יומן הפיסטונס (3): קבוצה בהרס עצמי / מנחם לס

 

 

 

****************

הערה: הפוסט הזה ניכתב לפני 4 ימים. מאז דטרויט ניצחה שני משחקים, ובשבת – הפרונט-ליין שלה שאני כה מבקר במאמר – נתן למעשה משחק טוב מאד. אבל אני לא מאמין שבארבעה ימים קורה מהפך. תחליטו אתם!

***************

יומן פיסטונס: הברדק חוגג. במי האשמה?

 

אולי כל העולם מלבד הנהלת הדטרויט פיסטונס, והדוק מגרינוויל, ראו שזה מגיע. אני האמנתי – ואפילו הגדרתי – את הפרונט ליין של הפיסטונס כאחד הטובים ביותר בפוטנציה בליגה. אבל לי לקח 6,7  משחקים להבין שמשהו רציני חורק בפיסטונס שלא ניתן לתיקון. רק חלופת חלקים תוכל להציל את הקבוצה

הצרה היא שהיחיד שלא רואה זאת – או לא מוכן להודות בשגיאות שעשה – הוא מנכ"ל הקבוצה ג'ו דומארס. ג'ו, שכשחקן שיחק לפי החוקים שלו, וכמנכ"ל הוא משחק (וקובע את עתיד הקבוצה לטוב או לרע ) – לפי החוקים שלו, ושלו בלבד ולא משנה כמה ברור שהוא שגה – הוא האחרון שמוכן להודות בכך. כנראה שמישהו יצטרך להחליט עבורו, ואם לא עבורו, עבור מנכ"ל אחר.

אני לא אומר שהחוקים לפיהם הוא עובד הם גרועים או נחותים, אבל הבעייה של דומארס היא שהוא לא מוכן להודות כשהתוצאה של החלטות לפי 'חוקיו' היתה שגויה. דומארס תמיד מאמין שאתה לוקח את השחקן הטוב ביותר שאתה יכול ללא התחשבות בצרכי הקבוצה, מצבה, או הפרסונל שלה. ואז הוא מנסה בכוח להכניס ריבועים בפאסל שחסרים בו עיגולים.

אולי מאחר (ובגלל) שהיה שחקן נמוך יש לו הערצת גדולה ל-"BIG". להוסיף את ג'אש סמית' במקום סמול פורוורד אתלטי מהיר וקולע מהסוג של רודי גיי או ת'דיוס יאנג הוא הביא את ג'אש סמית' שצריך לשחק פאור אך בוחר לשחק סמול פורוורד בגוף ענק וכשלין ענק. זאת רק אחת מהשגיאות, ולכן אפילו באזור המזרחי החלש, הפיסטונס מדרדרת אי שם למטה עם 27-17, והוא טובעת בביצה שנגרמה בגלל כל החורים בתבנית שבנה ג'ו דומארס.

מי שחוזה בפיסטונס רואה קבוצה בהרס עצמי, והיכן כפתור הפניקה? למה איני שומע אותו?

בואו נחזור לג'אש. יש לו ISSUES אחרים במשחקו, אך החמור ביותר היא אמונתו שהוא קלעי שלשות גדול. ה-27.7% לקריירה שלו מחייבים את מוריס צ'יקס מאמנו לסמל קשת של 6 מטרים מהסל, לצבוע את כל השטח מאחוריה שחור, ולומר לג'אש בשפה שאינה משתמכת לשתי פנים (מומי! ז"א שפה פשוטה שאפילו הוא יבין) שאסור לו אפילו לדרוך שם, שלא לדבר על לזרוק משם.

אתם חושבים שאני משקר? אז הנה, תחליטו בעצמכם:

 

 

 

 

 הוא מחטיא כל כל הרבה שהחטאות הפכו להרגל, והוא החל להחטיא ממרחקים שפעם היו 'סוויששש…" בטוח עבורו.

 בעייה מספר 2 הוא גרג מונרו. מיקומו של אנדרה דרמונד ב-"5" שם על מונרו חותמת של "4". מה ראינו בהפסדי דטרויט הרבים? שאפילו שמספריו של מונרו אינם רעים כשלעצמם (14.3 נק' ב-51%), אין לו את מהירות הרגליים להתחרות עם מספרי "4" האתלטים והמהירים של היום. גרג מונרו הוא סנטר שהוזז לעמדת הפאור פורוורד והעסק לא עובד, קומראדים. הוא תורם אוקיי, אבל ב-4 מתוך 5 משחקים ה-"4" הנגדי מכה יותר מאשר גרג תורם. במילים אחרות –  HE DOES NOT BREAK EVEN!. לפי 82GAMES.COM  ה-PER שלו הוא 15.2 לעומת ה-19.1 ממוצע למספרי 4 בליגה.

חשבו שאנדרה הגדול בשנתו השנייה יוכל לעזור למונרו, אבל מסתבר שלו עצמו ישנה עבודה שאולי גדולה מדי עבורו כי הוא לא מצליח לעצור את החדירות שהגארדים של דטאויט מרשים. לפי HOPPS.COM  "הגארדים של דטרויוט הם החדירים ביותר בליגה", ומי שמכיר את ההגנה של ברנדון ג'נינגס לא מופתע מהדבר. כך או כך ידיו של דרמונד מלאות בנסיון עצירה של גארדים פורצים ואין לו זמן – או יכולת – לעזור הרבה למונרו.

ההגיון אומר שעם שתי מפלצות כמונרו ודרמונד, וג'אש סמית' הגדול, הקבוצה אולי לא תצליח כל כך בהתקפה אם משהו שם לא מסתדר עם צמד מגדלי תאומים, אבל לפחות תהוו מעצור בהגנה? גם כאן משהו רקוב בדטרויט פיסטונס שהיא הקבוצה ה-22 מ-30 ב-DER RAT (דפנסיב רייטינג) עם 105.5 נ" שהםמרשים ב-100 פוזשיונס ליריבה, והאחרונה בליגה בהרשאת אחוזי דיוק ליריבה (נגדה קגולעים בממוצע 47.9%).

מכאן הבעיות רק הולכות ונעשות גרועות יותר ויותר.

בפוינט ישנו אקדוחן שקודם יורה ואז מכוון (ג'נינגס עם 37.8%; מקלען שאינו קולע (לואיג'י דטומה) עם 36% מהפארקט, 19% מה-3, ו-66% מהקו); וכוכב לשעבר שאין לו יותר את הגוף לשחק (צ'אונסי ביליאפס ששיחק רק 18 משחקים). הוא הפך – לצערי, כי תמיד הערצתי אותו – לצל של עצמו. בקיצור, לקבוצה ישנם חתכים גדולים בעורקים מהם הדם זורם כמו נהר הקולורדו בגראנד קניון, וג'ו דומארס מנסה לעצור אתזרימות הדם בגלים עם BAND AIDS.  במקום לקטוע יד או רגל ולהשתיל חדשים, הוא מנסה לתקן פציעות חמורות ביותר עם פלסטרים.

הפיסטונס חייבים לעשות משהו. אי אפשר להפסיד 11 מ-14 אחרונים מבלי שיקרה משהו. מונרו הוא שחקן חופשי מוגבל בסיום העונה. "אני כאן", הוא אומר. "מקווה שמישהו ימצא דרך לתקן את הבעייה. אם לא? אני בטוח שיהיה לי מקום אחר לשחק בו. אני לא מאבד שינה. לא התחתנתי עם הפיסטונס ולכן אני לא מתגרש ממנה. מה שיהיה – יהיה. זאת לא בעייה שלי!".

אם אני בעל הקבוצה אלה לא המילים שאני מצפה לשמוע מהענק שלי שניבאו לו גדולות העונה.

כל מנכ"ל שיש לו שלושה כמונרו, דרמונד, וסמית' שמקומם בצבע ושם הם חייבים לתפקד, היה עושה הכל למצוא שחקני פרימטר מעולים. בדטרויט זה לא קרה.

דטרויט היא האחרונה בליגה מה-3 (30.7%)!!! השניים היחידים במסוגלים לקלוע – ג'ונאס ג'רבקו (42.9%) וג'וש הרלסטון (37.9%) משחקים רק 7.8 דקות, ו-9.5 דקות למשחק אז הם כאילו לא קיימים!

ארון אפללו ומונטה אליס עלולים להיות  להיות פנויים. בליגה ובדראפט יש גם OVER-LOAD של פוינט גארדים כי ג'נינגדס לא מספק את הסחורה והוא לא אמין מספיק. הוא אחרון בליגה מבין כל הפוינט גארדים ב-TURNOVER RATE של 15.4 (ב-100 פוזשיונס). הם לא יכולים לחיות עם רכז כזה. ראז'ון ונדו? זה בסדר עם הסלטיקס, אך רק במחיר דרמונד. זה לא יקרה.

ג'אז סמית'? מי יגע בחוזה שלו של 54 מיליון ל-4 שנים? זה היה חוזה שדומארס נתן לו ועתה הוא חייב לחיות איתו. גם ברנדון תקוע שם ל-3 שנים (24 מיליון) ואיש לא ירצה בו. מונרו בן ה-23 הוא הערך היחיד שלדטרויט יש, והיא מוכנה לתת. אבל הוא חייב לשפר את עצמו בטונות ממה שהראה עד עתה בחצי העונה.

חבל ההצלה היחיד שנשאר לפיסטונס הוא החוזים הניגמרים של צ'ארלי וילנובה ורודני סטאקי.

אז אם אני בעל הקבוצה, אני אומר לעצמי:

 ג'ו דומארס גרם לכל הבלגן? הגיע זמנו ללכת.

 ואז אני אומר לעצמי, "מה בדיוק הבעייה בפרונט ליין? מה זאת אומרת דרמונד, מונרו, וסמית' "לא יכולים להסתדר ביניהם"? בשביל מה יש לי מאמן עם 9 שנות נסיון באימון NBA?

הייתכן שאין לו את זה?

ופתאום אני ניזכר שלמעשה הוא עשה שגיאות פטאליות עוד לפני שהגיע לדטרויט.

 

אבל למה ללכת "לפני דטרויט"? מספק מה שהוא עושה (ועשה) שם:

 

*במשחק נגד ניו אורלינס דטרויט הובילה ב-16 ברבע ה-4. בשוויון 101 – ולדטרויט 2 טיים-אאוטים והכדור אצלה – הוא לא קרא טיימאאוט. דטרויט הפסידה כשהשחקנים לא ידעו בדיוק מה המאמן רוצה ומי הוא רוצה שיקח את הזריקה האחרונה עד שאיבדו את הכדור ב-24 שניות.

*במשחק הפסד קודם ליוסטון היוסטון הובילו ב-3 עם 12.6 שניות. מוריס לקח טיים-אאוט אבל לא אמר לשחקנים אם לנסות לקלוע מיד ל-2, או ל-3. עם 1.6 שניות סמית' קלע מקרוב ל-2 ודטרויט הפסידה.

*במשחק שלישי הקבוצה פיגרה ב-2 עם 5 שניות לסיום. צ'יקס יכול היה לקחת טיים ולהוציא כדור מהחצי של היריב. במקום זאת ברנדון הוציא כדור תחת סלו, קיבלו בחזרה, כידרר מסביב שחקן מגן, ועם שנייה לסיום זרק כדור ללא תפילה מחצי מגרש, שהחטיא.

*ב-26 המשחקים האחרונים ג'אז הרלסון קלע דאבל דיג'ט ב-12 דקות 13 פעמים. רק ב-5 מהם הוא היה על הפארקט בחמש הדקות האחרונות.

*בפיסטון נשיון ישנן טענות על הטיים-אאוטים שלו, על החלפות משונות, וניהול משחק כושל ביותר.

*והכי גרוע, הוא לא השליט כל שיטה עם "השלישייה הגדולה" תחת הסל. היא לא מסתדרת? זאת אשמת המאמן.

היפטרו ממנו!

ורגע, מי שכר אותו בכלל כמאמן?

גו' דומארס!

אני מקווה שבעל דטרויט פיסטונס לא טיפש עד כדי כך שייתן לדומארס לפטר את מוריס צ'יקס כאילו הוא-הוא האשם בתוצרת היבשה של הדטרויט פיסטונס. הוא חייב לפטר את ג'ו דומארס ראשון. ושבועיים אחרי לפטר גם את מוריס צ'יקס!

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 15 תגובות

  1. לא מחזיק ממו ציקס ולא החזקתי קודם.
    דומארס דווקא עשה צעדים יפים, בעיקר סביב מחלקת הסקאוטינג.
    מחלקת הסקאוטינג החל מהפאשלה של מיליציץ[דראפט 2003] קולעת בול כמעט כל שנה גם בבחירות נמוכות.

    מאמן אחר יכול לעשות הרבה יותר עם הסגל הזה, גם אני מאמין בפרונט ליין של דיטרויט פשוט צריך לעשות התאמות ולציקס אין את זה.

    1. אני מסכים. אי אפשר לפטור את המאמן מאחריות. העובדה שסמית' (הטמבל הזה!) זורק 3.5 פעמים מהשלוש למשחק מראה שהמאמן לא עושה את העבודה שלו.

  2. אם דומארס יתעורר, יש פוטנציאל.
    הטרייד צריך להיות על מונרו. הוא יביא הכי הרבה ערך.
    השנה זה יראה כמו כלום, יביא עוד בחירת דראפט חזקה, בשנה הבאה סיין אנד טרייד על מונרו (שחקן חופשי מוגבל) משאיר את דטרויט עם קו קידמי של סמית' ודראמונד , עם מישהו שיבוא בדראפט ויש מקום לעוד החתמה של שחקן רציני בלי להכנס למס.
    בתסריט האופטימי, לא יזיק שם איזה 10-12 מיליון ללואל דנג + אריק גורדון בטרייד עם ניו אורלינס שתחליט שמתאים לה קו קידמי של מונרו ודייויס… או מאיו ממילווקי . גם לאנס סטפנסון כנראה יהיה פנוי בטווח ה- 10 וקצת.
    בקיצור, כל טרייד שיביא ערך רציני ב- 2 או 3 יכול להיות טוב, או החתמה חזקה וטרייד שימלא את הספסל.
    הבעיה, כפי שהוצג, שלא נראה שדומארס בקטע…

  3. דטרויט צריכה רכז שיפעיל את דרומונד שתלך על רונדו תמורת מונרו או גנקיס +פופ החתמה של סטפנסון העמדה הכי בעייתית הליגה היא 3 יש חוסר בשחקנים טובים יש הרבה צעירים שעדיין לא טובים מספיק כמו MKG PORTER BARNS ויש עוד מחזור בדרפט הזה שיגיע , הייתי אולי מנסה להשיג את היווני של מילווקי תמורת מונרו + עוד משהו בכל מצב חייב להעיף את מונרו אפילו הייתי בודק מה אפשר לקבל על סמית השחקן היחיד שהייתי משאיר דרמונד לגבי השאר הייתי בודק טוב טוב מה אפשר להוציא עליהם .. גנקיס ווסמית משלימים לא רעים אבל לא מספיק טובים כל אחד מהסיבות שלו(סמית יקר מדי לתרומה שלו , גנקיס יחסית זול אבל לא מספק באמת את הסחורה ) אולי שיחכו עד סוף שנה ויראו מה קורה עם לאב במינסוטה , לאב אחרי עוד עונה בלי פליאוף ירצה טרייד ודטרויט תוכל להציע עסקה לא רעה

  4. נ.ב בארנס ממש מתבזבז בגולדן סטיט למה או לא מבקש טרייד או גולדן סטיט עצמה שתנסה להביא כמה ותיקים במקומו כדי שיתחזקו כמה שהם חביבים והקבוצה טובה הם לא יגיעו לשום מקום כרגע הם קצת כמו מינסוטה חסר להם קצת לוחמים שיעשו הגנה ובלי זה לא מגיעים רחוק …

  5. הייתי מציע להם להעיף את מונרו ואת סטאקי ו\או וילאנובה תמורת אריק גורדון
    אמנם גורדון קצת יקר(15 מליון לעונה) אבל הוא יאזן את הקו האחורי עם גנינגס די טוב
    שווה נסיון..

  6. מאמר שהוסיף לי המון. לא הבנתי למה קבוצה עם קו קדמי כל כך איכותי. מפסידה משחק אחרי משחק.
    פשוט פרק לימוד.

  7. ההרכב של 3 גבוהים כבר חלף מן העולם
    טרייד על מונרו עבור SF או SG מתבקש
    דומארס היה צריך ללכת אחרי הבחירה בדרקו מילציץ בבחירה הכי גרועה אי פעם בדראפט.
    מוריס צ'יקס ? הורידו ממנו שכבה של נתפלין לפני שחתם על החוזה.
    בכלל דטרויט לאחר האליפות של 2004 הפסידה גמר NBA ו 3 או 4 גמרי מזרח ברציפות . ההצלחה של הקבוצה חיפתה על הכשלונות של דומארס.

  8. הכל נאמר ומעבר להכל מדובר בקבוצה שחלק נכבד משחקניה גדל באווירת הפסדים (סטאקי, מונרו, צ׳ארלי, וויל), לוקח את זה ברוח טובה ומדביק את שאר השחקנים בסוג של ציניות ספורטיבית שמגעילה אותי כאוהד מושבע שלהם. קשה לראות את השלווה בה מקבלים הפסדים צורמים מבלי להתפוצץ על המגרש, קבוצה שבמצבה עושה 20 עבירות במשחק (כמו מיאמי ואינדיאנה) לא מבינה את מצבה ו… אינה ולא תהיה קרובה ל bad boys. בקיצור – כמו במיתולוגיה היוונית, לנקות את הארוות ולהתחיל מהתחלה ומהראש.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט