אירועי דיומא – 05.09.2021 – כדורגל, אופניים, שחמט וטניס

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא 16B17DDD-07F1-47C4-BA2D-67B95DD6255F.jpeg

כדורגל עולמי/ צפריר אוזדובה

מוקדמות המונדיאל

ברזיל- ארגנטינה (22:00)

משחק הכדורגל הגדול בעולם. הסופר קלאסיקו האמיתי של הכדורגל. עם כל הכבוד למוקדמות באירופה שנדיר שנראה שתי מעצמות נפגשות באותו בית בדרום אמריקה כל הנבחרות נפגשות בבית מוקדמות אחד. אז חוץ מהיריבות ההיסטורית זה שחזור של גמר הקופה אמריקה מלפני חודשיים משחק שאותו כזכור ניצחה ארגנטינה 1-0 משער נפלא של אנחל די מאריה זה גם מפגש בין המדורגת ראשונה ברזיל עם 21 נק׳ (מאזן מושלם) וארגנטינה עם 15 (אבל עם 7 נצחונות רצופים). אז כמו בגמר הקופה גם הפעם המפגש יהיה בברזיל וברזיל תחסר את השחקנים שמגיעים מהליגה האנגלית שלא שוחררו אבל שני הסגלים נוצצים ומאיימים וארגנטינה הרי תגיע עם שחקנה הטרי של פסז׳ ליאו מסי. בכל אופן אסור לפספס משחק כזה שלשם שינוי ישוחק בשעה נוחה לנו.

כדורסל

WNBA / עידו גילרי

משחקי היום:

22:00: שיקגו סקיי (14-14) – לאס וגאס אייסז (7-20)

23:00: דאלאס ווינגס (15-12) – אטלנטה דרים (20-6)

משחקי אתמול:

אינדיאנה פיבר (12-6) 65 – פיניקס מרקיורי (10-17) 87 הפיבר החלשות עוד הובילו במחצית 40-44 אבל רבע שלישי מטורף של המרקיורי נגמר ב9-36 וגמר את המשחק. בריטני גריינר קלעה 2 נקודות לפיניקס.

מינסוטה לינקס (9-18) 93 – וושינגטון מיסטיקס (17-10) 75 נטשה קולייר עם 21 נקודות ואריאל פאוורס עם 20 גברו בקלילות על 25 של אריאל אטקינס בוושינגטון הפצועה.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הוואלטה א אספנייה – קטע 21 ואחרון

קטע 20 מרובה הטיפוסים של אתמול היה מבדר כפי שהיה מפתיע. קבוצת בריחה גדולה מאד כבר הייתה עם פער של 12 דקות על הדבוקה, ונראתה בדרכה לזכות בקטע. אלא שקבוצת אינאוס, במהלך שבדיעבד התפוצץ לה בפנים, שינתה לחלוטין את מהלך הקטע. הקבוצה הבריטית התחילה להכתיב קצב רצחני בחזית הדבוקה, וסגרה את הפער מהבריחה במהירות. בינתיים ראינו את הדרום אפריקני, ריאן גיבונס, בורח מתוך הבריחה, ומחזיק פער יציב מלפנים. בחזרה לדבוקה מאחור, התקפה של אדם ייטס פירקה את הדבוקה, והותירה מאחור את ברנאל ואת לופז. קבוצת בחריין-ויקטוריוס, שהרוכב שלה ג'ק הייג התמודד מול לופז על המקום השלישי, עטה על ההזדמנות, והחלה למשוך מלפנים בכל הכח, כשהקטר העיקרי היה ג'ינו מאדר הצעיר. הרכבת בהובלת הקבוצה הבחריינית התרחקה מקבוצת ברנאל-לופז, כשהדיווידנד המפתיע הנוסף היה העובדה שמאדר החליף את ברנאל בחולצה הלבנה. הרכבת הבחריינית המשיכה קדימה בכל הכח, כשגם מארק פאדון מהבריחה חזר אחורה כדי לעזור במשיכתה. בטיפוס המסיים הרכבת תפסה את שאריות הבריחה, מלבד גיבונס שהיה עדיין מלפנים. כאן כבר ראינו התקפות של הפייבוריטים הכבדים, שהותירו בחזית רק את רוגליץ', ייטס, מאס והייג. הרביעייה תפסה עד מהרה את גיבונס והמשיכה קדימה, אך לקראת הסיום החלה במשחקי חתול ועכבר האופיינים לשלבים אלה. זה איפשר לכמה מחברי הבריחה לחזור ולהדביק אותם. קודם זה היה מיקל ביזקארה הבאסקי, ואח"כ הגיח מאחור קלמאן שאמפוסאן, שעקף במהירות ובהחלטיות את הפייבוריטים, וחצה ראשון את הקו. רוגליץ' הגיע שני, וייטס השלים את הפודיום. לשאמפוסאן הצעיר זהו הניצחון הראשון בדרג הבכיר, והוא פרס ראוי עבורו, לאחר שהיה פעיל מאד בבריחות במשך המירוץ. אשר למאבקים על החולצות, הרי שמאדר הבטיח מעשית את הזכייה בחולצה הלבנה על חשבון ברנאל, בעוד שמייקל סטורר הבטיח לאורך הקטע את הזכייה בחולצת המטפסים במאבק מול חברו לקבוצה, רומאן בארדה (פביו יאקובסן הבטיח את הזכייה בחולצה הירוקה עוד לפני כן). לקראת הסיום נודע שלופז החליט לפרוש מהמירוץ, כתוצאה מהתסכול בעקבות אירועי הקטע. בסיומו של היום המבדר, פרימוז רוגליץ' ממשיך להוביל במירוץ, כשאחריו מאס (2:38+), הייג (4:48+), ייטס (5:48+), מאדר (8:14+), ברנאל (11:38+), קוס (13:42+), מרטאן (16:11+), דה לה קרוז 16:194+) וגרוסשארטנר (20:30+).

קטע 21 של היום הוא הקטע המסיים של המירוץ. בניגוד לשנים הקודמות, מארגני המירוץ החליטו הפעם להחליף את הקטע הייצוגי למדריד בקטע נג"ש שיסתיים בעיר ההיסטורית הדתית סנטיאגו דה קומפוסטלה. זהו קטע ארוך למדי של 34 ק"מ, הכולל שני טיפוסים קצרים במהלכו. הקטע לא אמור לתת לנו שינויים גדולים, אם בכלל, בטבלת ה-GC: המוביל רוגליץ' הוא ודאי השען הטוב במירוץ, בפרט עם הטיפוסים בדרך, וצפוי להגדיל את יתרונו בצמרת, כולל קינוח בזכייה בעוד קטע (אלא אם יחליט לא לקחת סיכונים מיותרים). גם מאס ישמור על המקום השני – יתרונו שם גדול והוא שען סביר למדי. יתרון הדקה של הייג על ייטס אמור להספיק לו על מנת לשמור על המקום השלישי. שאר החולצות, כאמור, צפויות להישאר על לובשיהן. שידור ביורוספורט ב-18:30.

הטור של בנלוקס – קטע 7 ואחרון

קטע 6 של אתמול הביא לנו טיפוסים מוכרים ממירוץ ליאז'-בסטון-ליאז' ובית ספר אדיר של קבוצה אחת – בחריין-ויקטוריוס. שני רוכבים של הקבוצה, סוני קולברלי ומאטיי מוהוריץ', ברחו קדימה כ-50 ק"מ לסיום, יחד עם מארק הירשי. כשקבוצה איכותית, שכללה את דומולאן, סטויבן, וולנס וקמפנארטס החלה לרדוף אחריהם, הגיע המהלך המבריק בדמות בריחה קדימה של קולברלי, בעוד שמוהוריץ' נסוג לאחורי הקבוצה הרודפת. קולברלי הלך והגדיל את הפער, ואף אסף את הבונוסים המקסימליים בקילומטר הזהב, בעוד שחברו לקבוצה הצליח לגרוף את השאר. הנוכחות של מוהוריץ' בקבוצת הרודפים הוציאה את הרוח מהמפרשים שלהם, מה שנגמר לבסוף בניצחון של קולברלי בהפרש של 24 שניות על החבורה מאחור. האלוף האיטלקי זוכה לעונת שיא עם נצחונות יוקרתיים בקטעים של הדופינה והרומנדי, והניצחון הזה שלו הוא ה-30 בקריירה שלו. השליטה של הקבוצה הבחריינית בקטע קיבלה ביטוי מושלם כאשר מוהוריץ' הצליח לסיים שני לפני סטויבן, מה ששם את שני רוכבי הקבוצה גם בשני המקומות הראשונים ב-GC של המירוץ. לפיכך קולברלי עבר להוביל במירוץ לפני מוהוריץ' (51+), קמפנארטס (53+), קונג (1:07+), דורברידג' ו-וולנס (1:09+), בנוט (1:13+) סטויבן (1:16+), טיוניסן (1:40+) ואסגרן (1:42+).

קטע 7 המסיים של המירוץ הוא גם הקשה ביותר שלו, וכולל את גולת הכותרת הידועה שלו בסיום – הקיר של חרארדסברגן. זהו קיר קצר ותלול שבנוסף לצרות גם מתנהל על פאבה. ההתעללות הנ"ל ברוכבים תחזור על עצמה ארבע פעמים בחציו השני של הקטע, כולל בסיום. אחרי קטע אתמול, המירוץ הוא לגמרי של קבוצת בחריין-ויקטוריוס להפסיד. שני הראשונים במירוץ, קולברלי ומוהוריץ, הם מטפסים טובים יותר מהשלושה שאחריהם בדירוג, כשהמוביל זוכה להפרש גדול, והשני כבר זכה במירוץ בעבר. צריך לקרות כאן משהו די יוצא דופן (בסגנון הבריחה של ואן דר פול במהדורה הקודמת של המירוץ) כדי שמישהו אחר מלבד השניים יחגוג את הניצחון במירוץ כולו. שידור ביורוספורט ב-16:30.

שחמט – קרלסן וארטמייב בגמר באיימצ'ס; והישראלים באליפות אירופה/שחר אלוני

בתחרות המקוונת Aimchess שוחק אתמול החלק הראשון של הגמר (4 משחקי ראפיד), התוצאות –
קרלסן – ארטמייב- 1.5:2.5
קרלסן ניצח ב"מערכה הראשונה" והיום הטורניר יוכרע



אליפות אירופה

באליפות אירופה שוחק אתמול סיבוב 10 (מתוך 11) –
סוקולובסקי ניצח בשחור רב-אמן שגבוה ממנו ב 80 נקודות מד כושר!
גם אורי קובו ניצח, מול יריב נוח

בצמרת התחרות: דמצ'נקו מרוסיה עם 8, ואחריו דולקים ארבעה שחקנים עם 7.5, מרוסיה, איטליה, גרמניה (קיימר) ורומניה (דא'אק, בן ה 20, שהשתתף גם בגראנד טור בוקרשט)

היום הסיבוב האחרון שבו יקבע מיהו אלוף אירופה לשנת 2021

לסוקולובסקי יש 6, לקובו 5.5 ולאייזנברג 5 נקודות

היום ישוחק הסיבוב האחרון: סוקולובסקי, קובו ואייזנברג קיבלו יריבים חזקים, וינסו להפתיע כדי לסיים גבוה את התחרות.
לשלושת הישראלים האחרים יש יריבים נוחים יחסית.

טניס / אלכס דוקורסקי

אליפות ארה"ב הפתוחה – שמינית הגמר

שלב 16 האחרונים ייפתח הערב, החל מהשעה שש (שידורים ביורוספורט). בין השחקנים שהעפילו אתמול לשמינית הגמר נמצא את נובאק דג'וקוביץ', יאניק סינר ומתאו ברטיני. ביאנקה אנדרסקו ומאריה סקארי הן חלק מהשחקניות הבולטות שעלו לשלב 16 האחרונות מקרב הנשים במשחקי אמש.

גברים

18:00: דייגו שוורצמן (ארגנטינה) – בוטיק ואן דה זנדשולפ (הולנד): ההולנדי, שמדורג במקום ה-117 בעולם, משחק לראשונה בקריירה בטורניר זה, אליו העפיל מהמוקדמות, והוא כמובן מהווה את אחת מההפתעות הנעימות של האליפות.

21:00: דניאיל מדבדייב (רוסיה) – דניאל אוונס (בריטניה)

00:00: קרלוס אלקראז (ספרד) – פיאר גויובצ'יק (גרמניה): לאחר שהדיח בסיבוב הקודם את המדורג שלישי בעולם, סטפנוס ציציפאס, הספרדי בן ה-18 יגיע לחצי הגמר במעמד שונה לעומת הסיבובים השונים, כלומר כמועמד לעלות לרבע הגמר. יריבו בן ה-32, שמדורג במקום ה-141 והעפיל להגרלה הראשית דרך המוקדמות, ישאף להמשיך לשחק את הטניס הטוב בקריירה, שהביא אותו להישג השיא, עד עתה, בטורנירי הגנרד סלאם.

02:00: פליקס עוג'ה עליאסים (קנדה) – פרנסס טיאפו (ארה"ב)

נשים

19:00: סימונה האלפ (רומניה) – אלינה סביטולינה (אוקראינה)

20:00: אנג'ליק קרבר (גרמניה) – ליילה פרננדז (קנדה)

22:00: ארינה סבאלנקה (בלארוס) – אליז מרטנס (בלגיה)

05:00: ברבורה קרייצ'יקובה (צ'כיה) – גרביניה מוגורוזה (ספרד)

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 48 תגובות

  1. לנבחרת ישראל התקפה מצוינת והגנה עעעההההה….
    טוב שיש זהבי. בסוף הנבחרת אולי תגיע להצלבה בזכות הפרש שערים.

  2. צפריר עידו שחר דוד ואלכס תודה רבה
    נדבר על אתמול
    בכל הקשור לנבחרת ישראל אחד המשחקים המוזרים שראיתי בימיי חיי הנבחרת הייתה צריכה לקבל שמינייה משפילה במשחק הגנה מביך אבל שילוב של מזל רב בתוספת שאננות אוסטרית ובעיקר יכולת עילאית של מרציאנו מנעו זאת
    בסופו של יום ישראל מנצחת 2-5 למרות היותה נחותה בכל קטגוריה סט'
    כך למשל אוסטריה מנצחת 19-9 בבעיטות לשער
    הם מחזיקים בכדור 59 אחוז מהזמן
    באחוז דיוק גבוה יותר (82-75)

    בקיצור לא התרשמתי יתר על המידה .
    אם נדייק בהחלט התרשמתי התקפית אך ממש לא הגנתית
    אנחנו אמנם לא צרפת או אנגליה אבל יש לנו יכולות התקפיות לא מבוטלות עם 2 שחקנים שהיו מלכי שערים בליגה האוסטרית (12 בדירוג האירופי) וכמובן סקורר על כמו זהבי (שפספס בעיני קריירה אירופאית מזהירה ) + סולומון שהיה אשתקד טופ 5 במבקיעים באוקראינה והוא בכלל קיצוני
    אבל ההגנה שלנו מחפירה בוודאי שהיא מתגוננת

    ולכן המסקנה שלי לגבי הנבחרת שהיא חייבת לשחק התקפי בכל יום ובכל מגרש מכיוון שממילא היא לא יכולה להתגונן כמו שצריך
    ולכן האמירה שההגנה הכי טובה היא ההתקפה היא הכי נכונה מבחינתנו
    כאשר ראיתי את המשחק והאוסטרים הורידו ל 3-2 אמרתי לבני עכשיו נתקוף וננצח וזה מה שקרה
    כאשר אתה תוקף אתה מרוויח
    1 אפשרות להבקיע
    2 גם אם אתה לא מבקיע אתה מאפשר זמן נשימה להגנתך
    3. אתה מעייף את היריב וממילא מאפשר לו פחות זמן לתקוף
    זה אולי נכון תמיד אבל יש נבחרות שיודעות להתגונן ולצאת לנבחרות ….אבל לא אנחנו

  3. סיכום מוצאי שבת במוקדמות גביע העולם אירופה
    בית 1
    סרביה מביסה את לוקסמבורג 1-4 (אלכסנדר מיטרוביץ עם צמד ו 7 שערי מוקדמות 1 יותר מזהבי )
    אזרבייג'ן -אירלנד 1-1 שיין דאפי משווה לאירים דקה 87 (פורטוגל חופשית )
    הטבלה לאחר סיבוב משחקים בדיוק ( 4 לכל נבחרת)
    1 סרביה 10
    2 פורטוגל 10
    3 לוקסמבורג 6
    4-4 אירלנד ואזרבייג'ן 1 כ"א
    (בשלישי פורטוגל תתארח באזרבייג'ן וסרביה באיי פרו )

    בית 4
    פינלנד גוברת על קזחסטן 0-1
    אוקראינה -צרפת 1-1 שאפרנקו מעלה את אוקראינה בדקה 044 מרסיאל משווה דקה 50 המארחת עם 5 תיקו ב 5 מש'
    הטבלה
    1 צרפת 9 נק' (5 מש)
    2 פינלנד 5 נק' ( 3 מש)
    3 אוקראינה 5 (5)
    4 בוסניה 2 (3) וקזחסטן 2 ( 4)
    (בשלישי צרפת -פינלנד ובוסניה -קזחסטן )

    בית 6
    ישראל מביסה את אוסטריה כאמור 2-5 (צמד לזהבי ושערים של סולומון ,דאבור ושער בכורה של וויסמן)
    זהבי שני בטבלת המוקדמות הארופאים עם 6 שערים שני גם בטבלת כובשי הנבחרת בכל הזמנים על 31 1 פחות משפיגלר יש לו 5 שערים בשלושה ימים
    האוסטרים צמצמו זמנית משערים של בומגרטנר וארנאוטוביץ
    דנמרק החלה קש עד שניצחה 1-0 באיי פרו משער דקה 85 של ווינד 10 שניות לאחר שיואנסן הורחק בפרו
    סקוטלנד ניצחה בבית בקושי 0-1 את מולדובה (דייקס דקה 14)
    הטבלה לאחר 5 מחזורים
    1 דנמרק 15
    2 ישראל 10
    3 סקוטלנד 8
    4 אוסטריה 7
    5-6 איי פרו ומולדובה עם נקודה
    (בשלישי הלא הוא ראש השנה תצא ישראל לדנמרק קשה להאמין שנצא עם משהו כמובן שזה משחק שלא ניתן להפסיד ממנו רק להרוויח אוסטריה תארח את סקוטלנד ואיי פרו את מולדובה )

    בית 7
    טורקיה מנצחת בגריבלטר 3-0 (שער ראשון דקה 54)
    הולנד מביסה את מונטנגרו 0-4 (דפאיי צמד ווינאלדום וגאקפו)
    נורווגיה מנצחת בלטביה 2-0 (האולנד כבש את הראשון מהנקודה )
    הטבלה לאחר 5 מחזורים
    1 טורקיה 11
    2 הולנד 10
    3 נורווגיה 10
    4 מונטונגרו 7
    5 לטביה 4
    6 גריבלטר 0
    (בשלישי נורווגיה -גריבלטר !מונטונגרו מארחת את לטביה ובמוקד הולנד תארח את טורקיה )

    בית 8
    סלובניה מנצחת 0-1 את מלטה המשתפרת (פנדל דקה 44 של לובריץ)
    קרואטיה מנצחת בסלובקיה 1-0 קשה (ברוזוביץ בדקה 86)
    רוסיה מנצחת 2-0 בקפריסין
    הטבלה לאחר 5 מחזורים
    1 רוסיה 10
    2 קרואטיה 10
    3. סלובניה 7
    4 סלובקיה 6
    5 מלטה 4
    5 קפריסין 4
    (בשלישי רוסיה תארח את מלטה סלובקיה את קפריסין וקרואטיה את סלובניה )

  4. משחקי היום יום ראשון במוקדמות גביע העולם האירופאי
    בית 2
    הטבלה
    1 שבדיה 9 נק (3 מש)
    2 ספרד 7 (4)
    3 קוסובו 3 (3)
    4 יוון 2 (2)
    5 גיאורגיה 1 (4)
    21.45 ספרד -גיאורגיה הספרדים לאחר הפסד בשבדיה לא יכולים להרשות לעצמם איבוד נקודות אם רוצים לעלות אוטומטית ממקום 1
    21.45 קוסובו -יוון משחק להיות או לחדול לשתי הנבחרות (שבדיה חופשית )

    בית 3
    1 איטליה 10 (4)
    2 שוויץ 6 (2)
    3 צפון אירלנד 4 (3)
    4 בולגריה 2 (4)
    5 ליטא 0 (3)
    19.00 בולגריה -ליטא בין 2 נבחרות שלא צפויות לסיים בצמד המקומות הראשונים
    21.45 שוויץ -איטליה אלופת היורו הסתפקה רק ב 1-1 ביתי מול בולגריה והיא אמנם מובילה אך איבדה נק' בניגוד לשוויץ ומצד שני תיקו בשוויץ יעביר את ההכרעה לאיטליה שהביסה אגב את השוויצרים בשלב הבתים ביורו זה בעיני המשחק המרכזי באירופה הערב

    בית 5
    1 בלגיה 10 (4 )
    2 צ'כיה 10 (4)
    3 ווילס 3 (2)
    4 בלארוסיה 3 (3 )
    5 אסטוניה 0 (3)
    16.00 בלארוסיה -ווילס לאורחת זה משחק להיות או לחדול ..למארחת אין סיכוי מעשי
    21.45 בלגיה -צ'כיה מאבק מעניין בין מוליכות הבית שעשו רבע גמר יורו אחרון אבל הבלגים טובים יותר בטח בבית

    בית 9
    הטבלה לאחר 4 מחזורים
    1 אנגליה 12
    2 פולין 7
    3 הונגריה 7
    4 אלבניה 6
    5 אנדורה 3
    6 סן מרינו 0
    19.00 אלבניה -הונגריה המשחק המרכזי של הבית המנצחת תהיה חזק בתמונת הפליאוף
    19.00 אנגליה -אנדורה לא כוחות האנגלים היחידים למעט הדנים עם מאזן מושלם אבל אולי כדאי שיקחו דוגמה מדנמרק שניצחה בשניים את איי פרו ולא יזלזלו באנדורים
    21.45 סן מרנו -פולין השאלה היחידה היא האם לבנדבוסקי יסגור מינוס 2 מזהבי ומינוס 3 ממיטרוביץ בפסגת טבלת מלך השערים.

    בית 10
    טבלה לאחר 4 מחזורים
    1 ארמניה 10
    2 גרמניה 9
    3 מקדוניה 7
    4 רומניה 6
    5 איסלנד 3
    6 ליכטנשטיין 0
    19.00 איסלנד -מקדוניה האיסלנדים בקמפיין מאכזב המקדונים בתמונה וניצחון כאן יכניס אותם חזק לעניינים לאחר שסינסצו בגרמניה קודם לכן
    21.45 רומניה -ליכטנשטיין הרומנים ינצחו ויכנסו חזק למאבק
    21.45 גרמניה -ארמניה האורחת מוליכה באופן סנסציוני בבית גרמניה לא הרשימה בליכטנשטיין בהופעת הבכורה של פליק אבל קשה להאמין שגרמניה לא תצא עם מלא הנקודות

  5. בהמשך למה שצפריר כתב על ברזיל -ארגנטינה
    נרחיב על המצב בדרום אמריקה
    במוקדמות מונדיאל דרום אמריקה נקבל את המחזור העשירי שהוא למעשה השמיני כי מחזורים 5+6 נדחו בגלל הקורונה
    במוקד הקלאסיקו הגדול
    במחזור הקודם לפני מס' ימים
    ברזיל ניצחה בצ'ילה 1-0
    ארגנטינה ניצחה בוונצואלה 3-1
    אקוואדור ניצחה 0-2 את פארגוואי
    פרו -אורגוואי 1-1
    בוליביה -קולומביה 1-1
    הטבלה לאחר 7 מש לכל נבחרת ( 4 הראשונות עולות 5 בפליאוף מולך נציגת אוקיאניה )
    1 ברזיל 21
    2 ארגנטינה 15
    3 אקודוור 12
    4 אורוגוואי 9
    —————-
    5 קולומביה 9
    ——————
    6 פארגוואי 7
    7-8 צ'ילה ובוליביה 6 כ"א
    9 פרו 5
    10 ונצואלה 4

    ב 22.00 כאמור ברזיל תארח את ארגנטינה ותנסה לנקום את ההפסד בגמר הקופה (עצוב שסאלבה לא יהיה עם יהודה ארם בחגיגה)
    לפנות בוקר אקוודור תארח את צ'ילה שחייבת נקודות
    פראגוואי את קולומביה במשחק משמעותי מאד בטבלה
    אורגוואי לא יכולה למעוד בבית מול בוליביה
    ופרו תארח את ונצואלה בקרב נועלות הטבלה

  6. במסגרת הסיכום האולימפי באתלטיקה נדבר היום על
    השליחים והשליחות
    100 כפול 4 נשים
    גמייקה זוכה בזהב (41.02) ארה"ב בכסף (41.45) ובריטניה בארד (41.88)
    הפודיום היה אותו הפדיום מריו רק בסדר שונה שג'מייקה סיימה לפני ארה"ב בריטניה שחזרה את הארד
    המאבק בין ג'מייקה לארה"ב הוא כבר השלישי ברצף לאחר שבלונדון וריו ארה"ב סיימה ראשונה וג'מייקה שנייה
    הפעם לג'מייקניות היו את שלושת הראשונות בפודיום ב 100 יחידות והם ניצחו יחסית בקלות

    100 כפול 4 גברים
    זהב איטליה 37.50 כסף בריטניה 37.51 ארד קנדה 37.70
    הזהב האיטלקי חשוד בעיני מכיוון ששליחים זו מסורת זה קאדר רחב לאיטלקים (בניגוד לבריטים) אין מסורת גדולה בריצה הזו או בכלל של אצנים מאז מאנה האגדי המנוח (שגם היה בעיקר רץ 200) ניחא ג'ייקובס האלוף האולימפי (שאת התחושות שלי עליו כבר כתבתי) אבל פתאום רביעייה ? מאיפה היא צצה ? ברמת המסורת לאיטלקים הייתה מדליית ארד בודדת באולימפיאדה המוחרמת של מוסקבה 80 הם היו סגני אלופי עולם ב 83 באליפות העולם הראשונה בתקופת מאנה הגדול ומאז רק ארד מאליפות עולם 95 (וכסף מאליפות אירופה 2010 )
    ופתאום לקחת ככה זהב אולימפי זה אומר דרשני
    הבריטים היו רחוקים מאית אחת מהזהב (ואגב דווקא אצלם נתפס אצן שחשוד בתמריצים ככה שהמדליה בסכנה אם תיפסל סין תזכה בארד)
    ושוב הם מפסידים בפוטו פיניש לאיטלקים …בדיוק כמו ביורו
    אגב ההפרש הזה של מאית קרה רק פעמיים ובשניהם הייתה מעורבת בריטניה אלא שאז היה זה בצד המנצחת זה קרה ב 2004 אז ניצחה את ארה"ב עם 38.07 לעומת 38.08

    400 כפול 4 נשים
    זהב ארה"ב (3.16.85) כסף פולין (3.20.53) ארד ג'מייקה ( 3.21.24)
    אם יש מקצוע שמעיד על איכות אולימפית ועל קאדר שמעיד על מצב האתלטיקה זה השליחים בעיקר ב 400
    (אגב ב 100שליחים גברים ארה"ב לא הביאה לכאן אפילו גמר מכיוון שהם נהגו לשלוח את המחליפים בשלב המוקדמות והפעם זה לא הספיק לגמר הם אחרו ב 2 מאיות ביחס לשמינית )
    ב 400 שליחות אין חדש תחת השמש ארה"ב זכתה בזהב בכל 7 האולימפיאדות האחרונות מאז 1996 וגם הפעם הזהב היה אצלם בפער אדיר של 3.72 מפולין השנייה
    (אגב המקצוע הזה נכנס לאולימפיאדה ב 1972 בנשים ארה"ב תמיד זהב או כסף למעט מוסקבה שלא השתתפה)
    עוד היסטוריה הייתה בכך שג'מייקה מדליסיטית הארד עושה פודיום שישי ברציפות מאז סידני 2000 תמיד אחרי ארה"ב פעם כסף ופעם ארד כאשר פולין ממלאת את מקומה של האירופאית המתחלפת

    בכל הקשור לנבחרת ארה"ב נציין שכל רצות השליחות בגמר הם אלופות אולימפיות בעברם
    אבל אף אחד לא עשתה זאת ב 400 מטר הרגיל
    מקלוכלין היא האלופה האולימפית הנוכחית ב 400 משוכות מו לקחה כאן את הזהב ב 800
    דלילה מוחמד עשתה את הזהב ב 400 משוכות בריו ואליסון פליקס היא אלופה אולימפית ב 200 מלונדון 2012
    כולם לקחו כאן מדליה אישית מוחמד עשתה כסף ב 400 משוכות ולפליקס ארד ב 400 הרגיל והיא היחידה לקחת מדליה ב 400
    אגב פליקס זוכה בזהב אולימפי אולימפיאדה 4 ברצף
    וגם 4 ברצף בשליחות 4 כפול 400 (בלונדון ובריו לקחה גם בשליחות 100 ובלונדון צירפה גם זהב אישי ב 200 )
    וזה לדעתי שיא כל הזמנים לנשים באתלטיקה
    אגב למעט סניה רוצ'רדס שהייתה שותפתה לזהב בשליחות ב 2008+2012 יתר ההרכבים התחלפו מאולימפיאדה לאולימפיאדה זאת אומרת שהיא עשתה זאת עם 11 שותפות שונות .

    400 שליחים גברים
    זהב ארה"ב (2.55.70 |) כסף הולנד (2.57.18 )ארד בוטסואנה (2.57.27 )
    היה זה פרס ניחומים לנבחרת האמריקאית עם רביעייה שכלל את צקיי ונורמן שסיימו במקומות 4+5 בגמר האישי וראיי בנג'מין שזכה בכסף ב 400 משוכות
    השליטה האמריקאית מדהימה היסטורית זהו המירוץ ה 25 באולימפיאדה ארה"ב לקחה 18 זהב (72 אחוז) ועוד 3 מדליות כסף
    רק 4 פעמים היא לא הייתה בפודיום וזה כולל את מוסקבה 80
    לאחרונה היא פספסה פודיום ב 2000 בסידני
    ומאז 4 מדליות זהב וכסף ב לונדון 2012
    ההולנדים לעומתם בפעם הראשונה בפודיום כמו גם בוטסואנה

    400 מעורב (משולב)
    זהב פולין ( 3.09.87) כסף הדומינקנית (3.10.21 ) ארד ארה"ב (3.10.22 )
    זהו מקצועי היסטורי בפעם הראשונה אי פעם ופולין התכבדה לזכות בתואר
    פולין אף פעם לא זכתה ב 400 שליחים או שליחות לקחה כסף בשליחים ב 1976
    הזהב היחידי של פולין במקצוע אתלטי קבוצתי היה ב 1964 כשזכתה ב 100 שליחות (וכסף בשליחים)
    כאן בטוקיו הם זכו גם ב 400 שליחות
    הדומינקנית לא זכתה ולו פעם אחת במדליה כלשהי בשליחים /שליחות וכאן הם זכו בכסף
    ארה"ב שלקחה במעורב את הארד לקחה כזכור את הזהב גם בשליחים וגם בשליחות ועוד בחתיכת פער אז מה קרה כאן ?
    הסיבה היא פשוטה והיא שאין אף רץ או רצה בגמר השליחים או שליחות שרצו את הריצה הזו
    כאן רצו כל הרצים המחליפים כאלו שרצו רק במוקדמות
    וזה מאד מעניין כי לא היה כאן סיבוב מוקדם ריצה אחת שהיא גמר
    אם פליקס /מוחמד והגברים הבולטים היו רצים זה זהב בוודאות קרובה ל 100 אחוז נשגב מבינתי למה ארה"ב וויתרה ככה על זהב בטוח שכזה.

  7. לא יכולים להיות שבעה ניצחונות רצופים לארגנטינה עם 15 נק'… לעומת זאת לברזיל יששבעה ניצחונות רצופים ולכן יש להם 21 נק'

  8. צפריר, עידו, פאקו ושחר – תודה רבה. שבוע טוב וחג שמח.
    תוצאה מפתיעה נוספת מהלילה היא ניצחונה של שלבי רוג'רס האמריקאית, 43 בעולם, על המדורגת מספר אחת, אשלי בארטי האוסטרלית.

  9. וקצת עבר מתחת לראדאר אחרי הטור המסוייט של ISN, אבל אחרי הכמה טופ 10 של איינהורן, יש כאן עוד היסטוריה בדמות רוכב ישראלי ראשון שמסיים שני גראנד טורים בעונה (גיא ניב).

  10. המשחק בין ברזיל לארגנטינה הופסק לאחר תחילתו כשמשרד הבריאות הברזילאי החליט שצריך לגרש 4 משחקני נבחרת ארגנטינה מהמדינה.
    ארבעת השחקנים הם שחקני פרמייר ליג, ולפי החלטות משרד הבריאות בברזיל כל אדם שמגיע מאנגליה חייב בידוד של 14 יום. לטענתם הם העבירו את הדרישה לנבחרת ארגנטינה שלא עשתה כלום בנושא.
    אף שחקן נבחרת ברזיל לא נדרש לבידוד כי אף שחקן ברזילאי שמשחק בליגה האנגלית לא שוחרר על ידי המועדון שלו למדינה המסומנת באדום.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט