אירועי דיומא – 28.08.2021: כדורגל, WNBA, שחמט ואופניים

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא 16B17DDD-07F1-47C4-BA2D-67B95DD6255F.jpeg

כדורגל

ליגת העל – מחזור 1 / ניר מועלם:

18:45 הפועל חיפה – מכבי נתניה, ספורט 3: שתי קבוצות עם בעיות שסיימו את העונה הקודמת בפליאוף התחתון פותחות את העונה כל אחת עם הבעיות שלה. בצד האדום של חיפה יש לנו מספר בעיות: הראשונה היא חוסר השקעה של יואב כץ עקב ניסיון עמידה בתנאי שהציבה המנהלת/ממשלה בשביל תנאי הסף לקבלת הכספים לקבוצות הכדורגל (לטענת יואב כץ), אגב אני חושב שיואב כץ משקיע כל שנה סכומי כסף מאוד גדולים בקבוצה ובלעדיו אני לא בטוח איפה היא הייתה היום, אז אני לגמרי בעדו, ובעיה נוספת שיש לקבוצה היא בגזרת הפצועים כי רק השבוע נפצעו להם גל אראל הקפטן וגם לואי טאהה הבלם ושתי הפציעות שלהם נראות כפציעות מאוד ארוכות, מה שיותר את החלק ההגנתי של הקבוצה בלי שני שחקנים מרכזיים. בצד של היהלומים מנתניה הבעיה המרכזית שאני רואה היא גבי קניקובסקי שעדיין מכוון להגיע לחו"ל אבל בינתיים נמצא עדיין בנתניה ואפילו מעבר לקבוצת צמרת כמו מכבי תל אביב כרגע לא על הפרק, ויהיה מעניין לראות האם הוא ישולב בהרכב למרות הרצון לעזוב או לא, כי מדובר בשחקן מאוד מרכזי בקבוצה. שימו לב אגב לחלוץ של נתניה בשם זלטאנוביץ שהגיע מהליגה השנייה בספרד שם כבש אומנם רק שלושה שערים בעונה שעברה אבל בגביע הטוטו הוא לא הפסיק לכבוש. הימור – ניצחון של נתניה.

19:00 מכבי פתח תקווה – קריית שמונה, 5 לייב: מפגש מסקרן בין שתי קבוצות שהיו בפליאוף העליון בעונה שעברה ופספסו את הכרטיס לקונפרנס ליג במחזור האחרון. אצל פתח תקווה היו לא מעט שינויים כאשר המרכזי ביניהם הוא ליאל עבדה שעבר לסלטיק ובינתיים פורח שם, תאי בריבו עזב לוולפסבורג האוסטרית ואור אינברום עזב לאשדוד, מה שהשאיר את הקבוצה ממלאבס עם חור ענק בחלק הקדמי ולשם כך הביאו את דור ג'אן מפאקוס פריירה אבל הוא הספיק להיפצע והוא יהיה בחוץ לכמה חודשים, מה שמשאיר את הקבוצה ללא חלוץ טבעי כרגע, ויש ניסיון מצד הקבוצה להביא חלוץ נוסף. אצל קריית שמונה היה קיץ מעניין כאשר עמיר נוסבאום החליף את קובי רפואה בעמדת המאמן וגם בגזרת השחקנים היו לא מעט שינויים כאשר שחקנים מרכזיים מאוד עזבו כדוגמת: יוג'ין אנסה, עידן נחמיאס, אורי דהן, לוסיו מרניהו וגם עומר לקאו. בגזרת המגיעים ניתן לסמן בעיקר את שני השחקנים הזרים שהגיעו: סטפן מילוסביץ', חלוץ מונטנגרי שמתנשא לגובה של 1.9 מטרים והבקיע בחצי העונה האחרונה בליגה הלטבית 13 שערים ב-15 משחקים, בהחלט נתון מרשים, וגם אובידיו ביק, קשר שהגיע מהליגה הראשונה ברומניה. הימור – קריית שמונה נראית מוכנה יותר מפתח תקווה לליגה, אבל אני מאמין שהמשחק יסתיים בחלוקת נקודות.

20:30 הפועל תל אביב – אשדוד, ספורט 4: אחת הקבוצות המסקרנות לדעתי של העונה היא הפועל תל אביב שעשתה מסע רכש מרשים הקיץ, ובצד השני אשדוד שניסתה לעשות מסע אירופי קסום אך לרוע המזל קיבלה הגרלה מאוד קשה בדמות קרבאח ולבסוף לא הצליחה לעבור אותה, וזאת למרות שהיא עמדה טקטית בצורה מושלמת. אצל הפועל תל אביב, כאמור, היה קיץ פורה מאוד כאשר הם חתכו בעיקר שחקנים משלימים והוסיפו עומק גם להרכב וגם לספסל שלהם בדמות שחקנים כמו: עידן ורד, שלומי אזולאי, פרליי רוסה, לוסיו מרניהו ויואב תומר. אצל אשדוד היה קיץ מאוד קשה כאשר ניסו להשאיר שחקנים מרכזיים בקבוצה אבל לא הצליחו עקב הרצון של השחקנים להתקדם ומי שעזבו הם: רועי גורדנה, שלומי אזולאי, רמזי ספורי ודין דויד. ארבעה שחקנים מאוד מרכזיים וניתן לומר שלא הגיע שחקן מחליף ראוי לאף אחד מהם, אבל תסמכו על רן בן שמעון שידע להעמיד את הקבוצה כמו שצריך ולהוציא מים מן הסלע. הימור – למרות עמידה טקטית טובה ולמרות ניסיונות הגנתיים אשדוד תיכנע ותפתח את העונה עם הפסד להפועל תל אביב.

סרייה א' – מחזור 2/ ניר מועלם:

19:30 אטאלנטה – בולוניה, 2 ONE : אטאלנטה פתחה את העונה עם ניצחון 2-1 על טורינו עם שער ניצחון בתוספת הזמן של פיקולי, ובצד השני בולוניה פתחה גם היא עם ניצחון, 3-2 על סלררנטינה העולה החדשה, אך היא סיימה את המשחק גם עם שני מורחקים. הימור – ניצחון ביתי של אטאלנטה.

19:30 לאציו – ספציה: לאציו פתחה את העונה נהדר עם ניצחון 3-1 בחוץ על אמפולי, כאשר התותחים הכבדים בדמות מלינקוביץ סאביץ ואימובילה משתתפים בחגיגת השערים, ואילו אצל ספציה אפשר להגדיר את המחזור הראשון כהצלחה יחד עם כישלון, כאשר תוצאת תיקו לפני המשחק הייתה מספקת אותם, אבל אחרי שהם הובילו 2-0, לסיים ב2-2 זה מאוד מאכזב. הימור – לאציו בבית לא אמורה להתקשות יותר מידיי.

21:45 פיורנטינה – טורינו: אחרי שפיורנטינה הצליחה ככל הנראה להשאיר את ולאחוביץ הנהדר אצלה בקבוצה(יש עוד שבוע לסיום החלון) היעד הבא שלה הוא העברה של דומניקו ברארדי אליה ויהיה מעניין לראות האם הם יצליחו להנחית אותו, אם כן מדובר יהיה בחוד מהטובים בליגה עם : ולאחוביץ, ברארדי וחוז'ה קייחון כאשר בספסל יהיה ניקו גונזאלס. פיורנטינה מגיעה למשחק אחרי שבמחזור הראשון הם הפסידו 3-1 לרומא של מוריניו, וזה אחרי שבדקה ה-17 הורחק השוער דרגובסקי, ומהצד השני הורחק זניולו בצהוב שני בדקה ה-52. בצד של טורינו הם פתחו את העונה עם הפסד גם כן, עם 2-1 בתוספת הזמן לאטאלנטה. הימור – פיורנטינה תנצח את המשחק.

21:45 יובנטוס – אמפולי, 2 ONE : יובנטוס פתחה את העונה עם איבוד נקודות ראשון, אחרי שהובילה 2-0 על אודינזה בחוץ, היא סיימה ב2-2, וזה אחרי ששער של רונאלדו נפסל בתוספת הזמן, וגם הבעיה סביב רונאלדו שבכלל פתח על הספסל וזה נראה לפי הדיווחים בתקשורת שאלגרי בונה על מוראטה ולא עליו, ולכן יהיה מעניין לראות האם הוא ישאר שם. בצד של אמפולי הם פתחו את העונה עם הפסד ביתי 3-1 ל-לאציו, וזה אחרי שהובילו 1-0, שהספיק להחזיק מעמד במשך 2 דקות בלבד. הימור – יובנטוס עם ניצחון בכורה העונה.

ליגה אנגלית/ צפריר אוזדובה

מנצ׳סטר סיטי- ארסנל (14:30)

האלופה תארח את ארסנל המאכזבת בצל הכותרות המבשרות על חזרת רונאלדו לירביתה העירונית היונייטד ולאחר השמועות שדווקא סיכם בסיטי. סיטי חזרה למסלול הניצחונות אחרי ההפסד לטוטנהאם במחזור הפתיחה התאוששה במחזור שעבר עם 5-0 על נורית. מנגד ארסנל של ארטטה שכבר עם שני הפסדים רצופים העונה ו 0 נקודות לא בטוחה שזה המשחק שבו תחזור למסלול הניצחונות לא ברור למה ארטטה עדיין שם אבל למועדון חסר יומרות אולי עדיף לא לשלם פיצויים. בעונה שעברה סיטי ניצחה בשני המפגשים בליגה.

ליברפול- צ׳לסי (19:30)

וואי איזה מפגש כבר במחזור השלישי. אלופת אירופה מגיעה לאנפילד הקדוש. מי תצא על העליונה? שתי הקבוצות עם מלוא 6 הנק ועם מאזן שערים מצוין של 5:0 שרק הופך את המשחק למסקרן יותר. גם העובדה שלוקקו כבש לזכות צ׳לסי במחזור הקודם מוסיפה למדורה. בכל אופן בעונה שעברה במפגשים הללו כל אחת ניצחה בחוץ את יריבתה אבל הפעם יהיה קהל וזה אחרת. כי עם קהל ליברפול זה כמו יוון עם זאוס. מן השגחה אלוהית כזאת.

ליגה ספרדית/ צפריר אוזדובה

אלצ׳ה-סיביליה (20:30)

אם עד שנה שהתחילה העונה ידעתם שסיביליה תהיה בין 4 הגדולות אבל אף אחד לא חשב באמת שיש לה סיכוי לאליפות כדאי שתתרגלו לרעיון שהשנה זה אפשרי. סיביליה כבר עם 6 נק משני משחקים התחזקה מאוד בקיץ והרכש החדש שלה שהגיע בסימן שאלה מ טוטנהאם בגלל הפציעות אריק לאמלה עם 3 שערים ב 2 משחקים. ואת כולם כבש בתור מחליף! מנגד אלצ׳ה שבמחזור הקודם הפסידה לאתלטיקו מדריד למרות ששיחקה לא רע בכלל תרצה להשיג ניצחון בכורה ראשון העונה ובשביל לעשות את זה היא התחזקה בדאריו בנדטו שהגיע ממארסיי וצפוי לפתוח הערב. בעונה שעברה במגרש הזה זה אכן הסתיים בניצחון שלה על סיביליה אז כמובן שזה אפשרי.

בטיס- ריאל מדריד (23:00)

בטיס תארח את ריאל וזה אומר שמנואל פלגריני יפגוש את קבוצתו לשעבר שזה תמיד מעניין. בטיס פתחה את העונה בצורה מאכזבת והיא כרגע עם שני תוצאות תיקו ללא ניצחון ונגד ריאל זה אף פעם לא קל אפילו שהיא ללא ראמוס. מנגד ריאל שסיימה בתיקו במחזור הקודם עם לבאנטה אבל כבשה העונה כבר 7 שערים יותר מכל קבוצה אחרת ותוך כדי הצגת כדורגל התקפי ושער נפלא שכבש ויניסיוס. אז למרות ההגנה המחוררת מהמחזור הקודם ריאל פייבוריטית. אבל החדשות הבאמת גדולות הם שיתכן ועוד היום ריאל תחתים את קיליאן אמבפה החלוץ הצרפתי המבטיח שיש שיכנו גאלקטיקו שכבר הספיק להיות אלוף עולם תמורת 170 מיליון יורו+ 10בבונוסים. הדבר אמור לתת לה את הפוש שהיא הייתה זקוקה לו ושימשוך קצת קהל וזה קורה בעונה שבארסה מאבדת את מסי.

הגרלות המפעלים האירופאים



כדורסל

WNBA / עידו גילרי

משחקי היום :

20:00: אינדיאנה פיבר (18-5) – לאס וגאס אייסז (7-18)

2:00: קונטיקט סאן (6-19) – לוס אנג'לס ספארקס (15-10)

2:00: וושינגטון מיסטיקס (15-9) – דאלאס ווינגס (14-11)

משחקי אתמול:

3:00: ניו יורק ליברטי (16-11) 64 – פיניקס מרקיורי (10-15) 80 דיגינס-סמית עם 27 נקודות, 7 אסיסטים ו-4 חטיפות עבור המרקיורי

5:00: סיאטל סטורם (9-18) 69 – שיקגו סקיי (12-13) 73 שיא קריירה של 26 נקודות של קאלין קופר עזר לסקיי להנחיל הפסד בית מפתיע לסטורם.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הוואלטה א אספנייה – קטע 14

קטע 13 של אתמול היה קטע שטוח עם סיום מפתיע משהו. קבוצת הבריחה (שלושה ספרדים משלוש הקבוצות הספרדיות הקטנות, קורה הרבה במירוץ) נתפסה די בקלות ע"י הדבוקה, והרכבת של קוויק סטפ כבר התמקמה בחזית על מנת לספק לפאביו יאקובסן את הניצחון הצפוי במיאוץ הסיום. אלא שההולנדי, מסיבה לא ברורה, לא הצליח להחזיק עם קבוצתו, ונטש את הרכבת כ-1.5 ק"מ לסיום. הקבוצה הבלגית מצאה עצמה מוליכה אל הקו את מתיאו טרנטין, אחד מיריביו של יאקובסן. לפיכך מי שעבר להוביל מתוכה את מיאוץ הסיום היה פלוריאן סנשאל, שבסיום צמוד הצליח לגבור על טרנטין. הצרפתי הוא בד"כ אחד הסייענים המרכזיים של המאיצים בקבוצה הבלגית, ולכן לא זוכה להישגים רבים, ונצחון זה הוא הראשון שלו בדרג הוורלד טור. בגזרת ה-GC לא היו לנו שינויים רבים מדי (מלבד גניבת כמה שניות של איגן ברנאל בסיום), ואוד כריסטיאן אייקינג ממשיך להוביל במירוץ לפני מרטאן (58+), רוגליץ' (1:56+), מאס (2:31+), לופז (3:28+), הייג (3:55+), ברנאל (4:41+), ייטס (4:57+), קוס (5:03+) וגרוסשארטנר (5:38+).

קטע 14 של היום מחזיר אותנו סוף סוף אל מאבקי ה-GC, ועוד באיזו דרך. הוא כולל שני טיפוסים קשים בדרגה 1 – אחד קצר ותלול במיוחד באמצע הקטע, והשני ארוך ומייגע יותר בסיום לפיקו ויוארקאס. היום מן הסתם נראה בחזרה את המאבקים בין מטפסי הצמרת, כשבמוקד נראה את זה שבין פרימוז רוגליץ' לאנריק מאס. אם לא יקרה שום דבר בלתי צפוי, אנו צפויים לראות את הראשון חוזר לחולצה האדומה כבר היום. שידור ביורוספורט ב-15:50.



שחמט – אליפות אירופה וגם תחרות על מקוונת עם קרלסן והצמרת/שחר אלוני

באליפות אירופה, התוצאה הישראלית המעניינת אתמול בסיבוב 2 היא של אורי קובו (2490) שעשה תיקו עם רב אמן שגבוה ממנו ב 150 נק'. סה"כ התחרות התחילה בסדר גמור לישראלים.
היום ישוחק הסיבוב השלישי.

קרלסן והצמרת העולמית מתחילים היום תחרות מקוונת (באינטרנט) בקצב ראפיד, שנקראת Aimchess.
היא מתקיימת במתכונת של שלב ליגה מוקדם של שלושה ימים, ולאחר מכן שלבי הכרעה.
להלן רשימת המשתתפים –

1 Carlsen, Magnus0/02847
2 Mamedyarov, Shakhriyar0/02782
3 Aronian, Levon0/02782
4 Giri, Anish0/02776
5 So, Wesley0/02772
6 Firouzja, Alireza0/02759
7 Dominguez Perez, Leinier0/02758
8 Vachier-Lagrave, Maxime0/02751
9 Duda, Jan-Krzysztof0/02738
10 Vidit, Santosh Gujrathi0/02726
11 Le, Quang Liem0/02709
12 Artemiev, Vladislav0/02704
13 Van Foreest, Jorden0/02698
14 Naroditsky, Daniel0/02623
15 Hansen, Eric0/02606
16 Liang, Awonder0/02587



לפוסט הזה יש 36 תגובות

    1. https://paris.diamondleague.com/en/programme-results/programme-2020-results/

      לוח הזמנים ורשימת המשתתפים. צפוי ערב מעניין מאוד.
      דופלנטיס במוט, אל בקאלי במכשולים, שלוש הג'מייקניות במאה, גבריאלה דיבוס-סטפורד ב-3000, יוהנס ווטר במוט, אליסון פיליקס ב-400, לסיצקינה, מאגוצ'יך ומקדרמוט בגובה ועוד רבים וטובים.

  1. ניקו גונזאלס ישחק תמיד לפני קאייחון. סקאלוני שם אותו בהרכב הנבחרת לפני די מאריה. מה עם הצמד של טוקו קוריאה? וגם לאוטורו כבש. הבעיה שלי עם אינטר העונה זה אינצאגי שאותו אני מקשר ללאציו ולכן רוצה שיכשל

  2. הוריקן רמקו ממשיך להכות במלוא עוצמתו בבלגיה הפעם בקלאסיקה של בריסל.
    בוואלטה בינתיים ספ ונמארק חלק מהבריחה שמקבלת בינתיים חבל מאד ארוך.

  3. לצערי כנראה לא אצליח לראות את סוף הקטע היום. עדיין, כפי שהעניינים מתנהלים, לא נראה שאפסיד יותר מדי אקשן. החום והחשש מהשבוע האחרון כנראה עושים את שלהם.

  4. אם כבר מועדון האקסים – פוליט עם התקפה מרשימה בסיום לוקח את הקטע וההובלה בטור של גרמניה. הגורילה עם פודיום מרשים במקום השלישי.

  5. תודה רבה לכולם.
    יום כדורגל גדוש אבל אסכם בקצרה כמה דברים :
    1. רונאלדו חוזר חזרה למנצסטר יונייטד, ואני דווקא פחות אוהב את הרעיון של זה, כי אני חושב שסולשיאר שגם ככה לא מספיק טוב, יתקשה מאוד לנהל את הרוסטר הזה של הקבוצה, אני חושב שרק מאמן עם מספיק כריזמה יוכל להשתלט על כזה חדר הלבשה.
    2. ההגרלה של מכבי תל אביב – כדאי לשים טוב טוב לב להלסינקי, הקבוצה הפינית אומנם מדורגת רביעית בהגרלה אבל הליגה הפינית כבר במחזור ה-17 והקבוצה במקום הראשון עם הפסד אחד בלבד. אני חושב שאם מכבי תסיים במקום ה-2 שיוביל למשחקי המבחן זה יהיה הישג משמעותי.
    3. ההגרלה של מכבי חיפה – הגרלה מאוד קשה ומאכזבת לחיפה, ורק מקום שלישי יהיה הישג, ואני בכלל חושב שפיינורד וברלין יסיימו במקומות 1-2, וחיפה אמורה להיאבק מול פראג על המקום ה-3.

  6. פערים זניחים בין המובילים בסיום
    המנצח האמיתי של היום – ג'יי ויין שאחרי ההתרסקות שלו מסיים על הפודיום.

      1. החמצה שלישית של גורצקה אבל דקה אחרי זה הפולני הכניס גול בנגיחה.
        הכוון הרים דגל הזוי אבל השופט אישר שער. הואר כמובן הוציא את הכוון לניבדל…

  7. רבאק הסארג' הזה.
    לא טוב להיות יותר מדיי אלטרואיסט. יש הזדמנות, תבעט, אל תחפש את המסירה. חלוץ גדול צריך לחפש את השער ופחות לבשל.

  8. גול שלישי של מוסי. בעיטה יפה מהפינה של הרחבה לפינה השניה.
    הפוטנציאל בשמיים ולגמרי ברור למה הוא דחק את קומן החוצה.

  9. ניר צפריר עידו דוד ושחר תודה רבה לכולכם על פינה מעניינת מאד
    אני לא חסיד של כדורגל בתחילת העונה …אני בגיל שלוקח לו זמן להתעורר מתרדמת הקיץ מתניע לאט עד שהתמונות מתבהרות בסביבות פב' מרץ לאחר גמר שלב שמינית גמר האלופות
    אבל אין ספק שהיום הזה מסקרן מאד סביב הופעות הבכורה של מסי ורונאלדו
    כמובן שגם סוגיית אמבפה מעניינת מאד כאשר אני אישית חושב שלא נאמרה המילה האחרונה סביב האולנד וייתכן שהוא יעשה את הדריך לפריז במקום אמבפה
    כאן המקום לשלוח תיקון קטן בהגרלת שלב הבתים באלופות הערכתי שהבית של אתלטיקו ליברפול מילאן ופורטו הוא הבית היחידי אי פעם בו כל הקבוצות היו בגמר המפעל
    בדקתי
    והיו לפחות עוד 3 מקרים שכאלו
    ב 2004 שובצו ריאל פורטו מארסיי ופרטיזן כשלמעט האחרונה כל היתר זכו בגביע אך גם פרטיזן עלתה לגמר בעברה הרחוק
    ב 2009 זה חזר עם ליברפול ,אתלטיקו מארסיי ואינדוהבן ושוב כמו היום רק אתלטיקו לא הניפה גביע
    אבל השיא נקבע ב 2014 אז לראשונה שובץ בית שכל כולו אלופות עבר
    בעונת 2014-2015 שיחקו בבית אחד
    ברצלונה ,מילאן ,איאקס וסלטיק 2 הראשונות העפילו לנוקאאוט כאשר ברצלונה הלכה כל הדרך לזכייה נוספת ואחרונה עד כה בתואר .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט