מעורב אמריקאי: בייסבול, פוטבול, כדורסל/ מנחם לס

בייסבול

כל הברונקס רותחת מכעס ובושה: התותחנים של היאנקיס נשארו בלי תחמושת: החובטים הטובים בעולם המשתכרים עד 29 מיליון דולארים לעונה לחבוט בכדור קטן, לא מסוגלים לפגוע באוקיאנוס. פרנצ'ייס עם 27 אליפויות עולם מדדה 2-0 נגד דטרויט טייגרס (בשני משחקים ביתיים), דרק ג'יטר שבר את עצמות עקב רגלו, וההפסד 3-0 אתמול – הפסד שני ברציפות – כשאף אחד לא פוגע הוא אחד הדברים המוזרים ביותר שקרו בספורט בשנים האחרונות.

אפילו לצופים הנאמנים (והחולים!) שלהם נימאס לשרוק בוז ולצרוח "אפסים". המצב התדרדר עד כדי כך שהם פשוט עוזבים את האיצטדיון לפני הסוף, ומתנהגים כאילו כבר לא איכפת להם מכלום . אפילו 'בוז' נמאס לצרוח. מלבד אישירו סוזוקי, מרק טיקסיירה, ואיבונז, הקהל צוחק ומגחך על כל HITTER שניגש לחבוט. במיוחד אלכס רודריגז (איי-רוד) – האתלט עם המשכורת הגבוהה בעולם, 28 מיליון לחבוט כדור – שהקהל אוהב לשנוא בגלל יהירותו. הוא חבט בהצלחה פעמיים ב-23 נסיונות, והיו נגדו 9 סטרייקאאוטס. את זה אפשר לעשות גם בעיניים עצומות. החובטים שלהם – הטובים והעשירים בעולם – נכנסו למין משבר שאין לו הסבר. על איירוד כתבתי. איתו נמצאים הסופרסטארים רובינסון קאנו – 2 מ-32, קרטיס גרנדרסון 3 מ-26, וניק סווישר עם 4 מ-26.

סווישר אמר: "מאז שאני ביאנקיס לא שמעתי קללות כאלה. האוהדים שחשבתי שהם חברים שלי מעליבים אותי ואת בני קבוצתי. זה הכל חדש עבורי. IT HURTS!". אז למה בדיוק הוא ציפה?

היי, הבנאדם משתכר 17 מיליון לחבוט בכדור, והוא מצליח לעשות זאת רק 4 פעמים מ-26 נסיונות, ובכל נסיון יש לו אפשרויות לפשל עד אחרי 2 סטרייקים, אז שלא יקללו אותו? היאנקיס איבדו את ג'יטר אחרי שאיבדו את ה-CLOSER הגדול ביותר בתולדות הבייסבול, מריאנו ריברה, שמתלבש אמנם, אך לא מסוגל לזרוק. בסדר, זה כואב. אך זאת 'קבוצת המיליונרים'. הקבוצה ש-'לא יכולה להפסיד'. והיא משחקת כמו איזו קבוצת עיירה קטנה בליגת AAA. הם מביישים את הדשא באיצטדיון וה-720 מיליונים שהוא עלה. הם מביישים את 'התפוח הגדול'. מאומה לא נישאר מה-DAMN YANKEES מלבד חבורת מוקיונים מולטי-מיליונרים שלא מסוגלים לעשות דבר אחד נכון!

פוטבול

בכל שבוע של פוטבול צצות יותר שאלות מתשובות. שבוע זה לא היה שונה: כיצד הסקנדרי של הפטריוטס יכולים להגן שוב ושוב על יתרון קטן של 6 נקודות, ואז להיכנע לבומבה של 46 יארדס של סיאטל עם 1:18 לסיום? כיצד סינסינטי, אחת הטובות בליגה, יכולה להיכנע לקליבלנד בראונס כאילו שהיו…קליבלנד בראונס? ומה קרה להגנת הפילדלפיה איגלס שעד אתמול הצילה אותם שוב ושוב מפני האינטרספשיונס של מייקל וויקס?

הנה מה שכן למדנו:

1. רוברט גריפין III התגבר על זעזוע המוח מלפני שבוע מצויין, תודה.

אחרי משחק השבוע שעבר, והטאקל ע"י אטלנטה פלקונס שגרם לו כנראה זעזוע מוח, היתה השאלה אם מותר לקוורטרבק הרוקי הזה לשחק כלל. אז הוא לא סתם שיחק. הוא נשא כדור 137 יארדס, ומסר לשני טאצ'דאונים בדרך ל-182 יארדס באוויר ב-17 מ-22. קבוצתו, וושינגטון, גברה על מינסוטה 26-38.

2. הפלקונס בלתי מנוצחים רק במזל

מי שחזה במשחק קיבל מנת הוכחה נוספת שאחד המשתנים החשובים ביותר בספורט היא אמא מזל. הפלקונס "LIVE DANGEROUSLY", אבל הם 0-6. לך תתווכח עם בייגלה כזה. למזלם יש להם שבוע חופש להתאוששות וצבירת כוחות, ואולי יוכלו להתחיל לנצח בגלל שהם טובים, ולא בגלל שהם ברי מזל. הם גברו על אוקלנד 20-23, כשעליהם להתגבר על 3 אינטרספשיונס של מאט ריאן המצויין, שלא היה כזה מצויין אתמול. היה זה אינטרספשיון מיד אסנטה סמואל, וריצה של 79 יארדס לטאצ'דאון לעשות 20-20 ממשחק שכבר נראה אבוד עם 20-13, ואז, עם 0.01 על השעון, מאט בריאנט בעט את הפילד גול הארוך בחייו – 55 יארדס – לנצחון.

3. מארק שאנצז נראה בינתיים בטוח

הג'טס הרסו את אינדיאנאפוליס 9-35, והם פתאום 3-3, ושנצ'ז נראה שולט בעניינים. הוא מסר אמנם רק 18 פעם – מהם 11 שניתפשו – ל-82 יארדס בלבד, אבל מתוך המספרים הקטנטנים הללו הוא ייצר גם 2 טאצ'דאונים. למזלו היתה לו חבורה שלמה שעזרה: שון גרין לקרייר-היי בנשיאת כדור – 161 יארדס ו-3 טאצ'דאונים. טים טיבו יצר כמה PLAYS מצויינים בעצמו. הקואורדינציה בין שניהם עובדת טוב מאד, תודה, אבל כנראה ששנצ'ז מחזיר בביטחה בהגה של הקוורטרבק הראשי.

4. זה נעשה מאוחר יותר ויותר עבור האיגלס

האיגלס הם עכשיו 3-3. הפם ממשיכים להפסיד משחקים ברבע הרביעי, דבר שהם הבטיחו שלא יקרה יותר. אתמול נגד דטרויט הם הובילו ב-10 עם 5 ורבע דקות לסיום, רק כדי להפסיד 26-23 בהארכה לדטרויט ליונס. זה קרה שבוע אחרי שהם נתנו לפיטסבורג לעשות 14 פלייז 64 יארדס, כדי להפסיד לבעיטה בשנייה האחרונה.

5. הג'איינטס לא יוותרו על כתרם בקלות

אל תאמינו כל כך מהר לכל האנשים שלא נתנו לג'איינטס צ'אנס עד לפני שבועיים. לבוא הנה ולקבור את הקבוצה שנחשבה לטובה ביותר ב-NFC סן פרנציסקו ניינרס 26-3? זה הראה לי מה שידעתי כל הזמן: הניינרס היא אוברייטד בצורה מפחידה. כולם מדברים על ההגנה שלהם הבלתי ניתנת לפיצוח, והנה הג'איינטס חתכו בהם כאילו היו חמאה בשלבי התמססות. היה זה REMATCH של אליפות ה-NFC בעונה שעברה, וכנראה שכמו שאמר קהלת, מאומה לא התחדש תחת השמש.

NBA

האינסיידר ערך משאל בין כמה אלפי חבריו, ואני ביניהם. היו אלה בחירות מוקדמות לתוארי העונה. הנה התוצאות מ-5 ל-1 בכל קטגוריה.

מאמן העונה

5. מרק ג'קסון
4. ריק קרלייל
3. גרג פופוביץ'
2. תום ת'יבואו
1.ריק אדלמן

(אני בחרתי מ-1 ל-5: באריק ספואלטרה, ריק אדלמן, אברי ג'ונסון, גרג פופוביץ', וריק קרלייל)

רוקי העונה

5.ג'ונאס וולאנצ'יונאס
4.מייקל קיד-גילכריסט
3. דמיאן דילרד
4. בראדלי ביל
1. אנטוני דייויס

(אני בחרתי מ-1 ל-5: דייויס, גילכריסט, ביל, דילרד, ג'ונאס)

השחקן המשתפר

5. אבן טרנר
4.ג'בל מגי
3. פאול ג'ורג'
2. ג'ון וול
1. דמרקוס קאוזינס

(אני בחרתי קאזינס, מגי, טרנר, הנסבורו, היברט)

שחקן ההגנה

5.טיילר צ'נדלר
4. דמרקוס קאזינס
3. לברון ג'יימס
2. סרג' איבקה
1. דווייט האוארד

(אני בחרתי קאזינס, איבקה, ג'יימס, ליאונרד, צ'נדלר)

5. אנטואן ג'מיסון
4.מאנו ג'ינובלי
3. ריי אלן
2. ג'ייסון טרי
1. ג'יימס הארדן

(אני בחרתי הארדן, האנסברו, ריי אלן, ניק יאנג, למאר אודום)

MVP

5. קווין לאב
4.סטיב נאש
3. קווין דוראנט
2. קובי בריאנט
1. לברון ג'יימס

(אני בחרתי לברון, דוראנט, לאב, כרמלו אנטוני, למרכוס אלדרידג')

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. מנחם אתה מוכן לעשות מעצמך צחוק ובדיחה ואיכר לא לבחור אף אחד מהלייקרס (דוויאט הוואורד לא בחמישייה של שחקני ההגנה? WTF)

  2. אהבתי מאוד את הבחירות שלך של הרוקיס של הMVP של השחקן השישי.
    כל השאר אני פחות מסכים, אבל באמת, קאזינס!?! הגנה?!? מה הקשר בין שתי המושגים האלה

  3. מופתע שהמועמד שלי למשתפר של העונה – קליי תומפסון – אפילו לא בחמישייה, אבל זה רק יעשה את הבחירה שלי ליותר מבריקה ! 🙂

    ובאמת לא מבין מאיפה הקריצו את קאזינס בענייני הגנה.
    גם לא מחזיק ממארק ג'קסון כמאמן – לפחות לפי העונה הראשונה שלו ובלי קשר לפציעות. לא מבין איך דורג כל כך גבוה.

  4. ההגנה של ה49 ניניירס היא נהדרת ואני עדיין חושב שהיא הטובה בליגה.
    מה שהרס אותם אתמול זה האינטרספשיינס של אלכס סמית' שהוא פשוט לא קשור לפרנצ'ייז הזה הן ברמה והן בגישה.

    הוא מאבד ושוב מאבד וכשמגיע דאון 3 הוא כרגיל עושה במכנסיים, זה יוצר יותר מצבים ליריבה, יותר פעמים שההגנה שלך צריכה לתקן את הפאשלות שהQB יוצר בעצמו בזמן קצוב יותר.

    אי אפשר למדוד את ההגנה של הניינרס לפי המשחק אתמול שכן אלכס סמית' היה פשוט זוועה(וזה כבר משתלב עם המילה כרגיל).

    באשר לבייסבול, התמזל מזלי לראות את 3 המשחקים של ינאקיז מול דטרויט, שלושתם שודרו והבנתי שערוץ הספורט ישדר את הרביעי.
    באמת לא ברור איך אפילו נקודה מסכנה לא מצליחים להשיג.

  5. מנחם אני מקווה שהבחירה בקאזינס לשחקן ההגנה זו בדיחה טובה לעת חלוף הקיץ.

    הבנו שאתה שונא את האוורד על עצם בחירתו להיות לייקר אבל קאזינס???
    מה הקשר בינו לבין הגנה?

    גם באשר לתואר שחקן המשתפר קשה לי לראות אותו מקבל שכן הוא שיפר את מספרים בעונה האחרונה, הוא בטח לא יתחיל לשפר ב-50-60 אחוז את המספרים שלו העונה, לא שמשחקו עדיין נראה מוגבל ולא מפותח.

  6. הרבה דברים לא מובנים לי בכלל כאן!

    1-איפה האוורד!?
    נאש מועמד ל-MVP?!
    אם כבר האוורד,את זה הייתי יכול לההין,אבל נאש?!

    2-איכן נמצא רונדו??
    לא הגיוני שנאש יהיה ברשימה ולא רונדו (בעיקר כשבראיינט נמצא באותה הרשימה,ומאוד לא סביר ששניים מאותה קבוצה יהיו בטופ 5,אלא אם כן הם בדרך לעונה של 70+ נצחונות,שזה לא סביר לעונה הזאת וגם בכלל)

    3-גם לקאזינס ולהגנה?
    ראיתי את הבחור,כישרון מולד,אבל בסקרמנטו ובכלל בתור שחקן,לא קיימת המילה הגנה שם….

    4-לדעתי ריברס יעשה כמה וכמה דברים יפים עם הסלטיקס,לכן הוא צריך להיות בטופ 5 של הרשימה (חוץ מזה,אם אינני טועה,מאז 2008 הוא תמיד בטופ 5,ולדעתי אין טעם שזה ישתנה בשנה הזאת).

  7. Mel
    Loved your MVP list, which is far more realistic than the voters – LAL have too many superstars to put one in that list

    Cousins? – I agree with the critics above me – no way he's MIP or defensive

  8. מנחם אני מקווה שאתה זוכר שאמרתי לך שסיאטל לוקחים את הפטריוטס. אני מזכיר לך שדירגת אותם בצורה שערורייתית במקום 26 כאשר הם טופ 10! כמו כן סינסינטי ממש לא בין הטובות בליגה ואפילו לא בין ה 15. בולטימור יותר חזקה ממה שזה נראה כי ההגנה שלה משחקת הרבה יותר מההתקפה ומה שהם עושים שם זה פשוט מדהים. הסטטיסטיקה לא תמיד מספרת הכול. הניינרס המסכנים לא מייצרים שום לחץ על ההגנה היריבה כי אלכס סמית באמת ק״ב לא טוב.

  9. כולם מנגנים על אותה מנגינה שקאזינס לא מגן טוב, אבל כשהוא סותם את כל אזור הצבע, ולוקח ריבאונדים, זה עבורי מגן טוב. מה רוצים שיעשה? שיגנוב כדורים?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט