובדה שהסוכן של סימונס הוא ריץ פול מוסיפה סיבה לדאגה. להערכתי יתחיל, אם לא התחיל מסע לחצים על סילבר ועשות משהוא כדי לבלום את התוצאה.
    .
    בלי קשר ישיר, אני חושב שהעובדה שקבוצה ושחקן שמצליחים להשאר יחד החל מהחוזה הראשון צריכים להיות מתוגמלים. למשל בחוזי מקס האחוזים מעל 25 צריכים להיות בהשארות של השחקן בקבוצה שאיתה נחתם החוזה. ירצה לעזוב ישאר עם חוזה של 25 אחוז. ההטבה לקבוצה צריכה להיות בדמות תוספת אישית לתקרת המס עבור שחקן שנשאר בה מעבר למספר מינימלי של שנים, למשל 8. יוטה למשל ראויה לעידוד על ההצלה להשאיר את גובר ואת מיטצל. היום המצב הוא שהיא תוך מספר קטן של שנים תגיע למדרגת משלמת מס חוזרת ולא תוכל לעמוד בזה.

  15. תודה ג’ון, אחלה טור.
    סימונס שחקן טוב מאוד בסך הכל אבל עם בעיה מאוד רצינית שכנראה לא הולכת להיפטר בגלל האופי שלו והשיטה האמריקאית (אני עשיר גדול אז אני מלך).
    העלית נקודה שלא חשבתי עליה והיא התפקיד של פולץ בכל הסאגה של סימונס.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט