איך פאו גאסול יכול לעזור לפיניקס? הוא לא יכול / מנחם לס

 

 

כולם מדברים על טרייד אפשרי של פאו גאסול לפיניקס סאנס.

בואו נעצור לרגע ונראה על מה מדובר כאן. על הלייקרס איני עומד לבזבז הרבה אנרגיה ודיו. הם יעשו כל מה שהם יכולים לעשות – כולל מכירת נשמתם לשטן – כדי להחזיר את הקבוצה לעמידה על שתי רגליים. אם המחיר הוא פאו גאסול, הם לא יחשבו פעמיים, וישמחו לזרוק גם את דדי ו-K-700 לעיסקה כמצחצחי הנעליים של שחקני פיניקס סאנס.

אני מדבר על פיניקס. הנה קבוצה עם רקורד מפתיע של 18-29, מפגרת רק בהפסד אחד לפורטלנד (שיש לה רק 17 הפסדים) היושבת שנייה גאה בפסיפי – לפני גולדן סטייט, הטווס הנפוח – אז מה היא צריכה להיכנס לצרות?

יש לה מאמן צעיר המצליח בצורה יוצאת דופן עם קבוצתו, אז למה להוסיף תבלין שלא יודעים השפעתו למפרע, למרק הטעים לכל מומחה כדורסל באשר הוא? האם לא שמעו את יוגי ברה שאמר שלא מתקנים דבר שלא שבור?

ועל ה-GROIN  (שריר המפסעה) של גאסול אפילו לא התחלתי לדבר.

מדובר כמובן על SWAPPING  (חילוף אחד באחד) את גאסול, וחוזה ה-19.3 מיליון שלו, בשחקן הפצוע אמקה אוקפור, וחוזהו המסתיים העומד על 14.5 מיליון. זה יחסוך ללייקרס 4.8 מיליון ויקרב אותם עד כדי 3 מיליון מגבול מס המותרות. בגלל שהטרייד לא יביא את הלייקרס אל מתחת המס, הם עומדים על כך שפיניקס תזרוק לעברם בחירת דראפט, או שחקן צעיר 'טוב' עבור פאו בן ה-33.

ברור שללייקרס הכל טוב. הם צריכים את פאו כמו כוס רוח למת. הם צריכים להחיות את החולה שהעונה ניפטר פטירה עצובה וכואבת, ופאו הוא אחד מאברי החולה המת אז ברור שהם שמחים להיפטר ממנו.

השאלה היא למה פיניקס מעוניינת בדיל.

אפילו עם ה-19.3 מיליון של גאסול, הפיניקס יכולים ללכת על הדיל בגלל המרווח שיש להם בסף השכר. אבל ההפטרות מחוזהו של אוקפור וירושת החוזה של פאו תעלה להם כ-7 מיליון, סכום שבעלי הקבוצה הודיעו שהוא לא מפחיד אותם, אם "}האגף המקצועי" בקבוצה יחשוב שיש טעם בדבהר. מי זה "האגף"? ריאן מקדונו המנכ"ל, וג'ף הורנסאק.

מה החישוב שלהם?

ברור שלא כסף אם קיבלו אור ירוק. הם חושבים על דבר אחד, ודבר אחד בלבד: האם פאו גאסול יכול להוסיף, מבלי להפריע?

ריטמיות וכימיה בחודשיים שנותרו הן שתי המילים. הסיבה היחידה שהקבוצה הצעירה הזאת – ללא כל סופר-סטאר אחד לרפואה – היא מקום רביעי במערב, ומקום שביעי ס"ה בליגה, היא הצורה בה הקבוצה התאחתה לגוף יעיל, יוצר, ומנצח תחת מאמן שכולם אוהבים ומעריכים.

הקשיבו לגורן דראג'יק:

 “I know he’s a great guy,” Suns guard Goran Dragic said. “He is not a troublemaker. He would be a good fit. You never know. He played for the Lakers so many years. They’ve got that three-angle offense, and it’s a totally different offense than we’ve got here. We have to run. We like to run.”

 

במילים אחרות, "הוא גבר על הכיפאק, אבל הוא בא מ-"התקפת שלוש הזוויות" (כמובן TRIANGLE) שהיא התקפה איטית ומחושבת, ואנחנו אוהבים לרוץ". כל המשחק של הסאנס מבוסס על ריצה, וכיצד פאו יסתדר עם התקפה כזאת?

לפיניקס ישנן בחירות דראפט שהם לא יודעים מה לעשות איתן: 3 בחירות דראפט סיבוב ראשון ב-2014. הבחירה של אידיאנה ( TOP 14 PROTECTED); הבחירה ה-13 של הוולבס (TOP-13 PROTECTED), והבחירה של הוושינגטון ויזרדס (TOP 12  PROTECTED).

הם בוודאי יעשו משהו עם הבחירות הללו. אבל אני לא רואה כיצד המשהו הזה יכול לכלול את פאו גאסול.

סורי.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. העיסקה תחסוך ללייקרס הרבה יותר מ 4.8 מיליון – בערך 15 מיליון.

    ופניקס רוצים את גאסול כי מה שיש להם לא עובד בפלייאוף והם רוצים שחקן שיוכל לשדרג את ההתקפה העומדת שלהם ולהוסיף גם אלמנט של ניסיון פלייאוף שכמעט ולא קיים בסגל שלהם.

    גאסול יעשה את זה גם בעזרת משחק הלואו פוסט שלו, גם בעזרת יכולת המסירה, וגם בעזרת הנסיון העצום שיש לו.

    שחקן כמעט מושלם בשביל לעזור לקבוצה הזו.

    לן עוד לא מוכן לתת תרומה משמעותית, פלמלי (האמ וי פי שלהם לפי מנחם) ירד לספסל, ובעונה הבאה סביר להניח שגאסול לא ישאר.

    אם יגיעו להסכמה על איזו בחירה הולכת ללייקרס, וגאסול יחלים במהירות (אמור להיות עניין של מקסימום שבוע) – יש סיכוי טוב לטרייד שבניגוד למה שאתה חושב יעזור מאד לפניקס.

  2. במקרה שגאסול יגיע לאיפה באמת הם מסוגלים להגיע במקסימום סיבוב שני , מה המחיר של זה פגיעה בכסף בבחירות דרפט שבדרפט השנה יכולות להיות מאוד יעילות גם בבחירה נמוכה 14-20 , נסיון של השחקנים הגבוהים כמו לן ופלומפי .. פיניקס צריכה ללכת על צבירת נכסים ואפילו לבדוק מה תקבל על דרגיץ ,לגבי גאסול הוא בהחלט יכול לשדרג קבוצות …קבוצות כמו אוקלהומה פורטלנד והם היו קונטנדריות ודאיות

  3. כתבתי את זה בפוסט אחר ! רחמיי על האיש , מסכן הגאסול כמה שמועות כבר היו עליו.
    "כתבו עליו בעיתון הרבה דברים והוא בכלל לא ידע שהוא כזה" .
    אני לא יודע מי מפיץ את השמועות האלו כל פעם אבל אם זה באמת מגיע ממנהלי הלייקרס זה לדעתי לא לעניין וחסר כבוד לשחקן טוב שתרם רבות למועדון.

  4. הערות ומסקנות מהעונה:
    1.בוסטון צריכים לעשות טרייד על רונדו סתם בזבוז של הזמן שלהם ושלו כנ"ל לגבי אסיק גאסול מונרו וגורדון ,כולם יודעים שהם לא מועילים בקבוצות שלהם וקבוצות אחרות כן יכולות להשתמש בהם אבל אחד לא עושה דבר .. מה שנקרא בכללה ייצור לא יעיל ,
    2.כל הקבוצות בעלות פרצייז פלייר צעיר עשו טעויות בבנייה קליבלנד – בחירת דרפט גרועה מאמן והחתמת שחקנים בינוום פצוע כרוני ואישיות בעתית גרט גק שחקן טוב אבל סוג של שחקן בדיוק כמו קיירי הכוכב רכז שעושה נקודות אין תועלת בזבוז של כסף+ ויטרס משנה שעברה שילוב גרוע יחד עם קיירי שתיהם חושבים שהגנה זה מונח צבאי.
    דטרויט- בחירה שגוייה שיכלו לבחור ב3 רכזים מצויין ולקחו את פופ החתמה של סמית שיש לך כבר 2 גבוהים או החתמת את סמית תעשה וטרייד על מונרו , גנקיס סביר יחסית למחיר שווה תכסף ציקס מאמן גרוע
    ניו אורלנס – טרייד גרוע בדרפט ויתור על נואל תמרת הולדי רכז בינוני החתמת גורדון לפני שנה חוזה כפוי על שחקן שלא רצה להשאר , החתמה של טייריק שחקן בירידה בעמדה שגם ככה עמוסה בחוזה מוגזם, אנדרסון שחקן טוב אך על העמדה של הכוכב, ניסיון ללכת לפליאוף מוקדם מדי היו צריכים להמשיך את הבניה עוד שנה ועל ללכת על החתמות והגעה לפליאוף.
    3.קבוצות שצריך לפרק לייקרס כבר בתהליך מתחילת העונה לא באמת היו לה ציפיות
    ברוקלין מי באמת האמין שהם יכולות להוות איום חבורה של זקנים בהנהגה של פרצייז עלוב דרון וילימס יחד עם גונסון והחוזה ה2 הכי גרוע בליגה אחרי רשארד לואיס +ברוק לופס פצוע כרוני ..
    ניו יורק – מלו לא באמת יכול לסחוב קבוצה לאנשהו אם יש להם שכל שיפרקו עכשיו ויתחילן לבנות מחדש ולא יחתימו אוותו , טרייד על מלו וצנדלר והם על הגל אפילו יש מצב לשווק את אמרה והחוזה שלו לשנה אחת לקבוצות ועשית ניקוי אורוות מהיר
    בוסטון בתהליך פירוק כבר שנתיים
    שיקגו- שיתחילו לפרק למה עם רוז לא יגיעו לשום מקום ראה מקרה פני ארדואי , גרנט היל.. מכירת חיסול
    4.הקבוצות שהולכות על טנקינג עושות בשכל ובאמת הולכות לאיים מהר מאוד על כולן(יוטה,מילווקי , פילדלפיה,אורלנדו) יש בסיס מצויין
    5.רשימת השחקנים הטובים בליגה 1-10
    דוראנט
    לברון
    דיוויס
    פול
    קארי
    לאב
    אולדריץ
    קוזינס
    גריפין
    וול
    6.טופ 10 בדרפט
    Andrew Wiggins
    Jabari Parker
    Joel Embiid
    Dante Exum
    Marcus Smart
    Tyler Ennis
    Noah Vonleh
    Clint Capela
    Jerami Grant
    Zach LaVine
    Glenn Robinson

    1. שיקגו צריכים לתת לרוז עוד ניסיון אחד לפני שהם מפרקים,יותר גרוע ממה שהוא עכשיו הוא לא יהיה ..
      ואיך גוליוס רנדל לא נמצא אצלך בטופ 10 של הדראפט???הוא יהיה בחירה 5 או 6,הוא לא ייפול מתחת לזה..

    2. כמעט עם הכל מסכים.
      לגבי ניו אורלינס מסכים חלקית – לאוונס והולידי יש פוטנציאל לא רע בכלל. והם בכלל בונים על דיוויס בתור הסופר סטאר( שבאמת הופף לכזה ) בחירה גבוהה השנה ויש פה קבוצה סבבה לגמרי שאם! יתחבר טוב תוך שנה שנתיים( דמי לימוד ) יהפכו לקונדיטורים מהר מאד. ראינו שיוסטון והווריוס לא נראות יותר טוב גם אחרי בניה חכמה יותר.

  5. נראה לי שקיבלנו הלילה תשובה למה פיניקס צריכה את גאסול, כי היא לא תגיע לשום מקום כשהיא מפסידה לכל קבוצה אחרת בנקודות בצבע.

  6. גאסול הוא מניה בטוחה בצבע (כשהוא כשיר).
    בפיניקס הוא לא יהיה המטרה של כל התקפה + ישחק פחות ולכן סביר שיהיה כשיר.
    בפלייאוף וטרן יכול לעזור
    הפליאוף קשוח יותר, אף קבוצת ראן אנג גאן לא הלכה רחוק מדי…
    (אם אני זוכר נכון)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט