אירועי דיומא – 30.08.2021 – כדורגל, אופניים, שחמט וטניס

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא 16B17DDD-07F1-47C4-BA2D-67B95DD6255F.jpeg

כדורגל

ליגת העל – מחזור 1/ ניר מועלם:

20:00 הפועל נוף הגליל – הפועל ירושלים, 5 לייב: המשחק שינעל את המחזור הראשון בליגת העל וממנו נצא לפגרת הנבחרות יפגיש את שתי העולות החדשות לליגת העל שכל רצונן הוא לשרוד בליגה ולתקוע יתד. אצל נוף הגליל עברו מתיחת פנים רצינית כאשר רוב הישראלים המרכזיים בקבוצה עזבו, כדוגמת: שגיא מלול, גיא דיין, דובב גבאי, איתן וולבלום, מתן פלג ומתאוס לימה שאומנם לא ישראלי אך הבקיע 9 שערים בעונה שעברה. בצד של המגיעים אפשר לסמן את סתיו נחמני החלוץ שמגיע ממכבי חיפה כדי לקבל דקות, את ירין פרץ שחוזר לארץ אחרי שנת גלות בקפריסין בה היה שחקן הרכב בקבוצה שסיימה אחרונה את הליגה, חוזה ולנסיה שהוא חלוץ קולומביאני שלא הבקיע יותר מדי במהלך חייו (29 שערי ליגה ב-12 שנה אחרונות), סטפן מרינוביץ', שוער שמגיע מהליגה הראשונה באוסטרליה בה היה שוער שני בעיקר, קווין פרייטר שמגיע מנתניה שם כבש 5 שערים בעונה שעברה, ואת גוטי שהוא בלם ברזילאי שמגיע מהליגה הקרואטית. סה"כ נראה שהסגל של נוף הגליל אינו מספיק כרגע, ואני חושב שאם לא יפגעו בכל הזרים שהם הביאו אז הולכת להיות להם שנה מאוד קשה. אצל הפועל ירושלים דווקא היה קיץ פורה יותר כאשר הגיעו שחקנים כמו: רוסלאן ברסקי, גיא חדידה, חאמד שולאג'ה (קשר מהליגה הטורקית), באקו שמגיע מגז מטאן הרומנית ומתופקד כבלם, ויאו בלם שהיה אי שם באינטר מילאן והתגלגל לליגה השוויצרית ובעונה האחרונה היה בסרייה ב' אצל רג'יאנה. בסה"כ אפשר לסכם את הקיץ של הפועל ירושלים כסביר אבל השאלה אם זה מספיק לליגת העל, למזלם אפשר לסמן עוד כמה קבוצות ששוות אליהן ברמתן אבל אין לי ספק שבהשוואה לנוף הגליל מול הפועל ירושלים, אז הפועל ירושלים עדיפה ולכן גם אהמר עליה שתנצח את משחק הפתיחה.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור של בנלוקס – קטע 1

הטור של בנלוקס הוא מירוץ של שבעה קטעים, שהיה ידוע עד כה בשם טור בינקבנק ולפני כן טור אנקו. המירוץ נערך על אדמות הולנד ובלגיה, וכפי ששמו החדש מרמז, גם על אדמת לוקסמבורג, אך זה יקרה רק בעונה הבאה. התוואי של הטור כולל שלושה קטעים שטוחים, שלושה גבעיים בסגנון קלאסיקות, ונג"ש קצר של 11 ק"מ. זה הופך את הטור למעניין מאד בד"כ, ולעתים קרובות לכזה שמוכרע בשניות בודדות. גם הפרופיל של המנצחים במירוץ מגוון מאד, ואלה מגיעים מקרב השענים, הקלאסיקנים, המטפסים ולפעמים אפילו מקרב המאיצים. אנו נקבל מנות גדושות של שמות גדולים מכל אלה. הזוכה של שנה שעברה, מתיו ואן דר פול, אמנם נאלץ לפרוש ברגע האחרון בגלל בעיות גב, אך שלושה מהזוכים האחרים של השנים האחרונות יהיו כאן – מאטיי מוהוריץ', טום דומולאן וטים וולנס. אחד המועמדים הרציניים ביותר לניצחון כאן הוא "הוריקן" רמקו אוונפול, אחד שמנצח בערך כל מה שזז מאז החזרה מהפציעה בג'ירו האחרון. שמות גדולים נוספים שנראה כאן הם תומאס, סאגאן, ואן אוורמאט, נסן, קראו, בנוט, פדרסן וסטויבן. קבוצת ISN תגיע לכאן ללא שאיפות גדולות, עם המוביל ינתה בירמאנס וגם עם גיא שגיב.

קטע 1 של היום הוא הראשון מבין שלושת הקטעים השטוחים בהולנד. קטע של 170 ק"מ המיועד למאיצים, ואלה גם יגיעו לכאן בהמוניהם – מרלייה, יואן, גרונבייגן, גביריה, קולברלי והודג' יתחרו כאן על הניצחון. שידור ביורוספורט ב-17:00.

שחמט – קרלסן והצמרת העולמית מסיימים היום את שלב הבתים באיימצ'ס; ואליפות אירופה/שחר אלוני

בתחרות המקוונת Aimchess שוחקו אתמול 5 סיבובי ראפיד נוספים, וזה המצב בטבלה עם 10 סיבובים ששוחקו מתוך 15 –

1 Artemiev, Vladislav7.52704
2 Carlsen, Magnus72847
3 Aronian, Levon72782
4 Mamedyarov, Shakhriyar6.52782
5 So, Wesley62772
6 Firouzja, Alireza62759
7 Duda, Jan-Krzysztof5.52738
8 Giri, Anish5.52776
9 Naroditsky, Daniel52623
10 Vachier-Lagrave, Maxime52751
11 Dominguez Perez, Leinier4.52758
12 Vidit, Santosh Gujrathi4.52726
13 Le, Quang Liem32709
14 Van Foreest, Jorden32698
15 Hansen, Eric22606
16 Liang, Awonder22587
התחרות המקוונת איימצ'ס, לאחר 10 סיבובי ראפיד מתוך 15



ארטמייב מוביל לפני קרלסן וארוניאן. היום ישוחקו 5 סיבובי ראפיד אחרונים בשלב המוקדם, ומי שיסיים מספיק גבוה, ימשיך לשלבי הנוק אאוט.
ארוניאן הודיע שמייד לאחר התחרות הוא עובר פיסית לארה"ב, לאחר שלפני מספר חודשים פורסם שהוא עומד להגר מארמניה, לאחר כ 20 שנה שבהם היה השחקן המוביל של הנבחרת.

לגראב, דומינגז, ו-וידית, גבוליים על עלייה לשלב הנוקאאוט, וילחמו מחר.
דודא, התאושש מהיום הראשון החלש וחזר לחלק העליון של הטבלה



אליפות אירופה

באליפות אירופה שוחק אתמול סיבוב 4 –
כל 6 הישראלים סיימו בהכרעה את משחקם, ללא הפתעות, כלומר המד-כושר הגבוה ניצח.
ניצחון חשוב לאורי קובו (2490) על יריב עם 2310, ויש לו 2.5 נקודות מתוך 4.

בצמרת התחרות, יש שחקן אחד מארמניה (2626) עם 4/4, ואחריו דבוקה של 12 שחקנים עם 3.5 מתוך 4.
לפי השיטה השווייצרית, הם ישחקו היום זה עם זה.

טניס / אלכס דוקורסקי

אליפות ארה"ב הפתוחה

הגרנד סלאם הרביעי של השנה ייפתח הערב (החל משש, שעון ישראל ואל תוך הלילה. שידורים ביורוספורט) בניו-יורק. נובאק דג'וקוביץ' זכה בכל שלושת המייג'ורס שנערכו השנה. אם יצליח להניף את הגביע גם באצטדיון הענק ע"ש ארתור אש, הרי שיעבור את פדרר ונדאל במספר תארי הסלאמים (כרגע כולם מחזיקים בעשרים) ויהפוך גם לטניסאי השני, אחרי רוד לייבר, שמצליח לזכות בכל ארבעת הטורנירים הגדולים בשנה קלנדרית אחת. האוסטרלי הדגול עשה זאת בעידן שונה למדי, מבחינת ההגדרות המוזרות של מעמד השחקנים (מקצוענים וחובבים), ב-1962 וכעבור שבע שנים. אלוף הטורניר משנה שעברה, דומיניק תים האוסטרי, ייעדר בעקבות פציעה וכך גם נדאל ופדרר. מלבד נובאק, נציין את אלכסנדר זברב, האלוף האולימפי הטרי, סטפנוס ציציפאס, דניאיל מדבדייב, אנדריי רובליוב, מתאו ברטיני ויאניק סינר – כולם מועמדים להגיע לשלבים המתקדמים.

נאומי אוסאקה תשאף לנסות ולהגן על תוארה משנה שעברה, אך כושרה של נציגת יפן, שמחזיקה בארבעה גביעי סלאמים, אינו ברור. מועמדות בולטות לניצחון הן אשלי בארטי, שזכתה בווימבלדון האחרון ומדורגת ראשונה בעולם, בלינדה בנצ'יץ', היא האלופה האולימפית מטוקיו, ארינה סבאלנקה, אלינה סביטולינה, גרביניה מוגורוזה, סימונה האלפ וקארולינה פלישקובה. סרינה וויליאמס תיעדר בגלל פציעה. כידוע לרוב, סבב הנשים מתאפיין תכופות בתוצאות מפתיעות ובשחקניות שאינן מדורגות בכירות, אשר מגיעות לעתים להישגים יפים בטורנירים השונים, כולל המייג'ורס, לכן לא מן הנמנע כי נראה כאלה גם הפעם.

גברים – משחקים נבחרים

סטפנוס ציציפאס (יוון) – אנדי מארי (בריטניה) – סר מארי זכה בטורניר לפני תשע שנים, אבל יחולל הפתעה גדולה אם יגבור על המדורג שלישי בעולם.

דניאיל מדבדייב (רוסיה) – רישאר גאסקה (צרפת)

ג'ון איזנר (ארה"ב) – בריאן נקאשימה (ארה"ב)

רוברטו באוטיסטה אגוט (ספרד) – ניק קיריוס (אוסטרליה)

קאספר רוד (נורבגיה) – יואיצ'י סוגיטה (יפן)

אנדריי רובליוב – איבו קארלוביץ' (קרואטיה) – קארלוביץ' בן ה-42 הוא השחקן המבוגר בטורניר היחידים והגבוה ביותר, 2.11מ', יחד עם ריילי אופלקה מארה"ב.

פליקס עוג'ה עליאסים (קנדה) – יבגני דונסקוי (רוסיה)

קרלוס אלקראז (ספרד) – קמרון נורי (בריטניה)

נשים

סלואון סטפנס (ארה"ב) – מדיסון קיז (ארה"ב) – שחזור גמר הטורניר בין שתי החברות הטובות לפני ארבע שנים. סטיבנס זכתה אז בתואר המייג'ור היחיד שלה.

נאומי אוסאקה (יפן) – מארי בוזקובה (צ'כיה)

גרביניה מוגורוזה (ספרד) – דונה וקיץ' (קרואטיה)

קורי גאוף (ארה"ב) – מגדה לינט (פולין)

ארינה סבאלנקה (בלארוס) – נינה סטויאנוביץ' (סרביה)

סימונה האלפ (רומניה) – קמילה ג'ורג'י (איטליה)

ויקטוריה אזרנקה (בלארוס) – תרזה מרטינצובה (צ'כיה)

לפוסט הזה יש 37 תגובות

  1. אתמול היונייטד ניצחו 1:0 מגול של גרינווד.
    רונאלדו לא שיחק. השחקן הטוב על המגרש היה שוער היונייטד דה חאה שנתן את אחד מ 10 המשחקים הגדולים בחייו. היונייטד שיחקו על הפנים עד שאפילו אני נרדמתי… אבל התעוררתי בזמן לראות כמה הצלות ואת הגול של גרינווד.
    מילאן בלי זלעטי טחנה את קליארי עם צמד לזירו והיא נצמדת לחמישייה המובילה, כולן עם שש.
    מכבי תל אביב שהעפילה לבתים בליגה האירופית נגפה בפני מי????? סכנין?
    איך הם לא מתביישים? לקחו מהם את פרץ וכל דיכפין?

        1. הישראליות השנה לא השתתפו בליגה האירופית – האלופה הייתה באלופות והשאר בליגה האזורית. כשמכבי חיפה הפסידה בסיבוב הראשון של מוקדמות האלופות היא הלכה ישר לליגה האזורית, בעוד הפסד בסיבוב השני והלאה הוביל לירידה לליגה האירופית.

            1. אם אתה מסתכל על הבית של מכבי חיפה זה נראה סביר לחלוטין. אם אתה מסתכל על הבית של מכבי תל-אביב זה קצת נראה אינטרטוטו (בלי לזלזל בקבוצות שהן לא רעות בכלל).

            2. כל עוד קבוצות ישראליות מפסידות אליפות כל פעם שרצים עמוק באירופה אין לי בעיה שיתמודדו עם אריות הקונפרנס ליג כבר עכשיו.
              .
              ואמנם הבתים האלה יצאו במזל אבל ביחס לישראליות גם עקב הדירוג

            3. כמובן שהדירוג משמעותי. עוד עונה או 2 באירופה ונראה גם את מכבי חיפה מדורגת גבוה יותר

            4. צודק בהחלט. המציאו טורניר יש מאין והעניקו לו שם יפה.
              חבל מאוד על ביטול גביע המחזיקות לפני כשני עשורים, שהיו קריטריונים ברורים להעפלה אליו.

              ההחלטה לשנות את השם של "גביע אופא" ל"ליגה האירופית" היתה שגויה אף היא ונבעה מהסגידה למיתוג מחדש והפרסום, רעה חולה שאופיינית לעולמנו.

            5. אלכס
              אתה 100% צודק אבל…
              אם…

  2. המשלחת הישראלית במשחקים הפראלימפיים ממשיכה עם ההישגים בבריכה – מארק מליאר עם מדליה שלישית, והפעם ארד אחרי 2 מדליות הזהב שלו, ואילו עמי דדאון היה זה שזכה במדלית זהב עם שיא עולם לפני רגעים אחדים.

  3. מי שרוצה יש גמר של הספיד שמתחיל עוד כמה דקות.
    פשוט לכתוב ifsc ביוטיוב ולמצוא את הסרטון הנכון. שימו לב שיש שני שידורים אחד באנגלית והשני לא.

  4. בבנלוקס יש לנו אקשן כבר בקטע 1, כשהפלוטון מתפצל לכמה חלקים בגלל הרוחות. רמקו מאחור אחרי תקלה טכנית. סאגאן התרסק, וגם פוגלסאנג שנטש את המירוץ. הסיום עוד 5 ק"מ.

  5. במסגרת הסיכום האולימפי נדבר היום על הריצות הקצרות
    100-400 מטר
    הדברים הבולטים שקרו
    100 נשים כל השלישייה על הפודיום מג'מייקה כמדומני שלמעט הרוכבות השוויצריות לא היה כדבר הזה
    אבל זה לא חדש לג'מייקה היא עשתה ב 2008 אלא שאז לא חולקה מדליית ארד
    שכן שרון סימפסון וקרון סטיאורט זכו במשותף במדליית הכסף (לא חולקה מדליית ארד) כאשר בזהב זכתה שלי אן פרייזר
    אותה פרייזר היא החוט המחבר של הפודיום מ2008 אז זכתה בזהב

    200 מטר נשים : הזהב הלך לאליין תומפסון הרה ובכך השלימה תואר כפול שזה מרשים אבל לא חדש אפילו בטוקיו הייתה לנו אתלטית עם תואר כפול (סיפאן חסן ב 5000 ו 10000 נשים )
    היא גם הגנה על תארה שזה יפה אבל גם שוני מילר ב 400 פיית קיפגון ב 1500 ,אניטה ולודרציק בפטיש ותיאם בקרב 7 הגנו על תארם ( מעניין שבגברים רק קיפצ'וגה במרתון וקראוזר האמריקאי בברזל הגנו על תארם )

    אבל המיוחד בהישג של תומפסון הרה הוא בכך שהיא הראשונה בהיסטוריה להגן על תואר כפול
    היו בנות שזכו ב 100 ו 200 היו כאלו שהגנו על תואר אולימפי זה או אחר אבל אף אחד לא הגנה על תואר אולימפי כפול והרה עשתה היסטוריה מדהימה בייחוד כשמודבר במקצועות יוקרתיים שכאלו

    400 מטר נשים שוני מילר הגנה על תארה ב 400 והיא הראשונה מאז מארי ז'וזה פארק הצרפתיה הנהדרת מאטלנטה 1996 שמגנה על תארה
    גם ההישג של פואליניו מהדומנקנית שהשיגה מדליית כסף היה מרשים
    אבל ההישג הגדול וההיסטורי שייך דווקא לזוכת הארד אליסון פליקס היא זכתה גם בזהב ב 4 כפול 400 וגם עליו נדבר בהמשך
    אבל כרגע נתייחס להישג האישי שקבע למעשה שאליסון פליקס היא האתלטית הראשונה למדליות אישיות ב 5 אולימפידות שונות
    גם וורניקה קמפבל בראון השיגה פודיום ב 5 אולימפידות שונות מ 2000 ועד ריו 2016 אלא שב 2000 ו 2016 היא הייתה בפודיום רק בשליחות
    אליסון פליקס הייתה לראשונה לעמוד על פודיום אישי לגמרי ב 5 אולימפיאות שונות באתלטיקה
    ב 2004 זכתה בכסף ב 200
    ב 2008 שחזרה את הכסף ב 200
    ב 2012 זכתה כבר בזהב ב 200
    ב 2016 זכתה בכסף ב 400
    ב 2021 זכתה בארד ב 400 בקיצור 5 אולימפידות 17 שנה ופליקס מחזיקה בתואר מדליסטית אולימפית אישית

    גברים
    100 מרסל ג'ייוקבס האיטלקי זכה בזהב והיה בכך לאיטלקי הראשון העושה כן (אפילו מאנה לא עשה כן אלא ב 200)
    התוצאה הזו אומרת שלראשונה בהיסטוריה ארה"ב לא זוכה בזהב במקצוע משך 4 משחקים ברצף
    (השיא היה 3 ב 72-80 כאשר זה כלל את מוסקבה 80 בו ארה"ב החרימה מראש את המשחקים )
    אך יש לי משום מה הרגשה שלא נאמרה המילה האחרונה אני שייך לאסכולה שלא קונה (לפוליטיקלי קורקט מתקשה לקנות ) את השיפור המטאורי של האיטלקי

    200 מטר דה גראס הקנדי זוכה בזהב אחרי הכסף בריו והארד כאן ב 100
    דה גראס הוא הקנדי הראשון שזוכה בזהב במקצוע מאז 1928 (אגב ב 1908זכה קנדי וגם אז כמו היום הפודיום גם הורכב מקנדי בזהב ושני אמריקאים ) וגם כאן בראשונה בהיסטוריה ארה"ב לא זוכה בזהב 4 אולימפיאדות רצופות

    400 מטר שוב ארה"ב לא בפודיום למעט ארד של מאריט ב 2016 האמריקאים לא זכו במדליה בקיצור 2012-2020 מדליית ארד
    וזה מעניין כי אנו מדברים על מקצוע שהיה לגמרי אמריקאי
    בין 1984 ועד 2008 היו 7 אולימפידות בכולם הזהב הלך לארה"ב כאשר ב 2004 ו 2008 ארה"ב הרכיבה את כל הפודיום (כמו גם ב 88 ו 92 )
    כאשר ב 2000 ארה"ב איבדה רק את הארד (גם ב 92 לארה"ב זהב וכסף כאשר ב 84 זהב וארד ורק ב 92 היא הסתפקה בזהב ודי)
    ארה"ב משווה את רצף האולימפידות הכי גבוה (3) ללא זהב

    בקיצור האצנים האמריקאים נמצאים בשפל ההיסטורי הגבוה ביותר בהיסטוריה שלהם

      1. היי אלכס תודה
        לא כ"כ הבנתי את המשפט האחרון
        בכל מקרה האמירה שהאתלטיקה האמריקאית (הגברית ) בשפל היא לא טענה היא עובדה בטח בכל הקשור לריצות הקצרות
        רואים זאת בנתונים שהבאתי עכשיו וקודם לכן ,ניתן אולי לומר שהעולם השתפר יכול להיות אבל הישגי ארה"ב ביחס לעולם נמצאים בירידה תלולה

      1. לגמרי מסכים.לא הבנתי למה היה צריך לשנות מנצרת עלית?
        השם נצרת מוכר בכל מקום בעולם, נול הגליל לא.

        1. סיבות של "מיתוג מחדש" בעקבות הגירה שלילית משמעותית והפיכתה לעיר מעורבת, קורטוב של גזענות (להיבדל מהשכנה) וזלזול בידע הגיאוגרפי הבסיסי של תושבי ישראל (בטענה כי רבים חשבו ששתי הערים הן בעצם עיר אחת).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט